روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 3688|ئىنكاس: 2
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

كىتابقىلا دۈم چۈشكەن مائارىپ ھەقىقىي مائارىپ ئەمەس

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
كىتابقىلا دۈم چۈشكەن مائارىپ ھەقىقىي مائارىپ ئەمەس
0 ~+ G- _, O* F6 u
4 I6 m% q; B- M3 j* C* C1 rمەنبەسى:جۇڭگو ئۇيغۇرچە رادىيو تورى
( F3 s5 w+ J' jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
% m0 k$ E' C* b( c. l9 P: S. eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مائارىپ – ئەسلىي ماھىيەتتىن ئېيىتقاندا، تەبىئىي ئادەمنى ئىجتىمائىي ئادەمگە ئايلاندۇرىدىغان جەريان. شۇنداق بولغان ئىكەن، ئىجتىمائىيلاشمىغان، ئەمەلىيلەشمىگەن، جەمئىيەتكە يۈزلەنمىگەن مائارىپنى مائارىپ دېگىلى بولمايدۇ.
% ?: X5 h- K# h/ o( Eھازىرقى مائارىپتا مۇشۇ ئۆلۈك مائارىپنىڭ ئىزنالىرىنى كۆپ ئۇچراتقىلى بولىدۇ. يەنى، مەكتەپتە ياخشى ئوقۇغان بىر ئىستۇدېنت بىلەن باشلانغۇچ ياكى تولۇقسىزنى پۈتكۈزۈپلا جەمئىيەتكە چىققان بىر ‹‹قۇلاق كەستى››نىڭ كېيىنكى كۈنلەردە ئۇستازىغا تۇتقان مۇئامىلىسىنى سېلىشتۇرۇپ كۆرسەك، ياخشى ئوقۇغان سىتودېنتنىڭ ئۆزىنىمۇ، سۆزىنىمۇ كۆرگىلى، ئاڭلىغىلى بولمايدىغان، ئۇستازىنى كۆرسىمۇ كۆرمەسكە سېلىپ ئۆتۈپ كېتىدىغان؛ ‹‹قۇلاق كەستى›› ئوقۇغۇچىنىڭ بولسا، ئۇستازىنى كۆرسە سالام قىلىپ، ئۇدۇل كېلىپ قالسا مېھمان قىلىپ يولغا سالىدىغان ئەھۋالنى ئۇچرىتىمىز. شۇڭىمۇ ئوقۇتقۇچىلىرىمىز: ‹‹ياخشى ئوقۇغانلارغا قارىغاندا ناچار ئوقۇغانلارنىڭ ئادەمىيگەرچىلىكى كۈچلۈك، ياخشى ئوقۇغانلار كىتابىي بىلىم بىلەنلا شۇغۇللىنىپ، جەمئىيەتكە ئارىلاشمىغاچقا، قائىدە – يوسۇننى بىلمەيدۇ ›› دەيدۇ. دېھقانلارمۇ‹‹ھازىرقى مائارىپ بالىلارغا نېمە ئۆگىتىدىغاندۇ؟! چوپچوڭلا بىر ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى تۇرۇپ، ئادەمگە سالام قىلماي ئۆتۈپ كېتىۋاتقان، ئالىي مەكتەپتە ئوقۇدۇق دەپ، ياۋايى بولۇپ قاپتۇ، بۇ بالىلار...›› دېگەندەك گەپلەرنى قىلىدۇ.+ H2 V/ v  L7 j. A9 W9 |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
         مەن بىر يىللىق تەربىيەلىنىشكە بارغان ئىچكىرىدىكى مەلۇم بىر ئالىي مەكتەپتىمۇ يۇرتىمىزدىن بارغان ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ سالىمىنى خېلى تاما قىلىپ باقتىم، لېكىن مېنىڭ كۆرگىنىم، ئۇدۇلمۇئۇدۇل ئۇچرىشىپ قالسىمۇ، يەرگە قاراپ ئۆتۈپ كېتىش بولدى. شۇڭا مەنمۇ سالام قىلىشتا تەشەببۇسكار بولالمىدىم. جەمئىيەتنى يەنە تەكشۈرۈپ باقساق، بىزنىڭ ئەزەلدىن داۋاملىشىپ كېلىۋاتقان ئاتا – ئانىنىڭ ئالدىدىن توغرا ئۆتمەسلىك، ئۇلارنى ھۆرمەت قىلىش يوسۇنىمىزنى بۇزۇپ، ئۆزىنىڭ بىلىمىنى ئاتا – ئانىسىغا گەپ ياندۇرۇشقا، ئۇلارنىڭ ئاغزىنى تۇۋاقلاشقا ئىشلىتىدىغان ئىستۇدېنتلىرىمىزنى، ئالىي مەكتەپنى پۈتكۈزگىچە ۋە ياتلىق بولغىچە تاماق ئېتىشنى ئۆگەنمىگەن قىز ئىستۇدېنتلىرىمىزنى ئۇچرىتىمىز. ئەسلىدە قىزلار 11 – 12ياشلاردا تاماق ئېتىشنى ئۆگىنىپ بولۇشى، چىۋەر، ئىشچان قىزلاردىن بولۇپ يېتىشىپ چىقىشى ئائىلە مائارىپىمىزنىڭ، جۈملىدىن، بىزنىڭ قائىدە – يوسۇنلىرىمىزنىڭ جەۋھىرى ئىدى. لېكىن بۇنداق ئائىلە مائارىپى مەكتەپتىكى كىتابى مائارىپقا بويسۇنۇپ ‹‹بالىلارنى ئۆي ئىشىغا سالسا، ياخشى ئوقۇيالمايدۇ.›› دېگەن بىمەنە پەلسەپىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتىدۇ. ياخشى ئوقۇپ ئىلىم – پەندە ۋايىغا يەتتىمىكىن دېسەك، بەش يىل ئالىي مەكتەپتە فىزىكا كەسپىدە ئوقۇپ، ئائىلىسىدىكى ئۈزۈلۈپ كەتكەن توك سىمىنى ئۇلىيالمايۋاتقان، تىل – ئەدەبىيات كەسپىدە ئوقۇپ، بىر پارچە ماقالىنى قاملاشتۇرۇپ يازالمايۋاتقانلارنى قەدەمدە بىر ئۇچرىتىپ تۇرىمىز. بىز بۇ يەردە ئالىي مەكتەپتە ئۆگەنگىنىنى جەمئىيەتتە ئىشلىتىپ كۆزگە كۆرۈنۈۋاتقان، مۇستەقىل ئىگىلىك تىكلەۋاتقان ياشلىرىمىزنى ھەرگىزمۇ نەزەردىن ساقىت قىلمايمىز.
/ N% }7 u2 t* ~! \: N9 |* D9 N          كىتابقىلا دۈم چۈشكەن مائارىپ ھەقىقىي مائارىپ ئەمەس. شۇڭا، پەرزەنتلىرىنى كادىر قىلىش ياكى ئالىم قىلىش ئۈچۈن ئوقۇتىدىغان ئاتا – ئانىلار ئەمدىلىكتە ھازىرقى جەمئىيەتكە قاراپ، ئۆزىگە ۋاپادار، ئىنسابى بار بالا قىلىش ئۈچۈن ئوقۇتۇش خىيالىنى قىلىۋاتىدۇ. شۇڭا، مائارىپىمىز ئەخلاقتىن، ئېسىل قائىدە – يوسۇنلىرىمىزدىن چەتتە قالمىسۇن.
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ۋاقتى: 2015-1-11 15:32:29 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
جەمئىيەت تەرەققىياتىنىڭ ‹‹‹ ئىلگىرىلىشىگە››› ئەگىشىپ ماس ھالدا تۇرمۇش رېتىمىنىڭ تېزلىشىشى ، بىۋاستە (يۈزمۇ-يۈز) ئالاقىنىڭ ئازلىشى ، كىشىلەرنىڭ دۇنيا قارىشىدىكى ئۆزىنى مەركەز قىلىش ئىدىيىسىنىڭ كۈچىيىشى نەتىجىسىدە يۇقۇرىقىدەك ‹‹ ئادەم بىلەن ئادەمنىڭ كارى يوق ›› بولىدىغان ئەھۋال يۈز بەرمەكتە ...
* }7 ^& Z, R& z' X& pجوگگۇ مائارىپىدىكى ‹‹ ئوخشاش مەھسۇلات ›› ئىشلەپچىقىرىدىغان ئىمتىھان مائارىپى  نېگىزىدىن ئۆزگەرگىنى يوق . شۇڭا نەزەرىيە جەھەتتىكى بىلىم شۇنچە مول تۇرۇپ ، ئەمەلىيەتكە  تەدبىقلىيالمايدىغان «ئىنتايىن بىلىملىك ، لېكىن ئىقتىدارسىز »لار مۇ ئاز ئەمەس ...
. I' \% e8 @9 h$ `" A6 G, Oبالىلىرىمىز ‹‹ باشلانغۇچتا ئەلاچى ، ئوتتورا مەكتەپتە ئوتتوراھال ، ئالىي مەكتەپتە ناچار ›› تۇرسا ..( مۇناسىۋەتسىز بىر ئىنكاس بولۇپ قالدىمۇ - نېمە ؟
/ A/ u7 w; V9 o! L& N0 w( ^" b# bدۆلىتىمىزنىڭ مائارىپ قارىشىدا كۈنسايىن ئۆزگىرىشلەر بولىۋاتىدۇ . كەلگۈسىدە بۇ مەسىلىلەر تۈپتىن ھەل بولغۇسى
ۋاقتى: 2015-1-14 22:40:47 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تىما ئىكەن ، مەنمۇ مۇشۇنداق ئەھۋالغا ئۇچىرىغان ، ئالىي مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىغا تۈز تىۋىلىشىنى مەنمۇ تەۋسىيە قىلىمەن ، سىزگە رەھمەت
2 b( J! F$ c+ |4 I
روھلان android تېرمىنالىدا يوللانغانروھلان android تېرمىنالىدا يوللانغان

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-5 04:08

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش