| گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2– يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرسنىڭ 1,2- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەن يۇرتۇمنڭ تاغ - دەريالىرىنى سۆيىمەن ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: قەيەردە چوڭ بولغانلىقىنى ۋە يۇرتىنىڭ بەزىبىر جايلىرىنىڭ نامىنى ، يۇرتنىڭ نامىنى بىلىدىغان بولۇش. بىرىلگەن بالىلار شېئىرىنى تولۇقلاپ يازالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : يۇرت - ماكانىنى ياخشى كۆرۈش، ئاسراش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈش ، مۇھىم نوقتا : قەيەردە چوڭ بولغانلىقىنى ۋە يۇرتىنىڭ بەزىبىر جايلىرىنىڭ نامىنى ، يۇرتنىڭ نامىنى بىلىدىغان بولۇش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى : كىتاپنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : بىرىلگەن بالىلار شېئىرىنى تولۇقلاپ يازالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: يېتەكلەش ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار ئېيتىپ بىرەلەيسىلەر ؟يۇرتۇڭلار قەيەر ؟يەنە قانداق جايالرنى بىلىسىلەر ؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى داۋاملىق ھالدا بىلىدىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويۇشقا يېتەكلەيمەن ، كىيىنكى قەدەمدە سىز قەيەردە چوڭ بولغان ؟يەنە قەيەرلەرنى بىلىسىز ؟يۇرتىڭىزنىڭ قايسى جايلىرىنى بىلىسىز ؟دېگەن سۇئاللار بويىچە يېتەكلەيمەن . ئاندىن بۇھەقتە بىلىدىغانلىرىنى دېگۈزىمەن . كىيىنكى قەدەمدە يۇرتۇمنىڭ ...دېگەن شېئىرنى داۋاملاشتۇرۇپ يېزىشقا تەشكىللەيمەن .مەسىلەن : يۇرتۇمنىڭ مىۋىلىرى ناۋاتتەك تاتلىق ، يۇرتۇمنىڭ بوستانلىرى شۇنچە ياپ- يېشىل . يۇرتۇمدىكى خەلق شۇنچە مېھماندوست ، يۇرتۇمنىڭ يەرلىرى شۇنچىلا مۇنبەت .... كىيىنكى قەدەمدە يۇرت ، ۋەتەن ھەققىدە چۈشەنچىسىنى ئوتتۇرغا قويغۇزۇپ ،ئەل -ۋەتەنگە بولغان مۇھەببىتىنى كۈچەيتىمەن . مۇستەھكەملەش مەشىقى : بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ : مېنىڭ يۇرتۇم - ----------- مەن يۇرتۇمنىڭ --- نى ياخشى كۆرىمەن . تاپشۇرۇق :ئۆگىنىپ كېلىش . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەن يۇرتۇمنڭ تاغ - دەريالىرىنى سۆيىمەن ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: يۇرتىمىزدا تارقىلىپ يۈرگەن نۇرغۇن تەسىرلىك ھېكايىلەر ۋە ناخشىلارنىڭ بارلىقىنى بىلىش . يۇرتنىڭ مەلۇم بىر ناخشىسى ياكى ھېكايىسىنى بىلىش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى :يۇرتقا بولغان تونۇشنى ۋە مۇھەببەتنى كۈچەيتىش . مۇھىم نوقتا : يۇرتقا بولغان تونۇشنى ۋە مۇھەببەتنى كۈچەيتىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : قىزىقتۇرۇش، پەخرىلەندۈرۈش . قىيىن نوقتا :يۇرتنىڭ مەلۇم بىر ناخشىسى ياكى ھېكايىسىنى بىلىش . . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئوقۇتۇش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :چۈشەندۈرۈش، سۆزلەش،ئىلھاملاندۇرۇش ، يادلاش ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرى بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ : مېنىڭ يۇرتۇم - ----------- مەن يۇرتۇمنىڭ --- نى ياخشى كۆرىمەن . دەرس مەزمۇنى ۋە ئۆتۈش جەريانى ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يۇرتىدىكى ۋەكىللىك خاراكتىرگە ئىگە تەبىئى مەنزىرە ۋە مەدەنىيەتكە ۋەكىل بولغۇدەك جايلارنىڭ نامىنى ۋە ئۇ جايلارنىڭگۈزەل مەنزىرلىرىنى بايان قىلىشقا ۋە گۇرۇپپىلار ئارا مۇلاھىزە قىلىشقا ئورۇناشتۇرۇپ ئۇلارنى ۋەتىنىنىڭ گۈزەل مەنزىرىلىك جايلىرىنى ، مەدەنيىتىنى ھېس قلىدۇرىمەن . يۇرتىمىزنىڭ تاغ دەريالىرى گۈزەل ، مىۋىلىرى تاتلىق ، ھاۋاسى ساپ بولۇپلا قالماستىن يەنە نۇرغۇن تەسىرلىك ھېكايىلىرى ۋە ناخشىلىرى بار . مەسىلەن :ئاماننىساخان ھەققىدىكى ھېكايىلەر ، گۈزەل پوسكام ‹‹ دېگەن ناخشا ،قەشقەرىم گۈزەل ، قەشقەر قىزى قاتارلىق ناخشىلار بار . مەن يۇقىرىقىلاردىن باشقا بالىلارنى ئۆزلىرى بىلىدىغان ناخشىلارنى ئوقۇشقا، ھېكايىلەرنى ئېيتىشقا تەشكىللەيمەن .
مۇستەھكەملەش مەشىقى :جاۋاپ بىرىڭ :يۇرتىڭىزدا قانداق مەنزىرىلىك جايلار بار ؟ سىز يۇرتىڭىزنىڭ قانداق ناخشىلىرىنى ۋە ھېكايىلىرىنى بىلىسىز ؟ دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش :
تەستىقلىغۇچى يىلى ئاينىڭ -كۈنى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2– يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى يۇرتۇمنىڭ مەھسۇلاتلىرى كۆپ ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: ئوقوغۇچىلارغا ئۆز يۇرتىنىڭ ئالاھىدە يەرلىك مەھسۇلاتلىرىنى بىلدۈرۈش . ئۆز يۇرتىدىن چىقىدىغان مەھسۇلاتلارنى چۈشەندۈرۈش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : يۇرتىننىڭ مەھسۇلاتلىرىنى ئاسراش ۋە قەدىرلەش توغىرسىدا تەربىيە بىرىش . مۇھىم نوقتا : يۇرتىننىڭ مەھسۇلاتلىرىنى ئاسراش ۋە قەدىرلەش توغىرسىدا تەربىيە بىرىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : كىتاپنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : ئۆز يۇرتىدىن چىقىدىغان مەھسۇلاتلارنى چۈشەندۈرۈش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: يېتەكلەش ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار ئېيتىپ بىرەلەيسىلەر ؟يۇرتۇڭلار قەيەر ؟ يەنە قانداق جايلرنى بىلىسىلەر ؟يۇرتۇڭلاردىن قانداق مەھسۇلاتلار چىقىدۇ ؟دېگەن سۇئالنى سوراش ئارقىلىق يېڭى دەرىسكەباشلاپ كىرىمەن . يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى داۋاملىق ھالدا بىلىدىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويۇشقا يېتەكلەيمەن ، يەنە ئوقۇغۇچىلاردىن يۇرتنىڭ مەھسۇلاتلىرىنىڭ ناملىرىنى ئېيتىپبېقىشقا تەشكىللەيمەن . ئاندىن بۇ مەھسۇلاتلارنىڭ كېلىپ چىقىش ئالاھىدىلىكىنى ، قەيەردىن ئەڭ كۆپ چىقىدىغانلىقىنى ۋە قانداق ئالاھىدىلىكى بارلىقىنى سوراپ ،گۇرۇپپىلار ئارا مۇلاھىزە قىلىپ پىكىر ئالماششتۇرۇشقا يېتەكلەيمەن . ھەم ئوقوغۇچىلارغا يۇرتىمىز شىنجاڭنىڭ مىۋە چىۋە ماكانى ئىكەنلىكىنى ، يۇرتىدىن نۇرغۇن داڭلىق مىۋىلەرنىڭ چىقىدىغانلىقىنى ،يۇتىنىڭ ئالاھىدە مەھسۇلاتلىرىنىڭ نامىنى چۈشەندۈرۈپ چىقىشنى تەشكىللەيمەن . مەن بۇ جەرياندا ئوقوغۇچىلارنىڭ سۆزلىرىنى باشتىن ئاخرى ئەستايىدىل ئاڭلاپ تولۇقلاپ ئىلھەملاندۇرۇپ ماڭىمەن . شۇنداقلا بۇ مەزمۇنلارنى سۆزلەش جەرياندا يۇرتنى ۋە يۇرتنىڭ مەھسۇلاتلىرىنى ئاسراش ، سۆيۈش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈشكە تېرىشىمەن . مۇستەھكەملەش مەشىقى : بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ : مېنىڭ يۇرتۇم - ----------- مەن يۇرتۇمنىڭ --- نى ياخشى كۆرىمەن . تاپشۇرۇق :ئۆگىنىپ كېلىش . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2 – يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى مەھەللىمىزدە يېڭىلىقلار كۆپ ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: ئۆز يۇرتىدىكى يېڭىلىقلارنى ھېس قىلالايدىغان بولۇش . ئۆز يۇرتى ھەققىدە ھېس قىلغانلىرىنى بىلەلەيدىغان بولۇش . ئۆز يۇرتىنىڭ گۈزەل مەنزىرلىرىنى بايان قىلىپ بىرەلەيدىغان بولۇش . ھېسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئۆز يۇرتىنى سۆيۈش ، پەخرىلىنىش ھېسياتى تۇرغۇزۇش . مۇھىم نوقتا :ئۆز يۇرتىدىكى يېڭىلىقلارنى ھېس قىلالايدىغان بولۇش . ئۆز يۇرتى ھەققىدە ھېس قىلغانلىرىنى بىلەلەيدىغان بولۇش . ئۆز يۇرتىنىڭ گۈزەل مەنزىرلىرىنى بايان قىلىپ بىرەلەيدىغان بولۇش . ش قىيىن نوقتا :ئۆز يۇرتىنى سۆيۈش ، پەخرىلىنىش ھېسياتى تۇرغۇزۇش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئۆلگە قىلىپ ئوقۇش ، مۇستەقىل ئوقۇپ چۈشىنىشكە يىتەكلەش ، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ، مۇستەقىل ئگىنىش ، مۇلاھىزە قىلىش ئارقىلق ھىس قىلدۇرلىدۇ.ۋەيادلاشقا تەشكىللىنىپ بىلىم چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :ساۋاقداشلار مەھەللەڭلەردە قانداق يېڭىلىقلار بار ،قانداق ئۆزگىرىشلەر بولدى ؟دېگەن سۇئالنى سوراش ئارقىلىق يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىمەن . ئوقۇتۇش جەريانى ۋە دەرس مەزمۇنى : ئالدى بىلەن ئوقوغۇچىلارنى مەھەللىدىكى ياكى مەكتەپتىكى ئۆزى بايقىغان يېڭىلىقلارنى سۆزلەشكە يېتەكلەيمەن . ئاندىن ئۆزۈم بۇرۇنقى بىلەن ھازىرقى ھالىتىنى سېلىشتۇرۇپ سۆزلەپ بىرىمەن . ھەم ئوقوغۇچىلارنى دەرىسلىك كىتاپنى ئوقۇشقا ،رەسىمنى كۆزىتىشكە ئورۇنلاشتۇرۇپ ئاندىن ئوقۇغۇچىلاردىن مەھەللىڭىزدە كەنتىڭلاردا ،مەكتىۋىڭلاردا قانداق ئۆزگىرىش بولدى ؟دېگەن سۇئالنى سوراپ ئوقوغۇچىلارنى ئەمەليەتكە بىرلەشتۈرۈپ سۆزلەشكە يېتەكلەپ ئۆزىنى مۇلاھىزە قىلدۇرۇپ سۆزلەپ چۈشەندۈرۈپ ئۇلارنى يېڭىىققا ئىنتىلىشكە ، بىلىم ئىگەللەشكە ھەمدە ھازىرقىدەك ئەۋزەل شارائىتنى قەدىرلەشكە يېتەكلەيمەن . مۇستەھكەملەش مەشىقى : تۆۋەندىكىلەرنىڭ مەنىداش سۆزلىرىنى يېزىڭ : دائىم ,ئانا ،چىرايلىق مەيىن ، باھار تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭلار : ئاستا -ئاستا ،بارا - بارا جاۋاپ بىرىڭ :باھارنىڭ قانداق بەلگىلىرى بار ؟
تاپشۇرۇق :ئۆگىنىپ كېلىش
دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
|
|