ئارقا سۇپىغا كىرىش || يازما يوللاش|| يازما باشقۇرۇش || ئىنكاس باشقۇرۇش|| سەھىپە باشقۇرۇش || ھۆججەت باشقۇرۇش || ئۇلانما باشقۇرۇش || بلوگ تەڭشەش|| ئۇسلۇپ ئالماشتۇرۇش|| زىيارەت ستاتىستىكىسى

  • 2009-06-01

    ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﮔﯘﮔﯘﻣﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯘﻳﻘﯘ ﯞﻩ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺳﻪﮬﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺶ - [ئابدىشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسە]

    版权声明:转载时请以超链接形式标明文章原始出处和作者信息及本声明
    logs/40257358.html


    ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەدئىمىن



    ﻛﻪﭼﻘﯘﺭﯗﻥ ﭘﯧﺘﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻗﯘﻳﺎﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯜﺑﮭﻰ ﺳﻪﮬﻪﺭ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﻟﯜﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻗﯘﻳﺎﺵ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺭﺍﺷﺘﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺷﻪﭘﻪﻕ ﭼﯧﭽﯩﭗ، ﺋﻮﺧﺸﯩﺸﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻧﺪﻩﻙ ﻛﯚﺭﯛﻧﯩﺪﯗ . ﺋﻪﮔﻪﺭ ﺑﯩﺰ ﺧﯩﺮﺍﻣﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﯩﻠﻜﯩﺪﯨﻦ ﻗﯘﺗﯘﻟﯘﭖ ، ﺷﻪﺭﻕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻏﻪﺭﺑﻨﻰ ، ﻛﯧﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻳﯧﯖﯩﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯧﺘﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﻮﻧﯩﻠﯩﻘﻨﻰ ﭘﻪﺭﻕ ﻗﯩﻼﻟﯩﺴﺎﻗﻼ، ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ>> ﺋﻮﺧﺸﯩﺸﯩﭗ<<ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﯜﭘﻠﯜﻙ ﭘﻪﺭﻗﻨﻰ ﺑﺎﻳﻘﯩﯟﺍﻻﻻﻳﻤﯩﺰ .
    ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﺳﻪﻛﺮﻩﺗﻤﯩﻠﯩﻜﻠﻪﺭ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﻰ ، ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﺑﻪﺯﻯ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﻳﺎﻛﻰ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪﺭ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﯞﻩ ﺋﯩﺪﯦﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﻓﻮﺭﻣﺎﺗﺴﯩﻴﯩﻨﯩﯔ ﺑﻪﺯﻯ ﺧﯩﻠﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺑﯧﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﯚﺗﻜﯜﺯﻣﻪﻳﻼ ﺋﯘﻻﺭﻧﻰ>> ﺋﺎﺗﻼﭖ ﺋﯚﺗﯜﭖ <<ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻠﯩﺸﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ . ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺗﺎﯞﺍﺭ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﻜﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯕﻨﻰ >> ﺋﺎﺗﻼﭖ ﺋﯚﺗﯜﭖ  << ﻛﯧﺘﯩﺸﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ . ﺑﯘ ، ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﮬﺎﻟﯩﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﯞﻩﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﯩﺘﯩﮕﻪ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺸﺘﯩﻜﻰ ﻣﺎﺩﺩﯨﻲ ﯞﻩ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺗﯩﺮﻩﻙ .
    ﺋﯘﺯﯗﻥ ﻣﯘﺩﺩﻩﺕ ﻳﯧﺮﯨﻢ ﻣﯘﺳﺘﻪﻣﻠﯩﻜﻪ ، ﻳﯧﺮﯨﻢ ﻓﯧﺌﻮﺩﺍﻟﻠﯩﻖ ﺋﺎﺳﺎﺭﯨﺘﯩﺪﻩ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ، ﻛﯧﻴﯩﻨﭽﻪ « ﺗﯚﺕ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚ ﮔﯘﺭﯗﮪ » ﻧﯩﯔ ﺳﻮﻟﭽﯩﻞ ﺩﯨﻜﺘﺎﺗﯘﺭﯨﺴﻰ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﻨﻜﺎﺭﭼﯩﻠﯩﻘﻰ ﺋﺎﺳﺘﯩﺪﺍ ﻳﻪﻧﭽﯩﻠﮕﻪﻥ ﺧﻪﻟﻘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ 1980 - يىللارﻧﯩﯔ ﺑﯧﺸﯩﺪﺍ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﻮﻳﻐﺎﻧﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭﻯ ﯞﻩ ﻛﯚﻣﯜﻟﮕﻪﻥ، ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﻮﺗﻠﯘﻕ ﺗﻪﻟﭙﯜﻧﯜﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻣﺎﺗﯧﺮﯨﻴﺎﻟﯩﺰﻣﭽﯩﻼﺭ ﺗﻮﻟﯘﻕ ﭼﯜﺷﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﮬﺎﻟﻪﺕ ﻣﯘﺷﯘ ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﺍ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﻳﯜﺯ ﺑﯧﺮﯨﭙﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ، ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﯩﻜﻰ ﮬﻪﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺟﺎﮬﺎﻟﻪﺗﺘﯩﻦ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ « ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺶ »، « ﻗﺎﻳﺘﺎ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺶ» ﺩﻩﯞﺭﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻤﯘ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ، ﺟﯜﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﻗﯩﻠﮕﻪ ﻣﯘﯞﺍﭘﯩﻖ ﮬﺎﺩﯨﺴﻪ ﺋﯩﺪﻯ .
    2000  ﻳﯩﻠﻠﯩﻖ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰﺋﯘﺗﯘﻗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻗﯩﺴﻘﺎ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﻠﯩﯟﻩﺗﻜﻪﻥ ﻣﯘﺷﯘ ﺋﻪﺳﯩﺮ ( 20 - ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ ) ، ﺑﻮﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﻳﯧﺮﯨﻤﯩﺪﺍ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪ ، ﻳﯜﺯ ﺑﯧﺮﯨﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺸﻠﻪﺭ ﮬﻪﻣﻤﻪ ﻣﻪﻣﻠﯩﻜﻪﺕ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺧﻪﻟﻘﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﻟﺪﯨﺮﯨﺘﯩﭗ ﻗﻮﻳﺪﻯ! ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭﻧﯩﯔ ﺑﯘ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺷﻪﻛﻠﻰ ﻳﯧﻘﯩﻨﺪﯨﻼ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﻟﮕﻪﻥ ﻗﯘﻳﺎﺷﺘﻪﻙ ﺑﯩﺰﻧﻰ ﺳﯚﻳﯜﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻧﯩﺪﻯ ، ﻣﺎﻧﺎ ﺋﻪﻣﺪﻯ ﺋﯘ ﺋﯚﺯ ﺋﻮﺭﻧﯩﻨﻰ ﺋﯧﻠﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ، ﮬﻪﺗﺘﺎ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﺪﺍ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ، ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭﻟﻪﺭ ﭘﻪﺭﻩﺯﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﻮﻣﯘﻡ ﺟﺎﮬﺎﻥ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯕﻐﺎ ﺋﯚﺗﻜﯜﺯﯛﭖ ﺑﯧﺮﯨﺸﻜﻪ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﺪﻯ . ﺑﯘ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﺋﺎﺗﺎ - ﺋﺎﻧﺎ ﮬﯘﺯﯗﺭﯨﺪﯨﻦ ﻳﯧﯖﻰ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺭﺍﺷﺘﺎ « ﻳﺎﺗﺴﯩﺮﺍﯕﻐﯘ » ﻛﯚﺭﯛﻧﺴﯩﻤﯘ ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺯﯙﺭﯛﺭﻟﯩﻜﻰ ، ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭﻯ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﯧﻠﯩﺸﯩﺪﺍ ﮔﯘﻣﺎﻥ ﻳﻮﻕ .
    ﻛﺎﺭﻝ ﻣﺎﺭﻛﺲ : « ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺋﯚﺯ - ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﭖ ﻳﯜﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ » ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ . ﻣﺎﺭﻛﺴﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺳﯚﺯﻯ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻛﻪﯓ ، ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﯞﻩﺯﯨﻨﺪﺍﺭ ﺳﯚﺯ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯚﺯ - ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ . ﺑﯘﺩﺩﯨﺴﺘﻼﺭ ﯞﻩ ﺳﻮﭘﯩﺰﻣﭽﯩﻼﺭ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﻰ ﺗﻪﯕﺮﻯ ﺳﯜﭘﻪﺗﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯜﭼﯜﻥ « ﺭﯦﺌﺎﻟﻠﯩﻘﺘﯩﻦ ﯞﺍﺯ ﻛﯧﭽﯩﺶ» ﯞﻩ «ﻧﯩﺮﯞﺍﻧﺎ » ﻳﺎﻛﻰ «ﯞﻩﺳﻠﻰ ﺋﯩﻼﮬﯩﻴﻪ » ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﯕﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﻮﺷﯘﯞﯦﺘﯩﺸﻜﻪ ، ﺗﻪﯕﺮﻯ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺴﯩﮕﻪ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﺷﻜﻪ ﺋﯜﻣﯩﺪ ﻗﯩﻠﯩﺸﺘﻰ . ﺋﻪﻟﯩﺸﯩﺮ ﻧﻪﯞﺍﺋﯩﻲ : «ﺳﻪﻥ ﻣﯧﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺗﺎﭘﯘﺭﺳﻪﻥ ، ﻣﻪﻥ ﺋﯚﺯﯛﻣﻨﻰ ﺗﺎﭘﻤﯩﺴﺎﻡ» ، ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ . ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻲ ﯞﻩ ﺋﻮﺗﻮﭘﯩﻚ ﺳﻮﺗﺴﯩﻴﺎﻟﯩﺴﺘﻼﺭ ﻏﺎﻳﯩﯟﻯ ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﺪﻯ . ﺑﯘﺭﮊﯗﺋﺎﺯﯨﻴﻪ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ « ﺋﻪﺭﻛﯩﻨﻠﯩﻚ ، ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻟﯩﻚ ، ﻣﯧﮭﺮﯨﺒﺎﻧﻠﯩﻖ » ﻏﺎﻳﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺏ ﺧﯩﺘﺎﺑﻨﺎﻣﯩﺴﯩﺪﯨﻼ ﻗﯧﭙﻘﺎﻟﺪﻯ . ﺋﻮﺕ ﻳﺎﻟﻘﯘﻧﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺋﯩﺨﺘﯩﺮﺍﻟﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﯘﺷﯘ ﺋﻪﺳﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺋﻮﻣﯘﻣﻪﻥ 2000 ﻳﯩﻞ ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﺎﻥ ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﻛﯜﭼﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﺎﻟﻠﯩﻘﺎﭼﺎﻥ ﺋﯧﺸﯩﭗ ﭼﯜﺷﯜﭖ ، ﺋﯘﭼﯘﺭ ، ﺋﯩﺮﺳﯩﻴﻪﺕ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﺎﺭﯨﻼﺷﻤﺎ ( ﺳﯧﻨﻜﯩﺮﯨﺘﯩﻚ ) ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﻮﺳﯘﻏﯘﺳﯩﻐﺎ ﺩﻩﺳﺴﻪﭖ ﻗﺎﻟﺪﻯ . ﻣﯘﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ، ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﻣﻪﻧﯩﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻣﺎﮬﯩﻴﯩﺘﻰ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ « ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺯﺍﺩﻯ ﻧﯧﻤﻪ ؟ » ، « ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻻﺯﯨﻢ ﺋﯩﺪﻯ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﺴﻤﻪﺗﺘﻪ ﺗﯘﺭﻣﺎﻗﺘﺎ ؟ »، « ﺳﺎﻧﺎﺋﻪﺕ ﺋﯘﺗﯘﻗﻠﯩﺮﻯ ، ﭘﺎﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻘﻨﯩﯔ ﺋﻮﺑﻴﯧﻜﺖ ﯞﺍﺳﯩﺘﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﺑﻪﺧﺖ - ﺳﺎﺋﺎﺩﯨﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺳﯘﺑﻴﯧﻜﺖ ﻣﻪﻗﺴﻪﺗﺪﺍﺭﻟﯩﻘﻨﯩﯔ ﮔﺎﺭﻣﻮﻧﯩﻚ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺗﯜﺯﯛﺵ ﻻﺯﯨﻢ ؟ » ﺩﯦﮕﻪﻥ ﻏﺎﻳﻪﺕﺯﻭﺭ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﻛﯩﺮﯨﭗ ﻛﻪﻟﺪﻯ . ﺑﯘ ، ﺋﯚﺯ - ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺋﯩﺰﺩﻩﭖ ﻳﯜﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﯩﻜﻰ ﺳﻮﭘﯩﺴﺘﯩﻚ ، ﺋﻮﺗﻮﭘﯩﺴﺘﯩﻚ ، ﮔﯘﻣﺎﻧﯩﺰﻣﻠﯩﻖ ﺷﯧﺮﯨﻦ ﭼﯜﺷﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﻪﺭﻗﻠﯩﻖ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﺋﯚﺯ ﺋﻮﺑﻴﯧﻜﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﺎﭘﻘﺎﻥ ﺭﯦﺌﺎﻝ ﻣﯘﻣﻜﯩﻨﻠﯩﻚ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﯨﻜﻰ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﻰ ﺑﻮﻟﺪﻯ . ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻟﻪﺭﺯﯨﮕﻪ ﺳﺎﻟﺪﻯ ، ﺋﻪﺳﻪﺑﯩﻴﻠﯩﻚ ﭼﯜﺷﻪﻛﻪﺷﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﺩﺍﮬﯩﻴﻼﺭﻧﻰ ، ﺳﻪﺭﻛﻪﺭﺩﯨﻠﻪﺭﻧﻰ ، ﮬﻪﺗﺘﺎ ﻛﯚﭘﻠﯩﮕﻪﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﺋﻪﺭﺑﺎﺑﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ، ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ ﻣﯚﺗﯩﯟﻩﺭﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ، ﻛﻪﯓ ﺧﻪﻟﻘﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﺸﻘﺎ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭ ﻗﯩﻠﺪﻯ . ﻛﯚﭖ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ 21 - ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺋﯘﻧﺪﺍﻕ ﻳﺎﻛﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻛﯚﺭﻩ « ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ - ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺗﺎﭘﻘﺎﻥ ﺋﻪﺳﯩﺮﻯ » ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ . ﺑﯘ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻐﺎ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻱ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﮬﺎﻟﻪﺗﺘﯩﻦ ﻗﯘﺗﯘﻟﯘﺵ ﻳﻮﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺑﯩﻲ ﻳﯧﯖﻰ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯧﺮﺍﺳﯩﻨﯩﯔ ﻛﯚﺯ ﺋﺎﻟﺪﯨﻤﯩﺰﻏﺎ ﻳﯧﻘﯩﻨﻼﭖ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ، ﭘﻪﻥ ﻣﯘﯞﻩﭘﭙﻪﻗﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﻣﯘﺷﯘ ﺋﯘﻟﯘﻏﯟﺍﺭ ﺋﺎﯕﻨﻰ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﭖ ﺋﯘﭼﯘﭖ ﻛﯧﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺘﻰ . ﺋﻪﮬﯟﺍﻟﻨﯩﯔ ﺩﻩﻝ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﻛﯚﺯﻧﻰ ﻳﯘﻣﯘﯞﯦﻠﯩﭙﻤﯘ ، ﺋﯘﻧﻰ ﺋﻪﻳﯩﺒﻠﻪﭖ ﻗﻮﻝ ﺳﯩﻠﻜﯩﭙﻤﯘ ﻗﯘﺗﯘﻟﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻱ ﻗﺎﻟﺪﻯ . ﺑﯘﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ ﺋﺎﯓ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﻳﯩﻠﺘﯩﺰﻯ ، ﺭﯦﺌﺎﻝ ﺋﯩﻤﻜﺎﻧﯩﻴﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﺋﺎﺟﺎﻳﯩﺐ ﺳﯧﮭﺮﯨﻲ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻜﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﯘﺗﻠﻪﻕ ﺋﯜﺳﺘﯜﻧﻠﯜﻛﻜﻪ ﺋﯩﺸﻪﻧﮕﻪﻥ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﺋﯧﯖﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ، ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﻗﻪﺩ ﻛﯚﺗﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺸﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ .
    ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺋﻪﮬﯟﺍﻝ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﻤﺎﻗﺘﺎ :
    «ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﯞﻩ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﻳﻮﻗﯩﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﻪﻣﺪﯗ ؟ »
    « ﺑﯘ ، ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭﻧﯩﯔ ﻳﻮﻗﺎﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺋﻪﻣﻪﺳﻤﯘ ؟»
    ﻳﺎﻕ ، ﺋﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﻪﻣﻪﺱ ! ﺗﺎﻣﺎﻣﻪﻥ ﺋﻪﻛﺴﯩﭽﻪ !
    ﻣﻪﻟﯘﻣﻜﻰ ، ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﻛﯚﭖ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﺪﯨﻜﻰ ﮬﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﻼﻣﺪﺍ ﻗﯩﺴﻤﻪﻥ ﺳﺎﻗﻠﯩﻨﯩﭗ ، ﻗﯩﺴﻤﻪﻥ ﻳﯧﯖﯩﻠﯩﻨﯩﭗ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﭘﺴﯩﺨﯩﻚ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﺎﻻﻣﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺋﯘ ﺋﻪﻟﻤﯩﺴﺎﻗﺘﯩﻜﻰ «ﭘﯜﺗﯜﻟﻤﯩﺶ » ﺋﻪﻣﻪﺱ . ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻜﻰ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯﮔﻪﺭﺗﯩﺶ ﻳﺎﻛﻰ ﺋﯩﺴﻼﮪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﺍ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ . ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﺑﯩﺰ ﺋﯩﭙﺘﯩﺪﺍﺋﯩﻲ ﺗﻮﺗﯧﻢ ﻳﺎﻛﻰ ﻛﯚﭖ ﺧﯘﺩﺍﻟﯩﻖ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻧﻰ ﺳﺎﻗﻠﯩﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﻤﯩﺪﯗﻕ ؟ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺶ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺭﺍﯞﺍﺟﻠﯩﻨﯩﺪﯗ ، ﺭﺍﯞﺍﺟﻠﯩﻨﯩﺶ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ ﺗﯜﺳﻜﻪ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﺸﯩﺪﯗ . ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻜﻤﯘ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻨﻰ ﺭﺍﯞﺍﺟﻼﻧﺪﯗﺭﯗﺵ ﯞﻩ ﯞﻩﺗﻪﻥ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﮕﻪ ﺗﯚﮬﭙﻪ ﻗﻮﺷﯘﺷﺘﯩﻜﻰ ﻏﯘﺭﯗﺭ -ﺋﯩﺰﺯﯨﺘﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻧﻪﺭﺳﻪ ﺋﻪﻣﻪﺱ . ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﻘﺎ ﻛﯚﺯ ﻳﯘﻣﯘﭖ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﮕﻪ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﺋﯩﭙﺘﯩﺨﺎﺭ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺳﯚﺯ ﺋﺎﭼﻘﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ . ﺭﻭﺷﻪﻧﻜﻰ ، ﮬﺎﻳﺎﺗﻨﯩﯔ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﺸﯩﺸﻰ ﺑﯩﺮ ﺷﻪﺧﺲ ﺋﯜﭼﯜﻧﻤﯘ ، ﺑﯩﺮ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺋﯜﭼﯜﻧﻤﯘ ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﯞﻩ ﺋﻪﺗﯩﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﻣﯘﮬﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺗﻪﻟﯩﭙﯩﮕﻪ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﯘﻳﻐﯘﻧﻠﯩﺸﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﮬﻪﻝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺋﯚﺗﻤﯜﺵ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﺗﯚﻛﯜﻟﮕﻪﻥ ﻳﻮﭘﯘﺭﻣﺎﻕ ﻳﺎﻛﻰ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺟﻪﺳﻪﺗﺘﻪﻙ ﺟﺎﻧﻠﯩﻖ ﮬﺎﻳﺎﺗﺘﯩﻦ ﻣﻪﮬﺮﯗﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﻧﺎﻣﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻧﻪﺭﺳﻪ ﺋﻪﻣﻪﺱ !
    ﺋﻪﻟﯩﺸﯩﺮ ﻧﻪﯞﺍﺋﯩﻲ : «ﮬﻪﺭ ﺩﻩﯞﺭﻧﯩﯔ ﺳﺎﺯﻩﻧﺪﯨﺴﻰ ﺋﯚﺯ ﺑﻪﺯﻣﯩﺴﯩﮕﻪ ﻳﺎﺭﯨﺸﺎ ﻧﺎﯞﺍ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ» ، ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ .
    ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ _ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﺎﺩﯨﻤﯩﻨﯩﯔ ، ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ، ﺩﯙﻟﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﻗﺎﺗﺎﺭﯨﺪﺍ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺭﻭﻧﺎﻕ ﺗﯧﭙﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﯟﻯ ﺷﻪﺭﺗﻰ . ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﺎﯕﻨﯩﯔ ﺗﯩﻜﻠﯩﻨﯩﺶ - ﺗﯩﻜﻠﻪﻧﻤﻪﺳﻠﯩﻜﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﻧﯩﯔ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻐﺎ ﺑﯩﯟﺍﺳﯩﺘﻪ ﺋﯚﺗﻜﯜﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ .
    ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺳﻪﮬﯩﺮﻯ ﻳﯧﺘﯩﭗ ﻛﻪﻟﺪﻯ. ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺳﻪﮬﯩﺮﻯ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﯩﺸﻨﻰ ﺗﻪﻗﻪﺯﺯﺍ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺋﯘ ، ﺑﯜﮔﯜﻧﻜﻰ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻲ ﻗﻪﺩﯨﺮ - ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻲ ﺋﻪﺭﻙ ، ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻟﯩﻚ ﯞﻩ ﺋﻮﺭﺗﺎﻕ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﻪﯕﮕﯜﺷﺘﯩﺮﻯ . ﺋﯘ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﻛﻮﻧﻜﺮﯦﺖ ﻣﻪﺯﻣﯘﻧﻼﺭﺩﯨﻦ ﺗﻪﺷﻜﯩﻞ ﺗﺎﭘﻘﺎﻥ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﻪﺗﭽﺎﻥ ﺋﺎﯓ . ﺋﯘ : ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﭽﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﻮﻣﯘﻣﯩﻲ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﻰ ﺋﯧﯖﯩﻨﻰ ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﯩﻲ ﯞﻩ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻲ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﺘﯜﺭﯛﭖ ﺋﺎﺭﯨﻼﺷﻤﺎ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺳﺎﮬﻪﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﺸﻨﻰ ، ﯞﺍﻗﯩﺖ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﻐﺎ ﻻﻳﯩﻘﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺷﻨﻰ ، ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺋﯧﯖﻰ ﻧﯘﻗﺘﯩﺴﯩﺪﺍ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﻛﯚﺯﯨﺘﯩﺶ ﯞﻩ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺷﻨﻰ ، ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﻠﻠﻪ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﺳﺎﮬﻪﻟﻪﺭﻧﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﯩﺪﯗ . ﺑﯘ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭ ﺋﯚﺯ ﻧﯚﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﻣﻪﺧﺴﯘﺱ ﻣﯘﮬﺎﻛﯩﻤﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺗﯧﻤﺎﺗﯩﻚ ﻧﯘﻗﺘﯩﻼﺭ .
    ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﮔﯘﮔﯘﻣﯩﺪﺍ ﺋﯘﺧﻠﯩﻤﺎﻱ، ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺳﻪﮬﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﻮﻳﻐﯩﻨﺎﻳﻠﻰ، ﺑﯘ ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻠﯩﻖ ﻗﻪﻟﺒﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﺧﯩﺘﺎﺑﻰ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ !

    ("ﺷﯩﻨﺠﺎﯓ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ"  ﮊﯗﺭﻧﯩﻠﻰ 2000 - ﻳﯩﻠﻠﯩﻖ 1 - ﺳﺎﻧﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﻠﯩﻨﺪﻯ )


    收藏到:Del.icio.us




ئۇيغۇرچە بىلەن لاتىنچە يېزىقنى ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl+k نى بېسىڭ. يېزىق يۆنۈلۈشىنى ئۆزگەرتمەكچى بولسىڭىز Ctrl+t نى بېسىڭ.