ئارقا سۇپىغا كىرىش || يازما يوللاش|| يازما باشقۇرۇش || ئىنكاس باشقۇرۇش|| سەھىپە باشقۇرۇش || ھۆججەت باشقۇرۇش || ئۇلانما باشقۇرۇش || بلوگ تەڭشەش|| ئۇسلۇپ ئالماشتۇرۇش|| زىيارەت ستاتىستىكىسى

  • 2009-06-01

    ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﯞﻩ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﯧﯩﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ - [ئابدىشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسە]

    版权声明:转载时请以超链接形式标明文章原始出处和作者信息及本声明
    logs/40258031.html



    ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەدئىمىن


    «ﺷﯩﻨﺠﺎﯓﺳﻪﻧﺌﯩﺘﻰ » ﮊﻭﺭﻧﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﻳﯩﻠﻘﻰ ﺧﻪﻧﺰﯗﭼﻪ 1- ﺳﺎﻧﯩﺪﺍ ﺑﯧﺴﯩﻠﻐﺎﻥ، ﺧﻪﻥ ﺯﯨﻴﯘﯓ، ﻟﯥ ﻟﯩﻦ ﺋﯩﺴﯩﻤﻠﯩﻚ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺋﺎﭘﺘﯘﺭ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ «ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻥ » ﻧﺎﻣﯩﻠﯩﻖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ، ﻏﻪﺭﺑﻰ ﺩﯨﻴﺎﺭﺩﺍ ﻳﺎﺷﺎﭖ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﻳﻪﺭﻟﯩﻚ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺭﻭﮬﯩﻴﯩﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻼﺭ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﯩﻤﯩﺰ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺋﻮﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﺪﯨﻢ.
    ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﺪﻩ ﻏﻪﺭﺑﻲ ﺩﯨﻴﺎﺭﻧﯩﯔ « ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﺋﺎﻧﯩﺴﻰ » ﻣﯘﮬﯩﺘﯩﺪﺍ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ، ﻣﯩﻠﻠﻰﺋﯘﻳﯘﺷﯘﺷﭽﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﺎﺟﯩﺰ، ﺳﻮﺩﺍ ﯞﻩ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ، ﺳﯩﻴﺎﺳﻰ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺋﺎﺟﯩﺰ، ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎﺗﭽﺎﻥ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ، ﺋﻪﻗﻠﻰ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺋﺎﺟﯩﺰ، ﻳﯧﯖﯩﻠﯩﻘﻘﺎ ﻗﯩﯧﺰﯨﻘﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ، ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﺴﻨﻰ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﻪﺵ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﺋﯧﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﺑﯘﻟﯘﭖ، ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺗﯜﺯﻟﻪﯕﻠﯩﻚ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﺴﻨﯩﯔ ﺭﻭﮬﯥ ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﻴﻪﺕ ﺗﯜﺯﯛﻟﻤﯩﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯘﺭﯗﻟﻐﺎﻥ. ﻣﺎﻗﺎﻟﻪ ﺋﺎﭘﺘﯘﺭﻟﯩﺮﻯ ﻏﻪﺭﺑﻲ ﺩﯨﻴﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﯘﻳﯘﺷﯘﺵ ﻛﯘﭼﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ- ﺑﯩﺮﻧﯩﯔ ﭼﻪﺗﻜﻪ ﻗﯧﻘﯩﺶ ﻛﯜﭼﯩﺪﯨﻦ ﻛﯚﭖ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻨﻰ، ﺗﺎﺭﯨﺨﻘﺎ، ﺋﺎﺗﺎ- ﺋﺎﻧﯩﻐﺎ، ﭘﯧﺸﯩﻘﻪﺩﻩﻡ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﻪﺭﮔﻪ، ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﮬﯚﺭﻣﻪﺕ، ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﻪﺵ ﺋﯧﯖﯩﻨﯩﯔ ﺋﯘﻧﺘﯘﻟﯘﺵ، ﻗﻪﺩﯨﺮﻟﯩﻤﻪﺳﻠﯩﻚ، ﺑﯩﭙﻪﺭﯞﺍﻟﯩﻘﺘﯩﻦ ﻛﯚﭖ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻨﻰ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﺋﯧﻠﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻳﺎﺩﺭﻭ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻼﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ، ﺗﯚﺕ ﺋﻪﺗﺮﺍﭘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯘﻳﯘﺷﻘﺎﻥ، ﻳﺎﺩﺭﻭ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺳﯩﻴﺎﺳﻰ ﮬﺎﻛﯩﻤﯩﻴﻪﺕ ﻛﻮﻧﺘﺮﻭﻟﻠﯘﻗﻨﻰ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ، ﺳﻪﺭﮔﻪﺭﺩﺍﻥ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﺘﯩﻜﻰ، ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﻴﻪﺕ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺧﻪﻟﯩﻘﻠﻪﺭ ﺗﻪﺯﻛﯩﺮﯨﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﻧﺎﻣﻰ ﭼﯜﺷﯘﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻧﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﯚﺯ ﺗﯚﮬﭙﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﻠﻠﻪ ﭼﻪﻛﺴﯩﺰ ﻗﯘﻡ ﺩﯦﯖﯩﺰﯨﻐﺎ ﺑﯘﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺋﻮﭼﯘﻕ- ﻳﻮﺭﯗﻕ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ.
    ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻨﻰ ﺋﻮﻗﯘﭖ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭﺗﺎﺭﯨﺨﻲ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻧﻮﻗﯘﻝ «ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﺋﺎﻧﯩﺴﻰ» ﻗﯧﻠﯩﭙﯩﺪﺍ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﻪﺯﻩﻟﯩﻠﯩﻜﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﻳﺎﺭﺍﻟﻐﺎﻥ ﺩﯦﮕﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﯩﻤﯘ، ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻲ ﯞﻩ ﺭﻭﮬﻰ ﻣﯘﮬﯩﺘﯩﺪﺍ ﺋﯧﻐﯩﺮ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﺳﺎﻗﻼﻧﻐﺎﻥ ﺋﯜﭺ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺋﯩﻠﻠﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻨﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﺪﯨﻢ. ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﺪﯨﻦ ﻳﯘﻗﯩﺮﻗﻰ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺋﺎﭘﺘﯘﺭﻧﯩﯔ ﺋﻮﭼﯘﻕ- ﻳﻮﺭﯗﻕ ﺋﯩﻠﻤﻲ ﭘﻮﺯﯨﺘﺴﻴﺴﯩﮕﻪ ﺗﻪﺳﻪﻧﻨﺎ ﺋﻮﻗﯘﺵ ﻛﯧﺮﻩﻙ.
