ئىگىسى: erturk36

كاۋاپچىنىڭ ھۇجرىسى (ھېكايە)     [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
2024
يازما
106
تېما
6
نادىر
0
جۇغلانما
1070
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2011-12-7
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-28 11:03:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تېما ئىگىسى ئەنۋەرھاجىم بىلەن سىرداشىمنىڭ تورغا چىقىش IP ئادرېسى ئوخشىمايدۇ. شۇڭا پەرەز بىلەن ئىنكاس يېزىلمىغاي.

باشقىلارنىڭ ئەمگىكىگە ھۆرمەت قىلايلى!

كۆيۈمچان ئەزا

مەن سەن ئوقىمىغا

UID
1990
يازما
418
تېما
29
نادىر
0
جۇغلانما
16059
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2011-8-7
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-28 22:32:07 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھىم پەرەز بىلەن ئالدىراقسانلىق قىلىپ يازغان ئاۋۇ گىپىمدىن سىرداشىمدىن تۆۋەنچىلىك بىلەن ئەپۇ سورايمەن،كەچۈرۈڭ....


خاتالىقىمنى كۆرسىتىپ ئاگاھلاندۇرۇش بەرگەن نەفىسە خانىمغا رەھمەت،بۇندىن كىيىن دىققەت قىلاي....

يۈرىكىم يىغلايدۇ،كۆزۈم يىغلايدۇ،ھالىمنى سورىما!

UID
2333
يازما
380
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
11993
تىزىملاتقان
2010-5-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-8-14
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-28 23:23:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 69قەۋەتتىكىmelek يوللىغان 2010-12-28 22:32 غا قارتىلغان  :
ھىم پەرەز بىلەن ئالدىراقسانلىق قىلىپ يازغان ئاۋۇ گىپىمدىن سىرداشىمدىن تۆۋەنچىلىك بىلەن ئەپۇ سورايمەن،كەچۈرۈڭ....


خاتالىقىمنى كۆرسىتىپ ئاگاھلاندۇرۇش بەرگەن نەفىسە خانىمغا رەھمەت،بۇندىن كىيىن دىققەت قىلاي....
مەلەكچاقنىڭ ئوماقلىقىنى قاراڭلار،كىچىك بالا دىگەن مۇشۇنداق رايىش بولسا،كىشىنىڭ تىخىمۇ ئامراقلىقى كىلىدۇ دە[s:2]

تىرىشچان ئەزا

ئىنسان ھاجەتمەن

UID
6636
يازما
32
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1053
تىزىملاتقان
2010-10-20
ئاخىرقى قېتىم
2011-10-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-29 16:44:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 64قەۋەتتىكىsrwaz يوللىغان 2010-12-26 03:55 غا قارتىلغان :
بىر تاغار قۇرۇق گەپ بىلەن تولدى بۇ ھىكايە . ھىكايە ئېسىل لىكىن ئوقۇپ باقماي پىكى قىلىۋاتقان قالتىس پااسەت ئىگىلىرى بىلەن بۇ ھەقتە ئىلمى اشقىلى بولمايدۇ .

ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم سەرۋاز:
سىزگە بۇ  ھېكايىنىڭ قالتىس ياراپ كەتكىنىنى يۇقارقى قۇرلىرىڭىزدىنلا كۆرۈۋالغىلى بولىدۇ . ئوقۇش ياكى ئوقۇماسلىق ھەركىمنىڭ ئىلكىدىكى ئىش . ئالدىنقى بەتتە قېرىندىشىمىز كەۋسەر يازغان "مەن ھاراقنىڭ زىيانلىق ئىكەنلىكىنى خەقتىن ئاڭلىسام، چوقۇم ئۇنى ئىچىپ كۆرۈپ، ئاندىن "ھەقىقەتەن ھاراق نىجىس ئىكەن" دېگەن يەكۈننى ئوتتۇرىغا قويۇشۇم كېرەكمۇ؟(نەئۇزىبىللاھ)
"توكنى تۇتساڭ ئۆلىسەن" دەپ ئاڭلىسام چوقۇم توكنى تۇتۇپ سىناپ بېقىشىم، بېشىمدىن ئۆتكۈزۈپ تەجرىبە قىلىپ بېقىشىم كېرەكمۇ؟
'ئىنسانىيەت ئايشارىغا قەدەم باستى"دېيىشسە مەن راستلىقىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ئايشارىغا چىقىپ ئۇلار قادىغان بايراقلارنى ياكى ئېلىپ بارغان ئىلمىي تەكشۈرۈشلىرىنى ئۆز كۆزۈم بىلەن كۆرگەندىن كېيىن ئاندىن ئىشىنىشىم كېرەكمۇ؟؟؟" دېگەن قۇرلارنى سىز ئوقۇماي ئاتلاپ ئۆتۈپ كەتكەن ئوخشايسىز . مەن ئويلىدىم سىز دەل كەۋسەر تىلغا ئالغاننىڭ ئەكسىچە ھاراق  زىيانلىق دېسە ،زىيانلىق بولسا بولمامدۇ ،سىناپ باقمامدىم دەپ سىنايدىغاندەك تۇرسىز ئەلپازىڭىزدىن.
سىز باشقىلار دېگەن ئورۇنلۇق گەپلەرگە چىن پۈتمىگەن بولىسڭىز ، قۇرئان سۈرىلىرىگىغۇ چىن پۈتەرسىز ، ھەدىسلەرگىغۇ چىن پۈتەرسىز (ئەلۋەتتە مۇسۇلمان بولىسىڭىزلا چىن پۈتىسىز چۇقۇم). ئەمسە كۆرۈڭ!

بۇ يېزىقچىلىق بىلەن شۇغۇللانسا گۇناھ بولامدۇ دېگەن سۇئالغا بېرىلگەن جاۋاب:
1. << شائىرلارغا گۇمراھلار ئەگىشىدۇ. ئۇلارنىڭ سۆز ۋادىلىرىدا تېڭىرقاپ يۈرگەنلىكىنى كۆرمەمسەن؟ ئۇلار قىلمىغان نەرسىلىرىنى قىلدۇق، دەپ سۆزلەيدۇ. پەقەت ئېمان ئېيتقان ۋە ياخشى ئەمەللەرنى قىلغان، اللەنى كۆپ زىكرى قىلغان، زۇلۇمغا ئۇچرىغاندىن كېيىن ئۆزىنى قوغدىغان شائىرلار بۇنىڭدىن مۇستەسنا؛ زۇلۇم قىلغۇچىلار ئۇزاققا قالماي قايسى جايغا قايتىدىغانلىقىنى بىلىدۇ!>> ( سۈرە شۇئەرا 224-ئايەتتىن 227-ئايەتكىچە ).(ئۆمەر)

2. سىز سورىغان"يېزىقچىلىق قىلىش-قىلماسلىقتىن"ئىبارەت بۇ مەسىلدە دىندا تالاش تارتىش يوق. يەنى، ئەگەر يېزىلغان شۇ ئەسەر(مەيلى قايسى ژانىرغا تەۋە بولسۇن)  شەرىئەتتىن چەتنىمىگەنلا بولسا  ئۇ ئەسەر دىندا قوبۇل قىلىنىدۇ.(دىققەت: بۇ يەردىكى شەرىئەتتىن چەتنىمەسلىك، ئاتالغۇسى ئىسلام روكۇنلىرىدىن بارلىقىنى ئۆز ئىچىگە ئېلىپ كېتىدۇ، شۇڭا مەن دىندا قوبۇل قىلىنىدىغان ئەسەرنى شەرئىەتتىن چەتنىمەسلىكتىن ئىبارەت بىرلا جۈملىگە يىغىنچاقلىدىم)
ئەكسىچە بولسا دىندا قەتئىي چەكلىنىدۇ.
ئەمدى شەرىئەت يولغا قويغان دائىرىنى كونكېرتلاشتۇرىشىمىزغا توغرا كېلىدۇ.
ھەر ئىش باتىنىي(يوشۇرۇن) ۋە زاھىرىي(ئاشكارا) دىن ئىبارەت ئىككى قىسىمدىن تەركىپ تاپىدۇ. ئەدەبىي ئەسەرلەردىكىي باتىنىي مۇددىئا دىلدا بولىدۇ. يەنى ئاپتور ئەسەرنى نېمە ئۈچۈن يازدى. يېزىشتىكى مەقسىدى نېمە ئىكەنلىكى  باتىنىيلىك دائىرىسىدە بولۇپ، ئاللاھنىڭ ئالدىدا جىڭغا ئولتۇرىدىغىنى مانا مۇشۇ تەرەپتۇر.

باتىنىيلىك دائىرىسىنى "ئىجابىيلىق" ۋە" سەلبىيلىك"تىن ئىبارەت ئىككى تەرەپنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.
باتىنىي دائىرىدىكى ئىجابىيلىق شۇكى:
ئاپتور ئەسەرنى دىنغا خىزمەت قىلدۇرۇش، دىننىي گۈللەندۈرۈش، قاساۋەتلەشكەن يۈرەكلەرنى تازىلاش، ئېرىتىش، ئەخلاققا،ئادالەتكە، ئىلىمگە، توغرا يولغا،دۇنياغا دۈم چۈشمەسلىك، ئاخىرەت سۆيگۈسىنى قەلبكە سىڭدۈرۈش، مېھىر مۇھەببەتكە ...(ئومۇملاشتۇرغاندا ھەق دىنغا) چاقىرىش مۇددىئاسى بىلەن يازغان بولسا، مانا مۇنداق نىيەت بىلەن يېزىلغان ئەسەرلەر دىندا ماختىلىدۇ.
باتىنىي دائىرىدىكى سەلبىيلىك شۇكى:
ئاپتور ئەسەرنى ئۆزىنى كۆز-كۆز قىلىش، نوقۇل ھالدا ئىقتىسادىي ئۈنۈمنى كۆزلەش، باشقىلار بىلەن بەسلىشىش، كىشىلەرگە جاھىلىيەت قىلىقلىرىنى چىرايلىق كۆرسۈتۈش، ئىسلامنى خۇنۈكلەشتۈرۈش، ھاقارەت قىلىش، ياكى ئىسلام تونىغا ئورىنىۋېلىپ بىدئەت تارقىتىش، دىننى تەسلەشتۈرۈش، مۇسۇلمانلارنى زىددىيەتكە سېلىش، ئەخلاقسىزلىققا چاقىرىش... نىيىتىدە يازغان بولسا، بۇنداق ئەسەرلەر قەتئي چەكلىنىدۇ.
كىشىنىڭ قەلبىدىكى ئاللاھتىن ئۆزگە ھېچكىم بىلمىگەچكە، كۆپۈنچە ھاللاردا ئەسەرلەردىكى باتىنىي مەقسەدلەر ئەسەر جەمئىيەتكە تارقالغاندىن كېيىنلا بىلىنىشكە باشلايدۇ(كىشىلەرنىڭ باتىنىيلىقنىڭ ھەممە تەرىپىنى سېزىۋېلىشى مۇمكىن ئەمەس ، ئەلۋەتتە). ۋە ياكى بۇ باتىنىيلىقنى مەڭگۈ ئاللاھتىن باشقا ھېچكىم بىلمەي قالىدۇ.  شۇڭا ،  كۆپۈنچە ھاللاردا ، (يازغۇچىدىن باشقا) ئىنسان بولغۇچى ئەسەرنىڭ باتىنىي تەرىپى بىلەن ھېسابلىشىپ بولالمايدۇ.
شۇنداق بوغلانلىقتىن، ئەسەرگە شەرئىەت نۇقتىسىدا باھا بېرىشتە ئەسەرنىڭ  زاھىرىي تەرەپلىرىگە قارىلىدۇ.
       ئەسەر زاھىرىي تەرەپتىن ھەم"ئىجابىلىق"،"سەلبىيلىك"تىن ئىبارەت ئىككى تارماققا بۆلۈنۈپ كېتىدۇ.
ئاپتور ئەسەر ۋەقەلىكىنى ئىپادىلەشتە شەرىئەت(يەنى ئاللاھنىڭ قانۇنى)نىڭ رامكىسىدىن چىقىپ كەتمىگەن بولسا، سۆز-دىئالوگلارغا ھەم ئەڭ ئەدەبلىك تەرزدە مۇئامىلە قىلغان بولسا، ئەسرىدە ياخشىلىقنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ، ناچار قىلمىش، يامان ئىللەتلەرنى يەرگە ئۇرغان بولسا، كىتابخانلارنى ئاشكارا ياكى بىئاشكارا يوسۇندا ھەق يولغان چاقىرغان بولسا، يامان يولنىڭ بەختسزلىك ئېلىپ كېلىدىغانلىقىنى ئۆز قەلىمى بىلەن ئوقۇرمەنلەرگە ئىپادىلەپ بەرگەن بولسا، ۋە يۇقىرىدا باتىنىي جەھەتىكى ئىجابىي تەرەپلەر ئەسىرىدە ئۆز ئىپادىسىنى تاپقان بولسا، مانا مۇنداق ئەسەرلەر ئىسلامدا قارشى ئېلىنىدۇ، ماختىلىدۇ.
زاھىرىي تەرەپتىكى سەلبىيلىك شۇنى ئىپادىلەيدۇكى:
         ئاپتور ئەسەردە جاھىلەيتچە ئىش ۋەقەلەرنى بىتەرەپ مەيداندا تۇرىۋېلىپ ياكى جاھىليەت قىلىقلىرىنى بازارغا سېلىپ يازغان بولسا، نىيىتىدە ئىسلام ئۈچۈن خىزمەت قىلىمەن دەپ ئويلىغان تەقدىردىمۇ بۇ قەتئىي دۇرۇس بولمايدۇ. شەرىئەتتە چەكلىنىدۇ. بۇ يەردە يازغۇچى ئەنۋەر ھاجى مۇھەممەدنىڭ"زىنا ئالدىدا ئولتۇرغا قىز"،"كاۋاپچىنىڭ چىرايلىق خوتۇنى"ناملىق ئەسرىنى مىسال كەلتۈرىمىز. ئەسەر دىنىي كەيپىياتتا يېزىلغان بولسىمۇ ئۇنىڭدا جاھىلىيەت قىلمىشلىرى ئوچۇقتىن ئوچۇق بايان قىلىنغان، دىنىي چۈشەنچە مۈجمەل، بەزى جايلاردا مەسخىرە ئارىلاش يېزىلىپ قالغانلىقتىن بۇنداق ئەسەرلەرگە شەرىەت قەتئىي يول قويمايدۇ. دېسە تىل، سكزلىسە يۈز كۆيىدىغان ئىشلارنى ئەسىرىگە سكرەپ چىقىققان يازغۇچى شەرئىەتتە جازاغا لايىق بولىدۇ. دىندىكى بىدئەتلەرنى پاش قىلىمەن دەپ بىدئەت ئىشلارنى ۋەقەلىككە ئارىلاشتۇرۇپ يېزىپ، توككىدە ئوتتۇرىغا تاشلاپ قويۇش ھەم قەتئىي چەكلىنىدۇ. قىز-ئوغۇل ئوتتۇرىسىدىكى مۇھەببەتنى تەسۋىرلەش، تەشۋىق قىلىش، ھاراق- تاماكا سورۇنلىرىنى (نەپىرىتىنى ئېنىق ئىپادىلىمەستىن تۇرۇپ) بولۇشىغىچە تەسۋىرلەش تەسۋىرلەش، دۇنايغا قىزىقتۇرۇش، ئاخىرەتتتىن بەزدۈرۈش ئېلمىنتلىرىدىن تەركىپ تاپقان ھەرقانداق ئەسەر چەكلىنىدۇ.(كەۋسەر)
3. توقولما ھېكايە ۋە پوۋسىتلارنىڭ مەزمۇنىغا قاراپ ھۆكۈم قىلىنىدۇ
ئۇنىڭ مەزمۇنىدا دىننى مەسخىرە قىلىدىغان مەنىلەر بولسا ئۇ چاغدا ھارام بولىدۇ.
ئەمما مەزمۇنىدا ئۇنداق مەنىلەر بولمىسا ئۇ چاغدا جايىز بولىدۇ.
يۇز بەرمىگەن ۋەقەلەرنى مىسال كەلتۈرۈش يولى بىلەن تەسۋىرلەپ يېزىش گۇناھ سانالمايدۇ.
شەيخ ئبن ئوسەيميندىن بۇ ھەقتە سورالغاندا:
بەزى يازغۇچىلار خىيالىي ھېكايىلەرنى جەلب قىلارلىق ئۇسلۇب بىلەن توقۇپ يازىدۇ، بۇنىڭ ھۆكمى نېمە؟
شەيخ ئبن ئوسەيمين مۇنداق جاۋاب بەرگەن:
بەزى دىنىي، ئەخلاقىي ۋە ئىجتىمائىي جەھەتتىكى مۈشكۈللۈكلەر تۈزەش ۋە ھەل قىلىش ئۈچۈن يازسا ھېچ گەپ يوق. چۈنكى يۈز بەرمىگەن ۋەقەلەر بىلەن مىسال كەلتۈرۈش گۇناھ ھېسابلانمايدۇ. ھەتتا بەزى ئالىملار قۇرئان كەرىمدىكى بەزى مىساللار ھەقىقىي يۇز بەرگەن ئەمەس ئەمما ئاللاھتائالا مىسال كەلتۈرگەن دەپ بۇنى جايىز دەپ قارايدۇ.
ئاللاھ يەنە مۇنداق مىسال كەلتۈرىدۇ: مۇنداق ئىككى ئادەم بار بولۇپ، ئۇلارنىڭ بىرى ھېچ ئىش  قىلالمايدىغان ۋە ئىگىسىگە يۈك بولۇپ قالغان بىر گاچىدۇركى، ئىگىسى بۇ گاچىنى مەيلى قەيەرگە ئەۋەتسۇن، ئۇ ھېچقانداق پايدا ئېلىپ كېلەلمەيدۇ، يەنە بىرى بولسا ئۆزى توغرا يولدا ماڭغان ۋە (كىشلەرنى) ھەققانىي بولۇشقا بۇيرۇيدىغان ئادەمدۇر،بۇ ئىككى ئادەم ئوخشاشمۇ؟(يەنى بۇ گاچا بىلەن ئۆزى توغرا يولدا تۇرۇپ پاساھەتلىك سۆزلەيدىغان، ئۆزى قۇرئان نۇرى بىلەن نۇرلانغان ئادەم بىر- بىرىگە ئوخشامدۇ؟ ئەقىللىق ئادەمنىڭ ئۇلارنى ئوخشاش ئورۇنغا قويمىغىنىدەك،بۇت ۋە تاشنى ھەممىنى بىلگۈچى قۇدرەتلىك ئاللاھ بىلەن ئوخشاش ئورۇنغا قويغىلى بولمايدۇ).
سۈرە نەھل 76 ‏- ئايەت
چۈنكى بۇنىڭدىن مەقسەت رىغبەتلەندۈرۈش ۋە چەكلەشتىن ئىبارەت.
جاۋاب تۈگىدى. (مەرىفەت)

(بۇ مەزمۇنلار ئۇشبۇ تېما بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولغاچقا مەرىغەت مۇنبىرىدىن ئېلىپ كىلىندى . ئۇلىنىش ئادىرسى :http://bbs.merifet.net/read.php?tid=1326)

  

ئىنسان ھاجەتمەن بولغاچقىلا ياخشلىق قىلىدۇ.

تىرىشچان ئەزا

ئىنسان ھاجەتمەن

UID
6636
يازما
32
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1053
تىزىملاتقان
2010-10-20
ئاخىرقى قېتىم
2011-10-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-29 16:48:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
داۋامى
يەنە شەيخ ئابدۇرەھمان ئەسسەھىم:
كىشىلەرنى قورقۇتۇپ گۇناھ ئىشلاردىن قايتۇرۇش ئۈچۈن يالغان ھېكايىلەرنى توقۇسا بولامدۇ ؟ دېگەن سوئالغا مۇنداق جاۋاب بەرگەن:
مۇنكەر ۋە ھارام ئىشلار دىن كىشىلەرنى قورقۇتۇپ قايتۇرۇش ئۈچۈن يالغاندىن ھېكايە توقۇش جايىز بولمايدۇ. جاۋاب تامام.

ئەمما خىيالىي ھېكايىلەرنى توقۇش ھەققىدە مۇنداق دېگەن:
ئەگەر پايدىلىق بولسا ھېچ گەپ يوق، گۇناھ بولمايدۇ.
ئۇنىڭ توقولما ھېكايە ئىكەنلىكىنى ئەسكەرتىپ قويۇش كېرەك.
ئەگەر زىيانلىق بولسا جايىز بولمايدۇ. مەسىلەن:
كىشىلەرنىڭ ئىززەت ئابرۇيىغا دەخل يەتكۇزىدىغان بولماسلىق
شەھۋانىي ھېسسىياتنى قوزغايدىغان تەسۋىرلەش بولماسلىق
چۈنكى شەرىئەتتە زىياننى يوق قىلىش پايدا ئېلىپ كېلىشكە ئىلگىرى قىلىنىدۇ.
يەنى زىياننى يوق قىلىش پايدا يەتكۈزگەندىن ياخشىراق ۋە مۇھىمراقتۇر.
جاۋابى تۈگىدى.
-------------
شەيخ مۇھەممەد ئەننەجدى مۇنداق دەيدۇ:
ھېكايىلەرنى يالغاندىن توقۇپ يېزىش يالغانچىلىقنىڭ بىر تۇرى. مۇسۇلمان كىشى بۇنىڭدىن ساقلىنىش لازىم.
ئەڭ ياخشىسى ئىسلام تارىخىي، مۇھەممەد ئەلەيھىسسالام ۋە ساھابىلىرى ۋە ئىسلاھاتچى ئالىملارنىڭ تارىخىي ۋە تەرجىمىھالى قاتارلىق ھەقىقىي بولغان ۋەقەلەرنى يازسا يازغۇچىغا ساۋاپ، ئوقۇغۇچىغا ئىبرەت بولىدۇ.
قۇرئاندىكى قىسسىلەر نىڭ ھەممىسى ھەقىقەتتۇر.
ئاللاھتائالا مۇنداق دەيدۇ:
ئۇلارنىڭ قىسسىسدىن ئەقىل ئىگىلىرى ئەلۋەتتە ئىبرەت ئالىدۇ. (قۇرئان) يالغاندىن توقۇلغان سۆز ئەمەس، لېكىن، ئۇ ئۆزىدىن ئىلگىرى نازىل بولغان (ساماۋى) كىتابلارنى تەستىق قىلغۇچىدۇر، ھەممە نەرسىنى ئىنچىكە بايان قىلغۇچىدۇر، ئىمان ئېيتىدىغان قەۋم ئۈچۈن ھىدايەتتۇر ۋە رەھمەتتۇر. سۈرە يۈسۈف  111‏- ئايەت
----------------

ئىسلام تورىدا بىرسى مۇنداق سۇئال سورىغان:
ئانام ئىجتىمائىي پاكىز پوۋېستلارنى يازىدۇ. بۇلارنىڭ مەزمۇنى ساغلام بولۇپ، دىن ۋە ئەخلاق دائىرىسىدىن چىقىپ كەتمەيدۇ. ئۇنىڭدىكى پېرسۇناژلار ئىماندار ناماز ئوقۇيدىغان، روزا تۇتىدىغان، ئاتا-ئانىسى ۋە ئائىلىسىنى ھۆرمەت قىلىدىغان ۋە يېتىملارغا ياردەم قىلىدىغان ياخشى كىشىلەر بولۇپ ئانام ئۇلارنى ياخشى ئۈلگە يارىتىش مەقسىتىدە تەسۋىرلەپ يازىدۇ.  بىر نەشرىيات ئورگىنى بۇ پوۋېستلارنى كىتاپ شەكلىدە بېسىپ تارقىتىشنى تەلەپ قىلدى. مۇشۇنداق رىۋايەتلەرنى يېزىش ھارام بولامدۇ؟ باشقىلارنىڭ ئوقۇشى ئۈچۈن كىتاب قىلىپ تارقىتىلسا جايىز بولامدۇ؟ بۇ ئارقىلىق تاپقان پۇل ھالال بولامدۇ ؟
ئاللاھ ئەجرىڭىزنى بەرسۇن.

جاۋاب
ئاللاھغا ھەمدۇ - سانا، دۇرۇت ۋە سالام ئاللاھنىڭ ئەلچىسى، ئۇنىڭ ئائىلىسى ۋە ساھابىلىرىگە بولسۇن.

پوۋېستلارنى يېزىش ئۈچ تۈرگە بۆلىنىدۇ:
بىرىنچىسى: بۇ پوۋېستلار نىڭ شەرىئەتكە خىلاپ بولغانلىرى، بۇزۇق ئەقىدە ۋە ناچار ئەخلاقنى تەرغىب قىلىدىغانلىرىنى يېزىش ۋە تارقىتىش جايىز بولمايدۇ.

ئىككىنچىسى:
شەرىئەتكە پايدىلىق، توغرا ئېتىقاد ۋە گۈزەل ئەخلاققا يېتەكلەيدىغان ۋە ياخشى ئىشلارغا تەرغىب قىلىدىغان پوۋېستلارنى يېزىش ۋە تارقىتىش مۇستەھەپ ياخشى ئەمەللەردىن سانىلىدۇ. چۈنكى بۇ ئىسلام شەرىئىتى تەرغىب قىلىدىغان ئەمەللەردىندۇر.

ئۈچىنچىسى:
شەرىئەتكە مۇخالىپ مەزمۇنلارنى ئۆز ئىچىگە ئالمىغان ۋە شەرىئەتكە پايدىلىقمۇ بولمىغان پوۋېستلار. بۇنداق پوۋېستلارنى يېزىش ۋە تارقىتىشنىڭ ھۆكمى مۇباھ. يەنى ساۋابمۇ بولمايدۇ گۇناھمۇ بولمايدۇ.
سىزنىڭ ئانىڭىز يازىدىغان پوۋېستلار ئىككىنچى تۈرگە كىرىدۇ. شۇڭا ئۇنداق پوۋېستلارنى يېزىش ۋە تارقىتىش گۇناھ ھېسابلانمايدۇ بەلكى ئەجر - ساۋاپ تاپىدۇ .

لىكىن ئاشۇ پوۋېستلارنى تارقىتىشتىن ئىلگىرى ئىلىم ئەھلىگە ۋە ئىسلامىي ئەدىبلەرگە بىر قېتىم كۆرسىتىشىنى تەۋسىيە قىلىمىز.
ئەمما بۇ يول بىلەن تاپقان پۇل ھالالدۇر.

ئىنسان ھاجەتمەن بولغاچقىلا ياخشلىق قىلىدۇ.

تىرىشچان ئەزا

ئىنسان ھاجەتمەن

UID
6636
يازما
32
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1053
تىزىملاتقان
2010-10-20
ئاخىرقى قېتىم
2011-10-10
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-31 10:21:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم:
ھەق ھەممىنى ئىسپاتلايدۇ . قارىغاندا ئەمدى ئىدىيەرىڭلاردىن ئۆتكەن چېغى ، بۇ ھىكايىىنىڭ سەلبىي تەرىپىلا بار ، ئىجابىي تەرىپى يوقلىقى !!!ئىنسابىڭلارغا بارىكاللا !!!

ئىنسان ھاجەتمەن بولغاچقىلا ياخشلىق قىلىدۇ.

UID
7001
يازما
61
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1801
تىزىملاتقان
2010-11-3
ئاخىرقى قېتىم
2013-2-28
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-31 10:34:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ماڭا بۇ ھىكايە  ئۇقۇشماستىن مەينەت بىر يەرگە كىرىپ قېلىپ يېپىشقاق يىرگىنىشلىك بىر نەرسىنى يۇقـىرىۋالغاندەك تەسىر بەردى.

UID
2333
يازما
380
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
11993
تىزىملاتقان
2010-5-31
ئاخىرقى قېتىم
2012-8-14
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-31 10:35:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھىچقانداق ئىنكاسنىڭ چۈشمىگىنى يېڭىش-يېڭىلىنىشتىن دېرەك بەرمەيدۇ،بەلكىم تورداشلار بۇنداق مۇنازىرىلەرگە قىزىقمىغاندۇ.

UID
5521
يازما
80
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2270
تىزىملاتقان
2010-9-8
ئاخىرقى قېتىم
2012-4-13
توردا
6 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-31 11:29:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
گەپ قىلماي دىگەن لىكىن بەكلا ئەدەپ كەتكىلى تۇردۇڭلار . خۇددى ئۇزۇڭلار مۇسۇلمان باشقا ئادەمنىڭ ھەممىسى كاپىردەك . مۇنبەردە يۇز تېپىشىنىڭ ھەم مۇنازىردە مۇتلەق ئۈستۇنلۇك قازىنىشىنىڭ بىر نەچچە خىل يولىنى باشتا دەۋىتىپ ئاندىن ئېشمنى قىلاي . خۇددى سىلەرمۇ ھىچقانداق گەپنى ئاڭلىماي بىشىڭلارنى ئېچىڭلارغا تىقىپ گەپ قىلغانغا ئوخشاش مەنمۇ بىشىمنى ئېچىمگە تىقىپ بىر نەچچە ئېغىز سۆز قىلاي . ئاندىن تەڭلەشكەن بۇلايلى . شۇنىڭ بىلەن بۇ مۇنازىرە مەن يىڭىلىپ سىلەر يىڭىپ ئاخىرلاشقان بولسۇن .
پىكىر قىلغۇچىلارنىڭ بىرىنچى يولى .
دىندىن نەقىل ئىلىپ گەپ قىلغاندا باشقىلارنىڭ نەزىرىدە ئادەم ھۆرمەت تاپىدۇ ھەم تورداشلارنىڭ نەزىرىدە ئىمانى كامىلىكەن دىگەن كۆز قاراشقا كەلگەندىن كىين ئۇلارغا ئوخشاش بولمىغان بىرەر كۆز قاراشنى ئوتتۇرغا قويغان ئادەمنىڭ گىپى يالغۇز شەخىسكە ئەمەس دىنىمىزغا قارشى چىققان بۇلىدۇ دە شۇنىڭ بىلەن كاپىرلىق كىنىشكنى قولىغا ئىلىپ مۇنازىرىدىن چىكىنىشكە مەجبۇر بۇلۇپ رەسۋالارچە مەغلۇپ بولغان بۇلىدۇ . شۇڭا بىر تەرەپتىن دىندىن نەقىل ئىلىپ يەنە بىر تەرەپتىن بىرەر ئەسەرنىڭ قىممىتى ھەققىدە سۆزلىگەندە ھەم بىخەتەر ھەم قارشى چىققىلى بولمايدىغان مۇتلەق غەلبە قىلىش پۈرسىتىنى ياراتقىلى بۇلىدۇ .  نىمىشقا ؟  بىر ئادەمنىڭ بىشى ئون بولسىمۇ پەيغەمبىرىمىز دىگەن سۆزلەر ۋە ھەدىسكە قارىشى قارشى چىققىلى بۇلامدۇ ؟ شۇنىڭ بىلەن مۇنازىرە قىلغۇچى جىم بۇلۇپ مۇنازىرە ساق سالامەت جىمىقىدۇ . لىكىن ھىكايىلەر يەنە توقۇلىۋىرىدۇ . ئەنۋەر ھاجى مۇھەممەد بۇرۇنقىدەك يەنە يىزىۋىرىدۇ . چۇنكى ئۇ بىر ئادەمنىڭ بىر ھىكايىنى ئوقۇشى بىلەن دىندىن چىقىپ كېتىشىگە ئىشەنمەيدۇ . ئۇمۇ ئەسلى مۇنازىرىنى ياخشى كۆرىدىغان يازغۇچى ئىدى بىراق بۇ تىمىغا قاراپ كاپىر بۇلۇپ كەتمەي دەپ قاتناشمىغان بۇلىشى مۈمكىن .
يەنە بىرى بىر تۈركۇم ئادەم بار ھازىر . مەن دەۋاتقان گەپنى  ئۇقماي تۇرۇپمۇ سۆزلەۋىرىمەن گەپ بارمۇ دەيدىغان . ئۇنداق قىلساق بولمايدۇ دىگەن گەپنى قىلمايلى . لىكىن بىر ئىشنىڭ . بىر كەسىپنىڭ قانۇنيتىنى بىلمەي تۇرۇپ يەنە سۆزلەۋىرىدىغان ئادەملەرگە مەن قايىل نىمىشقا دىسڭىز بۇ باشقىلارنىڭ ئىشىغا قالايمىقان ئارلىششتىن باشقا نەرسە ئەمەس . ھەتتاكى بىر ئىشنى چۇشەنمەي تۇرۇپ يەنىلا گەپ قىلالاشنىڭ ئۆزى ئادەمدىن ئاجايىپ كاتتا غەيرەت جاسارەت تەلەپ قىلىدىغان كاتتا ئىش . شۇڭا ھازىر تىلشۇناسلىق ھەققىدە ناۋاي گەپ قىلىدىغان . موزىكا ئىلمى ھەققىدە ياغاچچى ئوبزۇر يازىدىغان يەرگە كەلگەچكە گىپىمىزنىڭ ئاساسى كۈچسىز بۇلۇپلا قالماي ھىچكمنى قايىل قىلالمىغاندىن سىرىت بىر مۇنچە بىمەنە گەپ سۆزلەر ئوتتۇرغا چىقىدۇ . ئادەم ھىچ بولمىسا نىمىگە نىمە دەۋاتقانلغىنى چۇشەنمىسە بۇنى قانداق مۇنازىرىگە ئوخشىتىش مۈمكىن  ؟
سۇئال ـئۆزى گەپ قىلىۋاتقان مەسىلىنى مۇنازىرە قىلغۇچى چۇشىنىشى كىرەكمۇ ؟
جاۋاپ - چۇشىنىشى كىرەك . چۇشەنمىسە نىمىگە قانداق گەپ قىلىدۇ . ئىش مانا مۇشۇنداق بۇلىشى كىرەك . ھازىر كۆپىنچە مۇنازىرىلەرنىڭ مەغلۇپ بۇلىشى ئەنە شۇ چۇشەنمەي تۇرۇپ گەپ قىلىدىغانلارنىڭ جىقلىغىدا بولسا كىرەك . سىز بىر ئىشنى چۇشەنمسىڭىز قايسى ئىرادە بىلەن قانداق پىكىر يۈنۈلىشىدە پىكىر بايان قىلسىز ؟ لىكىن سىز گەپ قىلۋىرسىز . گىپىڭىز يوللۇقمۇ . ئۇنىڭ ئورنى بارمۇ يوقمۇ . قايىل قىلىش كۈچىچچۇ دىگەنلەر بىلەن چاتىغىڭىز بولمسىلا بۇلىدۇ .

ئاخىرىنى كىين يازاي ئالدىراش بوپ قالدىم .

باشقىلارنىڭ ئىتىقادىدىن گۇمان قىلغىچە ئۈزۈڭنىڭ ئىمانى ھەققىدە ئويلان  .

UID
5821
يازما
125
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
2405
تىزىملاتقان
2010-9-20
ئاخىرقى قېتىم
2013-3-4
توردا
60 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-30 03:13:07 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
باشقىلارنىڭ ئىتىقادىدىن گۇمان قىلغىچە ئۈزۈڭنىڭ ئىمانى ھەققىدە ئويلان         

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش