تولوق 1-يىللىقلارنىڭ چارەكللىك ئىمتىھان سۇئالى ئىسىم- فامىلىسى: سىنىپى: نومۇرى: Ⅰ.يەككە تاللاڭ3×25=75
25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
1.تۆۋەندىكى ھادىسلەرنىڭ ئىچىدە مەدەنيەتھادىسللىرىگە تەۋە بولغىنى( ) A.ھىندى ئوكياندا يەر تەۋرەشB.كىشىلەرنىقول تېلفۇندا ئوچور يللاپ ئەھېال سوراشC.ب.د.ت ئورگان ئىسلاھاتى 2.تۆۋەندىكىلەر ئىچىدە مەدەنيەت شەكلىلىرىدىنئاڭ خارەكتىرىگە تەۋە بولمىغانلىرى: ①ئىدىيە②ئەخلاق③پەن-تېخنىكا④ئىتقاد⑤ تىل⑥نەزىريە A. ①③ B. ②⑤ C. ③⑤ 3.يىقىنقى يىللاردىن بويان دۇنيانىڭ ھەر قايسى جايلىرىدا «خەنزۇتىلىقىزغىنلىقى» جوڭگۇ ئىقتىسادىنىڭ سىجىل يۈكسەلگەنلىكىدەك غايەت زۇر يوشۇرۇن كۈچىنىئەكىس ئەتتۈرىدۇ. بۇ خىل قاراش: ( ) A.ئىقسادىتەرەقىقيات مەدەنيەت تەرەقىقياتنىڭ ئاساسى. B.مەدەنيەت بىلەن سىڭشىدۇ. C.مەدەنيەت بىر خىل كۈچ 4.مەدەنيەتنىڭ كىشىلەرگە بولغان تەسىرى( ) ①مەدەنيەت كىشىلەرنىڭ ئالاقە ھەرىكىتىگە ۋە ئالاقە شەكلىگە تەسىركۆرسىتىدۇ ②كىشلەرنىڭ ئۆرپ- ئادىتىگەتەسىر كۆرسىتىدۇ. ③مەدەنيەت كىشىلەرنىڭ ئەمەلىي پائالىيتىگە بىلىش پائالىيىتى ۋەتەپەككۇر پائاليىتىگە تەسىر كۆرسىتىدۇ. ④تەپەككۇر شەكلى نىسپىي موستەقىلبولىدۇ. A. ①②③ B. ②③④C.①③ 5.مەدەنيەتنىڭ كىشىلەرگە بولغان تەسىرى ( ) دىن كىلىدۇ. ①مەدەنيەت مۇھىىتى ②سىياسىي تۇرمۇشتىن ③ھەرخىل مەدەنىيەت پائاليىتى ④ئىقتىسادى پائاليەتتىن A. ①③ B . ②③C.④③ 6.كىشىلەرنىڭ مەدەنيەتساپاسى جەھەتتە تەربىيلىنىشىنىڭ يادروسى ۋە بەلگىسى: ( ) A.ئىقسادى ۋە سىيسىي پائاليەت B .دۇنيا قاراش، قىممەت قاراش ۋە كىشلىك تورمۇشقاراش. C.پەن-مەدەنيەت 7.ۋاشىنگىتۇندىكى خەنزۇلار كوچىسىنىئارىلىغاندا خوڭگۇلوقلار ئاچقان ئاشخانىلاردا دائىم «سودىمۇ يۈرۈشۈپ بولغاي ھدممەئاۋات، بەركەت ياغسۇن ھەر ياندىن قەۋەت- قەۋەت» دېگەن مەسنەۋىلەرنى ئۇچرتىمىز.بۇنىڭ چۈسەندۈرىدىغىنى ( ) A.مەدەنيەتنىڭ ئادەمگە بولغان تەسىر چوڭقۇر ھەمئۇزاق داۋاملىششدۇ B.مەدەنيەتنىڭ كىشىلەرگە بولغان تەسىرى ئاستا، تەدىرجىي بولىدۇ C.جوڭگۇلوقلارنى سودىغا جەلىپ قىلىش. 8.مىللىي مەدەنيەتنى مەركەزلىك ھالدانامايان قىلىپ بىرىدىغان ۋەئىپادىلەپ بىرىدىغان( ) A.مىللى تىل يېزىق B.مەدەنيەتپائاليىتى C.مىللىي بايراملارنى تەبىركلەشپائالىيىتى. 9.«قانچە مىللىيلىققا ئىگەبولسا،شۇنچە خەلقىئارالىققا ئىگە بولىدۇ» بۇ يەكۈن : ( ) A.بىر مىللەت پەقەت ئۆزمىللىتىنىڭ ئىلغار ئەنئەنىۋى مەدەنيەتنى قەدرلەشكە ئەھمىيەت بەرگەندىلا ئاندىنباشقا مىللەتلەرنىڭ ھۆرمىتى ۋە ئېتراپ قىلىشغا ئېرىشەلەيدۇ. B.بىرمىللەت پەقەت باشقا مىللەتلەرنىڭ ئىلغار مەدەىنيتىنى ئۈگەندىلا، ئانىدنئۇزنىڭ مىللى مەدەنيتىنىڭ گۈللىنىشىنى ئىشقا ئاشۇرالايدۇ. C.دۇنيا مەدەنيىتىنىڭ كۆپ خىللىغى مىللىمەدەنيەت تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرىدىغان ھەركەتلەندۈرگۈچ كۈچ. 10.«بىز ھەم جۇڭخۇا مەدەىنىيىنڭ ئىسىلئەنئەنسىدە چىڭ توروشىمىز ھەم ھەر قايسى دۆلەتلەرنىڭ ياراتقان ئىلغارمەدەنيەتلەرنى قوبۇل قىلىشىمىز كېرەك». بۇ شۇنى چۈشەندۈرىدۇ. A.مەدەنيەتنىڭ كۆپ خىللىغىغا ھۆرمەتقىلىشىمىز. B.مەدەنيەتنىڭ كۆپخىللىغىدىن پايدىلىنىش C.خەلقئارامەدەنيەت ئالماشتۇرۇشقا ئەھمىيەت بىرىش 11.مەدەنيەەتتنىڭ تارقىتىش يوللىرى: ( ) ①تاۋار سۇدىسى پائالىيىتى② دىھقان ئىشلەمچىلەر توپنىڭ يۆتكىلىشى③ دىن تارقىتىش
A. ①②③ B. ①② C. ②③ 12.تارقىتىش ۋاستىلىرىنىڭ تەرەقىقيات تارىخىداھەقىقىي ھالدا ئاممىغا ئۇچۇر يەتكۈزۈشكە باشلىغانلىقى( ) نى بەلگە قىلغان A.يېزىق B.مەتبەئە C.ئېلىكتىرۇنتىخنىكىسى 13.«پولات قانداق تاۋلاندى»دېگەن كىتاب بىر نەچچە ئەۋلات ئىنقلابىي ياشلارنىڭ ئۆسۈپ يىتىلىشىگە چوڭقۇر تەسىركۆرسەتكەن. بۇنىڭدىن كۆرۈۋىلىشقا بولىدىكى( ) A.دۇنيا قاراش. قىممەت قارىشى ۋە كىشلىك تورمۇش قارىشى ئۇزاق مىددەتلىكئۈگىنىش جەريانىدا شەكللەنگەن B. دۇنياقاراش. قىممەت قارىشى ۋە كىشلىك تورمۇش قارىشى كىشىلەرنىڭ ساپا تەربىيسىنىڭيادروسى ۋە بەلگىسى C. دۇنيا قاراش.قىممەت قارىشى ۋە كىشلىك تورمۇش قارىشىكىشىلەرنىڭ ئۇنۋىرسال ساپاسى ۋە ئۆمۇرلۈكتەرەقىقياتنىغا چوڭقۇر، ئۇزاقىچە تەسىر كۆرسىتىدۇ. 14.ئادەملەر مەدەنيەتنى ياراتقان، مەدەنيەتمۇكىشلەرنى سوغورىدۇ بۇنىڭ سەۋەبى شۇكى( ) A.ئىلغار مەدەنيەت كىشلەرنىڭ مەنىۋى دۇنياسىنىبىيىتدۇ. B.مەدەنيەت -ئىقتساد بىلەنسىياسىينىڭ ئىنكاسى C. مەدەنيەت ئاكتىپتەسىرگە ئىگە. 15.« مەدەنيەتتە ۋارسلىقبولمسا، مەدەنيەتنىڭ توپلىنىشى بولمايدۇ»بۇ سۇزدە ئاساسلىق تەكىتلىگىنىمەدەنيەتنىڭ: ( ) A.ۋارسچانلىقى B.توپلىنىشچانلىقى C.مىللىيلىكى 16.تۆۋەندىكىلەر ئىچىدەئۇيغۇرلارنىڭ ئەنئەنىۋى ئۆرپ- ئادىتىگە تەۋە بولغىنى ①تاۋۇز چاغىنى② مەشرەپ③ ساما ئۇسۇلى ④يېڭىيىل بايرىمى A. ①③ B . ②③ C. ①④ 17.مىللىي ھېيىت –بايراملارنى تەبىركلەرش ( ) ①مىللىيمەدەنيەتنىڭ مەركەزلىك نايەندىسى ② مىللىيھېسياتنىڭ مەركەزلىك ئىپادىسى ③شۇ مىللەتتارىخي مەدەنيتىنىڭ ئۇزاق مۇددەتلىك جوغلانمىسى④ شۇ مىللەتنىڭ ئورتاق مەدەنيەتجەھەتتىكى تونوشنىڭ ئىپادىسى A. ①②③ B. ②③④ C. ①②③④ 18.تۆۋەندىكلەردىن مەدەنيەت مىراسلىرىغا تەۋە بولغىنى ( ) ①سەددىچىنسىپىلى②قاناس كۆلى ساياھەت رايۇنى③ئەلئىېكرام ④ «تارىخنامە» A. ①②③ B. ①③④ C. ①②③④ 19.مەدەنيەت ئىجادىيىتىنڭئىلھامى شۇنىڭدىن كىلىدۇكى: ( ) A.مەدەنيەت ئىجادىيەتچىلىرىنىڭ ئەقىلى ئىقتدارىدىن B. مەدەنيەت ئىجادىيەتچىلىرىنىڭ ھۆكۈمى ۋەتەپەكۇرى C.ئىجتمائىي ئەمەليەتتىنكىلىدۇ. 20.مىللىي روھنىڭ مەشئىلى دوپئاتالغىنى: ( ) A.ئەدبىيات–سەنئەتB.ئەنئەنىۋى ئۆرپ- ئادەت C.ئەنئەنىۋىئىديە 21.تۆۋەندىكىلەردىن مول مەزمۇنلوق بولغان جوڭخۇا مەدەنيگە ئىگە بولغانلىرى ) ①«پالنامە»②سوجۇ باغلىرى③ دۇجياڭ توسمىسى④تېرەقورچاق ئويونى⑤يىپەك ۋە ساپال بۇيۇملار A. ①②③④⑤B. ①③④ C. ①②③④ 22.جوڭخۇا مەدەنيتىدە دەۋىر بۆلگۈچ ئەھمىيەتكەئىگە بولغىنى( ) A.قوللار ۋە دىھقانلارقوزغىلىڭىB.چىن سولالىسىنىڭ دۆلەتنى بىرللىككە كەلتۈرشى C.سۈي ۋە تاڭ دەۋرىدە مىللىي مەدەنيەتنىڭ گۈللىنىشى 23.جوڭخۇا مەدەنيىتىنىڭ ئۇزاق تارىختىىن بۇيانداۋاملىشىپ كىلىۋاتقانلىقىنىڭ شاھىتى، ئەڭ قايىل قىلىش كۈچىگە ئىگە ئىكەنلىكىنىئىسپاتلاپ بىرىدىغىنى( ) ①خەنزۇ يىزىقى②تارىخىي كىتابلار ۋە تەركىزىلەر③پوچتا ماركىسى④ ساپال بويوملار A. ①④ B.②③ C.①② 24.جوڭخۇا مەدەنيىتى بىلەن باشقا ئەنئەنۋىمەدەنيەتلەرنى سىشتۇرغاندا ئەڭ گەۋدىلىك ئالاھدىلىكى( ) A.بارلىققا كەلگەن ۋاقىتى ھەمىمىدى بۇرۇنB.مەزمۇنىمول، چوڭقۇر C.تارىخي ئۇزۇن 25.باشقا ئەللەرنىڭمەدەنيەت مۇۋەپپەقىيەتلىرىنى ئۆرنەك قىلغاندا( ) A.پۈتۈنلەي ،ئەينەن قوبول قىلىشىمىز كېرەك B.قەتئىي ئىنكار قىلىشىمىز كېرەك C.ئۆزىمىزنىڭكىنى ئاساس قىلىپ، ئۆزىمىز ئۈچۈن خىزمەت قىلدۇۇرشىمىز كىرەك. Ⅱ. تەھىلل قىلىڭ:
1. جوڭگۇنىڭ سوتسيالستىك ئىناق جەمئەت قوروشئىىديسى ھەم سوتسيالىستىك يېڭى دەۋرىمىزنىڭ يېڭى مەزمۇنىلىرىغا ئىگە ھەمئىلىمىزنىڭ ئەنئەنىۋى مەدەنيەتتىكى ئىلغار مەدەنيەت ئىدىيلىرى مۇجەسسەملەنگەن. بۇمەدەنيەتنىڭ قايسى خىل ئالاھدىلىكىنى ئەكىس ئەتتۈرگەن؟%9
2.كورينىڭ تارىخي تىلۋىزىيە تىياتىرى«چاڭجىن»دۆلىتىمىزقويولغاندىن كىيىن بىر مەيدان «كۆرۈش قىزغىنلىنقى» كۆتۈرلىدى،بۇ قىزغىنلىق ھەتتائاسيا قىتئەسىنى قاپلىدى،بۇنداق بولىشىنىڭ سەۋەبى كىشلەرنىڭ قارىشىدا كۇرىيەئەنئەنىۋى مەدەنيەتكە ئىنتايىن ئەھمىيەت بىرىپ،كنۇ-تېلۋىزىيە فىلىملىرىدىمۇئۇنىڭغا ئەھمىيەت بەرگەنلىگىلىدە.ئۇنىڭدىن باشقا كوريەلىكلەر جوڭخۇا مەدەنىيتىقاتارلىق دۇنيا مەدەنيەتلىرىنى قوبول قىلىشقا شۇنداقلا تورمۇش ئىجادىيەتلىرىگەسىڭدۈرۈشكە ماھىر بولغانلىغىدا. 1) نېمە ئۈچۈن مەدەنيەتتە يېڭلىق يارتىشكېرەك؟ %6
ماتىريالغا بىرلەشتۈرۈپ قانداق قىلغاندامەدەىيەتتە يېڭلىق ياراتقىلى بولىدۇ؟ %10
|