-
2010-10-26
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (8) - تامام - [پوبلىستىك ماقالىلەر(سەر)]
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (8) - تامام
«ئۇيغۇرلارنىڭ مەدەنىيەت جەھەتتىن جانلىنالماسلىقى، تەرەققىيات سەۋىيىسىنىڭ ئىزچىل تۆۋەن بولۇپ تۇرۇشى» دېگەندە نېمە كۆزدە تۇتۇلغانكىن؟ ئەگەر جۇڭگودا ج... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (7)
2. يېڭى دەۋر مىللەتلەر تىل – يېزىق سىياسىتىنى ئەمەلىيلەشتۈرۈش؛ مىللەتلەر تىل – يېزىق خىزمىتىنىڭ قانۇن – تۈزۈم قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىش، ماركىسىزملىق مىللە... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (6)
يەنە دېسەك، يۇقىرىدا قىسقىچە بايان قىلىنغان تارىخىي پاكىتلار ئوچۇق ھالدا چۈشەندۈرۈپ تۇرۇپتۇكى بىرىنچىدىن، ئۇيغۇر زىيالىيلىرىنىڭ قوش تىل بويىچە مائارىپ كۆرۈشى يالغۇز بۈ... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (5)
يەنە ھېكايەت: 1997 ـ يىلى ئۆكتەبىردە، دۆلەتلىك مائارىپ مىنىستىرلىكىنىڭ ئىجازىتى بىلەن مىسىر ئەزھەر ئۇنىۋېرسىتېتىغا بېرىپ «ئىسلام دىنى ئاساسلىرى» (ئۇسۇلۇددى... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (4)
ۋاھالەنكى، تارىخ بۇ مىلادى 2002 – يىلىغا كىرگەندە، كۈن سىلە – بىزنىڭ مۇشۇ پارلاق كۈنىمىزگە كەلگەندە، «بەزى ئالىي مەكتەپلەردە ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىلارغا ئۆت... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (3)
بۈيۈك مۇتەپەككۈر بوۋىمىز ئەلىشىر ناۋائىينىڭ «مۇھاكەمەتۇل لۇغەتەين» نى يېزىشى ۋە رەت قىلغۇسىز پاكىتلار ئاساسىدا ئىلمىي مۇھاكىمە يۈرگۈزۈپ، ئاخىرىدا «ئۇ... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (2)
بىزنىڭ تىلىمىز شۇ قەدەر قىممەتلىك. چۈنكى ئەلىشىر ناۋائىينىڭ «چاھاردىۋان» ى، «خەمسە»سى مۇشۇ بىزنىڭ بىباھا تىلىمىز بىلەن يېزىلغان. «تۈركىي ... -
«مۇھاكىمەتۇل لۇغەتەين»دىن «مەئارىفۇل لۇغەتەين»گىچە (1)
ئەلىشىر نەۋائىي سېلىشتۇرما تەتقىقاتىغا مۇقەددىمە
ئابدۇرەئوپ تەكلىماكانىي
كىرىش سۆز
نۇرغۇن ئالىي مەكتەپلەرگە ئوخشاشلا، مەركىزىي مىللەتلەر ئۇنىۋېرسىتېتى... -
2010-10-26
مودېرنىزم ۋە يېڭىچە شېئىرىيەت - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
ئابدۇسالام مۇھەممەد
مودېرنىزىم ئەدەبىياتى ھازىرقى زامان غەرب ئەدەبىياتىدىكى ئەنئەنىۋى ئەدەبىياتقا قارشى بولغان بىر خىل ئەدەبىي ئۇسلۇب بولۇپ ئۇ ئىدىيە ۋە بەدئىي ماھارەت جەھەتتە يېپيىڭى خاھىشقا ۋەكىللىك قىلىدىغان بەدئ... -
غالىب مۇھەممەت قارلۇق
(شائىر، ئەدەبىياتشۇناس، پروفېسسور ئابدۇقادىر جالالىدىن بىلەن سۆھبەت)
غالىب مۇھەممەت قارلۇق: ئابدۇقادىر ئاكا، ئىخلاسمەنلىك مېنى سىزنىڭ ھۇزۇرىڭىزغا باشلاپ كەلدى. بۇ سىزنىڭ ... -
2010-10-24
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ (4) - [ئۇيغۇرشۇناسلىق ۋە فولىكلور]
بېشى ئالدىنقى پارچە تېمىدا:
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ
ئىپتىدائىي ئېتىقادچىلىقىغا نەزەر (4)
1. ئۆسۈملۈكلەرنى ئۇلۇغلاش
ئۆسۈملۈكلەرنى ئۇلۇغلاش قەدىمكى لوپنۇر رايونىدا ياشىغان... -
2010-10-24
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ (3) - [ئۇيغۇرشۇناسلىق ۋە فولىكلور]
بېشى ئالدىنقى پارچە تېمىدا.
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ
ئىپتىدائىي ئېتىقادچىلىقىغا نەزەر (3)
ئالاقىدار ماتېرىياللار ۋە مۇتەخەسسىسلەرنىڭ شەرق ۋە غەرب مەدەنىيىتىدىكى يىلان نۇسخلىق بۇيۇملارنى... -
2010-10-24
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ (2) - [ئۇيغۇرشۇناسلىق ۋە فولىكلور]
بېشى ئالدىنقى پارچە تېمىدا.
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭشىنجاڭ مەدەنىيەت يادىكارلىقلىرى ژورنىلىنىڭ (خەنزۇچە) 2007- يىللىق 1-سانىدا بېرىلگەن «2003- يىللىق كىچىك مۈرەن قەبرىستانلىقىنى قېزىشتىن ... -
2010-10-24
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ (1) - [ئۇيغۇرشۇناسلىق ۋە فولىكلور]
ئارخىئولوگىيىلىك ماتېرىياللاردىن لوپنۇر رايونىدىكى قەدىمكى ئاھالىلەرنىڭ
ئىپتىدائىي ئېتىقادچىلىقىغا نەزەر
浅谈罗布淖尔地区古代居民的原始崇拜思想
ئەلى ئەمەت
قىسقىچە مەزمۇنى: ئىپتىدائىي ئېتىقادچىلىق قەدىمكى دەۋرلەردىكى ئىنسانلارنىڭ تۇرمۇشىد... -
2010-10-24
«شىنجاڭ ئاز سانلىق مىللەتلەر ئەدەبىياتى بۈگۈنكى زامان ئەدەبىيات نەزەرىيەسى تەتقىقاتى ۋە ئەدەبىي تەنقىدچىلىكى مۇھاكىمە يىغىنى» ئۆتكۈزۈلدى - [بىلوگىم ئۇچۇرلىرى]
«شىنجاڭ ئاز سانلىق مىللەتلەر ئەدەبىياتى بۈگۈنكى زامان ئەدەبىيات نەزەرىيەسى تەتقىقاتى ۋە ئەدەبىي تەنقىدچىلىكى مۇھاكىمە يىغىنى» ئۆتكۈزۈلدى
تۈنۈگۈن يەنى 2010-يىلى 10-ئاينىڭ 23-كۈنى ۋە بۈگۈن 2010-يىلى 10-ئاينىڭ 20 كۈنى شىنجاڭ پېدا... -
2010-10-23
ئەدەبىياتىمىزنى جۇڭگو ۋە چەت ئەللەرگە تونۇشتۇرۇش يولى ھەققىدە - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
سىرتقا كېڭىيىش
ئەدەبىياتىمىزنى جۇڭگو ۋە چەت ئەللەرگە تونۇشتۇرۇش يولى ھەققىدە
ئابدۇلئەھەت ھەسەن بارچۇقى
ھازىر ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنى دۇنياغا يۈزلەندۈرۈش ھەققىدە گېزىت-ژۇرناللاردا خېلى كۆپ ماقالىلەر ئېلان قىلىنىۋاتىدۇ . ھازىر ئۇيغۇر ئەد... -
ئەكبەر نىياز پەتتارى
شېئىر ئوتتەك قىزغىن ھېسسىيات بىلەن ئوبرازلىق تەپەككۇرغا تايىنىپ، ھەقىقەت ۋە ھايات ھېكمەتلىرىنى ئادەملەرگە كۆرسىتىپ بېرىدىغان ئالاھىدە تىل سەنئىتى . بۇ ھەقتە بىلىنىسكىمۇ«شائىر ئوبراز ئارقىلىق پىكىر قىلىدۇ، ئ... -
ئەنۋەر قۇتلۇق نەزەرى
مەن يېقىندا تۆھپىكار يازغۇچى ئەخەت تۇردىنىڭ شىنجاڭ ياشلار، ئۆسمۈرلەر نەشرىياتى نەشر قىلغان يېڭى رومانى 《قاباھەت》نى زور قىزىقىش ئىچىدە ئوقۇپ چىقتىم. شۈبھىسىزكى، بۇ رومان بۈگۈنكى جەمئىيىتىمىزدە بىر قىسىم پ... -
2010-10-23
«ئاقيول»نىڭ تۇنجى جۇلاسى - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]
ئەخمەتجان قۇربان سابىرى
ئۇيغۇر شېئىرىيىتى باشلىنىش نۇقتىسى بىلەن ئاخىرقى مەنزىلى چەكسىزلىك ئىچىگە يوشۇرۇنغان يولدا كېتىپ بارغان سىرلىق كارۋانغا ئوخشايدۇ . بىز بۇ ھەقتە كۆپ گەپ قىلمىساقمۇ، ئاشۇ سىرلىق كارۋاننىڭ قانچىلىغان داۋان ۋە ئۆتكەللەرد... -
2010-10-20
سۆيگۈ مەڭگۈ تېشى - [سەرخىل گۈللەر بېغى]
قەيسەر تۇرسۇن
ھۆل ئاۋازلار، قۇرغاق ئاۋازلار،
بىر - بىرىگە ۋارقىراپ ئاستا
كىيىمىنى كۆتۈرۈپ داستا
ئوتتۇز ئىككى ھەرىپنى يۆلەپ
كىرىپ كەتتى بىر پارچە تاشقا.
ئوتى بارنى ئوتقا تاشلاڭلار
يولى بارنى يولغا تاشلاڭلار
ي...