نۆۋەتتىكى ئورنىڭىز:

باش بەت > ماقالە - ئوبزورلار
torhumar.com torhumar.com aldost.com yuksel.me

ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺩﯨﺪﺍﺭﺳﯩﺰ ﺳﯚﮬﺒﻪﺕ

ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﺶ ﻣﯘﻧﺒﯩﺮﻯ << ﻳﯧﯖﻰ ﺋﯩﺮﺍ >> ﻏﺎ ﻛﯚﭼﻤﻪﺳﺘﻪ ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯞﻩ ﭘﻪﻳﻼﺳﯘﭖ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﻗﯩﺰﻏﯩﻦ ﺑﻪﮬﺲ – ﻣﯘﻧﺎﺯﯨﺮﻩ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎﻥ ﺋﯩﺪﯗﻕ . ﺋﻪﭘﺴﯘﺱ ، ﻣﯘﻧﺒﻪﺭ << ﻳﯧﯖﻰ ﺋﯩﺮﺍ >> ﻏﺎ ﻛﯚﭼﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘ ﻣﯘﻧﺎﺯﯨﺮﯨﻤﯩﺰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﺸﺎﻟﻤﺎﻱ ﻗﺎﻟﺪﻯ . ﺑﻪﺯﻯ ﻗﯧﺮﯨﻨﺪﺍﺷﻼﺭ ﺋﯧﻠﺨﻪﺕ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻛﻪﻣﯩﻨﻪ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘ ﮬﻪﻗﺘﯩﻜﻰ ﺳﯚﮬﺒﻪﺗﻨﻰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻼﺷﺘﯘﺭﯗﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ . ﭘﯧﻘﯩﺮ ﺑﯜﮔﯜﻥ ﻣﯘﻧﺒﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﻛﻪﯓ ﭘﯩﻜﺮﻯ ﺋﻮﻳﻐﺎﻕ ﻗﯧﺮﯨﻨﺪﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﺋﯘﺷﺒﯘ ﻛﻮﻧﺎ ﺗﯧﻤﺎ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺳﯚﮬﺒﻪﺗﻠﯩﺸﯩﺸﻨﻰ ﺧﺎﻻﭖ ﻗﺎﻟﺪﻯ .
ﮔﻪﭘﻨﻰ ﻛﻮﻧﺎ ﻣﯘﻧﺒﻪﺭﮔﻪ ﻳﻮﻟﻼﻧﻐﺎﻥ ﻣﯘﻧﯘ ﻗﯘﺭﻻﺭﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﻳﻠﻰ ،
ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﺪﺍ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﮔﻪ ﺋﯧﮭﺘﯩﻴﺎﺝ ﺑﺎﺭﻣﯘ ؟!
ﺑﯘ ﻫﻪﻗﺘﻪ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﻠﻐﺎﻥ ﻣﯘﺯﺍﻛﯩﺮﯨﺪﻩ ﭼﯘﻗﯘﻡ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮﻗﺎﻧﭽﻪ ﻣﻪﺳﻠﯩﻨﻰ ﺋﯧﻨﯩﻖ ﯪﻳﺪﯨﯖﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺵ ﻛﯧﺮﻩﻙ، 1)ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯪﺗﺎﻟﻐﯘﺳﻰ ، ﺑﯘ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﭘﻪﻥ؟ . 2)ﯰﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ؟ 3) ﯰﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯮﺑﯩﻴﻜﺘﻰ ﻧﯩﻤﻪ؟!ﯰﻧﯩﯔ ﻣﻪﻗﺴﯩﺪﻯ ﻧﯩﻤﻪ؟ 4)ﯰﻫﻪﻝ ﻗﯩﻠﻤﺎﻗﭽﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺗﯜﭖ ﻧﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻚ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﺯﺍﺩﻯ ﻧﯩﻤﻪ؟! ﺩﯨﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭ….

ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯﻧﯩﯔ ﺋﯩﺰﯨﻬﺎﺗﯩﻐﺎ ﻧﻪﺯﻩﺭ ﺗﺎﺷﻼﭖ ، ﯰﻳﻐﯘﺭ ﺗﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﺰﺍﻫﻠﯩﻖ ﻟﯘﻏﯩﺘﯩﮕﻪ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ﺑﯘ ﺳﯚﺯﻧﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻥ: ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ – ﮔﯩﺮﻛﭽﯩﺪﯨﻦ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﺳﯚﺯ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺕ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺩﯗﻧﻴﺎ (ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﻰ، ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ) ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭﻧﯩﯔ ﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﻰ(ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯﻧﻰ ﺋﯩﺰﺍﻫﻼﭖ ﻳﯜﺭﻣﯩﺴﻪﻛﻤﯘ ﺑﯘﻻﺭ ، ﺑﻪﻟﻜﯩﻢ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺑﯩﻠﺴﻪ ﻛﯧﺮﻩﻙ).
ﺩﻩﺭﯞﻩﻗﻪ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺑﯘ ﺳﯚﺯ ﮔﯩﺮﯨﻜﭽﯩﺪﯨﻜﻰ <<ﻓﯩﻠﻮ ﺳﻮﻓﯩﻴﺎ>> ﺩﯨﮕﻪﻥ ﯪﺗﺎﻟﻐﯘﺩﯨﻦ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ. ﺑﯘ ﺳﯚﺯ ﮔﯩﺮﻛﭽﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﺎﺧﺸﻰ ﻛﯚﺭﯛﺵ <<ﻓﯩﻠﻮ>> ﺳﯚﺯﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﯬﻗﯩﻞ <<ﺳﻮﻓﯩﻴﺎ>> ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻛﯩﻤﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺗﯜﺯﯛﻟﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﯬﻗﻠﻨﻰ ﯞﻩ ﯰﻧﯩﯔ ﺋﯩﮕﯩﻠﻠﯩﺮﻧﻰ ﯰﻟﯘﻏﻼﺵ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﻣﻪﻧﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ. ﮔﯩﺮﻛﻼﺭ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺑﯩﻠﯩﻤﻨﻰ ﻳﻪﻧﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺑﯩﻠﯩﻤﻨﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﮕﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﺩﻩﭖ ﯪﺗﯩﺸﺎﺗﺘﻰ، ﯰﻻﺭ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ(ﻓﯩﻠﻮﺳﻮﻓﯩﻴﺎ)ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﭘﻪﺯﯨﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﯲﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﯪﻟﻐﺎﻥ ﺩﻩﭖ ﻫﯧﺴﺎﺑﻼﭖ ﯰﻧﻰ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﭘﯩﻨﻰ، ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯪﻧﯩﺴﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﺷﻘﺎﻥ.
ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺳﯚﺯﻟﯩﻤﻪﻙ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ، ﯪﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﯰﻧﯩﯔ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺶ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺸﯩﻤﯩﺰ ﻫﯩﭻ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻧﺪﺍ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮﯨﻨﯩﺠﻰ ﯰﺳﺘﺎﺯ ﺩﻩﭖ ﯰﻟﯘﻏﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﯪﺗﯩﺴﻰ ﺩﻩﭖ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻠﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﻫﻪﻡ ﯰﻧﯩﯔ ﯬﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ – ﻣﯘﺩﺩﯨﯫﻧﻰ ﭼﯜﺷﯜﻧﯜﺵ ﺯﯛﺭﯛﺭ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻞ ﻫﺎﺯﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﯬﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﺴﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻠﯩﺪﯗ.
ﻳﯘﻗﯘﺭﯨﻘﯩﻼﺭﺩﯨﻦ ﺳﯩﺮﯨﺖ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﺑﯜﺷﯜﻛﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﯬﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻣﻪﻛﺘﻪﭘﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯰﭼﺎﻗﻠﯩﺮﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﺧﯩﻨﻰ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﭼﯜﺷﯜﻧﯜﺵ ﻛﯧﺮﻩﻙ. ﺩﯨﻘﻘﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﯞﻩ ﯬﺳﻜﻪﺭﺗﯩﭗ ﻗﻮﻳﯘﺷﻘﺎ ﯬﺭﺯﻳﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﯨﭙﻰ ﺷﯘﻛﻰ ﻗﻪﺩﯨﻤﻘﯩﻲ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺑﯜﺷﯜﻛﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮﻣﯘ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻴﺎﺭﯨﺪﺍ ﻳﺎﻛﻰ ﯬﺭﻩﺏ ﺩﯨﻴﺎﺭﯨﺪﺍ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻥ ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﮔﯩﺮﯨﻚ ﯞﻩ ﻳﯘﻧﺎﻥ ﺩﯨﻴﺎﺭﯨﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ.
ﺩﯦﻤﻪﻙ ﻳﯘﻗﯩﺮﻗﻰ ﺳﯚﺯﺩﯨﻦ ﯬﯓ ﻛﻪﻡ ﺩﯨﮕﻪﻧﺪﯨﻤﯘ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺧﯘﻻﺳﻪ ﭼﯩﻘﯩﺮﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ، – ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ ﮔﯩﺮﻛﻼﺭﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﻧﻐﺎﻥ ، ﯰﻧﯩﯔ ﯬﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﯩﻲ ﺭﺍﯞﺍﺟﯩﻤﯘ ﻫﻪﻡ ﺷﯘ ﮔﯩﺮﻙ ﻳﯘﻧﺎﻥ ﺩﯨﻴﺎﺭﻟﯩﺮﺩﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ، ﯰ ﺧﯧﻠﻰ ﺑﺎﻻﻏﻪﺗﻜﻪ ﻳﻪﺗﻜﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﻦ ﯪﻧﺪﯨﻦ ﻳﻪﺗﺘﻪ ﺋﯩﻘﻠﯩﻤﻐﺎ ﺗﺎﺭﺍﻟﻐﺎﻥ.ﺷﯘﻧﯩﻤﯘ ﺩﻩﭖ ﯲﺗﻤﯩﻜﯩﻢ ﻻﺯﯨﻤﻜﻰ ﺑﯘ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﻣﻪﺯﻣﯘﻧﯩﻨﯩﯔ ﮔﯩﺮﯨﻜﻼﺭﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﯞﻩ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﯪﺗﺎﻟﻐﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺗﺎ ﻫﺎﺯﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ﮔﯩﺮﯨﻚ ﺗﯩﻠﺪﺍ ﯪﺗﯩﻠﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻐﯩﻤﯘ ﺩﯨﻘﻘﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻙ.

ﯬﻣﺪﻯ ﯰﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯰﺑﯩﻴﻜﺘﮕﻪ ﻛﻪﻟﺴﻪﻙ، ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﯻﻜﻜﯩﻨﺠﻰ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻞ ﺩﻩﭖ ﯪﺗﺎﻟﻐﺎﻥ ﯰﻳﻐﯘﺭ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﯪﻟﯩﻢ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﻩﻳﺪﯗ:
- ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻧﻪﺯﺭﯨﻴﯩﯟﯨﻲ ﺑﯩﻠﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﯰﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯮﺑﯩﻴﯩﻜﺘﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﯴﭺ ﻧﻮﻗﺘﯩﻨﻰ ﻣﻪﺯﻣﯘﻥ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ. 1) ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺷﻪﻳﺌﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯰﻣﯘﻣﯩﻲ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﯪﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﯩﺮﻯ ﻫﻪﻗﻘﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﻠﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ 2) ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﯰﻣﯘﻣﯩﻲ ﺑﯩﻠﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﯴﭼﯜﻥ ﻛﻮﻧﻜﯩﺮﯨﺖ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﯬﯓ ﻳﺎﺧﺸﯩﺴﻰ ﯲﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﯪﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﺵ 3) ﯰﻻﺭ ﺋﯩﺰﭼﯩﻞ ﺗﯜﺭﺩﻩ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺗﯘﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﻻﺯﯨﻢ. ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﻧﻪﺯﯨﺮﯨﻴﯩﯟﻯ ﻣﻪﻗﺴﯩﺪﻯ ﯪﻟﻪﻣﻨﯩﯔ، ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﯰﻻﺭﻧﻰ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﻪﺵ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﯰﻧﯩﯔ ﯬﻣﻪﻟﯩﻲ ﻣﻪﻗﺴﯩﺪﯨﻨﻰ ﯰﻣﯘﻣﯩﻲ ﺑﻪﺧﯩﺖ – ﺳﺎﯪﺩﻩﺗﻜﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸﺸﺘﯩﻜﻰ ﯞﺍﺳﺘﻪ ﯞﻩ ﻗﻮﺭﺍﻝ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺩﻩﭖ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ. ﯮﺗﺘﯘﺭﺍ ﯬﺳﯩﺮ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻠﯩﺰﯨﻤﻨﯩﯔ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﺴﻰ ﯬﻝ ﻗﯩﻨﯩﺪﻯ (ﺑﯩﺮ ﻗﯧﺮﻧﺪﯨﺸﻤﯩﺰ ﺑﯘ ﻛﯩﺸﻨﻰ ﺋﺴﯩﻼﻣﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ) ﻣﯘ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻐﺎ ﯮﺧﺸﺎﭖ ﻛﯩﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻳﯧﻘﯩﻨﻠﯩﺸﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﯚﻛﯜﻣﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯧﺮﯨﺪﯗ.ﺑﯘ ﻛﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺳﻪﻟﻼ ﺋﯩﻠﮕﺮﻯ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﻼﻣﻐﺎ ﺳﯚﺭﻩﭖ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﯬﻧﻨﻪﺯﺯﺍﻡ، ﯬﺭﺭﻩﯞﻩﻧﺪﻯ، ﯬﺭﺭﺍﺯﻯ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﯬﻳﻨﻰ ﺩﻩﯞﺭ <<ﺋﺴﻼﻡ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﺳﻰ>>ﻧﯩﯔ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﯩﺮﻯ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻟﻐﺎﻥ ﻛﺸﯩﻠﻪﺭﻣﯘ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯰﺑﯩﻴﻜﺘﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﯩﺴﻼﻣﻰ ﺗﯜﺱ ﺑﯩﺮﺷﻜﻪ ﯰﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺷﯘ ﺩﺍﺋﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭼﻪﺗﻨﻪﭖ ﻛﯧﺘﻪﻟﻤﯩﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ.
ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﯪﻧﭽﻪ – ﻣﯘﻧﭽﻪ ﻣﺎﺗﯧﺮﯨﻴﺎﻝ ﻛﯚﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﻠﻪﺭﮔﻪ ﻣﻪﻟﯘﻣﻜﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯰﺑﯩﻴﻜﺘﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭ ﻫﻪﺭﻗﺎﻧﭽﻪ ﺷﺎﺧﻼﭖ ﻛﻪﺗﺴﯩﻤﯘ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﻭﺭ ﻛﯚﭘﭽﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﯧﺘﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎﻥ : – ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯰﺑﯩﻴﻜﺘﻰ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﯭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ ﯞﻩ ﯰﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﻳﯘﺷﯘﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﺸﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﭗ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺑﻪﺧﺘﻜﻪ ﺋﯧﺮﺷﺘﯜﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻳﻮﻟﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺸﯩﺘﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ. ﺩﯨﮕﻪﻧﺪﯨﻦ ﻧﯧﺮﻯ ﻛﯩﺘﻪﻟﻤﯩﺪﻯ ﯞﻩ ﺑﯘﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﯩﻴﯩﻨﻤﯘ ﻫﻪﻡ ﻛﻪﺗﻤﻪﺳﻠﯩﻜﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ.ﺩﯦﻤﻪﻙ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯬﻧﻪﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﯭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ ﯞﻩ ﯰﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﻳﯘﺷﯘﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﺸﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺶ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻫﻪﺭﺧﯩﻞ ﺗﻮﻧﯘﺵ ﯞﻩ ﯬﻗﻠﯩﻲ ﻳﻪﻛﯜﻧﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻧﻪﺯﯨﺮﯨﻴﯩﯟﯨﻠﯩﺸﺸﻰ ﯞﻩ ﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﻠﯩﺸﯩﺸﺪﯨﻦ ﺑﺎﺭﯨﻠﻘﻘﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﭘﻪﻥ.

ﯰﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺩﯨﻜﻰ ﯬﯓ ﺗﯜﭘﻜﻲ ﯞﻩ ﯬﯓ ﻧﯩﮕﯩﺰﻟﯩﻚ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﺯﺍﺩﻯ ﻧﯩﻤﻪ؟!
ﻣﯩﻨﯩﯖﭽﻪ ﻗﯧﺮﻧﺪﺍﺷﻼﺭﻏﺎ ﺑﯘ ﺗﻪﺭﯨﭙﻰ ﯰﭼﯘﻕ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﺩﯨﻜﻰ ﯬﯓ ﺗﯜﭘﻜﯩﻲ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ، ﻳﻪﻧﻰ ﯰ ﯬﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭖ ﻫﻪﻝ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺗﯩﮕﯩﺸﻠﯩﻚ ﯞﻩ ﻛﯩﻴﻨﯩﻜﻰ ﺭﺍﯞﺍﺟﯩﻐﺎ ﻳﻮﻝ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﯜﭺ ﺭﻭﻝ ﯮﻳﯩﻨﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺭﻭﻫ، ﻳﻪﻧﻰ ﺑﯘﻻﺭﻧﯔ ﻣﺎﻫﯩﻴﯩﺘﻰ ، ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯦﺘﯩﻨﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﯰﻧﻰ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭖ ﻗﯩﻠﯩﺶ، ﺑﯘ ﻣﯘﻧﺪﺍﻗﭽﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻛﺎﺋﯩﻨﺎﺗﺘﯩﻜﻰ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﯬﺳﻠﯩﻲ ﺯﺍﺗﯩﻨﯩﯔ ﻧﯩﻤﻪ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﯩﺰﻟﯩﻨﯩﺶ ، ﯰﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﺭﻭﻫﻲ ﻳﺎﻛﻰ ﻣﺎﺩﺩﯨﻲ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﭼﯩﻘﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ. ﺑﯘ ﻫﻪﻡ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﺑﻮﺳﯘﻏﯘﺳﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻠﺪﯗ. ﻛﯚﺭﯛﯞﯦﻠﺸﻘﺎ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗﻛﻰ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﯬﯓ ﺗﯜﭘﻜﯩﻲ ﻣﻪﺳﻠﯩﺴﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻟﻐﺎﻥ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺭﻭﻫﻤﯘ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ، ﻳﻪﻧﻰ ﯰﻻﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﯩﻲ ﺯﺍﺗﯩﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﺗﺎﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺩﯦﻤﻪﻙ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻗﻪﺩﯨﻤﺪﯨﻦ ﺗﺎﺭﺗﯩﭗ ﺗﺎ ﺑﯜﮔﯜﻧﮕﯩﭽﻪ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﯭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ(ﯬﺳﻠﻰ ﺯﺍﺗﻰ) ﯞﻩ ﯰﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﻳﯘﺷﯘﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﺸﻨﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯘ ﯪﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﺑﻪﺧﺘﻜﻪ ﻳﯧﺘﻪﻛﻠﻪﺷﻜﻪ ﯮﺭﯗﻧﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﭘﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ.
ﯬﻣﻤﺎ ﯬﻗﯩﻞ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﺮﻯ ﺷﯘﻧﯩﻤﯘ ﺗﯘﻳﻐﯘﻧﻠﯘﻕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﻳﯧﺘﯩﺸﻠﯩﺮﻯ ﻛﯧﺮﻩﻛﻜﻰ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯬﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭖ ﮔﯩﺮﻛﻼﺭﺩﺍ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﺍ، ﺋﯩﻼﻫﯩﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻜﻜﻪ ، ﻳﻪﻧﻰ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ ( ﯬﺳﻠﻰ ﺯﺍﺗﯩﻨﻰ ) ﺭﻭﻫﻘﺎ ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯩﻼﻫﻘﺎ ﺑﺎﻏﻼﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻛﯚﺯﻗﺎﺭﺍﺷﻘﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﯮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ. ﯪﺭﺳﺘﻮﺗﯧﻠﻤﯘ ﺭﻭﻫﻨﻰ (ﺋﯩﻼﻫ) ﻧﻰ ﯻﻨﻜﺎﺭ ﻗﯩﻼﻟﻤﯩﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﻟﯧﻜﯩﻦ ﯰﻧﯩﯔ ﯪﺳﺎﺳﯩﻲ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ﻳﻪﻧﻼ ﻣﺎﺗﯧﺮﻳﺎﻟﺴﺘﯩﻚ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﺋﯩﺪﻯ، ﯰ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﺯﺍﺗﯩﻨﻰ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﻣﺎﺩﺩﯨﻐﺎ ﺑﺎﻏﻼﭖ ﭼﯜﺷﯩﻨﻪﺗﺘﻰ ﯞﻩ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺷﻪﺭﻫﯩﻴﻠﻪﻳﺘﻰ.
ﻳﯘﻗﯘﺭﻗﯩﻲ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻏﺎ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﯞﻩ ﯰﻧﯩﯖﺪﯨﻜﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﯩﻚ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﯬﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﮔﯘﯞﺍﻫ ﯞﻩ ﯪﺳﺎﺱ ﺑﯘﻻﻻﻳﺪﯗ، ﯞﺍﻗﯩﺖ ﯞﻩ ﻣﻪﺯﻣﯘﻥ ﺋﯩﺘﯩﺒﺎﺭﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﻣﯘ ﺑﯩﺮ ﺩﻩﻟﯩﻠﻪﺵ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻣﺎﻳﻤﯩﺰ.
ﯬﻣﺪﻯ ﺳﯚﺯﻧﻰ ﻳﯚﺗﻜﯩﺴﻪﻙ، ﯻﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﺪﺍ ﯬﺳﻠﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﯰﻗﯘﻡ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﯬﻣﻪﺱ ﺋﯩﺪﻯ ، ﻫﻪﻡ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﯩﻠﯩﻤﮕﻪ ﺋﯩﻬﺘﯩﻴﺎﺝ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﺑﻪﺭﻗﯩﻲ ﯬﭘﻪﻧﺪﻯ ﺩﯨﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﻛﯩﺸﻰ ﯴﭼﯜﻥ ﯪﻟﻼﻫ ﯪﻟﻼﻗﺎﭼﺎﻥ ﯰﻧﯩﯖﻐﺎ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ (ﯬﺳﻠﻰ ﺯﺍﺗﯩﻨﻰ) ﯲﺯ ﻛﺎﻻﻣﯩﺪﺍ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻐﺎ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﯞﻩ ﯪﺧﯩﺮﻩﺗﻠﯩﻚ ﺑﻪﺧﯩﺘﻜﻪ ﺳﺎﺯﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻳﻮﻟﯩﻨﻰ ﻫﻪﻡ ﻛﯚﺭﺳﺘﯩﭗ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ، ﻳﻪﻧﻰ ﺑﯘ ﻳﻮﻝ ﭘﻪﻗﻪﺕ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺪﻯ ، ﺑﯘﻧﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻳﻮﻝ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﯬﻣﻪﺱ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﻳﻮﻟﻨﯩﯔ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﻣﯘﻣﻜﯩﻨﭽﯩﻠﻜﯩﻨﯩﯔ ﻳﻮﻗﻠﯘﻗﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﻠﯩﻚ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﯭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﯬﺳﻠﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﺘﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﻳﻪﻧﯩﻤﯘ ﺯﻭﺭﯗﻗﯩﺸﻨﯩﯔ ﻗﯩﻠﭽﻪ ﺯﯛﺭﯛﻳﺘﻰ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ.( ﻟﯧﻜﯩﻦ ﯪﻟﻼﻫﻨﯩﯔ ﻗﯘﺩﯨﺮﻩﺕ ﻛﺎﻣﺎﻟﯩﻨﻰ ﺗﻮﻧﯘﺵ ، ﯰ ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﺎﻥ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﻣﻪﺧﻠﯘﻗﺎﺗﻨﻰ ﭼﯜﺷﯜﻧﯜﺵ، ﯪﻟﻼﻫﻨﯩﯔ ﯪﻟﻪﻡ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﯭﺕ ، ﯪﺩﻩﻡ ﯞﻩ ﺑﺎﺭﯨﻠﯩﻖ ﺷﻪﻳﯩﺌﯩﻠﻪﺭ ﮔﻪ ﯪﺗﺎ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﯩﺶ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﯩﺰﻟﯩﻨﯩﺶ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﺳﯩﺮﺗﯩﺪﺍ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻛﺎﻻﻣﺪﯨﻤﯘ ﺋﯧﻨﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻛﯩﺸﻨﻰ ﻳﯘﻗﯘﺭﯨﻘﯩﺪﻩﻙ ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﺸﻜﻪ ﯞﻩ ﺑﯘ ﯪﺭﻗﻠﯩﻖ ﯲﺯﻧﻰ ﻳﯜﻛﺴﻪﻟﺪﯛﺭﯛﭖ ، ﺩﯗﻧﻴﺎ ﯞﻩ ﯪﺧﯩﺮﻩﺗﻠﯩﻚ ﺑﻪﺧﺘﻜﻪ ﺳﺎﺯﺍﯞﻩﺭ ﺑﻮﻟﯘﺷﻘﺎ ﯴﻧﺪﻩﻟﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ.ﯬﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﺶ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﺩﯨﻦ ﺗﯜﭘﻜﯩﻲ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﭘﻪﺭﻕ ﻗﯩﻼﺗﺘﻰ…)
ﺩﻭﺳﺘﻼﺭ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﯪﻟﻐﺎﻥ <<ﺋﺴﯩﻼﻣﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ >> ﯬﻝ ﻗﯩﻨﯩﺪﻯ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻤﯘ ﯮﺗﺘﯘﺭﺍ ﯬﺳﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻠﯩﺰﯨﻤﻨﯩﯔ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﺴﻰ ﺋﯩﺪﻯ. ﯰ ﻛﯩﺸﻰ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦ ﯲﺯ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺷﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺋﯩﺴﻼﻣﻰ ﺗﯜﺱ ﯞﻩ ﺭﻩﯓ ﺑﯧﺮﯨﺸﻜﻪ ﯰﺭﯗﻧﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﻟﯧﻜﯩﻦ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻞ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻨﯩﯔ ﻣﺎﺗﯧﺮﻳﺎﻟﯩﺰﯨﻤﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺭﺍﯞﺍﺟﻼﻧﺪﯗﺭﯗﭖ، ﯰﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﮕﻪ ﺯﻭﺭﻣﯘ – ﺯﻭﺭ ﺳﯚﺭﻩﭖ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ.ﺑﯘ ﻛﯩﺸﻨﯩﯔ ﯲﺯﯨﻤﯘ ﯬﻳﻨﻰ ﺩﻩﯞﺭﺩﻩ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺋﯩﻼﻫﯩﻴﻪﺗﭽﯩﻠﻜﻰ ﯞﻩ ﻛﺎﻻﻣﯩﺰﻣﭽﯩﻠﻘﻘﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ.، ﻗﯧﺮﻧﺪﺍﺷﻼﺭ ﺭﯦﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﯪﻟﻐﺎﻥ ﺑﺎﺷﻘﺎ << ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻠﯩﺮﻯ>>ﻣﯘ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻨﻰ ﯪﯞﺍﻝ ﮔﯩﺮﻛﻼﺭﺩﯨﻦ ، ﯪﺭﺳﯩﺘﻮﺗﯧﻞ ﯞﻩ ﯰﻧﯩﯔ ﯰﺳﺘﺎﺯﻯ ﭘﯩﻼﺗﻮﻧﺪﯨﻦ ﯲﮔﻪﻧﮕﻪﻥ ﻫﻪﻡ ﯰﻧﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺮﻧﻰ ﺷﻪﺭﻫﯩﻴﻠﻪﺵ ﯞﻩ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﺸﺘﺎ ، ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻼﺷﺘﺎ ﭘﺎﻳﺪﯨﻼﻧﻤﺎﻗﭽﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﯬﻣﻤﺎ، ﺋﯩﺴﻼﻣﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ ﺋﯩﻼﻫﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺳﯜﺯﯛﻙ ﺑﻮﻻﻕ << ﻗﯘﺭﯪﻧﻰ ﻛﻪﺭﯨﻢ>> ﺩﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﻧﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﯴﭼﯜﻥ ﯰﻧﺪﺍﻕ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻼﺭﻏﺎ ﺋﯩﻬﺘﻴﺎﺝ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ ﻫﻪﻡ ﯰﻧﺪﺍﻕ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯩﻐﯩﺸﺎﻟﻤﺎﻳﺘﻰ ﭼﯜﻧﻜﻰ ﯰ ﺑﯩﺮﯨﺪﯨﻦ – ﺑﯩﺮ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ ﻳﻪﻧﻰ ﻣﯘﺗﻠﻪﻕ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺕ ﺋﯩﺪﻯ ، ﺷﯘﯕﯩﻼﺷﻘﯩﻤﯘ ﯰ ﻛﯩﺸﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﯘﺗﻘﺎﻥ ﻳﻮﻟﻰ ﺑﺎﺭﻏﺎﻧﺴﯩﺮﻯ ﺗﺎﺭﯨﻴﯩﭗ ﺗﯘﻳﯘﻕ ﻳﻮﻟﻐﺎ ﻛﯩﺮﯨﭗ ﻗﯧﻠﺸﺘﻰ.
ﺩﯨﻤﻪﻙ ﻣﻪﻧﭽﻪ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺑﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﯰﻧﯩﯔ ﻣﻪﺯﻣﯘﻥ ﻧﯩﺸﺎﻧﻰ، ﺋﺴﯩﻼﻣﻨﯩﯔ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﯪﺳﺎﺳﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﺋﯩﺴﻼﻣﺪﺍ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﭘﯩﻨﯩﮕﻪ ﺋﯩﻬﺘﯩﻴﺎﺝ ﻳﻮﻕ، ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻜﻪﻥ ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻥ ﻛﺸﯩﺪﯨﻨﻤﯘ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﭼﯩﻘﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﯬﻗﯩﻠﮕﻪ ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ.

مەنبە: يۈكسەل بلوگى ، يازما : ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺩﯨﺪﺍﺭﺳﯩﺰ ﺳﯚﮬﺒﻪﺕ

خەتكۈچ:

يازما مەنزىلى: 

بۇ يازمىنى ئوقىغان تورداشلار ماۋۇ يازمىلارنىمۇ ئوقىۋاتىدۇ :

يازغىن باھا، ياڭرات سادا!1نەپەر تورداش باھا يوللىدى

  1. مېھرىگىياھ مۇنداق يازغان:

    پەلسەپە ھەققىدە خېلى چوڭقۇر يېزىپسىز ، مەنمۇ پەلسىپىگە قىزىقىمەن ، بىر كىتاپنى تاپقانتىم ، بۇنىڭ ئۇيغۇرچە نەشىرىنى ئىزدەۋاتىمەن .
    ماڭا پەيلاسوپ پلاتوننىڭ تۆۋەندىكى ئەسىرىنىڭ ئۇيغۇرچە ئۆلچەملىك ئاتىلىشىنى ئېيتىپ بېرەلەرسىزمۇ ؟
    文艺对话集.会饮篇

سەندىن باھا ، ئەلگە ساداباھالارنى كۆرۈپ بېقىش



باش سۈرەتنى قانداق تەڭشەيمەن؟