ئەزىزتۈرك: ئەدەبىيات مەن ئۈچۈن ئاددى بىر ھەۋەس ئەمەس بەلكى شېرىن مەسئۇلىيەت.(بىلوگدىكى تېمىلار UKIJ Tuz Tom خەت نۇسخىسىدا تەييارلانغان. نورمال كۆرۈنمىسە، خەت نۇسخىسىنى بۇ يەرنى چېكىپ چۈشۈرۈپ، font ئىچىگە قاچىلاڭ!)

  • 2010-09-24

    ﺋﯘﻳﻐﯘر ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﯧﯖﻰ ﻳﯘﻟﺘﯘز ــ ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ - [چاغداش ئەدەبىيات تەتقىقاتى]

    ﺋﺎزات ﺳﯘﻟﺘﺎن

    ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ 1985 - ﻳﯩﻠﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷلاپ ﺋﻪدەﺑﯩﻲ ﺋﯩﺠﺎدﯨﻴﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﺸﻜﻪن. ﺋﯘ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﯩﺮدﯨﻨلا ﺑﻪرق ﺋﯘرۇپ ﭼﯧﭽﻪﻛﻠﯩﮕﻪن ﺑﺎﮬﺎر ﮔﯜﻟﯩﺪەك ﻧﺎﮬﺎﻳﯩﺘﻰ ﻗﯩﺴﻘﺎ ۋاﻗﯩﺖ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨلا ﺋﯚزﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎز، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺳﺎز ﺑﻮﻟﻐﺎن، ﻛﯩﺘﺎﺑﺨﺎﻧلار ﻗﻪﻟﺒﯩﻨﻰ ﻟﻪرزﯨﮕﻪ ﺳﺎلاﻟﯩﻐﺎن ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى ﺑﯩﻠﻪن ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﻤﯩﺰ ﻣﯘﻧﺒﯩﺮﯨﺪە ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﭗ ﺋﻮرۇن ﺋﺎﻟﺪى.

    ﺋﯘ 1985 - ﻳﯩﻠﻰ ﺋﯧلان ﻗﯩﻠﻐﺎن ﺗﯘﻧﺠﻰ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﻰ - »ﺋﯧﮫ، ﮬﺎﻳﺎت«ﺗﯩﻦ ﺑﺎﺷلاپ ﮬﺎزﯨﺮﻏﯩﭽﻪ «ﺋﺎﻧﺎ»، «ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺶ»، «ﺋﻪڭ ﮔﯜزەل ﺧﺎﺗﯩﺮە»، «ﻳﯩﻠﺘﯩﺰ»، «ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﻰ»، «ﻗﯘﻣﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﭼﯜﺷﻰ»، «ﺋﯘ ﻛﯚزﻟﻪر»، «رەﯕﺪار ﻗﯘﻳﯘن»، «ﺑﺎﮬﺎردا ﻳﺎﻏﻘﺎن ﻗﺎر»، «ﺋﻮرﺑﯩﺘﺎ»ﻗﺎﺗﺎرﻟﯩﻖ ﺳﺎﻧﺎﻗﻠﯩﻘلا ﮬﯧﻜﺎﻳﻪ، ﭘﻮۋﯦﺴﺘﻠﯩﺮى ﺑﯩﻠﻪن ﻧﯚۋەﺗﺘﯩﻜﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘر ﭘﺮوزﯨﭽﯩﻠﯩﻘﯩﺪا ﺗﻪﺳﯩﺮى زور ﻳﺎزﻏﯘﭼﯩلارﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮى ﺑﻮﻟﯘپ ﻗﺎﻟﺪى. ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﮬﯧﻜﺎﻳﻪ، ﭘﻮۋﯦﺴﺘﻠﯩﺮى ﺧﻪﻧﺰۇ ﺗﯩﻠﯩﻐﺎ ﺗﻪرﺟﯩﻤﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﭗ، ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺑﺎﮬﺎلارﻏﺎ ﺋﯧﺮﯨﺸﺘﻰ. ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى «ﻗﯘﻣﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﭼﯜﺷﻰ» دﯦﮕﻪن ﻧﺎم ﺋﺎﺳﺘﯩﺪا ﺗﻮﭘلام ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﻧﻪﺷﺮ ﻗﯩﻠﯩﻨﺪى.

    ﻳﯧﻘﯩﻨﻘﻰ ﻳﯩﻠلاردﯨﻦ ﺑﯘﻳﺎن، ﺋﯘﻳﻐﯘر ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﺪا ﺋﺎﭘﺘﻮرلار ﻗﻮﺷﯘﻧﻰ ﻛﯜﻧﺴﺎﻳﯩﻦ زوراﻳﻐﺎن، ﮬﻪر ﺧﯩﻞ ژاﻧﯩﺮدﯨﻜﻰ ﺋﻪﺳﻪرﻟﻪر ﻛﯚﭘﻠﻪپ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎن ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﻛﯩﺘﺎﺑﺨﺎﻧلار ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻛﯚرﯨﺪﯨﻐﺎن، ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى زور ﻏﯘﻟﻐﯘلا ﻗﻮزﻏﯩﻐﺎن ﻳﺎزﻏﯘﭼﯩلار ﻧﺎﮬﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﺎز، ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ دەل ﻣﯘﺷﯘ ﺗﯩﭙﺘﯩﻜﻰ ﺳﺎﻧﺎﻗﻠﯩﻘلا ﻳﺎزﻏﯘﭼﯩلارﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﯨﺪۇر.

    ﺑﯩﺰ ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻠﻨﯩﯔ ﺋﯩﺠﺎدﯨﻴﻪت ﻳﻮﻟﯩﻐﺎ ﻧﻪزەر ﺗﺎﺷﻠﯩﻐﯩﻨﯩﻤﯩﺰدا ﻣﯘﻧﺪاق ﺑﯩﺮ ﺋﺎلاﮬﯩﺪە ﺋﻪﮬﯟاﻟﻨﻰ ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ: ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﺠﺎدﯨﻴﻪت ﻗﻪدﯨﻤﻰ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪن ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺗﺎﺷلاﻧﻐﺎن 1985 - ﻳﯩﻠﺪﯨﻦ ﺑﯘرۇن ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى ﺋﯧلان ﻗﯩﻠﯩﻨﻤﯩﻐﺎن، ﺋﯘﻧﺪاﻗﺘﺎ ﺋﯘ ﺗﺎﺳﺎدﯨﭙﯩﻴلا ﻧﺎﻣﻪﻟﯘم ﺑﯩﺮ ﻏﺎﻳﯩﯟى ﻛﯜﭼﺘﯩﻦ ﺋﯩﻠﮭﺎﻣﻠﯩﻨﯩﭗ ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﺑﻮﻟﯘپ ﻗﺎﻟﺪﯨﻤﯘ ﻛﯩﺘﺎﺑﺨﺎﻧلار ﻧﯧﻤﻪ ﺋﯜﭼﯜن ﺋﯘﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩلا ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺷﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ﻳﺎﻗﺘﯘرۇپ ﺋﻮﻗﯘﻳﺪۇ؟ ﺋﻪﻟﯟەﺗﺘﻪ ﺑﯘﻧﺪاق ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﯩﯖﻤﯘ ﻣﻪﻟﯘم ﺋﺎﺳﺎﺳﻰ ﺑﺎر. ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ ﺑﯩﺮ ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﻜﺎرﻏﺎ ﺧﺎس ﺳﻪۋرﯨﭽﺎﻧﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪن رﯦﺌﺎل ﺗﯘرﻣﯘﺷﻨﻰ ﺋﯘزۇن ﻣﯘددەت ﻛﯚزەﺗﻜﻪن، ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﻤﯩﺰ ۋە دۇﻧﻴﺎ ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﺪﯨﻜﻰ ﻣﯘﻧﻪۋۋەر ﺋﻪﺳﻪرﻟﻪرﻧﻰ ﻗﯧﺘﯩﺮﻗﯩﻨﯩﭗ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎن ۋە ﮬﺎﻳﺎت، ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪت، ﺷﯘﻧﺪاﻗلا ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎت ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪا ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘر ﻗﯩﻠﻐﺎن. ﺋﺎﻟﺪﯨﺮاپ ﻧﺎم ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺸﻨﻰ ﻣﻪﻗﺴﻪت ﻗﯩﻠﻤﺎي، ﺋﯘزۇن ﻛﯜﻧﻠﻪر ﺑﯩﻠﻪن ﺟﯩﻤﺠﯩﺖ ﺗﯜﻧﻠﻪرﻧﻰ ﺟﺎﭘﺎﻟﯩﻖ ﺋﯩﺰدﯨﻨﯩﺸﻜﻪ، ﺋﯚزﯨﺪە ﺋﺎلاﮬﯩﺪە ﺑﻪدﯨﺌﯩﻲ دﯨﺖ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪۈرۈﺷﻜﻪ ﺳﻪرپ ﻗﯩﻠﻐﺎن. ﺷﯘﻧﯩﺴﻰ ﺋﯧﻨﯩﻘﻜﻰ، دۇﻧﻴﺎ ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎت ﺗﺎرﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﮬﻪرﻗﺎﻧﺪاق ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺷﮭﯘر ﺋﻪﺳﻪر ﺗﺎﺳﺎدﯨﭙﯩﻴلا ﻣﻪﻳﺪاﻧﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪن ﺋﻪﻣﻪس. ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﯘۋەﭘﭙﻪﻗﯩﻴﯩﺘﻰ ﻛﻪﻳﻨﯩﮕﻪ ﺳﺎﻧﺴﯩﺰﻟﯩﻐﺎن ﺟﺎﭘﺎﻟﯩﻖ ﺋﯩﺰدﯨﻨﯩﺸﻠﻪر ﺑﯩﻠﻪن ﺋﯜن - ﺗﯩﻨﺴﯩﺰ ﺗﯚﻛﻜﻪن ﻗﺎن - ﺗﻪرﻟﻪر ﻳﻮﺷﯘرۇﻧﻐﺎن. ﺷﯘﯕﺎ، ﺑﯩﺰ ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ ﻗﯩﺴﻘﯩﻐﯩﻨﻪ ۋاﻗﯩﺖ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨلا ﻗﻮﻟﻐﺎ ﻛﻪﻟﺘﯜرﮔﻪن ﺑﻪدﯨﺌﯩﻲ ﻣﯘۋەﭘﭙﻪﻗﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﺋﯘزۇن ﻣﯘددەﺗﻠﯩﻚ ﻳﻮﺷﯘرۇن ﭼﯧﻨﯩﻘﯩﺶ، ﻳﻪﻧﻰ ﺗﻪﻳﻴﺎرﻟﯩﻨﯩﺸﻨﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﭼﻮﯕﻘﯘر ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ. ﭼﯜﻧﻜﻰ، ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻠﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى ﺋﯩﭽﯩﺪە ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪن ﺋﺎددﯨﻲ، ﭘﯩﺸﺸﯩﻘلاﺷﺘﯩﻦ ﺋﯚﺗﻤﯩﮕﻪن، ﺑﻪدﯨﺌﯩﻴﻠﯩﻜﻰ ﺗﯚۋەن ﺋﻪﺳﻪرﻟﻪر ﻳﻮق دﯦﻴﻪرﻟﯩﻚ. ﺋﯘ ﮔﻮﻳﺎ ﺋﯘزاق ﻣﯘددەﺗﻠﯩﻚ ﺗﯩﻤﺘﺎﺳﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺗﯘﻳﯘﻗﺴﯩﺰلا ﭼﯧﻘﯩﻠﻐﺎن ﭼﯧﻘﯩﻨﺪەك ﺷﺎۋﻗﯘﻧﺴﯩﺰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻠﻪۋاﺗﻘﺎن ﺋﯘﻳﻐﯘر ﭘﺮوزﯨﭽﯩﻠﯩﻘﯩﺪا ﺋﯚز ﺟﯩﻠﯟﯨﺴﯩﻨﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﺎن ﻗﯩﻠﺪى. ﺋﺎددﯨﻲ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ «ﺋﺎدەم»ﻟﯩﻚ ﮬﯧﺲ - ﺗﯘﻳﻐﯘﻏﺎ، ﻣﯘرەﻛﻜﻪپ، ﻗﯧﻠﯩﭙﺴﯩﺰ ﮬﻪم زﯨﺪدﯨﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﺧﺎراﻛﺘﯧﺮﮔﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﭘﯧﺮﺳﻮﻧﺎژﻟﯩﺮى، رﯨﯟاﻳﻪﺗﺘﻪك ﺳﺎددا ۋە ﮔﯜزەل ﺋﯘﺳﻠﯘﺑﻰ، دەﺑﺪەﺑﯩﺴﯩﺰ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﯩﻨﺴﺎن ۋۇﺟﯘدﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪڭ ﭼﻮﯕﻘﯘر، ﺋﻪڭ ﭘﯩﻨﮭﺎن ۋە ﺋﻪڭ ﻧﺎزۇك روﮬﯩﻲ ﺗﯜﮔﯜﻧﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺳﯜرەﺗﻠﻪپ ﺑﯧﺮەﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎن ﭼﯚﭼﯜك ﺗﯩﻠﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﻛﯩﺘﺎﺑﺨﺎﻧلار ﻗﻪﻟﺒﯩﻨﻰ ﻟﻪرزﯨﮕﻪ ﺳﺎلاﻟﯩﺪى … ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ، ﺧﻪﻟﻖ ﺧﺎلاﻳﺪﯨﻐﺎن ﺋﻪﺳﻪرﻟﯩﺮى ﺑﯩﻠﻪن ﺧﻪﻟﻖ ﻛﯚﯕﻠﯩﻨﻰ ﻣﺎﻳﯩﻞ ﻗﯩﻠﺪى.

    ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻠﻨﯩﯔ ﺋﯚزﮔﯩﭽﻪ ﺑﻪدﯨﺌﯩﻲ ماھارىتى ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﻰ - «ﺋﯧﮫ، ﮬﺎﻳﺎت»ﺗﯩﻦ ﺑﺎﺷلاﭘلا ﺋﯩﭙﺎدﯨﻠﯩﻨﯩﺸﻜﻪ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎن. ﺋﺎﭘﺘﻮر ﺑﯘ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﯩﺪە ﻛﯩﺸﯩﻨﻰ ﮬﻪﻳﺮان ﻗﺎﻟﺪۇرﯨﺪﯨﻐﺎن ﺋﺎﺟﺎﻳﯩﭗ - ﻏﺎراﻳﯩﭗ ۋەﻗﻪﻟﻪرﻧﻰ ﻳﺎزﻏﺎن ﺋﻪﻣﻪس، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻧﺎﮬﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﺎددﯨﻲ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪر ﺗﻪرﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺎﻟلارﻧﯩﯔ ﻏﻪﻳﯟەﺗﻠﯩﺮى دەپ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎن «ﻛﯘس - ﻛﯘس» ﭘﺎراﯕلار ﺋﺎرﻗﯩﻠﯩﻖ ﮬﺎﻳﺎﺗﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪر ﺗﺎزا زەن ﺳﯧﻠﯩﭗ ﻛﻪﺗﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن، ﺋﺎﺳﺎﻧلا ﮬﯧﺲ ﻗﯩلاﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎن ﻧﺎزۇك ﺗﻪرەﭘﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯘﺳﺘﯩﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪن ﺳﯜرەﺗﻠﻪپ ﺑﯧﺮﯨﺪۇ.

    دەرۋەﻗﻪ، ﮬﺎﻳﺎت ﮔﯜزەل، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﭘﯩﻨﮭﺎن ﭼﻮﯕﻘﯘرﻟﯘﻗﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧلارﻧﯩﯔ ﺗﺎﺗﻠﯩﻖ ﺗﻪﺑﻪﺳﺴﯘﻣﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﺋﺎﭼﭽﯩﻖ ﻛﯚز ﻳﯧﺸﻰ ﻳﻮﺷﯘرۇﻧﻐﺎن ﺑﻮﻟﯩﺪۇ. ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﺋﺎرﯨﺸﺎﯕﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎرەت ﺑﯘ ﮬﺎﻳﺎﺗﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻛﯩﭽﯩﻜﻜﯩﻨﻪ ﺑﯘﻟﯘﯕﻨﻰ ﺗﯘﺗﻘﺎ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺑﯩﺮ ﺗﻪرەﭘﺘﯩﻦ، ﺋﺎرﯨﺸﺎﯕﻨﯩﯔ ﻣﯘﯕﻠﯘق ﺋﯚﺗﻤﯜﺷﯩﻨﻰ ﺳﯚزﻟﯩﺴﻪ، ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﻪرەﭘﺘﯩﻦ، ﻛﯚزﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﻳﺎﺷﻠﯩﻖ ﻧﯘرﻟﯩﺮى ﭼﺎﻗﻨﺎپ ﺗﯘرﻏﺎن ﻳﺎش ﭼﻮﻛﺎن ﮔﯜﻟﭽﯧﮭﺮەﻧﯩﯔ دوﺧﺘﯘر ﻗﺎﺳﯩﻤﻐﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎن ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪﻳﺪۇ.

    ﻣﯘﻧﺪاﻗﭽﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪا، ﭘﯜﺗﻜﯜل ﮬﯧﻜﺎﻳﻪ ﺑﯩﺮ ﮔﯜزەل ﺷﯧﺌﯩﺮﻏﺎ ﻳﺎﻛﻰ ﻳﯧﻘﯩﻤﻠﯩﻖ ﻣﯘزﯨﻜﯩﻐﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﻳﺪۇ، ﺋﯘﻧﯩﯖﺪا ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪل ﺳﻴﯘژﯨﺖ ﻗﯘرۇﻟﻤﯩﺴﻰ ۋە «ﺋﯚﻟﭽﻪﻣﻠﻪﺷﺘﯜرۈﻟﮕﻪن» ﭘﯧﺮﺳﻮﻧﺎژلار ﺋﻮﺑﺮازى ﻳﻮق. ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﺑﯩﺮ ﻣﺎﮬﯩﺮ ﻗﻪﻟﻪم ﺋﯩﮕﯩﺴﯩﮕﻪ ﺧﺎس ﺳﻪزﮔﯜرﻟﯜك ﺑﯩﻠﻪن ﺗﯘرﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﻧﺎﮬﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﺎددﯨﻲ ۋە «ﺗﯘﺗﺎﻣﻐﺎ ﭼﯩﻘﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎن» ﺗﻪرەﭘﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﯘﻗﯩﺮى ﺑﻪدﯨﺌﯩﻲ ﻣﺎﮬﺎرەت ﺑﯩﻠﻪن ﺳﯜرەﺗﻠﻪپ ﺑﯧﺮﯨﺪۇ.

    ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺪە ﺗﯘراﺧﯘن ﺑﻮۋاﻳﻨﯩﯔ ﮔﻮﻳﺎ ﭼﯜﺷﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎش ﺑﯩﺮ - ﺑﯩﺮﯨﮕﻪ ﺗﯘﺗﯩﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪن ﺋﯘلاﻧﻤﺎ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﻠﯩﺮى ﺑﯩﺰﮔﻪ ﮬﺎﻳﺎﺗﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻣﻪﯕﮕﯜ ﺋﯜزۈﻟﯜپ ﻗﺎﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎن ﺋﯜزۈﻟﻤﻪس ﺋﯧﻘﯩﻤﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪپ ﺑﻪرﮔﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎن ﭼﯜﭼﯜك ﻛﺎرﺗﯩﻨﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻛﯚرﺳﯩﺘﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺪۇ.

    ﺋﺎرﯨﺸﺎﯕﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻳﺎش ﭼﻮﻛﺎن ﮔﯜﻟﭽﯧﮭﺮەﻧﯩﯔ ﻗﻪﻟﺒﯩﺪە ﺋﻮﻳﻐﺎﻧﻐﺎن ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﻪت ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﯧﺴﯩﻠﯩﻨﻰ ﺳﺎﻗﺎﻳﺘﯩﯟﯦﺘﯩﺪۇ. ﺋﯘ ﺑﺎﺷﻘﯩﭽﯩلا ﺑﯩﺮ ﺋﺎدەﻣﮕﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﺪۇ … ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﻪرەﭘﺘﯩﻦ، ﺋﺎرﯨﺸﺎﯕﺪﯨﻜﻰ ﮬﻪﻧﻨﯩﯟا ﻛﯩﺸﯩﻠﻪر ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﺪۇ. ﺋﺎﻳﺎﻟلار ﮬﺎۋا ﺋﺎﻧﯩﺪﯨﻦ ﻗﯧﭙﻘﺎﻟﻐﺎن ﻛﯜﻧﺪاﺷﻠﯩﻖ ۋە رەﺷﯩﻚ ﺋﺎزاﺑﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﮔﯜﻟﭽﯧﮭﺮەﮔﻪ ﮬﻪم ﺋﯚﭼﻠﯜك، ﮬﻪم ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﺶ ﺋﯩﭽﯩﺪە ﻗﺎراﻳﺪۇ، ﺋﻪرﻟﻪر ﺋﯚز ﻧﺎزاﻛﯩﺘﻰ ۋە ﺋﺎﻳﺎﻟلارﻏﺎ ﺧﺎس ﻧﺎز - ﺧﯘﻟﻘﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﮬﻪﻣﻤﻪ ﺋﻪرﻛﻪﻛﻠﻪرﻧﯩﯔ ۋۇﺟﯘدﯨﻨﻰ ﻟﻪت ﻗﯩﻠﯩﯟاﺗﻘﺎن ﺑﯘ ﻳﯧﻘﯩﻤﻠﯩﻖ ﭼﻮﻛﺎﻧﻐﺎ ﮬﻪۋەس ﺑﯩﻠﻪن ﻗﺎرﯨﺸﯩﺪۇ …

    دﯦﻤﻪك ﺋﺎرﯨﺸﺎڭ ﺋﯚز ﻧﯚۋﯨﺘﯩﺪە ﺑﯩﺮ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪت، ﺷﯘﻧﺪاﻗلا ﮬﺎﻳﺎﺗﻠﯩﻖ دۇﻧﻴﺎﺳﻰ. ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﻛﯩﭽﯩﻜﻜﯩﻨﻪ ﺋﺎرﯨﺸﺎﯕﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎرەت ﺑﯘ ﻛﯚزﻧﻪك ﺋﺎرﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﯘرﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﺧﯩﻠﯟەت ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻳﻮﺷﯘرۇﻧﻐﺎن ﺋﺎﭼﭽﯩﻖ ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪن ﺷﯧﺮﯨﻦ ﺋﺎزاﺑﻨﻰ ﺗﻮﻟﯘق ﺋﯧﭽﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺪۇ، ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻏﻠﯘﻗﯩﻨﻰ، ﮔﯜزەﻟﻠﯩﻜﻨﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﻨﻰ ﻣﻪﭘﺘﯘن ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ، ﺋﺎددﯨﻲ ﺗﯘرﻣﯘش ﻗﺎﻳﻨﯩﻤﯩﻐﺎ ﻣﯘرەﻛﻜﻪپ ﮬﺎﻳﺎت ﻛﻪﭼﯜرﻣﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻣﻠﻪﻧﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻛﯚرﺳﯩﺘﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺪۇ.

    ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻠﻨﯩﯔ 1988 - ﻳﯩﻠﻰ ﺋﯧلان ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎن «ﻳﯩﻠﺘﯩﺰ» ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﯩﻤﯘ ﺧﯧﻠﻰ ﻣﯘۋەﭘﭙﻪﻗﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎن ﺋﻪﺳﻪر ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪۇ. ﮬﯧﻜﺎﻳﻪ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻧلا ﺋﺎﭘﺘﻮر ﺋﺎﻟﯩﻲ ﻣﻪﻛﺘﻪﭘﻨﻰ ﭘﯜﺗﺘﯜرۈش ﺋﺎﻟﺪﯨﺪا ﺗﯘرﻏﺎن دﯨﻠﺌﺎرا ﺑﯩﻠﻪن ﺋﺎدﯨﻠﻨﯩﯔ ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪﺷﻨﻰ ﺋﺎﺳﺎس ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪەك ﻗﯩﻠﺴﯩﻤﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﺗﯧﻤﯩﺴﻰ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻳﻪردە، ﻳﻪﻧﻰ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺪە ﺋﺎدﯨﻠﻨﯩﯔ ﺗﯘﻏﯘﻟﯘپ ﺋﯚﺳﻜﻪن ﻳﯘرﺗﻰ - ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎن ﺑﺎﻏﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﺧﯩﻠﯟەت، ﻧﺎﻣﺮات ﻳﯧﺰﯨﻨﯩﯔ ﺗﯘرﻣﯘﺷﻰ ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜرۈﻟﮕﻪن.

    ﺋﯩﺴلاﮬﺎت ۋە ﺋﯧﭽﯩﯟﯦﺘﯩﺶ ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﺘﻰ ﻳﻮﻟﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﺑﯘﻳﺎن ﺋﯘﻳﻐﯘر ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﯩﺪا ﻳﯧﺰا ﺗﯘرﻣﯘﺷﯩﻐﺎ ﺑﯧﻐﯩﺸلاﻧﻐﺎن ﺋﻪﺳﻪرﻟﻪر ﺧﯧﻠﯩلا ﻛﯚپ ﻳﯧﺰﯨﻠﺪى. ﺑﯩﺮاق، ﺑﯘ ﺗﯜردﯨﻜﻰ ﺋﻪﺳﻪرﻟﻪرﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﯩﻨﭽﯩﺴﯩﺪە ﺑﯧﻴﯩﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎن دﯦﮭﻘﺎﻧلارﻧﯩﯔ ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻘﻰ، ﭘﺎرﺗﯩﻴﯩﻨﯩﯔ ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﺘﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎن ﻣﯩﻨﻨﻪﺗﺪارﻟﯩﻘﻰ، ﺑﯧﻴﯩﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻗﺎﻧﺪاق ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺋﯩﺸلارﻧﻰ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﻪرﮔﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﻗﺎﺗﺎرﻟﯩﻖ ﻳﯜزە ۋەﻗﻪﻟﻪر ۋە ﺗﯘرﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﺋﺎﻳﺮﯨﻢ ﻗﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﯨلا ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜرۈﻟﺪى. دﯦﮭﻘﺎﻧلار ﮬﺎﻳﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﭘﻮﺳﺘﯩلا ﺳﯜرەﺗﻠﯩﻨﯩﭗ، ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻗﯩﺴﻤﻰ، ﻧﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻚ زﯨﺪدﯨﻴﻪﺗﻠﯩﺮى، ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻖ ۋە ﮬﻪﺳﺮﯨﺘﻰ، ﻗﺎﻳﻐﯘ - ﺋﻪﻟﯩﻤﻰ ۋە ﺋﻪرزدادى ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜرۈﻟﻤﯩﺪى.

    ﺷﯘﻧﯩﺴﻰ ﺋﯧﻨﯩﻘﻜﻰ، ﺑﯩﺮ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎﺗﻰ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻘﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﻛﯜﻟﻜﯩﺴﯩﻨﻰ ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜرۈش ﺑﯩﻠﻪن ﺑﯩﺮ ۋاﻗﯩﺘﺘﺎ ﻳﻪﻧﻪ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﺎزاﺑﻰ ﺑﯩﻠﻪن ﻳﯩﻐﯩﺴﯩﻨﯩﻤﯘ ﺋﻪﻛﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜرۈﺷﻰ لازﯨﻢ. ﺋﯚز ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﻳﯩﻐﯩﺴﯩﻨﻰ ﻳﯩﻐلاپ، ﻛﯜﻟﻜﯩﺴﯩﻨﻰ ﻛﯜﻟﻪﻟﻤﯩﮕﻪن ﺋﻪدەﺑﯩﻴﺎت ﻛﯩﺘﺎﺑﺨﺎﻧلار ﺗﻪرﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﻗﻮﺑﯘل ﻗﯩﻠﯩﻨﻤﺎﻳﺪۇ.

    ﻳﺎزﻏﯘﭼﻰ ﺧﺎﻟﯩﺪە ﺋﯩﺴﺮاﺋﯩﻞ ﺑﯘ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﯩﺪە ﺋﯚزﯨﮕﻪ ﺧﺎس ﺋﯘﺳﻠﯘب ﺑﯩﻠﻪن ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎن ﺑﺎﻏﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘر ﻳﯧﺰﯨﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ رﯦﺌﺎﻟﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﭗ ﺑﻪرﮔﻪن. ﻗﯘرﻏﺎق ﻣﯘﮬﯩﺖ، ﺟﺎﭘﺎﻟﯩﻖ ﺷﺎراﺋﯩﺖ، ﺋﻪﺳﯩﺮ - ﺋﻪﺳﯩﺮﻟﻪردﯨﻦ ﺑﯘﻳﺎن ﻗﯘﻣﻠﯘق ﺑﯩﻠﻪن ﺑﻮﻟﻐﺎن ﭘﯜﺗﻤﻪس - ﺗﯜﮔﯩﻤﻪس ﺋﯧﻠﯩﺸﯩﺶ، ﺧﯩﻠﯟەت، ﭘﯩﻨﮭﺎن ﻣﯘﮬﯩﺘﺘﺎ دۇﻧﻴﺎ ﺑﯩﻠﻪن ﺑﻮﻟﻐﺎن ﺋﺎلاﻗﯩﻠﻪردﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﻗﯧﻠﯩﺶ، دﯨﻨﯩﻲ ﺋﺎﺳﺎرەﺗﻨﯩﯔ ﻗﺎﺗﺘﯩﻖ ﺋﯩﺴﻜﻪﻧﺠﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﯘﭼﺮاش ﺟﻪرﻳﺎﻧﯩﺪا ﺋﯘﻳﻐﯘر دﯦﮭﻘﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺧﺎراﻛﺘﯧﺮﯨﺪە ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪرﮔﻪ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎن، ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎن ﻣﯘﮬﯩﺘﯩﻐﺎ ﺧﺎس ﺑﻮﻟﻐﺎن، ﺗﯩﻨﯩﻤﺴﯩﺰ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪﻟﻪرﮔﻪ ﻳﺎﻧﺪاﺷﻘﺎن ۋە ﺋﯚز ﺧﺎراﻛﺘﯧﺮﯨﺪﯨﻦ ﮬﺎﻟﻘﯩﭗ ﻛﯧﺘﻪﻟﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن ﺋﺎلاﮬﯩﺪﯨﻠﯩﻚ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﮕﻪن.

    ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺋﺎلاﮬﯩﺪﯨﻠﯩﻚ ﻗﯘﻣﻠﯘق روﮬﻰ (ﻳﺎﻛﻰ ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎن روﮬﻰ) ﺑﯩﻠﻪن ﭼﻪﻣﺒﻪرﭼﺎس ﮔﯩﺮەﻟﯩﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪن.

    ﺑﯩﺰ ﻳﺎزﻏﯘﭼﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﯟاﺳﯩﺘﻪ ﺗﯘرﻣﯘش ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻨلا ﺋﻪﻣﻪس، ﮬﻪﺗﺘﺎ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪت ۋە ﻣﻪﻧﺰﯨﺮە ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻨﻤﯘ ﺋﯘﻳﻐﯘر دﯦﮭﻘﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺳﺎپ، ﺳﺎددا، ﺳﯚﻳﯜﻣﻠﯜك ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪن ﺑﯩﺮﮔﻪ ﮬﻪر ﻗﻪدەﻣﺪە ﺋﯚز ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﻏﺎﻟﯩﺐ ﻛﯧﻠﻪﻟﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن روﮬﯩﻨﻰ ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪەك ﺑﻮﻟﯩﻤﯩﺰ. ﺑﯩﺰ ﺗﯚۋەﻧﺪﯨﻜﻰ ﻗﯘرلارﻧﻰ ﺋﻮﻗﯘﻏﯩﻨﯩﻤﯩﺰدا ﺋﯚزﺋﺎرا ﮔﯩﺮەﻟﯩﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪن ﺑﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ روﮬﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺋﻪﺳﻪردﯨﻜﻰ ﺋﯩﭙﺎدﯨﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﯨﻦ زوﻗﻠﯩﻨﯩﻤﯩﺰ ۋە ﻗﺎﻳﯩﻞ ﺑﻮﻟﻤﺎي ﺗﯘراﻟﻤﺎﻳﻤﯩﺰ.

    »ﺷﯘﻧﺪاق، ﻗﯘﻣﻠﯘق ﺟﺎﻧﺴﯩﺰ، ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎﺗﺴﯩﺰ، ﺗﯩﭙﺘﯩﻨﭻ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﯘ ﭘﯜﺗﯜن دەرد - ﺋﻪﻟﯩﻤﯩﻨﻰ، ﻏﻪزەپ ﻧﻪﭘﺮﯨﺘﯩﻨﻰ، ﺷﺎدﻟﯩﻘﻰ ۋە ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘر ﻳﻮﺷﯘرﻏﺎن.

    ﺋﯘ ﭘﻪرداز ﻗﯩﻠﯩﺸﻨﻰ ﺑﯩﻠﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎن ﺳﻪﮬﺮا ﺋﺎﻳﺎﻟﻠﯩﺮﯨﺪەك ﺳﺎددا، ﺑﯧﺰەﻛﺴﯩﺰ، ﻛﯚرۈﻣﺴﯩﺰ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﭻ - ﺑﺎﻏﺮى ﭘﯜﺗﻤﻪس - ﺗﯜﮔﯩﻤﻪس ﺧﻪزﯨﻨﻪ …

    دﯦﻤﻪك، «ﻳﯩﻠﺘﯩﺰ» ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﻰ ﺋﯚزﮔﯩﭽﻪ ﺋﯘﺳﻠﯘب ﺑﯩﻠﻪن ﺋﯘﻳﻐﯘر ﻳﯧﺰﯨﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻠﻰ ﻗﯩﻴﺎﭘﯩﺘﯩﻨﻰ ﺟﺎﻧﻠﯩﻖ، ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﻚ ﺳﯜرەﺗﻠﻪپ ﺑﻪرﮔﻪن. ﺋﺎﭘﺘﻮر ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺪە ﺧﯘﺷﺎﻟﻠﯩﻘﻨﻰ ﺋﻪﻣﻪس، ﺋﺎﭼﭽﯩﻖ ﻛﯚز ﻳﺎﺷﻨﻰ، ﺗﯩﭙﯩﻜﻠﻪﺷﺘﯜرۈﻟﮕﻪن ﻣﯘﮬﯩﺘﻨﻰ ﺋﻪﻣﻪس، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺳﯩﺪام ﺗﯘرﻣﯘﺷﻨﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪﻳﺪۇ، ﺷﯘ ﺋﺎرﻗﯩﻠﯩﻖ ﮔﻮﻳﺎ ﺋﯜﮔﺪەپ ﻳﺎﺗﻘﺎن ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎن ﺑﺎرﺧﺎﻧﻠﯩﺮﯨﺪەك ﺟﯩﻤﻠﯩﻘﻘﺎ ﻛﯚﻧﯜﻛﻜﻪن، ﺷﯜﻛﺮى - ﻗﺎﻧﺎﺋﻪﺗﻜﻪ ﺋﯚﮔﻪﺗﻜﻪن، ﺷﺎۋﻗﯘﻧﻠﯘق ﺗﯘرﻣﯘﺷﻘﺎ، ﮔﯜزەل ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﮕﻪ ۋە دۇﻧﻴﺎۋى ﺋﯚزﮔﯩﺮﯨﺸﻠﻪرﮔﻪ ﭘﻪرۋاﺳﯩﺰ، ﺷﯘﻧﯩﯖﺪەك روﮬﯩﻲ ﺑﯘرۇﻗﺘﯘرﻣﯩﻠﯩﻘﻘﺎ ﻣﻪﮬﻜﯘم ﺑﻮﻟﻐﺎن دﯦﮭﻘﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪە ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﺸﻘﺎ ﭼﺎﻗﯩﺮﯨﺪۇ.

