| گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 1- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى 8.كارول ۋە ئۇنىڭ ئاسلىنى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: تىكسىتنى توغرا راۋان ئوقۇپ بايان قىلالايدىغان ، . تېكسىتتىكى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنى ئوقۇپ يازالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى :>>ئىلان چىقىرىشنڭ << تۇرمۇشىمىزغا قولايلىقلارنى ئىلىپ كىلىدىغانلىقىنى ھەم ھايۋانلارنى قوغداش بىزنىڭ مەسئۇلىيتىمىز ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدۇرۇش. . مۇھىم نوقتا : تېكسىتنى توغرا ،راۋان ئوقۇيالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : كىتاپنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا :يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى: تەكرار ئوقۇتۇش.مۇھاكىمە قىلدۇرۇش، چۈشەندۈرۈش ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش .، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار يىتىملارنىڭ بىلىم ئىلىشى ئۈچۈن مەكتەپ قۇرغان ساخاۋەتچىلەردىن كىملەرنى بىلىسىلەر ؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى تېكسىتنى ئوقۇشقا يېتەكلەيمەن . ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتلىك دەرىستە >>كارول ۋە ئۇنىڭ ئاسلىنى<< دېگەن تېكسىتنى ئوقۇپ چىقايلى . ، 1. قېنى ساۋاقداشلار ، تىكىستنى ئۈنلۈك ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۈشۈنۈپ ،كارولنىڭ ئاسلان بىقىش ئارزۇسنڭ قانداق ئەمەلگە ئاشقانلىقىنى سۆزلەپ باقايلى؟ 2. ئوقۇغۇچىلارنى تىكىستنى قايتا-قايتا ئوقۇپ مەزمۇنىنى چۈشۈنىۋىلىشقا يىتەكلىنىدۇ . 3.دەرس ئاخىرىدا خۇلاسىلىنىپ ئوقۇغۇچىلارنى سۆزلەپ بىقىشقا تەشكىللىنىدۇ. ؟ كارولنىڭ ئاسلان بىقىش ئارزۇسى قانداق ئەمەلگە ئاشتى؟
مۇستەھكەملەش مەشىقى :1 .يىڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى يىزىڭ؟ ئازادە - سوۋغا قىلىش - تىمتاس - تىمتاس - تاپشۇرۇق :تىكسىت يىزىش . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 2- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرى قارشى مەنىلىك سۆزلەر ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: 1.>>قارشى مەنىلىك سۆزلەر <<دىگەن ئاتالغۇنى چۈشۈنىۋىلىش. 2. >>قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى << پەرقلەندۈرەلەيدىغان ۋە جايىدا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش . جەريان ۋە ئۇسۇل : ئوقۇتقۇچى چۈشەندۈرۈش،يىتەكلەش.ئوقۇغۇچى ئەستايىدىل ئىشلەش. ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئوقۇغۇچىلارنى >>قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى <<ئىيتالايدىغان قىلىش. ۋە مەشق ئىشلەش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . مۇھىم نوقتا : >>قارشى مەنىلىك سۆزلەر <<دىگەن ئاتالغۇنى چۈشۈنىۋىلىش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى : قايتا قايتا تەكرار چۈشۈنۈشكە ۋە مەشىق ئىشلەشكە يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : >>قارشى مەنىلىك سۆزلەر <<نى پەرقلەندۈرەلەيدىغان ۋە توغرا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى: >>قارشى مەنىلىك سۆزلەر <<نى ئگەللەش، جۈملىدىكى ئورنىغا دىققەت قىلىش. چۈشەندۈرۈش .ئىلھاملاندۇرۇش ، ماختاش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار )ئىگىز-پەس،ئورۇق-سىمىز،ئوڭ-سول (دىگەن سۆزلەرنىڭ قانداق سۆز ئىكەنلىگىنى ئىيتىپ باقايلى؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى >>قارشى مەنىلىك سۆزلەر <<نى قانداق بولىدىغانلىقىنى چۈشەندۈرىمەن. بۇنىڭدا ئالدى بىلەن مىسال ئارقىلىق قائىدىنى كەلتۈرۈپ چىقىشقا يېتەكلەيمەن . : تۆۋەندىكى ماقالىلارنى ئوقۇپ ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ قانداق سۆزلەرئىكەنلىكىنى تىپىپ بقىشقا يېتەكلەيمەن . >>قارشى مەنىلىك سۆز << دېگەن ئاتالغۇنىڭ مەنىسىنى ئىگىلىشىگە ياردەم قىلىمەن . دوست يىغلىتىپ ئيتار ،دۈشمەن كۇلدۇرۇپ. كۆز قورۇققاق قول باتۇر . ياش كەلسە ئىشقا ،قىرى كەلسە ئاشقا. >>قارشى مەنىلىك سۆز << دىگەن نىمە؟ مەنىلىرى ئۆزئارا قارىمۇ قارشى ياكى بىر-بىرىگە زىت بولغان سۆزلەر >>قارشى مەنىلىك << سۆزلەر دىيىلىدۇ. مەسىلەن : ئالدى-كەينى ،ئاستى -ئۈستى ، كىچە -كۈندۈز ،قاتتىق -يۇمشاق . >>قارشى مەنىلىك سۆز <<لەرنى مۇۋاپىق ئشلەتكەندە،شەيئىلەردىكى قارمۇ-قارشىلىقنى كۆرسىتىپ بەرگىلى ،تىلنىڭ ئىپادىلەش كۈچىنى ئاشۇرغىلى بولىدۇ . مەسىىلەن : >> دوست يىغلىتىپ ئيتار ،دۈشمەن كۇلدۇرۇپ. << دېگەن جۈملىدىكى )دوست (دېگەن سۆز بىلەن )دۈشمەن (دېگەن سۆزنى >>قارشى مەنىلىك سۆز <<دەپ قاراپ قارايمىز . مۇستەھكەملەش مەشىقى :بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ : >>قارشى مەنىلىك سۆز << دېگەن نېمە ؟ بىر قانچىنى يىزىڭ ؟ تاپشۇرۇق : مەشىق ؛ 16-17-18-بەت دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 3- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى قارشى مەنىلىك سۆزلەر ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: مەشىقتە بىرىلگەن سۇاللارنى تەلەپ بويىچە توغرا ئورۇندىيالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : >>قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى << پەرقلەندۈرەلەيدىغان ۋە جايىدا ئىشلىتەلەيدىغان بولۇش . مۇھىم نوقتا : >>قارشى مەنىلىك سۆزلەر<< نىڭ قائىدىسىنى بىلىۋىلىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : قائىدىنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : بىرىلگەن مەشىقلەرنى تەلەپكە ئاساسەن توغرا ئىشلىيەلەيدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن تەلەپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ،ئاندىن ئەستايىدىل ئىشلەش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار>>قارشى مەنىلىك سۆز<< دىگەن ئاتالغۇنى مىسال بىلەن ئىيتىپ باقىسىلەر؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار ئىيتىپ بولغاندىن كىيىن ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى مەشىق ئىشلەشكە يېتەكلەيمەن . ئوقۇغۇچىلار ئۆزى بىۋاستە ئىشلەشكە تەشكىللەيمەن، چۈشىنەلمىگەن جايلىرىنى چۈشەندۈرۈپ قويىمەن. 1.ساۋاقداشلار بىز بىرلىكتە >>قارشى مەنىلىك << سۆزدىن بىر قانچىنى ئىيتىپ باقايلى ،قىنى كىم ھەم تىز ،ھەم كۆپ ئىيتالايدۇ ؟ . ، قاتتىق -يۇمشاق :يىراق -يىقىن ئورۇق -سىمىز ئىسسىق -سوغۇق چىرايلىق -سەت ئوغۇل -قىز . تۆۋەندىكى جۈملىلەرنى ئوقۇڭلار،ئاندىن >>قارشى مەنىلىك << سۆزلەرنىڭ ئاستىغا سىزىڭلار . 1 . 1. ياش كەلسە ئىشقا ،قىرى كەلسە ئاشقا. 2 . ياخشى سۆز تاشنى يارار ،يامان سۆز باشنى يارار . 3 . بىر ياخشىلىق ئۈنتۇلماس ،بىر يامانلىق ئۈنتۇلماس .
