| تۈمەنتال تەجرىبە باشلانغذچ مەكتەپ ظوقۇغۇچىللىرىنىڭ سىياسىي نەزىريە ظۈگىنىش كالىندار پىلانى (1320.يىلى 8-ئاينىڭ 27.كۈنى) ۋاقىت ظۈگىنىش مەزمۇنى مەسئۇل خادىم 1-ەەپتە ئوقۇغۇچىلار قائىدىسى سىنىپ مۇدىرى
2-ەەپتە ئوقۇغۇچىلار ھەركەت ئۆلچىمى (1~10 ) سىنىپ مۇدىرى 3-ەەپتە ئوقۇغۇچىلار ھەركەت ئۆلچىمى (10~20 ) سىنىپ مۇدىرى
4-ەەپتە « پۇقرالار ئەخلاق قۇرلۇشىدىكى 20 خەتلىك ئۆلچەم » . سىنىپ مۇدىرى
5-ەەپتە دألەت بايرىقى ظاستىدىكى قەسەم سىنىپ مۇدىرى
6-ەەپتە پىئونىرلار نىزامنامىسى سىنىپ مۇدىرى
7-ەەپتە پىئونىرلار نىزامنامىسى سىنىپ مۇدىرى
8-ەەپتە ظۈچ ظايرىلالماسلىق ،ئۈچكە يېقىنلىشىش ، سىنىپ مۇدىرى
9-ەەپتە تأتنى يۈكسەك تۇنۇش تەربىيىسى،تۆت بولماسلىق سىنىپ مۇدىرى
10-ەەپتە « ئۈچنى قوغداپ ,ئىككىگە قارشى تۇرۇش، » تەربىيەسى مەزمۇنلىرى سىنىپ مۇدىرى
11-ەەپتە « ئوقۇغۇچىلار سۆز – ھەركىتىدىكى 7نى قىلماسلىق » مەزمۇنلىرى سىنىپ مۇدىرى
12-ەەپتە ماركىسىزىملىق بەش قاراش، سىنىپ مۇدىرى 13-ەەپتە قانۇنسىز دىننىي پاظالىيەتنىڭ 26 تۈرلۈك ظىپادىسى سىنىپ مۇدىرى
14-ەەپتە قانۇنسىز دىننىي پاظالىيەتنىڭ 26 تۈرلۈك ظىپادىسى سىنىپ مۇدىرى
15-ەەپتە قانۇنسىز دىننىي پاظالىيەتنىڭ 26 تۈرلۈك ظىپادىسى سىنىپ مۇدىرى 16-ەەپتە ظۈچ خىل كۈچلەر قايسى ؟ سىنىپ مۇدىرى
17-ەەپتە 8 شەرەپ 8 نۇمۇسنىڭ مەزمذنى سىنىپ مۇدىرى
18-ەەپتە ظوقۇغۇچىلارنىڭ بىر ماۋسۇملۇق سىياسىي –نەزىرىيە بىلىملەرنى ظۈگىنىش ظەەۋالىدىن ظىمتاھان ظېلىنىدۇ. پىونىرلار باش ئەترتى
باشلانغۇچ مەكتەپ ظوقۇغۇچلار قاظىدىسى 1. ۋەتەننى قىزغىن سأيۇش ،خەلىقنى قىزغىن سأيۇش،جۇڭگۇ كوممونىستىك پارتىيىسىنى قىزغىن سأيۇش. 2. قانۇن – نىزاملارغا رىظايە قىلىش ،قانۇن ظېڭنى كۇچەيتىش،مەكتەپنىڭ بەلگلىمىسى ۋە ظىنتىزامىغا رىظايە قىلىش،ظىجىتماظى ظەخلاققا رىظايە قىلىش. 3. ظىلىم-پەننى قىزغىن سأيذش،تىرىشىپ ظأگىنىش،پاظال پىكىر يۇرگۇزۇش،سۇظال سوراشقا ەېرىسمەن بولۇش،تەشەببۇسكارلىق بىلەن ظىزدىنىش ،ظىجىتمايى ظەمىلىيەت پاظالىيىتى ۋە باشقا پاظالىيەتلەرگە ياخشى قاتنىشىش. 4. ەاياتنى قەدىرلەش،بىخەتەرلىككە دىققەت قىلىش،بەدەن حېنىقتۇرۇشقا ،تازلىققا ظەەمىيەت بىرىش. 5. ظأز-ظأزنى قەدىرلەش،ظأز-ظأزگە ظىشىنىش،ظأزىنى كۇحەيتىش،تۇرمۇش ظادىتى مەدەنيي ساغلام بولۇش. 6. ظەمگەككە ظاكتىپ قاتنىشىش،ظاددىي-ساددا ،تىجەشلىك بولۇش،قۇربى يىتىدىغان ظىشلارنى ظأزى قىلىش. 7. ظاتا- ظانىسىغا ۋاپادار بولذش،ظۇستازلارنى ۋە چوڭلارنى ەأرمەتلەش ،باشقىلارغا ظەدەپلىك مۇظامىلە قىلىش. 8. كوللىكتىىنى قىزغىن سأيۇش ،ساۋاقداشلىرى بىلەن ظىناق ظأتۇش،بىر- بىرگە ياردەم بىرىش، باشقىلارغا كأڭۇل بألۈش. 9. سەمىمى بولذش، لەۋزىدە تۇرذش،سأزى بىلەن ەەركىتى بىردەك بولۇش،خاتالىقنى بىلگەن ەامان تۇزىتىش،مەسظوليەتحان بولذش. 10. تەبىظەتنى قىزغىن سأيذش، تۇرمۇش موەىتىنى ظاسراش.
پۇقرالار ئەخلاق قۇرۇلۇشىدىكى 20خەتلىك ئۆلچەم قايسى؟ ۋەتەننى سۈيۈپ قانۇنغا رىئايە قىلىش، ئەدەب –ئەخلاقلىق سەمىمىي بۇلۇش، ئىتتىپاق بۇلۇپ دوستانە ئۈتۈش، تىرىشچان ئىقتىزاتچىل بۇلۇپ ئۆزىنى قۇدىرەت تاپقۇزۇش، كەسپىنى ھۆرمەتلەپ تۆھپە قۇشۇش.
دألەت بايرىقى ظاستىدىكى ظوقۇغۇچىلار قەسەمنامىسى بىز كوممۇنىزىم ظىشلىرىنىڭ ظىز باسارلىرى، بىز ماركىسىزىملىق ماركىسىزمىلىق دألەت قارشى ،مىللەت قارشى ،دىن قارشى ،تارىخ قارشى ،مەدەنىيەت قارشنى مۇستەەكەم تۇرغۇزىمىز، نادانلىق بىلەن خوشلىشىپ، ظىلىم-پەننى ەأرمەتلەيمىز، ەەر قانداق دىننى پاظالىيەتكە قاتناشمايمىز،مىللى بألگۇنحىلىككە قەتظى قارشى تۇرىمىز، جۇڭخۇانى گۇللەندۇرۇش ظۈحۈن ياخشى ظأگىنىپ، كۇنسىرى ظالغا باسىمىز.
جۇڭگۇ پظونىرلار ظەترىتىنىڭ نىزامنامىسى 1. ظەترتىمىزنىڭ نامى: جۇڭگۇ پىظونىرلار ظەترتى . 2. ظەترتىمىزنىڭ قۇرغۇچىسى ۋە رەەبەرلىك قىلغۇچىسى : جۇڭگذ كوممونىسستىك پارتىيسى. پارتىيىنىڭ تاپشۇرۇقى بويىچە، ظەترىتىمىزگە جۇڭگۇ كوممونىستىك ياشلار ظىتتىىاقى بىۋاستەرەەبەرلىك قىلىدۇ . 3. ظەترتىمىزنىڭ خاراكتىرى: ظۇ جۇڭگۇ ظأسمۇرلىرنىڭ ظاممىۋى تەشكىلاتى، كوممۇنىزىمنى ظۇگىنىش مەكتپىى،سوتسىيالىزم قۇرۇشنىڭ زاپاس قوشۇنى . 4. ظەترتىمىزنىڭ بايرىقى، گىرىبى: بەش بۇرجەكلىك يۇلتذز بىلەن مەشظەل چۇشۇرۇلگەن قىزىل بايراق ¬– بىزنىڭ ظەترەت بايرىقىمىز . بەش بۇرجەكلىك يۇلتۇز جۇڭگۇ كوممۇنۇستىك پارتىيسىنىڭ رەەبەرلىكگە رەەبەرلىك قىلىدۇ. مەشظەل يۇرۇقلۇقنىڭ سعمۋۇلى. قىزىل بايراق ظىنقىلاپ غەلبسىنىڭ سىمۋولى. ظەترىتىمىزنىڭ بايرقى– بەش بۇرجەكلىك يۇلتۇز بىلەن مەشظەلدىن ۋە ‹‹جۇڭگۇ پىظۇنئرلار ظەترىتى›› دىگەن خەت يېزىلغان قىزىل لىنتىدىن تۇزۇلگەن. 5. بىزنىڭ بەلگىمىز: قىزل گالىستۇك،ظۇقىزىل بايراقنىڭ بىر بۇرجىكىگە ۋەكىللىك قىلىدۇ. ظذظىنقىلابىي قۇربانلارنىڭ ظىسسق قېنى بىلەن بويالغان. ەەر بىر پظونىر ظۇنى تاقىشى ۋە قەدىرلىشى، ظۇنىڭغا يېڭى شأەرەت قوشۇشى لازىم. 6. ظەترىتىمىزنىڭ سالام بىرىش قاظىدىسى: ظوڭ قولنڭ بارماقلىرىنى جۈپلەپ ظېگىز كأتىرىش، ظۇخەلىق مەنپەتىنىڭ ەەممىدىن ظەلا ظىكەنلىكىنى كأرسىتىدۇ.
«ئۈچ ئايىرىلالماسلىق» قايسى؟ خەنزۇلار ئاز سانلىق مىللەتتىن ئايرىلالمايدۇ، ئاز سانلىق مىللەتلەر خەنزۇلاردىن ئايىرىلالمايدۇ، ھەر قايسى مىللەتلەرمۇ بىر-بىرىدىن ئايىرىلالمايدۇ. ‹‹ئۈچكە يېقىنلىشىش››قايسى؟ ئەمىليەتكە يىقىنلىشىش ،تۇرمۇشقا يىقىنلىشىش ،قورامىغا يەتمىگەنلەرگە يىقىنلىشىش، «تۆت يۈكسەك تۇنۇش» قايسى؟ ۋەتەنگە بولغان يۈكسەك تۇنۇش، جوڭخۇا مىللەتلىرىگە بولغان يۈكسەك تۇنۇش، جوڭخۇا مىللەتلىرىنىڭ مەدەنىيىتىگە بولغان يۈكسەك تۇنۇش، جوڭگۇچە سوتسىيالىزىم قۇرۇش يۇلىغا بولغان يۈكسەك تۇنۇش. تۆتنى قوغداپ ،ئىككىگە قارشى تۇرۇش قايسى؟ ۋەتەننىڭ بىرلىكىنى قوغداش،مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى قوغداش،ئىجتىمائىي مۇقۇملۇقنى قوغداش،قانۇننىڭ ئىززەت –ھۆرمىتىنى قوغداش. مىللىي بۆلگۈنچىلىككە ۋە قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرۇش.
باشلانغۇچ مەكتەپ ظوقۇغۇچىللىرنىڭ سأز ەەركىتىدىكى 7نى قىلماسلىق 1. ماركىسىزىملىق ظاتىزىم تەربىيسىنى قوبۇل قىلىشنى رەت قىلماسلىق. 2. دىنغا ظىشەنمەسلىك دىننى پاظالىيەتلەرگە قاتناشماسلىق. 3. دىننى تۇىس ظالغان كىيىملەرنى كەيمەسلىك. 4. قانۇنسىز ظوقۇشلۇق ۋە دىننى تەشۋىقات بويۇملىرىنى ظوقۇماسلىق. 5. مىللەتلەر ظىتىاقلىقىغا پايدىسىز بولغان ظىشلارنى قىلماسلىق. 6. مىللەتلەر ظىتىاقلىقىغا پايدىسىز بولغان ۋە ۋەتەننىڭ بىرلىككە پايدىسىز بولغان سأزلەرنى قىلماسلىق. 7. مىللى بألگۇنچىلىك ەەركىتگە قاتناشماسلىق.
ماركىسىزىملىق «بەش قاراش»نىمىنى كأرسىتدۇ؟
ماركىسىزمىلىق دألەت قارشى ،مىللەت قارشى ،دىن قارشى ،تارىخ قارشى ،مەدەنىيەت قارشىنى كأرسىتىدذ. دألەت قارشى : جۇڭخۇا خەلق جۇمەۇرىيتى جۇڭگۇ كوممۇنىستك ىارتىيىسىنىڭ رەەبەرلىكىدە ەەر مىللەت خەلقى بىرلىككە كەلگەن كأپ مىللەتلىك ظاظىلە بولوپ شەكىللەندى.دألەتنىڭ مەنپظەتىنى قوغداش ،ۋەتەننىڭ بىرلىكىنى ساقلاش ەەر بىر دألەت پوخراسىنىڭ مەسظۇلىيتى . مىللەت قارشى: جۇڭخۇا مىللتى 56مىللەتتىن تەركپ تاپقان حوڭ ظاظىلە بولۇپ ،ەەر قايسى مىللەتلەر ظىتتىىاقلىشپ ،ظورتاق ظالغا باسىدۇ.خەنزۇلار ظاز سانلىق مىللەتلەر دىن ظايرىلالمايدذ. ظاز سانلىق مىللەتلەر خەنزۇلاردىن ظايرلالمايدۇ،ظاز سانلىق مىللەتلەر ظاز سانلىق مىللەتلەردىن ظايرلالمايدذ. دىن قارشى : جوڭخۇا خەلق جۇمەۇرىيتى پوخرالىرىنىڭ دىنغا ظىتىقاد قىلىش ظەركىنلىكى ۋە ظىتىقاد قىلماسلىق ظەركىنلىكى بار .ظاساسي قانۇن ۋە قانۇنلار پوخرالارنىڭ دىنغا ظىتىقاد قىلىش ظەركىنلىكىنى ۋە دىنغا ظىتىقاد قىلماسلىق ظەركىنلىكىنى قوغدايدذ. شۇنداقلا دىن قانۇن بەلگىلىگەن داظىرظىچىدە ەەركەت قىلىشى ،دألەتنىڭ مەمۇريى،قانۇن ،ماظارپ، نىكاھ ۋە پىلانلىق تۇغۇتقا ظارلاشماسلىقى لازىم .
قانۇنسىز دىننى ھەرىكەتنىڭ 26 تۇرلۈك ئىپادىسى 1) دىنىنى دەستەك قىلىپ، ئىجتىمائى تەرتىپكە تەسىر يەتكۈزىدىغان، پۇقرالارنىڭ سالامەتلىككگە زىيان يەتكۈزىدىغان، دۆلەتنىڭ مائارىپ تۈزۇمىگە دەخلى قىلدىغان مەمۇرىيەت، ئەدىليە، پىلانلىق تۇغۇت سىياسىتى ۋە مىراس تەخسماتىغا ئارلىشىدىغان، شۇنداقلا دۆلەت مەنپەئەتى، جامائەت مەنپەئەتى ۋە پۇقرالارنىڭ قانۇنى ھوقۇق مەنپەئەتىگە زىيان يەتكۈزىدىغان باشقا ھەرىكەتلەر 2) باشقىلارنىڭ دىننى ئىتقات ھەركىتىگە ئارلىشش، باشقىلارنى دىنغا ئىتقات قىلشقا، روزا تۇتۇشقا ناماز ئوقۇشقا مەجبۇرلاش ياكى شەكلىنى ئۆزگەرتىپ مەجبۇرلاش ؛ روزا تۇتۇشنى باھانە قىلپ ئاممىنىڭ نورمال ئشلەپچىقىرش، تىجارەت ۋە ئىجتىمائى پائالىيەتلىرگە ئارلشش، ئاياللارنى مەسچىتكە كىرىپ ناماز ئۆتەشكە ۋە چۈمپەل تارتىشقا مەجبۇرلاش. 3) ۋەتەنپەرۋەر دىنى تەشكىلاتلار تەكلىپلىك تەينىلمىگەن دىننى ۋەزىپە سالاھىيەت نامى يوق كىشلەرنى دىننى پائالىيەتلەرگە تەشكىللەش، رىياسەتچىلىك قىلش، دىنى مۇراسىملارنى ئۆتكۈزۇش. 4) تەستىقلاتماي تۇرۇپ ئۆزى دىننى پائالىيەت سورۇنىدىن باشقا جايدا تەشكىلىك دىنى پائالىيەت ئۆتكۈزۇش. دىنى خادىملار ۋە دىنغا ئىتقات قىلدىغانلار ئۆز دىننى پائالىيەت سورۇندىن باشقا جايدا ۋەز ئېيتىش ۋە يىغلىپ دىنى پائالىيەت ئۆتكۈزۇش. 5) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، باشقا جايدىن دىننى خادىم يۆتكەش، تەستىقلاتماي تۇرۇپ ئۆز بېشمچىلىق بىلەن ئىچكىرى ئۆلكىلەردىكى دىننى خادىملارنى ئاپتونۇم رايۇنىمىزدا دىننى پائالىيەت ئۆتكۈزۇشكە تەكلىپ قىلش. 6) ئۆزىنى دىن تارقاتقۇچى دەۋېلىپ، خالىغانچە مۇرىت كۆپەيتىش، ئۆز بېشمچىلىق بىلەن رۇھانلار بىكتىش، چېگرا سىرتىدىكى دىنى تەشكىلاتلارنىڭ بىكتىشنى ئۆز ئالدىغا قۇبۇل قىلش. 7) قانۇنسىز دىن ئۆگۇتىش نوقتىسى، راھىپلىق كۇرسى، ئىلاھيەت كۇرسى ئېچىش، تەستىقلاتماي تۇرۇپ ئۆز ئالدىغا تالىپ تەربىيلەش. 8) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، ھەردەرىجىلىك، ھەر تۈردىكى مەكتەپلەر ۋە ئۇقۇش تارىخى بېرىش سالاھىتى بولغان ئورۇنلاردا دىن دەرسى تەسىس قىلىش ياكى باشقا دىنى ھەركەتلەرنى ئېلىپ بېرىش. 9) قۇرامىغا يەتمىگەنلەر ۋە ئوقۇغۇچىلارنى ناماز ئوقۇش، دىن ئۈگىتىش، روزا تۇتۇشقا مەجبۇرلاش، قۇترۇتۇش، بۇجەھەتتە ئۇلارغا يۇل قۇيۇش ۋە ئۇلارنى ئۆز مەيلىگە قۇيۇۋېتىش. 10) توي خېتى ئالمىغانلارنى «نېكاھ» ئوقۇش قاتارلىق دىنىي مۇراسىم ئۆتكۈزۈپ نىكاھلاتقۇزۇش، قانۇن بۇيىچە نىكاھتىن ئاجىرىشىش رەسمىيتى ئۆتىمەي«ئۈچ تالاق» قىلىپ ئاجىرىشىش قاتارلىق نىكاھ ئىشلىرىغا ئارلىشىش. 11) ئەمەلدىن قالدۇرۇلغان دىنىي فىئۇداللىق ئىمتىياز ۋە ئىزىش ئېكىسپىلاتاتسىيە تۈزۈمىنى ئەسلىگە كەلتۈرۈش ياكى شەكلىنى ئۆزگەرتىپ ئەسلىگە كەلتۈرۈش، ئىمام ۋارىسى بىكىتىش، ئىجازەت بىرىش، ئاخۇن قويۇش، ئۆشرە-زاكات يىغىش. 12) دىنىي پائالىيەت سورۇنىغا يۇقىرى ئاۋازلىق كاناي ئىشلىتىپ دىنىي پائالىيەت ئېلىپ بېرىش. 13) توي-تۆكۈن، نەزىرچىراغ، ئائىلە يىغىلىشى ۋە «مەشىرەپ» ئۆتكۈزۈش پۇرسىتىدىن پايدىلىنىپ، قانۇنسىز ۋەز-تەبلىغ سۆزلەش. 14) ھالال ۋە ھارامنى دەستەك قىلىپ، دىنىي ئەسەبىي ئىدىينى تەرغىپ قىلىپ ۋە تارقىتىپ، نۇرمال دىنىي پائالىيەتلەرگە كاشىلا پەيدا قىلىش. 15) ئىچكىرى جايلاردىكى قانۇنسىز دىنىي تاشكىلاتلار خادىم ئەۋەتىش، تايانچىلارنى تەربىيلەش ۋە مەبلەغ بىلەن تەمىنلەش قاتارلىق شەكىللەر ئارقىلىق ئاپتونۇم رايۇنىمىزدىكى دىنغا ئىتقات قىلىدىغانلارنى ئۆزىگە تارتىپ، يۈشۈرۇن كۈچلەرنى تەربىيلەپ قانۇنسىز دىنىي تەشكىلات قۇرۇش. 16) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، گېگەننىڭ ۋارىسىنى ئۆز ئالدىغا بېكتىش ۋە رايون ھالقىپ گېگەن ۋارسى بۇلدىغان ئىلاھى بالنى ئىزدەش ۋە بېكتىش. 17) ئوخشاش بولمىغان دىنلار ۋە مەزھەپلەر ئارسىدا ياكى مەزھەپنىڭ ئىچكى قىسمىدا قەستەن ئىختىلاپ ۋە قالايمىقانچىلىق پەيدا قېلىش. 18) تەستىقلاتماي تۇرۇپ قانۇنسىز دىننى نەشىر بويۇملىرى ۋە ئۈن-سن بويۇملىرىنى ئۆز بېشمچىلىق بىلەن تەھرىرلەش، تەرجىمە قېلىش، نەشىرقېلش، بېسش، كۆپەيتىش، ئشلەش، تارقېتىش ۋە سېتش. 19) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، رەقەملىك نەشىر ئالاقە تور، يانغۈن، كۆچمە ساقلىغۈچ قاتارلىق ۋاستلاردىن پايدىلنىپ دىننى تەرغىپ قىلش ۋە تارقىتش. 20) سۈنئى ھەمراھ يەر ئۈستى قۇبوللاش ئەسلىھەلىرنى قانۇنسىز ئشلتىپ، چەتئەلنىڭ دىنغا ئائىت رادىئو – تېلۋىزىيە پىروگىراممىلىرنى ئاڭلاش، كۆرۈش ۋە تارقىتىش. 21) ھەجگە بېرشكە ئۆز بېشىمچىلىق بىلەن تەشكىللەش، مەملىكەتلىك ئسلام دىنى تەشكىلاتى تەشكىللىمىگەن ھەج پائالىيتىگە قاتنشش. 22) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، چېگرا سىرتىدىكى تەشكىلاتلار ياكى شەخسلەرنىڭ دىن ھەدىيسنى قوبۇل قىلش، چېگرا ئىچىدىكى قانۇنسىز دىننى تەشكىلاتلارنىڭ دىننى ھەدىيسىنى قۇبول قىلش. 23) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، ئۆز بېشىمچىلىق بىلەن چېگرا سىرتىدىكى دىنى تەشكىلاتلارنىڭ تۇرلۈك تەربىيلەش ۋە يىغنلىرىغا قاتنشش ئۇلار بىلەن دىننى پائاليەت ئۆتكۈزۇش ۋە باردى- كەلدى قىلش قاتارلىقلار، چېگرا ئىچىدىكى قانۇنسىز دىنى تەشكىلاتلارنىڭ تۇرلۈك تەربىيلەش ۋە يىغنلىرىغا قاتنشش قاتارلىقلار. 24) چېگرا سىرتىدىكى تەشكىلاتلار ۋە شەخسلەر سودا قىلش، ساياھەت قىلش لېكسىيە سۆزلەش، چەتئەلدە ئۇقۇش، مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇش ۋە ئاپەتكە ئۇچرىغان رايۇنلارغا ئىئانە يىغش، ئىئانە توپلاپ ئوقۇشقا ياردەم بېرش، نامراتلارنى يۆلەش، قېينچىلقتا قالغانلارنى قۇتقۇزۇش، كسەللكنىڭ ئالدىنى ئېلش ۋە داۋالاش باھانىسى بىلەن دىن تارقىتش . 25) تىزىملاتماي ۋە تەستىقلاتماي تۇرۇپ، ئۆز ئالدىغا پائاليەت نوقتېسى قۇرۇش. تەستىقلاتماي تۇرۇپ، دىنى سورۇنلارنى ئۆز بېشىمچىلىق بىلەن يېڭدىن سېلش، ئۆزگەرتىپ سېلش، كىڭەيتېپ سىلش ياكى دىنى پائالىيەتكە ئېشلتىش نامى ئاستىدا باشقا قۇرلۇشلارنى سېلىش، قۇرۇشقا مەبلەغ چىقارغانلىقنى باھانە قىلپ دىنى سورۇنلارنى چاڭگلىغا ئېلۋىلىش. 26) تەستىقلاتماي تۇرۇپ، دىنى سورۇن سىرتىغا چوڭ دىنى ھەيكەل ياساش.
«ئۈچ خىل كۈچلەر» قايسى؟ دىنىي ئەسەبىي كۈچلەر، مىللى بۆلگۈنچى كۈچلەر، خەلقئارا تېرورچى كۈچلەر.
«سەككىز شەرەپ سەككىز نۇمۇس» قايسى؟ ۋەتەننى سۈيۈش شەرەپ، ۋەتەنگە خەۋىپ يەتكۈزۈش نۇمۇس؛ خەلق ئۈچۈن خىزمەت قىلىش شەرەپ، خەلق بىلەن زىتلىشىش نۇمۇس؛ ئىلىم پەنگە ھۆرمەت قىلىش شەرەپ، نادانلىق بىلىمسىزلىك نۇمۇس؛ تىرشىپ ئەمگەك قىلىش شەرەپ، راھەتكە يۈگۈرۈپ جاپادىن قېچىش نۇمۇس؛ ئىتتىپاقلىق ئۆز-ئارا ياردەم بىرىش شەرەپ، باشقىلارغا زىيان يەتكۈزۈپ ئۆزى پايدا ئېلىش نۇمۇس؛ سەمىمى ئىشەنچىلىك بۇلۇش شەرەپ، مەنپەئەتنى دەپ ۋىجداننى سېتىش نۇمۇس؛ قانۇن ئىنتىزامغا رىئايە قىلىش شەرەپ، قانۇنغا خىلاپلىق قىلىپ ئىنتىزامنى بۇزۇش نۇمۇس؛ جاپاغا چىداپ كۆرەش قىلىش شەرەپ، ئەيش-ئىشىرەت كەيىپ ساپاغا بىرىلىش نۇمۇس.
|
|