|
9 - يىللقلارنىڭ 2012ـ 2011 - ئوقۇش يىلى 7 g4 P, D7 o6 Q3 |; w) t6 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1ـ ماۋسۇملۇق تىل - ئەدەبىيات ئىمتىھان سۇئالى 7 r" j' D& y6 l6 r nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىنىپىڭىز ــــــــ ئىسمىڭىزــــــــــــ يوقلىما نومۇرىڭىز ـــــــــ
% u9 B" ?' z+ r5 D4 i/ z) u 1 . سۇئال : جاۋاپ تاللاڭ : ( تۆۋەندىكى بېرىلگەن جاۋاپلار ئىچىدە پەقەت بىرىلا توغرا ، توغرا جاۋاپنىڭ ھەرپ بەلگىسىنى كاتەكچى ئىچىگە يېزىڭ ) ( 15نومۇر ) 4 x* U5 Q$ `$ tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سۇئال رېتى 1 2 3 4 5 6 7 8 9 101 t N( Z# Y+ X6 h4 M1 `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
جاۋاپلار ; j* c) R1 I2 w. E4 g# Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
. M0 K' f" t$ L6 ?4 M {0 j1 ) تۆۋەندىكىلەردىن سېلىشتۇرما دەرىجىدە كەلگىنى ( ) . h* G7 x+ `4 y& _5 \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . تولۇق B . توپتۇلۇق " I( q9 u* v% m1 o: N5 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . تولۇقراق D . تولۇققىنە
- `- j& t8 B# f, \2 ) << ئۆكسىمەيدۇ زېمىننىڭ كۈيى ،
; g! M- }3 a: b- X/ C2 P ئەۋجىگەندە تومۇز ئاپتىپى . >>
; I4 L3 I, B6 H$ A" p) Vيۇقىرقى مىسرالاردىكى چىرمىشىش مۇناسىۋىتىدە كەلگەن قۇرۇلمىلاردى تولۇق تاللانغىنى : ( ) 0 ?1 S" m; m3 j! n4 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ئۆسىمەيدۇ كۈيىسى B . زېمىننىڭ كۈيى : B) N4 H% Q5 ^! V7 C) ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . ئەۋجىگەندە تومۇز ئاپتىپى D . زېمىننىڭ كۈيى ، تومۇز ئاپتىپى 0 ^- t% V, T" M" C7 K; t' y+ |7 fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 )<< ئۇلار ئۇخلىمىغىنىغا قارىماي كىچىلەپ يول ماڭدى >> بۇ جۈملىدىكى ياسالما رەۋىش ( )
* c8 P( G7 f! f- ]/ }0 x$ D" ]A . ئۇلار B . ئۇخلىمىغىنىغا C . قارىماي D . كىچىلەپ + c& z ]4 w. wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 ) << مۇئەللىمنىڭ سۆزى ماڭا قاتتىق تەسىر قىلدى . >> دېگەن جۈملىدىكى ئىگە بولۇپ كەلگەن سۆز ( )
& a9 T5 ]; z0 J- @4 l9 d& N1 eA . مۇئەللىمنىڭ B . سۆزى C . قاتتىق D . ماڭا
! w! X9 K2 S9 v( |! e* b9 O2 r5 ) <<سۆزلىگەن ئەخماق بولسىمۇ ، ئاڭلىغان ئەقىللىق بولسۇن >> دېگەن جۈملىدە تۇراقلىق ئىبارىلەردىن ( ) قوللىنىلغان .
) g( V4 _, Z. ?9 oA . تەمسىل B . ئىدىئوم C . ماقال - تەمسىل D . ماقال ) R( k, b! F: h3 i; Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 ) << تاغام ژىيۇل >> دېگەن ئەسەردە : ( )
/ d0 E$ k. y0 A0 P0 ZA . 19 - ئەسىر فىرانسىيە جەميىتىدىكى كىشىلىك مۇناسىۋەت ھەقىقى كۆرسىتىلىپ بېرىلگەن
1 ^2 |/ j# b2 ~B . ئەسەردىكى باش قەھرىمان مەن بولۇپ ئەسەردە باشتىن ئاخىر ھەركەت ئېلىپ بارغان . \. C; y+ V; N b+ Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . ۋەقەلىك ئۈچۈنچى شەخىس تىلىدا تەرتىپلىك بايان قىلىنغان 0 w1 H A X3 t! `. G* D( Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
D .<< مەن>> نىڭ تىل تەسۋىرى ئارقىلىق باش تىما يۇرۇتۇپ بېرىلگەن
f" N; Y S. ~: s7 > << ئۇ ئۈرۈمچىدە ئوقۇغان . >> دېگەن جۈملە ( ) مۇناسىۋىتىدە كەلگەن .
! [$ E# ^/ V, H8 I bA .چىرمىشىش مۇناسىۋىتىدە كەلگەن B.باشقۇرۇش مۇناسىۋىتىدە كەلگەن . C . ياندىشىش مۇناسىۋىتىدە كەلگەن D . ئىگە خەۋەر مۇناسىۋىتىدە كەلگەن .$ l' x1 G v! B Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8 ) << ئانا يۇرت >> رومانى ھەققىدە خاتا ئېيتىلغىنى ( ) 2 u6 s/ M2 X' [( n' [% ~/ mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . بۇ روماننى مەرھۇم زوردۇن سابىر يازغان
- q2 c! f( [1 V# Y, gB . بۇ رومان جەمئى ئۈچ قىسىم بولۇپ ، شىنجاڭ تارىخىدا يۈز بەرگەن زور ئىنقىلاپ ــ << ئۈچ ۋىلايەت ئىنقىلاۋى >> نى تېما قىلغان . . ? _! l3 B. [5 h; o. ]) xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . روماندا تەسۋىرلەنگەنلەرنىڭ ھەممىسى تارىختا ياشاپ ئۆتكەن رىئال پېرسۇناژلاردۇر .
0 e( G" p# k. |9 A& ] D . روماندىكى تۇرمۇش ئاساسلىقى ئىلى رايۇنىدىكى ئۇيغۇرلارنىڭ تۇرمۇش ئۆرپ - ئادىتى بولۇپ ، ئاپتۇر ھەر بىر كىچىك ئىشلارغىچە ئەھمىيەت بېرىپ ، مىللى پىسخىكىنى جانلىق ئىپادىلەپ بەرگەن
( O7 R# m- A% w6 S1 e& |9 ) << كەسىپنى قەدىرلەش ۋە كەسىپكە ئىشتىياق باغلاش >> ناملىق تېكىستتىكى مۇھاكىمىدىن خاتاسى : ( )
% I( `, R5 x: a& }A . << قورسىقى توق ، جاھاندىن غېمى يوق كىشىلەر ياراملىق ئادەم بولالمايدۇ . >> دېگەن قاراشنى جۇاڭزى ئوتتۇرغا قويغان . 1 U" y# d k2 G8 Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B . << كۈن بويى ئەل جامائەت بىلەن بىللە بولسىمۇ ، بىرەر ئېغىزمۇ ئوڭلۇق گەپ قىلماي ، قۇۋلۇق شۇملۇق قىلىدىغان كىشىلەر ياراملىق ئەدەم بولالمايدۇ . >> دېگەن قاراشنى كوڭزى ئوتتۇرغا قويغان .
6 _, W7 E' F' z$ tC . << بىر كۈن ئىش قىلمىساڭ ، بىر كۈن تاماق يېمە . >> دېگەن ئەقلىيە سۆزنى تاڭ سۇلالىسى زامانىسىدىكى بىر راھىپ ئوتتۇرغا قويغان .
9 i, M$ v1 @/ A8 n2 WD . << بۇ تاغدا ئولتۇرۇپ ، نېرىقى تاغقا قارىغان بىلەن ھېچ ئىش ۋۇجۇتقا چىقمايدۇ .>> دېگەن قاراشنى زىڭ ۋىنچىڭ ئوتتۇردا قويغان .
" j/ Z+ s. T5 [( F V% Q2 E, T1 Y" [/ S10 ) << تەلئەتىگە خۇرشد، كۆزلەرگە ئەختەر، يادەك قاشىغە ھىلال ئەت خوتەننى >> دېگەن مىسرادىكى << تەلئەت ، خۇرشىد ، ئەختەر >> دېگەن سۆزلەرنىڭ مەنىسى توغرا ئىپادىلەنگەن گۇرۇپپا : ( ) - D2 U2 ]4 a4 e5 q! o7 r! n) z m0 fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ئارزۇسى ، قۇياش ، كېچە B . يۈزى ، جەننەت ، يۇلتۇز # L0 M# ^3 T% u& y3 ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . ئەتىۋار ، جاھان ، جەننەت D . چىراي ، قوياش ، يۇلتۇز4 D5 @4 L5 M, Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
11› ئاپتۇر لىياڭ چىچاۋ ‹‹ كەسىپنى قەدىرلەش ، كەسىپكە ئىشتىياق باغلاش ›› دېگەن ئەسىرىدە ئىپىدىلىمەكچى بولغان مەخسىدى : ( ) 1 z- q" d8 B5 E: z# V0 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ‹‹كەسىپ ›› دېگەن ئۇقۇمنى چوڭقۇر چۈشۈنىشنى ئىلگىرى سۈرۈش .7 v; C7 v3 \$ pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B .ھەممە ئادەمدە كەسىپ بولۇشنى تەشەببۇس قىلىش
9 p+ c0 y1 N( Q7 i0 T$ pC . ‹‹كەسىپنى قەدىرلەش ۋە كەسىپكە ئىشتىياق باغلاش›› تەك ئېسىل خىسلەتنى يىتىلدۈرۈشتىن ئىبارەت تۈپ مەخسەتنى ئىپادىلىگەن .
' k( K5 Y1 v( `* A7 h0 N! s# R; L D . قەدىرلەشنىڭ مەنىسىنى چۈشۈنىۋېلىشنىلا ئىپادىلىگەن 4 {+ w, U* D) R; z7 v6 N( T1 j- Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
12› ۋولتېرنىڭ ئىنسانىيەت ئۈچۈن قوشقان تۆھپىسى : ( ) 0 M$ q6 f! L2 w1 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ئەينى زاماندىكى كىشىلەرنى ئىنقىلاپقا سەپەرۋەر قىلغانلىغىدىن ئىبارەت .) H* @+ O9 T# v% Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B . كىشىلەرنى ئاق سۆڭەكلەرنىڭ ، ئەزگۈچى زومىگەر كۈچلەرنىڭ باشقۇرشىغا بويسۇنۇپ ، خاتىرجەم تۇرمۇش كەچۈرۈشكە ئىلھەملاىدۇرغانلىغىدىن ئىبارەت .
* E& u7 a1 _ P0 F( I C . تۇرمۇشنى دىن روھانىلىرىنڭ يول كۆرسىتىشى ئارقىلىق ئۆتكۈزۈشنى تەشەببۇس قىلىپ ، دىننى يۇقىرى ئورۇنغا قۇيۇپ ، نەتىجە قازانغان .
! ^- x. ~1 [ t ]' {. C' B! nD .خۇراپىلىقنى چۆرۈپ تاشلاپ ، ئاقسۆڭەك ۋە ئەزگۈچىلەرنىڭ زۇلۇمىدىن قۇتۇلۇپ ، ئەركىنلىك ، باراۋەرلىك ، مېھرىبانلىق ، تىنىچلىقنى قولغا كەلتۈرۈشتىن ئىبارەت ئىلغار ئىددىيىنى ۋۇجۇتقا كەلتۈرگەن .
: H, s" b) F( f13› ‹‹ قىزىمغا خەت ›› دېگەن ئەسەردە تەڭرى ئىنسانلار ئارىسىغا ئۈچ قرتىم كەلەەنلىكى تىلغا ئېلىنغان . ئۇ ، ئادەمنىڭ كۆزىدىن ئۈچ خىل .وخشىمايدىغان نەرسىنى كۆرگەن ، ئۇ كۆرگەن ئۈچ خىل نەرسە ئىچىدە توغرا گۇرۇپپىلىنىپ كەلگىنى ( )
& D; F" u4 D* }6 JA . مۇھەببەت ، ھېسسىيات ، ەۈزەللىك B . ساداقەت ، ئىللىقك چىراي ، ئوتلۇق يۈرەك + \7 [% w; u3 G1 h8 ^, A2 K, Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C . مۇھەببەت ، ساداقەت قەلىبنىڭ سېغىنىشى D . گۈزەللىك ، قىزغىنلىق ، ئاق كۆڭۈللۈك 3 ~4 n1 j) N" xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
14› تۆۋەندىكىلەردىن يوشۇرۇن ئوخشىتىش قوللىنىلغىنى : ( ) 5 ~; \6 Q) x! C" |/ F8 Q6 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .ئېتىلغان ئوق يۈرەككە ، قىلىنغان سۆز يۈرەككە ،
3 h, B! G2 O/ ^; ~5 b& xB .ھاراقكەش ئادەم خۇددى ھاراق بوتۇلكىسىغا ئوخشايدۇ.ئۇنىڭ بوينى، قورسىقى بار ، لېكىن كاللىسى يوق .
' z. ?' W6 {% Z# D2 NC .تىل – مىللەتنىڭ يۈرىكى ، مىللەت تىلنىڭ تۈۋرىكى - ?3 S- y' `' ^6 T/ Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
D . قاسىراق تاشلاشنى بىلمىگەن يىلان ئجلمەي قالمايدۇ .: U0 E0 R) t% _) m) g/ ]9 d- Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
15› ‹‹ كىتاپ ۋە كىتاپ مەدەنىيىتى ›› ناملىق ئەسەردە ئاپتۇر كىتاپ ئوقۇشتىكى مەخسەت : ( )9 r+ Y! U4 P6 A7 k0 fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . پەقەت ئۇلۇغ ئالىم بولۇش ئۈچۈن دەپ قارىغان . ) S5 j; D6 i, O' l8 ~7 K1 Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B .نۇرمال ئادەم بولۇش ئۈچۈن دەپ قارىغان .# L! m( m4 O7 }( `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C .تاسادىپى ھادىسلەرگە يولۇققاندا ئۆزىنى تۇتۇۋېلىپ ئىش قىلىدىغان ، ئادەم بولۇش ئۈچۈن دەپ قارىغان .' N( ]' |3 p1 r, t7 ^. Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
D .روھى دۇنياسى باي ، يېڭى ئەۋلاتلارنى يېتىشترۈرۈشتىن ئىبارەت دەپ قارىغان .
5 T% T# i& W* A; h! E) z* t2 K
1 i0 z0 L' E p9 a& F
1 F& y ]9 i* a3 Q; }/ f 2 . سۇئال بوش ئوروننى تولدۇرۇڭ (ھەر بىرىگە بىردىن15 نومۇر بېرىلىدۇ)8 r V. ~$ E% Q' J" ] Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 ) << يولۋاسنى يەڭگەن باتۇر ئەمەس ، ئاچچىقنى يەڭگەن باتۇر >> دېگەن جۈملە، تۇراقلىق ئىبارىنىڭ ( ) تۈرىگە مەنسۇپ بولۇپ ، جۈملىدىكى تولدۇرغۇچى بولۇپ كەلگەن سۆزلەر ( ) ، ( ) ، ئۇلار مۇستەقىل سۆزلەرنىڭ ( ) ، ( ) تۈرىگە تەۋە .# e* s7 c e9 e7 @4 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 )مۇۋەپپىقىيەت = ( ) + ( ) + ( )
1 O/ @2 l. u& X+ A( G$ t2 K) l3) مۇھاكىمە خاراكتىرلىك ماقالىلەرنىڭ ئۈچ موھىم ئامىلى ( ) ، ( ) ، ( ) . دىن ئىبارەت . 8 w2 V8 H+ ^' a; i( ^- |* G0 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) ۋولتېر دۆلەتنىڭ داھىسىدىنمۇ موھىم ، ئۇ ( ) داھىسى .
; A' r3 N' x1 o3 A# Z- @5 ) ئىپىك ئەسەر ( ) ( ) ( ) لەرنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ .# e# g; q2 j& Y& Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 ) بىلىم كىشىدە ( ) يېتىلدۈرىدۇ .
2 F. |9 U1 ?2 D I1 l2 gئۈچىنچى سۇئال : قىسقىچە جاۋاپ بېرىڭ . ( 10 نومۇر )* r! H. o5 [1 t/ kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 ) << ئوغلى بىلەن كۆرۈشۈش >> ناملىق ھېكايىنى ۋەتەنپەرۋەرلىك ھەققىدىكى ئەسەر دېسەك بولامدۇ ؟ نېمە ئۈچۈن ؟ ( 2 نومۇر )
& k* Q: G5 X/ d6 f2 M7 W! d$ H9 J9 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 b- P3 r. `: j# j5 v+ o, Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# L5 x9 W, ^2 z/ fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 l) U+ f2 P- ]6 a) ?0 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) سىزنىڭچە مۇۋاپپەقىيەت نېمىلەرگە باغلىق ؟ ئىنسان ئۆز مۇۋاپپەقىيىتىنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش ئۈچۈن ، قانداق قىلىشى كېرەك ؟ كۆز قارشىڭىزنى ئوتتۇرغا قويۇپ بېقىڭ . ( 2 نومۇر ) . y) @1 }. P- F" q% d0 G! I* k, vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 h% `3 l+ i/ k& M1 D3 y! G, t8 P, b5 |; S* [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
* m( u7 z7 ?" W. f$ u) I$ Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, ?6 P/ X) z1 E( i; kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 ) << پالۋان كەلدى >> ناملىق ئەسەردە ئوتتۇرغا قويۇلغان ئىددىيە قايسى ؟ (2 نومۇر )
% e& ^# x% q! i& v1 M; o4 }
" F0 D$ o' I; p4 Y0 A0 K, ? W& z* F/ p% d# |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5 x$ A" Z8 R- iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, h! q# p* w& }, u% m8 T4 uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
" B6 Q' V( ~4 q) ?4 q! H( M/ Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 ) << يۇرتۇم >> ناملىق ھېكايىنىڭ قىستۇرما بايانغا تەۋە جايلىرىنى ئېيتىپ بېرەلەمسىز ؟ 2 k5 O8 M5 `5 I1 t0 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( 2 نومۇر ) ; y# M( a9 U; e3 ]& _3 T# Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& m2 e m, p7 g) y
0 b2 c" _; M9 Z0 B' R
, F) Z+ Q7 ^) A6 s, I) G5 ) دەرىجە رەۋىشلىرى بىلەن سۈپەتنىڭ ئاشۇرما دەرىجىسىنىڭ قانداق پەرقى بار ؟ مىسال ئارقىلىق چۈشەندۈرۈڭ . (2 نومۇر ) 5 y1 d2 v0 [' W1 j% }! v$ Y9 x9 Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8 ]3 d( E1 S4 k( s' E' @, Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
$ b0 g) `* r% g3 m) D( oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
) f( M" c& ^: \! T0 k& ?' a2 L. z# c0 x9 ^) Q: ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 U: Q9 N, u6 ^& uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆتىنچى سۇئال: ئۈنۋېرسال مەشق سۇئالى (12 نومۇر )
+ I" |* E+ V9 ^, B2 ` f1) تۆۋەندىكىلەر تۇراقلىق ئىبارىلەرنىڭ قايسى تۈرىگە تەۋە ئىكەنلىكىنى تىرناق ئىچىگە يېزىڭ .
" E) F" V$ _7 f) q, N# V3 g7 `‹1› دوپپىسىغا جىگدە سالماق . ( ) . ( 1 نومۇر )
7 P' G+ C8 w R' |0 X‹2›مۈشۈككە ئويۇن، چاشقانغا قىيىن. ( ) (1 نومۇر )
4 _; Z+ q A" d" ?# c& q) v2 Y6 Z‹3›ۋاختىڭ كەتتى، بەختىڭ كەتتى. ( ) (1 نومۇر )4 \) v( M0 S9 \9 w% Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹4›‹‹ كىتاپ مىللەتنىڭ مەدەنىيەت دەرياسى ۋە مەنىۋى قىياپەت مەكتىپى›› ئابدۇشۈكۈرمۇھەممەتئىمىن ( ) ( 1 نومۇر )
4 U' o5 g5 }+ b. S5 K J2 ) تۆۋەندىكى تەلەپ بويىچە جۈملە تۈزۈڭ . 1 Q& K8 h) H% F4 t# I, Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<1 >ئىگە ـــــ ئېنىقلىغۇچى ــــ تولدۇرغۇچى ـــــ خەۋەر ( 2 نومۇر ) 5 N, J4 l1 d% ?$ qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
) D9 h7 d, }/ ?4 J- a) kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<2> تۆۋەندىكى جۈملىنىڭ ، جۈملە بۆلەكلىرىنى ئايرىپ بېقىڭ : ^5 J8 G; `: W, z! {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىلىم ــ ئەقىل پاراسەتتىن ئايرىلالمايدۇ (2 نومۇر )
7 p7 V: U x+ O( p( ) ( ) ( ) 8 g' M( n) y# z, [6 z6 zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) ئەسەرلەر بىلەن ئاپتۇرىنى تۇتاشتۇرۇڭ ( 2نومۇر ) 6 {5 L& u- e3 U" b2 Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئانايۇرت تېيىپچاھادى / T' q; p! F/ Q. zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پالۋان كەلدى مۇپاسسان7 u/ f4 y! b% o1 ]" l9 Q. |8 \) Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تاغام ژىيۇل زوردۇن سابىر
/ L7 ~) |6 f+ `3 u& `5 Xچاڭموزا يۈسۈپخان بىلال نازىم
5 h, H! k# W8 |9 b4 ) تۆۋەندىكى مىسرالارنىڭ يەشمىسىنى يېزىپ بېقىڭ ( 2نومۇر ) " z/ E; J) r4 Y: F& Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىۋەفا گەردۇن ئەفلاك يۈرەكنى قىلىپتۇر چاك ،
5 j' c+ d& S3 r6 }1 @قىلىپتۇر زەھەر ئاغۇشت ھەر كۈن ئىچەر ئاشىمنى .! d: d3 E- s, d1 w- H3 [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
$ t1 V, Q; C& i, N# Kــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
P8 {# a- V) k6 Uبەشىنچى سۇئال : مۇھاكىمە قىلىپ بېقىڭ (19 نومۇر) y' W8 g0 O: \# w9 L8 ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 ) تۆۋەندىكى جۈملىنى ئوقۇپ ، تەلەپنى ئورۇنلاڭ .
) Y- \" ]1 O% x1 }$ |% }" U/ r1 Z9 Fـــ سىزگە قانچە پۇل بېرىشىمىز كېرەك ، ئەپەندىم ؟ ـــ دەپ سورىدىم . " d4 }; d/ j/ i0 _9 B Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<1> يۇقارقى جۈملىدىكى ئاپتورتىلى ، پېرسۇناژ تىلىنى ئايرىپ كۆرسىتىڭ . (2 نومۇر )
# p7 \- y9 P0 {0 J3 y4 p4 y: Jئاپتورتىلى ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ( ]4 O1 L4 g! oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پېرسۇناژتىلى ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
% L( b+ D$ g) n% x<2> جۈملىدىكى ئەپەندىم دېگەن سۆزنىڭ ئالدىغا نېمە ئۈچۈن پەش قويۇلغان ؟ (1 نومۇر )
7 Y7 [2 f- k9 `# V1 l1 }, l5 V
5 Y4 k$ z% i; O5 g9 v9 h# S \/ W' M2 ?% w$ `. A- {0 xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹3› بۇ جۈملە مەزمۇن جەھەتتىن جۈملىنىڭ قايسى تۈرىگە كىرىدۇ ؟ ( 1 نومۇر )
" V4 }7 ?8 C" W7 i5 E9 i. F' r. S
3 y7 ]% `) O8 J0 x
5 D" K) _8 d" E4 V+ h4 }2 ) تۆۋەندىكى پارچىنى ئوقۇپ تەلىپنى ئورۇنلاڭ .
8 X2 i `* O2 i9 ?$ Hمەن ئۇنىڭغا 10 يارماق بەردىم . ئۇ دەرھال ماڭا مىننەتدارلىق بىلدۈرۈپ :
) `! C3 l3 G9 H' x0 L2 p& wــــ پەرۋەردىگار ئامانلىقىڭنى بەرسۇن غۇجام ئۇكام ! ـــ دېدى . - `8 A0 c8 ]2 ?8 m6 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككى فرانىكنى دادامغا قايتۇرۇپ بەرگەنىدىم ، ئاپام ھەيران بولۇپ :
% Q; X: i/ P- K2 D3 A* d/ {7 Uــــ ئۈچ فرانىكلىق يەپتىمۇ ؟ بۇ مۈمكىن ئەمەس ، ــــ دېدى .
2 C( c( W, L* t9 j7 e# L3 `- L9 Oــــ ئۇنىڭغا 10 يارماق چاي پۇلى بەردىم ، ــــ دېدىم مەن .
% e& E/ n2 G9 t8 e" a4 C3 Zئاپام چۈچۈپ كەتتى . ئاندىن ماڭا ئالايغىنىچە :
/ E0 z# {; b8 } h/ M2 H9 N, f: Tـــ ساراڭمۇسەن ! ئاشۇنداق لۈكچەككىمۇ 10 يارماقنى بېرەمدىغان ! ـــ دەپ قايناپلا كەتتى . بىراق ، دادامنىڭ كىيئوغۇل كەلدى ، دەپ ئىشارەت قىلىشى بىلەن گېپىنىڭ ئاخىرىنى دىيەلمىدى .
' t2 R$ X: H/ s: Z& rشۇنىڭدىن كېيىن ھەممىمىز جىمىپ كىتىشتۇق . ) b5 }+ O) c0 }& Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹1› بۇ كىمنىڭ ، قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان ؟ ژانىرى نېمە ؟ ( 2 نومۇر ) 2 P+ }! W: y! I& o& e# h! mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 o$ E5 T/ e3 {8 u! N' n8 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( ?8 f# w8 y( D; M$ X/ R2 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹2›ئەسەردىكى << مەن >> دەپ ئاتالغىنى كىم ؟ ئۇنىڭ ئىسمى نېمە ؟ ( 2 نومۇر ) % {2 f5 q) { K4 l" |9 e4 W; G: aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8 u$ Q& E7 I: q- r# @1 `8 ^
% |7 ~( l6 `, [" _) L& m4 q _- C5 w: Y2 |" c& ?: uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹3› بۇ پارچىدە پېرسۇناژ تەسۋىرىدىن قايسىسى قوللىنىلغان ؟
( Q; v8 O P$ X5 ]% W; S8 @% G8 E ( 1 نومۇر )
. D2 i- q( z B$ F" A2 B& C
1 J* R* ~1 I2 @7 E4 r+ m' U+ p/ ~" lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<4> <<مەن>> نىڭ ئاپىسىنىڭ سۆزلىرىدىن ئۇنىڭ قانداق خاراكتىرىنى ھىس قىلدىڭىز ؟ (2 نومۇر); U* y3 Y* E+ H0 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
% @- N! h. L3 [2 ^; B A5 O: Y1 O' }: w* D" D j% j! rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) ‹‹ ئۇلار بىز كۆرمىگەن ، بىز بىلمىگەن يېڭى ھايات كەچۈرىشى كېرەك . ››
/ \: ^3 ~0 N. }$ Z _‹‹بەقارارسىز ئولتۇراتتىم ، دېڭىز ساھىلىدىكى قۇملۇق كۆزۈمگە تاشلاندى ، ئۈستۈمدىكى تىنىق كۆك ئاسماندا ئالتۇن رەڭلىك تولۇن ئاي تۇراتتى . ئويلاپ كەتتىم : ئۈمىد دېگەن نەرسىنى بار دېسىمۇ بولىدۇ ، يوق دېسىمۇ بولىدۇ ، ئۇ خۇددى زېمىندىكى يولغا ئوخشايدۇ، زېمىندا ئەسلىدە يول يوق ئىدى ، ماڭىدىغان كىشىلەر كۆپەيگەچكە يول ھاسىل بولغان .››- w: q+ Q* {. k8 _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹1› بۇ پارچە كىمنىڭ ، قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان ؟ ژانىرى نېمە ؟(2نومۇر)
# i' `* k2 p; R& A! j5 j I
% b/ H! w# C0 d‹2› پارچىدىكى ‹‹ يېڭى ھايات›› نىڭ مەنىسى نېمە ؟ (2نومۇر) " Y! ^& |+ ~' _6 A- Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 J. h% a5 `: z: Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
: E$ |; b- v# Q- q: ^1 v- @‹3› پارچىدا تىلغا ئېلىنغان ‹‹ ئۇلار ›› دېگىنى كىمنى كۆرسىتىدۇ ؟ ‹‹ بىز ›› دېگىنىچۇ ؟ (2نومۇر)2 q% r; R* M O, r: Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' B3 b! G! N; c' J9 R$ V0 M9 M2 Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹4› بۇ پارچىنىڭ مەزمۇنىدىن ‹‹مەن›› نىڭ قانداق ئىددىۋى ھېسسىياتىنى كۆرۋالغىلى بولىدۇ ؟ (2نومۇر) 9 Z( s s2 ]- o9 K( rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# P' O$ E* }3 T- y: M7 h1 O) Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
" g5 G. r6 J5 s# l7 j0 K! S, kئالتىنچى سۇئال : يېزىقچىلىق مەشقى سۇئالى : (24 نومۇر )
% w E N9 ~/ L s8 v1 x4 B; s1› بىر پارچە قىياپەت تەسۋىرى يېزىپ بېقىڭ . قىياپەت تەسۋىرىڭىزدە ئوخشىتىش ، سۈپەتلەش ، جانلاندۈرۇش ۋاستىللىرى بولسۇن ( 5 نومۇر )
7 H3 ?! s+ G8 W
- k- V2 e8 R, q. e, T b. g1 i8 s1 V5 r' S+ H# m) A# _, oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 J6 Q4 P( q3 p2 j% Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 U) C) F' V K2 R# l. l6 I1 g2› پارچىنى ئوقۇپ ، مەزمۇنىنى چۈشۈنۈپ خالىغان ژئىئانىردا بىرپارچە ئەسەر يېزىپ بېقىڭ ." f& G' ^8 z& {5 }6 B. r) Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىر بولقا ئشىككە سېلىنغان يوغان ھەم مۇستەھكەم بىر قۇلۇپنى ئاچىمەن دەپ كۈچەپ ئۇرۇپ ، قارا تەرگە چۈمۇپ كېتىپتۇ ، لېكىن يەنىلا ئاچالماپتۇ . بۇ چاغدا ئاچقۇچ كېلىپ ئورۇق بەدىنىنى قۇلۇپقا كىرگۈزۈپ، يېنىككىنە بىر بۇرىغان ئىكەن ، يوغان قۇلۇپ شاراقلاپ ئېچىلىپ كېتىپتۇ . بولقا ئەجەپلىنىپ : ‹‹ نېمە ئۈچۈن مەن شۇنچە كۈچەپمۇ ئاچالمايمەن، لېكىن سەن كۈچىمەيلا ئېچىۋېتىسەن ؟ ›› دەپ سوراپتۇ . ئاچقۇچ : ‹‹چۈنكى ئۇنىڭ قەلبىنى مەن ئەڭ چۈشىنىمەن ›› دەپ جاۋاپ بېرىپتۇ. تەلەپ : ‹‹ چۈنكى ( ) مەن ئەڭ چۈشىنىمەن ›› دېگەن تېمىدا خالىغان ژانىردا بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ .5 F" Y4 i' V. H: h. B/ f$ nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹1› خېتىڭىزچىرايلىق ئىملاسى توغرا بولسا 3 نومۇر بېرىلىدۇ .
# D8 a1 D& L: O$ a6 z5 A4 ?2 |‹2› مەزمۇنى پارچىدا ئىپادىلەنگەن مەزمۇنغا ماس كەلگەن بولسا مەركىزى ئىددىيە گەۋدىلەنگەن بولسا 16 نومۇر بېرىلىدۇ . 7 I. w2 N7 j. p2 o8 ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
‹3› ئىشلەتكەن جۈملە راۋان بولسا ، تىنىش بەلگۈلەرنى جايىدا قويۇلغان بولسا 5 نومۇر بېرىلىدۇ . ' y5 T4 S) {: N# u! uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 L* B8 Q) O/ s X; Z |
| |
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟ مۇناسىۋەتلىك تېمىلار |
بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يېزىلغان مۇناسىۋەتلىك باشقا تېمىلار
ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى - تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ئاپتورنىڭ بارلىق تېمىلىرى
|
| |
|