باشقۇرغۇچىلار يىغىنى (2)
بايقاش مۇنبىرىمىزدىكى ئالى باشقۇرغۇچى ۋە مۇنبەر باشلىقىلىق ۋەزىپىسىنى ئۆتەۋاتقان ئەزىز دوستلار، ياخشىمۇسىلەر؟ بايقاش مۇنبىرىمىز يۇرۇق دۇنياغا كۆز ئاچقان بۇ ئىككى يىلدىن بۇيان رايونىمىزدىكى ھەر دەرىجىلىك، ھەرخىل مەكتەپلەردە ئىشلەۋاتقان كەڭ مائارىپچىلار ۋە ھەر ساھە دوستلارنىڭ قوللىشى ۋە بىر نىيەت، بىر مەخسەتتە تىرىشچانلىق كۆرسىتىشى نەتىجىسىدە ئەزالار قوشۇنىنىڭ سەرخىللىقى، تېمىلىرىنىڭ پايدىلىنىشچانلىقى بىلەن تور دۇنياسىدا بەلگىلىك ئىناۋەت ۋە قىممەتكە ئېرىشتى. رايونىمىزدىكى كەڭ مائارىپچىلارنى ئەتراپىغا ئۇيۇشتۇرۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئىللىق ئائىلىسى، سىرداش دوستى ۋە قابىل ياردەمچىسىگە ئايلاندى. بۇ نەتىجىلەر ھەرقايسىڭلارنىڭ بايقاش مۇنبىرىنىڭ كەلگۈسى تەرەققىياتى ۋە تەقدىرىگە مەسئۇل بۇلۇش مەيدانىدا تۇرۇپ، مۇنبەردىكى كونا-يېڭى ئەزالارغا بولغان توغرا، ئىلمىي يېتەكچىلىكىڭلار ۋە تېما-ئىنكاسلارنى باشقۇرۇش جەھەتتە سىڭدۈرگەن جاپالىق ئەجرىڭلاردىن ئايرىلالمايدۇ. ئەمما يېقىنقى بىر مەزگىلدىن بۇيان مۇنبىرىمىزدە تۆۋەندىكىدەك بىر قىسىم مەسىلىلەر ساقلانماقتا:
1.بىر قىسىم ئەزالىرىمىزدا باشقىلارنىڭ ئەمگىگىگە ھۆرمەت قىلمايدىغان، تەپ تارتمايلا باشقىلارنىڭ ئەمگەك مىۋىسىنى ئۆز نامىدا مۇنبەرگە يوللايدىغان نومۇسسىز قىلمىشلار ئارقا-ئارقىدىن يۈز بېرىۋاتىدۇ.
2.مۇنبىرىمىزگە باشقا مۇنبەرلەردە تۆكمە بۇلۇپ كەتكەن، پايدىلىنىش قىممىتى يوق پاخال تېمىلار يوللىنىۋاتىدۇ ھەم تەستىقلىنىۋاتىدۇ.
3.يەنە مۇنبىرىمىزگە باشقا مۇنبەرلەردىن كۆچۈرۈپ كېلىنگەن، بەلگىلىك پايدىلىنىش قىممىتى بار دەپ قارالغان، ئەمما ئاپتورى ۋە مەنبەسى ئەسكەرتىلمىگەن تېمىلارمۇ يوللىنىۋاتىدۇ ۋە تەستىقلىنىۋاتىدۇ.
4.تورداشلىرىمىزنىڭ جاپالىق ئەمگىگى نەتىجىسىدە مەيدانغا كەلگەن، مۇنبىرىمىزگە خاس بىر قىسىم نادىر مائارىپ ماتىرىياللىرىمىز بىر قىسىم ئەزالار تەرىپىدىن ئوغۇرلىنىپ، باشقا مۇنبەرلەرگە يوللىنىۋاتىدۇ.
5.مۇنبەردىكى باشقۇرغۇچىلار تەڭشەلگەندىن كېيىنمۇ يەنە بىر قىسىم باشقۇرغۇچىلىرىمىز ئۆزلىرىنىڭ باشقۇرغۇچىلىق مەسئۇلىيىتىنى دىگەندەك ئادا قىلىپ كېتەلمەيۋاتىدۇ.
