كۆرۈش: 98|ئىنكاس: 1

تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
تۆتىنچى قىسىم

تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى

☆ مەزمۇنى:
بۇ تېكىست بىر پارچە تارىخىي ھېكايە بولۇپ، يازغۇچى تۇرسۇن ئەرشىدىننىڭ «ئايخان» ناملىق كىتابىدىن ئېلىنغان. ئۇيغۇر ساخاۋەتچىلىرى ئىچىدىكى قەيسەر ئايال ئايخان ئانىنىڭ مائارىپىمىزغا، كەلگۈسى ئەۋلادلىرىمىزغا، يېتىم- يېسىرلارغا كۆڭۈل بۆلۈش ۋە كۆيۈنۈشتەك ئالىيجاناپ روھى سۆزلەنگەن.
☆ ئەخلاق تەربىيە نىشانى:
تېكىستنى ئوقۇش ئارقىلىق باشقىلارغا مېھرى- مۇھەببەت يەتكۈزۈشنى، باشقىلارغا ياردەم بېرىشنى بىلىۋېلىش.
        كۆرسەتمە: ئاسما رەسىم، كىچىك دوسكا، كارتا.

بىرىنچى سائىتى
مۇھىم نۇقتا: تېكىستنى توغرا، راۋان، ھېسسىياتلىق ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۈشىنىۋېلىش.
قىيىن نۇقتا:  سۆز مەنىلىرىنى چۈشىنىپ، ئىشلىتىشنى بىلىش.

ئۆگىنىش نىشانى        ئۆگىنىش ئۇسۇلى
1. تېكىستنى ئورتاق ئەدەبىي تىلدا توغرا، راۋان، ھېسسىياتلىق ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش.
2. يېڭى سۆزلەرنى بىلىۋېلىش ۋە ئەمەلىي تۇرمۇشتا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش.
3. «ئايخان» ئانا بىلەن تونۇشۇۋېلىش.         1. مۇستەقىل، ھەمكارلىشىپ ئوقۇش.
2. سۆزلەرنى چۈشىنىش، ئەستە ساقلاش.
3. سۆزلەرنى توپلاشنى بىلىش.
4. سۆزلەش.

نىشاننى ئەمەلىيلەشتۈرۈش جەريانى
ئوقۇتقۇچىنىڭ پائالىيىتى        ئوقۇغۇچىنىڭ پائالىيىتى
1. تېمىنى ئېچىپ بېرىش: ئوقۇغۇچىلار سىلەر «تۇنجى» دېگەن سۆزنى چۈشىنەمسىلەر؟
بۇ رەسىمدىكى ئايالنى تونۇمسىلەر؟ مەن سىلەرگە تونۇشتۇرۇپ قوياي. (ئايخان ئانا ھەققىدە بىر ھېكايە ئېيتىپ بېرىش)
2. ئوقۇپ چۈشىنىش:
① تېكىستنى تولۇپ تاشقان ھېسسىيات بىلەن ئۈلگە قىلىپ ئوقۇش.
② تېكىستنى ئۆز ئالدىغا ئىختىيارىي ئوقۇپ ئابزاسلارغا ئايرىپ چىقىشقا تەشكىللەش؛
③ تۆت ئابزاسنى تۆت ئوقۇغۇچىنى ئوقۇشقا يېتەكلەش؛
④ كىچىك گۇرۇپپىلاردا ھەمكارلىشىپ تېكىسىتتىكى يېڭى سۆزلەرنى تېپىپ چىقىش؛
⑤ گۇرۇپپا ۋەكىللىرى يېڭى سۆزلەرنى ئوتتۇرىغا قويۇش، كوللېكتىپ مۇزاكىرىلىشىپ مەنىسىنى چۈشىنىشكە يېتەكلەش؛
⑥ بۇ سۆزلەرنىڭ خالىغان بىرىگە ئوقۇغۇچىلارنى ئىختىيارىي جۈملە تۈزگۈزۈش.
⑦ پارتىداشلار ئارا ھەمكارلىشىپ ئوقۇپ، تېكىستكە بولغان چۈشەنچىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇشقا تەشكىللەش.
3. سۆزلەرنى چۈشىنىۋېلىش ۋە ئىشلىتىش.
4. چۈشىنىپ ئوقۇش ئەھۋالىنى سىناپ، سوئال سوراش، بۇ تېكىستتە نېمىلەر سۆزلەنگەن؟
5. دىئالوگلارنى پەرقلەندۈرۈپ ھېسسىياتلىق ئوقۇشنى سىناش.
6. ئۆزى ياقتۇرغان ئابزاسنى كۆچۈرۈپ يېزىش.        
تالىشىپ جاۋاب بېرىش.
دىققەت بىلەن ئاڭلاش.


ئايخان ئانىغا بولغان ھۆرمىتى قوزغىلىش.
ھېسسىياتلىق ئوقۇشنى ئۆگىنىش.
ئۆزلىرى خالىغان ئۇسۇلدا ئوقۇش.
ئايرىم- ئايرىم باھالاش.
ھەمكارلىشىپ ئوقۇش.
بىرلىكتە تېپىش.
ئاقارتىش ئۇيۇشمىسى ـــ
ساۋاتسىزلىقنى تۈگىتىش تەشكىلاتى.
قاتاڭغۇر ـــ ئورۇق، جانسىز.
پىداكار ـــ ئۆزىنى بېغىشلىغان.










مۈشكۈل ـــ قىيىن.
ئوقۇغۇچىلار ئاڭلاپ باھالاش.
ئايخان ئانىنىڭ ئىش- پائالىيىتىنى سۆزلەش.
ئوقۇتقۇچى باھالاش.
پارتىداشلار ئارا باھالاش.
تاپشۇرۇق:
1. ئۆز تىلىغا ئايلاندۇرۇپ بايان قىلىشنى ئۆگىنىپ كېلىش.
2. «ئايخان» ئانا ھەققىدە ماتېرىيال توپلاپ كېلىش.
[دوسكا لايىھىسى]
تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى
          ↓
دەسلەپكى
[دەرسكە دائىر مەشىقلەر]
بۇ سۆلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋالايلى:
ئاقارتىش           ئۇيۇشما
قاتاڭغۇر            قەيسەر
پەننىي             مەكتەپ
پىداكار             ھاياجان
ۋۇجۇد
ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا باشقا سۆزلەرنى قوشۇپ باقاي:
☆ چىرايى ئېچىلىپ كەتكەن ھۈسەيىن ئەپەندى ئورنىدىن دىككىدە تۇرۇپ كەتتى.
☆ قوڭغۇراق ساداسىدىن ھاياجانلانغان ئايخان ئانىنىڭ پۈتۈن بەدىنى ئىختىيارسىز جۇغۇلداپ كەتتى.

ئىككىنچى سائىتى
مۇھىم نۇقتا:  ئۆز ئارا ياردەم بېرىش ۋە مېھرى- مۇھەببەت يەتكۈزۈشنى بىلىۋېلىش.
قىيىن نۇقتا: تېكىستتىكى چوڭقۇر ئىدىيىۋى- ھېسسىياتنى چۈشىنىش.
ئۆگىنىش نىشانى        ئۆگىنىش ئۇسۇلى
1. تېكىستنى ھېسسىياتلىق ئوقۇش ئارقىلىق تېكىستتىكى ئىدىيىۋى- ھېسسىياتنى چۈشىنىش.
2. «ئايخان» ئانىنىڭ ئىش- پائالىيەتلىرى ئارقىلىق ئۇنىڭ ئالىيجاناپ روھىنى چۈشىنىۋېلىش.
3. باشقىلارغا مېھرىي- مۇھەببەت يەتكۈزۈشنى، ياردەم بېرىشنى بىلىۋېلىش.       

1. ھېسسىياتلىق ئوقۇش.
2. چۈشىنىپ سۆزلەش.
3. ئۆز ئەمەلىيىتىگە ئايلاندۇرۇش.

نىشاننى ئەمەلىيلەشتۈرۈش جەريانى
ئوقۇتقۇچىنىڭ پائالىيىتى        ئوقۇغۇچىنىڭ پائالىيىتى
1. «ئايخان» ئانىنىڭ رەسىمىنى دوسكىغا چاپلاپ، ئىش- پائالىيەتلىرىنى سۆزلىتىپ، دەرسنى ئەسلەپ ئۆتۈش.
2. تېكىستنى ھېسسىياتلىق ئوقۇتۇش.
3. ئۆزى خالىغان ئابزاسنى ئوقۇتۇپ، نېمىنى ھېس قىلغانلىقىنى سۆزلىتىش.
4. ئوقۇغۇچىلارنى چۈشىنەلمىگەن مەسىلىلەرنى ئوتتۇرىغا قويۇشقا يېتەكلەش (كىچىك گۇرۇپپىلاردا مەسلىھەتلىشىپ، ئاندىن ئوتتۇرىغا قويغۇزۇش).
5. يۇقىرىقى سوئاللار ئاساسىدا تەھلىل ئېلىپ بېرىش: ① ئەڭ ئاخىرقى ئابزاسنى كوللېكتىپ ھېسسىياتلىق ئوقۇتۇش؛
② «تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى» بىلەن «ئايخان ئانا» ئوتتۇرىسىدىكى باغلىنىشنى چۈشەندۈرۈش؛
③ ئەتراپىمىزدا مائارىپنى يۈكسەلدۈرۈش ئۈچۈن ئۆزىنى ئاتىغان كىشىلەردىن كىملەرنى بىلىسىلەر؟ دەپ مۇنازىرىگە تەشكىللەش.
6. چۈشەنچىسىنى ئەمەلىيەتكە ئايلاندۇرۇش: ① ئۆزلىرى توپلاپ كەلگەن «ئايخان» ئانا ھەققىدىكى ماتېرىياللىرىنى ئوتتۇرىغا قويۇپ، ئورتاقلىشىش.
② ساۋاقداشلار ئارا كۆڭۈل بۆلۈشكەن ئىشلىرىنى سۆزلىتىش.
③ ئوقۇغۇچىلارغا «كىم ياردەمگە ئېھتىياجلىق بولسا، شۇنىڭغا ياردەم قولىنى سۇنۇش» كېرەكلىكى ھەققىدە ئىدىيىۋى تەربىيە بېرىش.         ئىختىيارى سۆزلەش.
باھالاش.
كىچىك گۇرۇپپىلاردا ئۆز چۈشەنچىسىنى سۆزلەش.
بىر قىسىم سوئاللارنى قويۇش:
① «تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى» نېمىگە قارىتىلغان؟
② ئايخان ئانا نېمە ئۈچۈن ياش تۆكىدۇ؟
③ ئايخان ئانىدەك ئاياللار ھازىر بارمىدۇ؟
چوڭقۇر ئىدىيىۋى ھېسسىياتنى چۈشىنىش.
ئايخان ئانىنىڭ يۈكسەك پەزىلىتىگە مەدھىيە ئوقۇش.
نۇرتاي ھاجىم، رادىل ئابلا، كېرەم ئىمىن، غېنى ھاجىم، زەكىيە خانىم...






ئۆزلىرىنىڭ بۇ قەيسەر ئايالدىن تەسىرلىنىش ھېسسىياتىنى سۆزلەش.
مىسال ئېلىپ سۆزلەش.
ئوقۇغۇچىلار بۇ ھەقتە ئۆز ئىرادىسىنى بىلدۈرۈش.
تاپشۇرۇق:
كۆنۈكمىنىڭ 2- تەلىپىنى ئورۇنداش.

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 1قىزغىنلىق +3تىللا +3تۆھپە +3شۆھرەت +3يىغىشسەۋەبى
كەۋسەر + 3 + 3 + 3 + 3بارىكاللا تېرىشىڭ!

باھا خاتىرىسى


baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2016-3-5 23:14:36|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى لايھىلەپسىز ، داۋاملىق يوللاپ تۇرۇڭ ئۇستاز .
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش