ئارقا سۇپىغا كىرىش || يازما يوللاش|| يازما باشقۇرۇش || ئىنكاس باشقۇرۇش|| سەھىپە باشقۇرۇش || ھۆججەت باشقۇرۇش || ئۇلانما باشقۇرۇش || بلوگ تەڭشەش|| ئۇسلۇپ ئالماشتۇرۇش|| زىيارەت ستاتىستىكىسى

  • 2009-05-21

    ئاﺑﺪﯗﺷﯘﻛﯘﺭ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺗﺌﯩﻤﯩﻨﻨﯩﯔ "ئۇﻳﻐﯘﺭ ﺭﻭﻫﯩﻴﯩﺘﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﻰ"نىڭ داۋامى.... - [ئابدىشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسە]

    版权声明:转载时请以超链接形式标明文章原始出处和作者信息及本声明
    logs/39672406.html

    ﻫﻪﺳﻪﺗﺨﻮﺭﻟﯘﻗﻨﯩﯔ ﻗﺎﺗﺘﯩﻖﺯﻩﺭﺑﯩﺴﯩﮕﻪ ئۇﭼﯩﺮﯨﻐﺎﻧﻼﺭﻏﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ﺷﯘﻧﻰ ﺋﯧﻴﺘﯩﺶ ﻛﯧﺮﻩﻛﻜﻰ ، ﺑﯘ ئۇﻻﺭ ﯴﭼﯜﻥ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻗﻪﻳﺴﻪﺭﺧﺎﺭﺍﻛﺘﯩﺮ ﻳﯩﺘﯩﺸﺘﯜﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﺷﯩﯟﯨﺮﻏان ﺳﯩﻨﯩﻘﻰ ! ﻫﯩﺮﺍﻛﻠﯩﺖ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﺋﯧﻴﺘﯩﺪﯗ :« ﺳﺎﯕﺎ ﺷﯘﻧﯩﯔ ﯴﭼﯜﻥﺭﻩﺷﯩﻚ ﻗﯩﻠﯩﺸﯩﺪﯗﻛﻰ ، ﺳﯧﻨﯩﯔ ﺯﻭﻗﻼﻧﻐﯘﭼﯩﻠﯩﺮﯨﯔ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﺗﻮﻟﯩﻤﯘ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ

    ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﺪﺍﺭﻟﯩﻖئەﺧﻼﻗﻰﯞﻩ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭﯨﻴﻪﺕ ئەﺧﻼﻗﻰ

    ﺯﯨﻤﯩﻨﻨﻰ ﻗﺎﭘﻠﯩﻐﺎﻥﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﺶ



          
    ﯴﭼﯩﻨﺠﻰ ﻣﯩﯔ ﻳﯩﻠﻼﺭﻏﺎ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ، ئاﺭﻗﺎ- ئاﺭﻗﯩﺪﯨﻦﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﻏﺎﻳﻪﺕ ﻛﺎﺗﺘﺎ ﯲﺯﮔﯩﺮﯨﺸﻠﻪﺭﮔﻪ ﺩﯗﭺ ﻛﻪﻟﻤﻪﻛﺘﻪ.  ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﻪﺭ ﯞﻩ ئۇﻻﺭﻧﯩﯔ ﯻﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﺮﻯﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﯘﻟﯘﺷﯩﺪﯨﻦ قەتئىينەزەر، ﺗﺎﺭﯨﺦ ﯲﺯﯨﻨﯩﯔ ﻛﺎﻣﺎﻟﻪﺗﻜﻪ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﯻﻠﮕﯩﺮﻟﻪﺵ ﻣﻪﻧﺘﯩﻘﯩﺴﻰﺑﯘﻳﯩﭽﻪ ﯻﻠﮕﯩﺮﻟﯩﻤﻪﻛﺘﻪ. ئۇ ﯲﺯ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﻣﯘئەﻳﻴﻪﻥ ﻣﯩﻘﺪﺍﺭ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﯩﮕﻪ ﻳﻪﺗﻜﯜﺯﮔﻪﻧﺪﯨﻦ ﻛﯩﻴﯩﻦ، ﯲﺯﯨﻨﯩﯔ ﺳﯜﭘﻪﺕ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺭﻭﺷﻪﻧﻠﻪﺷﺘﯜﺭﮔﯜﺳﻰ .
            
    ﺟﯘﯕﮕﻮ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯻﮕﯩﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﻤﻪﻛﺘﻪ. ﯻﺴﻼﻫﺎﺗﻨﻰﭼﯘﯕﻘﯘﺭﻻﺷﺘﯘﺭﯗﺵ، ﺳﺮﺗﻘﺎ ﯻﺸﯩﻜﯩﻨﻰ ﯸﭽﯩﯟﯦﺘﯩﺸﻨﻰ ﻛﯧﯖﻪﻳﺘﯩﺶ، ﺑﺎﺯﺍﺭ ﭘﯘﻝ ﻣﯘئاﻣﯩﻠﻪ ﯸﯖﯩﻨﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﯞﻩ ﻳﯧﯖﻰ ﭘﺎئاﻟﯩﻴﻪﺕ ﺳﻪﺯﮔﯘﺭﻟﯩﻜﯩﮕﻪ ﯲﺗﯜﺵ، ﻧﯚﯞﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ئاﺳﺎﺳﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﯸﻘﯩﻢﺑﯘﻟﯘﭖ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﻤﻪﻛﺘﻪ.
          
    ﺧﻪﻟﻘﺎﺭﺍﺩﺍ ﻣﯘﺳﻪﻗﻘﯩﻞ ﻳﺎﻛﻰ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﻜﻪﻥ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻳﯧﯖﻰ ﯻﻘﯩﺘﯩﺴﺎﺩﻯﭘﺎئاﻟﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ؛ ﻗﺎﺗﻨﺎﺵ ﻟﯩﻨﯩﻴﻪﻟﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﯸﻐﯩﺰ- ﭘﻮﺭﺕ، ئاﻳﺮﯗﭘﻮﺭﺗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﯩﻴﯩﺸﻰ؛ ﺑﯩﺮ ﯲﻟﭽﻪﻣﻠﯩﻚﺧﻪﻟﻘﺎﺭﺍ ﺗﺎﻣﻮﮊﻧﺎ ﺑﯧﺠﻰ ﺗﻪﻟﯩﭙﯩﻨﯩﯔ ﯴﺳﺘﯜﻟﯩﻜﯩﮕﻪ ﯸﺮﯨﺸﯩﺸﻰ؛ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﺎ ﯞﻩ ﺷﯩﺮﻛﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺧﻪﻟﻘﯫﺭﺍﺳﯜﭘﻪﺕ ﯲﻟﭽﯩﻤﯩﻨﻰ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮ ﺑﻪﻟﮕﯜﻟﯩﮕﯜﭼﻰ ئاﻣﯩﻞ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭ ﺑﯘﻟﯘﺷﻰ؛ ﺧﻪﻟﻘﺎﺭﺍ ﺑﺎﺯﺍﺭ، ﻛﯩﺮﯨﺪﯨﺖ، ﭘﯘﻝ ﻣﯘئاﻣﯩﻠﻪ ﺗﻮﺭﯨﻨﯩﯔ ﻳﻪﺭ ﻳﯜﺯﯨﻨﯩﻰ ﺗﯘﺗﺎﺵ ﻗﺎﭘﻼﭖ ﻛﯧﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﯞﻯ ئاﺳﺎﺳﻰ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯﯲﺭﻛﻪﺷﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯗﺭﻣﻪﻛﺘﻪ .
            
    ﻧﯚﯞﻩﺗﺘﻪ، ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩنى ﭼﯩﻘﯩﺶ ﻳﯘﻟﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﯴﺳﺘﯜﻧﻠﯜﻛﻨﻰﯻﮕﻪﻟﻠﯩﻤﻪﻛﺘﻪ. ئەﮔﻪﺭ، ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩ ﯻﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﺮﺩﻩﻙ ﯻﺴﭙﺎﺗﻠﯩﻐﺎﻥﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﺘﯩﻦ ﺩﺍﺟﯩﭗ،  ﺭﻭﻫﯩﻴﻪﺗﺘﺘﯩﻦ، ﻳﻪﻧﻰ ئەﻗﯩﻞ، ﺑﯩﻠﯩﻢ، ئەﺧﻼﻕ، ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩ ﯞﻩ ﻛﯚﭖ ﻗﯩﺮﻟﯩﻖ ﮔﺎﺭﻣﯘﻧﯩﻴﻪ ﻫﻪﻡ ﻣﯘﯞﺍﺯﯨﻨﻪﺗﺘﯩﻦ ئاﻳﺮﯨﻠﯩﭗ ﻗﺎﻟﺴﺎ، ئۇ ﻣﻮﻟﭽﻪﺭﻟﯩﮕﯘﺳﯩﺰﯸﻐﯩﺮ ئاﭘﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﻛﻪﻟﺘﯘﺭﯨﺸﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ.

    ﯻﻜﻜﻰﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﺩﯨﯫﻟﯩﻜﺘﯩﻜﯩﺴﻰ



        
    ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﺘﯩﻦ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶ، ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ئاﺭﻗﯩﻠﯩﻖﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﻧﯩﯟﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ سۈﺭﯛﺵ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻦ ﯻﺒﺎﺭﻩﺕ. ﻣﻪﻳﻠﻰ ﺭﻩﺳﻤﻰ ﻟﻪﯞﻫﻪ ﺗﻪﺭﯨﻘﯩﺴﯩﺪﻩ ﯸﻐﯩﺰﻏﺎﯸﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯘﻥ - ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﯘﻥ، ﯻﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﺘﯩﻦ ﻧﯘﻗﯘﻝ ﺑﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻧﻼ ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﻰ ﺗﻪﻣﯩﻦ ﯻﺘﯩﺶ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ئەﻣﻪﺱ.  ﯻﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ئوﺗﺘﯘﺭﺳﯩﺪﺍ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺗﻤﯘﺑﯘﻟﯩﺪﯗ . ئۇ ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﺗﯘﺗﯘﻕ ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﺭﻭﺷﻪﻥ، ﺑﻪﺯﯨﺪﻩ ﻫﻪﺗﺘﺎ ﭘﺎﺟﯩﯭﻟﯩﻚ ﻫﺎﻟﻪﺗﻜﻪ ﻛﯚﺗﯜﺭﯨﻠﺪﯗ . ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰﺯﺍﻣﺎﻥ ﺟﺎﻫﺎﻥ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﺗﯜﺯﯛﻟﻤﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﭘﺎﺟﯩﯭﻟﯩﻚ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺕ ئۇﻧﯩﯔ ﺗﯩﭙﯩﻚ ﺑﯩﺮ ﻣﯩﺴﺎﻟﻰ . ﺑﯩﺮ ﺧﯩﻞ ﻛﻮﻧﺎ ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﺗﯜﺯﯛﻟﻤﻪ ﯞﻩ ﺟﺎﻫﺎﻟﻪﺗﺘﯩﻦ ﻳﯧﯖﻰ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﺗﯜﺯﯛﻟﻤﻪ ﯞﻩ ﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﻜﻪﯴﺗﯜﺷﺘﻪ، ئوﻣﯘﻣﻪﻥ ﯴﭺ ﺧﯩﻞ ﺳﻪﯞﻩﭖ ﺗﯘﭘﻪﻳﻠﻰ ﺑﯘ ﯻﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ئاﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺕﺭﻭﺷﻪﻥﮔﻪﯞﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ. ﺑﯩﺮﯨﻨﺠﻰ، ﻳﯧﯖﻰ - ﻛﻮﻧﺎ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﺗﯜﺯﯛﻟﻤﻪ ﯞﻩ ﻫﺎﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﺧﯩﻞ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰﻫﻪﻝ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ئۇﻧﯩﯔ ﯻﻜﻜﯩﻨﺠﻰ ﺧﯩﻞ ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﻰ ﭘﻪﻳﺪﺍﻗﻠﯩﺸﻰ؛ ﯻﻜﻜﯩﻨﺠﻰ، ﯲﺗﯜﺵ ﻣﻪﺯﮔﯩﻠﯩﺪﯨﻜﻰﺩﺍﯞﺍﻟﻐﯘﺷﻼﺭ ﺗﯜﭘﻪﻳﻠﻰ ﯻﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺟﯩﺪﯨﻠﯩﺸﯩﺸﻰ؛ ﯴﭼﯩﻨﺠﻰ، ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭﺩﯨﻦ ﭼﻪﺗﻨﯩﮕﻪﻥ ﺳﻮﺑﯩﻜﺘﯩﭗ ﻗﯩﺰﯨﭗ ﻛﯩﺘﯩﺸﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﻛﻮﻧﺘﯩﺮﯗﻝﯻﻘﺘﯩﺪﺍﺭﯨﻨﻰ ﯞﺍﺧﺘﯩﺪﺍ ﺋﯩﺸﻘﺎ ﺳﺎﻻﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﯻﺒﺎﺭﻩﺕ . ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺪﻩ ﻛﻪﯓ ئاﯞﺍﻡ ﻗﻪﻟﺒﯩﺪﻩ ئاﯓﻗﺎﺭﺍﺵ، ﯻﺴﺘﯩﻞ، ﭘﻮﺯﯨﺘﺴﯩﻴﻪ، ﻣﯘﻫﺎﻛﯩﻤﻪ، ئەﺩﻩﭖ - ئەﺧﻼﻕ، ﯻﺘﯩﻘﺎﺕ ﯞﻩ ﭼﺎﺭﻩ ﺗﻪﺩﺑﯩﺮﺟﻪﻫﻪﺗﻠﻪﺭﺩﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﻧﻮﺭﻣﺎﻟﺴﯩﺰﻟﯩﻖ، ﻫﻪﺗﺘﺎ ﺑﯘﺯﯗﻟﯘﺵ، ﭼﯩﺮﯨﺶ ﻫﺎﺩﯨﺴﻠﯩﺮﻯ ﻳﯜﺯ ﺑﯧﺮﯨﺪﯗ  ﺑﻪﺯﯨﺪﻩﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ، ﯞﻩﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺗﻪﻛﺸﯩﺴﺰﻟﯩﻚ، ﻣﻪﺳﻠﻪﻥ ﻧﯘﻗﯘﻝ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﻣﺎﺩﺩﻯﺗﺎﭘﺎﯞﻩﺗﻨﻰ ﻳﺎﻛﻰ ﻧﯘﻗﯘﻝ ﻗﺎﻧﯘﻧﻰ ﺟﺎﺯﺍﻻﺷﻨﻰ ﻣﯩﻘﺪﺍﺭﻯ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﻪ ئۇﺗﯘﻕ - ﻧﻪﺗﯩﺠﻪ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﯞﻩئەﻛﯩﺲ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﺑﯘ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﻪ ئۇﻣﯩﺘﺴﯩﺰﻟﯩﻜﻜﻪ ﺑﯧﺮﯨﻠﺪﯨﻐﺎﻥ ئەﻫﯟﺍﻟﻼﺭ ﺧﯧﻠﻰ ﻛﻪﯕﺘﺎﺷﺎ ﻫﺎﯞﺍﻏﺎ ئاﻳﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺭﯦﯫﻝ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﯩﻤﯩﺰﺩﺍ، ﻛﯩﺸﯩﻠﯩﻚ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﻩ ﻛﯚﺭﯛﻟﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺑﻪﺯﻯ ﺑﯩﻨﻮﺭﻣﺎﻝ ئەﻫﯟﺍﻟﻼﺭﺑﯩﺰﻧﻰ ﭘﺎﻛﯩﺘﻘﺎ ﯻﮕﻪ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ . ﻣﻪﺳﻠﻪﻥ، ﻳﺎﺷﻼﺭﺩﯨﻜﻰ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﯻﺴﺘﯩﻤﺎﻝ ﻗﯩﺰﻏﯩﻨﻠﯩﻘﻰ، ﻫﻮﺭﻣﻪﺗﺴﯩﺰﻟﯩﻚ، ئوﻗﯘﻏﯘﭼﯩﻼﺭﺩﯨﻜﻰ ﻳﺎﺳﺎﻧﭽﯘﻗﻠﯘﻕ، ئۇﻳﯘﻥ ﺗﺎﻣﺎﺷﯩﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﻠﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﭗ ﻛﯜﯕﯜﻝ ﻗﯘﻳﯘﭖ ئوﻗﯘﻣﺎﺳﻠﯩﻖ، ئۇﻗﯘﺗﻘﯘﭼﯩﻼﺭﻏﺎئۇﻗﯘﺗﯘﺵ، ﯻﻠﻤﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺳﯩﺮﺗﯩﺪﯨﻜﻰ ﻛﯩﺮﯨﻢ ﺑﯧﺴﯩﻤﻰ، ئۇﻻﺭ ﺩﯗﭼﺎﺭ ﺑﻮﻟﯘﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻫﻮﺭﻣﻪﺗﺴﯩﺰﻟﯩﻚﯞﻩ ﻛﻪﻣﺴﯩﺘﯩﺸﻠﻪﺭ، ﻧﻪﺷﺮﯨﻴﺎﺗﭽﯩﻠﯩﻖ ﻗﯩﻴﯩﻨﭽﯩﻠﯩﻐﻰ، ﻧﻪﺷﯩﺮ ئەﭘﻜﺎﺭﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﯴﻧﯜﻡﻗﻮﻏﻠﯘﺷﯘﭖ، ﺳﻪﻟﺒﻰ ﺧﺎﻫﯩﺸﺘﯩﻜﻰ ﺑﺎﺳﻤﺎ ﺑﯘﻳﯘﻣﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻳﺎﻣﺮﺍﭖ ﻛﯧﺘﯩﺸﻰ، ﺩﻭﺳﺖ ﺗﺎﺭﺗﯩﺸﻼﺭ، ﺩﺍﯞﺍﻟﯩﻨﯩﺶﻗﯩﻴﯩﻨﭽﯩﻠﯩﻐﻰ، " ﯸﺘﻰ ئۇﻟﯘﻍ ﺳﯘﭘﯘﺭﯨﺴﻰ ﻗﯘﺭﯗﻕ " ﺩﻭﺭﯨﻼﺭﻧﯩﯔﻛﻮﭘﻠﯩﮕﻰ، ﺳﻪﻫﯩﻴﻪ ئەﺧﻼﻗﯩﺪﯨﻜﻰ ﻧﻮﺭﻣﺎﻟﺴﯩﺰﻟﯩﻖ، ئاﺋﯩﻠﯩﻠﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﭘﺎﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻘﻨﻰ ﯲﻟﭽﻪﻡ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﻗﺎﻳﺘﺎ ﺗﻪﺷﻜﯩﻠﻠﻨﯩﻨﯩﺶ ﺧﺎﻫﯩﺸﻰ، ﻛﻮﭖ ﻗﯩﺮﻟﯩﻖ ﺳﯩﺮﯨﺘﻘﺎ ﺑﯧﺮﯨﻠﯩﺶ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻰ، ﻛﯩﺮﯨﻢ - ﭼﯩﻘﯩﻢ ئاﻟﺪﯨﺪﺍﺗﻪﻣﺘﯩﺮﻩﭖ ﻗﯧﻠﯩﺶ ﺭﻭﻫﯩﻴﯩﺘﻰ ﯞﻩﻫﺎﻛﺎﺯﺍﻻﺭ.... ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺑﯘﺯﯗﻟﯘﺷﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮﻗﯩﺴﯩﻤﻰ .
          
    ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﭘﺎﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻖ ﻗﻮﻏﻠﯩﺸﯩﺶ، ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻨﻰ ﺗﯘﻟﯘﻗﻼﺷﻘﺎﺳﻪﻝ ﻗﺎﺭﺍﺵ، ﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻛﯚﺯﺩﻩ ﺗﯘﺗﯘﭖ، ﯲﺯ - ﯲﺯﯨﻨﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﻩ ﺗﯘﺗﺎﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻖ، ﻣﺎﺩﺩﻯﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﺭﯨﻘﺎﺑﯩﺘﯩﮕﻪ ئاﻻﻫﯩﺪﻩ ﯻﺘﯩﺒﺎﺭ ﺑﯧﺮﯨﺶ، ئۇﻧﯩﯔ ﻧﯧﮕﯩﺰﻯ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﺎئاﺭﯨﭗ ﺭﯨﻘﺎﺑﯩﺘﯩﮕﻪ ئاﺧﯩﺮﻗﻰﺳﺎﻫﻪ ﻗﺎﺗﺎﺭﯨﺪﺍ ﻣﯘئاﻣﯩﻠﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ، ﺭﯨﯫﻟﻠﯩﻘﻨﻰ ﻛﯚﺭﯛﭖ، ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﺳﺎﯞﺍﻗﻼﺭﻧﻰ ﯞﻩ ﻳﯩﺮﺍﻗﻨﻰﻛﯜﺭﻩﻟﻤﻪﺳﻠﯩﻚ ﻫﺎﺩﯨﺴﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺑﯩﺮ ﯞﺍﻗﯩﺮﺍﭘﻼ ﯻﻨﻜﺎﺭ ﻗﯩﻠﻐﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻧﺪﻩﻙ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺑﯘﯞﺍﻗﯩﺘﻠﯩﻘﻼ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﺎﺩﯨﺴﻪ ﺑﯘﻟﯘﭖ، ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺯﮔﯩﻞ ئەﯞﺟﯩﺮﻩﭖ ﻛﻪﺗﺴﯩﻤﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦﺑﻪﺭﯨﺒﯩﺮ ﺗﯜﺯﯛﻟﯜﺷﻜﻪ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﺪﯨﻐﺎﻥ ﻫﺎﺩﯨﺴﻪ . ﺗﺎﺭﯨﺦ - ﯻﻜﻜﻰ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻨﻰ ئاﺭﻗﺎﻕ ﯞﻩ ﯲﺭﯛﺵﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﻗﯘﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ئۇﺯﯗﻥ ﻫﯩﻜﺎﻳﻪ. ئۇﻧﯩﯖﺪﺍ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﻣﯘئەﻳﻴﻪﻧﻠﻪﺷﺘﯘﺭﺩﯨﻐﺎﻥئەﺑﻪﺩﯨﻴﻠﯩﻚ ئاﺑﯩﺪﯨﻠﯩﺮﻯ ﺑﯘﻟﯘﺷﻰ ﻧﺎﺗﺎﻳﯩﻦ.
    ﯻﻜﻜﻰ ﻣﻪﺩﯨﻨﯩﻴﻠﯩﻚﻣﯘﯞﺍﺯﯨﻨﻨﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ ﺑﻪﺧﯩﺖ ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﺎ ﻣﯘئەﻳﻴﻪﻥ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ، ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﮔﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺶ ﺑﺎﺷﻠﯩﻨﯩﺸﻰﺑﯩﻠﻪﻥ ئەﺧﻼﻗﻰ ﺑﯘﺯﯗﻟﯘﺵ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺗﯩﭙﯩﻚ ﻣﯩﺴﺎﻟﻼﺭ ﻛﻮﭖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ  ﮔﯘﻟﻠﻪﻧﮕﻪﻥﭼﯘﻧﭽﯩﻴﯘ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ئەﺩﻩﭖ - ئەﺧﻼﻕ ﭼﯜﺷﻜﯜﻧﻠﯜﻛﻰ ﻛﻮﯓ ﻓﯘﺯﯨﻨﯩﯔ ئەﺧﻼﻕ ﯞﻩ ﯻﻨﺴﺎﻧﭙﻪﺭﯞﻩﺭﻟﯩﻚﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ، ﭼﯘ ﻳﯘﻩﻧﻨﯩﯔ ﻧﻪﺯﻣﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻥ. ﻗﻪﺩﯨﻤﻘﻰ ﮔﯩﺮﯨﺘﺴﯩﻴﺪﯨﻜﻰ ئەﺧﻼﻗﻰﻛﯜﯕﯜﻟﺴﯩﺰﻟﯩﻜﻠﻪﺭ ﺳﻮﻗﺮﺍﺕ ﯞﻩ ئەﭘﻼﺗﯘﻧﻨﯩﯔ ﯸﺘﯩﻜﺎ ﯞﻩ ﻣﺎئاﺭﯨﭗ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻥ . ئوﺗﺘﯘﺭﺍ ئەﺳﯩﺮ ئەﺭﻩﺏ ﯻﻤﭙﯩﺮﻳﯩﺴﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺑﯘﺯﯗﻟﯘﺵ " ﻣﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﻛﯩﭽﻪ " ﻫﯩﻜﺎﻳﯩﻠﯩﺮﯨﺪﻩئوﺯ ﯻﭙﺎﺩﯨﺴﯩﻨﻰ ﺗﺎﭘﻘﺎﻥ . ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻼﺭ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﻩ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ " ﻗﯘﺗﺎﺩﻏﯘﺑﯩﻠﯩﻚ " ﺗﻪﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻗﻠﯩﻐﻰ ﻫﻪﺳﺮﻩﺗﻠﯩﻚ  ﻣﯩﺴﺮﺍﻻﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﺎﻳﺎﻥ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ . ﻳﺎﯞﺭﯗﭘﺎﻣﻪﺭﯨﭙﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﻫﻪﺭﻛﯩﺘﻰ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ئۇﻟﯘﻍ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻻﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﻮﻧﺘﯩﺴﻜﯩﻴﯘ ﯲﺯﻯﻏﺎﻳﯩﯟﻯ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺱ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺑﯘﺭﮊﯗئاﺯﯨﻴﻪ ﺟﻪﻣﯩﻴﯩﺘﯩﺪﻩ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯﭼﯜﺷﻜﯜﻧﻠﯜﻛﺘﯩﻦ ﭘﻪﺭﻳﺎﺩ ﭼﻪﻛﻜﻪﻥ . ﺑﯘ ﻧﻮﻗﺘﯩﻨﻰ ﻣﺎﯞﺯﯨﺪﯗﯓ " ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺟﺎﻫﺎﻥ " ﺩﯨﮕﻪﻥ ﻣﯩﺴﺮﺍﻏﺎ ﻳﯩﻐﯩﻨﭽﺎﻗﻠﯩﻐﺎﻥ .
          
    ﺑﯘ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﮔﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺸﻜﻪ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻧﺪﺍ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ئوﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﺯﻩﺭﺑﯩﮕﻪ، ﯻﺘﯩﺒﺎﺭﺳﯩﺰ ﻣﯘئەﻣﯩﻠﯩﮕﻪ، ﻫﻪﺗﺘﺎ ﺩﻩﭘﺴﻪﻧﺪﯨﮕﻪ ﯴﭼﺮﺍﺵ ﻣﯘﻣﻜﯩﻨﻠﯩﮕﯩﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﻳﯧﺮﯨﻤﻰ، ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻳﯧﺮﯨﻤﻰ ﺷﯘﻛﻰ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ﯴﺳﺘﯜﻧﻠﯜﻛﻨﻰ ﯻﮕﻪﻟﻠﯩﮕﻪﻥﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰ ئەﻫﯟﺍﻝ ئۇﻣﯘﻣﻴﯜﺯﻟﯜﻙ ﺯﯨﻠﺰﯨﻠﻪ ﻗﻮﺯﻏﺎﻳﺪﯗ، ﻳﯧﯖﻰ ﭘﯩﻜﯩﺮ، ﻳﯧﯖﻰ ﯻﺪﯨﻴﻪ، ﻳﯧﯖﻰﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺕ، ﻳﯧﯖﻰ ﺗﯜﺯﯛﻣﻠﻪﺭ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﻐﺎ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﺯﯨﻠﺰﯨﻠﻪ ﻳﺎﻟﻐﯘﺯ ﺟﺎﻣﺎئەﺕ ﭘﯩﻜﯩﺮﯨﺪﯨﻼ ئەﻣﻪﺱ، ﻳﻪﻧﻪﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﯻﻜﻜﯩﻨﺠﻰ ﻗﻪﺩﻩﻣﺪﯨﻜﻰ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﯻﻠﮕﯩﺮﻟﯩﺸﻰ ﺗﻪﻗﻪﺯﺯﺍﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻤﯘ، ﻣﺎﺩﺩﻯﺗﻪﻗﺴﯩﻤﺎﺕ، ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯞﻩ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﺩﺍﺋﯩﻤﻰ ﻫﺎﻳﺎﺗﻰ ﯸﻬﺘﯩﻴﺎﺟﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻨﻤﯘ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﻐﺎ ﻛﯩﻠﯩﺪﯗ. ﯻﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰ ﺳﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻻﺭ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﯲﺗﻜﯜﺭ ﺯﯨﺪﺩﯨﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺗﻪﻗﻪﺯﺯﺍﻟﯩﻖﯻﭽﯩﺪﻩ ﯲﺯ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺘﺮﯨﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻥ . ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ئاﺗﻤﯘﺳﻔﯩﺮﺍﺳﻰ ﻫﺎﻣﺎﻥ ﺳﺎﭘﻠﯩﺸﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰﺑﯩﺰﻧﻰ ﯻﺸﻪﻧﺪﯛﺭﺳﯩﻤﯘ، ئەﻣﻤﺎ ئۇﻧﺘﯘﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﯸﻐﯩﺮ ﺑﻪﺩﻩﻝ ﺩﯦﻐﻰ ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺑﻪﺗﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﻳﺎﻟﺪﺍﻣﺎﺑﯘﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﯩﺪﯗ. ﻳﺎﺷﻼﺭ ﺗﯘﻻ  ﻫﺎﻟﻼﺭﺩﺍ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ ﻛﯚﯕﯜﻟﺴﯩﺰﻟﯩﻜﻠﻪﺭﻧﯩﯔﻗﯘﺭﺑﺎﻧﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﻛﯧﺘﯩﺪﯗ. ﻫﺎﺯﯨﺮ ئاﻣﯩﺮﻛﺎ، ﻳﺎﯞﺭﯗﭘﺎ ئەﻟﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﻳﯧﯖﯩﺪﯨﻦ ﺑﺎﺵ ﻛﯜﺗﯜﺭﯛﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ئەﺧﻼﻕﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺳﻠﯩﺮﻯ، ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺕ ئاﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ ﺗﻪﯞﺳﯩﻴﯩﻠﯩﺮﻯ، ﻛﻮﯓ ﻓﯘﺯﯨﻨﯩﯔ ﯻﻨﺴﺎﻧﭙﻪﺭﯞﻩﺭ ئەﺧﻼﻕﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﯨﺘﺎ ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﺶ، ﯻﺴﻼﻫ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ئەﻧﯭﻧﯩﯟﻯ ئەﺧﻼﻕ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ﺑﯘﻧﯩﯔ ﻣﯩﺴﺎﻟﻰ .
          
    ﺑﯩﻠﯩﺶ ﻛﯩﺮﻩﻛﻜﻰ، ﯻﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﺑﺎﻳﻠﯩﻖ ﯻﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻥ ﺑﯩﺮﯨﻨﺠﻰﻛﯘﻧﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭘﻼ، ئۇﻧﻰ ئاﯓ ﺷﻪﻛﻠﯩﮕﻪ، ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺷﻪﻛﯩﻠﮕﻪ ئاﻳﻼﻧﺪﯗﺭﻏﺎﻥ. ﯻﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﺎﻱ ﺑﯘﻟﯘﺷﻨﻰئەﻣﻪﺱ، ﺑﻪﺧﯩﺘﻠﯩﻚ ﺑﯘﻟﯘﺷﻨﻰ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﯻﺴﺘﻪﻙ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ، ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻤﯘ ﯲﺯ ﻧﯚﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﻳﻪنە ئەﻗﯩﻞ- ﯻﺪﺭﺍﻙ، ﺑﯩﻠﯩﻢ ﯞﻩ ئەﺧﻼﻗﻨﻰ ئاﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﺷﻪﺭﺕ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ. ئاﻣﯩﺮﻛﯩﻠﯩﻖ ئاﻟﯩﻢ ﻫﯧﻨﺮﻯ ﻣﻮﺭﮔﺎﻥ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﯸﻴﺘﻘﺎﻥ: " ﯻﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕئاﻟﺪﻯﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﻪ ئاﻣﯩﻠﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﯻﺮﯨﺸﻜﻪﻧﺪﯨﻼ، ئاﻧﺪﯨﻦ ﻣﻪﺩﯨﻨﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﻫﺎﻟﻪﺗﻜﻪﻳﯧﺘﻪﻟﻪﻳﺪﯗ" . (ﻗﻪﺩﯨﻤﻘﻰ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ  ئۇﻳﻐﯘﺭﭼﻪ 55 - ﺑﻪﺕ )  . ﯻﺒﯩﻦﺳﯩﻦ ﺗﻮﻏﺮﺍ ﯸﻴﺘﯩﺪﯗ:  "ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﺸﯩﭙﺘﯘ، ئەﻗﯩﻞﯻﺪﺭﺍﻛﻨﻰﻳﯘﻗﯩﺘﯩﺸﯩﭙﺘﯘ !ئەﺟﻪﺑﺎ، ﻳﯘﻗﺎﺗﻘﺎﻥ ﻧﻪﺭﺳﯩﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﺎﭘﻘﺎﻥﻧﻪﺭﺳﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﻗﯩﻤﻤﯩﺘﻰ ﺑﺎﺭﺍﯞﻩﺭﻣﯩﺪﯗ ؟ " ( "ﻫﯩﻜﻤﻪﺕ " ﯲﺯﺑﯧﻜﭽﻪ، 20 - ﺑﻪﺕ )
              
    ﺑﻪﺧﯩﺖ -- ﻛﺎﻣﺎﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺗﯩﭙﯩﺪﯨﻦ ﯻﺒﺎﺭﻩﺕ. ئۇ، ﻫﻪﺭﮔﯩﺰﻣﯘ ﺑﯩﺮ ﭘﯘﺗﻠﯘﻕ ئاﻟﺘﯘﻥ ﻗﯘﺯﯗﻕ ئەﻣﻪﺱ.

        

      ئەﺩﻩﭖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻜﻪ ﯸﺮﯨﺸﯩﺶ ﯞﻩ ئەﺧﻼﻕﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﻪﭘﺴﯩﻨﻰ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ



          
    ﯲﻣﯜﺭ ﺑﯘﻳﻰ ئۇﻗﯘﺗﻘﯘﭼﯩﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﻣﻪﺷﻬﯘﺭ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻛﻮﯓ ﻓﯘﺯﻯ: "ﺑﯧﻴﯩﻤﺎﻗﻨﻰﺗﻪﻟﻪﭖ ﻗﯩﻠﯩﺸﻘﺎ ﺑﯘﻟﯩﺪﯗ " ، ئەﻣﻤﺎ " ئاﺩﯨﻞ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻥ ﺑﺎﻳﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﻣﻮﺗﯩﯟﻩﺭﻟﯩﻚﻣﯩﻨﯩﯖﭽﻪ ﺑﯘﻟﯘﺗﺘﯘﺭ" ، " ﯲﺯﯛﯕﻨﻰ ﺗﯘﺕ، ئەﺩﻩﭘﻜﻪ ﻗﺎﻳﺖ، ﻛﺎﻣﯩﻞ ﯻﻨﺴﺎﻥﺑﻮﻝ، ﭘﺎﻳﺪﺍ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻨﻰ ﻛﯚﺭﮔﻪﻧﺪﻩ ئەﺧﻼﻗﻰ ﺑﯘﺭﭼﻨﻰ ئوﻳﻼ، ﺗﻪﺭﯨﻘﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ئاﻟﻪﻣﮕﻪ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺕﻳﻪﺗﻜﯜﺯ" ﺩﯦﮕﻪﻧﯩﺪﻯ .
            
    ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯻﮕﯩﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﮕﻪﻥ ﻣﯘﻫﯩﺘﺘﺎ، ﺑﯧﻴﯩﺶ ﯞﻩﻣﺎﺩﺩﻯ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻜﻪ ﯻﺮﯨﺸﯩﺶ ﻳﻮﻟﻠﯘﻕ . ﻫﻪﺗﺘﺎ ئۇﻣﯘﻣﻰ ﺧﻪﻟﯩﻖ ﭘﺎﺭﺍﯞﺍﻧﻠﯩﻘﯩﻐﺎ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻖ. ئاﭼﻠﯩﻖﯞﻩ ﻧﺎﻣﺮﺍﺗﻠﯩﻖ ﮔﯩﺮﺩﺍﺑﯩﺪﺍ ئەﺳﯩﺮﻟﻪﺭﺩﯨﻦ ﺑﯧﺮﻯ ئاﺯﺍﭘﻼﻧﻐﺎﻥ ﺟﯘﯕﮕﻮﻟﯘﻗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﯘﺭﺳﺎﻗﻨﻰ ﺗﻮﻕ، ﻛﯩﻴﯩﻤﻨﻰﭘﯜﺗﯜﻥ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺑﯘﻟﯘﭖ، ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﺗﺎ ﻗﻪﺩ ﻛﯜﺗﯜﺭﯛﺷﻰ، ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﯞﻩ ﺑﺎﻱ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﻗﯘﺭﯗﭖ ﭼﯩﻘﯩﺸﻰﻧﻮﯞﻩﺗﺘﯩﻜﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﺗﻪقەﺯﺯﺍﺳﻰ .
          
    ﺟﯘﯕﮕﻮ ﺗﺎﺭﯨﺨﺪﺍ ﻣﯩﺴﻠﻰﻛﯜﺭﯛﻟﯜﭖ ﺑﺎﻗﻤﯩﻐﺎﻥ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺯﻭﺭ ﯻﺠﺘﯩﻤﺎﺋﻰ ﺑﯘﺭﯗﻟﯘﺵ، ﯲﺯ ئاﺳﺎﺳﻰ ﯞﻩ ﯲﺯ ﺳﯜﺭﺋﯩﺘﯩﮕﻪ ﻛﯚﺭﻩ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﺎﺭ ﺩﺍﯞﺍﻟﻐﯘﺷﻼﺭﻧﻰ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﻗﯩﻠﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ئەﻣﻪﺱ. ئەﻣﻤﺎ، ﺑﯘﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﻳﻮﻟﻠﯘﻕ ﻳﺎﻛﻰ ﺧﺎﻟﯩﻲ ﺑﻮﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﺩﯨﮕﻪﻧﻠﯩﻚ ئەﻣﻪﺱ ئەﻟﯟﻩﺗﺘﻪ .
          
    ئەﺩﻩﭖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻜﻪ ﯸﺮﯨﺸﯩﺶ ﺩﯨﮕﻪﻧﻠﯩﻚ، ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﺪﺍﺭﻟﯩﻖ ئەﺧﻼﻗﻰ ﭘﯩﺮﯨﻨﺴﯩﭙﻰﺑﯘﻟﯘﭖ، ئۇ ئەﺧﻼﻕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺕ ﯴﻧﯜﻣﯩﮕﻪ ﯸﺮﯨﺸﯩﺸﻨﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﻩ ﺗﯘﺗﯩﺪﯗ. ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﺍ ئەﻣﯩﻠﻰﻣﻪﻧﭙﻪئەﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ئەﺧﻼﻗﻰ ﻗﺎﺋﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﻜﻪﻥ ﺑﯘﻟﯩﺪﯗ .
          
    ئەﺧﻼﻕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﻪﭘﯩﺴﻨﻰ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ، ئەﺩﻩﭖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻜﻪ ﯻﺮﯨﯩﺸﺸﺘﯩﻜﻰﻫﻪﻗﯩﻘﻰ ﯻﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻏﺎ ﻗﺎﺭﯨﺘﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺵ ﯻﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺑﻮﻟﻤﯩﻐﺎﻧﺪﺍ، ئەﺩﻩﭖ ﺑﯩﻠﻪﻥﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻜﻪ ﯸﺮﯨﺸﯩﺶ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ئەﺧﻼﻕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻧﻪﭘﯩﺴﻨﻰ ﺗﯩﺰﮔﯩﻨﻠﻪﺷﻨﯩﯔ ئاﺳﺎﺳﻰﻣﻪﺟﺒﯘﺭﻳﻪﺕ ئەﺧﻼﻗﯩﺪﯨﻦ ﯻﺒﺎﺭﻩﺕ. ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭﻳﻪﺕ ئەﺧﻼﻗﻰ ﻻﺯﯨﻢ ﺗﯧﭙﯩﻠﻐﺎﻧﺪﺍ ﻫﯩﭽﻘﺎﻧﺪﺍﻕﻣﻪﻧﭙﻪئەﺗﻨﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﻩ ﺗﯘﺗﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ، ﺷﻪﺭﺕ ﻗﯩﻠﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ، ئاﻟﯩﺠﺎﻧﺎﭖ ﯻﻨﺴﺎﻧﻰ ئەﺧﻼﻗﺘﯘﺭ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﺩﻩﻝ ﻣﯘﺷﯘ ﻫﻪﻗﯩﻘﻰ ﯞﻩ ئەﯓ ﺗﯘﭘﻜﻰ ئەﺧﻼﻗﻨﯩﯔ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﺭﯨﻐﺒﻪﺕ ﯞﻩ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﻣﻪﻧﭙﻪئەﺕ ئاﻟﺪﯨﺪﺍﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻫﺎﻟﻪﺗﺘﻪ ﺗﯘﺭﯗﺷﯩﺪﺍ ! ﺑﯘ، ﺩﯙﻟﻪﺕ، ﻫﺎﻛﯩﻤﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﻣﻪﻣﯘﺭﯨﻴﻪﺕ ئوﺭﮔﺎﻧﻠﯩﺮى بىلەن  ﺧﻪﻟﯩﻘﻨﯩﯔ، ﯻﺸﭽﻰ- خىزﻣﻪﺗﭽﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯻﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩ؛ ﻫﻪﺭ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺷﻪﻫﻪﺭ، ﻳﯧﺰﺍ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻠﯩﺮﻯﻳﺎﻛﻰ ﻛﻮﭘﯩﺮﺍﺗﯩﭙﻠﯩﺮﻯ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩ؛ ئاﺳﺎﺳﻰ ﻧﻪﺯﯨﺮﻳﻪ ﺑﯩﻠﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﯧﺰ ﯴﻧﯜﻣﺪﺍﺭﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﻠﯩﻖ ﺗﯜﺭﻟﻪﺭ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩ؛ ﯻﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺧﺎﻡ ئەﺷﻴﺎ ﻣﻪﻧﺒﻪﻟﯩﺮﻯﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩ؛ ﻣﻪﻫﺴﯘﻻﺕ ﯻﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﺎﺭﻏﯘﭼﻰ ﯞﻩ ﺳﺎﺗﻘﯘﭼﯩﻼﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﯻﺴﺘﯩﻤﺎﻟﭽﯩﻼﺭ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩﯻﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﭙﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ، ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺳﺎﻫﻪ ﯞﻩ ئاﺋﯩﻠﻪ، ﺷﻪﺧﯩﺴﻠﻪﺭ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﺪﻩ، ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦﻣﺎئاﺭﯨﭗ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﻪ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻤﯘ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﯩﻚ ﯻﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﺪﯗ.

          
    ﺋﺎﺑﺪﯗﺷﯜﻛﯜﺭ ﻣﯘﻫﻪﻣﻤﻪﺗﺌﯩﻤﯩﻦﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ - 2 (ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﺩﺍ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﻰ) ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﻛﯩﺘﺎﺑﺘﯩﻦ ﺋﯧﻠﯩﻨﺪﻯ


    收藏到:Del.icio.us




ئۇيغۇرچە بىلەن لاتىنچە يېزىقنى ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl+k نى بېسىڭ. يېزىق يۆنۈلۈشىنى ئۆزگەرتمەكچى بولسىڭىز Ctrl+t نى بېسىڭ.