تاللاڭيانفۇن نۇسخىسى | 继续访问电脑版

ئىگىسى: turditohti

خوجىلارنىڭ سەلتەنەتىدىكى دىننىي ۋە سىياسىي نەيرەڭۋازلىق [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
6932
يازما
216
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
5400
تىزىملاتقان
2010-10-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-23
توردا
285 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-6 03:39:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
turditohti
سىزنىڭ نەدە تۇرۇپ ئىنكاس يىزىۋاتقانلىقىڭىزنى بىلمەيمەن ئەمما مەن سىزگە ئۈرۈمچىدە تۇرۇپ ئىنكاس يىزىۋاتىمەن ،بۇ يەر ئىلمىيەت بىلەن ئەمەس ئىدولوگىيە  ئارقىلىق يىتەكلىنىپ ماڭدىغان جاي  بۇ جايدا ماركىزىملىق نوقتى نەزەر،ماتىريالىستىك دۈيا قاراش  ئىسلاھات ئىشىنكىنى ئىچىۋىتىشتىن كىيىن بەك مۇھىم ئەمەس  بولۇپ كەتتى دەيدىغانلار بار بىراق ماركىزىم ئالى مەكتەپلەردىن ،نەشىريەتلەر بولۇپمۇ تارىخ فاكوتىتلىرىدىن  مۇناسىپ ئورۇن ئالغان بولغاچقا  ماركىزىملىق تارىخ قارىشى  بۇ يەردە ئۇيغۇر تىلىدا يىزىلىۋاتقان نەشىر قىلىنىۋاتقان تارىخ كىتاپلىرى ئاز كۆپ سىنىپى كۆرەش ۋە مەنپەئەتلەر توقۇنىشىلىرىدا  گەۋدىلەندۇرلىدۇ .
ماركىزىملىق تارىخ قارىشى  بىر تۇرلىك  ئىلمى مىتود لىكىن مەن بۇ مىتوتىنى ئالدىنقى ئىنكاسىمدا تىلغا ئىلىپ ئۆتكەن تارىخنى ئىجدىمايى ئىلىم سوپتىدە تەتقىق قىلىش ئوسلىغا قارغاندا ئىلغار ئەمەس دەپ قارايدىغان بولغاچقا ئاق تاغلىق ۋە قارا تاغلىق ئوتتۇرسىدىكى ھوقوق مەرتىۋە تالىشىش ۋە خوجىلار سىنىپى بىلەن پۇقرالار سىنىپى ئوتتۇرسىدىكى كۆرەشلەر گەۋدىلەندۇرگەن ئاتالمىش رىياللىقتىن ئاپپاق خوجىغا باھا بىرىشىنى ئىلمى ئەمەس دەپ قارىدىم
ئەسلى مەسىلىگە كەلسەك  turditohti  ئەپەندى،  ئاپاق خوجىنىڭ (1)تىبەتكە بارغانلىقى  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»  ئىكەنلىكىنى ئۆزىڭىز ئىتىراپ قىپسىز (2)دالاي لاما بىلەن كۆرۈشكەنلىكى يەنە بىر  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»  ئىكەنلىكىنى ئىتىراپ قىلسىڭىز كىرەك چۈنكى  مەيلى   مەھەممەت سادىق قەشقىرىنىڭ <<تەزكىرىئى خوجىكان>> دىگەن ئەسىردە بولسۇن مەيلى <بۇرۇقتۇم ئەۋلىيا> دىگەن قول يازمىدا بولسۇن ۋە ياكى ھەر قانداق قەدىمى يازما ھەتتا دالاي دالامنىڭ تىبەتچە مەنبەلىك بارلىق يازما خاتىرلىرىدە  بۇ تىلغا ئىلىنمىغان ،دىمەك بۇ يەنە شۇ « قىياس قىلغان قىياسلىرى» مەسىلىسى (3) بۇتخانىدا ئاپپاق خوجىنى بۇتلارغا باش قويدى دىگەن سۆز ئىبارەلەر <بۇرۇقتۇم ئەۋلىيا> دىگەن قول يازمىدا ئۇچۇرايدىكەن لىكىن مەھەممەت سادىق قەشقىرى ئىشقا بۇنداق قارىمىغان ،بۇ يەردە ئىككى قارا تاغلىق تارخىچى ئوخشىمىغان مەلۇمات بەرگەن ئالدىنقىسى بۇتقا باش قويدى دىسە كىيىنكىسى راھىپلارنى تەبلىق كارامەت كۆرسىتىپ  ئۆزگە بەيئەت قىلىدۇردى دىگەن  بىراق ھەر ئىككسى ئاپاق خوجىنىڭ رەقىبى بولغان تەرىقەتتنىڭ ئەزاسى  بۇلاردىن قايسىسىنىڭ خاتىرسى ئىشەنچىلىك ؟ بۇلارغا ئىشنىش توغرا كەلسە  مەن كىيىنكىسىنى تاللايمەن چۈنكى ئىلىم دۇنياسىدا <<تەزكىرىئى خوجىكان>> مۆتىۋەردۇر
turditohti  ئەپەندى مەن ھىچ قاچان ئاپپاق خوجىغا ئادىل باھا بىرەلەيمەن دەپ نوچىلىق قىلىپ باقىمىدىم، سىز قارىسام  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»لارنى ھەقىيقەت قىلىپ سەھنىگە چىقىۋاپسىز،شۇڭا ئىچىم سىقىلىپ ئىغىز ئىچىپ سالدىم.  ھامان بىر كۈنى    بىز ئويغۇرلار دا ئۆز دىل ،ئۆز تىل  تەتقىقاتچىلىرىمىز  چىقىپ  بۇ ساھانى يۇرتۇپ بىرىدۇ .سىز ھازىرچە ئۆزىڭىزنىڭ نىمىشقا  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»لارنى تەتقىق قىلماي ئۆز پىتى كۆچۇرۇپ ئىلىپ سۆزلىگەنلىكىڭىزنىڭ سەۋەبى ئۇستىدە ئويلىنىپ باقسىڭىز

