روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 2424|ئىنكاس: 0
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

7-يىللق ئەدەبىيات1-ماۋسۇملۇق ئىمتاھان سۇئالى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
ۋاقتى: 2012-12-29 11:55:31 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |كۆرۈش شەكلى
2012-  2011 ئوقۇش يىلى 1-ماۋسۇملۇق ئىمتاھان سۇئالى& ]+ _# U8 d! C4 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
" F! M9 h! f# ]* X, j/ F& j% wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7-يىللق ئەدەبىيات
/ t' o, i' y0 P9 c5 }) K+ R: Mئىسىم ئاتىسى:                    7-يىللىق(  )-سىنىپ،يوقلىما نۇمۇرى(    )4 c( P! H1 [- z5 n  V. I' P! Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 F2 {- `, a6 c. Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1.سوئال:توغرا جاۋابنى تاللاڭ.
" g; G0 [7 @; q& G2 v6 t; B" R1) ‹‹ تاغلار ›› ناملىق ئەسەردىكى تاغلار تەسۋىرى :                       (      )
  T( {9 ^% ?( j9 |3 PA  .يازغۇچىنىڭ تەسەۋۋۇرى ئارقىلىق ئىپادىلەنگەن      B  .تاغلارنىڭ ئەينى كۆرۈنىشىنى ئاساس قىلىش ئارقىلىق ئىپادىلەنگەن       C   . فانتانزىيىلىك چۆچەكلەر ئارقىلىق ئىپادىلەنگەن.
7 E" i- O+ z# r- I2 H1 n4 n2) ‹‹ ئەينەك›› ناملىق شېئىېدا شائىر ئۆز ھىسسىياتىنى (     ) شەكلىدە ئىپادىلىگەن
: b' `7 G/ Q$ V: X7 G) e& IA .مۇبالىغە قىلىش       B  .سېلىشتۇرش        C .خىتاب قىلىش    D  .تەنقىد قىلىش6 |& i2 L  W) l) mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3) ‹‹ ئارغۇ ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى :                        (       )
- w2 l/ h6 z4 R$ s- _$ F/ yA .ئالىدىغان نەرسە                         B  .ئىككى بۇلاقنىڭ ئارىسى   . m( c9 ]2 k& c: S6 _# jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   C .ئىككى تاغنىڭ ئارىلىقى               C .ئارىلىقتىكى بۇلاق/ Y0 C, R) w- ~7 s# F8 {; |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) ‹‹ نورماندى ناملىق پاراخوتنىڭ خەتەرگە يولۇقىشى ›› ناملىق ھېكايىنىڭ ئاپتۇرى ۋە ئۇنىڭ دۆلەت تەۋەلىكى :                                                      (     )9 A6 r0 O0 v9 Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A.ئانگىلىيىلىك،جاۋلىفۇڭ                    B .گېرمانىيىلىك،جون كېتىس 7 _5 h; e% J+ z. N  m5 mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   C  .فىرانسىيىلىك،ھيوگوD                  .ئامېرىكىلىق،رىگان! w" j0 m6 O3 N' {! Z1 W! Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
D5) ‹‹كاپىتان خارۋىر ... تىك تۇرغىنىچە پاراخوت بىلەن بىللە دېڭىزغا غەرق بولدى››بۇ كاپىتان خارۋىرنىڭ :                                                            (      )
5 N, V6 |6 r4 `1 Z8 F6 dA.ئۆلۈم ئالدىدا قەھرىمانلىق ھوقۇقىنى ئىشلەتكەنلىقىنى كۆرسىتىدۇ.0 x7 K* d# k/ r# a: ]; @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
B . ئۆلۈم ئالدىدا ئىنسانلارغا خاس بولغان ئامالسىزلىقىنى كۆرسىتىدۇ
" x# X9 T5 e6 a/ t' r6 s. {C .پاراخوت ۋە دېڭىزدىن ئايرىلىشقا كۆزى قىيمىغانلىقىنى كۆرسىتىدۇ.' d, r& u3 y" ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
D . ئۆزىنى قەھرىمان كۆرسىتىپ تارىختا نام قىلدۇرۇش ئىستىكىنى كۆرسىتىدۇ.0 ]3 o% s0 I/ H7 H) G, Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6) ‹.يازلىق لاگىردا›› ناملىق تېكىستتە شەھەر بالىلىرى بىلەن يېزا بالىلىرىنىڭ بىر-بىرىگە بولغان باھاسى يېزىلغان.ئاپتۇر ئەسەردىكى يۇېۇتماقچى بولغان مەخسەتلىرىدىن قارىغاندا بۇ خىل باھا (   )
9 p3 o% \& @; X* p$ v! H" mA .ئادىل      B . بىر تەرەپلىمە        C.ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇن      D . پۈتۈنلەي خاتا
* g* X" s! Q# I* d7) ‹‹ يارقىن ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى :                                (      )
- N- P( ^1 q8 u, qA .يورۇق،چاقناپ تۇرغان      B .گۈزەل       C.خۇنۇك،تۇتۇق     D   .ھەشەمەتلىك
$ X: r) P# p/ b* ]6 U  u8) ‹‹ شۇڭا بىز رادىينىڭ پاتېنت ھوقۇقىنى تەلەپ قىلماي خېلى جىق بايلىقىمىزدىن ۋاز كەچتۇق›› دېگەن جۈملىدىكى ‹‹ پاتېنت ھوقۇقى :                                (     )
* N5 g6 A- M( qA .ھۆكۈمەتتىن ئىش ھەققىنى ئېلىش ھوقۇقىنى كۆرسىتىدۇ  
' U# W: E3 T/ H0 U! Z0 ~ B  .مەخسۇس پايدا ئېلىش ھوقۇقىنى كۆرسىتىدۇ % x; P8 f' y6 ~! Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
C .ئۆزىنىڭ ئەمگەك مىۋىسىنى قوغداش ھوقۇقىنى كۆرسىتىدۇ.
- i1 o$ }1 g1 DD . باشقىلارنىڭ پايدا مەنپەتىنى قوغداش ھوقۇقىنى كۆرسىتىدۇ.0 _6 W0 T4 R) N6 k" Z0 j# Y1 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9) ‹‹ نىيەت ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىداش سۆزى :                            (    )
. C( j: X' f7 u( h9 v* f9 { A .غەرەز             B .يامان            C . قۇۋ                    D. ئامال7 g' y# _5 X6 |! ~( f# r, m# K5 I; bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
10) ئادەتتە مەشرەپنىڭ ئىنتىزام باشقۇرغۇچىسى:  (     ) دەپ ئاتىلىدۇ.9 v5 u1 q9 n3 F; Y. xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .پاششاپ        B .يىگىت بېشى         C  . قازى بەگ           D   . ساقچى( [' o: \+ \3 l6 v& oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
11) ‹‹ ئوتتۇز ئوغۇل مەشرىپى ›› دە كالا ياكى قوي دېگىنى (     )
+ h- w: Z- h: g* D$ k# C8 v& q9 z A .تۇخۇمنى كۆرسىتىدۇ                     B  . ئالمىنى كۆرسىتىدۇ  8 K9 k6 U9 f1 c% |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    C . نەشپۈتنىى كۆرسىتىدۇ               . .Dتاۋۇزنى كۆرسىتىدۇ
6 d( Z6 Y$ j1 f4 i: f1 _12) ‹‹ بۈگۈن نورۇز شىپاسى جانغا دەرماندۇر›› دېگەن مىسرادىكى ‹‹ شىپاسى ›› دېگەن سۆزنىڭ ئورنىغا قويۇشقا بولىدىغان سۆز (      )5 k1 b& c5 ^& kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  A. داۋاسى          B  . ھاۋاسى            C . ۋاپاسى           D    . ساداسى
5 q/ E9 _( n" O$ f# @5 o: l13) ‹‹ ئوقۇغۇچى ›› دېگەن سۆز (      ) تاۋۇشىدىن تۈزۈلگەن * M$ w" p- `) h* a- p  ?0 X2 bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .تۆت         B بەش             C. ئالتا             D   . يەتتە' M$ `4 J' k( r) w; x9 l5 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
14) كۈن بىلەن تۈن تەڭلەشكەندە ئۆتكۈزىلىدىغان بايرام(      )  o% D- z$ b5 u" ]$ b# i* @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .قارلىق ئويۇنى                   B . كۆك مايسا مەشرىپىي    & E8 t& D% S) f# i- cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  C. قىيىن مەشرىپى                D  . نورۇز بايرىمى+ W0 z) O7 q3 }3 d; wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
15) ‹‹ مۇدەررىس ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى (    )
' K( C1 Y) ]/ U2 E" H; u+ O  A. ئانا            B  .دادا             C. ئاكا                D . ئۇستاز
9 W) f+ k6 ]! Z0 ~9 n0 ]5 q16) ‹‹كارىز ›› (     )* t& ?0 v7 h5 A& M$ F& R9 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A  .ئەرەپچە ئاتالغۇ                       B . پارىسچە ئاتالغۇ      6 o2 Z( ?6 N' @4 C/ wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   C  . ئۇيغۇرچە ئاتالغۇ                   D  . تۈركچە ئاتالغۇ  I( w7 I* W* o) B! l% |3 Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
17) تۇرپان كارىزلىرى دېگەن ئەسەر (     )7 q; ^7 Z5 _5 d5 h, \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .بايان ماقالىسى                  B  . چۈشەندۈرۈش ماقالىسى   
& ^0 T. ~5 n$ p" s/ E  C . مۇھاكىمە ماقالىسى              D  . نەسىر# u; s$ Y) B% e; Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
18) ئاندېرسىن (       )( d* A& O! Y. Z" E7 I) p% }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A .ئىتالىيىلىك بالىلار يازغۇچىسى           B   . روسىيىلىق بالىلار يازغۇچىسى
3 f0 l4 z& q9 s7 ~5 l/ s  WC .فىرانسىيىلىك بالىلار يازغۇچىسى           D . دانىيىلىق بالىلار يازغۇچىسى
# Z4 W+ Z, V) L: h19) ئۇيغۇرلار ئىچىدىكى ماھىر خەتتات (     )# i' b7 D# S0 @" gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A . ئارسلان                      B   . نىياز كېرىم شەرقى    ) A  x2 t, L" N3 b7 q, v. r8 ?. Y0 wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  C  . ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر            D . تەلئەت قادىر
! b8 m  |5 ^' l20) ‹‹ ئۇر توقماق ،› دېگەن ئەسەردە بوۋايغا ئەنگۈشتەر بەرگۈچى ھايۋان (     )
: a" u4 u! a9 O, h% Q& @. qA . بۈركۈت           B . بۇلبۇل            C. ئېشەك             D  . قاغا
/ C8 t9 e  L+ {" J.2.سوئال: بوش ئورۇننىڭ تولدۇرۇڭ.
0 S% S) J4 u- I/ M6 O) H0 P' p0 m- R1) ئەدەبىي ئەسەرلەرنى ئوقۇش ۋە ھەر خىل  مەدەنىيەت              جۇغلاش ،(           ) جۇغلاش،(           ) جۇغلاش،(              ) جۇغلاش جەريانىدۇر.
; z# g5 f: P1 n. N& j3) ‹‹ ئەينەك ›› ناملىق بۇ شېئىردا (     ) شەخس تىلىدا يېزىلغان.: Y6 h7 @5 N! }* x  Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) ھيوگو (                 ) –يىللىرى ياشىغان (             ) لىك يازغۇچى.
$ a1 Y/ ?/ S: C8 s5) ‹‹ ئەينەك ›› دېگەن شېئىرنىڭ ئاپتۇرى (                )بولۇپ،(         )-يىلى تارباغاتاينىڭ دۆربىلجىن ناھىيىسىدە تۇغۇلغان،(         ) يىلى ئالەمدىن ئۆتكەن.$ l3 m1 [" ?4 u- Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7) ‹‹ نورماندى ناملىق پاراخفوتنىڭ خەتەرگە يولۇقىشى ›› دېگەن تېكىستتە تىلغا  ئېلىنغان ئىككى پاراخوت (                  ) ناملىق پاراخپت ۋە (         )  ناملىق پاراخوت./ F1 u1 F; A# F4 Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8) مارى كيۇرى پولشالىق بولۇپ،(        )-يىلى تۇغۇلۇپ،(      )  يىى ۋاپات بولغان.(         ) ۋە (        ) پىنىدە ئىككى قېتىم بوبىل مۇكاپاتىغا ئېرىشكەن.
% x) c  `! S& B. h5 O$ B11) ئەجداتلىرىمىز قارنى (‹‹                 ››)،(‹‹                           ››)،  A7 V' `9 I7 q# \) S( m/ rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(‹‹                                                   ››) دەپ ھېسابلىغان.
8 N* K$ {" k* S9 ~' H' _+ E$ \' t12) ‹‹ نورۇز بايرىمى›› ھەر يىلى (     ) – ئاينىڭ (    ) – كۈنى يەنى كۈن بىلەن تۈن تەڭلەشكەن (        ) نىڭ بىرىنچى كۈنى ئۆتكۈزۈلىدۇ.2 S2 d. J2 m/ T) o( l4 y8 M! Q4 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
13) نورۇز ئەسلىدە (              ) ئاتالغۇ بولۇپ،(          ) ۋە (         ) دېگەن ئىكىكى سۆزدىن تۈزۈلگەن،(                 ) دېگەن مەنىنى بىلدۈرىدۇ.8 L1 _; G: ~- e" r7 ?# H- hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
15) قارلىق ئويۇنى (                              ) دا ئوينىلىدۇ.
1 s1 o4 a+ b# {17) ‹‹ ئوتتۇز ئوغۇل مەشرىپى›› باشقا يەرلىك مەشرەپلەرگە ئوخشاش (                    )،(     )،(              ) ۋە (                      ) دىن ئىبارەت تۆت باشقۇچقا بۆلىنىدۇ.
1 ^8 b, X# z+ \3-سوئال: قىسقا جاۋاپ بېرىڭ.
: R3 T$ Q, O4 q# a4 _2 Q1) ‹‹ باھا›› ناملىق لىرىك نەسىردە باھارنىڭ يىتىپ كەلگەنلىكىنى قايسى شەيئىلەردىن بىلگىلى بولىدۇ؟0 T6 u) U3 i! j$ jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  T* x7 ^7 M! s, d) J. Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

  S, U. o9 I, w) b
! M" x" }+ \3 [$ w+ G, [# c2) نورۇز ھەققىدە نېمىلەرنى بىلىسىز؟  s! ^4 a+ I" I+ C& ~( `% G3 K- e. B- Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

* }1 J0 B+ H- d# i+ o% a  f
6 b0 N0 f( W4 A( F& \. U$ d
6 h- |7 i/ W8 F6 u- Y. K3) فانتانزىيىلىك (خىيالى ) چۆچەك دېگەن نېمە ؟
. Z6 m& T9 T5 Q1 Z- O! d# V6 `) p
) w/ h0 C5 c) P/ n/ \" p  o# c* b, Z5 }) V3 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 k5 J# v- e1 Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4) ‹‹ يازلىق لاگىردا›  ناملىق ئەسەردىكى يازلىق لاگىر پائالىيىتى نېمە مەخسەتتە ئېلىپ بېرىلغان؟
- T/ u' a6 |/ D. t: U% |! C0 s& ~4 u
, [+ h! _( N% p! e/ m' K& [$ P+ y- F5 ]4 Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

5 T: J' J# B- w5 E* F7 z- q# q' z" J5) ئادەتتە تۇماندىن شۇملۇق پۇراپ تۇرمايدۇ،لېكىن ‹‹ نورماندى  ناملىق پاراخوتنىڭ خەتەرگە يولۇقۇشى ›› دېگەن ئەسەردە شۇنداق تەسۋىر ئۇچرايدۇ،ئاپتۇر نېمە ئۈچۈن شۇنداق تەسۋىرلىگەن؟7 n1 q$ y& a( h9 t* c1 pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
: q6 ?$ U. ?) s. p" eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

/ N4 [' |( h6 F' R. b* P8 d, q$ C& Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6) چوڭ شەھەرلەردىكى بالىلار ھەقىقەتەنمۇ ‹‹ ئانا تەبىئەتنىڭ مۆجىزىسىنى ئۆزىنىڭ شەخسى كەچۈرمىشلىرى بىلەن ئەمەس،بەلكى كىتابلاردىن كۆرىدىغان بولدى،چوڭ شەھەرلەرگە قامىلىپ قالغان بالىلارنىڭ قاندق نەرسىلەردىن مەھرۇم ئىكەنلىكىنى ئېيتىپ بېرىڭ.
( V7 Q) N8 X; Q/ p3 A* `. z0 t, X" \1 i! _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

6 G3 N! q) R6 n+ Y8 {% R. ~! t* ?! k) h: g5 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

+ k: a( a% R: s1 H7) سىز ‹‹ ئەينەك ›› ناملىق شېئىرنى ئوقۇغاندىن كىييىن تۇرمۇشتا ياسالمىلىق قىلىپ ياشاشنىڭ مۇمكىن ئەمەسلىكىنى ھىس قىلدىڭىزمۇ؟بەزىلەر ئۆزىنىڭ ئەيىۋىنى كۆرسىتىپ بەرگەن كىشىلەردىن رەنجىيدۇ،ھەتتا ئۆزىنى ئۇنىڭغا  ئۆچ قىلىۋالىدۇ،ئۇنداقتا سىز بۇنداق ئىشقا يولۇقسىڭىز قانداق قىلىسىز؟
/ \  |! |6 R0 N$ ^. n/ N: o4- سوئال: ئۇنۋىرسال مەشىق .
$ ^3 L2 Z/ p: z1) گۈل ئەمەسكەن ياشلىقىم تۇرسا يەنە ئاچىلغىلى،: j& p. `2 N" ~1 o4 ~" l& xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ياكى كۈزدە تۇرنىدەك كەتسە،باھاردا يانغىلى
# w4 t& y% R% m& T# ] تەلەپ:
4 C, y0 E- m! u* S7 L4 Q(1)        ئاستى سىزىلغان سۆزدە تاۋۇشلارنىڭ قايسى خىل ھادىسىسى كۆرۈلگەن؟8 h$ x/ ?$ p9 G" b0 N* y# Z, Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

: `5 o. n4 O1 e" e2 E( i& I, l. W1 w/ }# Z3 a4 e0 X! W. B# B$ A- jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) بۇ ئىككى مىسرا شېئىردا قايسى خىل ئىستىلىستىكىلىق ۋاستە قوللىنىلغان؟
: y+ _+ l1 h+ t2 X  _! h
" j7 z6 M6 J0 y3 i& P& C3 q
& D3 y" [7 x8 Y7 U0 s (3) يۇقۇرقى مىسرادا قانداق مەنا ئىپادىلەنگەن؟7 l: ~& x- V* T  L2 z3 Z4 t3 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

- \, @, l+ }. @; w* p* [  _, H% s% ~* Z- v$ H9 Y* F4 r# Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) تۆۋەندىكىلەرنى ئوقۇپ سوئاللرغا جاۋاپ بېرىڭ.% K" c1 C4 H& u8 P( U1 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەغلۇپ بولۇش ھەققىدە
% w7 ]  R4 u% ^0 s# ~+ f1 s+ y  كىشىلەرمۇنداق كۆزقاراشنى ئوتتۇرغا قويغان،ئادەم ئوڭۇشسىزلىققا ئۇچراپ مەغلۇپ بولغاندا قاتتىق ئۈمۈتسىزلىنىپ رىياللىققا يۈزلىنىشكە پېتىنالماي يىقىلغان جايىدىن قوپۇپ ئالغا ئىلگىرلەشكە جۈرئەت قىلالمىسا بۇ ئۈزۈل-كېسىل مەغلۇبىيەت ھېسابلىنىدۇ.
: N3 P; J/ `( v  T) o, X2 x" L* Q  مەغلۇپ بولۇپ قەيەردە يىقىلسا شۇ يەردە ئورنىدىن دەس تۇرۇپ ئۈستى بېشىنىنى قېقىشتۇرۇپ ئۆزىنى رۇسلاپ ھەرقانچە قىيىنچىلىق بولغان تەقدىردىمۇ ياشاش مۇدداسى ئۈچۈن يەنە ئالغا ئىلگىرلەشنى ئويلىسا ئۇ ۋاقىتلىق مەغلۇبىيەت ھېسابلىنىدۇ.
; `' k4 C8 j) o% e+ f, m  مەغلۇپ بولۇپ ماڭغۇدەك مادارى قالمىسىمۇ لېكىن كۆڭلىدە يىمىرىلمەس روھى كۈچ ۋە ئىشەنچ تۇرغۇزۇپ ئۆز ئۆزىدىن ھالقىش ، ئالغا ئىلگىرلەشتىكى جاسارەت ۋە ئىتىقادنى ساقلاش – غالىپلارنىڭ مەغلۇبىيىتى ھېسابلىنىدۇ." X$ q6 @) n- _  {( A; q  oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  مەغلۇپ بولسىمى دەرھال ئورنىدىن دەس تۇرۇپ مەغلۇپ بولۇش سەۋەبىنى تەھلىل قىلىش ،مەغلۇپ بولغان تەقدىردىمۇ روھى جەھەتيىن تۈگىشىپ كەتمەي داۋاملىق كۈچ توپلاپ تىرىشىپ ئالغا ئىلگىرلەش- ئەمەلىيەتتە مەغلۇپ بولماسلىق ، يەنى مەڭگۈ غالىپلىقتۇر.
% r5 X& y8 w, D! s) D: w0 R- T  مەغلۇپ بولۇش قورقۇنچلۇق ئەمەس،ھەقىقى قورقۇنچلۇقى مەغلۇپ بولغۇچىنىڭ قايسى خىلدىكى مەغلۇپ بولۇشىنى تاللىۋېلىشىدىن ئىبارەتت.$ V, A+ ?+ }) e' ]  xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تەلەپ:
1 u& ^& l) P! m) ?) L  V1 L4 B1)        پارچىدا مەغلۇپ بولۇشنىڭ قانچە خىل ئىپادىسى كۆرسىتىلگەن؟ ؟& O0 ^& h4 z! ?: _: {4 `! Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
  z0 d5 ?/ y0 Y' D, v6 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

, b' k0 g* Q* t2)        بىر قېتىملىق ئىمتىھاندا سەمىرەنىڭ نەتىجىسى سىنىپ بويىچە ئەڭ تۆۋەن بولۇپ قالغان ،لېكىن سەمىرە كىيىنكى قېتىملىق ئىمتىھاندا چوقۇم ئالدىنقى ئون نەپەر ئوقۇغۇچىنىڭ ئىچىگە كىرىمەن دەپ نىيەت قىلغان . يۇقۇرقى پارچىدىكى مەزمۇنغا قارىغاندا بۇ خىل مەغلۇبىيەت قايسى خىل مەغلۇبىيەتكە كىرىدددددۇ؟# [- I% t$ c' v- R0 D3 j- h) _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
- P4 F( H1 G) K7 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

3 E0 t( E# X0 Z) O: M2 F3 U, y# U6 b7 N! C2 [. Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5-سوئال: مۇھاكىمە قىلىڭ.' F& A( F- F7 q6 _6 Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۆۋەندىكى پارچىنى ئوقۇپ سوئاللارغا جاۋاپ بېرىڭ.
9 I6 @' B, B% `- e( Q  ئۈچ كۈنلۈك پائالىيەت ئاخىرلاشتى ،شەھەرلىك ،سەھرالىق بالىلار بىر بىرىگە بولغان قاراشلىرىنى كۈندىلىك خاتىرىسىگە يازدى،سەھرالىق بالىلار شەھەرلىك بالىلارنى :‹‹ ئەقىللىق،تەشەببۇسكار،چىقىشقاق،ئىنكاستېز،شەخسىيەتچى،ئەدەپسىز،ئىسراپخور،ياسانچۇق،  N* e5 k6 z- v* E( H0 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باشقىلارنى ئارىغا ئېلىشنى خالىمايدىغانلار ›› دەپ تەرىپلىدى،
/ C% l: ^( d& a3 L) M( A" X7 C9 Y  شەھەرلىك بالىلار سەھرالىق بالىلارنى :‹‹ ئاددىي ساددا ،جاپاغا چىداملىق،باشقىلارغا قىزغىن،بىر نەرسىنى ئۆگىنىشكە ئەسرايىدىل ، نامرات،كەم سۆز،جۈرئەتسىز،ئىنكاسى ئاستا، مەينەت ›› دەپ تەرىپلىدى،; J( ~6 O9 ?- E* ?( ]( C) rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تەلەپ: (1) شەھەرلىك بالىلارنىڭ ئارتۇقچىلىقنىنى ۋە ئاجىزلىقىنى چۈشۈندۈرۈڭ،مىسال ئارقىلىق ئىزاھلاڭ.2 j# b/ ]: G2 u0 Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئارتۇقچىلىق –
) K2 M5 l. u& ?  @. R; jكەمچىللىكى –( i, ^* l0 j" b$ }" X4 L6 `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2)        يېزىلىق بالىلارنىڭ خاراكتىرىدىن نېمىنى ھىس قىلدىڭىز؟ ‹‹ نامرات،كەم سۆز ،جۈرئەتسىز ،ياۋاش،ئىنكاسى ئاستا،مەينەت ›› دېگەنلەرنى سەھرالىق بالىلارنىڭ ئاجىزلىقى دېگەن قاراشقا قوشۇلامسىز؟ نېمە ئۈچۈن؟0 \9 B" i2 U; O3 Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
7 G. z/ N& h7 U' `  qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

% |& |( ]* v+ a& c8 [& @& Y) P9 q2 P% g; q2 g( mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6)تۆۋەندىكى سۆزلەرنى جانلىق تىلدىكى تەلەپپۇزى بۇيىچە يېزىڭ; v  ^0 H! b0 Z; R$ Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىملاسى               تەلەپپۇزى$ y3 e9 M- u& g' nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قىلماقچى                    
& l! ]# D7 y: ~& U  oئالماسلىق         ! k2 V$ _& A# b% I; K3 wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ۋىجدانىڭىز      
* i5 P* O- x1 [بارمايمەن        
3 B  s! _9 v! j# |5 ?) H$ [, q# `دارۋازلىق         & ?, d; ^% E  U, A  hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئارغامچا         
5 t% G2 c6 u& |)تۆۋەندىكى سۆزلەرگە‹‹-ئى،سى-›› قۇشۇمچىللىردىن ماس كېلىدىغانلىرىنى قۇشۇپ يېزىڭ  U% U9 J1 E7 Z7 f' tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كالا+(     )                                   ئانا+ (      ) ـــ                  
; F7 M: [7 n3 V) n" `# u2 w  كىتاپ+(    )ــ                              ئائىلە+ (       ) ـ   
+ T( e! D% p( x# A3 K4 ~  P' Fئۆمۈر+( ) ـــ                                 يۇرت+(         ) ـــ                 
6 S0 f$ ]* G4 M8 eزېھىن + (  ) ـ                               خەت + (       )ـ¬¬2 Q6 l& v8 f/ o: _+ `- T! f# Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6-سوئال: يېزىقچىلىق سوئالى.
4 b; T6 p! {3 |2 [/ xمەكتەپ پالىيەت زالىدا مەشرەپ ئۆتكۈزمەكچى،شۇ مۇناسىۋەت بىلەن مەكتەپتىكى بارلىق ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارغا بىر پارچە ئۇختۇرۇش يېزىڭ
1 Y  X4 g" J9 B* A" g% z- [$ M& ~. R1 ]( u$ u' b7 j5 S1 qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

$ e) I7 j- F1 O1 c. t5 a
" i5 H& c: d* G$ W
5 g- L0 J1 Z+ P+ S
/ |8 j% u* l0 Q8 c5 j7 o6 `+ \6 ]0 `! Y4 ?3 B% k& Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

3 d# M8 m8 b: w8 r/ s0 W0 F) s
6 n) T; C; M4 W0 B2 o: l4 k1 ^
7 D$ L( S8 T& v, e% `4 _" F' J) b: z$ u* g) M9 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( e5 O1 |/ J0 x- Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

2 d& y( A$ l  h- }- X3 o+ _! v  P
" n7 K: d8 h3 x- ^ئېكىلوگيەلىك تەڭپۇڭلىقنى ساقلاپ مۇھىتنى قۇغداش تۇغرىسىدا بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ                  
' V/ W+ O2 l3 h" e( x8 ~9 r7 g' Z1 y& y1 i  n0 b' Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( G" M6 ~8 b5 ?3 u# [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

2 N) p! c" ?7 s- ~; r7 w' v$ R* u5 m6 p3 U1 J& L/ e% lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
/ x5 q. c, H6 j* k9 T+ J' ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-11 07:03

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش