ئارقا سۇپىغا كىرىش || يازما يوللاش|| يازما باشقۇرۇش || ئىنكاس باشقۇرۇش|| سەھىپە باشقۇرۇش || ھۆججەت باشقۇرۇش || ئۇلانما باشقۇرۇش || بلوگ تەڭشەش|| ئۇسلۇپ ئالماشتۇرۇش|| زىيارەت ستاتىستىكىسى

  • 2009-06-01

    ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﺪﯨﻦ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﺋﻪﯕﮕﯜﺷﺘﯩﺮﯨﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺗﯧﭙﯩﯟﯨﻠﯩﺶ - [ئابدىشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسە]

    版权声明:转载时请以超链接形式标明文章原始出处和作者信息及本声明
    logs/40252449.html


    ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەدئىمىن
    1.   ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﮕﻪ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﮕﻪﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﯞﻩ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﻪﻗﯩﻞ
    " ﻏﺎﻳﻪ ﺭﯦﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻘﺎ ﻣﯚﻛﯜﻧﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ، ﻏﺎﻳﻪ ﺭﯨﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻛﯚﭼﯜﺭﻣﯩﺴﻰ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺑﻪﻟﯩﻜﻰ ﺋﻪﻗﯩﻞ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯚﺭﯛﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ، ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﻗﻠﯩﺪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﻧﻪﺭﺳﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﻣﻜﯩﻨﻠﯩﻜﻰ ."                                    ـــ  ﺑﯧﻠﯩﻨﯩﺴﻜﻰ
    ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﻛﯜﭼﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭘﻪﻥ - ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﺎ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻣﯩﯔ ﻳﯩﻞ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﯧﺮﯨﺸﻜﻪﻥ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺳﻪﻣﻪﺭﯨﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﺘﻰ. ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ (ﺳﯩﯟﯨﻠﯩﺰﺍﺗﺴﯩﻴﻪ) - ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﯓ ﯞﻩ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﻩ ﻳﯧﯖﻰ ﺑﯘﺭﻟﯘﺵ ﺩﻩﯞﺭﯨﻨﯩﯔ ﻣﯘﻗﻪﺭﻩﺭﻟﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﻗﯩﻠﺪﻯ. ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ - ﺯﯦﻤﯩﻦ ﯞﻩ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺳﻪﻫﻨﯩﺴﯩﺪﻩ ﺋﯚﺯ ﻗﯘﺩﺭﯨﺘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﭗ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ، ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯚﺯ - ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺶ، ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺗﯜﺭﻛﯜﻣﻠﯩﺮﻯ - ﺩﯙﻟﻪﺕ، ﺭﺍﻳﻮﻥ، ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﺎﻗﯩﻼﻧﻪ، ﮔﺎﺭﻣﻮﻧﯩﻚ ﻳﯧﯖﻰ ﺭﯦﻠﯩﺴﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﮔﯜﺯﯛﺵ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻤﯘ ﺋﯚﺯ ﻣﯘﻣﻜﯩﻨﻠﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺭﯦﺌﺎﻟﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺷﻘﺎ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﺪﻯ. ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﻣﯘﯞﻩﭘﭙﻪﻗﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﯘﻟﻐﺎﺵ، ﺩﯛﺷﻤﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻛﯜﭼﻪﻳﺘﯩﺶ، ﻫﻪﺭبىي ﺋﻪﺳﻠﻪﻫﻪﻟﻪﺭ ﻣﯘﺳﺎﺑﯩﻘﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﺷﯘﺭﯗﺵ، ﺋﯘﺭﯗﺵ ﯞﻩ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﺋﺎﭘﻪﺗﻠﻪﺭﮔﻪ ﻫﯧﺮﯨﺴﻤﻪﻧﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﻗﺎﺭﯨﺘﯩﺶ، ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ( ﻛﯜﻟﺘﯜﺭ ) ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺕ ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﺎ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﺎﻗﯩﻼﻧﻪ ﺋﺎﯓ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﻪﺳﻜﯩﻦ ﺯﯨﺪﯨﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﻮﺭﻧﯩﻐﺎ، ﺋﯘﻻﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﯧﯖﯩﭽﻪ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﯞﻩ ﺭﺍﺗﺴﯩﺌﻮﻧﺎﻝ ﻣﻪﺭىپەﺗﻨﻰ ﻳﯧﺘﻪﻛﭽﻰ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ گارﻣﻮﻧﯩﻚ ﺑﯩﺮﺩﻩﻛﻠﯩﻜﻨﻰ ﺩﻩﺳﺴﯩﺘﯩﺶ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﯩﻐﺎ ﺋﺎﻳﻼﻧﻤﺎﻗﺘﺎ.
    ﺷﯘﻧﻰ ﺋﺎﻳﺮﯨﻢ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﻫﺎﺟﻪﺗﻜﻰ، ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺋﺎﺩەﺘﺘﯩﻜﻰ ﻛﺎﻟﯧﻨﺪﺍﺭ ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ 19- ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ 20- ﺋﻪﺳﯩﺮﮔﻪ ﺋﺎﻟﻤﯩﺸﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻣﯩﻘﺪﺍﺭ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺷﯘﻧﯩﯖﺪﻩﻙ، ﭘﻪﻥ - ﺗﯧﺨﻨﻜﺎ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰ ﺗﯧﺰﻟﯩﻜﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﺍ، ﺋﯘﭼﯘﺭ ﺋﯩﻠﻤﻰ ﯞﻩ ﭘﻪﻥ - ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﺳﯧﺴﺘﯧﻤﯩﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﻠﯩﺮﻯ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﯜﻧﺘﻪﺭﺗﯩﭙﻠﻪﺭ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻧﻤﯘ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﻣﯘﻫﯩﻤﻰ، ﭘﯜﺗﯜﻥ ﭘﻪﻥ- ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﺍﺳﺘﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺳﯘﺑﯩﻜﺘﯩﭗ ﻣﻪﻗﺴﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﺎﻗﯩﻼﻧﻪ- ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻳﯧﯖﻰ ﺳﯜﭘﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺗﺎﻛﺎﻣﻤﯘﻟﻠﻨﯩﺶ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺴﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺋﯩﺰﺍﻫﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﻻﺯﯨﻢ، ﺗﺎﺭﯨﺦ ﭘﻪﻥ- ﺗﯧﺨﯩﻨﯩﻜﺎ ﯞﺍﺳﺘﯩﻠﺮﯨﻨﻰ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺳﯩﻠﯩﭗ، ﻳﺎﺗﻼﺷﻘﺎﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﻰ ﺗﯩﺨﯩﻤﯘ ﻳﺎﺗﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺵ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﻪﺧﺘﺴﯩﺰﻟﯩﻚ ﺳﻪﯞﻩﺑﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺷﺎﺭﺍﺋﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﺋﯧﻐﯩﺮﻻﺷﺘﯘﺭﯗﺵ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﯞﻩ ﺭﻭﻫﻰ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪﻟﻪﺭﻧﻰ ﭘﻪﻥ تېخنىكا ﯞﺍﺳﺘﯩﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺋﻪﺳﻪﺑﯩﻲ ﺗﻪﻧﺘﻪﻙ ﯞﻩﻫﯩﻤﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻛﯜﭼﻪﻳﺘﯩﺶ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯧﺮﯨﺸﻜﻪﻥ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﺋﯧﻠﯧﻜﺘﯩﺮﻭﻧﻠﯘﻕ ﯞﻩ ﺋﯩﻨﻔﻮﺭﻣﺎﺗﺴﯩﻴﯩﻠﯩﻚ « ﮔﯜﺭﺯﻩ » ﯞﻩ « ﺳﯧﻬﺮﯨﻲﺋﺎﻟﺨﯩﻤﻴﻪ » ﻟﻪﺭ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﻪﻗﯩﻞ ﯞﻩ ﻗﻪﻟﺒﯩﻨﻰ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﺩﻩﭘﺴﻪﻧﺪﻩ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺧﺎﺗﯩﻤﻪ ﺑﯧﺮﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯩﺴﻠﯩﺴﯩﺰ ﺯﻭﺭ ﺋﻪﻗﯩﻞ -ﺋﺎﯓ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﻗﻪﺩﺩﯨﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ. ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﯩﺘﻰ، ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﯨﺴﺘﯩﻜﯩﺴﻰ !
    ﺑﯩﺰ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﮕﻪ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﮕﻪﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩ، ﺩﻩﻝ ﻣﯘﺷﯘ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺕ، ﺩﻩﻝ ﻣﯘﺷﯘ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﯨﺴﺘﯩﻜﯩﻨﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﻩ ﺗﯘﺗﯩﻤﯩﺰ .
    ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﯨﻲ ﺋﻪﻗﯩﻞ ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩ، ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ ﻣﻪﻧﯩﻨﻰ ﺋﺎﯕﻘﯩﺮﺍﻻﻳﻤﯩﺰ. ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﯩﺴﻰ، ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﻪﻗﯩﻞ- ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﺎﯕﻨﯩﯔ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﻩ ﺗﯘﺗﯩﻤﯩﺰ. ﺑﯘ ﺭﯦﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﻣﯧﯖﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﻨﻜﺎﺳﻰ، ﺯﺍﻣﺎﻧﻐﺎ ﻻﻳﯩﻖ ﻫﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﺋﺎﯓ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺳﻪﯞۋﻳﯩﺴﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ. ﺋﯩﻜﻜﯩﻨﭽﯩﺴﻰ، ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﻜﻪ ﺧﺎﺱ ﺋﺎﻗﯩﻼﻧﻪ (ﺭﺍﺗﺴﯩﺌﻮﻧﺎﻝ ) ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺑﺎﺳﻘﯘﭼﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻚ، ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﻟﯩﻚ، ﻛﺎﻟﯧﻨﺪﺍﺭ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮﻟﯩﻚ ﺋﺎﯓ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﻟﯩﻚ، ﺳﯜﭘﻪﺕ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﻟﯩﻚ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ- ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺗﯧﭙﯩﯟﯦﻠﯩﺸﻰ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﻟﯩﻚ ﺋﻪﻗﯩﻞ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻜﺘﯘﺭ. ﺑﯩﺰ ﺗﯚﯞﻩﻧﺪﻩ ﺷﯘ ﻣﻪﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﯨﻲ ﺋﻪﻗﯩﻞ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺗﻮﺧﺘﯩﻠﯩﻤﯩﺰ.
    ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﻪﻗﻠﯩﻲ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﻨﯩﯔ، ﺟﯜﺯﺋﯩﻲ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﮔﯘﺭﯗﻫﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ، ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﯞﺍﺳﺘﯩﻨﯩﯔ، ﺋﯚﺗﻤﯜﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﺗﯘﻏﺮﺍ ﻫﻪﻝ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﮕﻪﻥ ﺋﺎﯕﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ. ﺋﯘ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺗﺎﻛﺎﻣﻤﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺶ ﻳﻮﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﻏﺎﻳﻪﺕ ﺯﻭﺭ ﻗﻪﺩﻩﻡ .
       ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﻪﻗﻠﻰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻣﻪﻣﻠﯩﻜﻪﺗﻠﻪﺭ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ، ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲ ﻗﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻣﻪﻣﻠﯩﻜﻪﺗﻠﻪﺭ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ، ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻳﯩﺮﺍﻗﺘﺎ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ ، ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺭﯦﺌﺎﻝ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻰ ﯞﻩ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﮕﻪ ﺋﯧﻨﺘﯩﻠﯩﺸﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻤﻪﻛﺘﻪ، ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﺎ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺶ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﻰ، ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺩﻩﯞﺭﻯ، ﭘﻪﻥ - ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﺎ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻠﯩﻖ ﻫﺎﻟﺪﺍ، ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺋﯩﺪﯦﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﯩﻲ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺶ ﺋﯘﭼﯘﺭ ﺩﻩﯞﺭﯨﮕﻪ ﺧﺎﺱ ﺋﺎﻟﻪﻣﺸﯘﻣﯘﻝ، ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯧﺮﻯ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ﻫﻪﻡ ﻣﻪﻫﻪﻟﻠﯩﯟﻯ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﻪﺭﮔﻪ ﺋﯩﮕﻪ، ﻫﻪﻡ ﻣﻪﻫﻪﻟﻠﯩﯟﻯ ﭼﻪﻛﻠﯩﻤﯩﻠﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭼﻪﻛﻠﻪﻧﻤﯩﮕﻪﻥ. ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﭙﻪﺭﯞﻩﺭ، ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﭙﻪﺭﯞﻩﺭ، ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﯞﻩﺗﻪﻧﭙﻪﺭﯞﻩﺭ ﯞﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﭙﻪﺭﯞﻩﺭ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﯩﻐﺎ ﻳﯩﺘﻪﺭﻟﯩﻚ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﻪﺗﭽﺎﻧﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻪ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ. ﺋﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻧﺪﺍ ﺋﯘ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﻪﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﺗﯜﭖ ﻳﯚﻧﯩﻠﯩﺶ ﺋﯘﺭﻏﯩﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ، ﺩﻩﯞﺭ ﺋﯧﻘﯩﻤﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﺭﻗﯩﺪﺍ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﺋﻪﺳﺘﺎﻳﯩﺪﯨﻞ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﺸﻘﺎ ﺗﯧﮕﯩﺸﻠﯩﻚ ﺗﯜﭖﻣﻪﺳﯩﻠﻪ، ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﺎ ﻫﻪﺭ ﻗﯧﺘﯩﻤﻠﯩﻖ ﺋﺎﯓ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﻣﻪﻳﺪﺍندا ﺗﯘﺭﻏﺎﻧﻠﯩﻘﻠﯩﺮﻯ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮﯨﺴﻜﯩﺴﯩﻐﺎ ﻣﯘﺗﻪﺋﻪﺳﺴﯩﭙﻠﯩﻚ ﺋﺎﻻﻣﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻣﯘﻗﯘﻣﻼﺷﺘﯘﺭﯨﯟﺍﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﻧﻮﭘﯘﺯ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ. ﺑﯘ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﻳﻨﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻛﻪﻣﻠﯩﻜﻰ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﻰ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺋﻪﻗﯩﻞ - ﭘﺎﺭﺍﺳﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﻛﯚﺭﯛﺵ، ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﯨﻨﯩﯔ ﻛﻪﻣﻠﯩﻜﻰ، ﻗﺎﺗﻤﺎﻟﻠﯩﻘﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﺪﯨﻦ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﻛﯜﺳﻪﻥ ﺑﯘﺩﺩﺍ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﻛﻮﻣﺮﺍﺟﯩﯟﺍ ﺑﯘﺩﺩﯨﺰﻣﺪﺍ ﻫﯩﻨﺎﻳﺎ ﻣﻪﺯﺯﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﻣﺎﻫﺎﻳﺎ ﻣﻪﺯﺯﯨﭙﯩﮕﻪ ﺑﯘﺭﺍﻟﻐﺎﻧﺪﺍ، ﺋﯘﻧﯩﯔ كۈﺳﻪﻧﺪﯨﻜﻰ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﻯ ﺑﻮﺗﯘﺷﻤﺎ ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ، ﻛﻮﻣﺮﺍﺟﯩﯟﺍﻧﯩﯔ ﻛﻪﺷﻤﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﻫﯩﻨﺎﻳﺎ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺗﻪﻟﯩﻢ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﻯ ﭘﺎﻧﺘﻮﺩﺍﺩﯗ ﻛﯜﺳﻪﻧﮕﻪ ﻛﯩﻠﯩﭗ ﺋﯚﺯ ﺋﻮﻗﯘﻏﯘﭼﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﻣﺎﻫﺎﻳﺎﻧﺎ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻗﻮﺑﯘﻝ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺑﯘﺩﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻫﺎﺗﯩﻐﺎ ﻗﺎﺗﻨﯩﺸﯩﭗ ﺯﻭﺭ ﺷﯚﻫﺮﻩﺕ ﻗﺎﺯﺍﻧﻐﺎﻥ .ﺑﯘ ﺋﯘﻧﯔ ﺋﺎﻗﯩﻼﻧﯩﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ. ﭼﯜﻧﻜﻰ « ﺑﯩﻠﯩﻢﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﻪﻗﯩﻠﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﻪﻣﻪﺱ» ( ﮔﺮﺍﻛﻠﯩﺖ ) . «كىشىلەر ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﯩﺸﻰ، ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻳﯜﻛﺴﻪﻙ ﻧﻪﺭﺳﯩﮕﻪ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﭗ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺸﻰ ﻻﺯﯨﻢ » ( ﮔﯧﮕﯧﻞ)

    2.   ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻗﺎﻳﺘﺎ   ﺟﺎﻧﻠﯩﻨﯩﺸﻰ



    ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﻧﭙﻪﺋﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰنى ﻫﻪﻣﺮﺍﻫﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﻧﭙﻪﺋﻪﺗﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﺎﻳﺮﯨﭗ ﺗﺎﺷﻼﻳﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﺳﺎﺧﺘﺎ ﯞﻩ ﻣﻪﻧﯩﺴﯩﺰ ﺋﻪﺧﻼﻗﺘﯘﺭ.   ــــ ﮔﻮﻟﺒﺎﺥ
    «ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ» ﺋﯩﺒﺎﺭﯨﺴﻰ ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﻛﯜﻧﺪﻩ ﺋﻪﯓ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺋﻪﯓ ﻛﻪﯓ ﻣﻪﻧﯩﺪﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺷﻪﺭﻗﻰ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﻗﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﺮ- ﺑﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﻮﺷﯘﻟﻐﺎﻥ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ- ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﺵ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﺍ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﻼﻡ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﻪﺭﭘﺎ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﻪﯓ ﺯﻭﺭ ﻗﯘﺭﯗﻗﻠﯘﻕ ﺑﻪﻟﯟﯦﻐﻰ ﻣﻪﻧﯩﺴﯩﺪﻩ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻡ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﻮﻟﻠﯩﻨﯩﻠﻤﺎﻗﺘﺎ. ﺋﯘ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻜﻰ «ﺋﺎﺗﻠﯩﻘﻼﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ» ﻳﻮﻟﻰ، «ﻳﺎﯞﺭﻭ - ﺋﺎﺳﯩﻴﺎ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭ ﻛﯚﭼﯜﺵ ﻳﻮﻟﻰ»، «ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﻛﺎﺭﯞﺍﻥ ﻳﻮﻟﻰ»، «ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ - ﺳﻮﻏﺪﻯ ﻳﻮﻟﻰ» دىگەن ﻣﻪﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﻛﺎﺗﯩﮕﻮﺭﯨﻴﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﺘﻰ، ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻨﻰ ﺗﯘﺗﺎﺷﺘﯘﺭﺩﻯ. ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻐﺎ ﺧﺎﺱ ﺳﯧﻨﻜﯩﺮﯨﺘﯩﻚ ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﻴﻪﺕ ﺋﺎﻻﻣﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯗﺭﺩﻯ، ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﻗﯩﺴﻤﻰ ﺭﺍﻳﻮﻧﻠﯩﺮﯨﻨﻰ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﯞﻩ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﻧﯖﻐﺎ ﺋﺎﻻﻗﯩﺪﺍﺭ ﻣﯘﯕﻐﯘﻝ- ﻗﯩﭙﭽﺎﻕ ﺩﺍﻻﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﯞﻯ ﺋﺎﻻﻗﯩﮕﻪ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻛﯩﺮﺩﻯ. ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ- ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎ ﻛﯚﭼﻤﻪ ﭼﺎﺭﯞﯨﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻗﻪﺑﯩﻠﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﺍﻗﻠﯩﺸﯩﺸﻰ، ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ، ﺷﻪﻫﻪﺭ -ﻗﻪﻟﺌﻪ ﻫﺎﻳﺎﺗﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﯨﺸﻰ، ﺧﻪﻟﻘﺌﺎﺭﺍ ﺳﯘﺩﯨﻐﺎ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﻗﻮﻳﯘﺷﻰ ﺋﺎﺭﯨﺌﺎﻥ ﺗﯜﺭﻛﯩﻲ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﻳﺎﺯﻣﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ، ﻛﻼﺳﺴﯩﻚ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ ﯞﻩ ﻛﻼﺳﺴﯩﻚ ﻣﯘﻗﺎﻣﭽﯩﻠﯩﻘﺘﺎ، ﺟﯜملىدىن خەﻟﻘﺌﺎﺭﺍ ﺗﻪﺭﺟﯩﻤﻪ ﺷﻪﺭﻫﯩﭽﯩﻠﯩﻜﺘﻪ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻛﯧﺘﯩﺸﯩﮕﻪ ﺳﺎﻟﻤﺎﻗﻠﯩﻖ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺘﻰ. ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﯞﻩ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎﺳﯩﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪﺭ ﻣﯩﯖﻠﯩﻐﺎﻥ ﻳﯩﻠﻼﺭ ﻣﺎﺑﻪﻳﻨﯩﺪﻩ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﻰ ﻳﻮﺳﯘﻧﺪﺍ ﺋﯘﻻﺭ ﺑﯩﺴﯩﭗ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﺎﺳﻘﯘﭼﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﻗﻮﻳﯘﺷﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ. ﺑﯘ ﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ﺳﺎﯞﺍﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﭘﺎﻛﯩﺘﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ .
    ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺗﺎﯞﺍﺭ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﻜﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺷﻪﺭﻕ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﯨﭗ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﻪﯓ ﭼﻮﯓ ﻗﺎﻧﺎﻝ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﺋﻪﯓ ﻛﻪﻡ ﺩﯨﮕﻪﻧﺪﯨﻤﯘ ﺋﯩﺴﻜﻪﻧﺪﻩﺭﻧﯩﯔ ﺷﻪﺭﻗﻘﻪ ﻳﯜﺭﯛﺷﻰ، ﺟﺎﯓ ﭼﯩﻴﻪﻧﻨﯩﯔ ﻏﻪﺭﺑﯩﻲ ﺩﯨﻴﺎﺭﻏﺎ ﻛﯧﻠﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺗﺎﻛﻰ ﻣﺎﺭﻛﺎﭘﻮﻟﻮﻧﯩﯔ ﺟﯘﯕﮕﻮﻏﺎ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺳﻪﭘﯩﺮﯨﮕﯩﭽﻪ 17 ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻦ ﺋﺎﺭﺗﯘﻕ ﺩﺍﯞﺍﻡ ﻗﯩﻠﺪﻯ. ﺩﯦﯖﯩﺰ- ﺋﻮﻛﻴﺎﻥ ﻗﺎﺗﻨﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺭﺍﯞﺍﺟﻠﯩﻨﯩﺸﻰ، ﺟﯘﻏﺮﺍﭘﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﻛﻪﺷﭙﯩﻴﺎﺗﻼﺭ، ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﭼﻮﯓ ﻗﯘﺭﯗﻗﻠﯘﻕ ﻗﺎﺗﻨﯩﺸﻰ ﻣﻪﻫﻪﻟﯩﯟﯨﻲ ﺗﯜﺳﻜﻪ، ﺑﯧﻜﯩﻨﻤﯩﻠﯩﻚ ﻫﺎﻟﻪﺗﻜﻪ ﻛﯩﺮﯨﭗ ﻗﺎﻟﺪﻯ. ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺪﻩ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺧﺎﺭﺍﺑﻠﯩﻘﻘﺎ، ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺋﯚﺗﻤﯜﺷﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻠﯩﻤﯩﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﺪﻯ.
    ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻨﯩﯔ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺶ ﯞﻩ ﺧﺎﺭﺍﺑﻠﯩﻨﯩﺶ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺑﯩﺰﮔﻪ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﻗﯩﻤﻤﻪﺗﻠﯩﻚ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯧﭽﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺪﯗ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻣﯘﻫﯩﻤﻰ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺋﺎﻻﻗﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﯧﭽﯩﯟﯨﺘﯩﺸﻨﯩﯔ ﺑﯩﻜﯩﻨﻤﯩﻠﯩﻜﻜﻪ ﺯﯨﺖ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﯩﺘﻰ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﯨﮕﻪ ﺑﯩﯟﺍﺳﺘﻪ، ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﺗﯩﻞ- ﻳﯧﺰﯨﻖ، ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ، ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﯩﭙﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ- ﺋﺎﺭﺍ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﯩﭗ، ﺳﯧﻨﺘﯩﺰﻟﯩﻨﯩﺸﻰ، ﺋﺎﺟﺎﻳﯩﭗ ﺑﯘﺩﺩﯨﺰﯨﻢ ﻛﯧﻤﯩﺮ ﺳﻪﻧﺌﯩﺘﻰ، ﭼﺎﻟﻐﯘ- ﻣﯘﺯﯨﻜﯩﻼﺭ ﻣﯚﺟﯩﺰﯨﻠﯩﺮﻯ، ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺗﯧﻤﺎﺗﯩﻜﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺩﯨﺘﺎﻟﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻮﻳﯘﻧﺪﯗﺭﯗﻟﻐﺎﻥ ﻛﻼﺳﺴﯩﻚ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ ﯞﻩ ﺗﻪﺭﺟﯩﻤﻪ ﺷﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﻣﯘﯞﺍﭘﭙﻪﻗﻘﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ، ﺋﯩﻠﯩﻢ-ﭘﻪﻥ، ﺷﯩﭙﺎﮔﻪﺭﻟﯩﻚ، ﺑﯩﻨﺎﻛﺎﺭﻟﯩﻖ، ﻧﻪﻗﻘﺎﺷﻠﯩﻖ ﺋﯘﺗﯘﻗﻠﯩﺮﻯ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺭﺍﯞﺍﻥ ﺋﯧﻘﯩﻤﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﻫﻪﻟﻠﯩﯟﻯ ﻣﯘﻧﺒﻪﺕ ﺗﯘﭘﺮﺍﻕ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﺍ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺋﺎﻟﻪﻣﮕﻪ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ (ﺟﯜﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺷﻘﺎﻥ ﺳﻮﻏﺪﻯ، ﺗﻮﻗﻘﯘﺯ ﭼﺎﯞﯗﭖ) ﺳﻮﺩﯨﮕﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﺶ، ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﮔﯜﻝ- ﭼﯧﭽﻪﻛﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺳﯘﻏﯩﺮﯨﺶ، ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺷﻪﻫﻪﺭ- ﺭﺍﺑﺎﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﯞﺍﺗﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺷﺘﺎ ﺩﯦﺌﯩﻤﯩﻲ ﺑﺎﻏﯟﻩﻧﻠﯩﻚ ﺧﯩﺰﻣﯩﺘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ. ﺋﯘﻻﺭﺳﯩﺰ ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﻫ ﺳﻪﺭﻛﻪﺭﺩﯨﻠﻪﺭ، ﺭﺍﻫﯩﺐ- ﺳﺎﻳﺎﻫﻪﺗﭽﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻧﺎﮔﺎﻥ - ﻧﺎﮔﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﺳﻪﭘﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺯﯦﻤﯩﻦ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﯨﻜﻰ «ﺳﺎﻣﺎﻧﻴﻮﻟﻰ» ﻧﻰ ﺩﺍﺋﯩﻤﯩﻲ ﺭﺍﯞﺍﻥ ﻫﺎﻟﻪﺗﻜﻪ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﻩﻟﻤﯩﮕﻪﻥ ﺑﻮﻻﺗﺘﻰ. ﺗﺎﯞﺍﺭ ﻣﻪﻧﭙﻪﺋﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯧﻘﯩﻤﯩﻨﻰ ﺋﯚﺭﻛﻪﺷﻜﻪ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﺗﯘﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻳﺎﻟﻘﯘﻧﻠﯘﻕ ﻗﯘﺩﺭﻩﺕ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻐﺎ ﻫﺎﻳﺎﺕ ﺑﯧﻐﯩﺸﻠﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺳﯩﺮ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﻠﯩﻘﻼﺭ، ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ ﺑﯧﻜﯩﻨﻤﯩﻠﯩﻚ ﺋﺎﺳﺎﺭﯨﺘﯩﺪﻩ ﻫﻪﺗﺘﺎ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻨﯩﯔ ﻣﯩﯖﻠﯩﻐﺎﻥ ﻳﯩﻠﻼﺭﻧﻰ ﺋﺎﺗﻼﭖ ﮔﯜﻟﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ﺋﺎﯞﺍﺕ ﻣﻪﻧﺰﯨﺮﯨﺴﯩﻨﻰ ﺋﯘﻧﺘﯘﭖ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ. ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺟﺎﻳﯩﭗ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯩﺨﺘﯩﺮﺍ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﺎﻥ ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ ﺗﯚﻫﭙﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯘﻧﺘﯘﭖ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ، ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﯨﻲ ﺗﯘﺭﻏﯘﻧﻠﯘﻕ، ﻧﺎﻣﺮﺍﺗﻠﯩﻖ، ﻣﻪﻧﯩﯟﯨﻲ ﻧﺎﺩﺍﻧﻠﯩﻖ، ﺧﯘﺭﺍﭘﺎﺗﻠﯩﻖ، ﺭﻭﻫﯩﻲ ﻛﯩﺴﺎﻟﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺗﯧﺮﻩﻥ ﭼﯚﻛﯜﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ. ﺑﯘ ﻫﺎﻟﻪﺕ ﮔﻮﻳﺎ ﺋﻪﻟﻤﯩﺴﺎﻗﺘﯩﻦ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﻤﻪﺳﻠﯩﻚ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺴﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﻜﻪﻥ. ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﮔﯜﻟﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ﺩﻩﯞﺭﮔﻪ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯘﺭﻏﺎﻧﺪﺍ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ ﻳﺎﺗﻠﯩﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ. ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰﮔﺮېك - ﺭﯨﻢ ﯞﻩ ﻗﻪﻧﺪﯨﻬﺎﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻫﯚﺳﯩﻦ ﺗﺎﻻﺷﻘﺎﻥ ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﺧﺎﺭﺍﺑﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯧﭽﯩﻨﯩﺸﻠﯩﻖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻯ. ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﯩﺮﯨﺶ كۈﭼﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﻰ، ﭘﻪﻥ -ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﺎ، ﺗﺎﯞﺍﺭ- ﻗﺎﺗﻨﺎﺵ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ- ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﻨﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﺸﻰ «ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﯩﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﯧﭽﯩﺶ» ﺷﯘﺋﺎﺭﯨﻨﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻘﻘﺎ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﺩﻯ. ﺋﺎﻣﯧﺮﯨﻜﺎ- ﻳﺎﭘﻮﻧﯩﻴﻪ ﻣﺎﻟﯩﻴﻪ ﮔﯘﺭﯗﻫﻠﯩﺮﻯ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﺑﻮﻳﻼﭖ ﺩﯗﻧﻴﺎﯞﻯ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﺳﯜﺭﺋﻪﺗﻠﯩﻚ ﺗﺎﺷﻴﻮﻝ ﻗﯘﺭﯗﺷﻨﻰ ﭘﯩﻼﻧﻠﯩﺪﻯ، ﺋﻪﻣﺪﻯ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺋﯚﺯ ﺩﯨﻘﻘﻪﺕ ﻧﻪﺯﯨﺮﯨﻨﻰ ﻳﯧﯖﻰ ﺋﯧﭽﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﺎﻣﯧﺮﯨﻜﺎ ﯞﻩ ﺋﺎﯞﺳﺘﯩﺮﺍﻟﯩﻴﻪ ﻗﯩﺘﺌﻪﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯﻟﻪﺷﺘﯜﺭﯛﺵ، ﺩﯦﯖﯩﺰ - ﺋﻮﻛﻴﺎﻥ ﻗﺎﺗﻨﯩﺸﯩﻨﻰ ﻗﯘﺭﯗﻗﻠﯘﻕ ﻗﺎﺗﻨﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﻗﯘﻻﻱ ﻛﯚﺭﯛﺵ ﺩﻩﯞﺭﻯ ﺋﯚﺗﯜﭖ ﻛﻪﺗﺘﻰ. ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺯﯦﻤﯩﻨﻨﻰ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﺎﺗﻤﻮﺳﻔﯩﺮﺍ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﻰ، ﺩﯦﯖﯩﺰ- ﺋﻮﻛﻴﺎﻧﻠﯩﺮﻯ، ﺗﺎﻍ- ﺩﺍﯞﺍﻧﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﻮﻣﯘﻣﻴﯜﺯﻟﯜﻙ ﺑﻮﺳﯘﻧﺪﯗﺭﯗﺵ ﺩﻩﯞﺭﯨﮕﻪ ﻛﯩﺮﯨﭗ ﻛﻪﻟﺪﻯ. ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺟﺎﻧﻠﯩﻨﯩﺶ ﺩﻩﯞﺭﯨﮕﻪ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﻗﻮﻳﺪﻯ. ﺑﯘ ﻫﺎﻝ ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﻮﻟﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺋﻪﻗﻠﯩﻲ- ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻗﺎﺭﺍﺷﻨﻰ ﺗﯩﻜﻠﻪﭖ، ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻳﯧﯖﻰ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﺴﺘﯩﻘﺒﺎﻟﯩﻨﻰ ﺋﺎﻟﺪﯨﻦ ﻛﯚﺭﯛﭖ، ﺭﯨﻘﺎﺑﻪﺗﻜﻪ ﺗﻮﻟﻐﺎﻥ، ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺗﯩﭙﻠﯩﺮﻯ ﺋﯚﺯ- ﺋﺎﺭﺍ ﺳﯜﺭﻛﯩﻠﯩﺸﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺩﻩﯞﺭﺩﻩ ﻣﯘﻧﻪﯞﯞﻩﺭ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﯞﻩ ﻫﺎﻳﺎﺗﻰ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﯨﻤﯩﺰﻧﻰ ﺟﺎﺭﻯ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﻳﯧﯖﻰ ﻗﯩﻴﺎﭘﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﺸﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺗﻪﻟﻪﭖ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ .
    ﺋﺎﺑﺪﯗﺷﯜﻛﯜﺭ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺗﺌﯩﻤﯩﻦ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ - 2 (ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ) ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺑﺘﯩﻦﺋﯧﻠﯩﻨﺪﻯ


    收藏到:Del.icio.us




ئۇيغۇرچە بىلەن لاتىنچە يېزىقنى ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl+k نى بېسىڭ. يېزىق يۆنۈلۈشىنى ئۆزگەرتمەكچى بولسىڭىز Ctrl+t نى بېسىڭ.