ئىگىسى: dellyar571

ئويغانغاندىن كېيىن (ھېكايە)   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

كۆيۈمچان ئەزا

نېمە يېزىشنى ئوي

UID
9138
يازما
82
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
2673
تىزىملاتقان
2011-2-6
ئاخىرقى قېتىم
2013-8-27
توردا
8 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-25 22:27:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسەرنىڭ ئاخىرىنى نىمىشقا يازمايسىز،ئەسەردە ئىپادىلىمەكچى بولغىنىڭىز دەل مىللىتىمىزگە ئەڭ كىرەكلىك نۇختىلار .ئەسەرنى ھەممە ئادەمنى جەلىپ قىلىدىغا ن مۇھەببەت بىلەن باشلىغىنىڭىز ئەسەرنىڭ جەلىپكارلىغىنى ئاشۇرۇپتۇ.مىنىڭچە سىز بىرىنچى مەقسىتىڭىزگەيەتتىڭىز .ئەسەردىكى مۇھەببەت ئازاۋىنى يېڭىش جەريانى،ئەلى نامىدا ئۇتتۇرىغا قۇيۇلغان شىىنجاڭنى دۇنياغا تۇنۇتۇش لايھە، تەشەببۇسلار  مۇھەببەتتە كىچىككىنە ئۇڭۇشسىزلىققا ئۇچرىسا ئۇزىنى يۇقۇتۇپ ھاماقەتلىك قىلىدىغان ياشلىرىمىزغا يەنە شۇنداقلا بىر قىسىم قەلبى ئۇيغاق تىنەپ يۇرگەن ياشلىرىمىزغا ھاياتى كۇچ ئاتا قىلالايدۇ.  ئۇلارغا يېڭى ئۇيغىنىشلارنى بىرەلەيدۇ .مىڭنىڭچە ئەسرىڭىز نۇرغۇن مۇلاھزەلەردىنمۇ  ئارتۇق.

چىنار

UID
9713
يازما
38
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
639
تىزىملاتقان
2011-2-25
ئاخىرقى قېتىم
2012-12-15
توردا
22 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-25 23:25:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ دىليار ئەپەندىم باش ئاحىرى يوق چۇۋۇلچاق بىر نەرسىنى يىزىپ تورعا  تاشلاپ قويۇپتۇ ئەسەر ئىنىق ھىكايە ئەمەسكەن پوۋىسىنىڭ پۇرىقى بار لىكىن يىزىلىۋەرسە روماندەكمۇ قىلىدۇ ماۋۇ ئەلكۇيدىكىلەرنىڭ بۇنى تەۋىسيىلىك ئەسەر قىلىپ قويعىنىچۇ تىحى ...دىليار ئەپەندىنىڭ قويعا سۇنئى ئوكول بىرىپ سەمەتكەندەك ئادەتتىكى تۇرمۇش تىما قىلىنعان ھىكايىگە چوڭ چوڭ  ئىلمى ماقالە ۋە مۇھاكىمىلەردە بولىدىعان بىلىمنى زورمۇ زور ئىلەشتۇرۇپ چىلىۋىتىشى ئادەمنىڭ ئىچىنى پۇشۇرىدۇ ،قەلىمىڭىزدىن بىر ئاز بىلىملىك  ھەر ھالدا تەپەككۅر قىلىشنى بىلىدىعان  ئادەمدەك قىلىسىز ،ئەرزىمەس ئۇششاق تىمىلارعا ئىسىلىپ كوچىدىكى تايىنى يوق  بالىلارنىڭ ماحتاشلىرىدىن حوش بولۇپ بۇنداق  پايپاق سۉرەپ ئەسەر يازىمەن دەپ يۇرگىچە بىر نەچچە يىل تەتقىق قىلىپ تەتقىقات ماقاللىرى ،ئىلمى ئەسەرلەر   ھىچ بولمىعاندا  (ئەدىبىياتقا بەك قىزىقىتىم دەپ تۇرىۋالسىڭىز ) فانتازىيىلىك ئەسىرلەرنى يىزىپ بىقىڭ  ،چۅنكى  بۇنداق ئەسەرلەرگىلا  ئىلمىلىك تازا يارشىدۇ ...
گەپنىڭ قىسقىسى  بۇ ئەسەر ماڭا يوعان  بازعان بىلەن كىچىك مىح قىقىپ ئاۋارە بولىۋاتقان ھەجىۋى رەسىمنى ئەسلىتىپ قويدى ،بولدى ئۉزىڭىزنى قىينىماڭ ماقىما ؟!
ئەمدى مىنى ئاۋۇ بە ھەيۋەت ئىنكاسلىرىڭىزدەك   مىللەت ئۇ بۇ چوڭ سۉزلەر بىلەن سەندىۋىچ قىلىپ تىللاپ كەتمەڭ ھە !  ئادەم بولۇپ قالسا دەپ گەپ قىلىپ قويدۇم شۇ

كۆيۈمچان ئەزا

ھېچ ئىش قىلمىغان

UID
4991
يازما
47
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1458
تىزىملاتقان
2010-8-24
ئاخىرقى قېتىم
2013-6-2
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-26 16:37:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسەرنىڭ داۋامىغا ئىنتىزار بولۇپ كىرىپ، ئىككى ئىنكاسنى كۆرۈپ چىۋىن يەۋالغاندەك بوپ قالدىم دېسە...
باش ئاخىرى يوق، چۇۋالچاق دېگەندەك گەپلەربىلەن باشقىلارنىڭ قەلبىگە <<يوغان بازغان بىلەن لاتا قوزۇق>>قاقماچى بولغان كىشىلەرنىڭ ئەسەرگە نىسبەتەن قانداقراق تەنقىدى پىكىرىنىڭ بارلىقىنى ھەقىقەتەن ئويلاپ يېتەلمىدىم. <<چۇۋالچاقلىق>>نەدە؟ <<باش-ئاخىرى>>نەدە؟ بۇ تېخى ئېنىق ئايرىلغىنى يوق.
يەنە بىر مەسىلە <<ھېكايە، رومان، پوۋسىت>> لارنىڭ ھەممىسى<< ژانېر>> دەپ ئاتىلىدىغان <<قېلىپلار>>دىن ئىبارەت.  ئەدەبىيات ئىجتىمائىي تۇرمۇشنىڭ يېزىقتا ئەكىس ئېتىشى، شۇنداقلا ئىجتىمائىي تۇرمۇشنىڭ بىۋاستە روياپچىسى بولمىش ئىنسانلارنى ۋە ئۇلارنىڭ سىرتقى ئوبرازى بىلەن ئىچكى دۇنياسىنى تەسۋىرلەيدىغان تىل سەنئىتى.
ئەجىبا <<سەنئەت>>دېگەن ئۇقۇمنى چۈشىنىش بەزىلەرگە شۇنچە قىيىنمۇ؟  پىكاسسونى سەنئەت ساھەسىدە <<ئاسى>>دەپ تىللاشتى. بېتخوۋىنمۇ<<ساراڭ>>دەپ ئەيىبلەنگەن. مۇنداق بىر ھەقىقەت بار. <<ئالاھىدە كىشىلەر ئالاھىدەيول تۇتقان بولىدۇ، شۇڭا ئۇلار ئالاھىدە ھىمايە ۋە ئالاھىدە يەكلەشكە نائىل بولىدۇ>>
ئەسەردە ئوتتۇرىغا قويۇلغان <<ئادەتتىكى تۇرمۇش ئەسىرىگە چوڭ-چوڭ ئىلمىي نوقتىلارنى ئىلەشتۈرۈش>> <<قويغا ئوكۇل سېلىپ سەمرىتىش>>ھېسابلانسا مەيلى. چۈنكى <<قويغا سۈنئىي ئوكۇل سېلىپ سەمرىتىپ>>پايدا ئالغانلار يەنىلا <<باي غوجام>>بولۇپ شەرەپكە نائىل بولىۋېرىدۇ.  
مەن مۇنداق ھېس قىلدىم. يۇقىرقى ئىككى ئىنكاسچى مېنىڭچە ئەسەرنى توخۇدەك ئۇ يەردىن بىر، بۇيەردىن بىر چوقۇپ بېقىپ، <<دان تاپالماي>> قاخشاپ چۈشكەن ئوخشايدۇ. ئەسەرنىڭ تېگىگە يېتەلمىسە، ئەيىبنى ئۆزىدىن كۆرمەي، ئەسەردىن كۆرۈش، <<تۈلكىنىڭ ئۈزۈم يېيىشى>>دىن كۆپ بەرىقلىق بولمىسا كېرەك. بەس

ھېچ ئىش قىلمىغان كىشى خاتالاشمايدۇ.

كۆيۈمچان ئەزا

تۆكمىگىن ياش ئەس

UID
9498
يازما
50
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1613
تىزىملاتقان
2011-2-17
ئاخىرقى قېتىم
2012-1-9
توردا
5 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-26 23:59:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دىليار ئاكا ئەسىرىڭىزنىڭ ئاخرى قاچان چىقىدۇ؟ مەن ئەزا بولغاندىن تارتىپ ئەڭ ياقتۇرغان ئەسەر ئىدى.داۋامىغا شۇنچە تەقەززا بولدۇم.مەن قاتارلىقلارنىڭ كۆڭلىنى چۈشۈنۈپ تىزراق يوللىسىڭىز بوپتىكەن.......     

ۋىنىرا

UID
9713
يازما
38
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
639
تىزىملاتقان
2011-2-25
ئاخىرقى قېتىم
2012-12-15
توردا
22 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-27 01:11:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
oztekin مەن دىليار دىگەن ئادەمگە پىكرىمى دەپ قويسام سىزگە دەز كىتىپتىغۇ ؟  ئەلكۇيدىكى باشقۇرغۇچىلار باشقىلارنىڭ ئەدىبى ئەسىرگە مۇنازىرە ئارلاشتۇرۋالماڭلار  دەپ قىلىشىدىن ئەنسىرىمەي بىر مۇنچە گەپ يىزىپ كىتىپسىزغۇ ؟ سورۇنغا دىققەت قىلمايۋاتقانلىقىڭىزدىن ھەر ئىشنىڭ يولى ئۆلچىمى قايدىسى بولىدىغانلقىنى بىلمەيدىغانلىقىڭىز مانا مەن دەپ چىقىپ تۇرىدۇ  ،ئۇكام ئاشپەزلىكىنىڭمۇ قايدىسى بار ھەۋىسىم بار كۆڭلىم بار دەپلا  ئەدىبىياتنىڭ ئەقەللى قايدىلىرىنى بىلمەي قارۇغۇلارچە يىزىۋەرگىلى بولمايدۇ .  دىليارنىڭ ئەسىرىدە ئىلمىيلىك پۇرىقى قويۇق ھەتتا بەزى يەرلىرى ژورناللاردىن كۆچۇرۇپ ئالغاندەك   ماقالىگىلا ئوخشاپ قالغان ،ئەدىبى ئەسەرلەردە بولۇشقا تىگىشلىك رەڭدار  ۋەقەلەر  بەك ئاز  بولغاچقا ئوقىغان ئادەم زىرىكىپ قالىدۇ. ئاپتور قەلىمىنىڭ تومۇرىنى تۇتۇپ باقتىم بۇ ئادەم كىتاپ پەلسەپە دۇنياسىغا بىشى  بىلەن كىرىپ كىتىپ رىيال دۇنيانى چىن مەنىسى بىلەن كۆزىتەلمەي قاپتۇ   شۇڭا ئەسەر كىشىنىڭ قەلبىنى زىل زىلىگە سالىدىغان ھاياجانلىق كۆرنىشىلەرگە باي ئەمەس ،ئاپتور بۇ كەمچىلىكنى ھە دىسلا پەلسەپە ھىكمەت ئارلاشتۇرۇپ يوشۇرۇپ قالماقچى بولغان لىكىن بۇ ئەدىبىيات تازا تەلەپ قىلىپ كەتمەيدىغان نەرسىلەرنىڭ   زىيادە قىتىلىپ مىڭىشى ئارقىسىدا ئەسەر ئەدىبىلىكىنى پەيدىن پەي يوقىتىپ مىڭىپتۇ مەن بۇ ئىنكاسىنى ئەسەرنى ئوقىمايلا يازمىدىم ئەسەرنى  ناھايىتى تەپسىلى ئوقۇپ ھىس قىلغىنىم بۇ بالىنىڭ دىمەكچى بولغانلىرى سالمىقى ئىغىر پەلسەپەۋى پىكىرلەركەن شۇڭا بۇ يەردە پايپاق دەسسەپ(ئۇششاق سولتەكلەرقىزىقىدىغان گەپلەرنى قىلىپ،نەرسىلەرنى يىزىپ ) كىچىك بالىلارنىڭ ئارسىدا يوقىلاڭ ئويۇن ئوينىماي ئىشىنى تىپىپ دىمەكچى بولغانلىرىنى يولى بىلەن يەنى ماقالە ئارقىلىپ يازسسا ياخشى بولغىدەك دىگەن پىكىر بەردىم . مىنىڭ ئۇنداق ئۇ يەر بۇ يەرىنى چوقىلايدىغانغا ۋاقتىممۇ يوق ،دىليارغا ئوخشاش تەپەككۇرى ئۆتكۈر ياشلارنىڭ تايىنى يوق شۇملارنىڭ ئىسقارتىش ۋە چاۋاكلىرىدا بۇزۇلۇپ كىتىۋاتقانلىقىنى كۆپ كۆرگەنلىكىم ئۈچۈن  ئۇنىڭغا ئاتىلارچە كۆيۈنۇپ پىكىر بەردىم ، ئاقىل نادانلارنىڭ باشلىرىغا ئىلىشىنى تاما قىلماس ھەقىيقى دانا ئالقاپلار تۇتقان گۇل ۋە شەرەپنامىلەردىن ئەۋلىيانىڭ تەستىكىنى ئەلا بىلىدۇ،بۇلارنى سىز چۈشىنىپ كەتمەسلىكىڭىز مۈنكۈن لىكىن دىليار ئەپەندى چۇشىنىپ قالسا ئەجەپ ئەمەس   ،دىليار ئەپەندى بولسا بۇ تايىنى يوق ،قالايمىقان ئەسەرگە بىكار  ۋاقتىڭىزنى كۈچىڭىزنى  زايا قىلماي بىلىمىڭىزنى ئاشۇرۇپ ياخشى ئىلمى ئەسەر ئۈچۈن تىرىشىڭ   
ئەسەرنى ماختاپ كەتكەنلەر  ئارسىدا باشقۇرغىچىلار بار ئىكەن ،سىلەر بىر ئاز ئەدىبىياتنىڭ قانداق بولىشى ھەققىدە جنشۇ قىلىپ قويساڭلاربولغىدەك  

كۆيۈمچان ئەزا

ھېچ ئىش قىلمىغان

UID
4991
يازما
47
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1458
تىزىملاتقان
2010-8-24
ئاخىرقى قېتىم
2013-6-2
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-27 17:52:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئاتەش ناملىق توردېشىمىز  <<ئويغانغاندىن كېيىن>>نى تەپسىلى ئوقۇپ تولۇق چۈشەنچىلەرنىڭ قاينىمىغا غەرق بولغان ھالدا ئەسەرنى <<تولۇق ھەزىم>> قىپتۇ.
خوش. ئەدەبىي ئەسەرگە مۇنازىرە ئارلاشتۇرماڭلار.  دېگەن گەپنى مەن ھېچ ئاڭلىمىدىم. (مۇنبەرگە يېڭى ئەزا بولغانلىقىمدىن بولسا كېرەك) <<ئەلكۈيى مۇنازىرە مۇنبىرى>>دېگەن گەپنىڭ ئۆزىلا <<مۇنازىرە>>قىلىشىمىزنى تەلەپ قىلغان ۋېۋىسكا. بۇنى چۈشەنگىنىمدىن، مەزكۇر قېرىندېشىمىزنىڭ يۇقىرقى رەددىيىسىنىڭ ئاساسسىسز، مەۋقەسىز ئىكەنلىكىنى ئوتتۇرىغا قويۇپ ئۆتتۈم خالاس. پىكىرلەر جىىددى تەرىزگە كېلىپ، مۇنازىرە باسقۇچىغا ئۆتكىلى مېنىڭچە بىرئاز بالدۇر. ماڭا دەزكەتكىلى خېلى بار.
<<ئاشپەزلىكنىڭ قائىدىسى بار>> دەپ نەزىرىيە سۆرەپ چىققان توردىشىمىز ئەلبەتتە <<ھەر ئىشنىڭ يولى بار>>لىقىنى مەندىن ياخشى بىلىدىغان بولغانلىقىدىن پىكىرلىرىنى شۇ يول بىلەن بايان قىلىشى كېرەك ئىدى. ئاشپەزلىكنىڭ قانچىلىك قائىدىسى بار؟ ئەدەبىياتنىڭ قانچىلىك قائىدىسى بار؟ پىكىر قىلىشنىڭ قانچىلىك قائدىسى بار؟ ئاتەش ناملىق توردىشىمىزنىڭ نەزىرىدە مەن تېخى <<ئۇكا>> بولغاچقا، بۇ ھەقتە گەپ ساتماي. قېنى مەرھەممەت. سىز شۇ قائىدىلەرنى بىرقۇر ئەسلىتىپ ئۆتمەمسىز؟
ئەسەرگە كەلسەك، << دىليارنىڭ ئەسىرىدە ئىلمىيلىك پۇرىقى قويۇق ھەتتا بەزى يەرلىرى ژورناللاردىن كۆچۇرۇپ ئالغاندەك   ماقالىگىلا ئوخشاپ قالغان ،ئەدىبى ئەسەرلەردە بولۇشقا تىگىشلىك رەڭدار  ۋەقەلەر  بەك ئاز  بولغاچقا ئوقىغان ئادەم زىرىكىپ قالىدۇ. >> دېگەن نوقتىغا ئىككى ئېغىز پىكىر قىستۇراي. ئاتەش ئەپەندى نېمىنى ئويلىدىكىن، ئەدەبىي ئەسەردە <<كىشى قەلبىنى لەرزىگە سالىدىغان رەڭدار ۋەقەلەر>>بولماي، ئىلمىي، تەتقىقات خاراكتېرىدىكى تەپەككۇر دۇردانىلىرىنىڭ بولىشى ئاتالمىش<<ئەدەبىي ئەسەر قائىدىسى>>خىلاپ بولامدۇ؟  <<ئورخان پامۇك>>نى تۈرۈكلەر <<شەرەپسىز>>دەپ تىللىشىدۇ. ئەمما بۇ كىشى ئۆزىنىڭ بىرقاتار ئەمەلىي نەپلىك ئەدەبىي ئەسەرلىرى بىلەن <<نوبىل ئەدەبىيات مۇكاپاتى>>نىڭ ساھىبى بولدى. بۇزاتنىڭ <<يېڭى ھايات >>رومانى غەرىب مۇدېرنېزىم ئەدەبىيات ساھەسىنى داۋالغۇتىۋەتتى. ئەمما ئۇ روماندا نەدىمۇ <<كىشى قەلبىنى لەرزىگە سالىدىغان رەڭدار ۋەقەلەر>>بولسۇن.
ئادەم ئەدەبىياتنىڭ خام ماتىرىيالى. ئادەم زىمىندا  مەنىۋىي ھەركەت ۋە ماددى ھەركەت ئارىسىدا ياشايدۇ. مەنىۋىي ھەركەت ماددى ھەركەتنى يارىتىدۇ. ماددىي ھەركەت مەنىۋىي ھەركەتنى كۈچۈيتىدۇ. ئەجىبا جۇڭگۇدىكى بەش چوڭ ئالى مەكتەپتە ئوقۇغان، مول بىلىم ۋە يۈكسەك تەپەككۇر، ئۇلۇغ غايىلەرگە ئېگە ئىككى سىتىيۇدېنىتنىڭ <<رەڭدار ۋەقەلەر>>بېرىلمەستى، ئىلمىي تەپەككۇرلارنى قىلىشى قوبۇل قىلالمىغۇدەك دەھشەتتىن دېرەك بېرەمدۇ؟
ئاتەش بۇرادەرنىڭ ئەدەبىيات سەۋىيىسى، مەدەنىيەت سەۋىيىسى، بىلىش سەۋىيىسى قانچىلىك؟ بۇنى بىلمەيمەن. لېكىن دىليارنىڭ ئەسىرىدىكى قەلەم، تىل، تەپەككۇ بالاغەتلىرىنى بايقىماستىن، ئۆزى ئىلغا قىلالمىغان <<ئىلمىيلىك>>لەرنى <<ئەدەبىي ئەسەرگە ماس كەلمەيدۇ>> <<ژورنالدىن كۆچۈرگەن>> دېگەندەك پەتىۋالار ئارقىلىق بىر تېپىك بىلەنلا ئىنكار قىلىشى تولىمۇ مەنتىقىسىزلىك. مەنىسىزلىك. ئەجىبا ئەدەبىي ئەسەر <<ئامانلىق ژورنىلى>>دىكى ۋەقە بايانلىرىدەك <<كىشى قەلبىنى لەرزىگە سالىدىغان>>بولسىلا ياخشى ئەسەر، كىشىنىڭ روھى ھالەت، ئىچكى پىر دۇنياسىنى ئېچىپ قويسا، <<ئەخلەت ئەسەر>> بولۇپ قالامدۇ؟
شۇنچە ئىلمىي، تەپەككۇر يۇغۇرۇلمىلىرىنى ئەدەبىي ئەسەر نوقتىسىدىن چىقىپ يورۇتۇش خاتالىق بولامدۇ؟
گارسىيانىڭ <<يۈزيىل غېرىبلىق>>رومانىنى كىشىلەر <<توپلاشتۇرۇلغان توك يولى>>دەپ ئاتىدى. شۇنچە مۇرەككەپلىكى، ئىلمىيلىكى، پىرسۇناژلارنىڭ پىسخىكا زىددىيەتلىرىنى ئەدەبىي ئەسەر نوقتىسىدا بايان قىلىنغان بۇ ئەسەرمۇ پۈتۈن دۇنيا تەرىپىدىن ئېتراپ قىلىندى. <<جىنايەت ۋە جازا>> رومانىنىڭ مۇئەللىپىنى ئالىملار <<يازغۇچى ئەمەس پىسخولوگ>>دەپ كۆككە كۆتۈردى.
ئەدەبىيات كىشىلەرنىڭ مەنىۋىي ھەركىتى روياپقا چىقارغان ماددىي ھەركىتىنى، ۋە ماددىي ھەركەت كۈچلەندۈرگەن مەنىۋىي ھەركىتىنى بايان قىلىدىغان سەنئەت. ئوبىكتىپ نەرسىلەر كىشى پىسخىكىسىدا مەنىۋىي ئىنكاس شەكىللەندۈرىدۇ. مەنىۋىي ئىنكاس مەنىۋىي پائالىيەتكە ئايلىنىپ ئۇنىڭ ترتكىسىدە ماددىي ھەركەتنى شەكىللەندۈرىدۇ. خۇددى تائامغا بولغان تەلەپ <<ئاشپەزلىكىنڭ قائىدىسى>>نى ۋۇجۇدقا كەلتۈرگەنگە ئوخشايدۇ. <<ئاش>>ماددى ئېھتىياجنى قاندۇرسا، <<ئەدەبىيات>> مەنىۋىي ئېھتىياجنى قاندۇرىدۇ.  شۇڭا ئۇنىڭدا ئېسىل تەپەككۇلار، مول بىلىم ئىبارىلىرى، ئىلمىي بولغان نوقتىئىقنەزەرلەر بولىشى كېرەك.
ئاتەش ۋ ئاتەشلەر بۇ نوقتىنى چۈشىنىشكە ئاجىز بولساڭلار، ئۆزۈڭلار قادىر بولغان بىلىش دائىرىسىدىكى <<رەڭدار ۋەقەرلەر >>تەسۋىرلەنگەن ئەسەرلەرنى ياكى <<مىڭبىر كېچە>>رىۋايەتلىرىنى مۈكچىيىپ ئوقۇڭلار. <<ئۇيغۇر خەلىق چۆچەكلىرى\\>>بولىدۇ.
بىر پارچە ئەدەبىي ئەسەرنىڭ ئىچىگە نەچچە پارچە ئىلمىي ماقالە، ئىزدىنىش نەتىجىلىرى، ھايات يەكۈنلىرى، تەقدىرى مۇتلەق ۋە تەقدىرى مۇئەللەقلەرنى شۇنداقلا كىشىنىڭ دۇنياغا تۇتقان پوزىتسىيىسى ۋە ئۇنىڭ ئۆزلۈكسىز ئۆزگىرىش، يېڭىلىنىش، ئىلگىرلەش، چېكىنىش جەريانلىرىنى سىڭدۈرۈپ يېزىش ئۇنچە ئاسان ئەمەس.
توردېشىمىزنىڭ پىكىرىچە بولغاندا دېليار بۇنداق <<ھېكايىمۇ ئەمەس، پوۋسىتمۇ ئەمەس، رومانمۇ ئەمەس>> قالايمىقان پىكىر قاينىمىدا ھالاك بولۇشتىن ئاۋۋال ئاتەشنىڭ پىكىرىنى ئاڭلاپ، قەلىمىنى باشقا ياقتا يورغىلىتىشى كېرەك ئىكەن. ئەمما ھەممە ئادەم <<رەڭگارەڭ ۋەقەنىلا>>يېزىپ، كىشىنىڭ روھىيىتىنى يازمىسا، ئۇنتۇلغان روھنىڭ ئېگىلىرى بولمىش بىر توقاي تائىپىلەر مەيدانغا كەلگەندىن كېيىن نېمە ئىشلارنىڭ ۋۇجۇدقا چىقىشى خۇدانىڭ ئۆزىگە ئامانەت.
ئاتەشكە تەكلىپىم:پىكىر بايان قىلىشتا ئىلمىيلىكنى، ئاتراپلىق تەپەككۇر قىلىشنى، ھۆرمەت ۋە تەكەللۇپنى ئۇنۇتمىغايسىز. بولمىسا تۈز يولدىمۇ پۇتلىشىپ، مۆدۈرۈپ كېتىدىغان، يېقىلىپ ئۇ يەر-بۇيەر زېدە-زەخمە بولۇپ قالىدىغان ئىشلار مەۋجۇت. ئۇنىڭدىن باشقا، ئەدەبىي ئەسەرنى ئوقۇغاندا ۋەقەگە بەك ئېسىلۋالماڭ. سىزمۇ ئىنسان بولغانلىقىڭىزدىن، ۋەقەنى ۋۇجۇدقا كەلتۈرىدىغان ئىچكى ئامىل يەنى كىشىلەرنىڭ ئېڭى ھەققىدە كۆپرەك ئويلىنىپ، تەپەككۇر قىلىڭ. شۇندىلا ئەدەبىي ئەسەرلەردىن ھازىرقىدەك رايىڭىز يېنىپ كەتمەيدۇ. ھەقىقى لەززەتكە ئېرىشەلەيسىز. بەس!
يەنە چۈشەندۈرۈشۈمگە تېگىشلىك نوقتىلارنى مەۋجۇت دەپ ئويلىسىڭىز، پىكىر بايان ئەيلەڭ، گەرچە <<ئۇكا>>بولساممۇ، قولۇمدىن كېلىشىچە تىرىشىپ كۆرىمەن.

ھېچ ئىش قىلمىغان كىشى خاتالاشمايدۇ.

كۆيۈمچان ئەزا

ھېچ ئىش قىلمىغان

UID
4991
يازما
47
تېما
1
نادىر
0
جۇغلانما
1458
تىزىملاتقان
2010-8-24
ئاخىرقى قېتىم
2013-6-2
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-27 18:03:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇنىڭدىن باشقا دىليار بۇرادەرنىڭ ئەسەرنى تېخىمۇ يىتۈك بالاغەتكە كۆتۈرۈپ، داۋام ئېتىشىنى،  بارلىق تەقەززا ئېگىلىرىنى تولۇق رازىمەنلىك تۇيغۇلىرىغا چۆمدۈرۈشىنى ئارزۇ قىلىمەن.

باھا سۆز

towa0322  ئاللاھ رەھمەت قىلسۇن . كۆڭلۈمدىكىنى دىدىڭىز..........  يوللىغان ۋاقتى 2012-9-21 12:25:49
ھېچ ئىش قىلمىغان كىشى خاتالاشمايدۇ.

UID
8992
يازما
19
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
410
تىزىملاتقان
2011-2-1
ئاخىرقى قېتىم
2012-10-15
توردا
7 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-28 00:19:40 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دىليار ئاكىمىزنىڭ ئۆز ئۇسلوبىدا يىڭىچە بىر ئەسەر يىزىپ چىقىشىغا ئىشەنچىمىز بار،ئەسەر دە ئەدەبىي ئەسەرنىڭ ۋە ئىلمى ماقالىنىڭ پۇرىقى بار ،پەقەت ئىلمى ماقالە بولغان بولسا بەلكىم ئۇقۇپ بولغىچە زېرىكىپ قالاتتتۇق،ھەممىلا ئادەمنىڭ ئىلمى ماقالىلەرنى زوق-شوق بىلەن ئۇقۇپ كىتىشى ناتايىن ،ئەدەبى ئەسەرنىڭمۇ پۇرىقى بولغانلىقى ئۈچۈن بىز ئەسەردىكى ۋەقەلىكنىڭ راۋاجىغا دىققەت قىلىپ،ئەسەردىكى باش قەھرىمانلارنىڭ كەلگۈسىگە قىزىقىپ ،ئەسەرنىڭ تىخىمۇ قىزىقىپ ئۇقۇۋاتىمىز......ئاپتورنىڭ قەلىمىنىڭ توختاپ قالماسلىقىنى ئۈمۈد قىلىمەن.

بەلگەبولسا يولدىن ئازماس ، بىلىم بولسا سۆزدىن ئازماس.

UID
8642
يازما
15
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
150
تىزىملاتقان
2011-1-17
ئاخىرقى قېتىم
2011-3-4
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-28 16:51:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئېسىل ئەسەرلىرىڭىز ئۈزۈلۈپ قالمىسۇن. رەھمەت. ئائىلىڭىزگە بەخىت ، تېنىڭىزگە سالامەتلىك يار بولسۇن!

UID
2198
يازما
24
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
714
تىزىملاتقان
2010-5-28
ئاخىرقى قېتىم
2012-9-5
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-28 17:19:39 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ 78قەۋەتتىكىatesh يوللىغان 2011-02-27 01:11 غا قارتىلغان  :
oztekin مەن دىليار دىگەن ئادەمگە پىكرىمى دەپ قويسام سىزگە دەز كىتىپتىغۇ ؟  ئەلكۇيدىكى باشقۇرغۇچىلار باشقىلارنىڭ ئەدىبى ئەسىرگە مۇنازىرە ئارلاشتۇرۋالماڭلار  دەپ قىلىشىدىن ئەنسىرىمەي بىر مۇنچە گەپ يىزىپ كىتىپسىزغۇ ؟ سورۇنغا دىققەت قىلمايۋاتقانلىقىڭىزدىن ھەر ئىشنىڭ يولى ئۆلچىمى قايدىسى بولىدىغانلقىنى بىلمەيدىغانلىقىڭىز مانا مەن دەپ چىقىپ تۇرىدۇ  ،ئۇكام ئاشپەزلىكىنىڭمۇ قايدىسى بار ھەۋىسىم بار كۆڭلىم بار دەپلا  ئەدىبىياتنىڭ ئەقەللى قايدىلىرىنى بىلمەي قارۇغۇلارچە يىزىۋەرگىلى بولمايدۇ .  دىليارنىڭ ئەسىرىدە ئىلمىيلىك پۇرىقى قويۇق ھەتتا بەزى يەرلىرى ژورناللاردىن كۆچۇرۇپ ئالغاندەك   ماقالىگىلا ئوخشاپ قالغان ،ئەدىبى ئەسەرلەردە بولۇشقا تىگىشلىك رەڭدار  ۋەقەلەر  بەك ئاز  بولغاچقا ئوقىغان ئادەم زىرىكىپ قالىدۇ. ئاپتور قەلىمىنىڭ تومۇرىنى تۇتۇپ باقتىم بۇ ئادەم كىتاپ پەلسەپە دۇنياسىغا بىشى  بىلەن كىرىپ كىتىپ رىيال دۇنيانى چىن مەنىسى بىلەن كۆزىتەلمەي قاپتۇ   شۇڭا ئەسەر كىشىنىڭ قەلبىنى زىل زىلىگە سالىدىغان ھاياجانلىق كۆرنىشىلەرگە باي ئەمەس ،ئاپتور بۇ كەمچىلىكنى ھە دىسلا پەلسەپە ھىكمەت ئارلاشتۇرۇپ يوشۇرۇپ قالماقچى بولغان لىكىن بۇ ئەدىبىيات تازا تەلەپ قىلىپ كەتمەيدىغان نەرسىلەرنىڭ   زىيادە قىتىلىپ مىڭىشى ئارقىسىدا ئەسەر ئەدىبىلىكىنى پەيدىن پەي يوقىتىپ مىڭىپتۇ مەن بۇ ئىنكاسىنى ئەسەرنى ئوقىمايلا يازمىدىم ئەسەرنى  ناھايىتى تەپسىلى ئوقۇپ ھىس قىلغىنىم بۇ بالىنىڭ دىمەكچى بولغانلىرى سالمىقى ئىغىر پەلسەپەۋى پىكىرلەركەن شۇڭا بۇ يەردە پايپاق دەسسەپ(ئۇششاق سولتەكلەرقىزىقىدىغان گەپلەرنى قىلىپ،نەرسىلەرنى يىزىپ ) كىچىك بالىلارنىڭ ئارسىدا يوقىلاڭ ئويۇن ئوينىماي ئىشىنى تىپىپ دىمەكچى بولغانلىرىنى يولى بىلەن يەنى ماقالە ئارقىلىپ يازسسا ياخشى بولغىدەك دىگەن پىكىر بەردىم . مىنىڭ ئۇنداق ئۇ يەر بۇ يەرىنى چوقىلايدىغانغا ۋاقتىممۇ يوق ،دىليارغا ئوخشاش تەپەككۇرى ئۆتكۈر ياشلارنىڭ تايىنى يوق شۇملارنىڭ ئىسقارتىش ۋە چاۋاكلىرىدا بۇزۇلۇپ كىتىۋاتقانلىقىنى كۆپ كۆرگەنلىكىم ئۈچۈن  ئۇنىڭغا ئاتىلارچە كۆيۈنۇپ پىكىر بەردىم ، ئاقىل نادانلارنىڭ باشلىرىغا ئىلىشىنى تاما قىلماس ھەقىيقى دانا ئالقاپلار تۇتقان گۇل ۋە شەرەپنامىلەردىن ئەۋلىيانىڭ تەستىكىنى ئەلا بىلىدۇ،بۇلارنى سىز چۈشىنىپ كەتمەسلىكىڭىز مۈنكۈن لىكىن دىليار ئەپەندى چۇشىنىپ قالسا ئەجەپ ئەمەس   ،دىليار ئەپەندى بولسا بۇ تايىنى يوق ،قالايمىقان ئەسەرگە بىكار  ۋاقتىڭىزنى كۈچىڭىزنى  زايا قىلماي بىلىمىڭىزنى ئاشۇرۇپ ياخشى ئىلمى ئەسەر ئۈچۈن تىرىشىڭ   
ئەسەرنى ماختاپ كەتكەنلەر  ئارسىدا باشقۇرغىچىلار بار ئىكەن ،سىلەر بىر ئاز ئەدىبىياتنىڭ قانداق بولىشى ھەققىدە جنشۇ قىلىپ قويساڭلاربولغىدەك  
مەنچە سىز ئەدىبىي ئەسەرلەر توغرىسدىكى بىلىمىڭىزنى تېىخمۇ مۇھتەھكەملەپ ئاندىن پىكىر ئوتتۇرىغا قويسىڭىز بولغۇدەك. سىزنىڭ ئەدىبىي ئەسەرگە قارىتا چۈشەنچىڭىزنىڭ بۇنچە تېيىزلىقىغا باقماي قىلغان پىكىرلىرىڭىزدىن كۈلۈپ كەتتىم...
دېليار ئەپەندى،سىزنىڭ سۇغۇققانلىق بىلەن ھەممە ئىنكاسلارغا ئارىلىشىۋالماستىن ئەسەر مۇۋەپپىقىيىتى ئارقىلىق  ئۆزىڭىزنىڭ ئېقتىدارىنى نامايەن قىلىشىڭىزنى ئۈمىد قىلىمىز

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

چوققىغا قايتىش