روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 4840|ئىنكاس: 2
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

مائارىپ سېستىمىسىنىڭ ****-يىللىق ئەخلاق-تەربىيە خىزمەت پىلانى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
             ******** مائارىپ سېستىمىسىنىڭ ****-يىللىق ئەخلاق-تەربىيە
8 ^- ]/ O5 m* ?& ^                                          خىزمەت پىلانى. J. J8 D6 U& q$ n9 r# J$ uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 M/ c: D3 }" u' s- R# Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   ****-يىللىق مائارىپ سېستىمىسى ئەخلاق-تەربىيە خىزمىتى 18-قۇرۇلتاي روھىنى يىتەكچى قىلىپ ئىلمى تەرەققىيات قارىشىنى باشلامچى قىلىپ، ئىدىيىۋى-سىياسى تەلىم-تەربىيە خىزمىتىنى يادرو قىلىپ، سېستىمىلىق تېمىلارنى تەلىم-تەربىيە پائالىيىتىنىڭ ۋاستىسى قىلىپ، تىنىچ ئىناق مەكتەپ بەرپا قىلىش قۇرۇلمىسىنى تۇتقا قىلىشتا چىڭ تۇرۇپ ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقى قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ، مەكتەپنىڭ مەدەنىيلىك سەۋىيىسىنى ھەقىقى تۈردە يۇقىرى كۆتۈردى. مەدىنىلىك قۇرۇلۇشىنى چوڭقۇر ئىلگىرى سۈرۈش، تىنچ-ئىناق مەكتەپ بەرپا قىلىش، مائارىپ سېستىمىسىنىڭ بىخەتەرلىك مۇقۇملىقىنى قوغداپ ناھىيىمىزنىڭ ئىقتىسادى، ئىجتىمائى ھالقىما تەرەققىياتى ۋە ئۇزاق مۇددەتلىك ئەمىنلىكىنى ئىلگىرى سۈرىشىمىز لازىم.
1 U/ q/ h* S3 y5 b$ P 1. پارتىيىنىڭ 18-قۇرۇلتاي روھىنى چوڭقۇر ئىزچىللاشتۇرۇپ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئەخلاقى، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئىستىل قۇرۇلۇشىنى پۇختا ئىلگىرى سۈرەيلى.2 l4 c4 W! m. _7 B% {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) ئۆگۈنۈش پائالىيىتىنى چىڭ تۇتۇپ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سىياسى ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرەيلى.$ V  L' c; a# u# }7 Z" gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: ئەستايىدىل ئۆگۈنۈش كېرەك. ئۆگۈنۈش پىلانى تۈزۈپ ئۆگۈنۈش ۋاقتىغا، ئۆگۈنۈش مەزمۇنىنىڭ ئەمىللىشىگە ھەقىقىي كاپالەتلىك قىلىش لازىم. قىشلىق- يازلىق تەتىل مەزگىلدىن پايدىلىنىپ ئوقۇتقۇچىلارنى ‹‹ 18-قۇرۇلتاي دوكىلاتىنىڭ كونسىلتاتسىيە ئوقۇشلۇقى››، ‹‹ 18-قۇرۇلتاي ھۆججەتلەر توپلىمى›› قاتارلىق مۇھىم ھۆججەتلەرنى مەركەزلىك ئۆگۈنۈشكە تەشكىللەپ ئەستايىدىل خاتىرە قالدۇرۇپ تەسىرات يېزىشقا ئورۇنلاشتۇرۇش لازىم. ھەر قايسى مەكتەپلەر ۋاقتىدا 18-قۇرۇلتاي روھىنىڭ مەزمۇنلىرىدىن ئىمتىھانغا تەشكىللەپ سىناق ئېلىپ تۇرۇش لازىم. شۇنداقلا سۆھبەت يىغىنى ئۇيۇشتۇرۇپ، كۆچمە تەشۋىقات، كۆرۈنمە چاستوتا تەشۋىقاتىنى قۇيۇش، تەشۋىقات سالۇنى، سىناق ئېلىش قاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق 18-قۇرۇلتاي روھىنى ئۇمۇميۈزلۈك ئۆزلەشتۈرۈپ، 18-قۇرۇلتايدىكى يېڭى ئىدىيە، يېڭى كۆز قاراش، يېڭى مۇھاكىمە، يېڭى نىشان، يېڭى تەلەپ، يېڭى پىلانلارنى چوڭقۇر چۈشۈنۈپ، پۈتۈن ناھىيىمىزدىكى پارتىيە ئەزالىرى، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كۈچىنى مۇجەسسەملەپ مائارىپتا كۈچلۈك ناھىيە بەرپا قىلىش سىتىراتگىيىسىنى ئىلگىرى سۈرۈش كېرەك. مائارىپ ئىدارىسى 3-ئاينىڭ باشلىرىدا 18-قۇرۇلتاي روھىنىڭ بىلىملىرىدىن بىر قېتىملىق زېھىن سىناش مۇسابىقىسى ئۇيۇشتۇرۇشنى پىلانلىدى.
- U7 ]3 \/ [' _: B! K0 w2 xئىككىنچىدىن: سېستىمىلىق تەشۋىق قىلىش كېرەك. ئۆگۈنۈش، تەشۋىقات شەكلى ھەرخىل بۇلۇش، مەكتەپ رادىئوسى، مەكتەپ تورى، تەشۋىقات دوسكىسى، تام گېزىتى، قول يازما تەشۋىقاتلىرى، سىنىپ يىغىنى ئېچىش، ئەترەت يىغىنى ئېچىش، ئەترەت يىغىنى، ئىتىتىپاق يىغىنلىرى ئارقىلىق 18-قۇرۇلتاي روھىنى ئۆگۈنۈش تەشۋىقاتىنى ئۆگۈنۈشنى يېڭى دولقۇنغا كۆتۈرۈپ 18-قۇرۇلتاي روھىنى مەكتەپلەرگە، دەرسخانىلارغا، قەلبىمىزگە ۋە مېڭىمىزگە سىڭدۈرۈشكە ھەقىقىي كاپالەتلىك قىلىشىمىز لازىم. ئۈچۈنچىدىن: مەسلىلەرنى تەكشۈرۈپ تېپىپ چىقىش كېرەك. مەكتەپ باشقۇرۇش، مەكتەپ قۇرۇلۇشى، ئوقۇتقۇچىلار كەسپى ئەخلاقى، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ يۈرۈش-تۇرۇش قىياپىتى، سىياسەت قانۇن-نىزام تەۋىقاتى، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سەۋەپسىزلا دائىم يۇقىرىغا ئەرز قىلىش قاتارلىق جەھەتلەردە ساقلىنىۋاتقان مەسلىلەرنى تېپىپ چىقىپ ھەمدە تېپىپ چىققان مەسلىلەرگە قارىتا خۇلاسە قىلىپ، تۈزىتىش لاھىيەسىنى تۈزۈپ چىقىپ، تۈزىتىش ۋاقىت جەدىۋېلىنى تۇرغۇزۇپ، مەسئۇل كىشىنى بىكىتىپ تېپىپ چىققان مەسلىلەرنى ئۈنۈملۈك ھەل قىلىشقا ھەقىقى كاپالەتلىك قىلش لازىم.  c" O6 J: P1 F# D8 m, t( qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆتىنچىدىن: نۇقتىلىق مەسلىلەرنى ھەل قىلىش لازىم. ھەر قايسى مەكتەپلەر ئۆگۈنۈش، تەشۋىق-تەربىيەسى، ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى، ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقى ۋە ئىستىل تەربىيىسى ئېلىپ بېرىش. ئىشچى-خىزمەتچىلەرنىڭ ئىدىيىسىدىكى سىياسى مەسلىلەرنى غايە، ئېتىقاد مەسلىسى، دىنى پائالىيەتكە قاتنىشىش مەسلىسى تەن جازاسى بېرىپ ئوقۇغۇچىلارنى ھاقارەتلەش مەسلىسى، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سىياسى مەيدانى مۇستەھكلەم بولماسلىق، پوزىتسىيىسى ئېنىق بولماسلىق، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئەخلاقى ۋە ئىستىلى ناچار بۇلۇش، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ يۈرۈش-تۇرۇش قىياپىتى ئۆلچەملىك بولماسلىق، باش كىيىم كىيىۋېلىش ۋە دىنى تۈس ئالغان كىيىم-كېچەك كىيىش قاتارلىق مەسلىلەرنى ھەل قىلىپ مەكتەپلەرنىڭ ئىستىلىدا پاك بۇلۇش. مەدەنىلىكتە ئۆلچەملەشكەن، ئىدىيىدە ساپ بۇلۇشقا ھەقىقى كاپالەتلىك قىلىش لازىم.
6 V# T5 ~1 C7 q2) دائىملىق تەربىيىنى چىڭ تۇتۇپ ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيىسى كەيپىيات تۈسىنى بەرپا قىلىش لازىم.1 q6 d7 Q" q) n/ g. n8 x; m3 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: ھەر قايسى مەكتەپلەر ئۆز ۋاقتىدا پۇقرالار  ئەخلاق قۇرۇلۇشى، تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى ئاساسى قانۇن ۋە قانۇن تەشۋىقات –تەربىيە ئېيى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى، مىللى روھىنى ئەۋج ئالدۇرۇش ۋە يىتىشتۈرۈش تەربىيە ئېيى، مىللەت دىن سىياسىتى قانۇن-نىزاملارنى ئۆگۈنۈش تەشۋىق قىلىش تەربىيە ئېيى قاتارلىق مەخسۇس تەربىيە پائالىيەتلەرنى ئورۇنلاشتۇرۇپ ۋە ئۇلارنى مەكتەپنىڭ نىشانلىق مەسئۇلىيەت نەتىجىسىنى باشقۇرۇپ باھالاشقا كىرگۈزۈش لازىم.
& n+ A0 d6 C$ A/ a: T9 Hئىككىنچىدىن: ھەر قايسى مەكتەپلەر ئۆز ئەمىلىيىتىگە بىرلەشتۈرۈپ مەخسۇس تەربىيە پائالىيىتىنى ئاكتىپ قانات يايدۇرۇپ، شەكلى ھەرخىل، جەلىپ قىلىش كۈچى كۈچلۈك بولغان ئىدىيە-ئەخلاق، ئىدىيىۋى-سىياسى ۋە مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيىسى پائالىيىتىنى كۆڭۈل قۇيۇپ تەشكىللەپ قۇشۇنىنىڭ نەزىرىيىۋى سەۋىيىسى ۋە سىياسى ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش لازىم. ھەر قايسى مەكتەپلەر ئاپتونوم رايۇنلۇق مائارىپ نازارىتىنىڭ ‹‹ پۈتۈن رايۇنىمىزدىكى ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەر ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيە پائالىيىتىنى چوڭقۇر قانات يايدۇرۇش توغرىسىدىكى ئۇقتۇرۇش›› نى ئەستايىدىل ئىزچىل ئەمىللەشتۈرۈپ ھەر كۈنى دۆلەت بايرىغى چىقىرىش، دۆلەت شېئىرى ئوقۇش مۇراسىمىنى قەتئىي داۋاملاشتۇرۇپ، قىزىل ناخشا ئېيتىش، قىزىل كىنو كۆرۈش،‹‹ 10 بىر›› قاتارلىق ۋەتەنپەرۋەرلىك تېما قىلىنغان تەربىيە پائالىيتىىنى تەشكىللەپ قانات يايدۇرۇش لازىم.
" W$ ~+ j6 y: W. t/ k3) ئەخلاقى تەربىيە قۇشۇن قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ، ئەخلاقى-تەربىيە خىزمەت سەۋىيىسىنى ئۆستۈرۈش لازىم.  O& e. H/ D# s$ p1 F( Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ شۇجى، مەكتەپ مۇدىرلىرىنىڭ سىياسى سەزگۈرلىكى ۋە مەسئۇلىيەت تۇيغۇسىنى يەنىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا كۈچەيتىپ، پارتىيىنىڭ مائارىپ مەقسدى ۋە مائارىپ فاڭجىنىنى ئىسىدە مەھكەم ساقلاپ، ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرنىڭ ئەخلاق قۇرۇلۇشىنى چىڭ تۇتۇپ، مەكتەپلەرنىڭ تەلىم-تەربىيە، ئوقۇتۇش سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەرنى مىللى بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىنى پائالىيەتلەرگە تۇسۇپ زەربە بىرىدىغان مۇستەھكەم بازىغا ئايلاندۇرۇش. ئاپتونوم، ۋىلايەتنىڭ تەربىيلەش پۇرسىتىدىن تۇلۇق پايدىلىنىپ شۇجى، مەكتەپ مۇدىرلىرىنى، ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئەخلاق-تەربىيە تايانچ كادىرلىرىنى ئاكتىپلىق بىلەن يۇقىرىغا ئەۋەتىپ تەربىيلەشكە قاتناشتۇرۇش. مائارىپ ئىدارىلىرىمۇ ئۆز ۋاقتىدا‹‹ قانۇن ئومۇملاشتۇرغۇچى تايانچ كادىرلىرىنى››، ‹‹ ئەخلاق-تەربىيە تايانچ كادىرلىرىنى›› تەربىيلەش سىنىپلىرىنى ئېچىش، ھەر قايسى مەكتەپلەر خادىملارنى ئەستايىدىل تاللاپ قاتناشتۇرۇشنى ياخشى ئورۇنلاشتۇرۇش لازىم.  D5 ~4 g/ W6 H' w, S1 aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككىنچىدىن: رەھبەرلىك بەنزە ۋە ئوقۇتقۇچىلار قۇشۇن قۇرۇلۇشىغا بولغان نازارەت قىلىپ تەكشۈرۈشنى كۈچەيتىش، ****-يىلى مائارىپ ئىدارىسى مەكتەپلەرنىڭ ئەخلاقى تەربىيە ۋە ئىدىيىۋى-سىياسى خىزمەتلىرىگە قارىتا 4 قېتىمدىن ئارتۇق تەكشۈرۈش ئېلىپ بېرىپ قاپلىنىش نىسبىتى%100 گە يەتكۈزۈش لازىم.
. J& v; w5 A% D6 O0 K3 Y% Aھەر قايسى مەكتەپلەر ياراملىق قاۋۇل ئوقۇتقۇچىلارنى مەكتەپلەرنىڭ ئەخلاق-تەربىيە ۋە ئىدىيىۋى-سىياسى خىزمەت سېپىگە تۇلۇقلاپ سەپلەپ، سىنىپ مۇدىرلىرى، ياشلار ئىتتىپاقى، پىئونىرلار ئەترىتى ۋە ئوقۇغۇچىلار ئۇيۇشمىسىنى باشقۇرۇش مىخانىزىمىنى يەنىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا مۇكەممەللەشتۈرۈپ، قانۇن-تۈزۈم يىتەكچىسىنى، مەكتەپ سىرتى يىتەكچىسى ۋە پىسخىك ساغلاملىق يىتەكچىسى، پىئونىرلار ئەترەت تەربىيچىلىرىنى ئىش ئورنىغا چىقىشتىن بۇرۇن تەربىيلەش ۋە قەرەللىك تەربىيلەش تۈزۈمىنى يولغا قۇيۇش ۋە تەكشۈرۈش باھالاش ئېلىپ بېرىش لازىم.
5 e/ c; r' `" F7 h+ |$ Cئۈچۈنچىدىن: ھەر قايسى مەكتەپلەر ئىلمى بولغان ئەخلاقى تەربىيەنى تەكشۈرۈپ باھالاش سېستىمىسىنى قۇرۇش، مەكتەپتىكى خادىملارنىڭ مۇكەممەل ئادەم تەربىيلەش مىخانىزىمىنى قۇرۇپ چىقىپ، ۋەتەننى سۆيۈش، پارتىيىنىڭ مائارىپ ئىشلىرىغا سادىق بۇلۇش، پارتىيە ۋە دۆلەتنىڭ مائارىپ فاڭجىنلىرىنى ئەستايىدىل ئىجرا قىلىپ ئىش ئورنىنى سۆيۈپ كەسىپنى قەدىرلەپ، كۈچلۈك بولغان خوجايىنلىق مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى ۋە كەسىپچانلىققا ئىگە بۇلۇش، پۈتۈن ۋۇجۇدى بىلەن ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلىش. كەسپى بىلىمنى قېتىرقىنىپ تەتقىق قىلىش، ئوقۇتۇش ئىدىيىلىرىنى ئۈزلۈكسىز يېڭىلاپ تۇرۇش، ئوقۇتۇش مەزمۇملىرىنى موللاشتۇرۇش، ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى يېڭىلاپ تەلىم-تەربىيە، ئوقۇ-ئوقۇتۇش ئىشلىرىدا كۆرۈنەرلىك تۆھپە قوشالايدىغان ئادەم بۇلۇش لازىم. ‹‹ ئاۋات ناھىيىلىك ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقىنى باھالاش چارىسى ۋە تەپسىلى پىرىنسىپى›› نى قاتتىق ئەمىللەشتۈرۈپ 3-نۆۋەتلىك ‹‹ ئوقۇتقۇچىلار، ئەخلاق ئۈلگىسى›› نى باھالاش پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇپ 20 نەپەر ‹‹ ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاق ئۈلگىسىنى›› باھالاپ چىقىش ھەمدە ئىش-ئىزلىرىنى رەتلەپ تۇرغۇزۇپ توپلام قىلىپ سەييارە تەشۋىق قىلىشنى پىلانلاش لازىم. 6 l" ~- g$ `2 ~0 [1 cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆتىنچىدىن: ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاق قۇرۇلۇشى مۇھاكىمە يىغىنلىرىنى چاقىرىپ ئوقۇتقۇچى ئىشچى-خىزمەتچىلەر ئارىسىدا ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقى، ئوقۇتقۇچىلار ئىستىل قۇرۇلۇشى مۇھاكىمە يىغىنلىرىنى ئېچىش، مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلار ئەخلاقى، ئوقۇتقۇچىلار ئىستىل قۇرۇلۇشىدا ساقلىنىۋاتقان مەسلىلەرنى ئايدىڭلاشتۇرۇپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى ۋە بۇرچ تۇيغۇسىنى كۈچەيتىپ، ئۆزىنىڭ كىشلىك قەدىر-قىممىتىنىڭ سېھرى كۈچى ۋە دائىملىق بىلىم سەۋىيىسى بىلەن ئوقۇغۇچىلارنى يىتەكلەپ ۋە تەربىيلەپ مائارىپ ئىشلىرى ئۈچۈن ئۆزىنىڭ تۆھپىسىنى قۇشۇش كېرەك.
2 v' C5 d# G+ v' Z8 _/ X4 w4) سىنىپ مۇدىرلىرى قۇشۇنىنى ئەلالاشتۇرۇپ سىنىپ مۇدىرلىرى خىزمىتىنى باشقۇرۇش مۇھاكىمە قىلىشنى كۈچەيتىش.3 [" y& z( R. e* [* L  {/ Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: ھەر ئايدا ئاز دىگەندە بىر قېتىم سىنىپ مۇدىرلىرى خىزمىتى قەرەللىك يىغىنى ئېچىپ، نەزىرىيە ئۆگۈنۈش، تەجرىبىلەرنى خۇلاسە قىلىش، سىنىپ مۇدىرلىرىنىڭ خىزمەت سەۋىيىسى، ئىدىيىۋى-ساپاسىنى ئۈزلۈكسىز يۇقىرى كۆتۈرۈپ، ياش سىنىپ مۇدىرلىرىنى تەربىيلەش خىزمىتىنى ئالاھىدە كۈچەيتىش، پىشقەدەملەر ياشلارنى يىتەكلەش ‹‹ مەخسۇس ياردەم بىرىپ تەربىيلەش›› پائالىيىتىنى ئۈزلۈكسىز قانات يايدۇرۇش. ‹‹ پىئونىرلار ئەترەت بىلىملىرى، ئوتتۇرا ئەترەت تەربىيچىلىرى›› نى مەخسۇس تەربىيلەپ ئوتتۇرا ئەترەت تەربىيچىلىرىنىڭ باش قەھىرمانلىق ئەقلى پىكىر يۈرگۈزۈشكە ئەھمىيەت بىرىش.' V9 J) P, ^+ Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككىنچىدىن: سىنىپ مۇدىرلىق دائىملىق خىزمىتىنى قېلىپلاشتۇرۇشنى ئەمىللەشتۈرۈش. (1) تېمىلىق سىنىپ يىغىنلىرىدا پىلان بۇلۇش، يىغىن تەييارلىق خاتىرىسى بۇلۇش، ئەمىلى ئۈنۈم بۇلۇش. (2) مەقسەتلىك ھالدا « گۇمانلىق» ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئارخىۋىنى تۈرگە ئايرىپ تۇرغۇزۇپ قاراتمىلىقى بولغان ھالدا ئۆز ۋاقتىدا تەدبىر قوللۇنۇپ ئىز قوغلاپ تەربىيە بىرىش. (3) مائارىپ ئىدارىسى تۈزۈپ بېسىپ تارقاتقان. « سىنىپ مۇدىرلىق خىزمەت قوللانمىسىنى» ئەستايىدىل تولدۇرۇپ، مائارىپ ئىدارىسىنىڭ مۇھىم ئىسپاتلارنى ئاساس قىلىپ ھەيدەكچىلىك قىلىپ تەكشۈرۈشنى كۈچەيتىش، ئەخلاقى تەربىيە خىزمتىىنىڭ ئۈنۈمدارلىقىنى يەنىمۇ ئىلگىرلىگەن ھالدا يۇقىرى كۆتۈرۈپ، پۈتۈن مۇساپىلىق ۋە پۈتۈن يۆنۈلۈشلۈك كەڭ ئەخلاق قارىشىنى تىكلەش. 4 f. A' g8 `" @& Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۈچۈنچىدىن: بىر قېتىملىق سىنىپ مۇدىرلىرى خىزمىتىدىن مۇھاكىمە يىغىنى چاقىرىش، ئاساسلىقى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيىۋى-ئەخلاق ھەركەت ئادىتى تەربىيىسى، مەدەنىيەت مۇراسىم تەربىيىسىگە قارىتا مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىپ، تەكشۈرۈپ تەتقىق قىلىش، دوكىلات قىلىش ھەمدە « ئاۋات ناھىيىسىنىڭ ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلار ھەركىتىنىڭ ئۆلچەملىك تەربىيلىنىش پائالىيىتىنى يولغا قۇيۇش لاھىيەسى» نى ئوتتۇرغا قۇيۇپ 6-ئايدا ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ھەركەت ئادىتى تەربىيىسى بويىچە بىر قېتىم چوڭ تەكشۈرۈش، چوڭ سېلىشتۇرۇش پائالىيىتىنى پىلانلاش، بۇ تەكشۈرۈشنى سىنى مۇدىرلىرىنىڭ خىزمەت ئۈنۈمى قىلىش لازىم.- {& v6 H$ @7 L  L# fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆتىنچىدىن: بىر قېتىملىق ئائىلە باشلىقلىرى خىزمىتى مۇھاكىمە يىغىنى ئېچىش .. x" Z% R, V/ n0 M# wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئاساسلىقى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيىۋى ھەركەت ھالىتى، ئۆگۈنۈش ئەھۋالى ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپتىكى ۋە ئۆيدىكى ئىپادىلىرى ھەمدە ساقلانغان مەسلىلەرنى مۇھاكىمە قىلىپ ئائىلە باشلىقلىرى ۋە مەكتەپنىڭ رولىنى قانداق قىلغاندا تېخىمۇ ياخشى جارى قىلدۇرغىلى بولىدىغانلىقى توغرىسىدا پىكىر ئېلىش. ئائىلە بىلەن مەكتەپنىڭ كۆۋرۈكلۈك ۋە ھەمكارلىقىنى كۈچەيتىپ، بالىلارنىڭ ساغلام ئۈسۈپ يىتىلىش مەسلىسىنى ئورتاق تەربىيلەشنى ئۈستىگە ئېلىش ئاخىردا تەكشۈرۈش دوكىلاتىنى ھاسىل قىلىش.
3 Q* [4 r: v1 w% S2. ئەخلاقى تەربىيە پائالىيىتىنى كۈچەيتىپ، مەكتەپنىڭ مەدەنىيەت قۇرۇلۇشىنى ئىلگىرى سۈرۈش.1 @0 e1 D& W6 ]8 _7 Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) ئاساسى تەربىيە پائالىيىتىنى چوڭقۇر قانات يايدۇرۇپ، ئەخلاقى تەربىيە مەزمۇنىنى بىيىتىش.
) o. A6 _1 x; e7 Kبىرىنچىدىن: ئۆگۈنۈش، تەشۋىق قىلىش، پارتىيىنىڭ 18-قۇرۇلتاي روھىنى تەشۋىق قىلىپ ئىزچىللاشتۇرۇش، يەنى بەشتە ياخشى كىچىك پۇقرا بۇلۇش، جۇڭخۇانى گۈللەندۈرۈشنى ئۆزىدىن باشلاش، ئاساسى تەربىيە ۋە « بىرگە قارشى تۇرۇپ، ئىككىنى تەكىتلەش» قاتارلىق مەخسۇس تەربىيە پائالىيىتىنى باشتىن ئاخىر ئىزچىللاشتۇرۇش كېرەك.
) p. o) i' B( \& F$ u& Qئىككىنچىدىن: ياخشى كىتاپلارنىڭ ئوقۇش، سىنىپ يىغىنلىرىنى ئېچىش، زېھىن سىناش مۇسابىقىلىرىنى ئۇيۇشتۇرۇش، ھېكايە ئېيتىش مۇسابىقىلىرىغا تەشكىللەش، نۇتۇق سۆزلەش مۇسابىقىسىنى قانات يايدۇرۇش، ئەدەبىيات، سەنئەت نۇمۇرلىرىنى كۆرسىتىشنى ئۇيۇشتۇرۇش، قىزىل ناخشىلارنى ئوقۇشنى قانات يايدۇرۇش، قىزىل كىنولارنى كۆرۈش قاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق تەربىيە پائالىيەت ئۈنۈمىنى ئۈزلۈكسىز مۇستەھكەملەپ ۋە چوڭقۇر ئۆگۈنۈپ، مەكتەپتە قۇيۇق بولغان پائالىيەت كەيپىياتىنى بەرپا قىلىش كېرەك. مائارىپ ئىدارىسى 4-ئايدا بەشتە ياخشى كىچىك پۇقرا پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇپ جۇڭخۇانى گۈللەندۈرۈشنى ئۆزۈمدىن باشلايمەن دىگەن تېمىنى ئاساس قىلىپ مائارىپ پائالىيىتى نۇتۇق سۆزلەش مۇسابىقىدى ۋە « جەلىپكار ئاۋاتنى ئورتاق قۇرۇپ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ناخشىسىنى ياڭرىتايلى»، «1-ماي خەلىقئارا ئەمگەكچىلەر بايرىمى ھەمدە 31-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى» ئەدەبىيەت سەنئەت پائالىيىتى نۇمۇرىنى كۆرسۈتۈشنى پىلانلىدى. 5-ئاينىڭ ئاخىردا « 1-ئىيۇن خەلىقئارا بالىلار بايرىمى» ئەدەبىيات سەنئەت پائالىيىتىنى ئۆتكۈزۈپ نۇمۇر كۆرسۈتۈش.
. P! q$ B  r  Tئۈچۈنچىدىن: مىننەتدار بۇلۇش تەربىيىسى، سەمىمى بۇلۇش تەربىيىسى مەدەنى قائىدە-يۇسۇنلۇق بۇلۇش، زامانىۋى مەدەنىيەت تەشۋىقاتى تەربىيىسى،سوتسىيالىستىك يادرو قىممەت سېستىمىسى تەربىيىسى قاتارلىق تىمىلاردىكى ئەمەلىي پائالىيەتلەرنى كەڭ كۆلەمدە قانات يايدۇرۇش كېرەك.
: N* B0 L) u) l3 Gتۆتىنچىدىن: ۋەتەنپەرۋەرلىك تەربىيە بازىسى، قۇرامىغا يەتمىگەنلەرنىڭ ئىدىيىۋى-ئەخلاق قۇرۇلۇشى تەربىيە بازىسىنى ئۆزلۈكسىز جارى قىلدۇرۇپ ياش-ئۆسمۈر ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەر جەھەتتىن ئەتراپلىق تەربىيلىنىشكە قاتتىق ئەھمىيەت بىرىش كېرەك.8 W. ^" Q1 ?5 `' Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيىسىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇپ مەكتەپلەرنىڭ مۇقۇملىقىنى قوغداش كېرەك.- S) H5 N- F; D. C4 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: ھەر قايسى مەكتەپلەر « 3تىن ئايرىلالماسلىق»، «4 نى تۇنۇش» ماركىسىزىملىق «5 قاراش»، شىنجاڭنىڭ « 6 تارىخى»، « شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنىنىڭ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى نىزامى» پارتىيىنىڭ مىللەتلەر نەزىرىيىسى، سىياسەت، دىنى سىياسەت، دۆلەتنىڭ مىللى رايۇنلارنىڭ ئاپتونومىيىلىك تۈزۈمى ۋە دۆلەت قانۇنى-نىزاملار مەركەزنىڭ شىنجاڭ خىزمىتى سۆھبەت يىغىنىنىڭ روھى قاتارلىق مۇناسىۋەتلىك قانۇن-نىزام سىياسەتلىرىنى ئۆگۈنۈش تەربىيە پائالىيىتىنى ئەستايىدىل تەشكىللەش.- P  }2 p- s, I% ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككىنچىدىن: تەشۋىقات مەخسۇس سىتونى ياسىتىپ، مۇقىم ئەۋرىشكە جاھازلىرىنى تەسىس قىلىپ تام شۇئارلىرىنى يېزىش، مەكتەپ رادىئوسىنى ئاڭلىتىش قاتارلىق كۆپ خىل ۋاستلەر ئارقىلىق مەكتەپتە قۇيۇق بولغان مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەشۋىقات كەيپىياتىنى بەرپا قىلىش.! k* N/ X% X* }+ f) s7 |& @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۈچۈنچىدىن: 31-قېتىملىق مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە ئېيى پائالىيىتىنى ئاكتىپ قانات يايدۇرۇپ، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى قوش دوستلۇق پائالىيىتىنى ئاكتىپ قانات يايدۇرۇش.+ U; h# l9 a6 n8 |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆتىنچىدىن: مەكتەپنىڭ تەربىيە دەرسلىكى بۇلۇپمۇ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى دەرسلىكى، ئەخلەقى تەربىيە دەرسلىكىگە باغلاپ تەتقىق قىلىشنى كۈچەيتىپ ۋە ياخشىلاپ، ھەر قايسى مەكتەپلەرنى يەرلىك دەرس، مەكتەپ دەرسلىكىگە ئاڭلىق ھالدا مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ۋە ئىدىيىۋى-سىياسى تەربىيە مەزمۇنلىرىنى سىڭدۈرۈش ھەم ئۇلارنى ئۇچۇق دەرسلەرنى تەكشۈرۈپ باھالاش دائىرىسىگە كىرگۈزۈشكە تەشكىللەش.
; f3 u3 |5 q9 r  I7 G& F: |بەشىنچىدىن: ھەر مەۋسۈمدە بىر قېتىمدىن ئاز بولمىغان ئاساستا ئائىلە زىيارىتى پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش، ئائىلىلەرگە كىرىپ زىيارەت قىلىش قاتارلىق شەكىللەر ئارقىلىق ئائىلە باشلىقلىرىغا « مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنىڭ ھەر مىللەت ئىتتىپاقلىقىنىڭ ھاياتلىق مەنبەسى»، « مىللەتلەر مۇقىملىقىنىڭ بەخىت،بۆلگۈنچىلىك، قالايمىقانچىلىق ئاپەت» دىگەندەك مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيە تەشۋىقات خىزمىتىنى ياخشى ئىشلەپ ئائىلە باشلىقلىرىنىڭ مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تۇنۇشىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ ئائىلە باشلىقلىرىغا، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنىڭ مۇھىملىقىنى تۇلۇق تۇنۇتۇش ھەمدە ئائىلە باشلىقلىرىنى ئاڭلىق ھالدا ئوقۇغۇچىلارغا مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەربىيىسىنى قانات يايدۇرۇشقا يىتەكلەش لازىم.& }7 h5 v: a; k, t, H3 [2 t  R7 [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئالتىنچىدىن: مىللى ۋە خەنزۇلارنىڭ قولنى-قولغا تۇتاشتۇرۇپ ئورتاق دوستلۇق يارىتىش پائالىيىتىنى مۇستەھكەملەپ ۋە چوڭقۇرلاشتۇرۇپ ئەۋلادلار ئارىسىدا، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار ئارىسىدا، مەكتەپ ئارىسىدا، مەكتەپ بىلەن نامراتلارنى يۆلەش نۇقتىلىرى ئارىسىدا زىيارەت قىلىپ قىيىنچىلىقى بار نامراتلارغا ياردەم بىرىش پائالىيىتىنىڭ ئاساسىنى مۇستەھكەملەش، نامراتلارنى يۆلەپ يوقسۇللارنىڭ دەردىگە دەرمان بۇلۇش قاتارلىق پائالىيەتلەرنى ۋاستلىق ھالدا چوڭقۇر قانات يايدۇرۇش.: z/ ^- r2 R  \  D, [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3)مەكتەپلەر ئۆزىگە خاس ئالاھىدىلىكىنى نامايەن قىلىپ كۆڭۈل قۇيۇپ مەدىنى مەكتەپ بەرپا قىلايلى." ]$ q1 }+ v9 ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىرىنچىدىن: مەكتەپنى پاكىزلاشتۇرۇش، يېشىللاشتۇرۇش، گۈزەللەشتۈرۈشتىن ئىبارەت «ئۈچلەشتۈرۈش» قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ مەكتەپلەرنى مەدەنى ئورۇنغا كۆتۈرۈش، مەكتەپلەر مۇھىت قۇرۇلۇشىنى ئىلمى پىلانلاپ، كۆڭۈل قۇيۇپ لاھىيلەپ، دەرىجىسىگە ئەھمىيەت بىرىپ، ئالاھىدىلىكىنى نامايەن قىلىپ مەكتەپلەرنىڭ مەدەنى قۇرۇلۇشى ۋە ئۆلچەملەشكەن ئالاھىدىلىكىگە ئىگە مەدەنى مەكتەپ قۇرۇپ چىقىش كېرەك.
) Y5 Q3 E# M3 Z8 I' Uئىككىنچىدىن: مەكتەپ ئىستىلى، ئوقۇتۇش ئىستىلى، ئۆگۈنۈش ئىستىلى، سىنىپ ئىستىلىدىن ئىبارەت.« 4 ئىستىل» قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ مەكتەپ مەنىۋىتىنى تىرىشىپ ئۆستۈرۈش  كېرەك. مەكتەپ ئىندىۋىدىئال ئالاھىدىلىكىگە ئىگە مەكتەپ باشقۇرۇش ئىدىيىسى ۋە مەكتەپ ئىستىلى، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلار ھەركىتىنى قېلىپلاشتۇرۇپ، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ پائال يۇقۇرلاپ، ئىمتىھان بىلەن تىرىشىپ ياخشى ئۆگۈنىدىغان، ئىتتىپاقلىشىپ ئالغا ئىلگىرلەيدىغان، قائىدە-تۈزۈملەرگە ئەمەل قىلىدىغان مەدەنىيەتلىك، ئەدەپلىك ياخشى كەيپىيات يىتىشتۈرۈش، مەكتەپ تارىخى، مەكتەپ ئىزنىكى، مەكتەپ شېئىرى، مەكتەپ گېزىتى، مەكتەپ ژۇرنىلى، مەكتەپ ماتىرىيالى ۋە سىنىپ تەربىيلىنىش قاتارلىق ۋاستلەر ئارقىلىق ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ قۇلىقىغا سىڭدۈرۈپ مەكتەپنىڭ مەنىۋى تەربىيىسىنى، ئىلھامىنى قۇبۇل قىلىپ مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەمۇنىلىك ئىش-ئىزلىرىنى زور كۈچ بىلەن ئەۋج ئالدۇرۇپ ئۇلارنىڭ مەكتەپ خىزمىتىدىكى ئۈلگۈلۈك باشلامچىلىق رولىدىن تۇلۇق پايدىلىنىش كېرەك.
7 c* h! T' I) d4 F# ^6 B* t3 ]ئۈچۈنچىدىن: پائالىيەت ۋاستلىرىنى كېڭەيتىپ مەكتەپ مەدەنىيەت پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش. كىلاسسىك ناخشا مۇزىكىلارنى ئېيتىپ ئورۇنلاشنى، مۇنەۋۋەر كىنولارنى كۆرۈش، كىشىلەرنى تەسىرلەندۈرىدىغان ھىكايىلەرنى ئېيتىش، جۇڭخۇا قەدىمى شېئىرلىرىنى دىكىلماتسىيە قىلىش ۋە ئىرادىنى تاۋلايدىغان تەربىيىۋى ئەھمىيەتكە ئىگە ھىكمەتلىك سۆزلەر قاتارلىق پائالىيەتلەرنى قانات يايدۇرۇش ئارقىلىق پائالىيەت ۋاستلىرىنى كېڭەيتىپ مەكتەپ مەدەنىيەت پائالىيىتىنى جانلاندۇرۇش كېرەك. بۇلۇپمۇ ھېيت-بايرام خاتىرە كۈنلەردە مەزمۇنى مول پائالىيەتلەرنى تەشكىللەپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەزەر دائىرىسىنى كېڭەيتىپ مول مەزمۇنغا ئىگە پائالىيەتلەر ئارقىلىق مەكتەپلرنىڭ مەدەنىيەت سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش كېرەك.
  C  _% I! L* [5 D3.ئوقۇغۇچىلار ھەركىتىنى ئادەتلەندۈرۈش تەربىيىسىنى قېلىپلاشتۇرۇپ مەكتەپنىڭ مەدەنىيەت سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش.
' ~- G6 t$ ~8 ]  a+ p6 E9 v. ?1) قائىدە ئۆگۈنۈپ، قائىدىگە بويسۇنۇش پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش كېرەك. ئوقۇغۇچىلار ھەركىتى ئادەتلەندۈرۈش تەربىيىسى مەزمۇنىنى چىڭ تۇتۇپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگۈنۈش ئادىتى ۋە ھەركەت ئادەت تەربىيىسىنى كۈچەيتىش لازىم. تېمىلىق سىنىپ يىغىنلىرىدا مەركەزلىك چۈشەندۈرۈش ئارقىلىق، مەكتەپنىڭ تېلىۋىزىيىسىدىن، رادىئوسىدىن، قارا دوسكىسىدىن، رەسىملىك تەشۋىقات تاملىرى قاتارلىق ئۇسۇللاردىن پايدىلىنىپ كەڭ كۆلەمدە تەشۋىق قىلىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەكتەپ قائىدە-تۈزۈملىرىگە بولغان چۈشەنچىسىنى ئاشۇرۇپ ئۆزىنىڭ ھەركىتىنى بۇنىڭ بىلەن ئۆلچەپ مەكتەپ قائىدە-تۈزۈملىرىنى ئوقۇغۇچىلار ھەركىتىنى ئۆلچەملەشتۈرىدىغان ھەقىقى قورالغا ئايلاندۇرۇش لازىم.: O3 }" O; d! ^% kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) ئەلا سۈپەتلىك مەكتەپ ئىستىلىنى بەرپا قىلىپ مەدەنىيەتسىز قىلمىشلار بىلەن خوشلۇشۇش پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش كېرەك. ھەر قايسى مەكتەپلەر ئوقۇغۇچىلارنىڭ « ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلار قائىدىسى»، « ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلار كۈندىلىك ھەركەت ئۆلچىمى»، « قاتناش بىخەتەرلىك ئاساسى بىلىمىرى» نى ئەتايىدىل ئۆگۈنۈشكە يىتەكچىلىك قىلىپ ئۆلچەم بىلەن سېلىشتۇرۇپ، ئۆز خاتالىقى ئۈستىدە ئويلۇنۇپ، ئەتراپىدىكى مەدەنىيەتسىز قىلمىشلارنى تېپىپ چىقىپ، ئۆز-ئۆزىنى تەربىيلەپ، ئۆزىدىن ئۆتكەنلەرنى ئەسلەپ، ئۆز-ئۆزىنى تۈزىتىپ ئۆز-ئۆزىنى يۇقىرى كۆتۈرۈشنى تىرىشىپ ئىشقا ئاشۇرۇش لازىم.
, `; p0 l& ~5 D7 @7 S/ m  z3) كىچىك ئىشلاردىن باشلاپ، ھەقىقى بىر مەدەنىيەت ئەلچىسى بۇلۇش پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش لازىم.
; m2 _, _! }9 z# V2 Dناھىيىمىزنىڭ ئەمەلى ئەھۋالى بىلەن بىرلەشتۈرۈپ قەرەللىك ھالدا ئوقۇغۇچىلارنى كوچىلرغا ئايرىپ ئىجتىمائى رايۇنلارغا ئەكىرىپ، بىنالارغا ئىچكىرلەپ كىرىشنى قەرەللىك تەشكىللەپ، شەھەر ئاھالىلىرىنىڭ خالىغان يەرگە تۈكۈرىدىغان، قالايمىقان نەرسە تاشلايدىغان، گۈل-گىياھ، دەل-دەرەخلرنى زىيانغا ئۇچۇرتۇپ، قىزىل چىراقنى بېسىپ ئۆتۈش قاتارلىق مەدەنىيەتسىز قىلمىشىغا قارىتا تەربىيە قىلىپ ۋە نازارەتچىلىك قىلىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەدەنى تازلىق ئادىتىنى يېشىل مۇھىتىنى سۆيۈش بىلىملىرىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش لازىم.
& X" d0 i, o! i6 K, H2 I4) ئىلگىرى سۈرۈش قۇرۇلۇشىنى بەرپا قىلىپ، ئەخلاقى تەربىيە خىزمىەت سەۋەپسىز يۇقىرى كۆتۈرۈش لازىم.: j* j  c8 e; Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ ئەخلاقى تەربيە خىزمىتىنى باھالاپ، مەكتەپلەرنىڭ ئەخلاقى تەربىيە خىزمىتىنىڭ باشقۇرۇلۇشىنى يۇقىرى كۆتۈرىشىمىز كېرەك. « شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنىنىڭ ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ، ئەخلاق تەربىيە خىزمىتىنى باھالاش چارىسىغا ئاساسەن، ھەر قايسى مەكتەپلر ئىلتىماس قىلىش ماتىرىيالىنى يۇقىرىغا يوللاش خىزمىتىنى ياخشى ئىشلەپ، مائارىپ ئىدارىسى ئوتتۇرا-باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ ئەخلاق-تەربىيە خىزمىتىگە قارىتا باھالاش سالمىغى ۋە شۇ سېستىمىنىڭ يىتەكچىلىك قىلىش كۆرسەتمە بىرىش سالمىقىنى ئاشۇرۇش لازىم. بۇ يىل بىر ئاپتونوم رايۇن دەرىجىلىك ئەخلاقى تەربىيىسىدە ئۈلگۈلۈك مەكتەپ بىر ۋىلايەت دەرىجىلىك ئەخلاقى تەربىيىسىدە ئۈلگۈلۈك مەكتەپ، قانۇن بويىچە مەكتەپ باقۇرۇشتا ئۈلگۈلۈك مەكتەپ، بىر ئاپتونوم رايۇن دەرىجىلىك مەدەنىيەتلىك ئورۇن، بەش ناھىيە دەرىجىلىك مەدەنىيەتل؛ىك ئورۇن بەرپا قىلىشنى قولغا كەلتۈرىمىز.$ ~# [! R) A3 o0 A" Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. جەمئىيەت باشقۇرۇشتا يېڭىلىق يارىتىپ، ئۇنۋېرسال تۈزەشنى چىڭ تۇتۇپ تىنچلىق قۇرۇلۇشى ۋە مۇقۇملۇق خىزمىتىنى كۈچەيتىش لازىم.7 i  H& j4 q. x* p& Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1) ئىجتىمائى مۇقۇملۇق خەۋپىنى مۆلچەرلەپ ۋە باھالاش خىزمىتىنى كۈچەيتىش.
% r" C# Q1 B7 a& p% E1 oئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەنپەئەتىگە ئالاقىدار زور سىياسەتلەرگە قارىتا ئاشكارلاش تۈزۈمىنى قوللۇنۇش، ئىقتىسادى ئۈنۈم ب ىلەن ئىجتىمائى مۇقۇملۇق خەۋپىگە قارىتا قپش باھالاش ئېلىپ بېرىپ تەدبىر سىياسەتلەرنىڭ مۇۋاپىق بولماسلىق سەۋەپلىك كېلىپ چىقىدىغان زىدىيەتلەرنىڭ قەتئى ئالدىنى ئېلىش لازىم.
+ \; b% V) o; r& r- w$ Z! `! E8 q2) تىنچ مەكتەپ قۇرۇش پائالىيىتىنى ئاكتىپ قانات يايدۇرۇش
6 z3 q7 l# e" @# C6 S0 Bبىرىنچىدىن: جەمئىيەت ئامانلىقىنى ئۇنۋېرسال تۈزەش ۋە تىنچلىىق قۇرۇلۇشى خىزمىتىنىڭ يىتەكچىلىك سالمىقىنى زورايىتپ ****-يىللىق ئۇنۋېرسال تۈزەش، تىنچلىق، مۇقۇملۇق خىزمىتىنىڭ يولغا قۇيۇش لاھىيەسىسىنى تۈزۈپ چىقىش، مۇقۇملۇق ئۇچۇرى قۇشۇن قۇرۇلۇشىنى كۈچەيتىپ مەكتەپ بىخەتەرلىكىنى ساقلاش كۈچىنى ئەمىللەشتۈرۈپ جامائەت خەۋپسىزلىكى، سىياسى قانۇن، ئەدلىيە، سودا-سانائەت، مىللەت دىن ئىشلىرى مەدەنىيەت قاتارلىق تارماقلار بىلەن ھەمكارلىق ۋە ماسلىشىنى كۈچەيتىپ مەكتەپ ۋە ئەتراپتىكى مۇھىتنى تۈزەشنى شەھۋانىلىق ۋە قانۇنسىزلىققا زەربە بىرىش، قانۇنسىز دىنى پائالىيەتلرنى مەخسۇس تۈزەش خىزمىتىنى دائىملىق قانات يايدۇرۇش.
1 V+ w. Q, K9 `( uئىككىنچىدىن: ھەر قايسى مەكتەپ رەھبەرلىك بەنزىسى ئەزالىرى ھەر مەۋسۈمدە ئالاقىلىشىش نۇقتىلىرىغا بېرىپ ئۇنۋېرسال تۈزەش تىنچلىق، مۇقۇملۇق خىزمىتىنى قانات يايدۇرۇش 2 قېتىمدىن ئاز بولماسلىق، ئالاقىلىشىش نۇقتىلىرىغا بېرىپ ئۇنۋېرسال تۈزەش تىنچلىق خىزمىتىگە تەسىر كۆرسەتكەن گەۋدىلىك مەسلىلەردىن ئاز بولغاندا بىر مەسلىسىنى ھەل قىلىش، باش مەسئۇل رەھبەرنىڭ جەمئىيەت ئامانلىقى ئۇنۋېرسال تۈزەش خىزمىتىدىن دوكىلات قىلىش تۈزۈمىنى ئەستايىدىل ئىجرا قىلىش.
2 t/ M( p5 @/ q( X- K, D$ s* G$ jئۈچۈنچىدىن:ھەر قايسى مەكتەپلەر مەسئۇلىيەتنامىنىڭ تەلىۋىگە ئاساسەن 24 سائەت رەھبەرلىك بىرگە نۆۋەتچىلىك قىلىش تۈزۈمىنى ۋە مۇقۇملۇق ئۇچۇرىنى قەرەللىك دوكىلات قىلىش تۈزۈمىنى كچەيتىپ، تەرتىپ بويىچە تەكشۈرۈپ تەھلىل قىلىش سالمىقىنى كۈچەيتىش، مۇقۇملۇق مەسئۇلىيەت تۈزۈمىنى قاتتىق ئەمىللەشتۈرۈش. « شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنىنىڭ جەمئىيەت ئامانلىقىنى ئۇنۋېرسال تۈزەش نىزامنامىسى» نى زور كۈچ بىلەن تەشۋىق قىلىپ ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىدىيىۋى-سىياسى تەربىيە ۋە مەكتەپ ئەخلاقى تەربىيە سالمىقىنى كۈچەيتىش، تىنچ مەكتەپ بەرپا قىىلش تەدبىرنى كۈچەيتىپ، « 3 خىل كۈچنىڭ مەكتەپلەرگە سىڭىپ كىرىشىنىڭ ئالدىنى ئېلىش.( W7 a: X( K2 F' O& `% c+ Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) مەكتەپنىڭ مۇقۇملۇق خىزمىتىنى باشقۇرۇشنى كۈچەيتىپ مەكتەپ مۇقۇملۇقىنى قوغداشتىكى ئۇزاق ئۈنۈمگە ئىگە مىخانىزىم قۇرۇش.. n/ q  t0 H/ \; {2 rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇقۇملۇق خىزمىتىنى نىشانلىق باشقۇرۇشنى باھالاش ئورنىغا كىرگۈزۈپ، مۇقۇملۇق خىزمىتى يىغىنى ۋە مۇقۇملۇق خىزمىتى قەرەللىك يىغىنى دەل ۋاقتىدا ئېچىپ، قەرەللىك ھالدا شۇ سېستىمىنىڭ مۇقۇملۇق ۋەزىيىتىدىن تەتقىقات خارەكتىردە ھۆكۈم چىقىرىش، مۇقۇملۇق خىزمەتلىرىنى ئورۇنلاشتۇرۇپ مەكتەپلەرنىڭ مۇقۇملۇق خىزمتىدىن جىددى مەشىق مانىۋېرلارنى قانات يايدۇرۇشنى ئاكتىپ تەشكىللەپ، مۇقۇملۇق خىزمىتىنى باھالاش سالمىقىنى زورايتىش لازىم. ھەر قايسى مەكتەپلەر مەكتەپنىڭ ئىچكى قىسىمىدىكى باشقۇرۇش تۈزۈلمىسىنى مۇكەممەللەشتۈرۈپ « 3 ئائىلە» بىرلەشمە مۇداپىئە مەسئۇلىيەت تۈزۈمىنى، ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەر ھەپتىنىڭ جۈمە كۈنى مەكتەپكە يىغىلىش تۈزۈمىنى، « 4 كە سەگەك بۇلۇپ، 4 نى ئىگەللەش» خىزمەت مىخفنىزىمىنى ئەمىللەشتۈرۈپ، مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ بۆلگۈنچىلىككە قارشى تۇرۇپ، سىڭىپ كىرىشنىڭ ئالدىنى ئېلىپ ۋە بىدئەتكە قارشى تەشۋىقات تەربىيە سالمىقىنى كۈچەيتىش، مۇقۇملۇق خىزمىتىنى تەكشۈرۈشنى دائىملىق قانات يايدۇرۇپ مەكتەپ مۇقۇملىقىنى قوغداشنى ھەقىقى ئەمىللەشتۈرۈش لازىم.
  i# a8 t/ [3 W: c6 m! W3 b5. قانۇننى ئومۇملاشتۇرۇش، قانۇن بويىچە تەرتىپكە سېلىش خىزمىتىنى كۈچەيىتپ قانۇن بويىچە مەكتەپ باشقۇرۇش سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش.
& R3 z0 F1 V3 f+ [: C- w8 q1) رەھبىرى كادىرلارنىڭ باشلامچى بۇلۇپ قانۇن ئۆگۈنۈش، قانۇننى بىلىش، قانۇنغا رىئايە قىلىش، قانۇن بويىچە پائالىيەت ئېلىپ بېرىشنى ئۈزلۈكسىز قانات يايدۇرۇپ رەھبىرى كادىرلارنىڭ باشقۇرۇش كۆز قارىشىنى ئۆزگەرتىپ، قانۇن بويىچە مەمۇرىيەت يۈرگۈزۈش، قانۇن بويىچە سىياسەت يۈرگۈزۈش سەۋىيىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش لازىم.8 Q/ z! |$ z, S, l3 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ « 3نى ئۆگۈنۈپ، 3 نى تەكىتلەش»،« ئايدا بىر قانۇن ئۆگۈنۈش» پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇشنى ئەستايىدىل تەشكىللەپ « 3نى ئۈزلۈكسىز داۋاملاشتۇرۇش» نى ئىشقا ئاشۇرۇش.يەنى (1) قانۇن-نىزاملارنى ئۆگۈنۈپ تەشۋىق قىلىشنى ئۈزلۈكسىز قانات يايدۇرۇش. (2) مائارىپ كەسپى قانۇن نىزاملارنى ئۆگۈنۈش تەشۋىقاتىنى ئۈزلۈكسىز قانات يايدۇرۇش. (3) « ئاساسى قانۇن»، « ئەمگەك توختام قانۇنى» قاتارلىق ئاممىۋى قانۇنلارنى ئۆگۈنۈش تەشۋىقاتىنى ئۈزلۈكسىز قانات يايدۇرۇپ ئوقۇتقۇچى ئىشچى-خىزمەتچىلەرنىڭ قانۇننى بىلىش ۋە قانۇنغا رىئايە قىلىش ئېڭىنى ۋە ئىقتىدارىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش.9 ]# d, k# C5 \+ n0 q* L4 J  y# ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) ياش-ئۆسمۈرلەرنىڭ قانۇن-تۈزۈم تەربىيىسىنى كۈچەيتىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ قانۇن-تۈزۈم ئېڭىنى ۋە ئاساسى بىلىمىنى ئاشۇرۇش. (1) سىياسى، ئىدىيىۋى-ئەخلاق قاتارلىق دەرسلىكلەردىكى قانۇن-تۈزۈم دەرسخانا تەربىيىسىنى سىڭدۈرۈش. (2) ئەمەلىيەتكە بىرلەشتۈرۈپ قانۇن-تۈزۈم ئوقۇشلۇقى، رەسىم، ئېلىكتىرلەشكەن تور بايلىقى، لوزۇنكا ئېسىپ، قارا دوسكا چىقىرىپ، شۇئارلارنى چاپلاپ، قانۇن-تۈزۈم لىكسىيىسىنى، زېھىن سىناش، ماقالە توپلاش مۇسابىقىسى، ئۆز كەچۈرمىشىنى بايان قىلىش قاتارلىق ھەرخىل شەكىللەردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىش قانۇن-تۈزۈم تەشۋىقات-تەربىيە پائالىيىتىنى قانات يايدۇرۇش. (3) مائارىپ سېستىمىسىدىكى نۇقتۇلۇق خادىملارنىڭ ۋە ئالاھىدە تۈزۈملەرنىڭ ياردەم بىرىپ ئۆزگەرتىش خىزمىتىنى ئەستايىدىل قانات يايدۇرۇش. (4) دەرسخانا تەربىيىسىنى ئاساسى بازا قىلىپ قانۇننى ئومۇملاشتۇرۇش، لىكسىيە ئارقىلىق قانۇننى ئومۇملاشتۇرۇش، تور ئارقىلىق قانۇننى ئومۇملاشتۇرۇش، ئاخبارات ۋاستلىرىدىن پايدىلىنىپ ئومۇملاشتۇرۇش شەكىللىرى ئارقىلىق قانۇننى ئومۇملاشتۇرۇش ئېلىپ بېرىش. (5) مەزمۇن ۋە ۋاستلەرنى بېيىتىپ 4-ئايدىكى « ئاساسىي قانۇن» « قانۇن تەشۋىقات ئېيى» ۋە 12-ئاينىڭ 4-كۈنىدىكى قانۇن-تۈزۈم تەشۋىقات ئېيى سېستىمىسى پائالىيىتىنى كۆڭۈل قۇيۇپ تەشكىللەش لازىم.( z6 R: ?6 u# c2 n+ Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) قانۇن-تۈزۈمگە مەسئۇل مۇئاۋىن مەكتەپ مۇدىرى قانۇن-تۈزۈم يىتەكچىسىنى تاللاپ تەكلىپ قىلىش خىزمىتىنى ئاكتىپ ئىلگىرى سۈرۈپ، ئەدلىيە ئورگانلىرىنىڭ قوللىنىشى ۋە ھەمكارلىقىنى قولغا كەلتۈرۈپ، ھەر قايسى مەكتەپلەر، مەكتەپ رەھبەرلىگى، سىياسى دەرس ئوقۇتقۇچىلىرى قاتارلىق ئەخلاقى تەربىيە تايانچ كادىرلىرىنىڭ شۇ مەكتەپ قانۇن-تۈزۈم يىتەكچىسىنى ئېنىق بەلگىلەپ، قانۇن-تۈزۈمگە مەسئۇل مۇئاۋىن مەكتەپ مۇدىرىنى ۋە قانۇن-تۈزۈم يىتەكچىسىنى ئۆز-ئارا تۇلۇقلاش شەكلىنى شەكىللەندۈرۈپ، ياش-ئۆسمۈرلەرنىڭ قانۇن-تۈزۈم تەربىيىسىدىكى يېڭى يولنى يارىتىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قانۇن ئۆگۈنۈپ، قانۇنغا رىئايە قىلىش ئېڭىنى ھەقىقى تۈردە ئۆستۈرۈپ قۇرامىغا يەتمىگەنلەرنىڭ قانۇنغا خىلاپلىق قىلىپ جىنايەت ئۆتكۈزۈشنى ئۈنۈملۈك ھالدا ئالدىنى ئېلىش ۋە ئازايتىشىمىز لازىم.1 M5 |4 c- s4 G  Q2 y3 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 1تەجرىبە +23 ئىناۋەت +23 تەڭگە +12 بايلىق +23 يىغىش سەۋەبى
ADiL + 23 + 23 + 12 + 23

باھا خاتىرىسى

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ۋاقتى: 2013-6-25 20:04:45 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۆز ئىجادىيەتلىرىڭىزنى روھلانغا يوللاپ، روھلانداشلارغا مەنىۋى زوق ئاتا قىلىشتىن باشقا يەنە مەكتەپلەردە مۇھىم ئىشلىتىلىدىغان، روھلاندىكى كەم دەپ قارىلىۋاتقان نۇرغۇن ئۇچۇر، ماتىرىيال قېلىپلىرىنى يوللاپ، ئوقۇتقۇچىلار ۋە مەكتەپلەرگە ئاسانلىق يارىتىپ بېرىۋاتىسىز، سىزگە بارلىق روھلانداشلار نامىدىن رەھمەت ئېيتىمەن.
ۋاقتى: 2015-12-8 21:05:18 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قولىڭىزغا دەرىت بەرمىسۇن،بىز يەنە ئەخلاقى تەربىيە خىزمىتىگە چۇشۇپ كەتتۇق.

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-11 04:44

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش