نىدائىي يانبىلوگى

نىدائىي ئېيتىدۇلەركى:
بۇ يانبىلوگدا توخنىياز ئىسمائىل نىدائىينىڭ ئىجادىي يازمىلىرى، نادىر تەرجىمە ئەسەرلىرى، تەۋسىيە ئەسەرلەر، پايدىلىق خەۋەرلەر، تىل - نۇتۇق، تارىخ - مەدەنىيەت قاتارلىقلارغا دائىر مەخسۇس ماقالىلەر، ئېسىل ئالبۇملار ئېلان قىلىنىدۇ.
تەۋسىيە يازمىلار
ئاۋات يازمىلار
ئەڭ يېڭى يازمىلار
كۆپ باھالىق يازمىلار
يازما ئىزدەش
Tag لەر رېتى
دوستانە ئۇلىنىشلار

يۈەن دەۋرىدىكى ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺷﺎﺋﯩﺮﻯ - ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ

يۈەن دەۋرىدىكى ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺷﺎﺋﯩﺮﻯ - ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ

ۋاقتى: 2015-05-03 ئاۋاتلىقى: 4693 قېتىم

يانفوندا كۆرۈش

يۈەن دەۋرىدىكى ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺷﺎﺋﯩﺮﻯ - ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ

ئاپتور: ﯞﺍﯓ ﻳﻮﯞﺷﯧﯔ

ﺋﯚﻣﻪﺭﺟﺎﻥ ﮬﻪﺳﻪﻥ ﺑﻮﺯ ﻗﯩﺮ ﺗﻪﺭﺟﯩﻤﯩﺴﻰ


     ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺷﮭﯘﺭ ﺋﻪﺩﯨﺐ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ.ﺋﯘ ﺷﯩﺌﯧﺮﯨﻴﻪﺗﻜﻪ ﻛﺎﻣﯩﻞ، ﺭﻩﺳﯩﻤﮕﻪ ﻣﺎﮬﯩﺮ ﺋﯩﺪﻯ. ﮔﯘﮔﯘﯓ ﻣﯘﺯﯨﻴﯩﺪﺍ ﺋﯘﻧﯩﯔ << ﻳﻪﻧﻠﯩﯖﺪﯨﻜﻰ ﺑﯧﻠﯩﻖ ﺗﯘﺗﯘﺵ ﺳﯘﭘﯩﺴﻰ>> ﯞﻩ <<ﻗﺎﺭﺍ ﺋﯜﺭﯛﻙ ﺩﻩﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﯘﺷﻘﺎﭺ>> ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺭﻩﺳﯩﻤﻰ ﺳﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ،ﺋﯘ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻗﯩﻤﻤﻪﺗﻠﯩﻚ ﺭﻩﺳﯩﻤﻠﻪﺭﺩﯗﺭ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﻯ ﺋﺎﺟﺎﻳﯩﭗ ﻳﺎﺭﻗﯩﻦ، ﺷﯩﺌﯧﺮﻯ ﺋﯩﺒﺎﺭﯨﻠﯩﺮﻯ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﭘﺎﺳﺎﮬﻪﺗﻠﯩﻜﺘﯘﺭ. ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻛﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮﯨﻴﻪﺕ ﺋﯘﺳﻠﯘﺑﯩﻐﺎ ﻳﯘﻗﯘﺭﻯ ﺑﺎﮬﺎﻻﺭﻧﻰ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﻟﻰ ﺧﯧﺠﯩﺪﻩﻙ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺋﯘﺳﻠﯘﭖ ﻳﺎﺭﺍﺗﺘﻰ ﺩﯦﺴﻪ، ﺑﻪﺯﯨﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﻟﻰ ﺷﯩﻴﺎﯕﻴﯩﻨﮕﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﺗﺘﻰ، ﻳﻪﻧﻪ ﺑﻪﺯﯨﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﻟﻰ ﺑﻪﻳﮕﻪ ﺗﻪﻗﻘﺎﺳﻠﯩﺪﻯ. ﺋﯩﺸﻘﯩﻠﯩﭗ ﻛﯚﭖ ﺳﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﻗﻪﺗﺮﯨﺰﭼﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﺗﺎﯓ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﺷﮭﯘﺭ ﺋﻪﺩﯨﺒﻠﻪﺭ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭﻏﺎ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ.
     ﺋﯘ ﺩﯙﻟﯩﺘﻰ ﮬﻪﻡ ﺧﻪﻟﻘﯩﻨﯩﯔ ﻏﯧﻤﯩﻨﻰ ﻳﯩﺪﻯ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻳﯜﻩﻥ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﻰ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜﺭﯛﭖ ، ﺧﻪﻟﯩﻘﻨﯩﯔ ﺋﺎﺯﺍﭖ-ﺋﻮﻗﯘﺑﻪﺗﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﮬﯧﺴﺪﺍﺷﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﺪﻯ. << ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻳﯘﺭﺕ ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺗﺎﻟﻼﻧﻤﺎ>>ﻧﯩﯔ ﺗﯜﺯﮔﯜﭼﯩﺴﻰ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭﻻﻧﻐﺎﻥ ﮬﺎﻟﺪﺍ << ﺋﯘ ﺟﯘﯕﺨﯘﺍ ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﻧﻪﯞﯞﻩﺭ ﺷﺎﺋﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺷﯘ ﺩﻩﯞﯨﺮﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻼ ﮬﻪﺭ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺧﻪﻟﻘﯩﻨﯩﯔ ﮬﯚﺭﻣﯩﺘﯩﮕﻪ ﺳﺎﺯﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ>> ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ.ﺋﯘ ﺩﻩﻝ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻳﯘﺭﺗﻠﯘﻕ ﺷﺎﺋﯩﺮ ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﺩﯗﺭ. ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﺳﺎﺭﺍﺑﯘﻗﺎ ﺟﻪﻣﻪﺗﯩﺪﯨﻦ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺩﺍﺩﯨﺴﻰ ﺋﺎﺭﯗﭼﻰ ﺟﻪﺳﯘﺭ ﺋﺎﺩﻩﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﻠﯩﻘﻘﺎ ﺧﯩﺰﻣﻪﺕ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﭗ ﺗﺎﺭﺗﯘﻗﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﻣﻪﻧﺴﻪﭘﻜﻪ ﺗﻪﻳﯩﻨﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ﮬﻪﻡ ﺟﯩﻨﻴﯜﻥ ، ﺩﻩﻳﺠﯘ( ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺳﻪﻧﺸﯩﻨﯩﯔ ﺷﯩﻤﺎﻟﯩﺪﺍ) ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺟﺎﻳﻼﺭﺩﺍ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﻳﯜﻩﻧﺸﯩﺰﯗ ﺟﯩﻴﯜﻩﻧﻨﯩﯔ 9-ﻳﯩﻠﻰ (1272-ﻳﯩﻠﻰ) ﺳﻪﻧﺸﯩﺪﯨﻜﻰ ﺩﻩﻳﺠﯘ ﺋﺎﻳﻤﯩﻘﯩﻨﯩﯔ ﻳﻪﻧﻤﯩﻦ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻳﯧﺮﯨﺪﻩ ﺗﯘﻏﯘﻟﻐﺎﻥ. 
     ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﻛﯩﭽﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭘﻼ ﻧﺎﮬﺎﻳﺘﻰ ﻗﯧﺘﯩﺮﻗﯩﻨﯩﭗ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺗﻪﮬﺴﯩﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ .ﻛﯧﻴﯩﻨﭽﻪ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﯞﻩﻳﺮﺍﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﻮﻗﯘﺷﺘﯩﻦ ﭼﯧﻜﯩﻨﯩﭗ ﯞﯗﭼﯘ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺟﺎﻳﻼﺭﺩﺍ ﺳﻮﺩﯨﮕﻪﺭﭼﯩﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﺗﺎﻟﯩﭗ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ﺳﻮﺩﯨﻨﯩﯔ ﺋﯧﭙﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﻤﯩﮕﻪﭼﻜﻪ ﺯﯨﻴﺎﻥ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ ﺩﻩﺳﻤﺎﻳﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺴﯩﮕﻪ ﻗﺎﻳﺘﯩﺸﻘﺎ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﻳﯘﺭﺗﯩﻐﺎ ﻗﺎﻳﺘﯩﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺩﻭﺳﯩﺖ ﺑﯘﺭﺍﺩﻩﺭﻟﯩﺮﻯ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﮬﻪﻣﺪﻩﻣﺪﻩ ﺑﻮﻟﯘﺷﯘﭖ ﺷﯩﺌﯧﺮﯨﻲ ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﺸﻜﻪﻥ. 56ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﺗﻪﺷﺮﯨﺒﺪﺍﺭ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻓﯘﺟﯩﻴﻪﻥ ﯞﻩ ﺧﯧﺒﯧﻲ ﺗﻪﭘﺘﯩﺶ ﻣﻪﮬﻜﯩﻤﯩﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﻳﺎﺭﺩﻩﻣﭽﻰ ﺗﻪﺷﺮﯨﺒﺪﺍﺭ، ﺗﻪﺷﺮﯨﺒﺪﺍﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. 78 ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﺋﻪﻳﯩﭙﻠﯩﻨﯩﭗ ﯞﻩﺯﯨﭙﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﯗﻟﻐﺎﻥ. ﻗﺎﻳﺴﻰ ﻳﯩﻠﻰ ﯞﺍﭘﺎﺕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﻧﺎﻣﻪﻟﯘﻡ. ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺋﯚﻣﺮﯨﺪﻩ ﺟﯘﯕﮕﻮﻧﯩﯔ ﻳﯧﺮﯨﻤﯩﻨﻰ ﺩﯨﮕﯜﺩﻩﻙ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﺗﺎﻍ-ﺩﻩﺭﻳﺎ ﯞﻩ ﻗﻪﺩﯨﻤﯩﻲ ﺋﯩﺰﻻﺭﻧﻰ ﻛﯧﺰﯨﭗ ﭼﯩﻘﯩﭗ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺳﺎﻳﺎﮬﻪﺕ ﻧﻪﺯﻣﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮ ﻧﻪﺯﻣﯩﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺷﯩﻤﺎﻟﯩﻲ ﺟﯘﯕﮕﻮﻧﯩﯔ ﮬﻪﻳﯟﻩﺗﻠﯩﻚ ﻗﯩﻴﺎﭘﯩﺘﻰ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﺟﻪﻧﯘﺑﯩﻲ ﺟﯘﯕﮕﻮﻧﯩﯔ ﻣﻪﭘﺘﯘﯨﻜﺎﺭ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﻣﻪﻧﺰﯨﺮﯨﻠﯩﺮﻯ ﻛﯜﻳﮕﻪ ﻗﯧﺘﯩﻠﻐﺎﻥ. ﺑﻪﺯﻯ ﺷﯩﺌﯧﺮ-ﻧﻪﺯﻣﯩﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺭﯨﯧﺌﺎﻝ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺑﯩﯟﺍﺳﺘﻪ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﺯﯨﺪﯨﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﻧﯘﻗﺴﺎﻧﻼﺭ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜﺭﯛﻟﯜﭖ، ﮬﯚﻛﯜﻣﺮﺍﻥ ﺳﯩﻨﯩﭙﻼﺭﻧﯩﯔ ﭼﯩﺮﯨﻜﻠﯩﺸﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﺭﯗﺷﭙﻪﺭﻩﺳﻠﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﯞﻩﺧﻪﻟﯩﻘﻘﻪ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﮔﻪﻥ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺋﺎﭘﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﯧﭽﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﻠﮕﻪﻥ. ﺋﯘ ﮬﺎﻳﺎﺕ ﯞﺍﻗﺘﯩﺪﺍ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮ -ﻧﻪﺯﻣﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﯩﻐﯩﭗ، ﺭﻩﺗﻠﻪﭖ <<ﻳﻪﻧﻤﯩﻦ ﻛﻮﻟﻠﯩﻴﺎﺗﻰ>>ﻧﻰ ﺗﯜﺯﮔﻪﻥ. ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﺗﯧﺨﻤﯘ ﺗﻮﻟﯘﻗﻼﭖ798 ﻛﯘﺑﻠﯩﺘﻘﺎ ﺗﻴﻪﺗﻜﯜﺯﮔﻪﻥ. ﺑﯩﺮ ﻣﯩﺴﺮﺍﺳﻰ 14 ﺧﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﯜﺯﯛﻟﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﺎﻳﺮﯨﻢ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯘﺩﺍﺭﻯ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ. 
     ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﻧﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺗﻪﯞﻩﻟﯩﻜﻰ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ. ﺑﻪﺯﯨﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﻣﻮﯕﻐﯘﻝ ﺩﯦﺴﻪ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﻪﺯﯨﻠﻪﺭ ﺗﯘﻧﮕﺎﻥ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻤﺎﻗﺘﺎ. ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﭘﯩﺪﺍﮔﻮﮔﯩﻜﺎ ﺋﯘﻧﯟﯦﺮﺳﯩﺘﯧﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻟﯩﻴﯘ ﺟﯧﯖﻤﯩﻦ، ﺷﯩﯔ ﺧﻪﻥ ﯞﻩ ﺷﯜ ﺟﯧﯖﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺋﯜﭺ ﺋﻪﭘﻪﻧﺪﻯ<< ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ 13-ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻦ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻐﺎ ﺋﯧﺘﯩﻘﺎﺩ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﯩﺪﻯ>> ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﻣﯩﯔ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺑﺎﺷﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺋﻪﺩﯨﺐ ﺗﺎﯞ ﺯﻭﯕﻴﻰ << ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﺎﻣﯩﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﺋﯚﺭﻧﻪﻛﻠﻪﺭ>> ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﯧﻨﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﭗ:<< ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﺩﯗﺭ>> ﺩﻩﭖ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ. 
     ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﻯ ﺯﻭﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﮔﻪ ﺋﯩﮕﻪ. ﻳﯜﻩﻥ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺷﯩﺨﺎﯞﯗﻝ ﭘﯩﺮﻗﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺩﯨﯟﺍﻥ ﺑﯧﮕﻰ ﮔﯜﻩﻥ ﯞﯦﻨﭽﯜﻩﻥ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﯨﻐﺎ ﺋﺎﺗﺎﭖ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ ﻛﯩﺮﯨﺶ ﺳﯚﺯﯨﺪﻩ:
                                   ﺩﻭﻟﻘﯘﻧﻼﺗﺴﺎ ﺳﻪﻟﻜﯩﻦ ﺷﺎﻣﺎﻝ ﺩﯦﯖﯩﺰ ﺑﯧﺘﯩﻨﻰ،
                                   ﮔﺎﮬ ﺋﯚﺭﻟﻪﻳﺪﯗ ﮔﺎﮬ ﭼﯚﻛﯩﺪﯗ ﺑﯧﻠﯩﻘﻼﺭ ﺋﯘﻧﺪﺍ. 
                                  ﺑﯘﻟﯘﺕ ﻛﯚﺗﻪ ﻗﻪﮬﺮﻯ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﻳﯧﻴﯩﻠﺴﺎ ﺷﯘﺋﺎﻥ، 
                                    ﺋﺎﺯﺍﭖ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﺷﯜﻣﺸﯩﻴﯩﺪﯗ ﮔﯩﻴﺎﮬﻼﺭ ﺑﯘﻧﺪﺍ.
                                ﺧﯘﻩﻳﻴﯩﯔ ﺧﻪﻧﺸﯩﻨﻨﻰ ﺗﯘﻏﻘﺎﻥ ﻛﻪﺑﻰ ﭼﯩﻘﺘﻰ ﭘﯩﺮ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯ، 
                                 ﺷﯘﻝ ﻣﯩﺴﺎﻟﻰ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺗﻨﯩﯔ ﮬﯚﺳﻨﯩﺪﻩﻙ ﺑﻪﺭﺩﻩﻡ، 
                               ﺳﺎﻧﺴﯩﺰ ﺋﯘﺭﯗﺵ ،ﻛﯚﺭﻩﺷﻠﻪﺭﺩﻩ ﭘﯜﻛﯜﻟﻤﻪﺱ ﻗﻪﺩﺩﻯ، 
                                 ﺳﻮﯓ ﺋﯧﻠﯩﻨﯩﯔ ﺯﻩﺋﯩﭙﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺗﻪﺭﯨﻚ ﺋﯧﺘﯩﭗ ﮬﻪﻡ.
     ﺩﯦﻴﯩﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻳﯘﻗﯘﺭﻯ ﺑﺎﮬﺎ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ. ﺧﻪﻧﺰﯗ ﺗﯩﻞ-ﺗﯧﺰﯨﻘﻰ ﺳﯩﺮﻻﺭﻏﺎ ﺑﺎﻱ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﻣﻪﻧﺎﻏﺎ ﺋﯩﮕﻪ. ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﺴﯩﻐﺎ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﺋﯧﻴﯩﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ، ﺧﻪﻧﺰﯗ ﺗﯩﻞ ﻳﯧﺰﯨﻘﯩﺪﺍ ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﻳﯩﯖﻨﻪ ﺑﯧﻠﻪﻥ ﻗﯘﺩﯗﻕ ﻗﺎﺯﻏﺎﻧﺪﻩﻙ ﻗﯩﻴﯩﻦ ﺋﯩﺶ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﯩﻼﺭﻣﯘ ﻗﺎﻳﯩﻞ ﺑﻮﻟﻤﺎﻱ ﺗﯘﺭﺍﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. 
     ﺟﯘﯕﺨﯘﺍ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﻛﯚﭖ ﻗﯘﺗﯘﭘﻠﯘﻗﺘﯩﻦ ﺑﯩﺮﻟﯩﻜﻜﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺋﻮﺭﺗﺎﻕ ﮔﻪﯞﺩﻩ. ﺳﯩﻤﺎﭼﯩﻪﻥ << ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﺎﻣﻪ>> ﺩﻩ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺮﻟﯩﻜﻜﻪ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﺵ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﺪﻩ ﭼﯩﯔ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ. ﺋﯘ، ﻣﻪﻳﻠﻰ ﺧﯘﺍﺷﯩﻴﺎ (ﺧﻪﻧﺰﯗﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﺟﺪﺍﺩﻯ) ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ﻳﺎﻛﻰ ﺷﻪﺭﯨﻘﺘﯩﻜﻰ ﻳﻰ، ﻏﻪﺭﯨﺒﺘﯩﻜﻰ ﺭﻭﯓ، ﺟﻪﻧﯘﺑﺘﯩﻜﻰ ﻣﻪﻥ(ﺑﻪﺩﻩﯞﯨﻠﻪﺭ)، ﺷﯩﻤﺎﻟﺪﯨﻜﻰ ﺩﻯ( ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ) ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﻗﻪﺩﯨﻤﻘﻰ ﺩﻩﯞﯨﺮ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﯩﻘﻠﯩﻢ ﺭﺍﻳﻮﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﺗﺮﺍﭘﯩﺪﺍ ﮬﺎﻳﺎﺕ ﻛﻪﭼﯜﺭﮔﻪﻥ ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﻳﻪﻥ، ﺧﯘﺍﯓ ﺋﻪﯞﻻﺩﻛﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻳﯩﻠﺘﯩﺰﻯ ﺑﯩﺮ، ﻛﯧﻠﯩﺶ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﯩﻤﯘ ﺑﯩﺮ، ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ. ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺑﯩﺰﮔﻪ ﺷﯘﻧﻰ ﺋﯘﻗﺘﯘﺭﺩﯨﻜﻰ، ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﻳﯧﺘﯩﺸﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﻛﯚﭖ ﺳﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﻪﻟﻼﻣﻪ-ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺧﻪﻧﺰﯗ ﺗﯩﻠﯩﺪﺍ ﮬﻪﺭ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺗﯜﺭﻟﻪﺭ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺯﻭﺭ ﻣﯩﻘﺪﺍﺭﺩﯨﻜﻰ ﺳﻪﻣﻪﺭﯨﻠﯩﻚ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﻪﺭﻧﻰ ﻳﯧﺰﯨﭗ ، ﺟﯘﯕﺨﯘﺍ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻏﻪﺯﯨﻨﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﯧﻴﯩﺘﯩﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻣﻮﮬﯩﻢ ﺗﯚﮬﭙﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﻮﺷﻘﺎﻥ. 
     ﻳﯜﻩﻥ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﻩﯞﺭﻯ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﭼﻮﯓ ﺟﺎﺯﺍ ﻳﯜﺭﯛﺷﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ، ﺯﻭﺭ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﻗﻮﺷﯘﻟﯘﺵ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺑﯩﺮ ﺑﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺯﻭﺭ ﻣﯩﻘﺪﺍﺭﺩﺍ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺩﻩﯞﯨﺮ ﺑﻮﻟﺪﻯ. ﻣﻮﯕﻐﯘﻟﻼﺭ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻳﯘﺭﯨﺘﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﺯﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﺑﯩﺮﻛﯩﻜﺘﻪ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﯩﻘﻠﯩﻢ ﺭﺍﻳﻮﻧﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻛﯩﺮﯨﭗ ، ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﯩﻘﻠﯩﻢ ﺭﺍﻳﻮﻧﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﻠﻐﺎﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﺑﯩﺮ ﺗﯜﺭﻛﯜﻡ ﺋﯩﺴﺘﯩﺪﺍﺗﻠﯩﻖ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﺋﻪﺭﺑﺎﭘﻼﺭ ﻳﯧﺘﯩﺸﯩﭗ ﭼﯩﻘﺘﻰ. ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﺋﻪﻧﻪ ﺷﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﯨﺪﯗﺭ. ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻳﯜﻩﻥ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺷﺎﺋﯩﺮﻟﯩﺮﻯ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﻧﯩﯔ ﻣﯘﯞﻩﭘﭙﻪﻗﯩﻴﯩﺘﻰ ﺋﻪﯓ ﻛﺎﺗﺘﺎ، ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺋﻪﯓ ﺯﻭﺭﺩﯗﺭ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺷﯩﺌﯧﺮﻟﯩﺮﻯ ﺧﻪﻧﺰﯗ ﺗﯩﻠﯩﺪﺍ ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻏﺎﻥ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻳﯘﺭﯨﺖ ﺋﺎﺯ ﺳﺎﻧﻠﯩﻖ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻳﯘﻗﯘﺭﻯ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﯩﮕﻪ ﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼ ﭘﻪﺯﯨﻠﻪﺕ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﻪ ﺋﯚﺯ ﺟﻪﻣﻪﺗﻰ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﻳﯘﻗﯘﺭﻯ ﺋﺎﺑﺮﻭﻳﻐﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺑﯘ ﺟﻪﻣﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﺎﻻﻱ ﺋﯩﺴﺘﯩﺪﺍﺕ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﺮﻯ ﻳﯧﺘﯩﺸﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ. ﮬﻪﺗﺘﺎ ﭼﯩﯔ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﮕﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﯨﻤﯘ ﺑﯘ ﺟﻪﻣﻪﺗﺘﯩﻦ ﺯﻭﺭ ﺋﯘﺗﯘﻕ ﻗﺎﺯﺍﻧﻐﺎﻥ ﺳﺎﺭﻭﯓ. ﺳﺎﻳﯜﺧﯧﯔ، ﺳﺎ ﺳﺎﻟﯘﻥ، ﺳﺎ ﻟﻮﯕﺘﯩﻴﻪﻥ، ﺳﺎ ﺩﺍﻧﯩﻴﻪﻥ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺷﺎﺋﯩﺮﻻﺭ ﻳﯧﺘﯩﺸﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ. ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﯩﻨﭽﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺧﺎﺱ ﺷﯩﺌﯧﺮﯨﻲ ﻛﻮﻟﻠﯩﻴﺎﺗﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ: ﺳﺎ ﻳﯜﺧﯧﯖﻨﯩﯔ<< ﺑﻪﻳﺨﯘﺍ ﺭﺍﯞﯨﻘﯩﺪﺍ ﻛﯚﭼﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻥ ﺷﯩﺌﯧﺮﻻﺭ>> ﺩﺍ 300 ﻛﯘﺑﻠﯩﺘﺘﯩﻦ ﺋﺎﺭﺗﯘﻕ ﺷﯩﺌﯧﺮﻯ ﺳﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻳﯘﻗﯘﺭﻯ ﺑﺎﮬﻼﺭﻧﻰ ﺑﻪﺭﻣﻪﻛﺘﻪ. ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﻧﯩﯔ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﺟﻪﻣﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﻪﭘﻴﯘﻥ ﺋﯘﺭﯗﺷﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﻯ-ﻛﻪﻳﻨﯩﺪﻩ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﯞﻩﺗﻪﻥ ﭘﻪﺭﯞﻩﺭﻟﯩﻚ ﺭﻭﮬﯩﻨﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻥ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. 
       ﺳﻪﻳﺪﯗﻟﻼﻧﯩﯔ ﺟﯘﯕﮕﻮ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺗﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﻮﺭﻧﯩﻨﻰ ﺗﻮﻟﯘﻕ ﻣﻘﺌﻪﻳﻪﻧﻠﻪﺷﺘﯜﺭﻣﻪﻱ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺋﯘ ﺑﺎﺷﻘﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺭﺗﯘﻗﭽﯩﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺑﯧﻠﻪﻧﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﻱ ، ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﺧﺎﺱ ﻳﻮﻝ ﺗﯘﺗﯘﭖ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﻧﺎﺩﯨﺮ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﻪﺭﻧﻰ ﺋﯩﺠﺎﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﮬﻪﻣﻤﻪ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ-ﺑﯩﺮﻟﻪﭖ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﻪ ﺑﯧﺮﯨﺸﻜﻪ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﯞﻩ ﻛﯜﭺ ﻛﯧﺘﯩﺪﯗ.

ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ: <<ﺋﺎﻗﺴﯘ ﮔﯧﺰﯨﺘﻰ>>ﻧﯩﯔ 2001-ﻳﯩﻞ 20-ﻧﻮﻳﺎﺑﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﺳﺎﻧﻰ

Tags:
بايانات

بۇ كەمىنە توخنىياز ئىسمائىل نىدائىينىڭ يانبىلوگى بولۇپ، يانبىلوگدا ئېلان قىلىنغان بارلىق يازمىلارنى قېرىنداشلىرىمنىڭ بەھىرلىنىشىگە سۇندۇم. يانفون نومۇرۇم: 18999832214 ئۈندىدار نومۇرۇم: otyurak001 ئەگەر يانبىلوگىم ھەققىدە ھەر قانداق تېخنىكىلىق مەسىلە بايقالسا يانبىلوگ ئورگان ئۈندىدار سۇپىسى yanbilog غا ئەگىشىپ مەسىلە مەلۇم قىلسىڭىز بولىدۇ!

تەلەي قاپىقىدىن چىققان يازمىلار

باھالار

ئىسمىڭىز:

باھالار رېتى