مۇستەھكەملەش مەشىقى : >>قارشى مەنىلىك << سۆزلەرنى تۇتاشتۇرۇپ بىقىڭ ؟ چوڭ - يىراق تاتلىق- ئىغىر يىقىن - كىچىك يىنىك - ئاچچىق تاپشۇرۇق : مەشىق دەپتەر 17- دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 4- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەشىق باغچىسى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: بايقىغانلىرىم مەزمۇنىدىكى سۆزلەرنىڭ قارشى مەنىسىنى ئىيتالايدىغان،ھەم سۆز بىرىكمىسى تۈزەلەيدىغان سۆزلەرنى ئوقۇپ ،يازالايدىغان بولۇش. بۇ بۆلەكتىكى قارمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى ئىيتالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : سۆزلەرنىڭ قارشى مەنىسىنى ئىيتالايدىغان،ھەم سۆز بىرىكمىسى تۈزەلەيدىغان بولۇش،مەشىق ئىشلەش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . مۇھىم نوقتا : بۇ بۆلەكتىكى قارمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى ئىيتالايدىغان بولۇش .
ھەل قىلىش ئۇسۇلى : بۇ بۆلەكتىكى قارمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى قايتا -قايتا تەكرارلاشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : سۆزلەرنىڭ قارشى مەنىسىنى ئىيتالايدىغان،ھەم سۆزبىرىكمىسى تۈزەلەيدىغان ۋە يازالايدىغان بولۇش. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ،يىتەكلەش . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش : 1 . قايسى ساۋاقداش بۇ بۆلەكتە ئۈگەنگەن قارمۇ -قارشى مەنىلىك سۆزلەرنىدىن بىر قانچىنى ئىيتىپ بىرەلەيدۇ ؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى 1. ئوقوغۇچىلار بۇ بۆلەكتىكى قارمۇ-قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . 2.كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى قارمۇ -قارشى مەنىلىك سۆزلەرنى توغرا ئيتىشقا ھەم يىزىشقا يېتەكلەيمەن . 3 .سۆزلەرنىڭ قارمۇ -قارشى مەنىسىنى بىلىۋىلىشقا يىتەكلەيمەن.. ياخشى يامان كۈچلۈك _______ئاجىز ئورۇق _____ سىمىز كۆڭۈللۈك ___كۆڭۈلسىز 4. ئوقۇغۇچىلارنى سۆز بىرىكمىسى تۈزۈشكە يىتەكلىەيمەن . ئۈنلۈك ئاۋاز قاپقارا چاچ قىززىقارلىق پاراڭ پىداكار ئانا ئىللىق چىراي ھاۋا سوغۇق تىرىشچان بالا سۈزۈك سۇ ئوقۇغۇچىلار مەشىق دەپتىرىگە سۆزبىرىكمىسى تۈزۈدۇ،مەن بىلەلمىگەن جايلىرىنى تولۇقلاپ تۈزۈتۈپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە تىل خەزىنىسىدە بىرىلگەن ماقال تەمسىللەرنى ئوقۇش ۋە يادلاشقا تەشكىللەيمەن .
كۆچۈرۋالاي،ئىسىمدە ساقلاي ئائىلەڭ ئىناق بولسا ، ئىشىڭ روناق تاپار . دوستۇڭنىڭ دوسلىقى بىشىڭغا كۈن چۈشكەندە بىلىنەر .
مۇستەھكەملەش مەشىقى :1 تىل خەزىنىسىدىكى >>يېڭىلتىماقلارنى<< تىزئوقۇپ بىقىڭ . تاپشۇرۇق : قارمۇ -قارشى مەنىلىك سۆز يىزىپ كىلىش دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 5- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەشىق باغچىسى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: مەشىق باغچىسىدىكى>>ئون بارماق<<دىگەن با لىلار شىئىرىنى توغرا راۋان ئوقۇپ دىكلىماتسىيە قىلالايدىغان ، يازالايدىغان بولۇش. . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئاغزاكى ئالاقىدىكى >>باشقىلارغا ياردەم بىرەيلى << دىگەن پارچىنى ئوقۇپ ئۇلاردا باشقىلارغا ياردەم بىرىش كىرەكلىكىنى ھىس قىلدۇرۇش ھەم مەشىق ئىشلەش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش . مۇھىم نوقتا :>>ئون بارماق<< دىگەن با لىلار شىئىرىنى دىكلىماتسىيە قىلالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : شىئىرىنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يىتەكلەش . قىيىن نوقتا : ئاغزاكى ئالاقىدىكى >> باشقىلارغا ياردەم بىرەيلى << دىگەن پارچىنى ئوقۇپ باشقىلارغا ياردەم بىرىشنى ئادەتكە ئايلاندۇرۇش .ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ،يىتەكلەش . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1 >>قارمۇ-قارشى<<مەنىلىك سۆزلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ماقال -تەمسىلدىن بىر قانچىنى يىزىڭ . يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى 1 . ئوقوغۇچىلار نى >>ئون بارماق<<دىگەن با لىلار شىئىرىنى راۋان ئوقۇپ دىكلىماتسىيە قىلىشقا يىتەكلەيمەن .مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . 2 .كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارغا >> باشقىلارغا ياردەم بىرىش << كىرەكلىكىنى بايان قىلىشقا يېتەكلەيمەن . 3 . كىيىنكى قەدەمدە بىرىلگەن شئىرنى ئوقۇش ۋە يادلاشقا تەشكىللەيمەن . ئون بارماق جۇپ قولۇمدا ئون بارماق، پاكىز ھەم ئاپپاق . بىللە ئۆتەر ئۇرۇشماي ، بولۇپ ئىتتىپاق . 4. ئوقۇغۇچىلارنى >> باشقىلارغا ياردەم بىرىش << كىرەكلىكىنى بايان قىلىشقا ، ئويلىغانلىرىنى يىزىشقا يېتەكلەيمەن ئوقۇغۇچىلار مەشىق دەپتىرىگە يازىدۇ مەن تولۇقلاپ چۈشەندۇرپ چىقىمەن . 5.ئەتىراپىمىزدا ياردەمگە مۇھتاج كىشىلەر بارمۇ ؟ بار بولسا ئۇلارغا قانداق ياردەم بىرىشنى ئويلاۋاتىسىلەر ؟ ئەتىراپىمىزدا ياردەمگە مۇھتاج كىشىلەر بار . ئۇلارغامەيلى مەكتەپ ئىچى ۋە سىرتىدا بولسۇن باشىلارغا ياردەم بىرىشنى پۇرسەت دەپ بىلپ ، بىز ياردەم قولىمىزنى سۇنۇپ چوڭلارنىڭ سۈيىنى توشۇپ ئوتۇننى يىرىپ ،كىر قاتلىرىنى يۇيۇپ بىرىشىمىز ،مىيىپلارنى كەمسىتمەسلىكىمىز ئۇلارنى ھۆرمەتلىشىمىز كىرەك . مۇستەھكەملەش مەشىقى :1 تىل خەزىنىسىدىكى >>ئون بارماق<< دىگەن شىئرنى ئوقۇپ بىقىڭ . تاپشۇرۇق : >>ئون بارماق<<دىگەن شىئېرنى يىزىش. دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
|
|