    «ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت» ﻛﯚﻟﻰ ﻳﺎزﻏﯘﭼﯩﻨﯩﯔ 1990 - ﻳﯩﻠﻰ ﺋﯧلان ﻗﯩﻠﻐﺎن ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺑﯚﺳﯜش ﺧﺎراﻛﺘﯧﺮﻟﯩﻚ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﻰ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪۇ.

    ﮬﯧﻜﺎﻳﻪ ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﮔﻮﻳﺎ ﮔﯜزەل ﺑﯩﺮ رﯨﯟاﻳﻪﺗﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎپ ﻛﯧﺘﯩﺪﯨﻐﺎن ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺳﻪﺑﯩﻲ ﺑﺎﻟﯩﻨﯩﯔ ﺳﯧﮭﯩﺮﻟﯩﻚ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﭗ، ﺗﻪدرﯨﺠﯩﻲ ﮬﺎﻟﺪا رﯦﺌﺎل ﺗﯘرﻣﯘﺷﻘﺎ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪۇ. ﺑﺎﻟﯩﻠﯩﻖ ﭼﺎﻏﻠﯩﺮﯨﺪا ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﯩﺪە ﺑﯩﻠﻠﻪ ﺳﯘﻏﺎ ﭼﯚﻣﯜﻟﯜپ ﮔﻮﻳﺎ ﺷﻮخ ﻗﯘﻣﭽﺎﻗلاردەك ﭘﯩﻠﺘﯩﯖلاپ ﺋﻮﻳﻨﺎپ ﻗﻪﻟﺒﯩﺪە ﻣﻪﯕﮕﯜ ﺋﯘﻧﺘﯘﻟﻤﺎس ﮔﯜزەل ﺑﺎﻟﯩﻠﯩﻖ ﺧﺎﺗﯩﺮﯨﻠﻪرﻧﻰ ﻗﺎﻟﺪۇرﻏﺎن ﺑﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺑﺎلا ﺗﯘرﻣﯘش رەﮬﯩﻤﺴﯩﺰﻟﯩﻜﻰ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮ - ﺑﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﺪۇ. ﺑﯩﺮاق، ﺋﯘلارﻧﯩﯔ ﻗﻪﻟﺒﯩﺪﯨﻜﻰ ﺧﺎﺗﯩﺮە ﮔﻮﻳﺎ ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﯩﻨﯩﯔ ﺗﯩﻨﯩﻖ ﺳﯜﻳﯩﮕﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎش ﻣﻪﯕﮕﯜ ﺳﺎﻗﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﺪۇ. ﺋﺎرﯨﺪﯨﻦ ﺋﯘزاق ﻳﯩﻠلار ﺋﯚﺗﻜﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﯘلار ﺗﺎﺳﺎدﯨﭙﯩﻲ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﺪۇ ۋە ﺑﺎﻟﯩﻠﯩﻖ ﭼﺎﻏﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎت ﺑﯩﺮدﯨﻨلا ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﻪﺗﻜﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﺪۇ. زۆﮬﺮە ﺋﯜﭼﯜن ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﮔﯜزەل ﮬﺎﻳﺎت ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺪۇ. ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﻪت ﺋﯘﻧﻰ ﺋﺎزاﺑﻠﯩﻖ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺷﯧﺮﯨﻦ ﺗﯘﻳﻐﯘلارﻏﺎ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﻗﯩﻠﯩﺪۇ … ﺑﯩﺮاق ﺗﻪﻟﭙﯜﻧﯜش ﺋﯩﭽﯩﺪﯨﻜﻰ ﮔﯜزەل ﮬﺎﻳﺎت ﺋﯘزاﻗﻘﺎ ﺑﺎرﻣﺎﻳﺪۇ. ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚ ﺗﯘرﻣﯘﺷﺘﯩﻜﻰ ﻳﯧﯖﻰ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪﻟﻪر، ﺗﺮاﮔﯧﺪﯨﻴﯩﻠﯩﻚ ﺗﻮﻗﯘﻧﯘﺷلار ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺳﺎپ ﻣﯘﮬﻪﺑﺒﯩﺘﯩﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪاق ﺋﻮﻳﻐﺎﺗﻘﺎن ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺷﯘ ﭘﯧﺘﻰ ﮬﺎﯕﮕﯩﺮت ﻛﯚﻟﯩﻨﯩﯔ ﺳﯜﻳﯩﮕﻪ دەﭘﻨﻪ ﻗﯩﻠﯩﯟﯦﺘﯩﺪۇ.


    历史上的今天:


    收藏到:Del.icio.us




ئەزىزتۈرك: ئەزىزتۈرك - رەشىدنى تونۇمسىز؟

ئەزىزتۈرك: ئەزىزتۈرك ئەدەبىيات - سەنئەت تەتقىقات بىلوگى. ئېلخەت ئادرېسىمىز: Email:1505858150@qq.com | تارقاتقۇچى ئورۇن: ئۇيغۇربەگ تور تۇرايى