    ﻣﻪﻥ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﻳﯧﺰﯨﭗ ﺋﯩﻼﻥ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ «ﺭﻭﮬﻨﻰ ﺳﺎﻏﻼﻣﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺵ- ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﻰ ﮔﯜﻟﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯛﺷﻨﯩﯔ ﻣﯘﻗﻪﺩﺩﯨﻤﯩﺴﻰ »، «ﮬﻪﺳﻪﺗﺨﻮﺭﻟﯩﻖ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﮬﻪﺳﺮﻩﺗﻠﯩﻚ ﺧﯩﻴﺎﻟﻼﺭ »، «ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ- ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ سو ﺗﺴﯩﻴﺎﻟﯩﺴﺘﯩﻚ ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﻴﻪﺕ ﺋﯜﭺ ﺑﯜﺭﺟﯩﻜﻰ » ، «ﻳﯩﭙﻪﻙ ﻳﯘﻟﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﭼﻮﯓ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ» ﻧﺎﻣﯩﻠﯩﻖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻠﯩﺮﯨﻤﺪﻩ ﺧﻪﻟﻘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺭﻭﮬﯩﻴﻪﺕ ﺗﯜﺯﯨﻠﻤﯩﺴﻰ، ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﻰ، ﺗﯘﻣﯘﺵ ﺷﻪﻛﻠﻰ ﺟﻪﮬﻪﺗﻠﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﺋﯩﻠﻠﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﯜﺯ ﺧﺎﺗﯩﺮﻩ ﻗﯩﻠﻤﺎﻱ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﭗ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺋﯩﺪﯨﻢ. ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺋﯩﺘﺘﯩﭙﺎﻗﺴﯩﺰﻟﯩﻘﻨﯩﯔ (ﻳﯘﺭﺗﯟﺍﺯﻟﯩﻖ، ﻛﻪﺳﭙﯩﻲ ﮬﻪﺳﻪﺗﺨﻮﺭﻟﯘﻕ، ﭘﯩﺘﻨﻪ- ﺋﯩﻐﯟﺍﻏﺎ ﮬﯩﺮﯨﺴﻤﻪﻧﻠﯩﻚ، ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻦ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﻳﺎﺭﺍﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﭼﯚﻛﯜﺭﯛﺵ، ﺑﯩﺮ- ﺑﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﻮﺭﺍﻛﻮﻻﺵ،  ﻗﻪﺳﯩﺖ ﻗﯩﻠﯩﺶ) ﺑﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﺋﯩﻠﻠﻪﺕ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﯩﻤﯘ ﻛﯚﭖ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﺗﯩﻠﻐﺎ ﺋﺎﻟﻐﺎﻧﯩﺪﯨﻢ.
    ﮬﯧﺴﻴﺎﺗﻘﺎ ﺑﯧﺮﻟﯩﺶ، ﮔﺎﮬﻰ ﻗﻪﮬﺮﯨﻤﺎﻥ، ﮔﺎﮬﻰ ﻏﻪﺭﯨﺒﺎﻥ، ﮔﺎﮬﻰ ﺧﻮﺷﺨﯘﻱ، ﮔﺎﮬﻰ ﭼﯜﺷﻜﯜﻥ ﺭﻭﮬﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺑﯘﻟﯘﺵ، ﺋﻮﻗﺘﻪﻙ ﻗﯩﺰﯨﭗ ﻧﯩﻜﺎﮬﻠﯩﻨﯩﭗ، ﺗﯧﺰﺩﯨﻦ ﺳﻮﯞﯗﭖ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﻨﻰ ﯞﻩﻳﺮﺍﻥ ﻗﯩﻠﯩﺶ، ﻏﻪﺯﻩﭘﻜﻪ ﭘﺎﻳﻠﯩﻤﺎﻱ ﭘﺎﺟﯩﺌﻪ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻠﯩﺶ، ﺑﯩﻜﺎﺭ ﺗﻪﻟﻪﭖ، ﺳﯚﻟﻪﺗﯟﺍﺯﻟﯩﻖ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﻰ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﻳﯘﻟﯘﻗﺘﯘﺭﯗﭖ ﺗﯘﺭﯨﻤﯩﺰ. ﻣﯘﮬﯩﻤﻰ ﺷﯘﻛﻰ، ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﺋﯘﻣﯘﻣﻪﻥ ﺋﻪﻗﻠﯩﻲ، ﻣﻪﻧﺘﯩﻘﻰ، ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯩﯟﻯ، ﺋﯩﻠﻤﻲ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻏﺎ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﮬﯧﺴﯩﺴﯩﻴﺎﺕ ﯞﻩ ﺋﯚﺯ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﯨﻜﻰ ﺭﻭﮬﻲ ﻛﻪﻳﭙﯩﻴﺎﺕ ﺑﻮﻳﭽﻪ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﯨﺸﻜﻪ ﺋﯧﻐﯩﺮ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﻣﺎﻳﯩﻞ. ﺑﯩﺰﺩﻩ ﺷﺎﺋﯩﺮﻟﯩﻖ، ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﻠﯩﻖ، ﺋﺎﺭﺗﯩﺴﻠﯩﻖ، ﺳﺎﺯﻩﻧﺪﯨﻠﯩﻚ، ﻧﺎﺧﺸﯩﭽﯩﻠﯩﻖ ﺧﺎﮬﯩﺸﻰ ﺋﯩﻠﻤﻲ ﯞﻩ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﻛﯚﭖ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ.
    ﺑﯩﺰﺩﻩ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﺎﯓ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﺋﺎﺟﯩﺰ، ﺋﺎﺗﺎ- ﺋﺎﻧﯩﻼﺭﻧﻰ، ﭘﯧﺸﯩﻘﻪﺩﻩﻡ ﺟﺎﻣﺎﺋﻪﺕ ﺋﻪﺭﺑﺎﺑﻠﯩﺮﻧﻰ، ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﻻﺭﻧﻰ ﮬﯚﺭﻣﻪﺗﻠﯩﻤﻪﺳﻠﯩﻚ، ﺋﯘﻻﺭﻏﺎ ﯞﺍﭘﺎﺳﯩﺰﻟﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﺶ، ﺋﯚﺯ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻨﻰ ﺋﯩﺰﭼﯩﻞ- ﻣﻪﻧﺘﯩﻘﻰ ﭼﯜﺷﯩﻨﯩﺸﻨﯩﯔ ﻳﯩﺘﻪﺭﺳﯩﺰﻟﯩﻜﻰ، ﻗﯘﺭﯗﻕ ﻗﺎﻳﯩﻞ ﭼﯩﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﺋﻪﻗﯩﺪﯨﯟﺍﺯﻟﯩﻖ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﯩﺪﯨﻦ ﺗﯜﺯﯛﻛﺮﻩﻙ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻳﺎﺩﯨﻜﺎﺭﻟﯩﻘﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﻣﯘ ﻳﻮﻕ. ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺧﯧﻠﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﻤﻰ ﮔﺎﮬﯩﺪﺍ ﺋﯘ ﺋﯩﺸﺎﻥ، ﮔﺎﮬﯩﺪﺍ ﺑﯘ ﺧﻮﺟﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺭﻗﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻣﯘﺭﯨﺖ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﻠﻠﻪ ﺋﯜﺗﯜﭖ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ. ﺑﯘﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﻳﻠﯩﻐﯩﻨﯩﺰﺩﺍ ﺩﯨﻘﻘﯩﺘﯩﻤﯩﺰ ﺑﯩﺮﺩﯨﻨﻼ ﻣﯩﻠﻠﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﯩﻤﯩﺰﻏﺎ ﺑﯘﺭﺍﻟﺪﻯ. ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ- ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻨﻰ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﺪﯨﻦ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻐﺎ، ﺟﺎﮬﯩﻠﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﯩﻤﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﺭﯨﻔﻠﯩﻖ ﺋﺎﻟﯩﻤﯩﻐﺎ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺗﯚﺭﻩﻟﺪﯛﺭﺩﯨﻐﺎﻥ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﺑﯩﻨﺎﻛﺎﺭﻟﯩﻖ، ﻣﯩﻠﻠﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﻧﯩﺴﭙﻲ ﻣﻪﻧﯩﺪﯨﻦ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ﺷﯘ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﻛﻮﻧﻜﯩﺮﯦﺖ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ، ﺋﯩﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻲ، ﻣﯩﻠﻠﻲ ﯞﻩ ﺭﻭﮬﯩﻴﻪﺕ ﺋﺎﻻﮬﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ، ﻗﺎﺭﺍﺗﻤﯩﻠﯩﻘﻰ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﺗﻪﻟﯩﻢ- ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺧﯩﺰﻣﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ.
    ﺋﺎﭘﺘﻮﻧﻮﻡ ﺭﺍﻳﯘﻧﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ﻣﯩﻠﻠﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ، ﺑﯘﻟﯘﭘﻤﯘ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻏﺎ ﻗﺎﺭﺗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﺋﯚﺯ ﺋﻮﺑﻴﯧﻜﺘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﮬﺎﻟﻘﯩﻠﯩﻖ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯧﻨﯩﻖ ﺑﺎﻳﻘﯩﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﻗﺎﺭﺍﺗﻤﯩﻠﯩﻘﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﺗﻪﻟﯩﻢ- ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﯞﺍﺳﺘﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯜﻧﯜﻣﺪﺍﺭﻟﯩﻘﯩﻨﻰ ﺭﯗﺷﻪﻥ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻥ ﺑﯘﻟﯘﺷﻰ ﻻﺯﯨﻢ.  ﻣﯧﻨﯩﯖﭽﻪ، ﮬﺎﻟﻘﯩﻠﯩﻖ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺭﻭﮬﯩﻴﯩﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﻗﯘﺭﯗﻟﻤﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﯜﺳﺘﯜﻥ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﺴﻨﻰ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﻜﻪ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ. ﺑﯘ ﻣﻪﺳﯩﻠﻨﻰ ﮬﻪﻝ ﻗﯩﻠﻤﺎﻱ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺋﯘﻳﯘﺷﭽﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﯞﻩ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ، ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﯩﺰﭼﯩﻠﻠﯩﻖ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﻨﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﮔﯩﻠﻰ، ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﮬﻪﻝ ﻗﯩﻠﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ.
    ﻣﻪﻟﯘﻣﻜﻰ، «ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻰ- ﺧﻪﻟﯩﻘﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻗﯩﻴﺎﭘﯩﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ» (ﭼﯧﺮﻧﯧﺸﯟﯨﺴﻜﯩﻲ)، ﺧﻪﻟﯩﻘﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻗﯩﻴﺎﭘﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ- ﺗﯜﯞﻩﻧﻠﯩﻜﻰ ﺋﺎﺧﯩﺮﻗﻰ ﮬﯧﺴﺎﺑﺘﺎ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭﻏﺎ ﺑﺎﻏﻠﯩﻖ. ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﺩﻩﻝ ﻣﺎﺭﻛﯩﺲ ﺗﻪﺭﭘﯩﺪﯨﻦ «ﺋﯚﺯ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﺴﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺗﺎﺟﻰ» ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﻤﻲ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﯞﻩ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭﺩﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﺕ.
    ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﺋﯚﺯ ﺋﻮﺑﻴﯧﻜﺘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﻘﯩﻨﻰ ﻳﯧﺘﻪﺭﻟﯩﻚ ﻣﯚﻟﭽﻪﺭﻟﯩﮕﻪﻥ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﺗﻪﺭﺑﯩﻠﻪﻧﮕﯜﭼﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ، ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﻯ، ﻗﺎﻧﯘﻧﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ، ﺟﻪﻣﻴﻪﺗﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﻧﯘﻗﺘﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﺑﯧﺮﯨﺸﻰ، ﺋﻮﻗﯘﻏﯘﭼﯩﻼﺭﻧﻰ ﻣﺎﺗﯧﻤﺎﺗﻜﺎ، ﻟﻮﮔﯩﻜﺎ ﯞﻩ ﺳﯩﻴﺎﺳﻲ- ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻗﺎ ﺋﺎﺋﯩﺖ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﺸﯩﮕﻪ ﻛﯚﭘﺮﻩﻙ ﺋﯩﻠﮭﺎﻣﻼﻧﺪﯗﺭﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ.
    ﻓﯧﻴﺨﺘﯩﯟﺍﻧﮕﯧﺮ «ﻣﻪﻧﺘﯩﻘﯩﻲ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﯕﺮﯨﺴﻰ » ﺩﯦﺴﻪ، ﺋﯧﻨﮕﯩﻠﯩﺲ « ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﺍ ﺑﯩﺮﻩﺭ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﺩﺍ ﺗﯘﺭﻣﻪﻥ ﺩﯦﺴﻪ، ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭﺩﯨﻦ ﺑﯩﺮ ﻣﯩﻨﯘﺗﻤﯘ ﺋﺎﻳﺮﯨﻼﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯘﻟﯘﺷﻰ ﻻﺯﯨﻢ » ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ. ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ، ﺑﯘ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ- ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻼﻧﻤﺎﺳﻠﯩﻖ ﻛﯧﺮﻩﻙ، ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ- ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﺘﻪ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﻳﻮﻕ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻚ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺑﯘ، ﭘﻪﻗﻪﺕ ﺑﯩﺰﺩﻩ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ- ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﻜﻪ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ، ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ- ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ ﻛﯩﺘﺎﺑﻠﯩﺮﻯ، ﮔﯧﺰﯨﺖ- ﮊﻭﺭﻧﺎﻟﻼﺭﻏﺎ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪن، ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ- ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﯩﺘﯩﮕﻪ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ، ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﻯ، ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩ، ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺷﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ، ﺟﻪﻣﺌﯩﻴﻪﺕ ﺷﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ، ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺷﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻘﻘﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻏﻮﻟﻠﯘﻕ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ، ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﯞﺍﺳﺘﯩﻠﯩﺮﻯ، ﺋﯩﺠﺎﺩﯨﻴﻪﺕ ﺧﺎﮬﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﻠﯩﺮﻯ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻛﻪﻡ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻚ.
    ﺑﯩﺰ ﺋﺎﺋﯩﻠﯩﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﺟﻪﻣﺌﻴﻪﺗﻜﯩﭽﻪ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﺎﺋﯩﺪﻩ- ﭘﯩﺮﯨﻨﺴﯩﭙﻼﺭ ﺑﻮﻳﭽﻪ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﯨﺪﯨﻐﺎﻥ، ﺳﯚﺯﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ، ﺋﯚﺯ ﮬﯧﺴﺴﯩﻴﺎﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﯩﻴﻪﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ، ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﭘﯩﻜﯩﺮ ﻳﯜﮔﯜﺯﻩﻟﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﯩﻼﻟﯩﺴﺎﻕ، ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﻰ ﻛﯩﭽﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﯛﺷﻜﻪ ﻳﯩﺘﻪﻛﻠﻪﭖ، ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻲ ﭘﻪﻥ ﻛﯘﺭﯗﮊﯗﻛﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﺋﯘﻳﯘﺷﺘﯘﺭﯗﭖ، ﺋﯘﻻﺭﺩﺍ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭ ﺋﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻜﯩﻨﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﻪﺷﻜﻪ ﺋﯩﻨﺘﯩﻠﯩﺶ ﺋﺎﺩﯨﺘﯩﻨﻰ ﻳﯧﺘﯩﻠﺪﯛﺭﻩﻟﯩﺴﻪﻙ، ﺑﯘ ﻣﻪﻗﺴﻪﺗﺘﻪ ﺑﯘﺷﺎﺷﻤﺎﻱ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﻳﯩﻞ ﻗﯧﺘﯩﺮﻗﯩﻨﯩﭗ ﺋﯩﺸﻠﯩﺴﻪﻙ، ﭼﯘﻗﯘﻡ ﻛﯚﺭﯛﻧﻪﺭﻟﯩﻚ ﻧﻪﺗﯩﺠﻪ ﻗﺎﺯﯨﻨﺎﻻﻳﻤﯩﺰ.
    ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯟﻯ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯜﺭﻧﯩﯔ ﺋﯜﺳﺘﯜﻥ ﯞﻩ ﺋﻪﯞﺯﻩﻝ ﻣﯘﮬﯩﺘﯩﻨﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶ، ﻣﯩﻨﯩﯖﭽﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﯩﻠﻠﯩﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﻳﯧﺘﻪﻛﭽﻰ ﺋﯧﯖﻰ ﯞﻩ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻲ ﺧﯩﺰﻣﯩﺘﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ.

    ﺋﺎﺑﺪﯗﺷﯜﻛﯜﺭ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺗﺌﯩﻤﯩﻦﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ - 2 (ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ) ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺑﺘﯩﻦ ﺋﯧﻠﯩﻨﺪﻯ

    收藏到:Del.icio.us




ئۇيغۇرچە بىلەن لاتىنچە يېزىقنى ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl+k نى بېسىڭ. يېزىق يۆنۈلۈشىنى ئۆزگەرتمەكچى بولسىڭىز Ctrl+t نى بېسىڭ.