| بۇ يازمىنى ئاخىرىدا زەپەر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2016-3-11 23:23
阿گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 1- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى 4.پىلە قىز ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: ئەسەرنى توغرا راۋان ئوقۇشنى بىلىش . ئەسەردىكى مۇرەككەپ سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلالايدىغان بولۇش . تېكسىتتىكى مۇرەككەپ سۆزلەرنى يازالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : تەبىئەتنى ئاسراش، ھاشاراتنى قوغداش قارىشىنى تۇرغۇزۇش . كىتاپ ئوقۇش ۋە خەت يېزىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . مۇھىم نوقتا : تېكسىتنى توغرا ،راۋان ئوقۇيالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : كىتاپنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : مۇرەككەپ سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلالايدىغان ۋە يازالايدىغان بولۇش . كىتاپ ئوقۇش ۋە خەت يېزىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن كىتاپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ھېس قىلدۇرۇلغاندىن كىيىن چۈشەندۈرۈلىدۇ .ئىلھاملاندۇرۇش ، ماختاش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى ئوقۇتۇش جەريانى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار پىلىنى بىلىسىلەر ؟، پىلىنىڭ قانداق ئالاھىدىلىك بار ؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى تېكسىتنى ئوقۇشقا يېتەكلەيمەن . ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتلىك دەرىستە >> پىلە قىز << دېگەن تېكسىتنى ئوقۇپ چىقايلى . ، 1. قېنى ساۋاقداشلار ، تىكىستنى ئۈنلۈك ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۈشۈنۈپ ،پىلەنىڭ ياشاش ئادىتى ۋە ئۆزگىرىش ئۇسۇلىنى بىلىۋىلىڭلار. 2. ئوقۇغۇچىلارنى تىكىستنى قايتا-قايتا ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۈشۈنىۋىلىشقا يىتەكلىنىدۇ . 3.دەرس ئاخىرىدا خۇلاسىلىنىپ ئوقۇغۇچىلارنى سۆزلەپ بىقىشقا تەشكىللىنىدۇ. پىلە قىز ئاخىرىدا نىمىگە ئۆزگىرىدۇ ؟دېگەندەك سۇئاللار ئارقىلىق تېكسىت توغىرسىدىكى چۈشەنچىسى مۇستەھكەملىنىدۇ . كىيىنكى قەدەمدە تەبىئەت دۇنياسىنىڭ رەڭگا-رەڭ ، جانلىقلارنىڭ خىلمۇ - خىل ئىكەنلىكىنى ، تەبىئەت دۇنياسىنى مۇھىتنى ئاسراشنىڭ زۆرۈرلىكىنى چۈشەندۈرۈپ تەبىئەتنى سۆيۈش ۋە ئاسراشنىڭ زۆرۈرلىكى ھېس قىلدۇرۇلىدۇ .
مۇستەھكەملەش مەشىقى :1 .بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ . باھار كەلدى،ھاۋا ئىللىدى، ) (تۇخۇمنى تېشىپ چىقتى. بۇ ئەسەرنىڭ مەزمۇنىنى كىم سۆزلەپ باقىدۇ ؟ تاپشۇرۇق :يېڭىلتىماق ۋە تېپىشماق تېپىپ كېلىش . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش ؛
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 2- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرى مەنىداش سۆز ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: 1. مەنىداش سۆز دىگەن ئاتالغۇنى چۈشۈنىۋىلىش. 2.مەنىداش سۆزلەرنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان ۋە جايىدا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئوقۇغۇچىلاردا ئانا تىلغا بولغان مۇھەببىتىنى كۈچەيتىش ۋە سۆزلەرنى جايدا ئىشلىتىش كېرەكلىنى ھېس قىلدۇرۇش . مۇھىم نوقتا : مەنىداش سۆزلەر دېگەن ئاتالغۇنىڭ مەنىسىنى چۈشۈنىۋىلىش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى : قايتا -قايتا تەكرار چۈشەندۈرۈش ۋە مەشىق ئىشلەشكە يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : مەنىداش سۆزلەرنى پەرقلەندۈرەلەيدىغان ۋە توغرا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى: مەنىداش سۆزلەرنى ئگەللەش، جۈملىدىكى ئورنىغا دىققەت قىلىش. چۈشەندۈرۈلىدۇ .ئىلھاملاندۇرۇش ، ماختاش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى ئوقۇتۇش جەريانى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ،›› گۈزەل، كۆركەم ،چىرايلىق ‹‹ دىگەن سۆزلەرنىڭ قانداق سۆز ئىكەنلىگىنى سىلىشتۇرۇپ باقايلى. يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى مەنىداش سۆزلەرنى قانداق بولىدىغانلىقىنى چۈشەندۈرىمەن. بۇنىڭدا ئالدى بىلەن مىسال ئارقىلىق قائىدىنى كەلتۈرۈپ چىقىشقا يېتەكلەيمەن . : تۆۋەندىكى جۈملىلەرنى ئوقۇپ ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئىپادىلىگەن مەنىسىنى سېلىشتۇرۇپ بېقىشقا يېتەكلەيمەن . مەنداش سۆز دېگەن ئاتالغۇنىڭ مەنىسىنى ئىگىلىشىگە ياردەم قىلىمەن . باھار كەلسە ھەممە جاي گۈزەل تۈسكە كىرىدۇ . باھار كەلسە ھەممە جاي كۆركەم تۈس ئالىدۇ . باھار كەلسە ھەممە جاي چىرايلىق بولۇپ كېتىدۇ . مەنىداش سۆز دىگەن نىمە؟ مەنىلىرى ئوخشاش ياكى يېقىن سۆزلەر مەنىداش سۆزلەر دىيىلىدۇ. مەسىلەن : ئكمەك ، ئالەمدىن ئۆتمەك ، ۋاپات بولماق مەنىداش ۆزلەرنىڭ مەنىلىرى ئوخشاش ياكى يېقىن بولسىمۇ ئەمما ئۇلارنى پەرىقلەندۈرمەستىن قارا - قويۇق ئىشلىتىشكە بولمايدۇ . شۇڭا مەنىداش سۆزنى ئىشلەتكەندە كونكىرت تىل مۇھىتىغا قاراپ پەرىقلەندۈرۈپ قوللىنىش كېرەك . مەسىىلەن : >> بۈگۈن مەكتەپ بويىچە چوڭ يىغىن ئېچىلىدىكەن << دېگەن جۈملىدىكى چوڭ دېگەن سۆز بىلەن يوغان دېگەن سۆزنى مەنىداش سۆز دەپ قاراپ >> بۈگۈن مەكتەپ بويىچە يوغان يىغىن ئېچىلىدىكەن << دېسەك بولمايدۇ .
مۇستەھكەملەش مەشىقى :بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ : مەنىداش سۆزلەرنىڭ ) ( ئوخشاشياكى يېقىن بولسىمۇ،ئەمما ئۇلارنى پەرىقلەندۈرمەستىن ،) (ئىشلىتىشكە بولمايدۇ . مەنىداش سۆز دېگەن نېمە ؟ تاپشۇرۇق : دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش :
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 3- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەنىداش سۆز ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: كۆنۈكمىدە بىرىلگەن مەشىقلەرنى تەلەپ بويىچە توغرا ئورۇندىيالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : مەنىداش سۆزلەرنى پەرقلەندۈرۈش ۋە مەشىق ئىشلەش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . مۇھىم نوقتا : مەنىداش سۆزنىڭ قائىدىسىنى بىلىۋىلىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : قائىدىنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : بىرىلگەن مەشىقلەرنى تەلەپكە ئاساسەن توغرا ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن تەلەپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ،ئاندىن ئەستايىدىل ئىشلەش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى ئوقۇتۇش جەريانى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار مەنىداش سۆز دىگەن ئاتالغۇنى مىسال بىلەن ئىيتىپ باقىسىلەر؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار ئىيتىپ بولغاندىن كىيىن ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى مەشىق ئىشلەشكە يېتەكلەيمەن . ئوقۇغۇچىلار ئۆزى بىۋاستە ئىشلەشكە تەشكىللەيمەن، چۈشىنەلمىگەن جايلىرىنى چۈشەندۈرۈپ قويىمەن. 1.ساۋاقداشلار بىز بىرلىكتە مەنىداش سۆزدىن بىر قانچىنى ئىيتىپ باقايلى ،قىنى كىم ھەم تىز ،ھەم كۆپ ئىيتالايدۇ ؟ . ، ئوقۇتقۇچى؛ مۇئەللىم ، چاپسان : تىز ، ئىتتىك ئەقىللىق: زىرەك ،ئۇششا باتۇر : قەيسەر ئارزۇ ؛ ئۈمىت . تۆۋەندىكى جۈملىلەرنى ئوقۇڭلار،ئاندىن مەنىداش سۆزلەرنىڭ مۇۋاپىقلىرىنى تاللاپ بوش ئورۇنغا قويۇڭلار . 1( ئۆزىمىزگە _______تەلەپ قويساقلا،كۆلىگەن مەقسەتكە يىتەلەيمىز . پۇختا ،مۇستەھكەم ،قاتتىق ، چىڭ. 2(ئۇنىڭغا نىمە بولدىكىن ،بۈگۈن __________پەقەت ئېچىلمىدى. جامالى،چىرايى ،ھۆسنى ،يۈزى 3(ئۇنىڭ بوۋىسى ئىنقىلاپتا __________. قۇربان بولغان ،ئالەمدىن ئۆتكەن ،ئۆلگەن
مۇستەھكەملەش مەشىقى : مەنىداش سۆزلەرنى تۇتاشتۇرۇپ بىقىڭ ؟ ئارام ئىلىش يۇمشاق داڭلىق ھاردۇق ئىلىش ۋەتەن ئەل يۇمران مەشھۇر تاپشۇرۇق : مەشىق دەپتەر 7-8-بەت . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 4- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەشىق باغچىسى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: بايقىغانلىرىم مەزمۇنىدىكى رەسىملەرنى ئۆزئارا سىلىشتۇرالايدىغان،كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنى ئوقۇپ ،يازالايدىغان بولۇش. . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : چىرايلىق ، توغرا يېزىش ئارزۇسى يېتىلدۈرۈش. مۇھىم نوقتا : رەسىملەرنى ئۆزئرا سىلىشتۇرالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : رەسىمنى قايتا قايتا تەكرار كۈزىتىشكە يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : مۇرەككەپ سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلالايدىغان ۋە يازالايدىغان بولۇش .سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋىلىش ،سۆز بىرىكمىسى تۈزەلەيدەغان بولۇش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى ئوقۇتۇش جەريانى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1 مەشىق باغچىسىدىكى بايقىغانلىرىم مەزمۇنىدىكى رەسىملەرنى كۈزىتىپ سىلىشتۇرۇپ باقايلى. يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى 1. ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . 2.كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنى توغرا ئوقۇشقا ھەم يىزىشقا يېتەكلەيمەن 3.سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋىلىشقا يىتەكلەيمەن.. مەيىن - ئىللىق نەغمە __ناۋا بۇدرۇق _____ سىمىز ئوقتەك ئىتىلىش ___ناھايىتى تىز 4. ئوقۇغۇچىلارنى سۆز بىرىكمىسى تۈزۈشكە يىتەكلىەيمەن . ئاپئاق -بۇلۇت ،قار، پاختا ياۋا - ئوت-چۆپ ، ياۋا گۈل سۈزۈك ئاسمان ، سۈزۈك سۇ يېشىل يوپۇرماق ، يېشىل چىراق قاپقارا كۆمۈر ، قاپقار بۇلۇت ئوقۇغۇچىلار مەشىق دەپتىرىگە سۆزبىرىكمىسى تۈزۈدۇ،مەن بىلەلمىگەن جايلىرىنى تولۇقلاپ تۈزۈتۈپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە تىل خەزىنىسىدە بىرىلگەن شئىرنى ئوقۇش ۋە يادلاشقا تەشكىللەيمەن .
باھار كېچىسى تىنىق ئاسمان ، ئايدىڭ كېچە ، چاراقلار يۇلتۇز . سەلكىن شامال ، ئېرىق بويى ، پۇرايدۇ يالپۇز . مۇستەھكەملەش مەشىقى :1 تىل خەزىنىسىدىكى >>باھار كىچىسى<< دىگەن شىئرنى ئوقۇپ بىقىڭ . تاپشۇرۇق : باھار كىچىسى دىگەن شىئېرنى يادلاش. دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 5- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەشىق باغچىسى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: ئوقۇغۇچىلارنى ئاغزاكى ئالاقە قىلغۇزۇش ئارقىلىق سۆزلەش ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈش ھەم باھار پەسلى تەسۋىرلەنگەن سۆز جۈملىلەرنى ئېيتىپ ۋە يىزىپ بىرەلەيدىغان بولۇش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى: ئوقۇغۇچىلارنىڭ سۆزلەش ۋە يىزىش ئىقتىدارىنى يىتىلدۈرۈش. مۇھىم نوقتا : كۆرگەنلىرىنى ھەم بايقىغانلىرىنى ئېيتىپ بىرەلەيدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : رەسىمنى قايتا قايتا تەكرار كۈزىتىشكە يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : رۇخسەت سوراش خىتى يازالايدىغان بولۇش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى : ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى ئوقۇتۇش جەريانى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1 مەشىق باغچىسىدىكى ئىپادىلەش سەھنىسىدىكى مەزمۇنغا ئاساسەن باھار پەسلىدە قايسى گۈللەر ئىچىلىدىغانلىقىنى كىم ئېيتىپ باقالايدۇ؟. يېڭى دەرس مەزمۇنى 1. ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . 2 ئوقۇغۇچىلارغا ›› رۇخسەت سوراش خىتى‹‹ يىزىشنى چۈشەندۈرۈپ چىقىمەن ھەم ئۆزى بىر پارچىدىن يىزىپ چىقىشقا تەشكىللەيمەن .
رۇخسەت سوراش خىتى ھۆرمەتلىك ******مۇئەللىم : قىزىتمام ئۆرلەپ قالغاچقا،ئاپام مىنى دوختۇرغا كۆرسەتمەكچى.شۇڭا ،چۈشتىن بۇرۇن دەرسكە قاتنىشالمايدىغان بولدۇم.يېرىم كۈنلۈك رۇخسەت بىرىشىڭىزنى سورايمەن. ھۆرمەت بىلەن : ئوقۇغۇچىڭىز ****** 2016-يىل 3-ئاينىڭ 10-كۈنى
كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى يازغان روخسەت سوراش خېتىنى ئوۇپ باھالاشقا يېتەكلەيمەن ، بۇ جەرياندا بىر ئوقوغۇچى ماقالىسىنى ئوقۇسا قالغان ئوقوغۇچىلار ماقالىنى باھالاش ئۇسۇلىنى قوللىنىمەن ، باھالاش جەريانىدا چوقۇم ئىلھاملاندۇرۇش ئاساس بولىشىغا ، بالىلاردا ئىشەنچ پەيدا قىلىشقا ئەھمىيەت بىرىشنى تەلەپ قىلىمەن .
مۇستەھكەملەش مەشىقى : يىزىپ چىققان ›› رۇخسەت سوراش خىتى‹‹ نى ئوقۇپ بىقىڭ . تاپشۇرۇق : دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
|
|