ئىگىسى: mutepekkur

ئۇنۋېرىستىت ئوقۇتقۇچىلىرىدىكى ئىنسانىي پەزىلەت [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

كۆيۈمچان ئەزا

دىللار ئاللاھنى

UID
9566
يازما
46
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
1726
تىزىملاتقان
2011-2-20
ئاخىرقى قېتىم
2015-1-12
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-9 13:09:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم،
ئالىي مەكتەپكە كىلىپ ئىرىشكەن ئەڭ چوڭ ئۇتۇقۇم،ئۇزۇن يىللار بۇرۇن يوقۇتۇپ قويغان ئىمانىم،ئىتقادىم بىلەن مەسىلىلەرگە قانداق قاراشنى ئۇگەنگىنىم بولدى،مەن شۇنىڭدىن رازىمەن.ئەلھەمدۇلىللا،بەزى كىشىلەر بىر ئۆمۇر سەرىپ قىلىپمۇ ئىرىشلەلمەيدىغان نەرسىلەرگە ئىرىشتىم.
ئوقۇتقۇچىللىرىم ھەممىسى دىگۇدەك چەتئەللەردە دوكتۇرلۇق ئۇنۋانى ئالغانلار دىسەم ئىشەنمەيسىلەر 2 ئوقۇتقۇچۇمدىن باشقىلار دەرىس ئۆتسە ئۆزىنىڭ چەتتە كۆرگەن بىلگەنلىرىنى سۆزلەيدۇ،بەزى كىتابلرىمىز پۇتۇنلەي ئىنگىلىسچە ئوقۇتقىچىمىز تەرجىمە كىتابقا قاراپ دەرىس ئۆتىدۇ.
بەك ئەستايىدىل بىر ئوقۇتقۇچۇم بارتى،بىزنىڭ ئنىستىتۇتنىڭ مۇئاۋىن باشلىقى شۇ  خىلى بىر ياخشى ئۆتكەن دەرىسنى.مىنىڭ يىتەكچى ئوقۇتقۇچۇم شۇ بولدى.4 يىل ئۇگەنگەن بىلىمگە لايىق ماقالە يىزڭلار دەيدۇ،يازالىغىنىمچە يىزىپ تاپشۇرۇپ قويدۇم،
ئىشقىلىپ ئالىي مەكتەپتە ئوقۇتقۇچىلاردىن بەك ئۇمىد كۇتۇپ كەتمىگەن ياخشىكەن.تەييارلىقتىكى ئوقۇتقۇچىللىرىم خىلى بىر نەپ بەرگەن.

كۆيۈمچان ئەزا

بەختلىكمەن ،ئال

UID
2277
يازما
189
تېما
6
نادىر
0
جۇغلانما
4982
تىزىملاتقان
2010-5-30
ئاخىرقى قېتىم
2015-4-19
توردا
95 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-9 23:51:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم مۇتەپەككۇر:
    ئۇنىۋېرستېت ئوقۇتقۇچىلىرىدا ساقلىنىۋاتقان رېئال مەسىلىلەر ھەققىدە پىكىر يۈرگۈزۈپ قەلەم تەۋرەتكىنىڭىزگە تەشەككۈر!
    تولىمۇ ئەپسۇس، بۇ تېمىنى يېزىشتىكى مەقسىتىڭىزنى چۈشەنگەن ئادەمدىن چۈشەنمىگەنلەر كۆپتەكلا ھېس قىلدىم.شۇنداقتىمۇ يازغىنىڭىزغا ئۆكۈنمەيدىغانلىقىڭىزغا ئىشىنىمەن.چۈنكى، ئات ئېغىنىغان جايدا قىلى قالغىنىدەك، بىر نەرسىنى ئوقۇغان ئادەمدە جەزمەن ئۇنىڭ تەسىرى قالىدۇ.
بىر ئادەمنىڭ تەربىيەلىنىشكە مۇھتاجلىقىنى ئۇنىڭ مەلۇم بىر دۆلەتنىڭ گراجدانى بولغىنى ياكى بىر ئائىلىگە باش بولغىنى بىلەنلا قانائەت تاپىدۇ دېسەك بۇ تولىمۇ ئەخمەقلىق.ھەر قانداق ئادەم ئۆمۈر بويى تەربىيەلىنىشكە مۇھتاج.ئۇنىڭ بەزىلىرى ئاڭلىق ھالدا ئىزدىنىشتىن كەلسە، بىر قىسىمى ئەتراپىدىكى مۇھىتنىڭ ئىستخيلىك تەسىرىدىن بولىدۇ. ئەگەر قۇرامىغا يەتكەنلەرنى بۇ خىل تەسىردىن مۇستەسنا، ئېنىق دۇنيا قارىشى شەكىللەنگەندىن كېيىن يامان ئىشلارنىڭ تەسىرىگە ئۇچرىمايدۇ دېسەك، شۇنداق ياخشى ئادەملەرنىڭمۇ يامان كىشىلەر ۋە ئىشلارغا ۋاستىلىك ۋە بىۋاستە ئۇچراۋېرىشىدىن شەكىللەنگەن يامان ئاقىۋەتلەر كېلىپ چىقمىسا بولاتتى.بۇنداق دېسەم بەلكىم ھەممە گەپ شۇ ئادەمنىڭ ئۆزىدە دېيىشىڭلار مۇمكىن، ئەگەر ئۇنداق دېسەڭلار بۇ دەل دۇنيا قارىشى شەكىللىنىپ بولغان ئادەم ئۆزىنى تەربىيەلەشنى بىلىدۇ دېگەن پىكىردىكىلەرنىڭ گېپىگە زىت كېلىدۇ. دېمەككى، ئۇنىۋېرستېت ئوقۇتقۇچىلىرىدا بالىلارنى ئۇنداق قىلساڭ ياخشى بولىدۇ، بۇنداق قىلساڭ يامان بولىدۇ دەيدىغان تەربىيە بېرىش مەجبۇرىيىتى يوق دېيىلگەندىمۇ ئەتراپىدىكى مۇھىتنىڭ گۈزەللىكىنى ساقلاش مەسئۇلىيىتى بار. ھالبۇكى، بۇ مەلۇم مەنىدىن ئېيتقاندا ئەڭ يۈكسەك دەرىجىدىكى تەربىيەلەش مەسئۇلىيىتى، يەنى ئۆزىنىڭ ھەرىكىتى ئارقىلىق ئۈلگە بولۇش. ئوقۇغۇچى تەربىيەگە مۇھتاج بولمىسا مەكتەپكە كەلمىگەن بولاتتى، بىلىم ئۆگىنىشنىڭ ۋاستىسىمۇ كۆپقۇ؟! ئوقۇغۇچى ھەم ماشىنا ئەمەس،ئۇ كۆرىدىغان كۆز،ئاڭلايدىغان قۇلاق ۋە ھېس قىلىدىغان يۈرەككە ئىگە ئادەم، شۇڭا ئۇ ئەتراپتىكى مۇھىتنىڭ تەسىرىدىن مۇستەسنا بولالمايدۇ.  بۇ خىل تەربىيە يۈكسەك مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى تەلەپ قىلىدۇ.ھېچ بولمىدى دېگەندە ئىنساننىڭ كىشىلەر بار سورۇندا ھايا قىلىشتىن ئىبارەت بەندىلىك بۇرچى بار.ھايا ئىماننىڭ جۈملىسىدىندۇر.

كۆيۈمچان ئەزا

ي. م. ئىلقۇت

UID
2000
يازما
350
تېما
20
نادىر
0
جۇغلانما
12549
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2011-12-25
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-10 01:24:03 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
[align=justify]كىچىكىمىزدە ئۆز-ئارا ئويناشلىرىمىزدا مۇنداق بىر تېپىشماق بۇلىدىغان : «تېشى پار-پار ، ئىچى غار-غار نىمە ؟» تېپىشماقنى تۇنجى قېتىم ئاڭلىغاندا بەلكىم جاۋابىنى تاپالمىغان بۇلىشىم مۇمكىن، بىراق كىيىن قايتا ئاڭلىغىنىمدا مەن ھېچ ئىككىلەنمەستىنلا «ئەينەك» دەپ جاۋاب بىرەتتىم . كۈنلەر بىرىنىڭ كەينىدىن بىرى قوغلىشىپ ئون نەچچە يىل ئۈتۈپ كىتىپتۇ . بۈگۈنگە كەلگەندە ئەگەر بىرسى مەندىن بۇ تېپىشماقنى قايتا سورىغىدەك بولسا مەن قىلچە ئىككىلەنمەستىنلا «مۇئەللىم» دەپ جاۋاب بىرىدىغان بۇلۇپ كەتتىم. نىمىشقا دەمسىز؟ بۇنىڭ سەۋەبى نۇرغۇن، مەن يەنىلا سەل ئۇزۇنراق توختالسام بۇلىدىغان ئوخشايدۇ.

مەن گەپنى يەنىلا مىنىڭ باشلانغۇچنىڭ ئاخىرقى يىللىرى ۋە تۇلۇقسىزدا ئوقۇۋاتقان ۋاقىتلىرىمدىن باشلاي. مەن بىر قەدەر مۇستەققىل ئويلىنىش، پىكىر قىلىش ئېڭىغا ئىگە بولغان ۋاختىم دەل مىنىڭ باشلانغۇچنىڭ ئاخىرقى يىللىرى ۋە تۇلۇقسىزدا ئوقۇۋاتقان ۋاقىتلىرىم. مەن شۇ ۋاقىتلاردا ئەتراپىمغا نەزەر سالسام بىزنىڭ مۇئەللىملىرىمىز مەيلى كىيىم-كىچەك ياكى گىرىم بۇيۇملىرى بىلەن ياسىنىش جەھەتتە بولسۇن ھەقىقەتەن ياخشى. (بۇ يەردە سۆزلەنگىنى ئاساسەن ئايال مۇئەللىملەرنى كۆرسىتىدۇ .) بىزنىڭ مۇئەللىملىرىمىز بىر ھەپتە ئىچىدە ئالماشتۇرىدىغان كىيىم-كىچىكى ھېچ بولمىغاندا 4-5 قۇر، يەنى يوق دېگەندىمۇ كۈنىگە بىر خىل ئالىي دەرىجىلىك كىيىم-كىچەك كىيىپ دەرسخانىدا بىزگە دەرس سۆزلەيدۇ. يەنە ئۇلارنىڭ ئاشۇرۇپ قىلىۋالغان ياراشمىغان گىرىملىرىچۇ تېخى! ئېغىزى خۇددى مايمۇننىڭ قۇڭىدەك قىزىل، يۈزلىرى ئۆلگەن جەسەتنىڭ يۈزىدىنمۇ قورقۇنچلۇق ئاق، قاش-قاپاقلىرى ھەددىندىن زىيادە كۆك ( مۇۋاپىق ئوخشىتىش تاپالمىدىم، بولمىسا تازا بىر ئوخشىتىش ئىشلەتكۈم بار ئىدى .) بارماقلىرىدا ھەرسەر ئالتۇن ئۈزۈك، قۇلاقلىرىدا ساپاق-ساپاق ئالتۇن مونجاق، ئىشقىلىپ ئۆزىنىڭ مۇئەللىملىك سالاھىتىگە قىلچىمۇ ياراشمىغان. ( بۇ يەردە مىنىڭ مەكتەپتە ئوقۇتۇپ ئانا تىلىمدىن ساۋادىمنى چىقىرىپ قويغان مۇئەللىملەرنى سۆككۈم يوق، بىراق بىر قىسىم مۇئەللىملەر ھەقىقەتەنمۇ ماڭا ئاشۇنداق چۈشەنچە بەرگەن ھېلىھەم شۇنداق چۈشەنچە بىرىۋاتىدۇ .)

مۇئەللىملەرنىڭ بۇ ھالىتىنى ئۆزىنىڭ بىر ئايلىق مائاشى بىلەن نىشبەتلەشتۈرگەندە، مۇئەللىملەرنىڭ مائاشى بۇلارغا ھەرگىزمۇ يەتمەيدۇ ، شۇڭىمۇ مۇئەللىملەر ھەمىشە مائاشىم تۆۋەن دەپ قاقشاۋاتقان. مۇئەللىملەر بۇنداق كىيىنىپ، ياسىنىپ يۈرسىغۇ ئۆزىنىڭ پۇلىغا يۈرىدۇ، بىز بىلەن بىۋاستە پايدا-مەنپەئەت تۇقۇنۇشى يوق، بىراق ئاشۇ مۇئەللىملەر زادى ئويلىنىپ باقمامدىغاندۇ دەيمەن؟ ئەگەر مۇئەللىملەر بۇنداق خۇددى «پادىشاھنىڭ مەلىكە-كېنىزەكلىرى»دەك ياسىنىپ دەرسخانىغا كىرىپ دەرس سۆزلىسە، تۆۋەندە ئولتۇرغان ئاشۇ سەبىي ئوقۇغۇچىلارغا قانداق تەسىر بىرەر؟ شۇڭىمۇ كىچىكىمىزدە بىرەرسى بىزدىن «چوڭ بولغاندا نىمە بولىسەن؟» دەپ سورىسا بىز قىلچە ئىككىلەنمەستىنلا «مۇئەللىم بۇلىمەن.» دەپ جاۋەب بىرەتتۇق. ئەگەر باشقىلار تېخىمۇ ئىچكىرىلەپ «نىمە ئۈچۈن مۇئەللىم بولىسەن؟» دەپ سورىسا بىز ھېچ ئىككىلەنمەستىن «چۈنكى مۇئەللىم بولغاندا چىرايلىق كىيىملەرنى كەيگىلى، كۆپ پۇل تاپقىلى بولىدۇ.» دەپ جاۋاب بىرەتتۇق. (لېكىن مەن ئىچكىرىگە ئوقۇشقا كەلگەندىن تارتىپ، ئاشۇ شۇنچە تەرەققىي قىلغان، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مائاشى بىزنىڭ يۇرتتىكىدىن نەچچە ھەسسە يۇقىرى بولغان ئىچكىرىدە مەن بىرەر مۇئەللىمنىڭ پادىشاھنىڭ مەلىكە-كېنىزەكلىرىدەك ياسىنىپ يۈرگىنىنى ئەسلا كۆرمىدىم ئەكسىچە ئۇلار ئوقۇغۇچىلار ئالدىدا شۇنچىلىك ئاددى-ساددا ئىكەنكى سىز ئۇلارنى بىزنىڭ مەھەللىدىكى ئاشۇ سەھرا قىزلىرىدىنمۇ نامراتمىكىن دەپ قالىسىز.) يۇقىرىدا مۇئەللىمنىڭ يۇرۈش-تۇرۇشىنى سۆزلەپ ئۆتتۇق. ئەمدى مۇئەللىمنىڭ كەسپىي بۇرچى بولغان ئوقۇ-ئوقۇتۇش ئىشلىرى ھەققىدە توختىلىپ ئۆتەيلى .

بىزنىڭ ئاشۇ كىيىنىشتە ھېچكىم ئۇلارغا تەڭ كېلەلمەيدىغان ئوقۇتقۇچىلىمىزنىڭ دەرس ئۆتۈش سەۋىيىسى ناھايىتى تۆۋەن، ئۆتكەن دەرسلىرىنى ئوقۇغۇچىلار قىلچىمۇ ئۆزلەشتۇرەلمەيدۇ، دەرسنى مېغىزلىق قىلىپ چۈشەندۇرەلمەيدۇ.

بىزدە «ئاياللار جەمئىيەتنىڭ ئەينىكى» دەيدىغان بىر جۈملە سۆز بار( ئەگەر بۇ سۆزنى مەن خاتا ئىسىمدە تۇتىۋالغان بولسام كۆپچىلىك تۈزىتىش بەرگەي). بىز يەنىمۇ چوڭقۇرلاپ ئويلانساق، ئاشۇ «ئاياللار»نىڭ ئىچىدە مۇئەللىملەر ئەڭ مۇھىم بىر قىسمى، لېكىن بىزنىڭ مۇئەللىملىرىمىز ئاشۇنداق ئۆز ئوبرازىغا ماس كەلمىگەن ھالدا ياسىنىپ دەرسخانىغا كىرىپ دەرس سۆزلەپ، ئاشۇ سەبىي، گۈدەك ئوقۇغۇچىلارغا يامان تەسىر بېرىپ، ئۇلارنى چوڭ بولغاندا ياسانچاق، بەدخەج قىلىپ تەربىيىلەپ چىقىپ ئېغىزىدا سۆزلىگەن دەرىسى بىلەن ئۆزىنىڭ ئەمىلىي ئىش-ھەرىكىتى تامامەن قارىمۇ-قارىشى بولغان قىلمىشلارنى سادىر قىلىپ، تەربىيىلەنگۈچىلەرنى خاتا تەربىيىلەپ، جەمئىيەتنىڭ يۈكىنى ئېغىرلىتىپ، جەمئىيەتنىڭ تەرەققىياتىغا ئېغىر توسقۇن ئامىللارنى كەلتۈرىۋاتىدۇ.
بىز ئاشۇ مۇئەللىملەرنىڭ ئەمىلى سەۋىيىسىنى سىنايدىغان بولساق، ئۇلارنىڭ سەۋىيسى ئىچكىرى-ئۆلكىلەردىكى تۇلۇقسىزنى پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ سەۋىيىسىگىمۇ يەتمەيدۇ. شۇڭىمۇ ھازىر شىنجاڭدا ئوقۇتقۇچىلاردىن تارتىپ ھەر ساھە ھەر كەسىپ ئىشچى خىزمەتچىلىرىنىڭ كەسپىي سەۋىيىسى ھەددىدىن زىيادە تۆۋەن بولغاچقا ھۆكىمەت ئامالسىز ھەرخىل ئىمتىھانلارنى ئورۇنلاشتۇرۇپ، ھە دېسىلا ئىشچى-خىزمەتچىلەردىن ئىمتىھان ئېلىپ، ئۇلارنىڭ ئەسلىدىنلا ئېغىر بولغان يۈكىنى تېخىمۇ ئېغىرلاشتۇرىۋاتىدۇ. بۇ ئاقىۋەتنى پۈتۈنلەي بىزنىڭ ئىشچى-خىزمەتچىلىرىمىز ئۆزلىرى كەلتۈرۈپ چىقارغان، بىزنىڭ ئاشۇ ياسىنىشتا ئالاھىدە «سەۋىيەلىك» ئوقۇتقۇچىلىرىمىز تەربىيىلەپ چىققان «ئىز باسارلار»نىڭمۇ سەۋىيىسى ناھايىتى تۆۋەن.

نىمە؟ سىز ھازىر مەكتەپلەردە بۇنداق ئوقۇتقۇچىلار يوق دەۋاتامسىز؟ خاتالاشتىڭىز، مەن بۈگۈن تېخى بىر نەچچە ئوقۇتقۇچىنىڭ ئەينى ۋاقىتتىكى قىياپىتىنى ئازراقمۇ ئۆزگەرتمىگەنلىكىنى كۆردۇم، شۇ ۋەجىدىن مۇنۇ ئوي-پىكىرلەر خىيالىمدىن كەچتى. ھازىر يېزىلاردىكى مەكتەپلەردە بۇنداق ئوقۇتقۇچىلار خېلىلا كۆپ سالماقچى ئىگىلىگەن بولغاچقا، دۆلىتىمىزنىڭ نۇرغۇن ياخشى سىياسەتلىرى ئۆز قىممىتىنى يۇقىتىۋاتىدۇ.

مەسىلەن، ھازىر ھۆكىمەت رايۇنىمىزدا نۇرغۇن ياخشى سىياسەتلەرنى يۈرگۈزۈپ، ھەر قايسى دېھقان پەرزەنتلىرى ئۈچۈن ھەقسىز ئىچكىرىدە ئوقۇش پۇرسىتىنى يارىتىپ بېرىۋاتقان بولسىمۇ، لېكىن، بىزنىڭ مۇئەللىملىرىمىزنىڭ سەۋىيەسى چەكلىك بولغاچقا، ساپا مائارىپتىن ئىبارەت بۇ يېڭىچە دەرس قۇرۇلمىسىنىڭ تەلىپىگە ماسلىشالمىغانلىقى، دەرسلىكنىڭ ھەقىقىي مەقسەت-نىشانىنى تۇلۇق ئايدىڭلاشتۇرالمىغانلىقى سەۋەبىدىن، ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەتىجىسى دېگەندەك يۇقىرى بولماي، ئاشۇ ھەقسىز ئوقۇش پۇرسىتىنىڭ تەلىپىگە ماس كەلمىگەنلىكى ئۈچۈن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىچكىرىدىكى مەكتەپلەرگە ئۆتۈش نىسبىتى ناھايىتى تۆۋەن بولۇپ، دۆلەتنىڭ ياخشى سىياسەتلىرىدىن تۇلۇق پايدىلىنالمايۋاتىدۇ.

مانا بۇيىل ناھىيىمىزدە ناھىيە بۇيىچە ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تۇلۇق ئوتتۇرا سىنىپىغا ئۆتكەن ئوقۇغۇچى ئاڭلاشلارغا قارىغاندا ئارانلا بىر ئىكەن، بۇ ئەينى ۋاقىت 2002-يىلىدىكى 28 دىن بۇيىل بىراقلا بىرگە چۈشۈپ قېلىشنىڭ سەۋەبى زادى نىمە؟ بۇ دەل مەكتەپلەردە «مەلىكىلەر»نىڭ يەنىمۇ مەۋجۇت ئىكەنلىكىدىن دېرەك بېرىدۇ.

ئەينى ۋاقىتلاردىغۇ مەن بۇنچىلىك ئويلانمىغان ھەم بۇنداق ئويلىنىش سەۋىيەسىگىمۇ ئىگە ئەمەس ئىدىم. لېكىن ھازىر بۇ ھەقتە خېلى كۆپ پىكىر قىلىدىغان بۇلۇپ قالدىم. بىلمىدىم مېنىڭ بۇنداق قىلشىم توغرىمۇ ياكى خاتا، ئەمما بىر مەسىلە ئايدىڭ بولىشى كېرەك، كېسەلنى بايقاشقا دوختۇر كېرەك، دوختۇر كېسەلنى بايقاپ ۋاختىدا داۋالىمىسا بەلكىم بۇ كېسەل ھاياتقا زامىن بولىشى مۇمكىن، شۇڭا بىز كۆپرەك ۋاقىت ئاجرىتىپ ئۆز ئەتراپىمىزنى كۆپرەك كۈزىتىشىمىز كېرەك.

ئەينى ۋاقىتلاردا ئىشچى-خىزمەتچىلەر ئارىسدىكى رىقابەت ھازىرقىدە كۈچلۈك ئەمەس، شۇ مەزگىللەردە مەيلى ئوتتۇرا تېخنىكوم ياكى تۇلۇق كۇرۇسنى پۈتتۈرۈپ كەلگەنلا ئوقۇغۇچى بولسا دۆلەت بىردەك ئىشقا ئورۇنلاشتۇرۇپ، ئۇلارنىڭ ئەمىلىي سەۋىيىسىبىلەن قىلچىلىك ئويلاشمىغان، ھالا بۈگۈنگە كەلگەندە، بىز ئاللىبۇرۇن 21-ئەسىر ـــ ئۇچۇر دەۋرىگە قەدەم قويغان، ھەر ساھە، ھەر كەسىپ ئۇچۇرلىشىش پۇرسىتىنىڭ تۈرتكىسىدە ئۇچقاندەك تەرەققىي قىلىۋاتقان، ھەممە بىردەك تورلىشىپ كەتكەن، ئىشىچى-خىزمەتچىلەر ئوتتۇرىسىدىكى رىقابەت ناھايىتى كەسكىن بولىۋاتقان شارائىتتا بىزنىڭ ناھىيىدىكى، يېزىدىكى، كەنىتلەردىكىدەك مەكتەپلەرگە قارايدىغان بولساق بىزنىڭ مەكتەپلىرىمىزدە ئىشلەۋاتقان ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئارىسىدا ھازىرقى تور دۇنياسىدىن ئۆزىگە كېرەكلىك بولغان ئۇچۇرلارنى تېپىپ پايدىلىنالايدىغانلار ناھايىتى ئاز. ھازىر گەرچە ھۆكىمەت نۇرغۇن مەبلەغ ئاجرىتىپ يېزىلاردىكى نۇرغۇن مەكتەپلەرگە كومپىيوتىر سەپلەپ بېرىلگەن بولسىمۇ، لېكىن ئاشۇ كومپىيوتىردىن پايدىلىنىپ ئۆزىنىڭ ھاجىتىدىن چىقالايدىغانلار ناھايىتى ئاز ياكى يوق دىيەرلىك، ئاۋۇ كومپىيوتىرلار پەقەت جازا ياكى شەكىل ئۈچۈنلا تىزىپ قۇيۇلغان خالاس.

مەن ھازىرغىچە ئىچكىرىدە 6 يىل ئوقۇش داۋامىدا شۇنى ھېس قىلىدىمكى، مەن بۇ ئالتە يىلدا يۇلۇققان ئوقۇتقۇچىلار تۇرمۇشتا شۇنچىلىك ئاددى-ساددا ئىكەنكى، ھاتتا بىزنىڭ سەھرادىكى ئاشۇ سەھرا قىزلىرىدىنمۇ بەكرەك ئاددى-ساددا، ئەمما ئۇلارنىڭ بىلىم سەۋىيىسى، كەسىپكە بولغان قىزغىنلىقى شۇنچىلىك يۇقىرىكى، سىز بىر ئۆمۈر تىرىشىپمۇ ئۇلارنىڭ سەۋىيسىنى ئىگىلەپ بۇلالمايسىز، چۈنكى ئۇلارمۇ توختىماستىن ئۆگىنىپ ئۆزىنىڭ كەسىپىي سەۋىيىسىنى ئۆزلۈكسىز ئۆستۇرۇپ تۇرىدۇ.

شۇڭا ئەسلى تىمىمىزغا قايساق، «تېشى پار-پار، ئىچى غار-غار نىمە؟» دېسە، ئەسلىدىكىدەك «ئەينەك» دېمەستىن بەلكى «مۇئەللىم» دەپلا جاۋاپ بېرىدىغان بۇلۇپ قالدىم.

كۆپچىلىك يەنە دىققەت قىلىپ باقايلى، بىزنىڭ بالىلىقتىكى تېپىشماقلىرىمىزدىن يەنە قايسىلىرىنىڭ جاۋابى ئۆزگەردىكىن؟


                              2008-يىلى 20-ئاۋغۇست              شىنجاڭ ــــ نىيەدە يېزىلغان

مەنبە ئىلقۇت بلوگى: http://blog.ilqut.com/index.php/archives/55.html

كۆيۈمچان ئەزا

ي. م. ئىلقۇت

UID
2000
يازما
350
تېما
20
نادىر
0
جۇغلانما
12549
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2011-12-25
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-10 02:00:18 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قىززىق جاھان، قىززىق ئادەملەر   [s:2]

كۆيۈمچان ئەزا

ھەق سوزلەش گۇزەل ئەخلاق!

UID
10851
يازما
352
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
1373
تىزىملاتقان
2011-4-23
ئاخىرقى قېتىم
2014-5-27
توردا
242 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-10 16:10:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

بۇ 52 قەۋەتتىكى   (pengiyar) نىڭ يازمىسىغا قارتىلغان

«ئەھمىيەتلىك» ئىنكاس!
مۇتلەقلەشكەن«ياخشى» باھا!
«ئەتىراپلىق» سېلىشتۇرۇش!
جايىدا ئېلىپ بېرىلغان تەشۋىقات!
تىما يوللىغۇچى «ئالغا» سۇرمەكچى بولغان ئىدىيە!


جەمىيەتنىڭ ھەرقانداق بىر قاراڭغۇ تەرپى ئەكىس ئەتتۇرۇلگەن تىمىلارنى كورگەندە شۇ كەمچىلىكلەر بىزدە مەۋجۇت بولسا تۇزەتسەك، بولمىسا ئىبرەت ئالساق!

كۆيۈمچان ئەزا

قەتئىلىك ئەرلىك

UID
3268
يازما
186
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
3156
تىزىملاتقان
2010-7-12
ئاخىرقى قېتىم
2015-1-30
توردا
98 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-10 16:37:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەيلى قايسى مەكتەپنىڭ ئۇقۇتقۇچىسى بولسۇن ،ئوقۇغۇچىنىڭ ئالدىدا چۇقۇم ئۈلگىلىك رولىنى جارى قىلدۇرۇشى كىرەك ! ھەقىقەتەن ئۇقۇتقۇچىنىڭ ئىرىشىدىغىنىدىن مەجبۇرىيىتى كۆپرەك ! لېكىن بۇ كەسىپنىڭ ئۇلۇغلىقىنى چۈشۈنۈپ يەتكەنلەر چۇقۇم پەخىرلىنىدۇ .
  ئەلۋەتتە مۇتەپپەككۇر ئەستايىدىل پىكىر قىلغاندا مەن ئۇنىڭ پىكرىنى قوللىىشىم كىرەك دەپ ئويلىدىم .

UID
8672
يازما
15
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
378
تىزىملاتقان
2011-1-19
ئاخىرقى قېتىم
2012-6-9
توردا
1 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-10 17:53:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پەنگىيار !
ئىچكىرى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىدا ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ  ئومۇمى سانى بولىدۇ . دەرس نەتىجىسى بەك توۋەن بولۇپ كەتسىمۇ ياكى ئاسمان پەلەك بولۇپ كەتسىمۇ شۇ سان بويىچە قوبۇل قىلىدۇ. ئۇنىڭغا غەم قىلىپ كېتىشنىڭ ھاجىتى يوق. ھازىرچە مۇشۇنچىلىك ساندىكى بالىنى ئىچكىرىدە ئوقۇتقانغا  شۈكرى قىلىپ ئولتۇرساق بولا.

كۆيۈمچان ئەزا

ھەق سوزلەش گۇزەل ئەخلاق!

UID
10851
يازما
352
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
1373
تىزىملاتقان
2011-4-23
ئاخىرقى قېتىم
2014-5-27
توردا
242 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-11 00:22:03 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسسەلامۇ ئەلەيكۇم !
مۇتەپەككۇر ئەپەندى، ياخشى تىلەكلەرنى باشقىلار چۇشەنمىگەندە ياكى ياخشى تىلەكلەر قوزغىغان مۇنازىرە ياخشى بولمىغان نەتىجىنىڭ كىلىپ چىقىشىغا سەۋەپ بولغاندا ئادەم قانداق ئويدا بۇلۇپ قالار؟
مىنى ئاتىكاچىلىق قىپسەن دىسىڭىزمۇ تەكلىپ بەرگىم كەلدى:
1)  مۇنبەرگە ئانچە يېڭىمۇ ئەمەسكەنسىز، ئەتىراپىڭىزدىكى ھادىسىلەرنى كۇزتۇش بىلەن بىرگە
مۇنبەرنىڭ ئۇمۇمى ھالىتىنىمۇ ئويلۇشۇپ قۇيۇڭ! بەزىدە سىدامراق   پىكىر قىلىشمۇ ياخشى. مەسلەن مۇشۇتىمىدىكى پىكىرڭىزنى ئىلگىرى سۇرۇش ئۇچۇن ئەمىلى ھالدا ھازارقى ئالى مەكتەپ ئۇقۇتقۇچۇللىرى قانداق بولسا ياخشى بۇلاتتى دەپ يازغان بولسىڭىز ئۇنىمى تېخىمۇ ياخشى بۇلارمىتىكىن دەيمەن.
2) ئىنكاسلارنى قايتا كۇرۇپ چىقىپ (بۇنىڭ ئىچىدە ئۇزىڭىزنىڭمۇ  قەتئى توغرا ئەمما ئانچە ئەمىلى بولمىغان ئىنكاسلىرىڭىزمۇ بار )لايىق تاپسىڭىز ئۇزىڭىز تەلەپ قىلىپ بۇ تىمىڭىزنى ئۇچۇرگىزىۋەتكەن بولسىڭىز!

مۇنداق بىر ھىكمەت يادىمدا تۇرىدۇ: بىر كىشى كۆپ كىشىگە سوز قىلماقچى بولسا سۇزى راس بولسىمۇ باشقىلارنىڭ خاتا چۇشۇنىش ياكى ئىختىلاپ پەيدا قىلىش مۇمكىنچىلىكى بولسا شۇ سوزنى دىيىشنىڭ پەيتى كەلمىگۇچە دىمىگەن ياخشى!
مۇنبەرلەردە كۇرۇشۇپ تۇرارمىز! خەيىر!
(بۇ ئىنكاسىمغا قانداقلا ئىنكاس قايتۇسىڭىز قۇبۇل قىلىمەن!)

كۆيۈمچان ئەزا

ئويلانماقتىمەن..

UID
10201
يازما
108
تېما
11
نادىر
0
جۇغلانما
3190
تىزىملاتقان
2011-3-17
ئاخىرقى قېتىم
2014-3-18
توردا
3 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-5-11 17:33:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ۋە ئەلەيكۇم ئەسسالام، ئۈستىدىكى ئادىل قانۇن ئىسىملىك تورداش.
تەكلىپ - پىكىر بەرگىنىڭىزگە چىن دىلىمدىن رەھمەت ئېيتىمەن.
مېنىڭ بىلىمىم ئىنتايىن ئاز، گەرچە ئوقۇتقۇچىلاردىكى بىر قىسىم خاتالىقنى كۆرۈپ يېتەلىگەن بولساممۇ،  ئەمما، ئوقۇتقۇچىلار قانداق بولۇشى كېرەك، دېگەن مەسىلىگە جاۋاب بېرەلىگۈدەك ئىقتىدارىم يوق.  مەن بۇ جەھەتتىن ئوقۇتقۇچىلارغا قېلىپ بىكىتىپ بېرەلىگۈدەك ئىلىمگە ئىگە ئەمەسمەن. ئەمما، " ئوقۇتقۇچىلار مۇنداق بولۇشى كېرەك" دەپ بىر قېلىپ تۈزۈپ چىقىلىدىغان بولسا، ھازىرقى كۆپ ساندىكى ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بۇ قېلىپقا چۈشمەيدىغانلىقىغا تۇلۇق ئىشىنىمەن.

   گەرچە  بۇ تېمامغا نۇرغۇن  كىشلەر قارشى ئىدىيىدىكى ئىنكاس يېزىشقان بولسىمۇ،  ئەمما مەن بۇنى يازغىنىمغا ھەرگىز پۇشايمان قىلمىدىم.
ئالىي مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنى ئاقلاپ، مېنى ئەيىبلىگەنلەرنىڭ  مۇتلەق كۆپ قىسمى  ئۆزىدە  مەن ئوتتۇرىغا قويغان  ئەيىبلەر  بار بولغان كىشلەردۇر.  شۇڭا ئۇلار ئۆزىنىڭ ئەيىبلەنگەنلىكىنى كۆرۈپ، ئۆزىنى ۋە ئۆزىدەكلەرنى ئاقلىماقچى بولدى.  گەرچە ئۇلار  بۇ تېمىنى قوبۇل قىلالمىغان بولسىمۇ، ھىچ بولمىغاندا، ئۆزلىرىگە  يۇقىرى تەلەپ قويىدىغان، خاتالىقلىرىنى بايقاپ تۇرىدىغان، ئۆزلىرىنىڭ ناچار قىلمىشلىرىغا نارازىلىقىنى بىلدۈرەلەيدىغان  ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەۋجۇت ئىكەنلىكىنى ھېس قىلىپ قالدى.
مېنىڭچە بۇنى  ئوقۇغان ھەربىر ئوقۇتقۇچى (گەرچە ماڭا ئاچچىقى كەلگەن بولسىمۇ،)  ئۆز قىلمىشلىرىنى، دەرسخانىدىكى ئوقۇغۇچىلىرىغا ئېيتقان سۆزلىرىنى ئەسلىدى.  ئېغىزلىرىدا، ئىنكاسلىرىدا  ئۆزلىرىنى بۇنداق ئاقلىغان بىلەن، ئۆزى ئۈستىدە ئازراق بولسىمۇ ئويلاندى، دەپ قارايمەن. شۇڭا بۇ تېمىنى يوللىغانلىقىمدىن ئەپسۇسلانمايمەن(ئەيىبلەش ئىنكاسلىرى ئۈستۈمگە ياغسىمۇ).
   باشقۇرغۇچىلاردىن  بۇ تېمىنى ئۆچۈرۈشنى ئۆزۈم تەلەپ قىلمايمەن، ئەمما ئۆچۈرىۋەتسە قىلچە پىكرىم يوق.  نەچچە مىڭ ئادەم كۆرۈپ بولدى، تورداشلارنىڭ  بۇنىڭغا بولغان پىكىر- ئىنكاسلىرىنى ئاساسىي جەھەتتىن بىلىپ بولدۇم.  بۇ تېما ئارقىلىق ئۆزۈم خىيال قىلغاندىنمۇ ئارتۇقراق نەتىجىگە ئېرىشتىم.
............................................................
تىلتۇمار ئىسىملىك تورداشقا:
سىز غەيۋەتنىڭ قانداق بولىدىغانلىقىنى ئايرىشتا ئۆزىڭىز بىلىدىغان جۇڭخۇا خەلق جۇمھۇرىيىتىنىڭ قانۇنىغا ئاساسلانسىڭىز توغرا يەكۈنگە ئېرىشەلمەيسىز.
سىزنىڭ سوتىڭىز ئەخلاق مەسىلىلىرىگە ھۆكۈم چىقىرالمايدۇ.
ئۇنداق ھەممە مۇنبەرگە كىرىۋېلىپ بىزنىڭ ئىتىقادىمىزغا يات بولغان سەپسەتىلىرىڭىزنى جار سالمىغايسىز.
................................................................
تورداشلارغا ئەفىفىينىڭ ئۇستازىمغا خەت ناملىق تېمىسىنى كۆرۈپ بېقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن.

ئاندىن ئەلكۈيى تور ئەدەبىياتى  سەھىپىسىدىكى تۆۋەندىكى يازمىنىمۇ ئوقۇپ باققايسىلەر:

ھەربىر ئادەمنىڭ ھاياتىدا ئۇنىڭغا چوڭقۇر تەسېر قىلغان،ئۇ مەڭگۈ ئۇنتىيالمايدىغان ھەم ئۇنتۇشنىمۇ خالىمايدىغان ئىزگۈلۈك ئەسلىمىسى بولىدۇ،مەنمۇ ھەم شۇنداق.مەندە ئەڭ چوڭقۇر تەسىر قالدۇرغىنى بەلكىم ئالىي مەكتەپ ھاياتىم بولسا كېرەك.ئالىي مەكتەپ دىمەكلىك،جەمىيەتتىن ئىبارەت بۇ كەسكىن جەڭ مەيدانىغا قەدەم بېسىش ئالدىدا تۇرغان زەبەردەسىت جەڭچىلەرنىمۇنتىزىم تەربىيلەيدىغان ئاخىرقى بارگاھ.لېكىن ھەرقانداق نەرسىنىڭ ئىككى تەرىپى بولىدۇ.شۇنداقلا،بەزى نەرسىلەرنىڭ باشقىلارغا بەرگەن ئىجابي تەسىرىدىن سەلبى تەسىرى كۈچلۈكرەك بولىدۇ.تۆۋەندىكىلەر مەلۇم بىر ئالىي مەكتەپنىڭ مەندە قالدۇرغان سەلبي تەسىرلىرى..........
1.ئالىي مەكتەپ بەك ئېسىلكەن،مەن ئەسلىدە يالغان سۆزلەشتىن بەك قورقاتتىم،لىكىن،بۇ يەردە تۇنجى بولۇپ ئېگەللىگىنىم جان بېقىش ئۈچۈن باشقىلارنى ئالداش بولدى.
2.مەن ئېلگىرى ناھايتى تىرىشچان ئېدىم،ئەمما،بۇ يەردە تېزدىنلا تىرىشىشنىڭ ئورنىغا كۆچۈرمىىچىلىك قىلىشتىن ئىبارەت ئېسىل كەسىپنى ئىگەللىۋالدىم.
3.باشقىلارنى بوزەك قىلىش ناچار ئەخلاق،لىكىن،باشقىلارتەرىپىدىن بوزەك بولۇش بۇ قارىشىڭىزنى ئۆزگەرتىۋىتىدۇ.1-يىلى بەكمۇ بىچارىلەشتىم،بوزەك بولۇشنىڭ دەردىنى يەتكۈچە تارتتىم.لىكىن،2-يىلى"يېڭى ئوقۇغۇچىلارنى تەربىيلەش(新生教育)"ئەترىتىنىڭ غوللۇق ئەزاسىغا ئايلاندىم.
4.ئىلگرى ھاراق، تاماكىنىڭ نىمىلىكىنى بىلمەيتتىم.يېرىم يىلدىن كىيىنلا بۇ ھۈنەرلەرنى ئەتراپلىق ئىگەللەپ،ناھايتى كۆپ دوسىت تېپىۋالدىم.
5
.بۇ يەردە سىزنىڭ "ئىلغار " بولۇپ سايلىنىشىڭىز تىرىشچانلىقىڭىزدىن كۆرە،مەسئۇل ئوقۇتقۇچىغا كۆرسەتكەن شاپائىتىڭىزگە باغلىقتەك تۇرىدۇ.
6.ئوقۇتقۇچى دېسە كۆز ئالدىمدا ئۇلۇغ بىر زاتنىڭ سىماسى پەيدا بولاتتى،لىكىن، ھازىر ئالدىمدا تۇرغىنى باشقىلارغا ھەقىقى مېھىر-مۇھەببەت نۇقتىسىدىن ئەمەس، بەلكى، مەلۇم مەسئۇلىيەت تۈپەيلى ئىلاجىسىز كۈيىۋاتقان نۇرسىز چىراقلار،خالاس......
7. 59 نومۇر بىلەن لاياقەتسىز بولۇش مەسئۇل ئوقۇتقۇچىنىڭ سىزگە قىلغان ئىشارىتى،ئەقلىڭىزنى ئىشلىتىپ ئۇنىڭ تەلىۋىنى دەرھال ئورۇنداڭ.....
8.مۇھەببەت ھەققىدە سۆز بولسا تاھىر-زۆھرە، فەرھاد-شېرىنلەر كۆز ئالدىمغا كىلەتتى،ۋاي خۇدايىم! ئالىي مەكتەپ مۇھەببەتنىڭ قايناق بازىرىكەنغۇ؟!...
9.بۇ يەردىكى ساندۇق-ساندۇقلارغا سېلىنغان كىتاپلار ھاراق ،تاماكىڭىزنىڭ پۇلىنى تەمىنلەيدىغان ئېكىسپورت خام ئەشياسى ،خالاس.
10.ياتاققا قەدەم باسسىڭىز، ئەخلاق كاتىگورىيىسىدىن ھالقىغان بىر توپ ئىنسانلار ياشاۋاتقان جەمئيەتنى كۆرەلەيسىز.
11.بۇ يەردە ئوقۇتقۇچىڭىزنى، ئاتا-ئانىڭىزنى ھەربىر قېتىم ئالدىغاندا ئۆزىڭىزنڭ شۇ قەدەر "ئىقتىدارلىق" ئىكەنلىكىڭىزدىن پەخىرلىنىش تۇيغۇسىدا بولىسىز.
12.بۇ يەردىكى تاماق يىيىش قانداقتۇر بىر خىل ئىھتىياج ئۈچۈن ئەمەس،بەلكى،بىر توپ چىلبۆرىنىڭ ئۇچرىغانلىكى نەرسىگە ياۋۇزلارچە ھۇجۇم قوزغىشى...
13.بىزنىڭ كۆرۈشۈش ئادىتىمىزدىكى"ئەسسالام " نىڭ ئورنىنى بۇ يەردە "ئاناڭنى" دىگەن سۆز غەلبىلىك ئىگەللىگەن...
14.كىيىم-كېچىكىڭىزنى ھەرگىز سىرتقا يايماڭ،كىيىم سومكىڭىزنى ھەرگىز يېنىڭىزدىن ئايرىماڭ،بولمىسا تەبىئىيلا يالىڭاچلىنىپ قالىسىز.
15.ئوغۇللار ھاجەتخانىسىنى دېزىنفىكسىيە قىلىش ھاجەتسىز،چۈنكى ئۇنىڭغا ھەر كۈنلۈكى نەچچە يۈزلىگەن "شەپقەتچى"لەر تەمىنلىگەن تاماكا ئىسى يىتەرلىك.
قەدىرلىك دوسلىرىم،مەن يۇقارقىلار ئارقىلىق ئالىي مەكتەپلىرىمىزنى ناچار دىمەكچى ئەمەسمەن،بەلكى،مەلۇم ئالىي مەكتەپتىكى ئۆزۈم ھېس قىلغان، باشقۇرۇشتىكى ئاجىزلىق تۈپەيلى پەيدا بولغان ھەم بولىۋاتقان بىر قىسىم ناچار ئەخلاق،ناچار ئادەتلەرنى كەڭ دوسلار بىلەن ئورتاقلاشماقچى، خالاس.ئەزىز دوسلارنىڭ داۋاملىق تولۇقلىشىنى ئۈمىد قىلىمەن.

2010-يىلى9-ئاينىڭ 3-كۈنى (جۈمە)

يوللىغۇچى: توققۇزتارا ناھىيە قوي فېرما باشلانغۇچ مەكتەپتە
مەنبە : ئالىي مەكتەپتىكى كۈندىلىك خاتىرەمدىن
http://www.alkuyi.com/asar/show.php?mid=5767

UID
14233
يازما
1
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2011-8-22
ئاخىرقى قېتىم
2012-2-28
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-8-22 21:22:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
你正好写了我的遇到。。!!!       
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش