ھەريىلى 5- ئاينىڭ 5- كۈنى ئۇيغۇر دوپپا مەدەنىيەت بايرىمى
كۆپ قىسىم ئامما دوپپىنى ھىلىھەم مىللى بەلگە سۇپىتىدە قاراپ،ھۇرمەت بىلەن مۇئامىلە قىلسىمۇ بىراق بىر قىسم كىشلەر پەقەت چەتئەللىك مىھمانلار ۋە باشقا مۇھىم ئەربابلارنى كۇتۇۋىلىش،سوۋغات قىلىشقىلا ئشلىتىپ ئۆزى بولسا توي-تۆكۈن،ئۆلۇم-يىتىم قاتارلىق ئالاھىدە مۇراسىملاردا تەبرىكلەش ۋە تەزىيە بىلدۇرۇش بەلگىسى سۇپىتىدىلا كىيىدىغان،ھەتتا بەزى سورۇنلاردا دوپپا كەيگەنلىك-پەقەت مەلۇم يەرلىكنىڭ ئادىتى ياكى ئىقتىسات ، مەدەنىيەت سەۋىيسى تۆۋن كىشلەرنىڭ ،يىراق ۋە نامرات سەھرادىن كەلگەن كىشلەرنىڭ خاس ئىشى دەپ قارىلىپ ، دوپپا كەيگەنلەر ئانچە قارشى ئىلىنمايدىغان،مەسخىرە قىلىندىغان ناچار كەيپىيات باش كۆتۈرۈپ قالدى.بۇنىڭ ئاقىۋىتى خۇددى بىر قىسىم ئاقىل كىشلەر ئالدىن كۆرسەتكەندەك ئنتايىن خەتەرلىك بولۇپ،ئۆز مىللىتىنىڭ ئەنئەنىۋى مەدەنىتنى ئۇنتۇش ئۆزنىڭ رىئاللىقتىكى قەدىرسزلىكنى كەلتۇرۇپ چىقىرىدۇ.ياشلار بىلەن ياشانغانلار،جەنۇبى شىنجاڭ رايونىدىكى ئۇيغۇرلار بىلەن شىمالدىكى ئۇيغۇرلار ،دىھقانلار بىلەن شەھەر ئاھالىلىرى ئوتتۇرسىدىكى بىرلىك ۋە ئىتتىپاقلىق ئىڭىنى سۇسلاشتۇرىدۇ.
«دوپپا مەدەنىيتى بايرىمى» ئۆتكۈزۈشنىڭ ئەھمىيتى
«دوپپا»دىن ئىبارەت مىللى مەدەنىيەت بەلگىسنى ئاساس قىلىپ مىللى مەدەنىيەت بايرىمى ئۆتكۇزۇش ئەلۋەتتە كۆپ خىل ئەھمىيەتكە ئىگە.بولۇپمۇ ئىقتىسادنىڭ يەرشارىلىشش دولقۇنى،زامانىۋى مەدەنىيەتنىڭ ئەنئەنىۋى مەدەنىيەت فورمىلىرىغا تىز سۈرئەتتە ئۆزگەرتىش شەكلىدە ھۇجۇم قىلىشى-تارىم بوستانلىقىدىكى مەدەنىيەت ياراتقۇچىلارغا نەچچە مىڭ يىللاپ ھەمرا بولۇپ كەلگەن ئىتىقات ۋە دۇنيا قاراش بىلەن زىچ يۇغۇرۇلغان ئستىېتىك قىممەت قاراش ۋە تۇرمۇش مەدەنىيتىنىڭ مۇھىم تەركىۋى قىسمىغا كۆڭۈل بۆلۈشنى تەقەززا قىلىدۇ.بىر مىللەتنىڭ ئۆزگىچە خاسلىقى- ماددى ۋە مەنىۋى تەركىپلەردىن قوشۇلغان بىر پۇتۇن مەدەنىيەت بىرلىكىگە تايىنىپ ،ئۇزۇن مۇددەتلىك تۇرمۇش ئادەتلىرى،تەپەككۇر ئۇسۇلى،مەدەنىيەت پىسخكىسغا سىڭىدۇ.بۇ جەرياندا گەۋدىلىك ئۇتۇپ چىققانلىرى يەنى تۇرمۇش جەريانىدا مۇھىتقا ماسلىقى ۋە شۇ مىللەتنىڭ ئىھتىياجەن تاللىشىدىن ئۆتكەنلىرى ئۇنىڭ ئايرىلماس بەلگىلىرىدىن بولۇپ قالىدۇ.مەمۇرى تارماقلارنىڭ تەشكىللىشى بولمىغان ئەھۋالدىمۇ،ھاياجان ئارقىلىق پايدىلىنش ۋاستىسى بولمىغان،نۇرغۇن دەۋىرنىڭ تاللشىدىن ئۆتكەن ، خەلقنىڭ ئۆز ئىختىيارلىقى بىلەن داۋاملاشتۇرۇلۇپ،قەدىرلىنىپ كىلىنگەن ئەنئەنە بەلگىلىرى ھەقىقەتەن ئۇنىڭدا مىللەت ئومۇمى خاراكتىرىگە خاس بولغان، يوشۇرۇن مەنىگە كۆپ ئامىللارنىڭ ئورتاقلىقىدىن بىشارەت بىرىدۇ.دىيىشكە بولىدۇكى،«دوپپا-مىللەت روھىنىڭ تاشقى پىرامىداسى».مەدەنىيەت ئنسانشۇناسىلىقى نۇقتىسدىن ئىيتقاندا ،دوپپا تەتقىق قىلىش قىممىتىگە ئىگە بولغان ئايرىم مەدەنىيەت ھادسسى.
مەنبە:http://www.intil.biz
ئىختىيارى يازمىلار
- ئاپپاق خوجا (ئېكىتاب سۈزۈك نۇسخىسى )
- بالزاك
- پەلسەپە زادى نېمە ئىش قىلىدۇ ؟
- ئۆزىڭىزدىكى بارلىق تالانتلارنى بايقىۋېلىڭ
- كىتابخۇمار دوستلار ئۈچۈن خوش خەۋەر!!!
- مېنىڭ ئارزۇيۇم(مارتىن لوتىركىڭ)
- شەھەرلىكلەر ، سەھرالارغا بېرىپ كېلىڭلار
- ئىزگۈلۈك مالائىكىسى (ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئىمىن)
- مودا پەن نانوتېخنولوگىيەسى
- موللا مۇسا سايرامى
ھەقىقەتەن ياخشى يازما ئىكەن، يازما ئىگىسىگە رەھمەت…..