jula يوللىغان ۋاقتى 2012-1-24 15:10
مېنىڭ بۇ تېمام تاماشىچى، ئەخلاقىي ئېكولوگيىىسگە يوغان ...
ئەمدى بۇ تېمىغا ئۇيغۇرزادىنى قايتا كىرىدۇ دەپ ئويلىمايمىز ، شۇنچە دەتالاش بولۇپتۇ ، تالاشچىلار ئارىسىدا بىز بىر نەرسىنى شۇنچە ئىزدەپمۇ تاپالمىدۇق . ئۇ دەل نەزەرىيەۋى تەپەككۇر ۋە ئۇنىڭ بىزنى ھەرىكەتلەندۈرۈش كۈچىدۇر . مۇشۇ تېما بىز ئۈچۈن نېمىنىڭ ھەممىدىن كەم بولۇۋاتقانلىقىنى كۆرسىتىپ بەردى دەپ ئويلايمەن ، بۇ نۇقتىنى چوڭقۇر ھېس قىلغان ئۇيغۇرزادە يەنە ئاقىللىق بىلەن ئىككى يېڭى تېما يوللاپتۇ ، بىرى ‹‹ نەزەرىيە ۋە نەزەرىيىۋىي تەپەككۇر بىزگە قانداق ياردەم بېرىدۇ؟ ›› يەنە بىرى بولسا ‹‹خام خىيال، رىۋايەت ۋە نەزەرىيىۋى تەپەككۇر
››
سۆيۈملۈك قېرىنداشلار ! بىز بۇ تېمىدا مەيلى قانداقلىكى سەۋەپ كۆرسەتمەيلى ، دەل يۇقىرىقى نادىر تېمىلارنى بىر كۆرمەي تۇرۇپ ئۆزىمىزنىڭ بۇ تېمىدا نېمىشقا بۇنچە ئەزۋەيلەپ كەتكەنلىكىنى ، نېمە ئۈچۈن قىسقا ۋاقىت ئىچىدىلا خۇددى‹‹ ئاق تاغلىق ، قارا تاغلىق ›› لاردەك تىغمۇ- تىغ ئېلىشىپ كەتكىنىمىزنى ھەقىقىي ھېس قىلالمايمىز . راست گەپنى ئېيتقاندا بۇ تېما ئۇيغۇرزادىنى چۆچۈتتى ، شۇڭا ئۇ تېخىمۇ يېڭى ئۇچۇر ۋە بىلىملەرنى ئۆز ئىچىگە ئالغان يۇقىرىقى ئىككى تېمىنى يوللىغان بولسا كېرەك ، بۇ تېمىدا ئۆزىنى بىلىملىك سانىۋالغانلار بولسۇن ۋەياكى ئاللىقانداق مەقسەتلەر بىلەن ئىنكاس يازغانلار بولسۇن ئۆزىمىز ئېتىراپ قىلمىساق بولمايدىغان بىر ھەقىقەت نامايان بولدى ، ئەمىسە بۇ زادى قانداق ھەقىقەت ؟ سىز ھەقىقەت ئىزدىگۈچىمۇ ؟ سىز ئويغىنىشنى ، ئادىمىيلىك ئەقىل - پاراسىتىڭىزنى نامايان قىلىپ ياشاشنى ئارزۇ قىلىدىغان ئادەممۇ ؟ بىز قىزىققان بەزى سىرلارنىڭ ئېچىلىشى ئۈچۈن ئۇيغۇرزادىنىڭ يۇقىرىقى ئىككى تېمىسىغا مەرھەمەت قىلىڭ ! سىرلىق مۇئەممالارنىڭ سىرى ئېچىلغۇسى ! بۇ تېىمدا بەزىلەر ئۆزلىرىچە كۆزگە ئىلمايۋاتقان ئۇيغۇرزادە زادى قانداق ئادەم ؟ ئۇ يەنە قانداق يېڭى گەپلەرنى قىلالايدۇ ؟ بۇ سوئاللارغا مېنىڭچە ئۇيغۇرزادە بۇ تېمىسىدا ئۆزى جاۋاب بېرەلەيدۇ .
ئۇلىنىش ئادرېسى :
1. نەزەرىيە ۋە نەزەرىيىۋىي تەپەككۇر بىزگە قانداق ياردەم بېرىدۇ؟
/thread-15693-1-1.html
2. خام خىيال، رىۋايەت ۋە نەزەرىيىۋى تەپەككۇر
/thread-15692-1-1.html
__________________________
ھازىر «ئىلمىي باياناتچى»، «ئىلمىي كاتىپ » يېڭى كەسپ بولۇپ شەكىللەنگەن ئوخشايدۇ. مەن تېمىدىن ئاللىقاچان چېكىنگەن شارائىتتا ئۇيغۇرزادەنىڭ پۈتۈن ئىشلىرىغا ھەتتا ئوي- خىيالىغا ۋەكىللىك قىلىپ سۆزلىگەندەك سۆزلەيدىغان سەمەرقەنت دېگەن بالىنى ئۇيغۇرزادىنىڭ «ئىلمىي باياناتچىسى» بولسا كېرەك دەپ ئويلاپ ئۇنىڭ تەكلىپىنى قوبۇل قىلىپ كىردىم.
ئالى مەكتەپتە ئوقىيالمىغان ياكى ئوقۇش ئىمكانىيىتى يوق بالىلارغا نەزەرىيە بىلەن ئەمىلىيەتنىڭ مۇناسىۋىتى توغرىسىدا بەلەن دەرس ئۆتۈۋېتىپتۇ،دەپ ئويلىدىم. دېمىسىمۇ نەزەرىيە ئۆگەنمىگەندىن نەزەرىيە ئۆگەنگەن ياخشى، ئۆگىنىش، ئۆگىنىش، يەنە ئۆگىنىش-لېنىن.
بىر نۇقتا دىققىتىمنى تارتتى. بىرىنچىسى، دىن نەزەرىيە ئەمەس ئىدىئولوگىيە دېگىنى. مەن بۇيەردە بىر تەكلىپ بەرمەكچىمەن، دىننى ئىدىئولوگىيە دېگەندىن كۆرە ئىلاھىي ھەقىقەت دېگىنىڭىز تۈزۈكمىكىن. چۈنكى دىننى(ئەلۋەتتە باشقا دىننى كۆزدە تۇتمايمىز)ئىدىئولوگىيە دېگەندە ، «دىن كىشىلەرنىڭ خامخىيالى»دېگەن تەبىرگە نەق چۈشۈپ قالىدۇ. سىز ئەلۋەتتە بۇنداق بولىشىنى خالىمايسىز.