| باشلانغۇچ مەكتەپ مەجبۇرىيەت مائارىپى دەرىسلىكى بويچە تەجىرىبە دەرىسلىك ئوقۇتۇش لاھىسى
4-يىللىق 2-ماۋسۇم
تىل-ئەدەبىيات
سوپۇن مازغىپىدىكى يىڭىلىق ۋاقتى: 2015-يىلى5-ئاينىڭ 25-كۈنى ئوقۇتۇش نىشانى: بىلىم ۋە قابىليەت ئەسەرنى توغرا ، راۋان ھىسىياتلىق ئوقۇپ ئاساسى مەزمۇننى ئىگىلەش. نىيۇتۇننىڭ كۈن نۇرىنىڭ رەڭگىنى ئاجرىتىش ۋە يىغىش قائىدىسىنى تىپىش جەريانىنى ئىگىلەش ئۇنىڭ مەسىلە بايقاشقا ،مەسىلە ئوترىغا قويۇشقا ، شۇنداقلا مەسىلە ئۈستىدە بوشاشماي ،قىتىر قىنىپ ئىزدىنىش روھىنى ئۆگۈنۈش. جەريان ۋە ئۇسۇل: بۇ-دەرىسنى يەتكۈزۈشتە چۈشەندۈرۈش 126-بەتتىكى رەسىمنى كۆزىتىش ،سۆزلەش ئوقۇش ئۇسۇللىرى ئارقىلىق نىيۇتۇننىڭ بايقاپ چىققان يىڭىلىقلىرىنى ئوقۇغۇچىلارغا يەتكۈزىمەن. ھىسىيات پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى: بۇ دەرىسنى ئۆگۈنۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئالىملارنىڭ قانداق ھالەتتە تەتقىق ئىلىپ بارغانلىقى ۋە شۇنىڭغا بىرلەشتۈرۈپ ئەڭ ياخشى بولغان تەتقىقات قىززىقىشى رولىنى جارى قىلدۇرۇشقا مەيدان ھازىرلاشقا يىتەكلەش ئۆز قىززىقىشىنى ئاشكارلاش سەھنىسىگە باشلاپ چىقىدۇ. مۇھىم نۇقتا ئەسەرنى ھىسىياتلىق ئوقۇشقا يىتەكلەش ، ئەمەليەتكە كىڭەيتىش. قىيىن نوقتا : ئەسەرنى توغرا ،راۋان ھىسىياتلىق ئوقۇشقا يىتەكلەش. دەرىس تىپى : يىڭى دەرىس ئوقۇتۇش ئۇسۇلى : ئوقۇش ،چۈشەندۈرۈش ،سۆزلەش ئۈلگە كۆرسىتىش. ئۆگۈنۈش شەكلى: ئوقۇش ھەمكارلىشىپ ئۆگۈنۈش ، ئىزدىنىپ ئۆگىنىش . دەرىس بايلىقى : دەرىسلىك دىتال .سوپۇن ،سۇ ئەينەك ،داس
ئوقۇتۇش جەريانى: تەييارلىق سىناق 1-تەمكىنلىك ۋە جاسارەت دىگەن دەرىسنىڭ ئاساسلىق مەزمۇنى نىمە ؟ تۆۋەندىكى سۆزلەرگە ئىزاھات بىرىڭ 1-تەمكىن _ 2-غايە _ 3-پىستان_ 1-تالاپەت_ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدىكى تۆتىنى يۇكسەك تونۇشنىڭ مەزمۇنى: ۋەتەننى يۇكسەك تۇنۇش، جۇڭخۇا مىللەتلىرىنى يۇكسەك تۇنۇش، جۇڭخۇا مەدەنيىتىنى يۇكسەك تۇنۇش، جۇڭگۇچە ئالاھىدىلىككە ئىگە سوتسىيالىزىمىنى يۇكسەك تۇنۇش يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش : ئوقۇغۇچىلارغا سوپۇن ماغزىپىنىڭ ھاسىل بولۇش ۋە كۇن نۇرىنىڭ سوپۇن ماغزىپىغا چۇشكەندىن كىيىنىكى ئۆزگىرىشنى كۆرسىتىش ئارقىلىق يېڭى دەرىسىكە باشلاپ كىرىمەن (ئوقۇتقۇچى –ئوقۇغۇچى بىرلىكتە سوپۇن ،داس،ئەينەك ،سۇ قاتارلىق دەرىس بايلىقىرىدىن پايدىلىنپ ئەمىلى مەشغۇلات ئىشلەپ چىقىدۇ ۋە بۇ جەريانلارنى ھىس قىلىدۇ) ئوقۇش مەزمۇنى: تەجىربە ئىشلەپ يىڭى دەرىسكە يىتەكلەش ،نىيۇتۇننىڭ ئوينىغان سوپۇن مازغىپى ئويۇنىنى ئويناش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى ماغزاپ كۆپۈكچىلىرىدىكى رەڭنى كۆزىتىشكە ھەم ئۇنىڭدىن نىمىنى بايقىغانلىقىنى ئوترىغا قويۇشقا تەشكىللەپ <<بۆگۈن بىز سىلەرگە ئوخشاش بىر بالىنىڭ ئەنە شۇ سوپۇن – كۆپۈكچىلىرىدىن بىر ئىلىم –پەن يىڭىلىقىنى تىپىپ چىققانلىقى ھىكايە قىلىنغان ئەسەرنى ئۆگىنىمىز ،بۇ يىڭىلىقنى بايقىغان بالا كىملىكىنى ،ئۇنىڭ بۇ يىڭىلىقنى قانداق تىپىپ چىققانلىقىنى ئەسەرنى ئوقۇش ئارقىلىق بىلىپ باقايلى>> دىگەن ئاساستا يىڭى دەرىسكە يىتەكلەشكە بولىدۇ ، پىرسۇناژنىڭ ئىشىنى يىپ ئۇچى قىلىپ ئوقۇغۇچىلارنى ئوقۇشقا يىتەكلەش.ئاندىن چۈشىنىكسىز سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى چۈشەندۈرمەن. (1) مامكاپ-ئۆسۈملۇكنىڭ بىرتۈرى (2) كۆزىتىش-تەپسىلى كۆرۈش (3) ئىلتىماس-تەلەپقىلىش (4) ئالاقىلىشىش-رەسىم،ئاۋاز،قىسقا فىلىملەرنى كۆرۈشئ ئارقىلىق يەنە بىرسى بىلەن تەجرىبە ئالماشتۇرۇش (5) ئۇنۇم-نەتىجە (6) سىر-مەخپىيەتلىك 1.نىيۇتۇن نىمە ئۈچۈن تەجرىبە ئىشلىمەكچى بولدى؟ ج:نىيۇتۇن سوپۇن مەغزىپىنى ئويناش جەريانىدا كۈننۇرىدىن چۈشكەن نۇرنىڭ سوپۇن مەغزىپىدە ھەسەن-ھۈسەننىڭ ھاسىل بولغىنىغا قىززىقىپ تەجرىبە ئىشلىمەكچى بولدى. 2.تەجرىبە نەتىجىسى قانداق چىقتى؟ ج:تەجرىبە نەتىجىسى نىيۇتۇن ئويلىغاندەك چىقتى.
مۇستەھكەملەش مەشىقى : نىيۇتۇن دەسلەپتە سوپۇن مازغىپىدىن نىمىنى ھىس قىلدى ؟
دەرىستىن كىيىنىكى خۇلاسە : بۇدەرىستە نىيۇتۇندەك بىر كىچىك بالىنىڭ ئىلىم پەنگە بولغان قىززىقىشى ۋە قىزغىنلىقى سۆزلەنگەن.
دوسكا لاھىيسى 16.سوپۇن ماغىزىپىدىكى يىڭىلىق
1.تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى ئىيتىپ بىرىڭ. (1)مامكاپ- (2)ئالاقىلىشىش- (3)ئۈنۈم- (4)سىر-
تاپشۇرۇق.تىكىستنى پىششىق ئوقۇپ كىلىش ھەمدە نىيۇتۇننىڭ كىچىك ۋاقتىدىكى ئىش پائالىيەتلىردىن ماتىريال توپلاپ كىلىش.
|
|