رەپقەت غازى بىلەن سۆھبەت-2: باشقىلار مەسىلى

يوللىغۇچى : hellolife يوللىغان ۋاقىت : 2008-03-12 15:37:00

ﻳﯜﺳﯜﭘﺌﯧﻠﻰ ﻳﺎﺳﯩﻦ: ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺩﯨﺌﺎﻟﻮﮔﻼﺭ ﺑﺎﺭﭼﻪ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻏﺎ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺑﯩﺮ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺗﻮﭘﻘﺎ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻖ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﻤﻪﻥ. ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﺪﺍ ﻳﺎﺷﯩﻐﯘﭼﻰ ﻛﯩﺸﯩﻠ...

                ﻳﯜﺳﯜﭘﺌﯧﻠﻰ ﻳﺎﺳﯩﻦ: ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺩﯨﺌﺎﻟﻮﮔﻼﺭ ﺑﺎﺭﭼﻪ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻏﺎ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺑﯩﺮ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺗﻮﭘﻘﺎ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻖ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﻤﻪﻥ. ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﺪﺍ ﻳﺎﺷﯩﻐﯘﭼﻰ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺩﯨﺌﺎﻟﻮﮔﻠﯩﺮﻯ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺳﯩﺰﺩﻩﻙ ﺑﯩﺮﻧﻪﭼﭽﻪ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﺎﺷﺘﯩﻦ ﻛﻪﭼﯜﺭﮔﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺩﯦﺌﺎﻟﻮﮔﻼﺭ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ، ﺩﻩﭖ ﺋﻮﻳﻼﻳﻤﻪﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯜﺳﺘﯩﮕﻪ ﺳﯩﺰ ﺗﻪﯕﺮﯨﺘﺎﻍ ﺑﺎﻏﺮﯨﺪﺍ ﻳﺎﺷﯩﺪﯨﯖﯩﺰ، ﺋﯩﭽﻜﯩﺮﻯ ﺋﯚﻟﻜﯩﻠﻪﺭﺩﻩ ﺑﻮﻟﺪﯨﯖﯩﺰ، ﻣﺎﻧﺎ ﺋﻪﻣﺪﻯ ﭼﻪﺗﺌﻪﻟﺪﻩ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﯩﺴﯩﺰ، ﮔﻪﺭﭼﻪ ﺳﯩﺰ ﻣﻪﺧﺴﯘﺱ ﺋﺎﺩﯨﻤﯩﻴﻪﺕ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﻠﻤﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻼﻧﻤﯩﺴﯩﯖﯩﺰﻣﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺑﯘ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻼﺭﺩﺍ ﺳﯩﺰﻧﯩﯔ ﻛﺎﻟﻠﯩﯖﯩﺰﺩﺍ ﻧﯘﺭﻏﯘﻧﻠﯩﻐﺎﻥ ﺳﯘﺋﺎﻝ ﯞﻩ ﺧﯘﻻﺳﺴﯩﻠﻪﺭ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﻠﺪﻯ. ﺋﯧﻴﻨﯩﺸﺘﯩﻴﯧﻦ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﻟﯩﻤﻰ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺋﯘ ﺋﯚﺯ ﻧﻮﺗﯘﻗﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﻫﻪﻣﯩﺸﻪ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﺎﺩﺩﻯ ﭘﯘﻗﺮﺍﻻﺭ ﻛﯚﯕﯜﻝ ﺑﯚﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺗﻮﺧﺘﯩﻼﺗﺘﻰ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ، ﺋﯘﺭﯗﺵ ﯞﻩ ﺗﯩﻨﭽﻠﯩﻖ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ، ﻫﻪﺗﺘﺎﻛﻰ "ﻛﺎﻟﻠﯩﺴﻰ ﺋﺎﻧﭽﻪ ﺋﯩﺸﻠﻪﭖ ﻛﻪﺗﻤﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ" ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﺩﻩﻙ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ:" ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﻳﺎﺵ ﺋﻪﺳﻜﻪﺭ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﻰ ﺭﻩﺕ ﻗﯩﻠﺴﺎ، ﺑﯘ ﺟﺎﻫﺎﻧﺪﺍ ﺋﯘﺭﯗﺵ ﺗﯜﮔﻪﻳﺪﯗ"، "ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺩﯙﻟﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﺎﺭﻣﯩﻴﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺧﻪﻟﻘﺌﺎﺭﺍﻏﺎ ﺋﯩﺘﺘﯩﭙﺎﻗﻘﺎ ﺗﺎﭘﺸﯘﺭﯗﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ" ... ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ .
        ﻳﻪﻧﻪ ﺩﺍﯕﻠﯩﻖ ﻣﻮﺩﺍ ﻧﺎﺧﺸﯩﭽﻰ ﻣﺎﻳﻜﯩﻞ جېكسونمۇ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ "ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﻰ ﻗﯘﺗﻘﯘﺯﺍﻳﻠﻰ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻧﺎﺧﺸﯩﺴﯩﺪﺍ:" ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺩﯙﻟﻪﺗﻠﻪﺭ ﻗﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﺘﯩﻖ-ﻗﯩﻠﯩﭽﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯧﺮﯨﺘﯩﭗ، ﻳﻪﺭ ﺗﯧﺮﯨﻴﺪﯨﻐﺎﻥ ﺳﺎﭘﺎﻥ ﻳﺎﺳﯩﺴﺎ...ﺑﯘ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻻﺗﺘﻰ" ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ.... ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻪﺗﺘﻪ، ﻣﺎﻧﺎ ﻣﻮﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ﭘﯩﻜﯩﺮﻟﻪﺭ ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﯞﻩﺗﯩﻨﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﺋﺎﻧﭽﻪ ﻛﯚﭖ ﺋﯘﭼﺮﯨﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺑﯩﺰ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﺑﻪﻙ ﭼﻮﯓ ، ﺑﻪﻙ ﻣﻪﯞﻫﯘﻡ ﮔﻪﭘﻠﻪﺭﻧﻰ ﺗﻮﻻ ﻗﯩﻠﯩﻤﯩﺰ. ﻗﺎﻧﭽﻪ ﻣﻪﯞﻫﯘﻡ، ﻗﺎﻧﭽﻪ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﮔﻪﭘﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺴﯩﺮﻯ ﺋﯩﺸﻼﺭ ﺷﯘﻧﭽﻪ ﭼﯩﮕﯩﺸﻠﯩﺸﯩﭗ، ﻣﯧﯖﯩﻤﯩﺰ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﺋﻮﻣﺎﭺ ﻗﻮﭼﯩﻐﺎﻧﺪﻩﻙ ﻗﻮﭼﯩﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﺪﯗ.... ﻣﻮﺷﯘﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﻳﻠﯩﺴﺎﻡ "ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻨﻰ ﺋﻮﻳﻼﭖ ﻗﺎﻟﯩﻤﻪﻥ. ﺯﺍﺩﻯ ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﻪﺭﻗﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﭘﻪﺭﻗﻰ ﻧﻪﺩﻩ؟ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. ﺑﯩﺰ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﻫﻪﺭﺧﯩﻞ ﻗﯩﺰﯨﻘﺎﺭﻟﯩﻖ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯘﺭﻣﯩﻼﺭﻧﻰ ﻛﯚﺭﯛﭖ ﺗﯘﺭﯨﻤﯩﺰ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ، ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺋﺎﻣﯧﺮﯨﻜﯩﻠﯩﻖ، ﻳﺎﭘﻮﻥ، ﻧﯧﻤﯩﺲ، ﺟﯘﯕﮕﻮﻟﯘﻕ ﺗﻪﯕﻼ ﺩﯛﭺ ﻛﻪﭘﺘﯘ، ﺋﺎﻣﯧﺮﯨﻜﯩﻠﯩﻖ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﭙﺘﯘ، ﺟﯘﯕﮕﻮﻟﯘﻕ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﭘﺘﯘ.... ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ. ﻣﻮﺷﯘﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﻳﻠﯩﺴﺎﻡ، ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﻪﺭﻗﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﺗﯜﭖ ﭘﻪﺭﻗﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻯ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﻮﻳﻼﺵ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ، ﭼﯩﻘﯩﺶ ﻧﯘﻗﺘﯩﺴﻰ، ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻟﯩﻘﺘﺎ، ﺩﻩﭖ ﭼﯜﺷﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﻤﻪﻥ. ﺳﯩﺰﭼﻪ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ؟ ﺋﯚﺯ ﻛﻪﭼﻤﯩﺸﻠﯩﺮﯨﯖﯩﺰ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﺍ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ، ﺧﻪﻧﺰﯗ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺗﻮﺧﺘﯩﻠﯩﭗ ﺑﺎﻗﺎﻣﺴﯩﺰ؟ ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ، ﻣﻪﻥ ﻣﯩﺴﺎﻟﻼﺭ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺳﯚﺯﻟﻪﺷﻜﻪ ﺋﺎﻣﺮﺍﻕ، ﺳﯩﺰﻣﯘ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﺴﯩﯖﯩﺰ ﻛﯧﺮﻩﻙ.

     ﺭﻩﭘﻘﻪﺕ ﻏﺎﺯﻯ: ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭﯨﯔ، ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭﻧﯩﯔ ﯞﻩ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺳﯩﺪﺍ ﺭﻭﺷﻪﻥ ﭘﻪﺭﻗﻠﻪﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ. ﺑﯘ ﭘﻪﺭﻗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺗﯩﻞ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ، ﯞﺍﻗﯩﺘﻘﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺗﻮﻧﯘﺷﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﻐﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﭘﻮﺯﯨﺘﺴﯩﻴﻪﺳﯩﺪﯨﻦ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﻗﻪﺩﻩﻣﺪﻩ ﺑﺎﻳﻘﯩﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ.
       ﺋﻮﺑﻜﯩﺘﻨﻰ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭖ ﻗﯩﻠﺸﻰ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ. ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﺋﻮﺑﯩﻜﺘﻼﺷﺘﯘﺭﯨﺪﯗ. ﺑﯘ ﭘﺎﺳﺴﺴﯩﭗ ﺟﯘﻣﻠﻪ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺭﻭﺷﻪﻥ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﺪﯗ. ﻣﻪﺳﻠﻪﻥ: ﻓﺮﺍﺳﯘﺯﭼﻪ ﻧﯧﻤﯩﺴﭽﻪ ﺋﯧﻨﮕﻠﯩﺰﭼﻪ 1. -- (It is) understood! -- Verstanden! -- (C´est) compris! 2. I was told/informed. Ich wurde gesagt/informiert. On m´adit/ informé. (1.ﭼﯘﺷﻨﯩﻠﺪﻯ ـ ﻳﻪﻧﻰ ﭼﯘﺷﻪﻧﺪﯨﻢ ﺩﯦﻤﻪﻛﭽﻰ 2. ﻣﻪﻥ ﺩﯦﻴﯩﻠﺪﯨﻢ/ﺋﯘﻗﺘﯘﺭﯗﻟﺪﯗﻡ ـــ ﻳﻪﻧﻰ ﻣﺎﯕﺎ ﺩﯦﺪﻯ، ﻣﺎﯕﺎ ﺋﯘﻗﺘﯘﺭﺩﻯ/ﺋﯘﻗﺘﯘﺭﯗﻟﺪﻯ ﺩﯦﻤﻪﻛﭽﻰ.) ﺑﯘﻻﺭ ﯞﻩﺯﻣﯩﻦ، ﻓﻮﺭﻣﺎﻝ، ﺳﯩﻠﯩﻖ ﺟﯘﻣﻠﻪ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﺪﯗ. ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺑﯩﺰ ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﭘﺎﺳﺴﯩﭗ ﺟﯘﻣﻠﻪ ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﻰ ﺋﯩﺸﻠﻪﺗﻤﻪﻳﻤﯩﺰ. ﺋﻮﺑﯩﻜﺘﯩﭙﻠﯩﻜﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﻳﺪﯗ. ﺑﯘ ﺗﻮﯞﻩﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﮕﯩﺴﻰ ﻛﯩﺸﻠﯩﻜﺴﯩﺰ، ﺋﻮﺑﯩﻜﺘﯩﭗ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻨﻰ ﺑﯩﻠﺪﯗﺭﺩﯨﻐﺎﻥ ﺋﺎﻟﻤﺎﺷﻼﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺟﯘﻣﯩﻠﯩﻠﻪﺭﺩﻩ ﺗﯩﭙﯩﻚ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻨﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺋﯩﻨﮕﻠﯩﺰﭼﻪ: It/there It is raining. (ﻳﺎﻣﻐﯘﺭ ﻳﯧﻐﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ.) There is a book on the table. (ﺟﻮﺯﻧﯩﯔ ﺋﯘﺳﺘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺘﺎﭖ ﺑﺎﺭ/ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ.) ﻧﯧﻤﯩﺴﭽﻪ: Es (ﻳﺎﻣﻐﯘﺭ ﻳﯧﻐﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ.) Es regnet. Es gibt /ist ein Buch auf dem Tisch. (ﺟﻮﺯﻧﯩﯔ ﺋﯘﺳﺘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺘﺎﭖ ﺑﺎﺭ/ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ.) il ﻓﺮﺍﻧﺴﯘﺯﭼﻪ: Il pleut. (ﻳﺎﻣﻐﯘﺭ ﻳﯧﻐﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ.) Il ya un livre sur la table. (ﺟﻮﺯﻧﯩﯔ ﺋﯘﺳﺘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﺘﺎﭖ ﺑﺎﺭ/ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ.) ﺑﯘﻻﺭ ﺧﻪﻧﺰﯗ، ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺗﯩﻠﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭ ﺋﻮﻣﯘﻣﻼﺷﺘﯘﺭﯨﺪﯗ. ﺑﯘ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﺎﺗﺎﻛﭽﻪ ﺧﻪﺕ ﺷﻪﻛﻠﻰ ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨﻦ-ﺗﯧﺸﯩﻐﺎ، ﻳﯘﻗﺮﯨﺪﯨﻦ-ﺗﻮﯞﻩﻧﮕﻪ ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﺋﯘﺷﺸﺎﻕ ﭘﺎﺭﭼﯩﻼﺭﻧﻰ ﺑﯩﺮ ﺋﻮﻣﯘﻣﯩﻲ ﮔﻪﯞﺩﯨﮕﻪ ﺋﺎﻳﻼﻧﺪﯗﺭﯗﺷﯩﺪﯨﻦ ﻛﯚﺭﮔﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﻣﻪﺳﻠﻪﻥ : 疆(ﭼﯧﮕﺮﺍ)، 葬(ﺩﻩﭘﻨﻪ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺧﻪﺗﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﻛﯚﺭﯛﯞﯦﻠﯩﺶ ﻣﯜﻣﻜﯩﻦ. ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ ﺳﻮﺑﯩﻜﺘﻼﺷﺘﯘﺭﯨﺪﯗ ﻳﻪﻧﻰ ﺋﺎﺩﻩﻣﻠﻪﺷﺘﯘﺭﯨﺪﯗ. • ﻳﯧﺰﯨﻘﻘﺎ ﻣﺎﺱ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﺋﺎﺭﺧﯩﺘﯧﻜﺘﯘﺭﻟﯘﻕ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ. ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻗﯘﺭﯗﻟﯘﺷﻠﯩﺮﻯ ﺋﯘﭼﻠﯘﻕ، ﺋﯘﺯﯗﻥ، ﺗﯘﺯ، ﻗﯩﺮﻟﯩﻖ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ. ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﺘﻪ ﺋﯘﻻﺭ ﺗﯘﺯ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ. ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﺎﺗﺎﻛﭽﻪ، ﭼﺎﺳﺎ، ﺋﯩﭽﻜﯩﺮﯨﻜﻰ-ﺗﺎﺷﻘﺎﺭﻗﻰ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ. ﺧﻪﻧﺰﯗﭼﻪ ﺧﻪﺗﻨﯩﯔ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﯩﺸﻠﯩﻖ ﻗﯘﺭﻟﯘﻣﯩﺴﻰ، ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﯩﺸﻠﯩﻚ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﯩﻨﯩﯔ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ،ﻣﯘﺭﻩﻛﻜﻪﭖ، ﺗﻮﺭ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯗﺭﮔﻪﻥ. ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻧﯩﯔ (ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻣﯩﻴﻪﺕ ﺗﯩﭙﯩﺪﯨﻜﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ) ﺋﻪﮔﯩﻢ، ﻳﻮﻣﯘﻻﻕ، ﻟﯧﯟﻩﻥ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ. ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﺘﻪ ﻧﺎﺯﯗﻙ، ﻫﯧﺴﺴﯩﻴﻠﯩﻖ ﻛﯘﭼﻠﯘﻙ. ﺑﯘﻧﻰ ﻻﺗﯩﻦ ﻳﯧﺰﯨﻘﻠﯩﺮﻯ، ﺧﻪﻧﺰﯗﭼﻪ ﺧﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﻪﺭﻩﺏ ﻳﯧﺰﯨﻘﯩﺪﯨﻦ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﭼﯧﺮﻛﺎﯞ، ﺑﯘﺗﺨﺎﻧﺎ ﯞﻩ ﻣﻪﺳﭽﯩﺪﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺭﻭﺷﻪﻥ ﺑﺎﻳﻘﯩﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. • ﯞﺍﻗﯩﺘﻘﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺗﻮﻧﯘﺵ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ. ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﯞﺍﻗﯩﺘﻨﻰ ﺗﯘﺯ ﺳﯩﺰﯨﻖ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯘ ﺗﯘﮔﻪﭖ ﻛﯧﺘﯩﺪﯗ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﺋﯧﯖﻰ ﻛﯘﭼﻠﯘﻙ، ﯞﺍﻗﯩﺘﻨﻰ ﺋﺎﻟﺪﯨﻦ ﺋﯘﺭﯗﻧﻼﺷﺘﯘﺭﯨﺪﯗ. ﮔﯧﺮﻣﺎﻧﯩﻴﺪﻩ Terminkalender (ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﺶ ﻛﺎﻟﯩﻨﺪﺍﺭﻯ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻳﺎﻧﭽﯘﻕ ﺩﻩﭘﺘﯩﺮﻯ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺋﺎﺩﻩﻣﺪﻩ ﺩﯦﮕﯘﺩﻩﻙ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺋﯘﻻﺭ ﺑﯩﺮﺳﯩﮕﻪ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﯞﻩﺩﻩ ﺑﯧﺮﯨﺸﺘﯩﻦ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﺋﺎﯞﺍﻝ ﺷﯘ ﺩﻩﭘﺘﯩﺮﯨﮕﻪ ﻗﺎﺭﺍﭖ، ﺋﺎﺷﯘ ﺋﺎﻳﻨﯩﯔ ﺋﺎﺷﯘ ﻛﯘﻧﻰ ﺑﻮﺵ ﯞﺍﻗﺘﻰ ﺑﺎﺭﻣﯘ-ﻳﻮﻕ ﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﺎﺳﺎﺳﻪﻥ ﺋﻮﺭﯗﻧﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺵ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺑﯧﺮﻟﯩﻨﺪﯨﻦ ﻣﻴﯘﻧﺨﯩﻨﻐﺎ ﺑﺎﺭﻏﯘﭼﻪ ﻣﺎﺷﻨﯩﺴﯩﻐﺎ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺳﯧﻠﯟﺍﻟﺪﯨﻐﺎﻧﻼﺭ 6 ﺋﺎﻳﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺋﺎﻳﻨﯩﯔ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﻛﯘﻧﻰ ﺳﻪﻫﻪﺭ ﺳﺎﺋﻪﺕ ﻧﻪﭼﭽﯩﺪﻩ ﻣﻴﯘﻧﺨﯩﻨﻐﺎ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﻣﺎﯕﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺗﻮﻏﺮﯨﻠﯩﻖ ﺋﯧﻼﻥ ﺑﯧﺮﯨﺪﯗ. ﺋﺎﻳﺮﯗﭘﯩﻼﻥ ﺑﯧﻠﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯘﻻﺭ ﻛﺎﻣﯩﺪﺍ ﺋﯘﭺ ﺋﺎﻱ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺑﻪﺯﯨﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﺮ ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﺳﯧﺘﯟﺍﻟﯩﺪﯗ. ( ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎﺩﺍ ﺋﻮﻣﯩﻴﯘﺯﻟﯘﻙ ﻣﻪﻳﻠﻰ ﭘﻮﻳﯩﺰ، ﺋﺎﻳﺮﯗﭘﯩﻼﻥ ﺑﯧﻠﻪﺗﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ﻗﻮﺵ ﻳﯚﻧﯩﻠﯩﺸﻠﯩﻚ ﺳﯧﺘﯟﯦﻠﯩﻨﺪﯗ.) ﺋﻮﺯ ﯞﺍﻗﺘﯩﺪﺍ ﺋﯘﺭﯗﻣﭽﯩﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ Friderika ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻧﯧﻤﯩﺲ ﻗﯩﺰ ﺋﯘﺯﻧﯩﯔ ﺋﯘﭺ ﺋﺎﻳﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﻳﻪﻧﻰ 9-ﺋﺎﻳﻨﯩﯔ 11-ﻛﯘﻧﻰ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ، ﺷﯘ ﻛﯘﻧﻰ ﺋﻪﺗﯩﮕﻪﻥ ﺳﺎﺋﻪﺕ 9 ﺩﺍ ﺑﻮﻧﻦ ﺋﺎﻳﺮﯗﺩﯗﺭﯗﻣﻐﺎ ﭼﯜﺷﯜﭖ، ﺳﺎﺋﻪﺕ 11 ﺩﻩ ﺋﯘﻧﯩﯟﯦﺮﺳﯩﺘﯩﺘﻘﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﺗﯩﺰﯨﻤﻐﺎ ﺋﺎﻟﺪﯗﺭﺩﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺩﯦﮕﻪﻥ. ( ﺷﯘ ﭼﺎﻏﺪﺍ ﻣﻪﻥ "ﻧﯧﻤﯩﺴﻼﺭ ﺋﯚﻟﻤﯩﺴﻪ ﻛﯧﺮﻩﻙ" ﺩﻩﭖ ﺋﻮﻳﻠﯩﻐﺎﻥ.) ﺋﻪﺭﻩﺑﻠﻪﺭ، ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﺷﻪﺭﻗﻠﯩﻘﻠﻪﺭ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﯞﺍﻗﯩﺘﻨﻰ ﻳﻮﻣﯘﻻﻕ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﻳﻪﻧﻰ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﻗﺎﻳﺘﻠﯩﻨﯩﭗ، ﺩﻩﯞﺭ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ،ﺗﯘﮔﯩﻤﻪﻳﺪﯗ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ.
        ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﯞﺍﻗﯩﺘﻨﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯩﺶ ﯞﺍﻗﺘﻰ ﯞﻩ ﺷﻪﺧﺴﯩﻲ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﻳﺮﯨﻴﺪﯗ. ﺋﯘﻻﺭﻧﻰ ﺋﯩﺸﺘﯩﻦ ﺳﯩﺮﺗﻘﻰ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ﺧﯩﺰﻣﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺰﺩﯦﮕﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺷﻪﺧﺴﯩﻲ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﺰﺩﻩﺵ ﺋﯘﭼﯘﻧﻤﯘ ﭼﻮﻗﯘﻡ ﺋﺎﻟﺪﯨﻦ-ﺋﺎﻻ ﺧﻪﯞﻩﺭ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯘﭼﯩﺮﺷﯩﺶ ﯞﺍﻗﺘﯩﻨﻰ ﻛﯧﻠﯩﺸﯩﯟﯦﻠﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ. ﺗﯘﻳﯘﻗﺴﯩﺰ ﻳﻮﻗﻼﭖ ﻛﯧﻠﯩﺶ ﺋﻪﺩﻩﭘﺴﯩﺰﻟﯩﻚ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﺎ ﺑﺎﺷﻘﯘﺭﯗﺵ ﺋﯩﻠﻤﯩﺪﻩ ﺷﯩﺮﻛﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺩﯦﺮﯨﻜﺘﻮﺭﻟﯩﺮﯨﻐﺎ ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﻩ ﺗﻪﯞﺳﯩﻴﻪﻟﻪﺭ ﺑﺎﺭ. ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﺳﻮﺩﺍ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﺸﯩﻨﻰ ﺋﯩﺶ ﯞﺍﻗﺘﯩﺪﺍ، ﺋﯩﺸﺨﺎﻧﯩﺪﺍ، ﻓﻮﺭﻣﺎﻝ (ﻗﺎﺋﯩﺪﯨﻠﯩﻚ) ﻳﯘﺳﯘﻧﺪﺍ، ﺩﻩﻣﺎﻟﻠﯩﻘﻘﺎ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﯨﺪﯗ، ﺗﻮﺧﺘﺎﻡ ﺗﯘﺯﯨﺪﯗ. ﺷﻪﺭﻗﻠﯩﻘﻠﻪﺭ ( ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﺭﻩﺑﻠﻪﺭ،ﺟﯘﯕﮕﻮﻟﯘﻗﻼﺭ، ﻳﺎﭘﻮﻧﻼﺭ) ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﺸﻨﻰ ﺋﯩﺸﺘﯩﻦ ﺳﯩﺮﺕ ﯞﺍﻗﯩﺘﻘﺎ، ﺭﯨﺴﺘﯘﺭﺍﻥ ﯞﻩ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺟﺎﻳﻐﺎ ﺋﻮﺭﯗﻧﻼﺷﺘﯘﺭﺷﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ. ﺋﯘﻻﺭ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﺸﻨﻰ ﻏﻪﻳﺮﻯ ﺭﻩﺳﻤﯩﻲ ﻳﻮﺳﯘﻧﺪﺍ، ﺋﺎﻳﺎﻟﻼﺭﺳﯩﺰ، ﺋﺎﺩﯗﯞﯨﻜﺎﺗﺴﯩﺰ ( ﻳﺎﭘﻮﻧﻼﺭ ﺋﺎﺩﯞﯗﻛﺎﺗﻼﺭﻧﻰ "ﺋﯩﺶ ﺗﯧﺮﯨﻐﯘﭼﯩﻼﺭ" ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ.) ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﯨﺪﯗ. ﺗﻮﺧﺘﺎﻣﻐﺎ ﺋﺎﻧﭽﻪ ﺋﯧﺘﯩﺒﺎﺭ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯗ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺩﻭﺳﺘﻠﯘﻕ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﻳﺪﯗ. (ﺗﻮﺧﺘﺎﻡ ﻗﯩﺴﻘﺎ، ﻣﯘﺟﻤﻪﻝ ﻳﯧﺰﯨﻠﺪﯗ ﯞﻩ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺋﻮﺯﮔﻪﺭﺗﯩﻠﯩﺪﯗ.) 
        ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﻐﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﭘﻮﺯﯨﺘﺴﯩﻴﻪ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ. ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﯩﺸﯩﻐﺎ ﺟﯩﺪﺩﯨﻲ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﺑﯘ ﺋﯘﻻﺭﺩﺍ ﺷﻪﻳﺌﯩﻰ ﻳﺎﻛﻰ ﻫﺎﺩﯨﺴﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻐﺎ، ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﻩ ﺋﻪﻫﻤﯩﻴﻪﺕ ﺑﯧﺮﯨﺸﯩﺪﻩ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﮕﻪﻥ. (ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﻏﻪﺭﺑﺘﻪ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﺷﯘ ﺳﻪﯞﻩﭘﻠﯩﻜﺘﯘﺭ) ﻣﻪﺳﻠﻪﻥ ﻣﻪﻳﻠﻰ ﮔﯧﺮﻣﺎﻧﯩﻴﯩﺪﻩ، ﺋﻪﻧﮕﻠﯩﻴﯩﺪﻩ، ﺋﯩﺘﺎﻟﯩﻴﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ﺋﯩﭽﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﭘﯩﯟﯨﻨﯩﯔ ، ﯞﯨﻨﯘﻧﯩﯔ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ ﻧﻪﭼﭽﯩﻨﭽﻰ ﻳﯩﻠﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﻘﯩﺮﯨﻠﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ، ﭼﯧﺮﻛﺎﯞﻻ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺑﯩﺮ ﺳﻪﻫﺮﺍﺩﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﺋﻮﻳﻨﯩﯔ ﻣﯩﻼﺩﻯ 1600- ﻧﻪﭼﭽﯩﻨﭽﻰ ﻳﯩﻠﻰ ﺳﯧﻠﯩﻨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﻳﯧﺰﯨﭗ ﻗﻮﻳﯘﻟﯩﺪﯗ. ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺷﯩﺮﻛﻪﺗﻠﻪﺭ ﺩﯦﮕﯘﺩﻩﻙ ﯞﯨﯟﯨﺴﻜﯩﺴﯩﻐﺎ ﻗﺎﭼﺎﻥ ﻗﯘﺭﯗﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻳﯧﺰﯨﭗ ﻗﻮﻳﯩﺪﯗ. ﻳﻪﻧﻪ ﭼﺎﻣﺎﺩﺍﻥ، ﺋﺎﻳﺎﻍ، ﺋﺎﺷﺨﺎﻧﺎ ﺳﺎﻳﻤﺎﻧﻠﯩﺮﻯ ﺩﯦﮕﻪﻧﻨﯩﯖﻤﯘ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺋﻮﻣﯘﻣﻪﻥ ﻛﻮﻧﺎ ﻧﻪﺭﺳﯩﻨﯩﯔ ﻗﻪﺩﯨﺮﯨﻨﻰ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺷﯘ ﺳﻪﯞﻩﭘﻠﯩﻚ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﯞﻩ ﺳﺎﭖ ﺳﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ. ﻧﯧﻤﯩﺴﻼﺭﻧﯩﯔ ﻫﯚﻛﯜﻣﻪﺕ ﺗﻪﺷﯟﯨﻘﺎﺗﯩﺪﺍ ﻫﻪﺗﺘﺎ "ﻛﻪﻟﮕﯘﺳﯩﻨﻰ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﻳﺎﺭﯨﺘﺎﻳﻠﻰ" ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺷﯘﺋﺎﺭﻯ ﺑﺎﺭ. ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﻛﻮﺭﻩ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﻐﺎ ﻣﯘﻫﯩﻢ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ.(ﺧﻪﻧﺰﯗ ﺗﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﺯﺍﻣﺎﻧﻐﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻰ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﯩﺸﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ.) ﺑﯘ ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭﺩﯨﻜﻰ ﺟﺎﻫﺎﻧﺪﺍﺭﭼﯩﻠﯩﻖ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﯩﯔ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻪﺗﭽﺎﻧﻠﯩﻘﯩﺪﺍ ﻛﯚﺭﯛﻟﯩﺪﯗ. ﮔﯧﺮﻣﺎﻧﯩﻴﺪﻩ ﺋﯘﺯﯗﻥ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ﻓﯘﺩﻩﻥ ﺋﯘﻧﯩﯟﯦﺮﺳﯩﺘﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩ ﻓﺎﻛﯘﻟﺘﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﻗﯘﺗﻘﯘﭼﯩﺴﻰ ﻳﺎﯓ ﺗﺎﯞ ﺋﻪﭘﻪﻧﺪﻯ ﺑﯘ ﺗﻮﻏﺮﯨﺪﺍ " ﺟﯘﯕﮕﻮﺩﺍ ﺟﺎﻧﻨﻰ ﺑﯧﻘﯩﺶ ﻫﻪﻣﻤﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﻻ. ﺟﺎﻥ ﺑﯧﻘﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﻮﺯﻯ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ" ﺩﯦﺪﻯ.
        ﺟﻪﻧﯘﺑﯩﻲ ﺋﯩﺘﺎﻟﯩﻴﻪﺩﯨﻜﻰ Naples ﺷﻪﻫﺮﯨﺪﻩ ﺷﺎﯕﺨﻪﻳﻠﯩﻚ ﺑﯩﺮ ﺑﺎﻳﯟﻩﺗﭽﻪ ﻣﺎﻟﻨﻰ ﺗﺎﻣﻮﮊﻧﯩﺪﯨﻦ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻠﯩﻨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﺘﺎﻟﯩﻴﺎﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﻮﻫﺒﻪﺗﺘﻪ ﺑﻮﻟﺪﻯ. ﻗﺎﺭﺍ ﻛﻮﺯﻩﻳﻨﻪﻙ ﺗﺎﻗﺎﭖ، ﺳﻪﺭﻩﯕﮕﻪ ﻳﺎﻏﭽﯩﻨﻰ ﭼﺎﻳﻨﺎﭖ ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﻏﺎﻥ ﻛﻮﺭﻩﯓ ﺋﯩﺘﺎﻟﯩﻴﺎﻥ ﺋﻮﺯﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯜﭺ ﺋﻪﯞﻻﺩ ﺑﯘ ﺋﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻼﻧﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﭘﻪﺵ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯚﺯﻧﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻳﯘﻗﺮﻯ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ، ﻳﻪﻧﻰ ﺷﺎﯕﺨﻪﻳﻠﯩﻜﻨﯩﯔ ﻣﯧﻠﯩﻨﻰ ﭘﻮﺭﺗﺘﯩﻦ ﺗﻨﭻ-ﺋﺎﻣﺎﻥ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺸﯩﻐﺎ %99 ﻛﺎﭘﺎﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﯩﺪﻯ. ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺷﺎﯕﺨﻪﻳﻠﯩﻚ:" ﻣﻪﻳﻠﻰ ﺳﻪﻥ ﺑﯘ ﺋﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ 100 ﻳﯩﻞ ﺷﯘﻏﯘﻟﻼﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻝ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﻫﺎﺯﯨﺮﻧﯩﯔ ﺋﻮﺯﯨﺪﻩ ﻣﯧﻠﯩﻤﻐﺎ ﻳﯘﺯﺩﻩ-ﻳﯘﺯ ﻛﺎﭘﺎﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﻗﯩﻼﻟﻤﯩﺴﺎﯓ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺑﯩﻜﺎﺭ ﺩﯦﺪﻯ." ﺑﯘ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭ ﭘﺮﺍﮔﻤﺎﺗﯩﺰﯨﭽﻰ.
       ﻟﯩﻦ ﻳﯜﺗﺎﯓ «ﺟﯘﯕﮕﯘﻟﯘﻗﻼﺭ» ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻛﯩﺘﺎﯞﯨﺪﺍ ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﻳﺪﯗ. «ﺟﯘﯕﮕﯘﻟﯘﻗﻼﺭ ﺋﯧﻨﯩﻖ ﻫﺎﻟﺪﺍ: ﻛﯩﺸﻠﯩﻚ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﭼﯩﻦ ﻣﻪﻗﺴﯩﺘﻰ ﭘﺎﻙ، ﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﺘﯩﻦ ﻟﻪﺯﺯﻩﺗﻠﯩﻨﯩﺶ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﯟﻯ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﯩﯔ ﺧﻮﺷﺎﻟﻠﯩﻘﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﺠﺘﻤﺎﺋﯩﻲ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﺠﯩﻠﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﻟﻪﺯﺯﻩﺗﻠﯩﻨﯩﺶ، ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﺪﻯ... ﺟﯘﯕﮕﯘﻟﯘﻗﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎﻟﯩﻘﻼﺭﻧﯩﯔ ﭘﻪﺭﻗﻰ ﺷﯘ ﻳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ، ﻏﻪﺭﺑﻠﯩﻜﻠﻪﺭﺩﻩ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﯞﻩ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﻪ ﺯﻭﺭ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭ ﺑﺎﺭ، ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﺑﻪﻫﺮﯨﻠﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺋﺎﺟﯩﺰ (ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﻐﺎ ﻣﻪﻥ ﻗﻮﺷﯘﻟﻤﺎﻳﻤﻪﻥ -ﺋﺎﭘﺘﻮﺭ)، ﺟﯘﯕﮕﯘﻟﯘﻗﻼﺭﺩﺍ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﻪﯓ ﻛﯩﭽﯩﻚ ﻧﻪﺭﺳﯩﻠﻪﺭﺩﯨﻨﻤﯘ ﺑﻪﻫﺮﯨﻠﯩﻨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﺮﺍﺩﻩ ﯞﻩ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭ ﺑﯩﺮ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﺯﻭﺭ. ﺋﯘﻻﺭ ﺯﯦﻬﻨﻰ ﻛﯜﭼﻨﻰ ﻣﯘﺷﯘ ﺋﺎﻟﻪﻣﻨﯩﯔ ﺑﻪﺧﺘﯩﮕﻪ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯﻟﻪﺷﺘﯜﺭﮔﻪﻥ.» ﺋﻪﺭﻩﺑﻠﻪﺭ، ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭼﻪﻣﺒﯩﺮﯨﻜﯩﺪﯨﻜﻠﻪﺭ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﺸﻰ ﯞﻩ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﺪﯨﻦ ﻛﻮﺭﻩ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﮕﻪ ﺟﯩﺪﺩﯨﻲ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﺑﯩﺰ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﻛﻮﺭﻩ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔ ﺋﺎﺧﯩﺮﺳﯩﻨﻰ، ﻳﻪﻧﻰ ﺋﺎﺧﯩﺮﻩﺗﻨﻰ ﻛﯚﭘﺮﻩﻙ ﺋﻮﻳﻼﻳﻤﯩﺰ. ﺑﯩﺰﺩﻩ ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺳﺎﻗﻼﻧﻤﺎﻳﺪﯗ.

    [admin تەستىقلىدى . 2010-2-12 17:51:00]
ئەسكەرتىش:
ئوكيان تورىدىكى بارلىق ئەسەرلەرنىڭ نەشىر ھوقۇقى ئوكيان تورىغا مەنسۈپ. قالايمىقان كۆچۈرۈپ ئىشلىتىشكە، قانۇنسىز نەشىر قىلىشقا، ھەرقانداق مېدىيا ۋاستىلىرىدا ئېلان قىلىشقا بولمايدۇ. خىلاپلىق قىلغانلارنىڭ قانۇنى جاۋابكارلىقى سۈرۈشتە قىلىنىدۇ. قالايمىقان كۆچۈرۈپ تارقاتقان تور بىكەتلەر ئاشكارە ئېلان قىلىنىدۇ.