كۆرۈش: 254|ئىنكاس: 1

نومۇر بالىلارنىڭ تەقدىرىنى بەلگىلەيدىغان بىردىن - بىر ئامىلمۇ ؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
ئىنساننىڭ ئۈزلۈكسىيز بىلىشكە موھتاجلىقى مائارىپنى بارلىققا كەلتۇرگەنلىكى بەرھەق .
   نۆۋەتتە نومۇر بالىلارنىڭ ئۈگىنىش نەتىجىسىنى باھالايدىغان بىردىن - بىر ئۆلچەم بولۇپ كېلىۋاتىدۇ .  ساپا مائارىپ ئەندىزىسى "بالىلارنىڭ ئونۋېرسال ساپاسىنى ئۆستۈرۈش ئاساس ، بالىلارغا باھا بېرىشتە نومۇرلا ئەمەس ، بەلكى شۇ ئوقۇغۇچىنىڭ ئۈگىنىش جەريانىدا دۈچ كەلگەن مەسىلىلەرنى قانداق بىر تەرەپ قىلىش پوزىتسىيىسىگە قاراش كېرەك " دەپ تەكرار تەكىتلەپ كېلىۋاتقان بولساقمۇ ، جەمئىيىتىمىزگە دىققىتىمىزنى ئاغدۇرساق بالىلارغا "دىئاگنۇز " قويۇشتا يەنىلا "ئاتام ئېيىتقان بايىقى " دىگەندەك نومۇر ئاساس بولماقىتا .
  قاراپ باقسا بالىلىرىمىز يەسلىدىن تارتىپ تاكى ئالى مەكتەپنى پۇتتۇرۈپ خىزمەتكە ئورۇنلاشقىچە ھەممىلا يەردە " نومۇر " بېسىمى ئىچىدە ياشايدىكەن ، چوڭلارنىڭ " سەن چوقۇم بىرىنچى بولۇشۇڭ كېرەك ، سىنىپ بويڭچىلا ئەمەس مەكتەپ بويىچە بىرىنچى بولۇشىڭ كېرەك ، بىر قىتىملا ئەمەس دائىم بىرىنچى بولۇشۇڭ كېرەك " دىگەندەك بىر تەرەپلىمە قاراش تۈپەيلى بالىلار شەنبە ، يەكشەنبە ، تەتىل ۋە باشقا ئارام ئېلىش كۈنلىرىنى تۈرلۈك كۇرسلار ، كۈچەيتىش سىنىپلىرى ۋە باشقا ماھارەت ئۈگىنىش بىلەن ئۆتكۈزىۋاتىدۇ ، بۇئېنىقلا بالىلارنىڭ قەلبىدە نومۇرغا نىسبەتەن ئۆچمەنلىك پەيدا قىلىدۇ . بالىل؛ئار ئاتا - ئانىسىنىڭ ئۆزلۈكسىز يوقىرلاۋاتقان نىشان كۆرسەتكۈچىسىنى قوغلىشىپ ھېرىپ ھالىدىن كېتىدۇ ، بۇنىڭ بىلەن بالىلارنىڭ روھى ھالىتىدە نورمالسىزلىق ككرۈلۈپ ، گۈزەل بالىلىقى تۈرلۈك غەم ئەندىشلەرنىڭ قورشاۋېغا چۈشۈپ قالىدۇ . پىسخكىسىدىمۇ نورمالسىزلىق ككرۈلۈشكە باشلايدۇ .
        ئامىرىكىلىق ئاتا - ئانىلار بالىلىرى بىلەن كۆرۈشكەندە : " قوزام ، بۈگۈن قانداق يېڭىلىق ياراتتىڭ " دەپ سورايدىكەن . بۇيەردىكى يىڭىلىق دىگەنلىك ئېھتىمال ئۇ مودىل ياغاچ   ئويۇنچۇقنى تىزىپ ئويناشنىڭ بىرەر  يىڭى ئۇسۇلىنى ئۈگىنىۋالغاندۇ ياكى بىرەر ھاشارەتنىڭ ئىسمىنى بىلۋالغاندۇ . بۇلار چوڭلارنىڭ نەزىرىدە ھېچكىمگە ئەرزىمەيدىغان كىچىك ئىش بولسىمۇ ، لىكىم بالىلارنىڭ نەزىرىدە كۇلۇمبۇنىڭ يېڭى قورۇقلۇقىنى تاپقىنىغا ئوخشاشلا ئىنتايىن چوڭ بىر ئىش . دىمەك ئامىرىكىلىق ئاتا- ئانىلار مانا مۇشۇنداق ئاددى بىر جۈملە سۆز ئارقىلق بالىلىرىنىڭ تىرىشچانلىقى ھەم ئىجاتچانلىقى قوزغايدۇ ، بىز بالا مەكتەپتىن كەلگەن ھامان " ھە ، بۈگۈنكى سىناقتا نەچچە نومۇر ئالدىڭ ؟ " دەپ سورايمىز . بالىلىرىمىز يوقىرى نومۇر ئالسا ئىزچىل يوقىرى نومۇر ئېلىشنى تەكىتلەشنى ، ئەگەر تكۋەن نومۇر ئالسا ئەدىپىنى بېرىشنى ئۇنتمايمىز .
بۇيەردىكى تۈپ مەسلە : نومۇر مەقسەتمۇ ياكى ۋاستىمۇ ؟ دىگەن قاراشتىن ئىبارەت . نومۇر نىڭ مەقسەتكە ئايلىنىپ قىلىشى ئاتا- ئانىلارنىڭ ئىديەسىدىكى زور بىر ئۇقۇشماسلىق .
   ھەممىزنىڭ نەزىرىدە نومۇر دىمەك ئالى مەكتەپ ئىمتىھاندىنى ئۆتتى دىمەك ، ئىمتىھاندىن ئۆتتى دىمەك خىزمەت بار دىمەك ، خىزمەت بار دىمەك تۇرمۇش خاتىرجەم بولدى دىمەكتىن دېرەك بېرىدۇ ،بىز بارلىق تىرىشچانلىقىمىز ، بالىلارغا سالغان مەبلىغىمىزنىڭ  ھەممىسى پەقەت مۇشۇ " تىنىچ تۇرمۇش " نى نىشان قىلغان ، شۇڭا ھەممەيلەن نومۇر ئۈچۈن كۆرەش قىلىدۇ .
    نىسپىيلىك نەزەريىسىنىڭ ئاساسچىسى ، دۇنياۋى داڭلىق ئالىم ئېينىشتىيىننىڭ تۆت يىشىدا تىلى چىققان ئىكەن . مەكتەپكە كىرگەندىن كىيىنمۇ ئۇ بىر دۆت ئوقۇغۇچى ئىكەن ، ئوقۇتقۇچىلار ئۇنى "كەلگۈسىدە چوقۇم يارىماس ئادەم بولىدۇ " دىگەنكەن ، ئەمما ئۇنىڭ ماشىنسازلىق ئىنژىنىرى بولغان دادىسى ئۇنى ئەيىبلىمەيلا قالماستىن ، ئۇنىڭ ئۆزىدە ئىشەنچ تۇرغۇزۇشقا ئىلھام بەرگەن . .
   ئېينىشتىيىننىڭ دادىسى ئۇنىڭ بىر قاپ ياغاچ كۇبىك ئېلىپ بېرىدۇ ، ھەمدە بىر ئائىلە كىشىلىرى ئۈستەلنى چۆرىدەپ ئېينىشتىيىننىڭ كوبىكنى قۇراشتۇرىشىغا قاراپ ئولتۇرىدۇ . ئېينىشتىيىن كوبىكنى ھەر بىر قىتىم قۇراشتۇرۇپ بولغاندا ، ھەممەيلەن قىزغىنلىق بىلەن چاۋاك چىلىپ ئۇنىڭغا ئىلھام بىرىدۇ . شۇنداق قىلىپ ئۇنىڭ ئۈزىگە بولغان ئىشەنچىسىنى ئېشىپ ، ئاخىرى مەشھور ئالىم بولۇپ يېتىشىپ چىقىدۇ .
   بىزدە بالىلارغا تاپا - تەنە قىلىش كۆپ ، ئىلھام بېرىش ئاز ، ئۇلارنىڭ ئوي- پىكىر ، ھەۋىسنى تۇنجۇقتۇرۇش كۆپ ، قوللاش مەدەت بېرىش ئاز ، مەكتەپلىمىزدە بولسا كىتاپتا نىمە بولسا شۇنى ئەينەن يادلاشنى ، شۇ پىتى جاۋاپ بېرىشنى تەلەپ قىلىمىز ، ناۋادا بىرەر سۆز ، بىرەر جۈملە كىتاپتىكى بىلەن بىردەك بولمىسا ئۇ جاۋابىنى خاتا قىلىمىز .
ئاتا- ئانىلار نومۇرنى شۇنداق قەدىرلەيدۇكى ، ئۇلار تۆۋەن نومۇردىن قورقىدۇ ، بالىلار نومۇر ئالالمىسا مەۋجۇدلۇق قىممىتى قالمايدىغاندەك بۆشۈكتىن تۆشۈككىچە ئايىغى چىقماس نومۇر ۋەھىمىسى ئاستىدا ياشايدۇ .
   داڭلىق كەشپىياتچى ئېدىسىنمۇ ئاران ئۈچ ئايلا مەكتەپتە ئوقۇيالىغان مىكرۇ سوفىت شىركىتىنىڭ قۇرغۇچىسى بىل گايتسمۇ ئالى مەكتەپتىكى ئوقۇشنى تاماملىماي تۇرۇپلا ئۆز قىزىقىشى بويىچە مۇۋەپپىقىيەتكە ئېرىشكەن .
  ئېينىشتىيىن شۇنداق دەيدۇ ، " بىز نوقۇل مۇۋەپىپىقىيەت قازىنىش ئۈچۈنلا ئەمەس ، بەلكى قىممەتكە ئېگە كىشى بولۇش ئۈچۈن ياشىشىمىز كېرەك "
      بىز جان جەھلىمىز بىلەن قوغلىشىۋاتقان نومۇر بىر ۋاستە ، ئۇئادەمنىڭ بارلىقى ئەمەس ، تەقدىرى تېخىمۇ ئەمەس . بىزگە يوقىرى نومۇرلۇق تۆۋەن سەۋىيەلىك بالىلار كېرەكمۇ ياكى نومۇرى يوقىرى بولمىسىمۇ ئۆز قىممىتىنى تونۇپ يېتىپ قىممەت يارىتالايدىغان ئىجادچانلىققا ئېگە بالىلارمۇ ؟ بالىلارغا نومۇر ئارقىلىقلا باھا بېرىش ، نومۇرغا قاراپلا ئۇلارنىڭ تەقدىرىگە ھۆكۈم  قىلىش ئىنتايىن مەسئوليەتسىز لىك .
   قىسقىسى ، بالىلار دا توغرا نىشان ، مۇستەھكەم ئېتىقاد تۇرغۇزۇپ ، ئۆزقىزىقىشى بويىچە تىرىشىشقا يېتەكلەش - دەل بىز  ئىزدەۋاتقان مائارىپ ئىدىيەسدۇر . نومۇر بالىلارنىڭ تەقدىرىنى بەلگىلەيدىغان بىردىن - بىر ئامىل بولۇپ قالمىسۇن .


baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ۋاقتى: 2015-4-1 13:30:21|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىز جان جەھلىمىز بىلەن قوغلىشىۋاتقان نومۇر بىر ۋاستە ، ئۇئادەمنىڭ بارلىقى ئەمەس ، تەقدىرى تېخىمۇ ئەمەس . بىزگە يوقىرى نومۇرلۇق تۆۋەن سەۋىيەلىك بالىلار كېرەكمۇ ياكى نومۇرى يوقىرى بولمىسىمۇ ئۆز قىممىتىنى تونۇپ يېتىپ قىممەت يارىتالايدىغان ئىجادچانلىققا ئېگە بالىلارمۇ ؟ بالىلارغا نومۇر ئارقىلىقلا باھا بېرىش ، نومۇرغا قاراپلا ئۇلارنىڭ تەقدىرىگە ھۆكۈم  قىلىش ئىنتايىن مەسئوليەتسىز لىك .


بەك ياخشى يېزىپسىز...
بىراق ھازىرقى ئەھۋالدا نۇمۇر چىقىش يۇلى تېپىشتىكى بىر يۈنىلىش ۋە كۆۋرۈك بۇلۇپ قالىدى....
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش