بۇ يازمىنى ئاخىرىدا روزىمەمەت تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-12-31 17:10
باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىللىرىنىڭ ماتماتېكا ئۇگنىش قىزغىنلىقنى قوزغاش ئۈچۈن قانداق كىلىش كىرەك ؟ ماتماتېكا ئوقۇتىشدا ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزقىشنى قوزغاش ئۈچۈن : 1 . دەرىسخاندا ئازادە كەيپىيات يارتىش كىرەك . ئوقۇتكۇچلار دەرىسنى ئۈزنى قۇيۋىتىپ ئوتسە ئوقۇغۇچىلارمۇ ھۇدۇقماي ، جىددىيلەشمەي ، ئازادە ئۈگنىدۇ . ئەگەر دەرىسخانا كەيپىياتى جىددىيى بولسا ئوقۇغۇچىلار بىر خىل بېسىم ھىس قىلدۇ . ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەقلىيى قابىلىيتىگە ۋە ئىجابىيى تەپەككۇرغا پاسسىپ تەسىر كورسىتىدۇ . ئوقۇتقۇچى ماتىماتېكىدىكى ئىنتايىن قىزقارلىق بىلىم ، ھادىسە ۋە تەجرىبىلەردىن پايدىلىنىشقا ماھىر بۇلسا دەرىسخاندا ئەركىن ئازادە بىلىم ئالدىغان كەيپىياتنى شەكىللەندۈرەلەيدۇ . 2 . ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەشەببۇسكارلىقنى قوزغاپ ماسلىقتىن تەرەققىيى قىلدۇرۇشقا ئەھمىيەت بىرىش لازىم . ئەنئەنۋىيى دەرىسخانا ئۇقۇتۇشدا ئوقۇتقۇچى سۆزلىسە ئوقۇغۇچى ئاڭلاپ ئولتۇردىغان ، ئوقۇتقۇچى دوسكىغا نىمە يازسا ئوقۇغۇچىلار شۇنى خاتىرلەپ يازدىغان ھالەت شەكىللىنىپ قالغاچقا بالىلار پاسسىپ ھالەتكە زېھنىنى چېچىپ دەرىستىن زىركىدىغان بۇلۇپ قالغان . بۇنداق ھالەتنى ئوزگەرتىش ئۈچۈن ھدر بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئۆگنىش قىزغىنلىقنى ئاشۇرۇش ، ھەر بىر ئوقۇغۇچىنى ئوقۇتۇش جەريانىغا باشتىن - ئاخىر قاتناشتۇرۇش كىرەك . 3 . ئوقۇتۇش ۋاستىسى ۋە ئۇسۇلىنى ئەلالاشتۇرۇش كىرەك . قائىدە قانۇنىيەتلىك ئۇقۇملارنى سۆزلىگەندە كۆرسەتمىدىن پايدىلىنىشقا ئەھمىيەت بىرىش كىرەك . مەسلەن : شەكىللەرگە مۇناسىۋەتلىك مەزمۇنلارنى ئوتكەندە شۇ شەكىللەرنىڭ مودىلنى دەرىسخانغا ئەكرىپ كورسىتىش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ چۈشنىشگە قۇلايلىق ياراتسا بولدۇ . ئوقۇغۇچىلارنى ئەمەلىي يىتەكلاش ئۈچۈن تەجرىبە ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى مۇزاكىرگە ئۇيۇشتۇرۇش ، ئوز -ئارا ھەمكارلاشتۇرۇش ئۇسۇلىنى قوللانسا ئۈنمىي ياخشى بولدۇ . قىزىقىش ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن ئەڭ ياخشى ئۇستاز . ئوقۇغۇچىلارنى ئۈگنىشكە يىتەكلەيدىغان ھەرىكەتكەندۈرگۈچ كۈچ . ھازىرقىي ئوقتۇش ئەمەلىيتى شۇنى ئىسپاتلىدىكى ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزقىشنى قوزغىغاندىلا ئۇلار ئۈگنىشكە بىرلىدۇ . بىر ئىككىي سائەتلىك دەرىس بىلەن قىزقىشنى قوزغاش ئاسان ، ئەمما ئۇزاق مۇددەت داۋاملاشتۇرۇش قىيىن . شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار ئوقتۇش ئۇسۇلىنى ئۈزلۈكسىز ئىسلاھ قىلىپ ئۇسۇل ۋە ۋاستىلارنى ئوزگەرتىپ تۇرۇشقا ، ئوقۇغۇچىلارنى دەرىسكە جەلىپ قىلىشقا ئەھمىيەت بىرىش كىرەك . |