| ئاتا-ئانىلار سۆھبەت يىغىنى ئېچىشتا نېمىلەرگە دىققەت قىلىش كېرەك؟ مەجبۇرىيەت مائارىپى باسقۇچىدا،ئوقۇغۇچىلارنىڭ ساغلام ئۆسۈپ يېتلىىشى ئۈچۈن،ئوقۇتقۇچىلار قەرەرلىك ھالدا ئائىلە سۆھىبىتى ئېلىپ بارغاندىن سىرت يەنە ھەرمەۋسۇمدا بىرقىتىم ئاتا-ئانىلار سۆھىبەت يىغىنى ئېچىلىدۇ.ئۇنداقتا ئاتا-ئانىلار سۆھىبەت يىغىنىنىڭ ئۈنۈملۈك ئېچلىشى ئۈچۈن نېملەرگە دىققەت قىلىش كېرەك؟ 1.ئوقۇتقۇچىلار ۋاقىت چىقىرىپ باغاقچە يېزىپ ئاتا-ئانىلارنى تەكلىپ قىلىشى كېرەك.بۇنىڭ ئۈنۈمى ئوقۇغۇچىلار ئاغىزاكى ئوقتۇرغاندىن كۆپ يوقىرى بولىدۇ. 2.ئوقۇتقۇچىلار ئاتا-ئانىلاربىلەن كۆرۇشكەندە ئىللىق،سىپايە بولۇشى كېرەك.كەمتەرلىك بىلەن ئەھۋاللىشىشى،ئۇلارنىڭ ئىسمىنى ئەستە ساقلىشى،ياخىشى تەسىر بېرىشى كېرەك. 3.ئاتا-ئانىلار بىلەن سۆھىبەتلەشكەندە بالىلىرىنىڭ ئەيىب-نۇقسانلىرىنى ئۇلارغا بىۋاستە دىمەسلىك كېرەك.ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەيب-نۇقىسانلىرىنى سىلقلاشتۇرۇپ ئېيتىش بىلەن بىرۋاقىتىتا ئارتۇقچىلىقىنمۇ بەلگىلىك دەرىجدە ئەسكەرتىپ ،ئاتا-ئانىلاردا ئۆزىگە ۋە مەكتەپكە نىسبەتەن ئىشەنچ،ئۈمىد پەيدا قىلىشى كېرەك. 4.سۆھىبەت يىغىنىنىڭ ۋاقىتى قىسقا،مەزمۇنى مول بولۇشى كېرەك.ئەڭ مۇھىمى ئۇلارغا تەربىيەنىڭ مەكتەپتەمۇئەللىمىدىن ئەمەس،ئۆزلىرىنىڭ ئەڭ مۇھىم تەربىيەچى ئىكەنلىكنى ھېس قىلىدۇرۇش كېرەك. 5.ئاتا-ئانىلارغا پەرزەنىتى بىلەن مۇڭدىشىپ تۇرۇشى ئادىتىنى يېتىلدۇرۇش توغرسىدا تەكلىپ بېرش كېرەك.‹‹بالابىلەن سراشىمغان ئاندا مېھىريوق،ئانا بىلەن مۇڭداشمىغان بالىدا ۋاپا يوق››دىگەن سۆز بار،ئاتا-ئانىلار بالىلىرى بىلەن مۇڭدىشىپ،سىردىشىپ تۇرۇشى،زۆرۇربولغاندا بالىلىرىغا دوست بولالايدىغانلىقىنى بىلدۇرۇپ قويۇشى كېرەك.شۇنىڭ بىلەن بىللە ئوقۇتقۇچىلار ئاتا-ئانىلارغا پەرزەنىت تەربىيەسى توغرسىسدىكى كىتابلارنى ئوقۇش ئادىتىنى يېتىلدۇرۇشنى تەۋىسيە قىلىشى كېرەك. 6.ئوقۇتقۇچىلار ئاتا-ئانىلارنى پەرزەنىتىلىرىگە ئەدەب-ئەخلاق جەھەتتە ئۈلگە بولۇشقا يېتەكلىشى كېرەك.چۈنكى چوڭلارنى ھۆرمەتلەش،كىچىكلەرنى ئىززەتلەش،ئىلىم-پەنىنى قەدىرلەش،ئىختساتچىل بولۇپ ئىسراپچىلىققا قارىشى تۇرۇشى قاتارلىق ئادەتلەرنى ئامال بار ئاتا-ئانا ئۆز ئەمەلىيىتى ئارقىلىق بالىلارغا ئۆگەتىسە ئۈنۈمى تېخىمۇ يوقىرى بولىدۇ. 7.ئوقۇتقۇچىلار بالىلارنىڭ ئۆسۈپ-يېتىلىش جەريانىدىكى كىچىككىنە مۇۋەپپەقىيىتىنىڭ ئۇلارغا چەكىسز خۇشاللىق ئېلىپ كىلەلەيدىغانلىقنى،ماختاشىنىڭ رولى ۋە كۈچنى دەرسخاندىكى ئەمەلي مىساللارئارقىلىق ئاتا-ئانىلارغا يەتكۈزۈپ قويۇشى كېرەك.ئۇنىڭىدىن باشقا ئاتا-ئانىلارغابالىلارنى بەك ئارزۇلىۋەتمەسلىكىنى،ئانچە-مۇنچە ئۆز ئىشىنى ئۆزى قىلىشقا ئىلھاملاندۇرۇش لازىملىقنى ئەسكەرتىپ قويۇشى كېرەك. 8.ئوقۇتقۇچىلار ئاتا-ئانىلارنىڭ تەلەپ -پىكىرنى ئاڭلىغاندا ئېغىر-بېسىق بولۇشى كېرەك.ئوقۇتقۇچىلار ئاتا-ئانىلارنىڭ پىكىر-تەكلىپلىىرىگە بەك تېز ئىنكاس قايتۇرماسلىقى،ئۇلارنىڭ ئۆزكۆز قارىشىنى دەۋېلىشغا يول قويۇشى ،ئاتا-ئانىلارغا بولغان ھۆرمىتىنى ھېسىس قىلىدۇرۇشى كېرەك. قىسىقىسى.ئاتا-ئانىلارسۆھبەت يىغىنى ئاچقاندا ئاتا-ئانىلارنىڭ پەرزەنىت تەربىيەسىسدىكى رولىنى گەۋدىلەندۇرۇشكە ئالاھىدە ئەھىمىيەت بېرىپ ،‹‹قۇش ئۇۋىسىسدا كۆرگىنىنى قىلىدۇ››دېگەن تەمىسلىنى ئاتا-ئانىلارغا ئېنىق چۈشەندۇرۇپ ،ئاتا-ئانىلارنى مەسئۇلىيەت تۇيغۇسىنى كۈچەيىتشكە يېتەكلەپ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەقىلى ۋە ئەخلاقى جەھەتتىن ئەتراپلىق تەربىيەلىنىشىنى ،ساغلام ئۆسۈپ -يېتىلىشى ئۈچۈن پايدىلىق شارائىت ھازىرلاش كېرەك. |
|