-
2010-10-31
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ۋەكىل خاراكتېرلىك ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار (4) - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
يۇقىرىدا ئاساسەن شىنجاڭدا ياشىغۇچى بىر قىسىم ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار ھەم ئۇلارنىڭ ئىجادىيەت نەتىجىلىرى ، بىر قىسىم ۋەكىللىك خاراكتېرىگە ئىگە ئەسەرلىرىنى ھەققىدە توختىلىپ ئۆتتۇق. بۈگۈنكى دەۋر ئاز سانلىق مىللەت ئەد... -
2010-10-31
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ۋەكىل خاراكتېرلىك ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار (3) - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
ئېركەش قۇرمانبېكىۋانىڭ نەسىرلىرىدە، قازاق مىللىتىنىڭ تۇرمۇش ئالاھىدىلىكى، خاسلىقى ... نەسىرلىرىدىكى تەسۋىرلەنگەن ۋە ئەكس ئەتتۈرگەن تۇرمۇشتىن، تاللىغان تېمىسىدىن، ياراتقان پېرسۇناژلار ئوبرازىدىن، پېرسۇناژلار خاراكتېرىدىن ۋە تەقدىرىدىن ئىپادىلىنىپ ت...
-
2010-10-31
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ۋەكىل خاراكتېرلىك ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار (2) - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
بۇ يەردە شۇنى دەپ ئۆتۈشكە بولىدۇكى، ياش ئايال شائىرەلەر ئىچىدىن چىمەنگۈل ئاۋۇتنىڭ مەملىكەت مىقياسىدا زىلزىلە قوزغىغان شېئىرلار توپلىمىغا شېئىرلىرىنىڭ كىرگۈزۈلگەنلىكى ئۇنىڭ بۈگۈنكى دەۋر ئۇيغۇر شېئىرىيەت سېپىدە ئۆزىگە خاس مۇئەييەن ئورنىن... -
2010-10-31
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ۋەكىل خاراكتېرلىك ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار (1) - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ۋەكىل خاراكتېرلىك ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار (1)
ئاپتور: گۈلشەن بەسىر
بۈگۈنكى دەۋر ئەدەبىياتىدا ئاز سانلىق مىللەت ئايال يازغۇچىلار قوشۇنىنىڭ بارلىققا كېلىشى، تەرەققىي قىلىشى ۋە زورىيىشى بەلگىلىك تارىخىي دەۋر، تا... -
2010-10-31
غەزەل ۋە «غەزەلىيات» - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
ئاپتور: ئەنۋەر ئابدۇرېھىم
ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ ئۇزاق تارىخىي مۇساپىسىگە نەزەر سالساق، غەزەل شەكلىنىڭ ئۇيغۇر كىلاسسىك شېئىرىيىتىدە زور سالماقنى ئىگىلەيدىغانلىقىنى ۋە بۈگۈنكى دەۋر شېئىرىيىتىمىزنىڭ مۇھىم تەركىبىي قىسمى سۈپىتىدە جەلپكارلىقىنى جۇلالان... -
2010-10-31
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (4) - [ئەدەبىيات نەزىرىيىسى]
تۈركىي تىللىق شېئىرىيەتتە سۆزلەرنى بوغۇم تۈزۈلۈشىگە قاراپ بۆلەكلەرگە بۆلۈش ۋە ئۇلارنىڭ ئۇزۇن قىسقىلىقىنى مۇئەييەنلەشتۈرۈشنىڭ تۈپ قائىدىلىرى ئاساسەن يۇقىرىدىكىلەردىن ئىبارەتتۇر . ئەمما بۇ تەقتېئ قائىدىلىرىنىڭ ھەممىسى ئەمەس. ... -
2010-10-31
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (3) - [ئەدەبىيات نەزىرىيىسى]
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (3)
5 ) مەددە ھەرپلىرى ئىككى ئۈزۈك تاۋۇش بىلەن بىر بوغۇم بولۇپ كەلگەندە، پارس تىللىق شېئىرىيەت تەقتېئسىدە بۇنداق بوغۇملار مىسرا ئوتتۇرىسىدا بىر يېرىم بوغۇم ( بىر ئۇزۇن ۋە بىر ... -
2010-10-31
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (2) - [ئەدەبىيات نەزىرىيىسى]
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (2)
1 ) قەدىمكى ۋە چاغاتاي دەۋرىدىكى تۈركىي تىلىدا ھەرىكەلەر ( –َ ، –ُ ، –ِ ) يالغۇز ياكى بىر ئۈزۈك تاۋۇش بىلەن « دَ ، دُ ، دِِ » شەكلىدە بىر بوغ... -
2010-10-31
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (1) - [ئەدەبىيات نەزىرىيىسى]
تۈركىي تىللىق ئارۇزنىڭ تەقتئى قائىدىلىرى (1)
ئاپتور: زەمىر سەئدۇللازادە
تەقتېئ - ئارۇزنىڭ مىللىي خۇسۇسىيىتىنى ئەڭ تولۇق نامايان قىلىدىغان مۇھىم بىر تەرىپى . ئارۇزدىكى نۇرغۇن قائىدىلەر ئەرەب، پارس – تاجىك ۋە تۈر... -
قاراخانىيلار دەۋرىدىكى ئىسلام مەدەنىيىتى (5)
شائىر ئۆزى ياشىغان دەۋرگە نىسبەتەن ئېيتقاندا ئىلغار بىر ئىدىيىۋى مەۋقەدە تۇرغان بولۇپ، ئەنە شۇ ئىدىيىسىنى تېخىمۇ ئوبرازلىق، جانلىق ئىپادىلەش ئۈچۈن غايىۋى ئوبرازلارنى ياراتقان، ئۇلار ئادەلەت ۋە قانۇننىڭ... -
قاراخانىيلار دەۋرىدىكى ئىسلام مەدەنىيىتى (4)
يۈسۈپ خاس ھاجىپ
يۈسۈپ خاس ھاجىپ قارا خانىيلار دەۋرىدىكى ئۇيغۇرلارنىڭ ئۇلۇغ مۇتەپەككۇر شائىرى، بۈيۈك ئالىم ۋە پەيلاسوپ، دۆلەت ئەربابى. ئۇ ئەينى دەۋردە ئۇيغۇر ئەدەبى... -
قاراخانىيلار دەۋرىدىكى ئىسلام مەدەنىيىتى (3)
ئىسلامىيەتتىن ئىلگىرىلا ئۇيغۇرلار باي ئېغىز ئەدەبىياتى ئەنئەنىسىگە ئىگە ئىدى. ئالدىنقى بابلاردا مەلۇم بولغىنىدەك «يىپەك يولى» مەدەنىيەت ئالاقىلىرى ئۇيغۇرلارنى خەلقئارا سەييارە سودىگەر ۋە تە... -
قاراخانىيلار دەۋرىدىكى ئىسلام مەدەنىيىتى (2)
4) ئەرەب تىلى ئەينى دەۋر مۇسۇلمان دۇنياسىنىڭ ئورتاق تىلىگە ئايلانغاچقا شۇ دەۋردىكى ئالىم ۋە ئەدەبىيات-سەنئەتچىلەر ئەرەب تىلىدا ئىجادىيەت بىلەن شۇغۇللانغان. ئەگەر ئۇلار ئەرە... -
قاراخانىيلار دەۋرىدىكى ئىسلام مەدەنىيىتى (1)
ئاپتور: نۇرمەمەت توختى
ئۇيغۇرلارنىڭ ئەجدادلىرى ۋە ئۇيغۇر ئېتنىك تەركىبىگە سىڭىپ كەتكەن ئۇرۇقداش خەلقلەر ئوتتۇرا ئاسىيا مىللەتلىرى ئىچىدە ئولتۇراق تېرىم مەدەنىيىتىگە بۇرۇن قەدەم قويغان بۇلۇپ سودا-ئىقتى... -
2010-10-26
ئىسلام دىنىنىڭ لوپنۇر رايونىغا تارقىلىشى ۋە تەرەققىيات ئەھۋالى - [ئۇيغۇرشۇناسلىق ۋە فولىكلور]
ئىسلام دىنىنىڭ لوپنۇر رايونىغا تارقىلىشى ۋە تەرەققىيات ئەھۋالى
ئەلى ئەمەت
بىرىنچى. ئىسلام دىنىنىڭ شىنجاڭغا كىرىشى ۋە تەرەققىيات ئەھۋالى
ئىسلام دىنى مىلادىي 7- ئەسىردە ئەرەپ يېرىم ئارىلىدا مۇھەممەد ئەلەيھىسالام تەرىپىدى... -
2010-10-26
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (3) - [تارىخ پەلسەپە تەتقىقاتى]
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (3)
دەرۋەقە، سوپى-ئىشانلارنىڭ سىياسىي،ئىقتىسادىي،ئىجتىمائىي ئورنى ۋە تەسىرىنىڭ ئۈزلۈكسىز يۇقىرى كۆتۈرۈلىشىگە ئەگىشىپ، ھىجابۇل غەيىپ («غايىپ پەردىلىكلەر»، «نامەلۇم قەسىتچ... -
2010-10-26
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (2) - [تارىخ پەلسەپە تەتقىقاتى]
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (2)
سۇلتان سەئىدخاندىن كىيىن سۇلتان ئابدۇرىشىتخانمۇ ئەرشىدىن خوجا ئەۋلادلىرىغا قارىتا دادىسىغا ئوخشاش يول تۇتقان. موللا مۇسا سايرامى«ئۇ چاغلاردا خوجا مۇھەممەد شىرىپ پىر دىگەن (ئىشان... -
2010-10-26
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (1) - [تارىخ پەلسەپە تەتقىقاتى]
خوجىلار دەۋرىنىڭ بارلىققا كېلىشىنىڭ تارىخىي ئارقا كۆرۈنىشى (1)
ئاپتور: ئەخمەتجان ھەسەن
ھەرقانداق بىر ئىجتىمائىي پىكىر ئېقىمى ۋە ئىدىيىۋى ئېقىمنىڭ مەلۇم بىر رايۇنغا تارقىلىشى ۋە شۇ رايوندا بەلگىلىك تەسىرگە ئىگە بولۇشىدا،نوقۇل شۇ ئېقى... -
ھازىر تۇركىيەدە ئورتاق بىر مەدەنىيلىك يوق. تۈركىيە ھازىرغىچە ئېنىق بىر مەدەنىيەت دائىرىسىگە تەۋە ئەمەس. جۇمھۇرىيەت دەۋرىنىڭ رەھبەرلىك كوللېكتىپى تۈركىيىنىڭ ئەمدى ئىسلام مەدەنىيىتىدە قالمايدىغانلىقىنى، غەرب دۇنياسىغا تېز سۈرئەتتە قوشۇلۇشى كېرەكلىكى...
-
ئەنۋەر ھاجى مۇھەممەد ئەرتۈرك
غەرب مەدەنىيىتى (بۇ يەردە كۆپرەك مەدەنىيلىك، يەنى كۇلتۇر مەنىسدە) خىرستىئان مەدەنىيىتى دەيدىغانلارنىڭ سۆزى ئاساسىي جەھەتتىن توغرا، بۇ مەدەنىيەتنىڭ خىرىسىتىئانلىق جەمئىيەت تەرىپىدىن تەرەققىي قىلدۇرۇلغانلىقىنى ئىنكار قى...