يۇقارقىدەك بىر قاتار مەسىلىلەر مۇنبىرىمىزگە، مۇنبىرىمىزدىكى تورداش دوستلارنىڭ شان-شەرىپىگە، مۇنبىرىمىزنىڭ مائارىپچىلار قەلبىدىكى ئوبرازىغا داغ تەككۈزۈۋاتىدۇ، شۇنىڭ بىلەن بىللە يەنە قېرىنداش مۇنبەرلەر ئارا دوستانە مۇناسىۋەتكە زىيان سېلىۋاتىدۇ. شۇنىڭ بىلەن بىللە يەنە تورداشلارنىڭ مۇنبىرىمىزگە ئەزا بۇلۇپ كىرىش قىزغىنلىقى ۋە تېما-ئىنكاس يوللاش قىزغىنلىقىغا سوغۇق سۇ سېپىۋاتىدۇ. بۇنداق قىلمىشلار مۇنبىرىمىزنىڭ بۇنىڭدىن كېيىنكى سىجىل، ساغلام تەرەققىياتى ۋە گۈللىنىشىگە قارىتا تولىمۇ زىيانلىق ئاقىۋەتلەرنى ئېلىپ كېلىدۇ.
مەن ئويلايمەن: بايقاش مۇنبىرىمىز ئاغزىغا نىمە كەلسە شۇنى يېزىۋېرىدىغان كىچىك بالىلارنىڭ مەشق دوسكىسى ياكى باشقا مۇنبەرلەردە تۆكمە بۇلۇپ كەتكەن پاخال تېمىلارنىڭ ئەخلەتخانىسى ئەمەس!... ۋە ياكى بىر قىسىم نومۇسسىز «تېما ئوغرىلىرى»نىڭ ئوغرىلىغان ئولجىلىرىنى ساقلايدىغان زاڭ مال ئىسكىلاتى ياكى ھارام ماللىرىنى باشقىلارغا كۆز-كۆز قىلىدىغان يەرمەنكە سورۇنىمۇ ئەمەس!!... بەلكى ئۇيغۇر مىللى مائارىپ ئىشلىرى ئۈچۈن تېگىشلىك ھەسسە قوشۇش يولىدا ئۆزىگە خاس يول تۇتقان، ئۆز ئارا ھەمكارلىق، ئۆز ئارا ياردەم بېرىش ۋە ئورتاق ئىلگىرلەش نىشانى ئاساسىدا ئۆزىنىڭ ھالال ئەمگىكى ئارقىلىق ياشاشنى ئۆزىنىڭ كىشىلىك ھايات مىزانى ۋە ئۆلچىمى قىلغان، پەخىرلىك نامغا ئىگە ئوقۇتقۇچىلار مۇنبىرى!!!... شۇنداقلا رايونىمىزدىكى كەڭ مائارىپچىلارنىڭ جاپالىق قان-تەرى ۋە ئىجادى ئەمگىكى مۇجەسسەملەنگەن مائارىپ ماتىرىياللىرى ئامبىرى!.... بىز بىر دۆۋە كۆچۈرۈلمە تېمىلاردىن كۆرە، بىر ئابزاس ئىجادى تېمىلارنى قەدىرلىشىمىز ۋە ئالقىشلىشىمىز كېرەك.
بۇ تېمىغا پەقەت مۇنبىرىمىزدىكى باشقۇرغۇچى دوستلارلا كىرەلەيدۇ، مۇنبىرىمىزدىكى بارلىق باشقۇرغۇچىلىق ۋەزىپىسىنى ئۆتەۋاتقان دوستلارنىڭ يۇقارقى مەسىلىلەر ئۈستىدە ئەستايىدىل ۋە مەسئۇلىيەتچان بۇلۇپ، ئەركىن-ئازادە، كەڭ دائىرىلىك پىكىر قاتناشتۇرۇشىنى، مۇنبىرىمىزنىڭ بۇنىڭدىن كېيىنكى تەرەققىياتى ئۈچۈن قىممەتلىك پىكىر-تەكلىپلىرىنى ئايىماسلىقىنى، ساقلانغان مەسىلىلەرنى تۈزۈتىشتە تونۇشنى بىرلىككە كەلتۇرۇپ، ئۆز مەجبۇرىيىتىنى تولۇق ئادا قىلىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن.
2013-يىلى 8-ئاينىڭ 23-كۈنى |