تاللاڭيانفۇن نۇسخىسى | 继续访问电脑版

ئىگىسى: turditohti

خوجىلارنىڭ سەلتەنەتىدىكى دىننىي ۋە سىياسىي نەيرەڭۋازلىق [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
4341
يازما
171
تېما
9
نادىر
0
جۇغلانما
4087
تىزىملاتقان
2010-8-9
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-21
توردا
8 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-21 16:29:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 64قەۋەتتىكىtahirbeg يوللىغان 2011-04-05 17:20 غا قارتىلغان  :
قېرىنداشلارنىڭ تەسەۋۋۇپ توغۇرلۇق مۇنۇ يازمىدىن پايدىلىنىشىنى سورايمەن .... ھەق ناھەقنى ئىنىق ئايرىۋىلشىڭلارغا پايدسى بار !!! كۆپكەن دەپ ئوقۇشتىن سوۋۇپ قالماي تولۇق بىر ئوقۇپ چىققايسىلەر !!!  
باشقۇرغۇچىلارغا ، بۇ تېما بىلەن مۇناسىۋەتىلىك ، ئۆچۈرۋەتمەسلىكىڭلارنى سورايمەن .

يازغۇچى : دوكتۇر مانىئ ئىبنى ھەماد جۇھەنى
.......................................................
سۇلۇك دەرىجىلىرى:
1-ئاللاھ ۋە ئۇنىڭ رەسۇلىنى سۆيۈش سۈلۈك دەرىجىلىرىنىڭ بىرىنچىسى بولۇپ، دەلىلى ئاللاھنىڭ رەسۇلىغا ئەگىشىشتۇر.
2- ئارقىدىن گۈزەل ئۈلگە: «سىلەرگە رەسۇلۇللاھ ئەلۋەتتە ياخشى ئۈلگىدۇر»
3- ئۇنىڭ ئارقىسىدىن تەۋبە كىلىدۇ: بۇ، گۇناھدىن قول ئۈزۈش، ئۇنى قىلىپ سالغانغا پۇشايمان قىلىش، قايتا سادىر قىلماسلىققا قەتئىي ئىرادە باغلاش ۋە ئىنسانلار بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولغان ئەھۋالدا ئۇلاردىن ئەپۇ سۇراش ئارقىلىق ئىشقا ئاشىدۇ.

- ماقاملار: "سۈلۈك تۇتقۇچىنىڭ ئاللاھ تائالاغا يىتىش يولىدىكى مەنىۋىي مەنزىللەر بولۇپ، بۇلارنىڭ ھەر بىرىدە مۇئەييەن مەزگىل توختاپ، ئىككىنچى مەنزىلگە ئاتلىغانغا قەدەر تىرىشچانلىق كۆرسىتىدۇ." ئەمما، باشقا مەنزىلگە ئاتلاش ئۈچۈن جىھاد ۋە تەزكىيە (پاكلىنىش) مۇھىمدۇر. ماقاملار كۈچ سەرپ قىلىپ ئېرىشىدىغان نەرسىدۇر. بۇنى ئۇلار "ئەھۋاللار سۆيگۈنىڭ كۆزىدىن كىلىدۇ، ماقاملار كۈچ سەرپ قىلىش بىلەن ھاسىل بولىدۇ" دېگەن سۆزلىرى بىلەن ئىپادىلەيدۇ.
- ۋەرئ: سۇلۇك تۇتقۇچىنىڭ شۇبھىلىك نەرسىلەرنى تەرك قىلىشىدۇر. بۇ سۆزدە، قەلبتە ۋە ئەمەلدە ئىشقا ئاشۇرىلىدۇ.
- زاھىدلىق: كۆرۈنۈشتە دۇنيا بىلەن بولۇش، ئەمما قەلبى ئاللاھنىڭ قولىدىكى نەرسىلەر بىلەن باغلانغان بولۇش. ئۇلارنىڭ بىرى زاھىد توغرىسىدا مۇنداق دەيدۇ: "پالانى توغرا ئېيتقان، ئاللاھ ئۇنىڭ قەلبىنى دۇنيادىن يۇيۇۋېتىپ، كۆرۈنۈش ئېتىبارى بىلەن دۇنيانى ئۇنىڭ قولىغا بەرگەن." ئىنسان بىر ۋاقىتتا ھەم باي، ھەم زاھىد بولۇشى مۇمكىن. چۈنكى زاھىدلىق پېقىرلىق دېگەنلىك ئەمەس، بارلىق پېقىرلار زاھىد بولمىغىنىدەك، بارلىق زاھىدلارمۇ پېقىر ئەمەس. زاھىدلىق ئۈچ دەرىجىگە ئايرىلىدۇ:
1- ھارامنى تەرك قىلىش، بۇ بارلىق كىشىلەرنڭ زاھىدلىقى.
2- ھالال نەرسىلەر ئىچىدىكى ئېھتىياجىدىن ئارتۇق نەرسىلەرنى تەرك قىلىش، بۇ ئايرىم كىشىلەرنىڭ زاھىدلىقى.
3- بەندىنى ئاللاھ تائالانىڭ غەيرى بىلەن مەشغۇل قىلىپ قويىدىغان نەرسىلەرنى تەرك قىلىش، بۇ ئارىفلارنىڭ زاھىدلىقى.

- تەۋەككۇل: ئۇلار: تەۋەككۈل باشلىنىش، بويسۈنۈش ۋاسىتە، ئەلۋەتتە ئاللاھ تائالاغا بولغان ئىشەنچنىڭ نىھايىتى بولىدىغان بولسا، ھاۋالە قىلىش ئاخىرلىشىشتۇر، دېيىشىدۇ. سەھل ئەتتەستەرىي: "تەۋەككۇل قىلىدىغان بارلىق ئىشلىرىدا ئاللاھ تائالاغا تەسلىم بولۇش، دېمەكتۇر" دەيدۇ.
-مۇھەببەت: ھەسەن ئەلبەسىري (110ھ ۋاپات بولغان) مۇنداق دەيدۇ: "مۇھەببەتنىڭ ئالامىتى سۆيگەن نەرسىسىگە ماسلىشىش، ھەر ئىشتا قەلبى ئۇنىڭ بىلەن بىرگە بولۇش، بارلىق ۋاسىتىلەر ئارقىلىق ئۇنىڭغا يېقىنلىشىش، ئۇنىڭ يولىغا ھەمدەم بولمايدىغان بارلىق ئىشلاردىن يىراق تۇرۇشتىن ئىبارەتتۇر."
- رازىلىق (مەمنۇنلۇق): سۇپىلارنىڭ بىرى مۇنداق دەيدۇ: ئاللاھ تائالا بىلەن رازى بولۇش بەك ئۇلۇغدۇر. ئۇ، بەندىنىڭ قەلبىنىڭ ئاللاھ تائالانىڭ ھۆكمى ئاستىدا سۈكۈناتقا چۈمۈشىدۇر." يەنە بىرى مۇنداق دەيدۇ: "رازىلىق ماقاملارنىڭ ئەڭ ئاخىرىقىسىدۇر، ئۇنىڭدىن كېيىن، قەلب ئىگىلىرى، غەيىبنى مۇتالىئە قىلغانلار، زىكىرلەرنىڭ ساپلىقى ۋە ئەھۋاللارنىڭ ھەقىقەتلىرىگە ئىگە بولغانلار داۋاملاشتۇرىدۇ.
- ئاللاھ تائالانىڭ كىتابى، پەيغەمبىرىنىڭ سۈننىتىنى چۈشىنىش ئۈچۈن خىيالنى قويۇپ بىرىدۇ، سۈلۈك تۈتقۇچى ئاخىرىدا ئەڭ ئىشەنچلىك نوقتىغا يىتىپ بارىدۇ. بۇ خىل كەسكىن ئىشەنچ ئۈچ مەرتىۋىگە بۆلىنىدۇ:
1- ئىشەنچلىك ئىلىم: بۇ، ئايەت ۋە ھەدىسلەردىن ئېلىنغان ئەمەلىي دەلىللەر ئارقىلىق كىلىدۇ. «ئەگەر سىلەر راستلا ھەقىقىي بىلسەڭلار (غەپلەتتە قالماڭلار)» (تەكاسۇر سۈرىسى 5-ئايەت)
2-كۆز بىلەن كۆرۈش: بۇ، كۆرۈش ۋە بايقاش ئارقىلىق كىلىدۇ: «ئاندىن ئۇنى چوقۇم ئۆز كۆزۈڭلار بىلەن كۆرىسىلەر» (تەكاسۇر سۈرىسى 7-ئايەت)
3- ئېنىق ھەقىقەت: بۇ زوقلىنىش ئارقىلىق ئەمەلگە ئاشىدۇ: «شەك - شۈبھىسىزكى، بۇ ئېنىق ھەقىقەتتۇر. ئۇلۇغ پەرۋەردىگارىڭنى (مۇشرىكلارنىڭ ئېتىرازلىرىدىن) پاك ئېتىقاد قىلغىن» (ۋاقىئە سۈرىسى 95-96-ئايەتلەر)
.............................................................................
.......
تاھىر بەگ يوللىغان "سۇپىزىمنىڭ ماھىيىتى" ناملىق بۇ ماقالە تەسەۋۋۇپقا ئىنتايىن قارشى تۇرىدىغان ئېقىمدىكىلەر يازغان ماقالە بولۇپ، ئادەتتە سۇپىيلارنى تەنقىد قىلىدىغانلار ھەممىسى دېگۈدەك مۇشۇ ماقالىنى ئىشەنچىلىك دەلىل قىلىپ كۆرسىتىدۇ.
مەن بۇ ماقالىنى تەپسىلىي ئوقۇپ، يۇقىرىدا ئاستى سىزىلغان بەزى جۈملىلەرنى تەھلىل قىلغاندىن كېيىن، سۇپىيلارنى قالايمىقان تىللىماسلىققا نىيەت قىلدىم. ھەممىسىنى ئىنكار قىلىپ "مۇشرىك" ياكى يەنە بىر نېمە دەپ سالسام قىيامەت كۈنى ھۆددىسىدىن چىقىپ بولالمىغۇدەكمەن. ئىلگىرى پۈتۈن سۇپىيلارنى تىللاپ سالغىنىمغىمۇ تۆۋە قىلىمەن.
چۈنكى، ئادەتتە ئۇلارنىڭ "جىنايىتى" ھېساپلانغان سۈلۈكتە، ئۇلار ئەڭ ئالدى بىلەن ئاللاھنى ۋە رەسۇلۇللاھنى ياخشى كۆرىدىكەن. ئاندىن "رەسۇلۇللاھ سىلەر ئۈچۈن ئەڭ گۈزەل ئۈلگىدۇر" دېگەن ئايەتنىڭ ھۆكمى بويىچە پەيغەمبىرىمىزگە ئەگىشىدىكەن. ئاندىن كېيىن گۇناھلىرىغا تۆۋبە قىلىش، ياخشى ئىش قىلىش....
بۇلارنى قايسى مۇسۇلمان خاتا دېيەلىسۇن؟! ئەگەر سۇپىيلار مۇشۇ دېگەنلىرىگە تولۇق ئەمەل قىلىپ ماڭالىغان بولسا، مېنىڭ ئۇلارنى "مۇشرىك" دېيىشىم، "ئازغۇن" دېيىشىم ئىنتايىن خاتا. كۇپۇر گەپ قىلىپ سېلىشتىن ئاللاھ ساقلىسۇن!

بۇ ماقالىنى يوللىغان تاھىر بەگ، سىزگە كۆپ رەھمەت!

ya Allah'a baş eğer, hiç kimseye eğmezsin. ya herkese baş eğer, hiçbir şeye değmezsin

UID
4341
يازما
171
تېما
9
نادىر
0
جۇغلانما
4087
تىزىملاتقان
2010-8-9
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-21
توردا
8 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-21 19:04:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ تېمىنى بەكلا كېچىكىپ كۆرۈپتىمەن. يېڭى ساۋادىم چىققان ئوقۇغۇچىلىق يىللىرىمدىن باشلاپ ئاپاق خوجا مەن ئەڭ نەپرەتلىنىدىغان سەلبىي شەخسلەردىن بىرى ئىدى. مەندە بۇنداق قاراش شەكىللىنىشىگە بۇ ھەقتە ئۇيغۇرچە يېزىلغان ماقالىلار: نىزامدىننىڭ ماقالىسى، مۇختەر قادىر ھونزادە، ياسىنجان چوغلۇق قاتارلىقلارنىڭ ئەسەرلىرى ۋە ئەتراپىمدىكىلەرنىڭ خوجا ئىشانلارنى تىللاشتىن ئىبارەت جامائەت پىكرى سەۋەب بولغان.
كېيىن ئېنگلىزچە ساۋادىم چىققاندىن كېيىن ئۇيغۇرلار ھەققىدە چەتئەللىكلەر يازغان ئەسەرلەرنى ئوقۇشقا باشلىدىم. خۇيزۇلار، جوڭگۇدىكى باشقا ئازسانلىق مىللەتلەرنىڭ ئىسلامغا كىرىش تارىخىنى ئوقۇدۇم. بەزىدە ئاپاق خوجا ھەققىدىكى مەزمۇنلارمۇ ئۇچراپ تۇردى. ئىلگىرى ئۇيغۇرچە ئوقىغان مەزمۇنلارغا پەقەت ئوخشىمايدىغان گەپلەرنى ئوقۇپ قاتتىق ھەيران بولدۇم.
مېنى ھەيران قالدۇرغان مەزمۇنلاردىن ئېسىمگە كەلگىنىنى يازاي، بىلىدىغانلارنىڭ ئىزاھاتىنى ئاڭلارمىز.

ھازىر تىبەتتە سانى ئون مىڭدىن كۆپرەك تىبەت مۇسۇلمانلار بار. ئۇلارنى خەنزۇچە 卡力岗藏族دەپ ئاتايدۇ. بۇ تىبەتلەر 1734-يىلى خۇيزۇ سۇپى ما لەيچى (马来迟)نىڭ تەبلىغى بىلەن ئىسلامغا كىرگەن. ما لەيچىنىڭ دادىسى ماجىياجۈننىڭ ئاپاق خوجا بىلەن كۆرۈشكەنلىكى، ئۇنىڭ دۇئاسىنى ئالغانلىقى، ... كېيىن مالەيچىنىڭ دۇنياغا كەلگەنلىكى توغرىسىدائىنگلىزچە قامۇستا ۋە خەنزۇچە ئىسلام ئېنسىكلوپېدىيىسىدە مەلۇماتلار بار.مانا مەنبە.
يەنە نىڭشىيادىكى بىر سۇپى تەرىقىتىگە ئاساس سالغۇچى چى جىڭيى (祁静一) نىڭ 16 يېشىدا بىۋاستە ئاپاق خوجىدىن تەلىم ئالغانلىقى، ئۇنىڭ ئەگەشكۈچىلىرىنىڭمۇ كۆپ بولغانلىقى يېزىلغان. مانا مەنبە.
مەيلى تىبەت مۇسۇلمانلار بولسۇن، ياكى خۇيزۇ سۇپىيلار بولسۇن، ھەممىسى مالەيچى (马来迟)نى بەك چوڭ بىلىدۇ. ما لەيچىمۇ نەقشىبەندىيە پىكرىتىنىڭ شەيخى بولغان مەشھۇر تارىخىي شەخس.
مەن ئوقىغان ئېنگلىزچە تارىخىي كىتابلارنىڭ ھېچبىرىدە ئاپاق خوجىنىڭ دالاي لامانىڭ يېنىغا بېرىپ بۇتقا تازىم قىلغانلىقى توغرىسىدا بىرەر گەپ يوق. شۇنچە ئىزدەپمۇ تاپالمىدىم. لېكىن خۇيزۇلار ئارىسىدا نەقشىبەندىيە پىكرىتىنىڭ تارقىلىشىدا ئاپاق خوجىنىڭ مۇھىم رول ئوينىغانلىقى، خۇيزۇلاردىكى سۇپىزىمنىڭ ئۇلارنى خەنزۇلار ئىچىگە سىڭىپ كېتىشتىن، ئاسىمىلاتسىيە بولۇپ يۇقاپ كېتىشتىن ساقلاپ قالغان ئەڭ مۇھىم ئامىل ئىكەنلىكى يېزىلغان. (مەنبە: Michael Dillion يازغان China's Muslim ناملىق كىتاب، نىيورك ئوكىسفورت نەشرىياتى، 1996-يىل، 23-بەت)
.......................................................................
مېنىڭ بۇنىڭغا ھەيران قېلىشىمدىكى سەۋەب، ئادەتتىكى بىر مۇسۇلمان كىشىنىڭ بىر كاپىرنىڭ ھىدايىتىگە سەۋەب بولالىشى ئۇنداق ئاسان ئىش ئەمەس. ئاددىيسى، مەن ئۆزەمنىڭ بىر تۇققان مىنكاۋخەن سىڭلىمغا تەبلىغ قىلىپمۇ ھازىرغىچە ئۇنى ياغلىق ئارتقۇزۇش تۈگۈل بەش ۋاخ ناماز ئوقۇش، روزىنى تولۇق تۇتۇشقا قايىل قىلىپ بولالمىدىم.
تىبەتكە بېرىپ لامالارنىڭ بۇتىغا تازىم قىلغان بىر مۇناپىق ئادەم قانداقمۇ نۇرغۇن خۇيزۇنىڭ ئىمانىنىڭ كۈچلىنىشى، ھەتتا دىنىي ئېتىقادى كۈچلۈك ھېساپلانغان تىبەت بۇددىستلىرىنىڭ ئىمان ئېيتىپ ئىسلامغا كىرىشى، ۋە بۇ ئېتىقادىنى ھازىرغىچە ساغلام ساقلاپ قالالىشىغا ۋەسىلە بولالىسۇن؟! مەشتىكى ئوت كۈچلۈك بولمىسا، ئەتراپىدىكىلەرگە ئىسسىقلىق ئېنېرگىيەسى تارقىتالامدۇ؟!.....
.........................................................................
ئاپاق خوجىدىن ئىبارەت بۇ سەلبىي ھەم سىرلىق شەخس ھەققىدە كاللامدا نۇرغۇن سوئال بار...
ماۋۇ ماقالىگىمۇ قاراپ بېقىڭلار:

During his 1672 visit to Hezhoi, Khoja Afaq played an important role in the life of a certain Ma Laichi (1673-1753), a Hezhou Hui of extraordinary talent who went on to found one of the earliest and most influential Naqshbandiyya orders in China, the Khufiyya menhuan.  According to Sufi tradition, Ma Laichi was born to a childless couple after receiving Khoja Afaq’s blessings, and was later raised and trained by one of his disciples, Ma Tai Baba (“Great Father”), who later gave him his daughter in marriage and passed on to him the leadership of the mystical path that he had received from Khoja Afaq.  From 1728-81, Ma Laichi went on to the pilgrimage to Mecca, Yemen, and Bukhara where he studied several Sufi orders, and became particularlly influenced by Mawlana Makhdum, a man of uncertain origin, who Fletcher hypothesizes may have been Indian.  When he returned from his polgrimage, Ma Laichi established the most powerful of the Khufiyya menhuan, the Huasi (“flowery mosque”) branch, propograting the order for 32 years among the Hui and Salar in Gansu and Qinghai, before his death in 1766 at the age of 86.  The menhuan is still quite active and centered in Linxia Hui Autonomous Region, Gansu, at the tomb of Ma Laichi, which was restored in 1986.
Originating in an earlier Central Asian and Yemeni Naqshbandi Sufism, the Khfiyya order was permeated with an emphasis on a more passive participation in society, the veneration of saints, the seeking of inspiration at tombs, and the silent dhikr (“rememberance,” properly “Khafiyya,” the “silent ones)   There are now over 20 sub-branch menhuan throughout China, with mosques in Yunnan, Xinjiang, and Beijing.  Most Khufiyya orders are concentrated in Gansu, Qinghai, Ningxia, and Xinjiang with several of the original Khufiyya practices in some outlying areas such as northern Ningxia beginning to lose their distinctiveness over time.
ref: Atabaki, Touraj.  Mehendale, Sanjyot. Central Asia and the Caucasus.  pub: Routledge
(2005)


مەنبەبۇ يەردە.

ya Allah'a baş eğer, hiç kimseye eğmezsin. ya herkese baş eğer, hiçbir şeye değmezsin

UID
7492
يازما
73
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
2415
تىزىملاتقان
2010-11-25
ئاخىرقى قېتىم
2011-11-24
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-21 21:07:57 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مۇنازىرنىڭ بۇ تەرىقىدە داۋاملىشىشىدىن تولىمۇ سۆيۈندۈم ،ئاپاق خوجا توغرىسىدىكى تارىخ مىنىمۇ نۇرغۇن قېتىم ئويلارغا سالغان  ،گەرچە تارىخ بىلىمىم چۇڭقۇر بولمىسىمۇ  بۇ مەسلىلەرنىڭ بىرلايۆنىلىش پىتى چۈشەندۈرلىشى گەرچە تارىختىن ئىبرەت ئېلىپ ئويغۇنىشىمىزغا ئىجابى رول ئوينىغان بولسىمۇ ھەقىقى تارىخقا ھورمەت قىلىش ۋە تەتقىق قىلىش جەھەتتە بەكلە بىر تەرەپلىمىدەك تۇيغۇدا بولاتتىم ،چۈنكى قاراخانىلار دەۋرىدىلا ئىسلام ۋە مەدەنىيەت گۈللىنىپ پۈتكۈل ئوتتۇرا ئاسىياغا مەدەنىيەت تارقاتقان  ،مۇڭغۇللارنى ئىسلامغا ،مەدەنىيەتكە باشلاپ كىرگەن ئەجداتلىرىمىزنىڭ ئۇزۇن ئۆتمەيلا  قانداق بولۇپ شۇنچە خاتا ئىدىيە تارقاتقانلارنىڭ ئارقىدىن مېڭىشى جان پىدا قىلىشى ھىچ كاللامدىن ئۆتمەيتى، بىر تۇرۇپ بۇ خىل يېزىلغان تارىخنىڭ ئەجداتلىرىمىزغا  ،تارىخىمىزغا ،مەدەنىيتىمىزگە قىلىنغان ھاقارەتتەك تۇيغۇدا بولاتتىم  بۇ خىل تارىخ بىلەن باشقىلارنىڭ ئۇيغۇرلار 1935يىلدىن كىيىنلا ئۇيغۇر مىللىتى بولۇپ ئاتالدى ئۇندىن بۇرۇن ئاقتى-كۆكتى دىگەنلىرى بىلەن ئوخشاش چۈشەندۈرۈشتەك تۇيۇلاتتى.
يەنە ئويلىسام ھازىرقى جەمئىيتىمىزدىكى نۇرغۇن زىددىيەتلەرگە ئوخشاش سەئىدىيە خانلىقىنىڭ  قۇرغۇچىللىرىنىڭ قېنىدا مۇڭغۇللارنىڭ قېنى بولۇشى،بەزى ئوردا ئەمەلدارلىرىنىڭ دىن جەھەتتە سۇس بولىشى قاتارلىق ئىشلار  ئاپاق خوجىنىڭ ئۇلارغا قارشى   خەلىقنى قوزغىتىشىنىڭ  ۋاستىسى بولغانمىدۇ دەپ ئويلايتىم ،ئەگەر شۇ دەۋىردە خەلىق شۇنچە نادان دەپ قارالسا قانداق بولۇپ ئوتتۇرا ئاسىياغا داڭلىق بىلىم يۇرتى يەكەندە بولىدۇ ئۇ بىلىم يۇرتىدا باشقا ئەللەردىن كەلگەنلەرلا بىلىم ئېلىپ خەلقىمىزدىن بىلىم ئالدىغانلار ۋە بىلىم بىردىغانلار يوق بولامدۇ دىگەن ئويلار ھەر ۋاقىت كاللامدىن كەتمەيتى  قاچانمۇ  مۇشۇ تارىخنى ئۆزىمىزدىن  راۋۇرۇس تەتقىق قىلدىغانلار چىقار دەپ ئويلايتىم بۇ مۇنازىرنى كۆرۈپ شۇنداق چوڭ ئۈمۈتكە تولدۇم ھارمىغايسىلەر قېرىنداشلار!!!

UID
3401
يازما
106
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1936
تىزىملاتقان
2010-7-16
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-19
توردا
6 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 00:07:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇ دوزاققا تۇتۇرۇق بولۇدىغان خوجىلا قورئان ۋە ھەپتىيەكتىن باشقا ھەممە ئىلىم -پەن،تىبابەت،ھەربى ئىلىم دىگەنگە ئوخشاش كىتاپلىرمىزنى كۆيدۇرۇپ يوق قىلىپ ئۇيغۇرلۇرمىزنى كۆزى ئوچۇق قارۇغۇ قىلىپ قويدى...قورئان دىگەن ئەرەپ تىلىدا يىزىلغان بىز خەخ ئوقۇپ چۇشۇنەلمەيمىز....شۇڭا بىز خەخنىڭ ئىسلامغا قارغۇلاچە چوقۇنۇش ۋەزيىتىنى شەكىللەندۇرگەن....

UID
6932
يازما
216
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
5400
تىزىملاتقان
2010-10-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-22
توردا
285 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 01:58:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
aishe
يازمىڭىزنى كۆرۋىتىپ ئابدۇۋەلىنىڭ <ئامىرىكىدىكى مۇساپىر تۇيغۇلار >دىگەن ماقالىسنى ئەسلەپ قالدىم ،دەرۋەقە دەۋرىمىز ياشلىرىنىڭ باشقا تىللاردىن ماتىريال كۆرۈشى ۋە چەت دۆلەتلەرنى زىيارەت قىلىپ بىلىم قۇرۇلمىسىنى كىڭىيتىشى ،ھەممىدىن مۇھىمى مەسىلىگە غەرەز ئارلاشقان تەشۋىقات تەسىرىدىن خالى ھالدا   ئىنساپ ۋە ئىلمى مەيداندا تۇرۇپ ئويلاشنى ئۆگىنىۋىلىشى نەتىيجسىدە  ئۇلارنىڭ بۇرۇنقى ئىگىز تام كۆلەنگىسىدە پەيدا بولغان دەسلەپكى تونۇشلىرىلىرىنى يىقىتىپ ماڭماقتا .دىمەك بىرلىرى پىلان قىلغان بولسا ئاللاھنىڭمۇ پىلانى باركەن

كۆيۈمچان ئەزا

ئادەمنىڭ ئۆتكەن

UID
10819
يازما
107
تېما
3
نادىر
0
جۇغلانما
3587
تىزىملاتقان
2011-4-21
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-16
توردا
40 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 09:22:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن خۇجا ئىشانلارغا ئائىت تارىخى ماتىرىياللارنى كۈرۈشكە بەكلا قىزىقىمەن ، بۇ ئارقىلىق تارىختىن ساۋاق يەكۈنلەپ ئۈزەمنى تەربىيلەشكە ئەھمىيەت بىرىمەن . خۇجا ئىشانلارنىڭ « قۇرئان » ۋە «ھەدىس» لەردىن باشقا ھەرقانداق كىتاپنى ئۇقۇشنى مەنئى قىلدى ، باشقا كىتاپلارنى كۆيدۈردى . خاراپ قىلدى . خۇجا ئىشانلارنىڭ « ئەقىل - پاراسىتى » نىڭ « بەرىكەت » ى بىلەن مىللىتىمىزنىڭ تارىخىدىكى ئۈزۈكچىلىك بىزگە مەڭگۈلۈك يالداما بۇلۇپ قالدى . تارىخچىلىرىمىز ، يازغۇچىلىرىمىز شۇ تارىخنى تۇلۇقلاش ئۈچۈن ئىزدىنىۋاتىدۇ ، ئۇلۇغ ئاللادىن ئۇلارنىڭ خەيرىلىك قەدەملىرىگە بەرىكەت تىلەيمەن .
    تۇردى توختى مۇئەللىم ، رەھمەت سىزگە .

يېڭى يۇلتۇز

yahxilar yaxisun!

UID
10832
يازما
2
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
20
تىزىملاتقان
2011-4-22
ئاخىرقى قېتىم
2011-4-22
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 15:20:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
LANATGARDI HOJILAR!

ياخشىلار ياشىسۇن!!!

UID
8631
يازما
108
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1100
تىزىملاتقان
2011-1-16
ئاخىرقى قېتىم
2011-7-23
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 15:55:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
Afaq Khoja seized power from the Chagatay dynasty of Yarkand by inviting Dzungar invaders through the secret diplomacy of the Dalai Lama.

ئىنگىلىزچە بىلگەندىكىن مۇنۇ جۇملىنىمۇ نەزەرگە ئىلىپ قويۇڭلار ،، ئوز ئىلىغا دىنسىزلارنى باشلاپ كىرگەنلەرنى نىمە دىسەك توغرا بولار ھە !!!  ياخشى قىلدىڭىز ئائىشە ،،، ئىنگىلىزچە مەنبەدىكى دىنسىزلارنى سەئىدىيە خاندانلىقى ئۇستىدىن ھوجۇم قىلىشقا مەخپىي دالاي بىلەن دىيىشكەنلىكلىرىنى ئاشكارا قىلىپ ياخشى قىلدىڭىز ،،،  بۇنداق ئادەملەرنى ساتقىن دەمدۇق ،،
ئۇلارنىڭ ئەلنىڭ قەلبىدە لەنەتكەردى بولىشىغا ئۇلارنىڭ بۇتقا باش قويىشى كەتمەيدۇ ،، مۇشۇ جىنايىتى كۇپايە ،،،

كۆيۈمچان ئەزا

تۇخۇمنى تاشقا ئۇ

UID
9429
يازما
98
تېما
4
نادىر
0
جۇغلانما
3429
تىزىملاتقان
2011-2-15
ئاخىرقى قېتىم
2012-5-27
توردا
2 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 16:00:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 58قەۋەتتىكىxirak يوللىغان 2011-04-05 00:44 غا قارتىلغان  :


  ەأرمەتلئك قىرئندئشئم نئمەگەپ ظذ ‹‹ەەممئنئ بئلگەنمذ بولذڭ›› دئگەن ياكئ ‹‹ظەلكإيئ››نئڭ شذنداق تاپا-تەنە قئلئدئغان ظەنظەنئسئ بارمذ؟

مەن ‹‹ ئۇچۇق قىلىپ›› سوپئزئمنئڭ ‹‹ تەرەققىيەتقا  سۇدا- سانائەتكە قوشقان تۆھپىسىنى›› دەپ برەمدئم، ياكئ ظئسلام   دئنئكئنئو؟

.......


بۇ خەتلەنى  ئۇقۇغىلى  بولمىدى  قاياخۇنىم  ،  نىمە  دەيدىلا  تۈزۈك يازسىلا ماۋۇ خەت دىگەن بىرنىمىنى .

UID
6932
يازما
216
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
5400
تىزىملاتقان
2010-10-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-22
توردا
285 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-4-22 16:51:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 108قەۋەتتىكىhitaf402 يوللىغان 2011-04-22 15:55 غا قارتىلغان  :
Afaq Khoja seized power from the Chagatay dynasty of Yarkand by inviting Dzungar invaders through the secret diplomacy of the Dalai Lama.

ئىنگىلىزچە بىلگەندىكىن مۇنۇ جۇملىنىمۇ نەزەرگە ئىلىپ قويۇڭلار ،، ئوز ئىلىغا دىنسىزلارنى باشلاپ كىرگەنلەرنى نىمە دىسەك توغرا بولار ھە !!!  ياخشى قىلدىڭىز ئائىشە ،،، ئىنگىلىزچە مەنبەدىكى دىنسىزلارنى سەئىدىيە خاندانلىقى ئۇستىدىن ھوجۇم قىلىشقا مەخپىي دالاي بىلەن دىيىشكەنلىكلىرىنى ئاشكارا قىلىپ ياخشى قىلدىڭىز ،،،  بۇنداق ئادەملەرنى ساتقىن دەمدۇق ،،
ئۇلارنىڭ ئەلنىڭ قەلبىدە لەنەتكەردى بولىشىغا ئۇلارنىڭ بۇتقا باش قويىشى كەتمەيدۇ ،، مۇشۇ جىنايىتى كۇپايە ،،،
ئەپەندىم،  بۇ يازمىنىڭ تېگىدىكى ئەسكەرتىشكە سەل دىققەت قىلىڭ. مەزكۇر ئۇچۇرنى ئىنگىلىزلار رۇسلاردىن ئالغان ،رۇسلار بولسا كاللىسنى ئىشلىتىپ  پەرەز قىلىپ تاپقان . بىزنىڭ ئالىم تەتقىقاتچىلىرىمىز  ئەسلىدە ئىنگىلىز قامۇسشۇناسلىرى بىلەن  ئالاقە قىلىپ دالاي لاما بىلەن ئاپپاق خوجىنىڭ كۆرۈشكەنلىك ئېھتىمالىنىڭ  بەكمۇ ئازلىقىنى دەلىللەپ ئۇلارنىڭ خاتالىقىنى تۈزىتىپ  قويسا بولاتتى. لېكىن ئۇلار ئىنگلىزچىدىن خەنزۇچىغا تەرجىمە قىلىنىپ كىرگەن بايانلارغا تايىنىپ ئۇنىڭغا ئۆز پەلسەپە قاراشلىرىنى قوشۇپ ھۆكۈمەت يول قويىدىغان مىللەتپەرۋەرلىكنىڭ ئىشىكىنى قېقىپ يۈز- ئابروي تېپىش بىلەن ئاۋارە بولۇپ كەتكەن بولغاچقا قەلبىدىكى كىبرلىك ئىلمىيەت تەلەپ قىلىدىغان سەمىمىيەتنى ئاسان قوبۇل قىلدۇرمايۋاتىدۇ .
مەن ئاپپاق خوجا يەر ئالغان سوپىلارنىڭ مەنىۋىيەت نەسەپنامىسى بولغان  سىلىسىلىدە(بۇ قانداشلىق مۇناسىۋىتى بىلەن ئەمەس بەلكى مەنىۋى ئۇستاز شاگىرتلىق باغلىنىشنى خاتىرىلەيدۇ ) ئوتتۇرا ئاسىيا تارىخىدا نامى قالغان مەشھۇر سوپى ئەخرارنىڭ بارلىقىغا دىققەت قىلدىم. بۇ كىشىنىڭ تارىخىدىن موڭغۇل ئىستىلاسىدىن كېيىنكى ئوتتۇرا ئاسىيا خانلىقلىرىدا  شەرىئەت ئەمەس موڭغۇل ياسا قانۇنىنىڭ يولغا قويۇلدىغانلىقى مەلۇم . ھەزرىتى ئەخرار پۈتۈن ئۆمرى بويىچە موڭغۇل نەسىللىك خانلارنىڭ موڭغۇللاردىن قالغان لېكىن ئىسلام دىنىغا يات ئۆرپ- ئادەت قاراشلىرىنى  ۋە ئۇلارنىڭ چىرىك تۇرمۇش شەكىللىرىنى ئاپپاق خوجىغا ئوخشاش ئۇسلۇپتا تەنقىد قىلىپلا قالماي بەلكى بۇ دۆلەتلەرنىڭ قانۇنى ئاساسىغا زور خەۋپ ئېلىپ كەلگەن. ھەزرىتى ئەخرار بىلەن ئوخشاش نەقشىبەندىيە تەرىقىتىدە مەنىۋى ئۇستازلىق بېغى بولغان  ئاپپاق خوجىنىڭ سىياسىيغا ئارىلىشىپ پائالىيەت قىلغانلىقىدىن  سەئىدىيە خانلىقى ئاپپاق خوجىنىڭ نەزىرىدە  قانۇنى ئاساسىنى يوقاتقان  ھاكىمىيەت بولۇپ، ئۇ سۈرگۈندىكى مەزگىلدە تاشقى كۈچلەر دىپلوماتىيىسىدىن پايدىلىنىپ بۇ ھاكىمىيەتنى ئاغدۇرۇشقا كىرىشكەن . يۇقىرىدىكى ئىنكاسنىڭ ئىگسى ئاپپاق خوجا باشلاپ كىرگەنلەرنى دىنسىزلار  دەپتۇ، باشقىلارنى دىنسىزغا چىقىرىش ئۇنداق يېنىكلىك قىلىدىغان ئىش ئەمەس. ئەمىلىيەتتە بۇ قوشۇننىڭ تەركىبىدە سەئىدىيە خانلىقىدىن بولغان ئەسكەرلەر ۋە سانغۇنلار يەنە قوشۇلۇپ كىرگەن ئاپپاق خوجا تەرەپدارلىرى بار ئىدى.  ھەتتا  باش قوماندان بولمىش جۇڭغار قوماندانى مەشرەپنىڭ بايانلىرىدا  مۇسۇلمان بولغانلىقى قەيت قىلىنىدۇ . مېنىڭ ھازىرقى بۇ قاراشلىرىم تېخى خام، يەنىمۇ ئىلگىرلەپ ئىلمى دەلىللەشنى تەلەپ قىلىدۇ .تورداشلارنىڭ  شوئار تەشۋىقاتنى ياكى ئىلمىلىكى يوق تەكرار  قاراشلارنى چاپلىماي ئوخشىمىغان تەرەپلەردىن تەنقىد ۋە تولۇقلاش بېرىشنى سورايمەن.    

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش