|
كەلپىن ناھيىلىك 1-ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ2016-يىلى 2-مەۋسۈملۈك تىل-ئەدەبىيات چارەكلىك ئىمتىھان سۇئالى ( 7-يىللىق ئادەتتىكى سىنىپلار ئۈچۈن) 1- سۇئال توغرا جاۋاپنى تاللاڭ.(15نۇمۇر) (1)تىيىن ھەققىدە ئېيتىلغانلاردىن توغرىسى( ) A.تىيىن يەر ئاستىدا ئۇۋا ياسايدۇ. B .تىيىن ئادەتتە چوڭ دەرەخلەرنىڭ ئۈستىدە ماكانلىشىدۇ . C.تىيىن سۇ ئۈزۇش ماھىرى. D.تىيىن يىرتقۇچ ھايۋانغا كىرىدۇ (2)بۇركۇت تۇرلىرىنىڭ سانى ئاز بولغاچقا خەلقئارا قوغدىلىدىغان يىرتقۇچ قۇشلارقاتارىغا كىرگۇزۇلگەن ئۇنداقتا بۇركۇت ئېلىمىزدە ( ) A.دۆلەتلىك 1-دەرىجىلىك قوغدىلىدۇ. B. دۆلەتلىك 3-دەرىجىلىك قوغدىلىدۇ. C. دۆلەتلىك 2-دەرىجىلىك قوغدىلىدۇ. D.ئاپتونوم دەرىجىلىك قوغدىلىدىغان قوش. (3)ئۈرۈمچى خەلق تىياتىرخاننىڭ قۇرلىشىغا دائىر مەزمۇنلاردىن توغرىسى ( ) A.1955ـ يىلى قۇرلۇش باشلىنىپ ، 1958ـ يىلى 12 ـئايدا تاماملانغان ۋە شۇ يىلى يېڭى يىلدا ئېچىلىش مۇراسىمى ئۆتكۇزۇلگەن . B. 1956ـ يىلى 12 ـئايدا قۇرلۇش باشلىنىپ ، 1957ـ يىلى1 ـئاينىڭ 7ـ كۇنى ئېچىلىش مۇراسىمى ئۆتكۇزۇلگەن . C. 1957ـ يىلى قۇرلۇش باشلىنىپ ، 1959ـ يىلى12 ـئايداقۇرلۇش پۇتۇپ 1960ـ يىلى1 ـئاينىڭ 7ـ كۇنى ئېچىلىش مۇراسىمى ئۆتكۇزۇلگەن . D. 1957ـ يىلى قۇرلۇش باشلىنىپ ،1959ـ يىلى12 ـئايدا تاماملانغان ۋە 1957ـ يىلى1 ـئاينىڭ 7ـ كۇنى ئېچىلىش مۇراسىمى ئۆتكۇزۇلگەن . (4) ئافاق خوجا مازىرى ( ) A. قەشقەر بىناكارلىق ئۈسلۇبىغا ئىگە قۇرلۇش. B.قارخانىلار خانلىقى ئۈسلۇبىغا ئىگە قۇرلۇش. . C.ئۇيغۇر بۇددا بىناكارلىق ئۈسلۇبىغاخاس قۇرلۇش . D. ئۇيغۇر ئىسلام بۇددا بىناكارلىق ئۈسلۇبىغاخاس قۇرلۇش. . (5)1930ـ يىلدىن 1932ـ يىلغىچە بولغان ۋاقىت ۋېن يىدۇ ئەپەندىنىڭ تەتقىقاتىنىڭ دەسلەپكى مەزگىلى ئىدى يىدۇ ئەپەندىنىڭ تەتقىقاتىنى ( ) A.تارىخ پەنلىرىنى تەتقىق قىلىشتىن باشلانغان B.تاڭ دەۋرىدىكى شىئىردىن باشلىغان C .جۇغراپىيە پەنلىرىنى تەتقىق قىلىشتىن باشلانغان D.سىياسى نەزىريىنى تەتقىق قىلىشتىن باشلانغان 2-سۇئال بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ.(15نۇمۇر) (1)غازى ئەھمەدى 1933 - يىلى ( )دە تۇغۇلغان . ئۇنىڭ ۋەكىللىك ئەسەرلىرىدىن ( ) ( ) ( ) قاتارلىقلار بار . (2)بىتخوۋىن ( )لىك كومپىوزىتور . 1798ـ يىلى ( )سىزىمى ئاجىزلىشىشقا باشلاپ ( ) يىلغا كەلگەندە گاس بولۇپ قالغان. (3)ئۇيغۇر تىلىنىڭ سۆزلۇكىدىكى سۆزلەر قوللىنش دائىرسىگە قاراپ ( ) ۋە ( ) دەپ ئىككى تۇرگە بۆلىنىدۇ. (4)گۇگۇڭ سارىيىنىڭ ئەسلى نامى ( ) بولۇپ شىنخەي ئىنقىلابى ( ) نى ئاغدۇرۇپ تاشلىغاندىن كىيىن ،( ) دەپ ئاتالغان ئازاتلىقتىن كىيىن ( )دەپ بىرىلگەن. (5)ئىنسانىيەت ئۈچۈن ( ) يىلدىن ئارتۇق ئىشلىگەن ئۇلۇغ ،خاسىيەتلىك ھايۋان تۆگىنىڭ ( ) دىگەن چىرايلىق سۈپىتى بار. 3-سۇئال قىسقىچە جاۋاپ بىرىڭ. (20نۇمۇر) (1)ماۋزۇدۇڭ ساۋاقداشلىرىدىن كىتاپ ئارىيەت ئېلىپ تۇرۇشىدىن ئۇنىڭ قانداق ئۈگۈنۈش ئۇسۇلىنى ھىس قىلدىڭىز؟(4نۇمۇر)
(2)ئاپتۇر ۋېرسال سارىيىنى چۇشەندۇرۇشنىڭ قايسى ئۇسۇللىرىدا چۇشەندۇرگەن ؟(4 نۇمۇر)
(3)مۈشۈكئېيىقنى قوغداشتا تەبىئىلىكى قوغدىلىدىغان رايۇن تەسىس قىلىشلا كۇپايە قىلامدۇ؟ نىمە ئۈچۈن؟(4نۇمۇر)
(4)ياۋا تۆگىنى ئائىلىلەردە بېقىشقا بولامدۇ؟ نىمە ئۈچۈن؟ (4نۇمۇر)
(5) سۆزلۇك دىگەن نىمە ؟ ئۇ نىمىلەرنى تەتقىق قىلىدۇ ؟ (4نۇمۇر)
.
4-سۇئال :تۆۋەندىكى ماقال-تەمسىللەرنى تۇلۇقلاپ يېزىڭ.(10نۇمۇر) 1) ئەمگەك بىلەن ئەر كۆكىرەر ،
2) بىلىگەن بىلىگىننى ئىشلەر ،
3) ئادەمنىڭ سۆلىتىگە قارىما ،
4) باردا پولدۇرۇڭ – پولدۇرۇڭ ،
5) يالغۇز ئاتنىڭ چېڭى چىقماس ،
5-سۇئال ئۇنۋىرسال مەشىق (6 نۇمۇر) (1) تۆۋەندىكى سۆزلەرنى ئاساسى سۆزلۈك ۋە ئادەتتىكى سۆزلۈككە ئايرىپ بىرىڭ ؟ 1)يۈز بېشى ( ) 2) ئاپتۇموبىل ( ) 3) ئۈندىدار ( ) 4) تەكلىماكان ( ) 5)سەندەل ( ) 6)ئايلا ( ) (2) تۆۋەندىكى سۆزلەر قانچە تاۋۇشتىن تۇزۇلگەن ؟ قانداق مەنىنى بىلدۇردىغانلىقىنى ئىزاھلاڭ ؟ (4 نۇمۇر) 1)دىئابىت- 2)بەنبەنتۇڭ -
6-سۇئال يېزىقچىلىق (30 نۇمۇر) سىز كۇندە نۇرغۇن ساۋاقداشلار بىلەن كۆرۇشۇپ پىكىر ئالماشتۇرۇپ تۇرىسىز . بەزىلىرىنى ھۆرمەت قىلسىڭىز ،بەزىلىرىنى ياقتۇرمايسىز ،ئۇنداقتا سىزگە ئەڭ تەسىر قالدۇرغان دوستىڭىزنىڭ تاشقى قىياپىتى ۋە ئىچكى ھىسياتىنى يۇرۇتۇپ ‹‹ مىنىڭ دوستۇم ››دىگەن تىمىدا بىر پارچە ماقالە يېزىڭ؟ تەلەپ : 1) يازغاندا ئۇنىڭ ئالاھىدىلىگىنى ،مىجەز خارەكتىرىنى ، سىزگە بەرگەن تەسىرىنى ئېنىق يۇرۇتۇپ بىرىڭ؟ 2) ھەجىمى بىر يىرىم بەت ئەتراپىدا بولسۇن . 3) ئىملاسى توغرا ،خەت چىرايلىق ،سۆز- جۇمللەرنى راۋان باغلىنىشلىق يېزىشقا تىرىشىڭ .
|
|