-
ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﻮﻣﯩﻴﻪ - [ماتېماتىكا رېستۇرانى]
2010-10-25
ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﺷﻪﭘﻘﻪﺗﻠﯩﻚ ﯞﻩ ﻣﯧﻬﺮﯨﺒﺎﻥ ﺍﷲ نىڭ ﺋﯩﺴﻤﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﺎﺷﻼﻳﻤﻪﻥ .
ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﻮﻣﯩﻴﻪ
ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺍﷲ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻤﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺑﯘ ﻣﯚﺟﯩﺰﻩ ﻛﯩﺘﺎﺑﻨﻰ ﺟﯩﻤﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺭﻩﻫﻤﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﻪﯞﻩﺗﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺑﯩﺰﮔﻪ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﭗ : « ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﺟﯩﻤﻰ ﺟﺎﻫﺎﻥ ﺋﻪﻫﻠﯩﮕﻪ ﯞﻩﺯ – ﻧﻪﺳﯩﻬﻪﺗﺘﯘﺭ ، ﺋﯘ ﺧﻪﯞﻩﺭ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻼﺭﻧﯩﯔ ﺭﺍﺳﯩﺘﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﭘﺎﺕ – ﻳﯧﻘﯩﻨﺪﺍ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﯩﺴﯩﻠﻪﺭ .» ( ﺳﯜﺭﻩ ﺳﺎﺩ 87-88 ﺋﺎﻳﻪﺕ)
ﺩﯦﻤﻪﻙ ، ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻗﯩﻴﺎﻣﻪﺗﻜﯩﭽﯩﻠﯩﻚ ﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﯞﻩﺯ – ﻧﻪﺳﯩﻬﻪﺗﺘﯘﺭ ، ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯚﺗﯜﺷﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻣﯚﺟﯩﺰﯨﻠﯩﻜﻰ ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ، ﺑﯘ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﺑﻮﻟﺴﺎ ، ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﺋﯩﻠﯩﻤﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻜﻰ ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﻳﻪﺗﻤﯘ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﺋﯩﻠﯩﻤﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺍﷲ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﺍ : « ﺍﷲ ﺳﺎﯕﺎ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ، ﺳﯧﻨﯩﯔ ﺑﻪﺭﻫﻪﻕ ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﯖﮕﻪ ﮔﯘﯞﺍﻫﻠﯩﻖ ﺑﯧﺮﯨﺪﯗ . ﺍﷲ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﻠﻤﻰ – ﻣﻪﺭﯨﭙﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﻗﯩﻠﺪﻯ .» ﺩﯦﮕﻪﻥ . ( ﺳﯜﺭﻩ ﻧﯩﺴﺎ 166- ﺋﺎﻳﻪﺕ )
ﺩﯦﻤﻪﻙ ، ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﺋﯩﻠﻤﻰ ﺑﻮﻟﯘ ﭖ ، ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﻳﻪﺕ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﺋﯩﻠﯩﻤﯩﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﻛﯜﻧﺴﯩﺮﻯ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ، ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﺳﻪﯞﯨﻴﻪﺩﻩ ﻳﯜﻛﺴﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، ﻳﯘﻗﯩﺮﻗﻰ ﺋﺎﻳﻪﺕ ﺋﯩﺸﺎﺭﻩﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ، ﺋﯩﻼﻫﻰ ﻣﯘﺩﺩﯨﺌﺎﻧﻰ ﭼﯜﺷﯩﻨﯩﺸﻜﻪ ﻗﺎﺩﯨﺮ ﺑﻮﻻﻻﻳﺪﯗ ﯞﻩ ﺑﯘ ﺋﺎﻳﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺍﷲ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺟﻪﺯﯨﻤﻠﻪﺷﺘﯜﺭﯨﺪﯗ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭ ﻳﯜﻛﺴﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، ﻛﺎﺋﯩﻨﺎﺗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰ ﺳﯩﺮﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺗﺎﭘﯩﺪﯗ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﻰ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻰ ﺋﺎﻳﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﻤﯘ ﺗﺎﭘﯩﺪﯗ . ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻳﯜﻛﺴﯩﻠﯩﭗ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﭘﻪﻟﻠﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﺴﻪ ، ﺑﯘ ﻳﯜﻛﺴﯩﻠﯩﺶ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﯩﻨﯩﯔ ﺩﺍﺋﯩﺮﺳﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﻣﺎﻧﺎ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭ ﺋﯩﺰﭼﯩﻞ ﻫﺎﻟﺪﺍ ، ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻤﻨﯩﯔ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﻛﺎﻻﻣﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻣﯚﺟﯩﺰﯨﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﺎﻳﻘﺎﭖ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ .
ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺋﺎﻣﺮﯨﻜﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﻮﻣﯩﻴﻪ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺗﺎﻏﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﭘﯩﺮﺍﻓﯧﺴﺴﻮﺭ [ ﺋﺎﺭﻣﯩﺴﯩﺘﺮﻭﻧﺞ] ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ﺑﯘ ﻛﯩﺸﻰ ﺋﺎﻣﺮﯨﻜﺎ ﺋﺎﻟﻪﻣﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﺋﺎﮔﯧﻨﯩﺘﻠﯩﻘﻰ ( ﻧﺎﺳﺎ ) ﺩﺍ ﺋﯩﺸﻠﻪﻳﺪﯗ . ﯞﻩ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ( ﻧﺎﺳﺎ) ﺩﯨﻜﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭﺩﯨﻦ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺑﯩﺰ ﺑﯘ ﻛﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﭗ ،ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﺨﺘﯩﺴﺎﺳﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﻮﻣﯩﻴﻪﮔﻪ ﺋﺎﺋﯩﺖ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮﻧﻪﭼﭽﻪ ﺋﺎﻳﻪﺗﻠﻪﺭ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺳﻮﺋﺎﻝ ﺳﻮﺭﯨﺪﯗﻕ . ﺟﯜﻣﻠﯩﺪﻯ ﺗﯚﻣﯜﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﯞﯗﺟﯘﺩﻗﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺳﻮﺭﯨﺪﯗﻕ ، ﺋﯘ ﻛﯩﺸﻰ ﺟﺎﯞﺍﺏ ﺑﯧﺮﯨﭗ : [ ﻣﻪﻥ ﺳﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯧﻠﯧﻤﯧﻨﺘﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺳﯚﺯﻟﻪﭖ ﺑﯧﺮﻩﻱ ، ﺑﯩﺰ ﺑﯘﻧﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﺘﯘﻕ ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻣﻪﻥ ﺳﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺩﻩﯞﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺳﯚﺯﯛﻣﻨﯩﯔ ﺭﺍﺳﺘﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻼﺵ ﺋﯜﭼﯜﻥ ،ﺑﯩﺮ ﻧﻪﭼﭽﻪ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﺩﯨﻢ ، ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﺋﯧﻠﯧﻤﯧﻨﺘﻼﺭﺩﺍﺋﯧﻠﯧﻜﺘﻮﺭﯗﻥ ، ﭘﯩﺮﻭﺗﯘﻥ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﺩﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺯﻩﺭﯨﭽﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﻳﻪﺭﮔﻪ ﻳﯩﻐﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺷﯘ ﺯﻩﺭﯨﭽﯩﻠﻪﺭ ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﯧﻠﯧﻤﯧﻨﺘﻨﯩﯔ .ﺍﺗﻮﻣﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮﻟﯩﺸﯩﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻳﯩﺘﻪﺭﻟﯩﻚ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪﮔﻪ ﻣﯘﻫﺘﺎﺝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﺗﯚﻣﯜﺭ ﺋﺎﺗﻮﻣﻰ ﯞﯗﺟﯘﺩﻗﺎ ﻛﯧﻠﯩﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ ، ﻻﺯﯨﻤﻠﯩﻖ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪﻧﻰ ﻫﯩﺴﺎﺑﻼﭖ ﭼﯩﻘﻘﯩﻨﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ، ﻗﻮﻳﺎﺵ ﺳﯧﺴﺘﯩﻤﯩﺴﻰ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪﺩﻩﻙ ، ﺗﯚﺕ ﻫﻪﺳﺴﻪ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪ ﻻﺯﯨﻤﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﺘﯘﻕ ،ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﻯ ، ﻗﻮﻳﺎﺵ ، ﺋﺎﻱ ، ﻣﯧﺮﻛﻮﺭﻯ ، ﺳﺎﺗﺮﻭﻥ ﯞﻩ ﻣﺎﺭﯨﺴﻼﺭﺩﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻗﻮﻳﺎﺵ ﺳﯧﺴﺘﯩﻤﯩﺴﻰ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻥ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪ ﻟﻪﺭ ، ﺗﯚﻣﯜﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺗﻮﻣﯩﻨﻰ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﻛﯘﭘﺎﻳﻪ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯗ ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻗﻮﻳﺎﺵ ﺳﯧﺴﺘﯩﻤﯩﺴﻰ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪﺩﻩﻙ ﺗﯚﺕ ﻫﻪﺳﺴﻪ ﺋﯧﻨﯩﺮﮔﯩﻴﻪﮔﻪ ﻣﯘﻫﺘﺎﺝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ .] ﺩﯦﺪﻯ. ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺑﯩﺰ ﺳﻮﺭﯨﻤﯩﺴﺎﻗﻤﯘ ﺋﯚﺯﯨﭽﻪ : [ ﺷﯘﯕﺎ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺗﯚﻣﯜﺭ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﻐﺎ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺑﯩﺮ ﺟﺎﻳﺪﯨﻦ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺋﯧﻠﯧﻤﯧﻨﺖ ﺩﻩﭖ ﺟﻪﺯﯨﻤﻠﻪﺷﺘﯜﺭﺩﻯ .] ﺩﯦﺪﻯ. ﺑﯩﺰ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ :« ﺑﯩﺮ ﺗﯚﻣﯜﺭﻧﻰ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﻐﺎ ﭼﯜﺷﯜﺭﺩﯗﻕ ، ﺗﯚﻣﯜﺭ ﺯﻭﺭ ﻛﯜﭺ- ﻗﯘﯞﯞﻩﺗﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﺍ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻛﯚﭖ ﻣﻪﻧﭙﻪﺋﻪﺗﻠﻪﺭ ﺑﺎﺭﺩﯗﺭ .» ( ﺳﯜﺭﻩ ﻫﻪﺩﯨﺪ 25- ﺋﺎﻳﻪﺕ ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﺎﻳﻪﺗﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺑﻪﺭﺩﯗﻕ .
ﺑﯩﺰ ﭘﯩﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭﺩﯨﻦ : [ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻼﺭﺩﺍ ﺋﺎﺭﺍﭺ ﺑﺎﺭﻣﯘ؟] ﺩﻩﭖ ﺳﻮﺭﯨﺪﯗﻕ . ﺋﯘ ﻳﺎﻕ ﺩﻩﭖ ﺟﺎﯞﺍﺏ ﺑﯧﺮﯨﭗ : [ ﺳﯩﻠﻪﺭ ﺋﺎﻟﻪﻣﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﺎﺭﻣﺎﻕ ﭘﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ [ ﺗﺎﻛﺎﻣﯘﻝ ﺋﺎﻟﻪﻡ ] ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺳﯚﺯﻟﻪﯞﺍﺗﯩﺴﯩﻠﻪﺭ ، ﺑﯘ [ ﺗﺎﻛﺎﻣﯘﻝ ﺋﺎﻟﻪﻡ] ﻧﻰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺗﯧﺨﻰ ﻳﯧﻘﯩﻨﺪﯨﻼ ﺑﺎﻳﻘﺎﭖ ﭼﯩﻘﺘﻰ . ﻧﺎﯞﺍﺩﺍ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﯩﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮ ﻧﯘﻗﺘﯩﻨﻰ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﻗﯩﻠﯩﭗ ،ﻣﻪﻟﯘﻡ ﻣﯘﺳﺎﭘﻪ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺗﻪﺭﻩﭘﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻣﯘﺳﺎﭘﻪ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﻪﻧﺴﻪﯓ ، ﺳﻪﻥ ﻫﻪﺭ ﺗﻪﺭﻩﭘﻨﯩﯔ ﻣﺎﺳﺴﯩﺴﻰ ﻫﻪﺭ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺗﻪﯕﭙﯘﯓ ﭼﯩﻘﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺑﺎﻳﻘﺎﻳﺴﻪﻥ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺳﻪﻥ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻧﯘﻗﺘﯩﻐﺎ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﯧﺴﯩﻢ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ، ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﻨﯩﯔ ﻣﺎﺳﺴﯩﺴﯩﻨﯔ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﻠﯘﻗﻰ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦ ﻧﻮﺭﻣﺎﻝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﻧﺎﯞﺍﺩﺍ ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﺭﻣﯘ – ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﻳﯚﻧﻪﻟﮕﻪﻥ ﺗﻪﯓ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﯘﯞﺍﺯﯨﻨﻨﻪﺕ – ﺗﯘﺭﻏﯘﻥ ﻫﺎﻟﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﯩﺪﻯ ، ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭ ﻗﺎﻻﻳﻤﯩﻘﺎﻥ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﯩﺪﺍ ﺋﺎﺭﺍﭼﻼﺭ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻻﺗﺘﻰ ] ﺩﯦﺪﻯ .
ﺋﺎﺑﺪﯗﻟﻤﻪﺟﯩﺪ ﺯﯨﻨﺪﺍﻧﻰ : [ ﻣﻪﻥ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ : « ﺋﯘﻻﺭ ﺋﯜﺳﺘﯜﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﭘﻪﺭﭘﺎ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻤﯩﺰﻏﺎ ، ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻻﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻪﺋﻰ ﺑﯧﺰﯨﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻤﯩﺰﮔﻪ ، ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﺍ ﻫﯧﭽﻘﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﺎﺭﺍﭺ ﯞﻩ ﻧﯘﻗﺴﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻳﻮﻗﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﺑﺎﻗﻤﺎﻣﺪﯗ... ؟ » ( ﺳﯜﺭﻩ ﻗﺎﻑ 6- ﺋﺎﻳﻪﺕ ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﺎﻳﯩﺘﯩﻨﻰ ﭘﯩﺮﺍﻓﯧﺴﺴﻮﺭﻏﺎ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺑﻪﺭﺩﯨﻢ ، ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺑﯩﺰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﻟﻪﻣﻨﯩﯔ ﭼﯧﺘﯩﮕﻪ ﻳﯧﺘﯩﺸﻜﻪ ﺋﯘﺭﯗﻧﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺗﻮﻏﺮﯗﻟﯘﻕ ﺳﯚﺯﻟﯩﺸﯩﭗ ،[ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺋﺎﻟﻪﻣﻨﯩﯔ ﭼﯧﺘﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﺘﯩﻤﯘ ؟] ﺩﻩﭖ ﺳﻮﺭﯨﺪﯗﻕ . ﺋﯘ :[ ﺑﯩﺰ ﺋﺎﻟﻪﻣﻨﯩﯔ ﻳﯧﺘﯩﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻛﯜﺭﻩﺵ ﻗﯩﻠﯩﯟﺍﺗﯩﻤﯩﺰ ، ﻗﺎﭼﺎﻧﻜﻰ ﺗﯧﻠﯧﺴﻜﻮﭘﻨﻰ ﭼﻮﯕﺎﻳﺘﯩﭗ ،ﺋﺎﻟﻪﻣﮕﻪ ﻧﻪﺯﻩﺭ ﺳﺎﻟﺴﺎﻕ ، ﻳﯧﯖﻰ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻻﺭﻧﻰ ﺑﺎﻳﻘﺎﻳﻤﯩﺰ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﯚﺯﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯖﻤﯘ ﺗﯧﺨﯩﭽﯩﻼ ﻣﯘﺷﯘ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﺘﯘﻕ ، ﺩﯦﻤﻪﻙ ، ﺑﯩﺰ ﺋﺎﻟﻪﻣﻨﯩﯔ ﭼﯧﺘﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﻤﯩﺪﯗﻕ .] ﺩﯦﺪﻯ .ﻣﻪﻥ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ :« ﺑﯩﺰ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﻐﺎ ﻳﯧﻘﯩﻦ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻨﻰ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻻﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯧﺰﯨﺪﯗﻕ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﻰ ﺷﻪﻳﺘﺎﻧﻼﺭﻧﻰ ﺋﺎﺗﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻧﻪﺭﺳﻪ ﻗﯩﻠﺪﯗﻕ » ( ﺳﯜﺭﻩ ﻣﯜﻟﻚ 5- ﺋﺎﻳﻪﺕ ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺑﯘ ﺋﺎﻳﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ، ﺋﯘﻻﺭ ﺑﺎﻳﻘﯩﻐﺎﻥ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻻﺭ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﻐﺎ ﻳﯧﻘﯩﻦ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻨﯩﯔ ﺯﯨﻨﻨﯩﺘﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﻪﺗﺘﯩﻢ .
ﭘﯩﺮﺍﻓﯧﺴﺴﻮﺭ :[ ﻳﻪﻧﻪ ﺷﯘﯕﺎ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﻫﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ ﺋﺎﻣﯩﻠﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﭼﺎﯓ – ﺗﻮﺯﺍﯕﻼﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻛﯚﺭﯛﺷﯩﻤﯩﺰﮔﻪ ﺗﻮﺳﺎﻟﻐﯘ ﺑﻮﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ، ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﺗﯧﻠﯧﺴﻜﻮﭖ ﺋﻮﺭﻧﯩﺘﯩﺸﻨﻰ ﺋﻮﻳﻼﯞﺍﺗﯩﻤﯩﺰ ، ﺋﻮﺗﯧﻜﯩﻠﯩﻖ ﺋﺎﺩﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ﺗﯧﻠﯧﺴﻜﻮﭘﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﯩﺮﺍﻕ ﻣﯘﺳﺎﭘﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻛﯚﺭﮔﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ، ﺋﻮﭘﺘﯧﻜﯩﻠﯩﻖ ﺗﯧﻠﯧﺴﻜﻮﭘﻨﯩﯔ ﺋﻮﺭﻧﯩﻐﺎ ﺭﺍﺩﯨﺌﻮ ﺗﯧﻠﯧﺴﻜﻮﭘﻨﻰ ﺋﯩﺸﻠﻪﺗﺘﯘﻕ ﯞﻩ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﯧﯖﻰ ﻣﯘﺳﺎﭘﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺗﺎﭘﻘﺎ ﺑﻮﻟﺴﺎﻗﻤﯘ ، ﻳﻪﻧﯩﻼ ﭼﻪﻛﻠﯩﻚ ﺑﯩﺮ ﺟﺎﻳﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﯟﺍﺗﯩﻤﯩﺰ .] ﺩﯦﺪﻯ . ﻣﻪﻥ ﭘﯩﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭﻏﺎ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ :« ﺳﻪﻥ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻼﺭﻏﺎ ﺗﻪﻛﺮﺍﺭ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﺑﺎﻗﻘﯩﻦ ، ﺑﯩﺮﻩﺭ ﺋﺎﺭﺍﭼﻨﻰ ﻛﯚﺭﻩﻣﺴﻪﻥ..؟ ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺳﻪﻥ ﻳﻪﻧﻪ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﻗﺎﺭﯨﻐﯩﻦ ، ﻛﯚﺯﯛﯓ ﻛﯚﺭﯛﺷﻨﻰ ﺧﺎﻟﯩﻐﺎﻥ ﻧﻪﺭﺳﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﻩﻟﻤﻪﻱ ، ﺋﯜﻣﯩﺪ ﺋﯜﺯﮔﻪﻥ ﯞﻩ ﺗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯗ .» ( ﺳﯜﺭﻩ ﻣﯜﻟﻚ 3-4 ﺋﺎﻳﻪﺕ ) ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺋﺎﻳﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺑﻪﺭﺩﯨﻢ .
ﭘﯩﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭ ﻗﺎﭼﺎﻧﻠﯩﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻨﻰ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﺴﺎ ، ﺑﯩﺰ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺷﯘ ﻫﻪﻗﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﻳﻪﺗﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺑﻪﺭﺳﻪﻙ ، ﺋﯘ ﻗﻮﺷﯘﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﯛﭖ ﺑﺎﺵ ﻟﯩﯖﯩﺸﯩﺘﺎﺗﺘﻰ .ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺰ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ :[ ﺳﯩﺰ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﯘﻣﯩﻴﻪﮔﻪ ﺋﺎﺋﯩﺖ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﯘﺭ ﺳﯚﺯﻟﻪﭖ ﺋﯚﺗﺘﯩﯖﯩﺰ ، ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺑﯘ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻳﯧﯖﯩﻠﯩﻘﻼﺭﻧﻰ ﭘﻪﻗﻪﺕ ﻳﯧﻘﯩﻨﺪﯨﻼ ، ﺳﯜﻧﻨﻰ ﻫﻪﻣﺮﺍ ﯞﻩ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﻛﯩﻤﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ، ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﯨﻼﺷﻘﺎﻥ ﺋﯜﺳﻜﯜﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻧﻼ ،ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺳﯩﺰ ﻳﯘﻗﺮﯨﺪﺍ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻼﺭﻏﺎ ﺋﯧﺮﯨﺸﻪﻟﯩﺪﻯ ، ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ 1400 ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﺗﯧﻜﯩﺴﺘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻧﯧﻤﻪ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﻛﯚﺯﯨﯖﯩﺰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯚﺭﺩﯨﯖﯩﺰ ، ﺑﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻗﺎﺭﯨﺘﺎ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﯖﯩﺰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ؟] ﺩﻩﭖ ﺳﻮﺭﯨﺪﯗﻕ . ﺋﯘ ﺳﻮﺋﺎﻟﯩﻤﯩﺰﻏﺎ ﺗﯚﯞﻩﻧﺪﯨﻜﯩﺪﻩﻙ ﺟﺎﯞﺍﺏ ﺑﻪﺭﺩﻯ :[ ﺑﯘ ﺳﻮﺋﺎﻟﯩﯖﯩﺰ ﺑﻪﻛﻤﯘ ﻗﯩﻴﯩﻦ ، ﺑﯩﺰ ﺳﯚﻫﺒﻪﺗﻠﯩﺸﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﻣﻪﻥ ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﺋﻮﻳﻼﭖ ﻛﯧﻠﯩﯟﺍﺗﯩﻤﻪﻥ ،ﺑﻪﺯﻯ ﻛﯩﻼﺳﺴﯩﻚ ﻛﯩﺘﺎﺑﻼﺭﻧﯩﯔ ، ﻛﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺩﯦﻘﻘﯩﺘﯩﻨﻰ ﺟﻪﻟﯩﭗ ﻗﯩﻼﺭﻟﯩﻖ ﺋﯘﺳﻠﯘﺑﺘﺎ ﻧﯚﯞﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﺳﺘﻮﺭﻧﯘﻣﯩﻴﻪ ﺋﯩﻠﯩﻤﯩﮕﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﻥ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﻠﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﯩﻤﯘ ﻫﺎﻳﺎﺟﺎﻧﻠﯩﻨﯩﯟﺍﺗﯩﻤﻪﻥ .1400 – ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﺍ ﺩﻩﯞﺭ ﺳﯜﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﻨﻰ ، ﺋﯧﺘﻤﺎﺩ ﻗﯩﻠﻐﯘﺩﻩﻙ ﯞﻩ ﻳﯩﺘﻪﺭﻟﯩﻚ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﺑﯩﻠﮕﯜﺩﻩﻙ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎﻣﻤﯘ ، ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺋﯩﺨﭽﺎﻡ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯧﻴﺘﺴﺎﻡ ، ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻛﯚﺭﮔﯩﻨﯩﻤﯩﺰ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﻣﯘﻻﻫﯩﺰﻩ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺋﻪﺭﺯﯨﻴﺪﯗ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﯘﻧﻰ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﯛﺷﻜﻪ ﭘﯘﺭﺳﻪﺕ ﻳﻮﻕ ، ﺑﯩﺰ ﻛﯚﺭﮔﻪﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻰ ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻼﺭﻧﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﯛﺷﻜﻪ ، ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻰ ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻦ ﺳﯩﺮﯨﺖ ، ﺑﯩﺮ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﯩﻨﯩﯔ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻣﯜﻣﻜﯩﻦ ، ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﻐﺎ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ، ﻣﯧﻨﯩﯔ ﻧﯩﺘﯩﻤﺪﻩ ﻳﺎﻛﻰ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﯩﻢ ﺋﺎﺳﺘﯩﺪﺍ ﺑﯘ ﺳﻮﺋﺎﻟﻐﺎ ﺟﺎﯞﺍﺏ ﺑﻪﺭﮔﯜﻡ ﻳﻮﻕ ، ﻣﻪﻥ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻤﻪﻛﭽﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﻗﺴﯩﺘﯩﻤﻨﻰ ﺩﻩﻟﻤﯘ – ﺩﻩﻝ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻴﻪﻟﻤﻪﻱ ﺟﯩﻖ ﺳﯚﺯﻟﻪﭖ ﻛﻪﺗﺘﯩﻤﻐﯘ ﺩﻩﻳﻤﻪﻥ ، ﻣﻪﻥ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﻢ ﺑﯩﻠﻪﻥ ، ﺑﻪﺯﻯ ﻣﯘﺋﻪﻳﻴﻪﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭﺩﻩ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺑﻮﻟﯘﺷﯘﻡ ﻛﯧﺮﻩﻙ ، ﺑﯘ ﻣﻪﻥ ﺳﯩﺰ ﺋﯧﺮﯨﺸﯩﺸﻨﻰ ﺋﯜﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺟﺎﯞﺍﺑﻘﺎ ﺋﺎﺯﻏﯩﻨﻪ ﺟﺎﯞﺍﺏ ﺑﯧﺮﯨﺸﺘﻪﻙ ، ﺋﻪﯞﺯﻩﻝ ﺋﯘﺳﯘﻟﺪﺍ ﺗﻮﺧﺘﯩﺸﯩﻤﺪﺍ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺪﯗ .]
ﺋﺎﺑﺪﯗﻟﻤﻪﺟﯩﺪ ﺯﯨﻨﺪﺍﻧﻰ :[ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ...، 1400 ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ، ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ ( ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ) ﺋﻪﻟﻪﻳﻬﯩﺴﺴﺎﻻﻣﻐﺎ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻲ ﻣﻪﻧﺒﻪﺩﯨﻦ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺩﻩﭖ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻧﻤﯘ ﺗﻪﺱ ﺋﯩﺶ، ﺷﯘﯕﺎ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻨﯩﯔ ، ﺋﺎﺷﯘ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺳﯩﺮﯨﺘﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ ، ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﺍﷲ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﺍ :« ﺋﻰ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺩ ..! ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻨﻰ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻼﺭﺩﯨﻜﻰ ﯞﻩ ﺯﯦﻤﯩﻨﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺳﯩﺮﻻﺭﻧﻰ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺍﷲ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﻗﯩﻠﺪﻯ ، ﺩﯦﮕﯩﻦ .» ( ﺳﯜﺭﻩ ﻓﯘﺭﻗﺎﻥ 6- ﺋﺎﻳﻪﺕ ) ﺩﯦﮕﻪﻥ .
ﺑﯩﺰ ﻧﯚﯞﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ﻳﯜﻛﺴﻪﻟﮕﻪﻥ ﺩﻩﯞﺭﺩﻩ، ﻳﯘﻗﺮﯨﺪﺍ ﻛﯚﺭﮔﻨﯩﻤﯩﺰﺩﻩﻙ ، ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﺳﯚﻫﺒﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﯚﺗﻜﯜﺯﯛﺵ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﺪﺍ ﺋﺎﺗﺎﻏﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﭼﯘﺭﯗﺷﯘﭖ،ﺋﯩﻠﻢ – ﭘﻪﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺩﯨﻨﻨﯩﯔ ، ﺋﯩﻠﻤﻰ ﺳﻪﻫﻨﯩﺪﻩ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﯘﭼﺮﺍﺷﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺩﯗﻕ . ﺷﯘﻧﻰ ﺋﻪﺳﻜﻪﺭﺗﯩﭗ ﺋﯚﺗﯩﻤﯩﺰﻛﻰ ، ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﻫﻪﻕ ﺩﯨﻦ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘﺭﻣﯩﻼﻧﻤﯩﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ – ﭘﻪﻥ ﻛﯚﺯﺩﻩ ﺗﯘﺗﯘﻟﯩﺪﯗ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﻫﻪﻕ ﺩﯨﻦ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘﺭﻣﯩﻼﻧﻤﯩﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ – ﭘﻪﻥ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺳﯩﺪﺍ ﺋﺎﺗﺎﻟﻤﯩﺶ ﺗﻮﻗﯘﻧﯘﺵ ﯞﻩ ﺋﺎﺗﺎﻟﻤﯩﺶ ﺋﺎﻧﺘﺎﮔﻮﻧﯩﻠﯩﻚ ﺯﯨﺪﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯜﺩ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻣﯜﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ .ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺋﯚﺗﻤﯜﺷﺘﯩﻦ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ [ ﻗﻪﺗﺌﻰ ﭘﻪﻧﻨﻰ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﻪﺗﺌﻰ ﺩﯨﻨﻨﻰ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ ﻣﻪﻧﻪ ﯞﻩ ﺋﯘﻗﯘﻡ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﻮﻗﯘﻧﯘﺷﯘﭖ ﻗﺎﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ] ﺩﻩﭖ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ .
ﻧﺎﯞﺍﺩﺍ ﺑﻪﺯﯨﻠﻪﺭ ﺑﯩﺰ ، ﺑﯩﺰ ﺋﺎﺗﯘﻡ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﻩ ، ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﺶ ﺩﻩﯞﺭﺩﻩ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﯩﻤﯩﺰ ﺩﯦﺴﻪ ، ﺑﯩﺰ ﺑﯘ ﺩﯦﮕﯩﻨﯩﯖﻼﺭ ﺗﻮﻏﺮﺍ ، ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻨﻤﯘ ﻣﯘﻫﯩﻢ ﺑﯩﺮ ﺩﻩﯞﺭ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍﺗﯘﺭﯨﯟﺍﺗﯩﻤﯩﺰ ، ﺋﯘ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﻳﺎﻣﺎﻥ ﻏﻪﺭﻩﺯﻟﯩﻚ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯﮔﻪﺭﺗﯩﯟﯦﺘﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺍﷲ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ، ﻣﺎﻫﯩﻴﯩﺘﻰ ﺑﯘﺭﻣﯩﻼﻧﻤﯩﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ – ﭘﻪﻥ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ، ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺋﯘﭼﯘﺭﯗﺷﯘﺵ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯗﺭ ، ﺩﻩﻳﻤﯩﺰ .
ﺍﷲ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﺪﺍ :« ﺋﯩﻠﯩﻢ – ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺕ ﺋﺎﺗﺎ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﺋﯘﻗﯘﻣﯘﺷﻠﯘﻕ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ، ﭘﻪﺭﯞﻩﺭﺩﯨﮕﺎﺭﯕﺪﯨﻦ ﺳﺎﯕﺎ ﻧﺎﺯﯨﻞ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﺋﺎﻧﻨﯩﯔ ﺑﻪﺭﻫﻪﻕ ﻫﻪﻕ ﻛﯩﺘﺎﺏ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﭼﻪ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﺳﯜﭘﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﺎﺧﺘﺎﺷﻘﺎ ﻻﻳﯩﻖ ، ﻫﻪﻣﻤﯩﮕﻪ ﻏﺎﻟﯩﺐ ﺑﯜﻳﯜﻙ ﺍﷲ ﻧﯩﯔ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﻳﻮﻟﻐﺎ ﻳﯩﺘﻪﻛﻠﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ .» ﺩﯦﮕﻪﻥ .( ﺳﯜﺭﻩ ﺳﻪﺑﻪ 6- ﺋﺎﻳﻪﺕ )ﺋﺎﺑﺪﯗﻟﻤﻪﺟﯩﺪ ﺯﻩﻧﺪﺍﻧﯩﻨﯩﯔ " ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ " ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺑﯩﻨﯩﯔ 12- ﻗﯩﺴﯩﻤﻰ
http://bilik.co/bbs/viewthread.php?tid=3043&highlight=历史上的今天:
ئاتاقلىق ماتېماتىكا ئالىمى ــ خۇا لوگېڭ 2011-10-25ۋاقىتنىڭ نسبيلىكى ۋە تەقدىر 2010-10-25پروگراممېرلار ماتېماتىكىسى 2010-10-25
收藏到:Del.icio.us