| مەن پىكىر بىرىپ باقاي : بىزنىڭ مەكتەپ ناھىيە مەركىزىدىن ئانچە يىراق بولمىغان بىر يىزىدا ، مەكتىمىز ناھىينىڭ ئاۋانگارت ئوقۇتۇش سۇپىتى ياخشى بولغان باشلانغۇچ ئوقۇتۇش نۇختىسى ... يۇقاردا ئىيتىلغان يىراق مۇساپىلىق ئوقۇتۇش ئۇسكۇنلىرىمىز تولۇق 2006- يىللىرى ئەتراپىدا سەپلەپ بىرىلگەن ... شۇ دەۋىرلەردە بىرمەزگىل قىزغىن ئىشلىتىلىپ ھەرخىل ئوپتىك دىسكىلار پايدىلىنىش قىممىتىدە چۇشۇرۇلگەن ، 1000 پارچىغا يىقىن دەرىسلىك ماتىريالى چۇشۇرۇلگەن ئىدى ... بىراق 2 يىل ئۆتە ئۆتمەيلا ئۇ ئىشخانا بىلەن ھىچكىمنىڭ كارى بولمىدى چۇنكى شۇ ئوقۇتۇش ئۇسكىنىسىنىڭ تەكشۇرۇش گورۇپپىسى چىقسىلا بىرئاز تەييارلىق قىلىپلا كۆزىنى بوياپ يولغا سالدۇق ... ئۇنىڭ ئۇستىگە ئوقۇتقۇچىلارنىڭمۇ دائىم ئۇ پىلاستىنكىلارنى كۆرۇپ ئۇنىڭدىن پايدىلىنىشقا ۋاقىت ياكى شارائىت يار بەرمىدى ... چۇنكى تۇتامغا چىقمايدىغان نۇرغۇن كەسپىي ماتىرياللار ھەقىقەتەن كىشىنى بىزار قىلاتتى ... گىپىمنى يىققاندا بىزنىڭ رەھبەرلىك كوللىكتىپىمىز بىز ئوقۇتقۇچىلارنىڭ يۇكىنى ئىغىرلىتىشنىلا پىلانلىغاندەك مائارىپ ياكى ئەۋلاتلار بىلەن ئازراقمۇ كارى بولمىدى ... شۇۋەجىدىن ئوقۇتقۇچىلاردا ئىزدىنىش ، تەرەققىي قىلىش ، يىڭىلىق يارتىش ، يىڭىچە ئۇسۇللارنى ئۈگۈنۈپ ئوقۇغۇچىلارغا ئەتراپلىق بىلىم يەتكۇزۇش دىگەن نەرسە قالمىدى ... مىنىڭچە بولغاندا : يۇقارقى ئۇسكىنىدىن پايدىلنىش ياخشى : مەيلى خەنزۇ تىلىدا بولسۇن ياكى ئۆزىمىزنىڭ تىلىدا بولسۇن ئۆزىمىز دەرىس بىرۋاتقان تەۋەلىك بويىنچە شۇلارنىڭ يۇقىرى ۋە بىزگە ماس بولغان ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى ئۆگەنسەك مىنىڭچە ياخشى بولىدۇ ! لىكىن باشلىقلىرىمىز بىزلەرگە شارائىت يارتىپ بىرشى كىرەك ئەلۋەتتە ... 1- سۇئالغا جاۋاپ : سىز ئوقۇ-ئوقۇتۇشتا قانداق قوش تىل ئوقۇتۇش بايلىقلىرىنى ئىشلىتىسىز؟ بىزنىڭ مەكتەپتە قوشتىل دىگەن ئۇقۇم ھەممە پەننى خەنزۇتىلدا ئۆتۇش ئەدەبىيات دەرسىنى ئانا تىلدا ئۆتۇش دەيدىغان بىرىىل خاتا چۇشەنچە بولغانلىقتىن بىز ھازىر ئاساسەن كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۇسكۇنسىدىن پايدىلنىپ 课件 ياساپ ، دەرىس تەييارلىقىنى خەنزۇچە قىلىپ ، دەرىسنى خەنزۇچە ئۆتۇشكە تىرشىۋاتىمىز ( ئەلۋەتتە بۇ بىزنىڭ ئاتالمىش باشلىقلىرىمىزنىڭ نەزىردىكى قوشتىل ، بىز ئوقۇتقۇچىلار بۇنداق قارمايمىز ) يۇقارقى مەخسەتكە يىتىش ئۇچۇن ئاساسلىقى توردىن يەنى يۇز گىرادۇس تورىدىن ئىچكىردىكى ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ دەرىس تەييارلىق ۋە 课件 لىرىنى ھەم ئوقۇتۇشتا پايدىلانغان بارلىق ئۇسۇللىرىنى قارۇغۇلارچە دوراپ كىلۋاتىمىز ... 2- ھازىر سۈئىي ھەمرا ئاقىلىق تارقىتىلۋاتقان مائارىپ بايلىقلىرى بىزنىڭ ئەمەلىي ئوقۇتۇشىمىزغا ماسمۇ؟ بۇ جەھەتتە قانداق مەسىلىلەر بار؟ ھازىر نىملەر تارقىتىلۋاتىدۇ ئۇنىڭدىنمۇ خەۋرىمىز يوق ! چۇنكى 2008- يىللىرىدىن تارتىپلا بۇ ئۇسكىنلەرگە ھىچكىم كۆڭۇل بولمەس بوپ كەتتى ... بىراق بۇرۇنقى ۋاقىتتا مەن خىلى پايدىلانغان بۇ دەرىسلىكلەردىن ... شۇنىڭغا قارتا ئىيتقاندا مىنىڭچە بىزنىڭ ئوقۇتۇش رايۇنىمىزغا (1)- دىن شارائىت جەھەتتىن ماس كەلمىدى ... چۇنكى ئۇ ئىچكىردىكى نۇختىلىق مەكتەپلەرنىڭ ئەڭ يىڭى ئۈلگىلىك دەرىسلىرى بولۇپ پايدىلانغان نۇرغۇن ئۇقۇتۇش ئۇسكۇنلىرى بىزدە يەنە ساقلاپ تۇرساق 10 يىللاردا بار بوپ قالا ! (2)- دىن مىللىي خاسلىق ۋە تەرەققىيەتىمىزغا ماس كەلمىدى : چۇنكى ئۇ دەرىسلىكلەردە ئۇلارنىڭ مىللىي ئۆرۇپ ئادەت ۋە رايۇن ئالاھىدىلىكىنى چىقىش قىلغان بىرقىسىم دەرىسلىكلەر بولۇپ بىز بۇلارنى قارۇغىلارچە بۇ رايۇندىكى بالىلارغا سۆزلىسەك ياكى فىلىم كۆرسەتسەك بالىلارنىڭ ئىنكاسى ياخشى بولمىدى ... ھەربىر سائەتلىك دەرىسنى ئۇلاردەك ئۆتىشىمىزمۇ ھەم مۇمكىن ئەمەس .. 3- يەنە قايسى خىلدىكى قوش تىل ئوقۇتۇش بايلىقلىرىغا ئىھتىياجلىق؟ 4- بۇ بايلىقلار قانداق ئۇسۇل ئارقىلىق سىزگە يەتكۈزىلىشىنى ئۈمىد قىلىسىز؟ -- تور سۇپىسىدىن پايدىلىنىپ چۈشۈرۈش، كۆپ ۋاستىلىق ئوپتىك دىسكىدىن پايدىلىنىش، سۈنئى ھەمرادىن پايدىلىنىپ يەتكۈزۈلىشىنىمۇ؟ مىنىڭچە قوشتىل ئوقۇتۇش بايلىقلىرى بىزگە كىرەك ئەمەس ، كىرەك بولغاندىمۇ ئۆز رايۇنىمىزدىكى قوشتىل ئوقۇتۇش بايلىقلىرى كىرەك ... مەسلەن ئۇرۇمچى بىزنىڭ مائارىپىمىزنىڭ باشلامچىسى بولۇش سۇپىتى بىلەن ھەرقانداق ئوقۇتۇش ئۇسكۇنسى ۋە ئۇسۇللىرى ئادەم بايلىقى ۋە شارائىت جەھەتتىن پىشىپ يىتىلگەن ئۇنىڭ ئۇستىگە ئۆزىمىزنىڭ ئىلغار ئوقۇتقۇچىللىرىمىزنىڭ ئوقۇتۇش مىتودىنى ئۈگەنسەك ئۇنۇم جەھەتتىن تىخىمۇ ياخشى ... رايۇن ئالاھىدىلىكى بار بولغان بولسا ھەرتەرەپلىمە پايدىلىنىش قىممىتى تىخىمۇ يۇقىرى بولغان بولىدۇ دەپ قارايمەن ... مەسلەن : يىراق مۇساپىلىق ئوقۇتۇشىتىن پايدىلاندى دىگەندىمۇ ئىچكىردىكى تەرەققىياتى بەك يۇقىرى بولغان ۋە باشقا مىللەت ۋە باشقا رايۇن ئالاھىدىلىكىنى چىقىش قىلغان دەرىسلىكلەرنى ئۇگەنمەستىن ، ئۇرۇمچىدە ئۆزىمىزنىڭ ئىلغار ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىدىن پايدىلنىپ سۇرەتلىك ماتىريال توپلاپ كەڭ كۆلەمدە تارقىتىپ پايدىلىنىلسا ئۇنىمى ئەڭ ياخشى بولىدۇ !!! لىكىن بىزنىڭ بۇيەرلەردە دەرىسلىك كىتاۋىمىزمۇ تولۇق قولىمىزغا چىقمايدۇ ... خەنزۇتىلى ، ماتىماتىكا ، ئەدەبىيات دەرىسلىكلىرى بىرقەدەر تولۇق ، باشقىسى بولسا ئاساسەن تولۇق ئەمەس ،،چۇنكى بىزنىڭ باشلىقلىرىمىزغا ئاشۇ 3 پەن ئوقۇتۇش سۇپىتىلا بولسا بولدى ،،،باشقا دەرىسلەرنىڭ ئۆتىلىشى ھاجەتسىز .... مىسالى : مەن گۇزەل -سەنئەت ئوقۇتقۇچىسى لىكىن كەسپىمنى تولۇق بىر ماۋسۇمبىرىپ باققىنىم يوق ... 10 يىلدىن بۇيان 6 قىتىم 6- يىللىق ئوقۇغۇچىللىرىنى ئوقۇش پۇتتۇردۇم ... بەرگەن دەرىسلىرىم بولسا ماتىماتىكا ، ئەدەبىيات ، ئەخلاق ، مۇزىكا ، تەبىئەت دىگەندەك بولدى ... مانا مۇشۇ ماۋسۇمدىمۇ 4- يىللىقنىڭ 5 سائەت ماتىماتىكىسىنى بىرىپ قوشۇمچە 10 سەئەت كەسپىي دەرىس بىردىغان بولدۇم !!! مەن مۇشۇنىڭدىن خۇشال ھازىر !!! ئاساسلىق دىمەكچى بولغىنىم : باشقۇرۇش خادىملىرىمىزنىڭ ساپاسى تۆۋەن ...ئىددىيە ئىچىلمىغان ، بىسىم يۇقىرى ، ئۆزى بولسا ھەممە خىزمەتنى ئادەتتىكى ئوقۇتقۇچىلارغا بۆلۇپلا ۋىتىپ ، مەسئۇلىيەت سۇرۇشتۇرگەنگە ئامراق ، ئوقۇتۇش سۇپىتى بىلەن ئەسلا كارى يوق ... كىم شۇلارنى ۋاي دىسە شۇنىڭ ھەممە ئىشلىرى ياخشى بولمىسا مانا ماڭا ئوخشاش 10 يىل جاپالىق ئىشلەپ نىمە دىسە شۇنى قىلىپ بىرىپمۇ ئۇنۋان ئالالماي ، مۇئاشىنى ھەممىدىن تۆۋەن ئىلىپ تىخى ساقمۇ ئالالماي يۇرگىنى يۇرگەن ... بۇ توغرىسىدا سۆزلىسەم گەپ تۇگۇمەس 10 يىللىق ئۆمرۇمگە ئىچىم ئاغرىيدۇ ... مۇشۇنداق تۇرسىمۇ يەنە بىزدە ئىزدىنىش ، تىرشىش ، ئەستايىدىللىق ۋە كەسپىي روھ بولسىنمۇ !!! |
باھالاشباھا خاتىرىسى
|