بۇ 29قەۋەتتىكىdakyanos يوللىغان 2010-06-09 14:05 غا قارتىلغان :
يۇقىردىكىلەرنىڭ ئىنكاسىنى كۆرۇپ مىنىڭمۇ ئازراق پىكىرلەشكۇم كىلىپ قالدى. بۇ ئەسەردە ھەقىقەتەن مۇبالىغە بار، بىر ئايال ئەردىن تەلىيى كەلمەي قالغاچقىلا ئۇنىڭغا ساقال -بۇرۇت چىقىپ قىلشى ناتايىن. بىراق بىز بۇنىڭ ئەدەبىي ئەسەر ئىكەنلىكىنى ئويلىغىنىمىزدا توغرا چۇشىنىشكە بولىدىغانلىقىنى ھىس قىلىمىز، چۇنكى ئەدەبىيات رېئاللىقنى ئەينەن ئىپادىلمەي ئۇنىڭغا ھۆسىن قۇشقۇچى ئامىللار ئارقىلىق رەڭلەيدۇ، بولمىسا ئۇ ھىسابات خاتىرسىگە ئوخشاپ قالمامدۇ، لىكىن رەڭلەش بەك قۇيۇق بۇلۇپ كەتسە تىخىمۇ بولمايدۇ ، ئۇ چاغدا ئەدەبىي ئەسەرنىڭ قەدىمى بەكلا يىراقلاپ ،ئاممىدىن ئايرىلىپ قالىدۇ.
ئۇچۇق -ئاشكارا نەسىھەتچىلىك قىلپ ئۆزىنى دانىشمەن كۆرسىتىش بەزى ئاپتورلارنىڭ ئەسەر يىزىش مۇددىئاسى بۇلۇپ قالغان چاغدا ،مۇشۇنداق ئۆزگىچە ئەسەرلەر ئادەمگە زوق بېرىدۇ. ئۇقۇرمەنلەرگە سۇئال تاشلايدۇ. تەشۋىش ئەپەندى، يازغۇچىمىز مەمتىمىن ھۇشۇرنىڭ(چار خوراز) ناملىق ھىكايىسىدىمۇ مۇشۇنداق مۇبالىغە بار.ئەجەباسىز ئۇنمۇ ساختا چىنلىق دەمسىز؟ 
داقيانانوس مەن يازغۇچى مەمتىمىن ھوشۇرنىڭ ئۇ ھېكايىسىنى ئوقۇپ باقمىغان. شۇڭا ئۇنىڭغا بىر نىمە دېيەلمەيمەن. مېنى دەۋاتقىنىم ئەسەر ئارقىلىق تارقاتماقچى بولغان ئىدىيە... ئۇ ئىدىيە توغرا بولسا ، توغرا ئوتتىرىغا تاشلانغان بولسا، ھەقىقى ئويلىنىشنىڭ نەتىجىسى بولسا مەن توغرا دەيمەن. بىراق ئۇ ئىدىيە ناتوغرا بولۇپ، خەلىقنىڭ ھېسىياتى بويىچە پەردازلىنىپ مەيدانغا چىقسا ئەلۋەتتە ئۇنى چىن ئەمەس دەيمەن.
ھەممىڭلارنىڭ ئەركىشى تۇرۇپ ئەركىشىنىڭ يامان گېپىنى قىلىپ، ياكى شۇنى قوللىغىنىڭلارغا مەن ھەيران.
ئەجىبا ئاياللارغا ياخشى بولۇش ئۈچۈن ئۆزىنى چوقۇ ئاجىز كۆرسىتىش كېرەكمىدۇ دەپمۇ ئويلاپ قالىمەن. ئاجىز كەپ قالغان تەرەپلەر بولسىمۇ ئەركىشى دېگەن ھامان ئاياللارغا كۈچلۈك كۆرىنىشى، ئۇلارغا كۈچلۈكلۈك تۇيغۇسى ئاتا قىلىشى، مۇشۇ روھى بىلەن تېخىمۇ مۇكەممەل ئەر بولىشى كېرەك ئىدىغۇ دەپ قالىمەن.