| گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2– يىللىقلارنىڭ 2 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ 1- سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى پىداكار ئانا -ھەنىپە ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: ئەسەرنى توغرا راۋان ئوقۇشنى بىلىش . ئەسەردىكى مۇرەككەپ سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلالايدىغان بولۇش . تېكسىتتىكى مۇرەككەپ سۆزلەرنى يازالايدىغان بولۇش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئەسەردە تەسۋىرلەنگەن مېھرىبانلىقنى ھېس قىلىش ۋە مېھرىبانلىقنى ئۆگىنىش . مۇھىم نوقتا : تېكسىتنى توغرا راۋان ئوقۇيالايدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى : كىتاپنى قايتا قايتا تەكرار ئوقۇشقا يېتەكلەش . قىيىن نوقتا : مۇرەككەپ سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلالايدىغان ۋە يازالايدىغان بولۇش . كىتاپ ئوقۇش ۋە خەت يېزىش قىزغىنلىقىنى يۇقىرى كۆتىرىش .ئەسەردە تەسۋىرلەنگەن مېھرىبانلىقنى ھېس قىلىش ۋە مېھرىبانلىقنى ئۆگىنىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن كىتاپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ھېس قىلدۇرۇلغاندىن كىيىن چۈشەندۈرۈلىدۇ .ئىلھاملاندۇرۇش ، ماختاش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئىلھاملاندۇرۇش ، قوزغىتىش ، ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :1. ساۋاقداشلار قايسىڭلار بىلىسىلەر ، دۇنيادا قانداق كىشى ئەڭ مۇلايىم بولىدۇ.؟مېھرىبانلىق دېگەن نېمە ؟ يېڭى دەرس مەزمۇنى جەريانى ئوقوغۇچىلار بايقىغانلىرىنى ئوتتۇرغا قويىدۇ ،مەن ئىلھاملاندۇرۇپ تولۇقلاپ بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە ئوقوغۇچىلارنى تېكسىتنى ئوقۇشقا يېتەكلەيمەن . ساۋاقداشلار بىز بۇ سائەتلىك ›› پىداكار ئانا ‹‹ دېگەن تېكسىتنى ئوقۇپ چىقايلى ،قېنى ساۋاقداشلار ئالدى بىلەن ئۆزۈڭلار بىر قېتىم ئوقۇپ چىقىڭلار : ئوقوغۇچىلار تېكسىتنى ئوقۇپ چىقىدۇ . مەن ئۇلارنى كۆزىتىپ خەتنى تۇتۇپ ئوقۇشقا يېتەكلەيمەن . ساۋاقداشلار تېكسىتنى ئوقۇپ چىقتىڭلارمۇ ؟ئوقۇيالمايدىغان سۆزلەر بارمىكەن ؟ مەن تېكسىتنى بىر قېتىم ئۈلگىلىك ئوقۇپ بىرىمەن . بۇ جەرياندا ئېغىزغا ئاسان كەلمەيدىغان ، مۇرەككەپ سۆزلەرنى قايتا قايتا ئوقۇپ بىرىمەن ھەم تەكرارلاتقۇزىمەن . چىڭگىل ،ئائىلىسىدىكى ،قوشنىسىنىڭ ،ئىككىلەنمەيلا ،غۇربەتچىلىكتە ، مېھرىبان يۇيۇندۇرۇپ ،دوختۇرخانىغا مۇھەببىتىمنى ھەبىبۇللا ،بۇنچىۋالا ،ئۈستىگىلا ،كىيىملىرىنى،كىچىكلىرىگە ،قىستىلىشىپ ،چىققۇدەكلا ،سېتىۋېتەتتى .تېەىشەتتى ،بىلىندۈرمەيىتتى ،باشاقلىرىنى تېكسىتنى قايتا قايتا ئوقۇشقا ، بىر بىرىگە ئوقۇپ بىرىشكە ،مەزمۇنىنى بايان قىلىپ بىرىشكە يېتەكلەيمەن . ،مۇرەككەپ سۆزلەرنى يېزىپ بېقىشقا تەشكىللەيمەن . مۇستەھكەملەش مەشىقى :تۆۋەندىكى سۆزلەرنى ياد يېزىپ بېقىڭ . كىيىملىرىنى،كىچىكلىرىگە ،قىستىلىشىپ ،چىققۇدەكلا تاپشۇرۇق :دەرىسلىك كىتاپ 25-بەت مەنىسىنى بىلىۋېلىڭلار . دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى -يىلى- ئاينىڭ- كۈنى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ5– يىللىقلارنىڭ 1 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى پىداكار ئانا -ھەنىپە ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت:تېكسىت مەزمۇنىنى ئەستە تۇتۇش . يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش . نېمە ئۈچۈن ھەنىپە ئانىنى پىداكار ئانا دەيدىغانلىقىنى چۈشىنىۋېلىش . ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش . ھىسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى :ھەنىپە ئانىدەك مېھرىبان پىداكار بولۇش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈش . كىتاپ ئوقۇش ، چىرايلىق خەت يېزىش تۇيغۇسى يېتىلدۈرۈش . مۇھىم نوقتا : يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش . نېمە ئۈچۈن ھەنىپە ئانىنى پىداكار ئانا دەيدىغانلىقىنى چۈشىنىۋېلىش . ھەنىپە ئانىدەك مېھرىبان پىداكار بولۇش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى :ئالدىن ئۆگىنىش ، جۈملە تۈزۈش ،يادلاش، چۈشەندۈرۈش. قىيىن نوقتا :يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىش .ھەنىپە ئانىدەك مېھرىبان پىداكار بولۇش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈش . ھەنىپە ئانىدەك مېھرىبان پىداكار بولۇش تۇيغۇسىنى يېتىلدۈرۈش . نېمە ئۈچۈن ھەنىپە ئانىنى پىداكار ئانا دەيدىغانلىقىنى چۈشىنىۋېلىش ھەل قىلىش ئۇسۇلى: يادلىتىش، چۈشەندۈرۈش ،تەكرار ئوقۇتۇش . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :چۈشەندۈرۈش، سۆزلەش،ئىلھاملاندۇرۇش ، يادلاش ئوقۇتۇش قۇرال قىستۇرما رەسىم ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش سىز قانداق مېھرىبان كىشىلەرنى تونۇيسىز ؟ تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىڭلار : پىداكار -ئۆزىنى بېغىشلىغۇچى غۇربەتچىلىك - نامراتلىق ئەينى يىللار - ئۆز ۋاقتىدا ئۇلۇغ -بۈيۈك ، قەيسەر - چىداملىق ، ئىرادىلىك كۆكلەم - باھار زىممىسى - ئۈستى، يەلكىسى ئەسىر - 100 يىل ۋاپادار - ساداقەتمەن ، رەھىمسىز - تاش يۈرەك بېھىساب - ساناقسىز ئېلىمىز - ۋەتىنىمىز يىتىم -ئاتا -ئانىسى يوق بالا مەڭگۈلۈك ئەبەدى نېمە ئۈچۈن ھەنىپە ئانىنى پىداكار ئانا دەيمىز ؟ ھەنىپە ئانا ھەر مىللەتتىن بولغان يىتىم بالىلارنى بېقىۋېلىش ئۈچۈن ياشلىق باھارىنى ،كۈچىنى، بارلىقىنى سەرىپ قىلدى . مېھرى مۇھەببىتىنى بېغىشلىدى . شۇڭا پىداكار ئانا دەيمىز .
مۇستەھكەملەش مەشىقى :جاۋاپ بىرىڭ :نېمە ئۈچۈن ھەنىپ ئانىنى پىداكار ئانا دەيمىز ؟ مەنىسىنى چۈشەندۈرۈڭ :رەھىمسىز ،مەڭگۈلۈك ئۆلۈش - مەيىن - تاپشۇرۇق : دەرىستىن كىيىكى ئويلىنىش : گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ5 – يىللىقلارنىڭ 1 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى ئاپا ، مەن ئاجىز ئەمەس ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: تېكسىتنى راۋان ،توغرا جانلىق ئوقۇشنى بىلىش . تېكسىت مەزمۇنىنى ئىگىلەش . تېكسىت ئىچىدىكى تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان سۆزلەرنى توغرا تەلەپپۇز قىلالايدىغان ۋە بەزىبىر كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنى يازالايدىغان بولۇش . ھېسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى :تېكسىتتە تەسۋىرلەنگەن مېھرى مۇھەببەتنى ھېس قىلىش .مېھرى مۇھەببەتلىك بولۇشنىڭ مۇھىملىقىنى چۈشىنىپ يېتىش . مۇھىم نوقتا : تېكسىتنى راۋان ،توغرا جانلىق ئوقۇشنى بىلىش . تېكسىت مەزمۇنىنى ئىگىلەش. ھەل قىلىش ئۇسۇلى :تېكسىتنى تەكرار ئوقۇش ، روللارغا بۆلۈپ ئوقۇش ، تېكسىت مەزمۇنىنى ھېكايە قىلىپ سۆزلەپ بىرىش قىيىن نوقتا :تېكسىت ئىچىدىكى تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان سۆزلەرنى توغرا تەلەپپۇز قىلالايدىغان ۋە بەزىبىر كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنى يازالايدىغان بولۇش . تېكسىتتە تەسۋىرلەنگەن مېھرى مۇھەببەتنى ھېس قىلىش .مېھرى مۇھەببەتلىك بولۇشنىڭ مۇھىملىقىنى چۈشىنىپ يېتىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن تېكسىت ئىچىدىكى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەر ۋە تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان بىر قىسىم سۆزلەرنى ئايرىپ چىقىپ تەكرار ئوقۇشقا يېتەكچىلىك قىلىمەن ۋە يېزىپ مەشىق قىلىشقا يېتەكلەيمەن . ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئۆلگە قىلىپ ئوقۇش ، مۇستەقىل ئوقۇپ چۈشىنىشكە يىتەكلەش،ئارقىلق ھىس قىلدۇرلىدۇ.ۋەيادلاشقا تەشكىللىنىپ بىلىم چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ . ئوقۇتۇش قۇرال دەرسلىك كىتاپ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ساۋاقداشلار ، قايسىڭلار كۈچلۈك ، قايسڭلار ئاجىز ؟ دېگەن سۇئالنى قويۇش ئارقىلىق يېتەكلەپ يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىمەن . يېڭى دەرىس مەزمۇنى ئالدى بىلەن تېكسىتنى توغرا ،راۋان ئوقۇشقا تەشكىللىنىدۇ . بالىلار تېكسىتنى ئۆزلىرى بىر قېتىم ئاۋازلىق ھالدا ئوقۇپ چىقىدۇ . بالىلار تېكسىتنى ئوقۇش جەرياندا مەن ئوقوغۇچىلارنىڭ پائالىىيىتىنى كۆزىتىپ ئەستايىدىل ئوقۇشقا يېتەكچىلىك قىلىمەن . كىيىنكى قەدەمدە مەن ئۆزۈم ئۈلگە بولۇپ بىر قېتىم ئوقۇپ بىرىمەن . مەن تېكسىتنى ئوقۇغاندا ئوقوغۇچىلار خەتنى تۇتۇپ ئىچىدە بىللە ئوقۇپ ماڭىدۇ .ئارىلاپ خالىغان ئوقۇغۇچىدىن قايسى خەتكە كەلگەنلىكىنى سوراپ ماڭىمەن . ئوقوغۇچىلارنى ئاۋازلارغا بۆلۈپ نۆۋەت بويىچە ئوقۇشقا تەشكىللەيمەن . ئاخىرىدا ئۇششاق سۇئاللار بويىچە تېكسىت مەزمۇنىنى ئگىلەشكە تەشكىللەيمەن . ئەسەردە كىملەر تەسۋىرلىنىپتۇ ؟ئۇلارنىڭ قانداق موناسىۋىتى بار ؟دېگەندەك سۇئاللار ئارقىلىق تېكسىت مەزمۇنىنى ئىگىلىۋېلىشىغا ياردەم بىرىمەن . كىيىنكى قەدەمدە تېكسىت ئىچىدىكى بىر قىسىم كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەر ۋە تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان سۆزلەرنى ئايرىپ ئوقۇتۇش، يازدۇرۇش ، جۈملە تۈزۈش قاتالىق شەكىللەر ئارقىلىق بۇقىيىنلىقنى ھەل قىلىمەن . تېكسىتكە بىرلەشتۈرۈپ ئۆزىدىن ئاجىزلارنى تاپقۇزۇش ، باشقىلارغا قانداق كۆيۈنەلەيدىغانلىقىنى دېگۈزۈش ئارقىلىق باشقىلارغا مېھرى مۇھەببەت يەتكۈزۈشنىڭ مۇھىملىقىنى ھېس قىلدۇرىمەن . تاپشۇرۇق : دەرىسلىك كىتاپ ،28-بەت مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىڭلار ،جۈملە تۈزەلەيمەن . دەرىستىن كىيىنكى ئويلىنىش : گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2– يىللىقلارنىڭ 2- ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى ئاپا ، مەن ئاجىز ئەمەس ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىش. بىرىلگەن سۆزلەرگە ۋە جۈملە شەكىللىرىگە جۈملە تۈزەلەيدىغان بولۇش . ؟ بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەرنى بىر - بىرىدىن پەرىقلەندۈرۈپ ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش . ھېسيات ۋە قىممەت قاراش نىشانى : باشقىلارغا مېھرى مۇھەببەت يەتكۈزۈشنىڭ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى ھېس قىلىش . مۇھىم نوقتا : يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىش. بىرىلگەن سۆزلەرگە جۈملە تۈزەلەيدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: قىيىن نوقتا : ›› ؟ ‹‹ بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەرنى بىر - بىرىدىن پەرىقلەندۈرۈپ ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن كىتاپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ھېس قىلدۇرۇلغاندىن كىيىن چۈشەندۈرۈلىدۇ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى : ئۆلگە قىلىپ ئوقۇش ، مۇستەقىل ئوقۇپ چۈشىنىشكە يىتەكلەش ، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ، مۇستەقىل ئۆگىنىش ، مۇلاھىزە قىلىش ئارقىلق ھىس قىلدۇرلىدۇ.ۋەيادلاشقا تەشكىللىنىپ بىلىم چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش :تۆۋەندە بىرىلگەن ماقال تەمسىللەرنى داۋاملاشتۇرۇپ بېقىڭ :دوستنىڭ كۆپلۈكى - ،ئادەم بالىسىنىڭ باھاسى - بۇ سائەتلىك دەرستە ئالدى بىلەن تېكسىتنى يەنە بىر قېتىم ئوقۇپ چىقىش ئارقىلىق تېكسىت مەزمۇنىنى ئەسلىتىپ ئۆتىمەن . كىيىنكى قەدەمدەيېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىشقا يېتەكلەيمەن . مەنىسىنى بىلىۋالاي : كۆڭۈللۈك - ،بىردىنلا - ئاۋايلاپ - دىماق - ،ئاجىز - كىيىنكى قەدەمدە بىرىلگەن جۈملە شەكلى بويىچە جۈملە تۈزۈشكە يېتەكلىنىلىدۇ . -----شۈنچە ----،----شۈنچە ----. ----ئاۋۋال ----ئاندىن ----- ئۇنىڭدىن كىيىن ›› ؟ ‹‹بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەر تەكرار ئوقۇتۇلۇپ ۋە ئۈلگە قىلىپ ئوقۇپ بىرىلىپ قانداق ئوقۇش ئۆگىتىلىدۇ . كىيىنكى قەدەمدە ئاجىزلارغا قانداق كۆيۈنۈش ھەققىدە مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىلىدۇ . ۋە بۇ ئارقىلىق باشقىلارغا مېھرى مۇھەببەت يەتكۈزۈشنىڭ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدۇرۇلىدۇ . مۇستەھكەملەش مەشىقى :تولدۇرالايمەن : ساپ - --- ،--- ،تۇنجى - --- ،---، ئاجىزلارغا قانداق كۆيۈنۈش كېرەك ؟ دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى
گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ2– يىللىقلارنىڭ 2- ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى ئاپا ، مەن ئاجىز ئەمەس ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىش. بىرىلگەن سۆزلەرگە ۋە جۈملە شەكىللىرىگە جۈملە تۈزەلەيدىغان بولۇش . ؟ بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەرنى بىر - بىرىدىن پەرىقلەندۈرۈپ ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش . ھېسيات ۋە قىممەت قاراش نىشانى : باشقىلارغا مېھرى مۇھەببەت يەتكۈزۈشنىڭ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى ھېس قىلىش . مۇھىم نوقتا : يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىش. بىرىلگەن سۆزلەرگە جۈملە تۈزەلەيدىغان بولۇش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: قىيىن نوقتا : ›› ؟ ‹‹ بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەرنى بىر - بىرىدىن پەرىقلەندۈرۈپ ئوقۇشنى ئۆگىنىۋېلىش . ھەل قىلىش ئۇسۇلى: ئالدى بىلەن كىتاپنى ئوقۇشقا تەشكىللەپ ھېس قىلدۇرۇلغاندىن كىيىن چۈشەندۈرۈلىدۇ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى : ئۆلگە قىلىپ ئوقۇش ، مۇستەقىل ئوقۇپ چۈشىنىشكە يىتەكلەش ، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ، مۇستەقىل ئۆگىنىش ، مۇلاھىزە قىلىش ئارقىلق ھىس قىلدۇرلىدۇ.ۋەيادلاشقا تەشكىللىنىپ بىلىم چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش :تۆۋەندە بىرىلگەن ماقال تەمسىللەرنى داۋاملاشتۇرۇپ بېقىڭ :دوستنىڭ كۆپلۈكى - ،ئادەم بالىسىنىڭ باھاسى - بۇ سائەتلىك دەرستە ئالدى بىلەن تېكسىتنى يەنە بىر قېتىم ئوقۇپ چىقىش ئارقىلىق تېكسىت مەزمۇنىنى ئەسلىتىپ ئۆتىمەن . كىيىنكى قەدەمدەيېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى بىلىۋېلىشقا يېتەكلەيمەن . مەنىسىنى بىلىۋالاي : كۆڭۈللۈك - ،بىردىنلا - ئاۋايلاپ - دىماق - ،ئاجىز - كىيىنكى قەدەمدە بىرىلگەن جۈملە شەكلى بويىچە جۈملە تۈزۈشكە يېتەكلىنىلىدۇ . -----شۈنچە ----،----شۈنچە ----. ----ئاۋۋال ----ئاندىن ----- ئۇنىڭدىن كىيىن ›› ؟ ‹‹بەلگىسى قويۇلغان جۈملىلەر تەكرار ئوقۇتۇلۇپ ۋە ئۈلگە قىلىپ ئوقۇپ بىرىلىپ قانداق ئوقۇش ئۆگىتىلىدۇ . كىيىنكى قەدەمدە ئاجىزلارغا قانداق كۆيۈنۈش ھەققىدە مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىلىدۇ . ۋە بۇ ئارقىلىق باشقىلارغا مېھرى مۇھەببەت يەتكۈزۈشنىڭ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى ھېس قىلدۇرۇلىدۇ . مۇستەھكەملەش مەشىقى :تولدۇرالايمەن : ساپ - --- ،--- ،تۇنجى - --- ،---، ئاجىزلارغا قانداق كۆيۈنۈش كېرەك ؟ دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
تەستىقلىغۇچى گۈلباغ يېزا مەركىزى باشلانغۇچ باشلانغۇچ مەكتەپ5 – يىللىقلارنىڭ 1 - ماۋسۇملۇق تىل-ئەدەبىيات دەرسنىڭ - سائەتلىك تەييارلىقى دەرس تەييارلىغۇچى تۇرسۇننىسا توختى تەييارلىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئۈتىدىغان ۋاقتى يىلى ئاينىڭ -كۈنى ئوقۇتۇش تۇرى دەرس تېمىسى تۇنجى قوڭغۇراق ئاۋازى ئوقۇتۇش نىشانى بىلىىم ۋە قابىلىيەت: تېكسىتنى توغرا جانلىق ، ھېسياتلىق ئوقۇشنى بىلىش . تېكسىت ۋەقەلىكىنى روللار بويىچە ئويناپ بېقىش . تېكسىت مەزمۇنىنى ئىگىلەش . ئايخان ئانىنىڭ كىملىكىنى بىلىۋېلىش . تېكسىتتىكى بىر قىسىم كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەر ۋە تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان سۆزلەرنى توغرا ئوقۇش ۋە يېزىشنى بىلىش ھېسيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى : ئايخان ئانىنىڭ نېمە ئۈچۈن ئۆيىنى مەكتەپ قىلىشقا بەرگەنلىكىنى بىلىۋېلىپ پىداكارلىقنىڭمۇ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش . مۇھىم نوقتا :تېكسىتنى توغرا جانلىق ، ھېسياتلىق ئوقۇشنى بىلىش . تېكسىت ۋەقەلىكىنى روللار بويىچە ئويناپ بېقىش . تېكسىت مەزمۇنىنى ئىگىلەش قىيىن نوقتا :ئايخان ئانىنىڭ نېمە ئۈچۈن ئۆيىنى مەكتەپ قىلىشقا بەرگەنلىكىنى بىلىۋېلىپ پىداكارلىقنىڭمۇ خۇشاللىق ئىش ئىكەنلىكىنى بىلىۋېلىش ئوقۇتۇش ئۇسۇلى :ئۆلگە قىلىپ ئوقۇش ، مۇستەقىل ئوقۇپ چۈشىنىشكە يىتەكلەش ، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ، مۇستەقىل ئگىنىش ، مۇلاھىزە قىلىش ئارقىلق ھىس قىلدۇرلىدۇ.ۋە بىلىم چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ . ئوقۇتۇش قۇرال ،كومپىيۇتىر، دەرس دىتالى تەييارلىق سىنىقى ۋە دەرىسكە باشلاپ كىرىش :تۆۋەندىكى سۆزلەردىن سۆز بىرىكمىسى تۈزۈڭلار : سىلەر بىلەمسىلەر ، سىلەر ئوقۇۋاتقان بۇ چىرايلىق مەكتەپ ۋە ئازادە سىنىپلارنى كىم سېلىپ بەرگەن ؟ دېگەن سۇئال ئارقىلىق يېڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىمەن . ئالدى بىلەن تېكسىتنى ئۈلگە قىلىپ ئۆزۈم بىر قېتىم ئوقۇپ بىرىمەن . مەن تېكسىتنى ئوقۇۋاتقاندا ئوقوغۇچىلار دىققەت بىلەن ئاڭلىغاچ خەتنى تۇتۇپ كۆزىدە ئوقۇپ ماڭا ئەگىشىدۇ. مەن بىر قېتىم ئوقۇپ بولغاندىن كىيىن بالىلارنى تېكسىتنى ئوقۇشقا تەشكىللەيمەن . تېكسىتنى ئوقۇش جەريانىدا كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەر ۋە تەلەپپۇز قىلىش قىيىن بولغان سۆزلەرنى تەكرار ئوقۇش ۋە يېزىش مەشىقىنى ئىشلىتىمەن . كىيىنكى قەدەمدە يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشىنىۋېلىشقا يېتەكلەيمەن . ئاقارتىش - بىلىم مەرىپەت بىرىش ، سەۋىيەسىنى ئاشۇرۇش . ئۇيۇشما -ئىتتىپاق ، تەشكىلات ، قاتاڭغۇر - ئورۇق ، ئورۇقلۇق ، قاتماللىق پەننى مەكتەپ -پەنگە ئىلىمگە ئاساسلانغان ئىلمىي مەكتەپ ئوچۇق چىراي - خۇشال ھالدا ، خۇشخۇي مەجبۇر بولۇش - زورلانماق ، مۈشكۈل - قىيىن ، ئېغىر ، مۇرەككەپ ، تەس ئەۋلاد - نەسلى ،بىر ئات- بوۋىدىن تارقالغان ئاتا-بوۋا ئايخان ئانا كىم ؟ ئۇيغۇر مائارىپىنى گۈللەندۈرۈشكە ، يۈكسەلدۈرۈشكە ئۆزىنى ئاتىغان ساخاۋەتچى ،مەرىپەتپەرۋەر ئانا بۇ دەرىسنى سۆزلەش جەريانىدا دەرىسكە بىرلەشتۈرۈپ ياخشى شارائىتنىڭ قەدرىنى بىلىش تەربىيىسى بىرىلىدۇ . مۇستەھكەملەش مەشىقى : تۆۋەندىكىلەرنىڭ مەنىداش سۆزلىرىنى يېزىڭ : دائىم ,ئانا ،چىرايلىق مەيىن ، باھار تۆۋەندىكى سۆزلەرگە جۈملە تۈزۈڭلار : ئاستا -ئاستا ،بارا - بارا جاۋاپ بىرىڭ :باھارنىڭ قانداق بەلگىلىرى بار ؟ دەرىستىن كىيىنكى قايتا ئويلىنىش
|
|