UID
6825
يازما
485
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
11746
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-24
توردا
210 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-6 09:40:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
dellyar571
قېرىدىشىم.

turditohti  ئەپەندى مەن ھىچ قاچان ئاپپاق خوجىغا ئادىل باھا بىرەلەيمەن دەپ نوچىلىق قىلىپ باقىمىدىم، سىز قارىسام  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»لارنى ھەقىيقەت قىلىپ سەھنىگە چىقىۋاپسىز،شۇڭا ئىچىم سىقىلىپ ئىغىز ئىچىپ سالدىم.  ھامان بىر كۈنى    بىز ئويغۇرلار دا ئۆز دىل ،ئۆز تىل  تەتقىقاتچىلىرىمىز  چىقىپ  بۇ ساھانى يۇرتۇپ بىرىدۇ .سىز ھازىرچە ئۆزىڭىزنىڭ نىمىشقا  « قىياس قىلغان قىياسلىرى»لارنى تەتقىق قىلماي ئۆز پىتى كۆچۇرۇپ ئىلىپ سۆزلىگەنلىكىڭىزنىڭ سەۋەبى ئۇستىدە ئويلىنىپ باقسىڭىز
يۇقارقىدەك يېزىشىڭىزدا مەن قالدۇرغان ئىنكاسىنى تۇلۇق كۆرمىگەندەك قىلىسىز،مەن ۋە سىزنىڭ بىر تارىخى شەخسىگە ئادىل ياكى باتىل باھا بىرىشىمىز مۇمكىن ئەمەس.ئۇنىڭ ئۈستىگە مەن سىزنى ئادىل باھا بىرىپ باقسا دىمىدىم ھەم ئۇنداق ئۈمۈتتە ئەمەسمەن.مىنىڭ دىمەكچى بولغىنىم ،سىزدە يەنە بىرىنچى قول ماتىريال بولسا ئورتاقلاشساق دىگەننى ئۈمۈت قىلىپ،سىزدە ئادىل باھا بېردىغان مەنبەلەر بولغىنىدا ئورتاقلاشساق دىدىم.مىنىڭ بۇ تەلىۋىم بەلكى ئارتۇقچە بولىشى مۈمكىن.
يەنە بىرسى مەن ئادىل باھا بېرەلەيمەن دەپ سەھنىگە چىقىۋالمىدىم،مەنمۇ قاراشلىرىمنى ماتىريال ئاساسى ۋە ئۈزەمنىڭ قاراشلىرى ئارقىلىق ئوترىغا قۇيدۇم.بۇ نوقتىنى ئايدىڭلاشتۇرۋالغان ئاساستا پىكىرلەشسەك دىگەن ئۈمۈتتىمەن.
سىزنىڭ بىر ئىلىم سۈيەر،مەسىلىلەرگە گۇمانى نوقتىدىن پىكىر قىلالايدىغان روھىڭىزدىن سۈيۈندۇم.
ئامان بۇلۇڭ!

خۇدا ئادەمدىن ئارتۇق ئادەم ياراتمايدۇ...

UID
6932
يازما
216
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
5400
تىزىملاتقان
2010-10-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-23
توردا
285 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-6 11:33:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
turditohti  ئەپەندى
مەن ئىدىيە قاراشقا ئۇنچىۋالا بىرىلىپ كىتىشنى ھەر زامان توغرا تاپمايمەن .نىمىشقا دىسڭىز  مىزىم ئىزىملەر ئۆزىگە قارشى مەلۇمات بىرىپ قالغان بارلىق  ئىلمى موتوتلارغا ئاشكارا دۇشمەن بولمسمۇ ئاخىرىدا  ئىلمىيەتكە ھۆرمەت قىلالمايدۇ ،بۇنداق مۇھىتتا ھۆكىمىران ئىدىلوگىيە توغرا كۆرسىلا سىزگە ئوخشاش « قىياس قىلغان قىياسلىرى»نى بىر ھەقىيقەت دەپ ئوتتۇرغا قويغۇچىلار  چىقىدۇ بۇلارنى كۆرگەن خەلىق ھۆكىمىران ئىدىلوگىيىنىڭ تەلەپ قىلغان روھى ھالىتىنى ساقلايدۇ.
سىز مىنى مەسىلىلەرگە گۇمانى نوقتىدىن پىكىر قىلالايدىغان دەسپىز بۇ بايانىڭىزنى كۆرۇپ كۈلۇپ سالدىم ،مەن    گۇمانى نوقتىدىن پىكىر قىلالايدىغان بولغاچقا گۇمانى پىكىر قىلىۋاتقىنىم يوق پەقەت ئاپپاق خوجا مەسىلىسىدە سىزنىڭ ئىلمى مىتوتىڭىزدا تىخنىكىلىق مەسىلە بارلىقىنى بۇ ئاشۇ  تىخنىكىلىق مەسىلىنى ھەل قىلماي تۇرۇپ ئۇچۇر توپلاشنىڭ ھامان كىشىنى خاتا يەكۈنگە باشلايدىغانلىقىنى تەكىتلاۋاتىمەن  
ئاخىردا دەيدىغىنىم  سىز مۇسۇلمان كىشىدەك قىلسىز شۇڭا ئىبىن خالدۇننىڭ تارىخ مىتوتلىرىنى بىر ئاز ئۆگىنىپ ئاندىن بارلىق قولىڭىزدىكى ئۇچۇرلارغا باشقىدىن نەزەر سىلىپ بىقىڭ

UID
4793
يازما
68
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2199
تىزىملاتقان
2010-8-18
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-17
توردا
3 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-6 14:54:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تارىخقا نەزەر تاشلايدىغان بولساق ،مەيلى شەرق ۋەياكى غەرپ بولسۇن دىننى ئۈزىنىڭ سىياسىي ھاكىمىيىتى ئۇچۇن پايدىلانغان .خۇدا داۋاسى قىلمىغان بولسىمۇ لىكىن ئۇزىنى خۇدانىڭ زىمىندىكى نامايەندىسى ،كەڭ ئاۋام خۇدانىڭ نامايەندىسى بولغان پادىشاھلارغا بويسۇنىشى كېرەك دەپ تەرغىپ قىلىپ ،كەڭ ئاۋامنىڭ ھۇقۇقىنى چەكلىگەن. بۇئارقىلىق ئۇزىنىڭ ھاكىم مۇتلەقلىق ئورنىنى مۇستەككەملىگەن .ھىدايىتۇللا غۇجا بولسا ئۈزىنىڭ سىياسىي قارنىيىتىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش ئۈچۈن ،ئۈزىنى ئاممىنىڭ ساددا دىنىي ھىسىياتىدىن پايدىلىنىپ ،سىياسىي جەھەتتە سېھرىگەرلىك ئۇيۇنىنى ئوينىغان ،سۇپىزىمنىڭ تەلىماتلىرىنى كەڭ تۇردە تەشۋېق قىلىپ ھەم بورمىلاپ ،تەركىي دۇنيالىقنى تەشەببۇس قىلىپ ،ئاممىنىڭ ئېڭىغا ئۇدۇنيالىقنى بەكرەك تەكىتلەپ ،بۇدۇنيالىقىنى بورمىلاپ ،ئىسلام دىنىنىڭ ئىككى دۇنيالىق دىن ئىكەنلىكىدىن ئىبارەت ئورنىغا خالىغانچە ھۆكۈم قىلغان.سىياسىي جەھەتتە سەئىدىيە خانلىقىنى ئاستىرىتتىن غۇلۇتۇپ ،دىن دۇشمەنلىرى بىلەن ئىتتىپاق تۇزۇپ ،سەئىدىيە خانلىقىنى يۇقاتقان ھەمدە دىنىمىز ھەم ئەقىدىمىز گە يات ھەركەتلىرىنى قىلىپ ،باشقىلارنىڭ قۇلى ئارقىلىق ھاكىمىيىتىنى مۇستەھكەملىگەن .تارىخ باشقىلار نىڭ قەلىمى ئارقىلىق يېزىلىدۇ ،قانداق يېزىش شۇدەۋر ۋە شۇدەۋردە ھاكىمىيەت بېشىدىكى ئەمەلدارلارنىڭ خاھىشى بىلەنمۇ يېزىلىدۇ .مىنىڭ قارىشىمچە ئافپاق غۇجا شىنجاڭ تارىخىدىكى مۇھىم شەخىس ھەم بىر سىياسىيۇن ،ئۇ ئۇزىنىڭ كەڭ بىلىمى ،سىياسىي جەھەتتىكى تەشكىللەش ۋە باشقۇرۇش قابىلىيىتى بولغاچقا ،كۆپ ھۆكۈم سۇرگەن سەئىدىيە خانلىقىنى ئاۋامنىڭ قۇلى ئارقىلىق يۇقاتقان ئەمما ئىشلەتكەن ئۇسۇلى توغرا بولمىغان.ھەتتا قەبىھ بولغان .مەلۇم ماتىرىيالدىن شۇدەۋردە ھەرقانداق كىشى سۇپىلارغا قول بەرمىسە ،ئۇمۇسۇلمان بولمايدۇ دەپ كىشىلەرنى سۇلۇككە كىرىشكە دەۋەت قىلغان ھەتتا جەننەتنىڭ يول خېتى دەپ كىشىلەرگە ھەقلىق يۇسۇندا باغاقچە تارقىتىپ ، ئۇزىنى مۇھەممەت ئەلەيئىسلامنىڭ ئورنىدىنمۇ يۇقىرى ئۇرۇنغا قۇيۇشقا ئۇرۇنغانلىقى  مەلۇم .ئاپپاق غۇجا باشقىلارنىڭ قۇلى ئارقىلىق ھاكىيەتنى قولغا ئالغاندىن كىيىن  بۇرايۇننىڭ سىياسىي ئىختىزادىي  مۇستەققىلىقىنى ساقلاپ قالغان (يىلدا ياردەم قىلغان ھاكىمىيەتلەرگە ئولپان تاپشۇرۇپ كەلگەن)   بۇيەردە سۇپىزىم بىلەن شىنجاڭ رايۇنىدىكى سۇپىزىم تەلىماتلىرىغا ،ئۇزىنىڭ قېنى بىلەن ئەسلىي سۇپىزىم تەلىماتلىرىنى قوغداش ، ئىلىم -ھېكمەت بىلەن شۇغۇللانغان ئەدىپلەرنى بىرتاياقتا ھەيدەشكە بولمايدۇ دەپ قارايمەن. مەن شۇكۇنلەرنى تارىخىمىزنىڭ ئەڭ قارا كۇنلىرى دەپ قارايمەن.

UID
6825
يازما
485
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
11746
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-24
توردا
210 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-6 19:35:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 78قەۋەتتىكىdellyar571 يوللىغان 2011-04-06 11:33 غا قارتىلغان :
turditohti  ئەپەندى
مەن ئىدىيە قاراشقا ئۇنچىۋالا بىرىلىپ كىتىشنى ھەر زامان توغرا تاپمايمەن .نىمىشقا دىسڭىز  مىزىم ئىزىملەر ئۆزىگە قارشى مەلۇمات بىرىپ قالغان بارلىق  ئىلمى موتوتلارغا ئاشكارا دۇشمەن بولمسمۇ ئاخىرىدا  ئىلمىيەتكە ھۆرمەت قىلالمايدۇ ،بۇنداق مۇھىتتا ھۆكىمىران ئىدىلوگىيە توغرا كۆرسىلا سىزگە ئوخشاش « قىياس قىلغان قىياسلىرى»نى بىر ھەقىيقەت دەپ ئوتتۇرغا قويغۇچىلار  چىقىدۇ بۇلارنى كۆرگەن خەلىق ھۆكىمىران ئىدىلوگىيىنىڭ تەلەپ قىلغان روھى ھالىتىنى ساقلايدۇ.
سىز مىنى مەسىلىلەرگە گۇمانى نوقتىدىن پىكىر قىلالايدىغان دەسپىز بۇ بايانىڭىزنى كۆرۇپ كۈلۇپ سالدىم ،مەن    گۇمانى نوقتىدىن پىكىر قىلالايدىغان بولغاچقا گۇمانى پىكىر قىلىۋاتقىنىم يوق پەقەت ئاپپاق خوجا مەسىلىسىدە سىزنىڭ ئىلمى مىتوتىڭىزدا تىخنىكىلىق مەسىلە بارلىقىنى بۇ ئاشۇ  تىخنىكىلىق مەسىلىنى ھەل قىلماي تۇرۇپ ئۇچۇر توپلاشنىڭ ھامان كىشىنى خاتا يەكۈنگە باشلايدىغانلىقىنى تەكىتلاۋاتىمەن  
ئاخىردا دەيدىغىنىم  سىز مۇسۇلمان كىشىدەك قىلسىز شۇڭا ئىبىن خالدۇننىڭ تارىخ مىتوتلىرىنى بىر ئاز ئۆگىنىپ ئاندىن بارلىق قولىڭىزدىكى ئۇچۇرلارغا باشقىدىن نەزەر سىلىپ بىقىڭ

dellyar571
قېرىندىشىم.

ماقالىدىكى قاراشلارغا سىزنىڭ نوقتىڭىزدىن تۇرۇپ،مۇئامىلە قىلىپ تۇرايلى،ئۇنداق بولسا :
ئافاق خوجىنىڭ ھەقىقى ئەھۋالى زادى قانداق ئىدى؟ئۇ يەكەن خانلىغىنى نىمىگە تايىنىپ ئاغدۇرۋاتقان؟ مۇشۇ مەسىلىنى ئەمىليەتچانلىق بىلەن ئوترىغا قۇيۇپ باقمامسىز؟
بۇ مىنىڭ سىزدىن سۇئال سورىغىنىم ئەمەس،بەلكى مۇشۇ مەسىلىدە قېرىنداشلارغا ئەتراپلىقراق چۈشەنچە بەرسىكەن دىگەن ئۈمۈتتە يۇقارقى سۇئاللارنى ئوترىغا قۇيدۇم.
سىزنىڭ مىنىڭ بۇ تەكلىپىمنى سەمىمىلىك بىلەن ئوترىغا قۇيۇلغان دەپ چۈشىنىشىڭىزنى ئۈمۈت قىلىمەن.
ئىككىنچى بىرسى سىز مۇسۇلمان ئوخشايسىز دىگەن ئىبارىنى ئۇشۇقچە ئىشلىتىپ قۇيۇپسىز،مەن بىر مۇسۇلمان،قالغىنىنى ئاللاھ بىلگۈچۈدۇر.
ئامان بۇلۇڭ!

خۇدا ئادەمدىن ئارتۇق ئادەم ياراتمايدۇ...

UID
7255
يازما
85
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1885
تىزىملاتقان
2010-11-14
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-21
توردا
36 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-7 00:56:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
64- قەۋەتتىكى تاھىر بەگنىڭ ئىنكاسىدا تەرىكەت پىكرتىتى ئىنتايىن ئەبجەش ،خۇنسا نەرسىگە ئايلاندۇرۇلۇپ قويۇلۇپتۇ..بىزلەر تەرىقەت يولىدا ماڭگىلى 10 قانچا يىل بولۇپتۇ .لېكىن بىزلەرمۇ بۇ يازمىدا يېزىلغان نەزەررىيەلەرنىڭ  تەرىقەتمۇ ياكى نىمىلىگىنى چۈشۈنەلمۇدۇق...خەير ئىسلامى تەرىقەت پىكرىتى  تارماقلىرى ھەر يۇرت كىشلىرىنىڭ تەبىئەت مىجەزلىرىگە قارتا تۈپ ئىسلامى پىرىنسىپلىرى بۇزماسلىق شەرتى ئاستىدا ئۇلارنىڭ روھلىرىغا ئىسلامنى  سىڭدىرۈرۈش يوللىرى ..يۇقىرقى يازما ئىسلام دىنى ئۆزىگە تۈپ يىلتىز قىلغان تەرىقىقەت پىكرىتىنى ئىسلامنىڭ دۈشمىنىگە ئايلاندۈرۈپ قويۇپتۇ... (دوكتۇر مانىئ ئىبنى ھەماد جۇھەنى) مۇشۇ كىشىنىڭ تەرجىمھالىنى  بىلىپ باقساق بولۇپ تىكەن تاھىربەگ؟

ئەھلى تەرىكەت

UID
7255
يازما
85
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1885
تىزىملاتقان
2010-11-14
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-21
توردا
36 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-7 00:59:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مۇنازىرىمىز  جانابى ئاللانىڭ قۇۋەت بېرىشى بىلەن ناھايىتى ئۇزۇنغا سوزۇلدىغاندەك تۇردۇ ..ئۇزۇق تۇلۇكنى كوپەرەك ئېلۋالسام بولغۇدەك ...خىزمىتىمنىڭ ئالدىراشلىققى ۋە مەئۇليەتچانلىق بىلەن ئىنكاس يېزىشىم ئۈچۈن .ئىناسلىرىم 2-3 كۈنلەپ كېچىكىشى مۈمكىن مۇنبەر ئەھلىنىڭ توغرا چۈشىنىشى ئۈمۈت قىلىمەن ....

ئەھلى تەرىكەت

كۆيۈمچان ئەزا

ئارسلان ئىكەنسە

UID
9254
يازما
131
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
4181
تىزىملاتقان
2011-2-9
ئاخىرقى قېتىم
2012-4-29
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-7 13:14:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پاكىستاندىكى دىننىي مۇقەددەس جايدا پارتلاش يۈز بېرىپ 41 ئادەم ئولدى


جۇڭگو ئاخبارات تورىنىڭ 3-ئاپرېل خەۋىرى: فرانسىيە ئاخبارات ئاگېنتلىقىنىڭ خەۋىرىگە ئاساسلانغاندا، پاكىستان ساقچىلىرىنىڭ بىلدۈرىشىچە، شۇ جاي ۋاقتى 4-ئاينىڭ 3-كۈنى چۈشتىن كېيىن، پاكىستاننىڭ ئوتتۇرا قىسىمىدىكى پەنجاپ ئۆلكىسىنىڭ دېرا غازى خان شەھىرىدىكى دىننىي سورۇندا ئىككى قېتىم پارتلاش يۈز بېرىپ، ھازىرغا قەدەر 41 ئادەم ئۆلگەن.
پارتلاش دېرا غازى خان شەھىرىنىڭ ئىسلام سوپى مەزھىپى مۇقەددەس جايىنىڭ سىرتىدا يۈز بەرگەن بولۇپ، ئەڭ دەسلەپكى ئۇچۇرلاردا 6~7 ئادەم ئۆلگەنلىكى، 30~35 ئادەم يارىلانغانلىقى دېيىلگەن. ئەمما يەرلىك ساقچى زاھىد ھۇسەيىن شاھنىڭ دېيىشىچە، ئىككى قېتىملىق پارتلاشتا 41 ئادەم ئۆلگەن.
مەزكۇر شەھەرنىڭ ساقچى ئىدارىسى باشلىقى ئەخمەد مۇبارەكنىڭ بىلدۈرىشىچە، 2 نەپەرئۆزىنى قوشۇپ پارتىلىتىش ھۇجۇم قىلغۇچى دىننىي سورۇنغا سوقۇنۇپ كىرمەكچى بولغان، ئەمما مۇۋاپىقىيەتلىك بولماي ئۆزىنى پارتلاتقان.
پاكىستان تالىبان كۈچلىرى دېرا غازى خان شەھىرىدىكى سوپى مەزھىپىگە ھۇجۇم قىلىش ۋەقەسىگە مەسئول بولىدىغانلىقىنى جاكارلىغان.
فرانسىيە ئاخبارات ئاگېنتلىقىنىڭ دېيىشىچە، دىننىي ئىختىلاپ بولغاچقا، ئىسلام سوپى مەزھىپى بارغانسېرى تالىبان قاتارلىق قوراللىق كۈچلەرنىڭ ھۇجۇم نىشانى بولۇپ قالغان.
مەنبە :ئوكيان تورى
http://news.okyan.com/View.aspx?ID=1746%20&\"\"age=1
جىقراق تالاش تاتىش قىلىڭلار  مۇشۇلارمۇ بىشىدا تالاش تاتىشدىن باشلىنىپتىكەن  ئاپپاق گەدەن ئىبلىسنىڭ پوقى سوپىلار  ما بىچارە خەلىق يەنە نىمە كۇن كورسە رازى بولىسەن مىنىڭگىتلار  ساراڭ گۇيلار،ماۋۇ دۇنيا نەدە كىتىپ بارىدۇ سەن خەق نەدە ھوشوڭنى بىلىش

.

UID
6825
يازما
485
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
11746
تىزىملاتقان
2010-10-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-24
توردا
210 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-7 19:42:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
biqarabiz
نەسىھەتنى قاتتىق قىلسىڭىزمۇ،ھاقارەت قىلمايمۇ مەقسىتىڭىزنى ئىپادىلىيەلەيدىغانلىغىڭىزغا ئىشىنىمەن.ئۇنىڭ ئۈستىگەبۇ يەردىكىلەر ئوترىسىدا مەنپەت مەسىلىسى مەۋجۇت ئەمەس.شۇڭا بۇ بىر ئىلمىي پالىيەتتۇر.
دۇنايانىڭ ئىشىغا كەلسەك،ئۇ ھەقىقەتەن ئۇزاپ كەتتى،بىزمۇ تىرىشمىساق بولمايدىغان يىرىگە كەلدى.
ئامان بۇلۇڭ!

خۇدا ئادەمدىن ئارتۇق ئادەم ياراتمايدۇ...

UID
10244
يازما
177
تېما
5
نادىر
0
جۇغلانما
5907
تىزىملاتقان
2011-3-19
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-20
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-7 20:35:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش