كۆرۈش: 90|ئىنكاس: 0

پاراللېلىپېپېد بىلەن تونۇشۇش

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
دەرىس تىمىسى:پاراللېلىپىپېد بىلەن تونۇشۇش
   1. ئوقۇتۇش مەزمۇنى: دەرسلىك كىتاپنىڭ 31 ،32 ،33 -بەتلىرى
2.  دەرسلىك مەزمۇنى ئۈستىدە تەھلىل: بۇ بىرسائەتلىك دەرس ئاساسلىقى پاراللېلىپىپېد بىلەن تونۇشۇش بولۇپ  ئوقۇغۇچىلارنى شەكىللەرنى كۈزتىشكە تەشكىللەپ،تەپەككۇرغا يىتەكلەپ، سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش ئۇسۇللىرنى جانلىق قوللىنىپ،پاراللېلېپىپېدنىڭ تۇزلىش ئالاھىدىلگىنى ئىگىلىتىش بىلەن بىللەبوشلۇق ئۇقۇمى دەسلەپكى قەدەمدەتۇرغۇزلىدۇ، قول سىلىپ ئىشلەش بىلەن بىرگە ئوقۇغۇچىلارنىڭ پائالىيەتچانلىقى يىتىلدۇرلىدۇ.
3. ئوقۇتۇش نىشانى:
1)ئوقۇغۇچىلاردا بوشلۇق ئۇقىمى دەسلەپكى قەدەمدە تۇرغۇزلۇپ، پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى ئىگىلىتىش
2) ئوقۇغۇچىلارنى پاراللېلىپېپېد شەكىلدىكى جىسىملارنى پەرىق قىلالايدىغان، سىزالايدىغان قىلىش.
3) ماتېماتېكا بىلىملىرى بىلەن تۇرمۇشنىڭ زىچ باغلىنىشلىق ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدۇرۇش.
4. مۇھىم نوقتا:
پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى بىلىۋىلىش.
قىيىن نوقتا:
سىتېرىئولۇق شەكىل ئۇقىمىنى دەسلەپكى قەدەمدە تۇرغۇزۇپ تەسەۋېر شەكىللەندۈرۈش.
5. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى:
گۈزتىش ، سىلىشتۇرۇش، قول سىلىپ ئىشلەش، يىتەكلەش ئۇسۇلى
6. ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى:
دەرىسلىك دىتالى،پاراللېلىپېپېد مودىلى ،سىزغۇچ ، ھەرخىل شەكىللەر ماستىكا لاي چوكا .
7. ئوقۇتۇش جەريانى :
1) يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش.
ساۋاقداشلار ، تۇرمىشىمىزدا ھەرخىل شەكىلدىكى جىسىملارنى ئۇچىرتىپ تۇرمىز.( دەرىسلىكنىڭ 31- بىتىدىكى سەددىچىن سىپىلى، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، تىلىۋىزۇر قىپى، توڭلاتقۇ قاتارلىقلارنىڭ رەسىمى كۆرسىتىلىدۇ )     
    سەددىچىن سىپىلىدىكى خىش، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، توڭلاتقۇ قاتارلىقلارنىڭ  شەكلى قانداق؟( پاراللېلىپېپېد شەكللىك)
(ئوقۇغۇچىلار جاۋاپ بەرگەندىن كىيىن، ئىكراندا كۆرسىتىلىدۇ)
توغرا، سەددىچىن سىپىلىدىكى خىش، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، توڭلاتقۇغا ئوخشاش جىسىملار پاراللېلىپېپېد شەكىلدەبولىدۇ.
تۇرمۇشتا يەنە قايسى جىسىملارپاراللېلىپېپېد شەكىلدە بولىدۇ؟ بۈگۈن بىز پاراللېلىپېپېد بىلەن تىخىمۇ ئىلگىرلەپ تونۇشۇپ باقايلى(دەرس تىمىسى ئوتتۇر قويلىدۇ. ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسكە بولغان قىزىقىشى يىتىلدۈرلىدۇ)
2) يىڭى بىلىم ئۈستىدە ئىزدىنىش.
( 1 ) پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى ،قىرى ،چوقىسى بىلەن تونۇشۇش.
پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقىنى تۇتۇپ، مۇشىنداق تەكشى يۈزىنى پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى دەيمىز .قىنى تۇتۇپ بىقىڭلار.
ئىككى ياق كىسىشكەن يەرنى(پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرىنى كۆرسىتىپ) پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرى دەيمىز.( ئوقۇغۇچىلار قەلەم بىلەن بەلگە قىلىدۇ)
ئۈچ قىرنىڭ كىسىشىش نوقتىسنى پاراللېلىپېپېدنىڭ  چوقىسى دەيمىز.(ئوقۇغۇچىلار تۇتۇپ باقىدۇ) ئاندىن پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى ،قىرى ،چوقىسى بەلگىلىندۇ.



( 2 ) پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى تەتقىق قىلىش.
<1>كۈزتىش پىكىر ئالماشتۇرۇش.
بىز پاراللېلىپېپېدنىڭ ھەرقايسى قىسىملىرنىڭ نامىنى بىلدۇق ،ئەمىسە سىز پاراللېللىپېپېدنىڭ نەچچە يىقى، نەچچە قىرى ،نەچچە چوقىسى بارلىقىنى بىلەمسىز؟ پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى قانداق شەكىلدە بولىدۇ؟ قىنى ،ھەممەيلەن قولىڭلاردىكى پاراللېلىپېپېدنى دەرىسلىكنىڭ 32-بىتىدىكى جەدىۋەلدە كۆرسىتىلگەن تەرتىپ بويىچە كۈزتىپ ،گورىپىدا پىكىر ئالماشتۇرۇپ ،نەتىجىسنى جەدىۋەلگە تولدۇرۇڭلار.(ئوقۇغۇچىلار  ھەمكارلىشىپ پائالىيەت قىلىدۇ )
<2>دوكىلات قىلىش .( دوسكىغا جەدىۋەل چاپلىنىپ توشقىزىلدۇ)
(4) پاراللېلىپېپېدنىڭ------ قىرى بار؟
(5)قايسى قىرلىرنىڭ  ئۇزۇنلىقى     ئۆزئارا تەڭ؟------------------------.
(6) پاراللېلىپېپېدنىڭ ----  چوقىسى بار؟
(7)يەنە نىمىلەرنى بايقىدىڭىز؟
---------------------.        (1) پاراللېللىپېپېدنىڭ ----يىقى بار.
(2)ھەربىر يىقى قانداق   شەكىل بولىدۇ؟----------------.
(3)قايسى ياقلىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.------------.
پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە يىقى بار؟ھەرقايسى ياقلىرنىڭ شەكلى قانداق ؟( پاراللېلىپېپېدنىڭ 6 يىقى بار.ھەممىسى تىكتۆتبۇلۇڭ شەكىلدە.ئوقۇغۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)
  ئالاھىدە ئەھۋال بارمۇ؟( ئىككى يىقى كۇۋادىرات بولغان پاراللېلىپېپېد كۆرسىتىلىدۇ)
  بەزى پاراللېلىپېپېدنىڭ ئىككى يىقى كۇۋادرات بولىدۇ.
  توغرا ، بۇنداق پاراللېلىپېپېدنىڭ قارمۇقارشى ئىككى يىقى كۇۋادرات بولىدۇ.( ئوقۇتقۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)
پاراللېلىپېپېدنىڭ 6 يىقىدىن قايسىللىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ؟قانداق بىلدىڭىز؟
    قارىمۇقارشى ياقلار پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.ئۆلچەپ ،سىلىشتۇرۇپ. ( ئوقۇتقۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)
پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە قىرى بار؟قايسى قىرلارنىڭ ئۇزۇنلىقى تەڭ؟
    12قىرى بار. قارمۇقارشى قىرلىرى تەڭ.
سىز قانداق بىلدىڭىز؟( ئۆلچەپ.....)
قانداق ئۇسۇلنى قوللانغاندا پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرلىرنى ئاسان سانىغىلى بولىدۇ؟
پاراللېلىپېپېدنىڭ ئوڭ يىقىدىكى4 قىرنى  بىر گوروپا، سول يىقىدىكى 4قىرنى بىر گوروپپا، ئوتتۇرسىدىكى 4قىرنى  بىر گوروپپا قىلىپ سانىساق ئاسان سانىغىلى بولىدۇ.
ئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابىغا ئاساسان ھەرخىل يۆنىلىشتىكى ئۈچ گورۇپپا قىرلار بويىلىدۇ ھەم دوسكىغا   يىزىلىدۇ.      



ئۈچ گورۇپپا قىر:        4+4+4=12 ياكى 4x3=12
  پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە چوقىسى بار؟( ئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابىغا ئەگىشىپ جەدىۋەل تاماملىندۇ)
   3.ئۆگەنگەن بىلىمنى مۇستەھكەملەش باسقۇچى.
  (گۈزتىش بىلەن  سۇئال سوراش ئاساسىدا مۇستەھكەملەش  ئىلىپ بىرلىدۇ)
4. يىڭىلىق يارتىش باسقۇچى:
سىلەر بۈگۈنكى دەرستىن نىمىلەرنى ئۆگۈنىۋالدىڭلار ؟
پاراللېلىپېپېد  دېگەن نېمە؟
تۇرمۇشىمىزدا قايسى ئورۇنلاردا قوللىندۇ؟
خالىغان شەكىلدە  پاراللېلىپېپېد مودىلى ياساپ بىقىڭلار؟
( بەزىللىرى قەغەزدىن، بەزىللىرىماستىكا لاي،چوكىدىن     پايدىلنىپ قول سىلىپ ئىشلەيدۇ. ئىددىيىۋى تەربىيە سىڭدۇرلۈپ ،دەرىسنىڭ زۆرۈرلىگى ھىس قىلدۇرلىدۇ)  
5. تاپشۇرۇق:
خالىغان شەكىلدە  پاراللېلىپېپېد مودىلى ياساپ كىلىڭ؟
ئۆگەنگەن بىلىملىرىغا ئاساسەن كۇب مودىلى ياساپ بىقىڭ.













دوسكا لاھىيەسى   



        پاراللېلىپېپېد بىلەن تونۇشۇش

       


       
(4) پاراللېلىپېپېدنىڭ------ قىرى بار؟
(5)قايسى قىرلىرنىڭ  ئۇزۇنلىقى     ئۆزئارا تەڭ؟------------------------.
(6) پاراللېلىپېپېدنىڭ ----  چوقىسى بار؟
(7)يەنە نىمىلەرنى بايقىدىڭىز؟
---------------------.        (1) پاراللېللىپېپېدنىڭ ----يىقى بار.
(2)ھەربىر يىقى قانداق   شەكىل بولىدۇ؟----------------.
(3)قايسى ياقلىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.------------.





baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ئىنكاس يازغانلار بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يازغان
  • ھېچكىم ئىنكاس يازمىغان ئوخشايدۇ ...
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش