كۆرۈش: 89|ئىنكاس: 1

دېرىزە سىرتىدىكى «ئوقۇغۇچى»

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
دېرىزە سىرتىدىكى «ئوقۇغۇچى»

☆ مەزمۇنى:
بۇ بىر شەخس توغرىسىدا يېزىلغان ھېكايە بولۇپ، تېكىستتە ئۇيغۇريېڭى مائارىپ ھەرىكىتىنىڭ بايراقدارلىرىدىن بىرى، كومپوزىتور، شائىر مەمتىلى ئەپەندىنىڭ بىلىم ئېلىش يولىدىكى ئىزدىنىشلىرى ھەمدە ۋەتەن، خەلققە بولغان مۇھەببىتى تەسۋىرلەنگەن.
☆ ئەخلاق تەربىيە نىشانى:
ۋاقىتنى چىڭ تۇتۇپ، تىرىشىپ ئۆگىنىش. ھازىرقى شارائىتنىڭ قەدرىگە يېتىش.  
        كۆرسەتمە: ئاسما رەسىم، كىچىك دوسكا، كارتا.

بىرىنچى سائىتى

مۇھىم نۇقتا: تېكىستنى توغرا، راۋان، ھېسسىياتلىق ئوقۇش ئاساسىدا دەسلەپكى قەدەمدە چۈشىنىش.
قىيىن نۇقتا:  يېڭى سۆز- ئاتالغۇلارنى چۈشىنىپ، جايىدا قوللىنىش.

ئۆگىنىش نىشانى        ئۆگىنىش ئۇسۇلى
1. تېكىستنى توغرا، راۋان، ھېسسىياتلىق ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش.
2. بىر تەرەپتىن ئوقۇپ، يەنە بىر تەرەپتىن سۆز توپلاش.        1. مۇستەقىل، ھەمكارلىشىپ، ئىزدىنىپ ئۆگىنىش.
2. ئوقۇش.

نىشاننى ئەمەلىيلەشتۈرۈش جەريانى
ئوقۇتقۇچىنىڭ پائالىيىتى        ئوقۇغۇچىنىڭ پائالىيىتى
1. تېمىنى ئېچىپ بېرىش: ساۋاقداشلار بىز قەيەردە دەرس ئاڭلايمىز؟
سىلەر دەرس ئاڭلىغۇچە قىينىلامسىلەر؟
سىلەر دېرىزە سىرتىدىكى ئوقۇغۇچىنى كۆرگەنمۇ؟ (مەن سىلەرگە بۇ ئوقۇغۇچىنى كۆرسىتىپ كېلەي بولامدۇ؟)
2. تېما دوسكىغا يېزىلىدۇ.
نېمە ئۈچۈن «ئوقۇغۇچى» دېگەن سۆز قوش تىرناق ئىچىگە ئېلىنغان؟
(بىز بۇنى بىرلىكتە تېكىستنى ئۆگىنىش ئارقىلىق ھەل قىلايلى.)
3. تېكىستنى ئوقۇپ چۈشىنىش:
① تېكىستنى مۇستەقىل ئوقۇش ئارقىلىق ۋەقەلىك بىلەن تونۇشۇپ چىقىشقا يېتەكلەش.
② مەمتىلىنىڭ ئىش- پائالىيەتلىرى بىلەن تونۇشۇش ئاساسىدا شەخسلەر بويىچە بۆلۈپ ئوقۇتۇش.
③ پارتىداشلار ئارا ھەمكارلىشىپ ئوقۇپ، مەمتىلىنىڭ بىلىم ئىزدەش روھى ئىپادىلەنگەن جۈملىلەرنىڭ ئاستىغا سىزدۇرۇش.
④ تېكىستنى روللارغا بۆلۈنۈپ، ھېسسىياتلىق ئوقۇشقا ئاساس سېلىش ئۈچۈن، بۇ سائەتتە دېئالوگلار بويىچە پېرسوناژلارنى پەرقلەندۈرۈپ ئوقۇشنى كىچىك گۇرۇپپىلاردا ئۆگىنىشكە تەشكىللەش.
4. سۆزلەرنى چۈشىنىش ۋە ئىشلىتىش:
① ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى چۈشەنمىگەن سۆزلەرنى ئوتتۇرىغا قويىدۇ.
② كوللېكتىپ مۇنازىرىلىشىپ چۈشىنىشكە تەشكىللەش.
③ مۇناسىۋەتلىك جۈملىلەرگە باغلاپ، تېكىستنى چۈشىنىشكە يېتەكلەش.
5. ئۆزى ياقتۇرغان جۈملىنى كۆچۈرۈپ يېزىش ئارقىلىق، مەمتىلىنىڭ ئىش- ئىزلىرىنى ئەستە ساقلاش.         
تالىشىپ جاۋاب بېرىش.
ياق.
بولىدۇ.
ئۆز قاراشلىرىنى ئوتتۇرىغا قويىدۇ.
ئۈنسىز ئوقۇپ چۈشىنىش.
ئاسما رەسىمدىن پايدىلىنىش.
باھالاش.




مۇناسىۋەتلىك جۈملىلەرگە بەلگە قويۇش.
ئوقۇغۇچىلار ئۆز ئارا ھەمكارلىشىپ، دىئالوگلارنى پەرقلەندۈرۈپ ئوقۇش.
سەپەر قىلىش ـــ يولغا چىقىش، يول ئېلىش.
سەپەرۋەرلىك قىلىش ـــ قوزغاش.








پۇرسەت ـــ پەيت، شارائىت.
ئىجاد قىلىش ــ كەشىپ قىلىش.
ئەل ـــ يۇرت، ۋەتەن.
نىيەت باغلاش ـــ ئىرادە باغلاش.
جۈملىلەردىكى سۆزلەرنى قوللىنىشنى بىلىش، ئىشلىتىش.
پارتىداشلار ئارا يازغىنىنى باھالاش.
تاپشۇرۇق:
مەمتىلى ئەپەندىنىڭ يەنە قانداق ئىشلىرى بار؟ ماتېرىيال توپلاپ كېلىش.

[دەرسكە دائىر مەشىقلەر]
☆ چۈشىنىۋېلىپ جۈملە تۈزۈپ باقاي:
سەپەر قىلىش
سەپەرۋەر قىلىش
پۇرسەت
ئىجاد قىلىش
ئەل
نىيەت باغلاش.
☆ تىنىش بەلگىلەرگە ئاساسەن جۈملە تۈزۈڭ.
                                                                       
                                                                     ؟
☆ سۆزلىيەلەيمەن ھەم تولدۇرۇپ يازالايمەن:
مەمتىلى ئەپەندى ھەقىقەتەن                                     ئىكەن،
   روھىدىن تەسرىلەندىم.
مەنمۇ

ئىككىنچى سائىتى
مۇھىم نۇقتا:  ھازىرقى شارائىتنىڭ قەدرىگە يېتىش. تىرىشىپ ئۆگىنىش روھىنى يېتىلدۈرۈش.
قىيىن نۇقتا: «.»، «؟» بەلگىلىرىنى توغرا قوللىنىش.
        كۆرسەتمە: ئاسما رەسىم، كىچىك دوسكا.

ئۆگىنىش نىشانى        ئۆگىنىش ئۇسۇلى
1. تېكىستنى روللارغا بۆلۈنۈپ ھېسسىياتلىق ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش.
2. «.»، «؟» بەلگىلەرنى توغرا قوللىنىشنى بىلىۋېلىش.
3. بىلىم ئېلىش ئەۋزەللىكىدىن تولۇق پايدىلىنىپ، ۋاقىتنى چىڭ تۇتۇپ ئۆگىنىش.        
1. روللارغا بۆلۈنۈپ ھېسسىياتلىق ئوقۇش.
2. ئىشلىتىشنى ئۆگىنىش.
3. چۈشىنىش.


نىشاننى ئەمەلىيلەشتۈرۈش جەريانى
ئوقۇتقۇچىنىڭ پائالىيىتى        ئوقۇغۇچىنىڭ پائالىيىتى
1. مەمتىلى ئەپەندى توغرىلىق قانداق ماتېرىياللارنى توپلاپ كەلدىڭلار؟
(خۇلاسىلەش)
2. تېكىستنى روللارغا بۆلۈنۈپ ئوقۇش ئارقىلىق ۋەقەلىكنى ئەسلەشكە يېتەكلەش.
3. كىچىك گۇرۇپپىلار ئارا سوئال لايىھىلىتىش، ئوتتۇرىغا قويغۇزۇش.
4. سوئاللار ئاساسىدا تەھلىل ئېلىپ بېرىش:
① مەمتىلى بىلىم ئېلىش ئۈچۈن قەيەرگە بېرىپ، قانداق قىلدى؟
② مەكتەپ مۇدىرى نېمە دېدى؟
③ سىزنىڭچە مەمتىلى قانداق خاراكتېردىكى ئادەم؟ بۇنىڭدىن كېيىن قانداق قىلماقچى بولۇۋاتىسىز؟
④ مەمتىلىنىڭ ئىش- ئىزلىرىنى ئاڭلاپ، قانداق ھېسسىياتقا كەلدىڭىز؟ بۇنىڭدىن كېيىن قانداق قىلماقچى بولۇۋاتىسىز؟
⑤ «ئوقۇغۇچى» دېگەن سۆز نېمە ئۈچۈن قوش تىرناققا ئېلىنغان؟ رەسىمنى چاپلاش، خۇلاسە قىلىش.
5. تېكىستتىكى «.»، «؟» بەلگە ئىشلىتىلگەن جۈملىلەرنى تېپىپ تەھلىل قىلدۇرۇش.
تىنىش بەلگىلەرنىڭ رولىنى ئىگىلىتىش.        

سۆزلەش.
ئوقۇش.
باھالاش.



ئوقۇتقۇچى باھالاش.
ھېسسىياتلىق ئوقۇش.
گۇرۇپپا ۋەكىللىرى ئوتتۇرىغا قويۇش.
ئىختىيارىي جاۋاب بېرىش.
شۇ جۈملىنى تەھلىل قىلىش.
ئويلىنىپ جاۋاب بېرىش.
كىتابتىن ئوقۇپ بېرىش.
پارتىداشلار ئۆز ئارا مۇزاكىرە قىلىپ سۆزلەش.
ئىدىيىۋى تەربىيىگە ئىگە بولۇش.
كىچىك گۇرۇپپىلاردا تالاش- تارتىش قىلىش.
چۈشىنىش.
خالىغان بىر نەچچە جۈملىنى تېپىش.
ئۆزلىرى كىتابتىن سىرت بىر نەچچە جۈملە تۈزۈپ بېقىش.

تاپشۇرۇق:
كۆنۈكمىنىڭ 2- تەلىپىنى ئورۇنداش.
[دوسكا لايىھىسى]
دېرىزە  سىرتىدىكى  «ئوقۇغۇچى»

بۈيۈك مەقسەت بىلەن يولغا چىقتى.
تۈركىيىگە يېتىپ باردى.
             ↓
↓                پۇلى يوق، قارا خىزەمتچى بولدى.
يۈكسەك             ئۆز ئىشىنى تۈگىتىپ، دېرىزە                  ئاخىرى
پەزىلەتكە            سىرتىدا دەرس ئاڭلىدى.                     مەقسىتىگە
ئىگە مائارىپچى                    ↓                                   يەتتى.
مۇدىر ئۇنىڭدىن تەسىرلەندى.
سىنىپقا ئورۇنلاشتۇرۇپ قويدى.



baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2016-3-6 11:48:33|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تەۋپىق روھى مەڭگۈ ئۆچمەيدۇ........ياخشى ئەسەر،،
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش