ximal
ئىگىسى: zahir

(زاھىر بۇرھان) پاسئان شېئىرلىرى ھەققىدە   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  94
يازما سانى: 465
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 6151
تۆھپە : 555
توردا: 442
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 01:52:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
زاھىر بۇرھاننىڭ يازمىسىدىن نەقىل: بۈگۈنكى دەۋر ئۇيغۇر ئەدەبىياتى ھەققىدە سۆزلەش، نۇقۇل ئەدەبىيات بىلەن شۇغۇللىنىدىغانلارنىڭلا ئىشى ئەمەس. ئۇ پۈتكۈل ئۇيغۇر قەۋمىنىڭ كۆڭۈل بۆلۈش دائىرىسىدىكى مۇھىم نۇقتىلىرىنىڭ بىرى.
بىر مىللەتنىڭ ئەدەبىياتى، بىر نەچچە كىشىنىڭ تالاش تارتىش قىلىدىغان، سۆز ئويۇنى ئوينىتىدىغان، ئۆز -ئۆزىنى كۆز -كۆز قىلىدىغان، شۇنىڭ بىلەن بىرگە، ئۆزىنىڭ ئورنىنى مۇتلەق ئۈستۈنلۈككە قويۇۋېلىش ئۇچۇن جان -جەھلى بىلەن جاھىللىق كۆرسىتىدىغان ئىش بولسا، ئۇنداقتا بىز بۇ بۇخىلدىكى بىنورماللىقنى مىللەت تىراگىدىيىسى سۈپىتىدە "جاھالەتنىڭ يەنە بىر دەۋرى... " دەپ تەرىپلەشكە مەجبۇرمىز.
‹‹سۈزۈكسۇ››، بۇ قاراش پاسئاننىڭ ‹‹غەزەللىرى›› ئۈستىدە ئېلىپ بېرىلىۋاتقان مۇلاھىزىدە ئوتتۇرىغا قويۇلماي، بەلكى باشقا بىر تېما ئۈستىدە تاشلانغان بولسا ، سىز يەنىلا يۇقارقىي قارىشىڭىزدا تۇرالامتىڭىز؟

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:17:33 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«ھېچنىمىزىم ھەققىدە سۆزلىگىنىم يوق. مەن بۇنداق بىر ئىزىمنىڭ بارلىقىنىمۇ بىلمەيمەن ھەم بىلگۇممۇ يوق.»
زاھىر بۇرھان
سىلەر دىققەت قىلدىڭلارمىكىن يازمىشلىرىمنىڭ ئالتىنچى داۋامىدا مەن مۇنداق بىر مېسالنى تىلغا ئېلىپ ئۆتتۇم:
شېئىرىيەت ھەركىتىنىڭ باشلامچىلىرى بولىۋالغان بەزى كىشىلەر، ئۆز يەكۈنلىرىنى مۇنداق خۇلاسىلاپتىمىش :
ئەن ئەنىنى داۋام ئەتكۈچىلەر : شىئېرنىڭ بىر قانىتى ۋەزىن قاپىيە يەنە بىر قانىتى پىكىر ھېسسىيات
« يېڭى »  شېئىرىيەتچىلەرنىڭ بەزىسى : شېئىرنىڭ بىر قانىتى دىنىي تۇيغۇ يەنە بىر قانىتى جىنسىي ئاڭ
« يېڭى »  شېئىرىيەتچىلەرنىڭ  يەنە بەزىسى: شېئىرنىڭ بىر قانىتى تۇيغۇ يەنە بىر قانىتى بولسا تىل مۇناسىۋەتلىرى
زاھىر بۇرھان





Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:19:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇ شېئىر يېزىشتىن بۇرۇن ھېچنىمە ئويلىمىغان، ھېچنىمە ئويلىمىغىنى ئۈچۈنلا ئۇ  ئۆز قەلبىگە سادىق بولالىغان
زاھىر بۇرھان

مېنىڭ نەزىرىمدىكى ھەقىقى شېئىر ، ئەنە شۇ، لوگىكىلىق  باغلىنىش بولمىغان، ئىككى خىل ئۇقۇمدىكى جۈملىنى، بىرخىل ئىدىيە  سىيۇژىتىغا ماسلاشتۇرۇش جەريانىدۇر .
زاھىر بۇرھان

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:21:06 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
شېئىر قايتىپ كەلدى...!!
نەدىن ؟
پۈتكۈل ئىنسانىيەت ئىزلەۋاتقان يەردىن.
زاھىر بۇرھان
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   malik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-22 02:35  


Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:22:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
شېئىر بىر تەندىكى  ئىككى ئەمچەكنى ئەممەكتە.
زاھىر بۇرھان

شائىر ئۇچۇرنى ساپ ھالدا قوبۇل قىلغىنىدا، ئۇ ئۇچۇر، مۇستەقىل مەنادىكى يەككە جۈملە ھالىتىدە كەلگەن بولىدۇ.
زاھىر بۇرھان

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   malik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-22 02:32  


Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:24:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مېنىڭچە  شېئىر ياراتقۇچىنىڭ ھەر بىر بەندىسىگە بەرگەن ئەڭ يۈكسەك  دەرىجىدىكى كۆپ قاتلاملىق ئۈچۈرىدۇر
زاھىر بۇرھان
ئەتىراپىڭلارغا زەن سېلىپ قاراڭلار ! بىر بىرىڭلارغا قاراڭلار !! ئۆزۈڭلارغا قاراڭلار ! ئۆزۈڭلارنىڭ بەدىنىگە، ئەشۇ بەدىنىڭلاردىكى ئەڭ ئىنچىكە سىزىقچىلارغا، پۈتۈن زىھنىڭلار بىلەن قاراڭلار ! ئۇ يەردە، بارلىق ئەجدادلىرىڭلارنىڭ قىسمەتلىرى، ئوي پىكىرلىرى، تارىخى كەچۈرمىشلىرى خاتىرگە ئېلىنغان. ئەنە شۇ يەردە، مىللىي كىملىك بىلەن سۇغۇرلۇپ، سىلەرگىلا تەئەللۇق بولغان، شېئىرنىڭ يول خېتى بار.
زاھىر بۇرھان
مەن ئەقىلنىڭ دۇشمىنى بولغان شېئىر توغرىلىق سۆزلەۋاتىمەن.
زاھىر بۇرھان




بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   malik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-22 02:35  


Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 02:40:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
زاھىر بۇرھاننىڭ تېمىنىڭ داۋامى بار دىمىگىنگە قاراپ تۈگەپتۇ دەپ ئويلىدىم ئاخىرى،شۇنىڭ بىلەن بىللە ئۇنىڭ تېمىسنى قايتىدىن بىر ئوقۇپ چىقتىم ۋە بىر قىسىم قىزقارلىق گەپلىرنى ئېپىگىراپ قىلىپ ئىنكاس شەكىلدە كۆچۈرۈپ قويدۇم.
باللار،
زاھىر بۇرھان تالانتلىق بىر ناخشىچى،مۇزىكانىت بولغاندىن باشقا تالانتلىق  قىزىقچىكەن.ئۇ « قالتىس بىر مەيدان قىزقارلىق ئويۇن» قويۇپ جىمىپ قالغان يازغۇچىلار تورىنى جاللاندۇرۇش خىيالى باردەك قىلىدۇ .
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   malik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-22 02:44  


Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  94
يازما سانى: 465
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 6151
تۆھپە : 555
توردا: 442
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 03:03:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
زاھىركامنىڭ يازمىسىدىن نەقىل: جانابىي فرېدرىخ  نېتز شېنى(Fredrich Neitzsche) ئۆزىنىڭ ھوقۇق ئىرادىسى نەزەرىيىسىدە گىگانت ئادەملەرنى مۇتلەق ئۇستۇن ئورۇنغا قويۇپ ئۇنىڭ تارىختىكى ئورنىنى تۆۋەن دەرىجىلىك ئاۋامدىن  پەرىقلەندۈرۈپ مۇنداق دەيدۇ: " ئىنسانىيەتنى بەر بات بولۇش تەقدىرىدىن پەقەت خاسىيەتلىك ئادەملا قۇتقۇزالايدۇ. بىز چوقۇم شۇنى كۈتۈشكە مەجبۇر. خاسىيەتلىك ئادەم ئىنسانىيەتنىڭ ھەقىقى نىشانى، خاسىيەتلىك ئادەم زېمىننىڭ مەنىسى، ئۇ ئىنسانىيەتنىڭ قۇتقۇزغۇچىسى. چىنلىق، ياخشىلىق ، ۋە گۈزەللىكنىڭ سىموۋلى. خاسىيەتلىك ئادەم ئادەتتىكى ئادەمدىن نەچچە ھەسسە ئۇستۇن تۇرىدىغان تالانت ئىگىسى. ئۇ ھوقۇق ئىرادىسى ۋە پاراسەت ئىقتىدارى ئەڭ يۇقىرى پەللىگە يەتكەن ئادەم. ئىنسانىيەت ھازىرقى زامان دەۋرىگە قەدەم قويغاندىن كېيىن، ئىنتايىن ئەرزىمەس، ئاجىز ۋە قورقۇنچاق ھالغا چۇشۇپ قالدى. پەقەت خاسىيەتلىك ئادەملا ئىنسانىيەتتىن ھالقىپ تۇرۇپ ئۇلارغا رەھبەرلىك قىلالايدۇ، بارلىق قىممەتلەرنى قايتىدىن باھالايدۇ ۋە يارىتىدۇ مەڭگۈلۈك سانسارانى ئاياغلاشتۇرۇپ، ئىنسانىيەتنى ھالاكەتتىن قۇتقۇزىدۇ..."
ئۇنداقتا بىزنىڭ ئارىمىزدىمۇ خاسىيەتلىك ئادەملەر بارمۇ ؟ ئەلۋەتتە بار، لېكىن بىزنىڭ جاھىل خاراكتېرىمىزگە، خۇددى ۋىرۇس كەبى روھىيىتىمىزنى كېسەللىككە ئېلىپ بېرىۋاتقان، "ئېتىراپ قىلماسلىق" تىن ئىبارەت بۇ خاراكتېر ئاجىزلىقى، ئۆز ئىچىمىزدىن چىققان خاسىيەتلىك ئادەملەرنى بايقىشىمىزغا ھەم ئۇنى ئېتىراپ قىلىشىمىزغا شۇنداقلا ئۆز ئۆزىمىزگە توغرا باھا بېرىپ خاسىيەتلىك ئادەملىرىمىزنىڭ يېتەكلىشىگە ئىشىنىپ، ئۇ ئاچقان پارلاق يولدا مېڭىشىمىزغا توسالغۇ بولۇپ كەلدى.


زاھىركامنىڭ ‹‹خاسىيەتلىك ئادەم›› توغرىسىدىكى بۇ باياننى بۇ ئەركىن مۇلاھىزەگە قىستۇرىشىنىڭ پاسئان ۋە پاسئان ‹‹غەزەللىرى››گە چېتىشلىقى بارمىكىنە؟...


Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  717
يازما سانى: 154
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 415
تۆھپە : 0
توردا: 35
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 18:10:35 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھە دەپ قوي دەپ بىر ناخشا بولىدىغان

سەن ئوقسەن، مەن بولسام كامان تېخىچە،
ئەي ئوق،سەۋر ئەيلە، كاماندىن كەچمە!

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1772
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 88
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-8-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 20:16:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

يازمىللىرىمنى تولۇق ئوقۇغان تورداشلارنىڭ ئېسىگە، يازمىللىرىمنىڭ يەتتىنچى داۋامىدا ئەسكەرتىش بەرگەن، تۆۋەندىكى سۆزلىرىمنى تەكرارلايمەن.
قەدىرلىك تورداشلار يازمامنى تېخىمۇ ئېنىقلىققا ئىگە قىلىش ئۈچۈن، ئاساسى تىمىدىن سەل چەتنىگەن ھالدا ، تۆۋەندىكى قۇرلارنى سىلەرنىڭ كۆرۈپ چىقىشىڭلارغا سۇنۇشنى لايىق كۆردۇم......
ئاخىردا پاسئان شېئىرلىرى ھەققىدىكى مىسال ۋە شېئىرىيەت ھەققىدىكى قاراشلىرىم داۋام قىلىدۇ.


يازمىلىرىم ئاخىرلاشمىدى ئۇنى داۋام قىلىمەن.

پاسئان شېئىرلارغا قويۇلغان دىئاگنوز، مودېرنىزم ئېقىمىغا تەۋە بولغان قۇرۇلمىچىلىق ئېقىمىنىڭ شەكىل ئانالىز قىلىش ئۇسۇلى بۇيىچە تەھلىل قىلىنغىنى ئۈچۈن، بەزى تورداشلرنىڭ ئېڭىدا چۈشەنمەسلىك پاتىپاراقچىلىغى كېلىپ چىقماقتا. ئۇقۇشماسلىقنىڭ تېخىمۇ كېڭىيىپ زىددىيەتكە ئايلىنىپ كېتىشنىڭ ئالدىنى ئېلىش ئۈچۈن، مەن مودېرنىزم ئەدەبىياتىنىڭ دەسلەپكى چۈشەنچىلىرى ھەققىدە ئىزھات خاراكتېرلىك بىر نەرسە دېيىشنى لايىق كۆرۇپ قالدىم.
مودېرنىزىملىق مېتودنىڭ پەلسەپە ئاساسى - ئىدېئالىزم ۋە مېتافىزىكىنىڭ يادروسى - ئانتى ئەقىلىچلىك، يەنى ئەقىلنى ئىنكار قىلىش ئۇنىڭغا قارىشى تۇرۇش. XI X ئەسىرنىڭ ئوتتۇرلىرىدا پەيدا بولغان ئەقلىيلىككە قارىشى پەلسەپە تەجرىبىچىلىك ۋە ئىرادىچىلىك دېگەن ئىككى تارماققا شاخلىنىپ راۋاجلانغان. مودېرنىزم ئۇل تېشىنىڭ ئاساسچىسى كانت ئەقىلنى كەمسىتىش پەلسەپىسىدە، دۇنيانى بىلگىلى بولمايدۇ دەپ قارايدۇ. كانتنىڭ ئەقلىيلىككە قارىشى پەلسەپىسى ئۇنىڭ ئىستېتىكا قارىشىدىمۇ ئەكس ئەتكەن بولۇپ XI X ئەسىرنىڭ كىيىنكى يېرىمىدىن باشلاپ راۋاجلانغان ئىدېئالىستىك فورمالىزم ئىستىتىكىسىغىمۇ مەنبە بولدى. بۇلار مودېرنىزىملىق ئەدەبىياتقا بىۋاسىتە تەسىر كۆرسەتتى.ئۇنىڭ « گۈزەللىك - شەكىل دېمەك »  « گۈزەللىك تۇيغۇسى - تېزلىك تۇيغۇسى » ئىستېتىكا تەشەببۇسلىرى مۇدىرنىزىملىق ئەدەبىياتنىڭ تەرەققىيات ئاساسى بولغان ئېستېتىزىم، سىموۋلىزىم ، ۋە فورمالىزم ( شەكىلۋازلىق ) قاتارلىق ئېقىملارغا مۇھىم نەزەرىيىۋى ئاساس بولۇپ بەردى. ئۇنىڭدىن كېيىن مەيدانغا چىققان سۇبيېكتىپ ئىدېئالىستىك پەيلاسوپلارنىڭ تۇپ ئالاھىدىلىكىمۇ ئانتى ئەقىلىچلىك . كانت پەلسەپىسىدىكى تەجرىبىچىلىك ۋە ئىرادىچىلىك تەركىبى ماخ بىلەن ئافىنناليۇستا تەجرىبە تەنقىدچىلىككە، جون دىۋېدا پىراگماتىزمغا ئايلاندى. شوپېنخائۇئېردا ئىرادىچىلىك پەلسەپەسى، ھېنرى بىرگسوندا بولسا تويغۇچىلىق پەلسەپە سىستېمىسىنى پەيدا قىلدى. بۇلار ۋە سىگمۇند فروئىدنىڭ روھى ئانالىز تەلىماتى ( ئىنسان خاراكتېرىنى ئۈچ قاتلامغا بۆلۈپ چۈشەندۈرۈش.) لاۋرئېنىسنىڭ مەۋجۇدىيەتچىلىك پەلسەپىسى مەۋجۇدىيەتچىلىك پەلسەپىسىنىڭ ۋەكىللىرىدىن بولغان كىرگېيوگور ۋە نىتسېلارنىڭ ئېتىكىلىق قاراشلىرى بىلەن سەنئەت قاراشلىرى - مودېرنىزىملىق ئەدەبىياتنىڭ ئەقلىيلىكنى ئىنكار قىلغۇچى ماھىيىتىنى بەلگىلىگەن پەلسەپىۋى ۋە ئىستىلىستىك ئاساسلىرى بولۇپ ھېسابلىنىدۇ.مودېرنىزىملىق ئىجادىيەت  مېتودى ئۆز - ئۆزنى ئىپادىلەشنى تەشەببۇس قىلىدۇ. مودېرنىزمچىلار ماددىنى ئىنكار قىلىپ، روھقا ئېتىبار بېرىدۇ. ئۇلاردىكى ئورتاق خاھىش- ماددىي دۇنيانى ئەكىس ئەتتۈرمەسلىك، بەلكى روھنى ئەكس ئەتتۈرۈش. بۇ خىل ئىپادىچىلىك سۇبېيكتىپقا يۈزلىنىش ۋە رېئالىزملىق مېتودتىكى تاشقى دۇنياغا يۈزلىنىشكە نىسبەتەن قارىشى قۇتۇپتا تۇرىدۇ. سۇبيېكتىپكە يۈزلىنىشتە مودېرنىزمچىلار تاشقى دۇنيانىڭ رېئاللىقنى ۋە چىنلىقىنى ئىنكار قىلىدۇ. ئۇلار بىرلا خىل رېئاللىقنى يەنى « ئىچكىي رېئاللىق » « ئىخچاملانغان رېئاللىق » ياكى « پسىخىك رېئاللىق » نى ئېتىراب قىلىدۇ.

داۋامى بار

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  66
يازما سانى: 374
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 794
تۆھپە : 3
توردا: 350
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 21:18:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن زاھىركامنىڭ ناخشىلىرىنى بەكلە ياختۇرىمەن

ھايات ـ ھەربىر نەپەس ئۈچۈن ھېساپ بىرىشتۇر
ئالاقە مەنزىلى: 5951-7971-137
كوت-كوت نۇمۇرۇم: 1499827437

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  202
يازما سانى: 67
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 249
تۆھپە : 3
توردا: 68
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-9-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-22 21:42:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يازمىلىرىم ئاخىرلاشمىدى ئۇنى داۋام قىلىمەن.
     
         زاھىر بۇرھان ئەپەندى، سىزنىڭ يازمىلىرىڭىز خۇددى ناخشىڭىزدەكلا يېنىك، تېتىملىق چىقىپتۇ. مودىرنىزىمنىڭ پەلسەپە ئاساسىنى ياخشى ئىزاھلاپسىز!
         "ئەتىراپىڭلارغا زەن سېلىپ قاراڭلار ! بىر بىرىڭلارغا قاراڭلار !! ئۆزۈڭلارغا قاراڭلار ! ئۆزۈڭلارنىڭ بەدىنىگە، ئەشۇ بەدىنىڭلاردىكى ئەڭ ئىنچىكە سىزىقچىلارغا، پۈتۈن زىھنىڭلار بىلەن قاراڭلار ! ئۇ يەردە، بارلىق ئەجدادلىرىڭلارنىڭ قىسمەتلىرى، ئوي پىكىرلىرى، تارىخى كەچۈرمىشلىرى خاتىرگە ئېلىنغان. ئەنە شۇ يەردە، مىللىي كىملىك بىلەن سۇغۇرلۇپ، سىلەرگىلا تەئەللۇق بولغان، شېئىرنىڭ يول خېتى بار."
         ئۈستىدىكى ئاۋۇ قىزىل بويالغان قۇرلار ھەقىقەتەن سەمىمىي ئېيتىلغان ھەق سۆزلەر ئىكەن. بىلمدىم، مالىك ئەپەندىگە قەيىرى قىزىقارلىق تۇيۇلدىكىن؟

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئەركىن تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-22 21:46  


ئىزىڭدىن تىكەن ئۈنسە،
ئەۋلادىڭنىڭ پۇتىغا كىرەر!

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  486
يازما سانى: 68
نادىر تېمىسى: 1
تېللا: 292
تۆھپە : 16
توردا: 25
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-23 00:06:29 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
زاھىر كامنىڭ  يازغانلىرىدا يىڭى گەپلەر باركەن، ئويلىنىپ باقساق بولغۇدەك.

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  112
يازما سانى: 268
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 724
تۆھپە : 4
توردا: 208
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-23 01:09:39 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

زاھىر بۇرھان:

مەزكۇر يازمام ئەقلى يەكۈنچىلەرنىڭ تەھلىلىنى رەت قىلىدۇ.
سەۋەبى ؛ مەن ئەقىلنىڭ دۇشمىنى بولغان شېئىر توغرىلىق سۆزلەۋاتىمەن.

پاسئان ‹شېئىر يېزىشتىن بۇرۇن ھېچنىمە ئويلىمىغان، ھېچنىمە ئويلىمىغىنى ئۈچۈنلا ئۇ  ئۆز قەلبىگە سادىق بولالىغان›.

مېنىڭ نەزىرىمدىكى ھەقىقى شېئىر ، ئەنە شۇ، لوگىكىلىق  باغلىنىش بولمىغان، ئىككى خىل ئۇقۇمدىكى جۈملىنى، بىرخىل ئىدىيە  سىيۇژىتىغا ماسلاشتۇرۇش جەريانىدۇر


شېئىر ئەدەبىيات ئەمەس ئۇ باشقا بىر پەن.

شېئىر يازغۇچى، سانسارادىن قول ئۇزۇپ نېرۋاناغا يەتمەكچى بولغان راھىب كەبى ئۆز چوڭقۇرلىقىغا شۇڭغۇغاندىلا يېتىپ كېلىۋاتقان سانسىز ئۇچۇر ئىچىدىن ئۆزىنىڭ تىلىنى تاپالايدۇ.

(جاللات: پاسىئان شېئىرلىرىدا پەلسەپە يوق .مەنە يۇكلەنمىسىمۇ يوق .دىن يۇكلەنمىسىمۇ يوق .ئۇلار مەۋجۇدىيەت قارشىلىغىدا تۇرۇپ ،ھەممىدىن قۇرۇغدىنىپ تۇرۇپ يوقلۇقتا ياشايدۇ)

غەزەل دېگەن نېمە؟ بارماق ۋەزىن، ئارزۇ ۋەزىن، قاپىيە... پائىلاتۇن پائىلۇن...رېتىم تاكىتلىرىمۇ؟ كىم بىزگە شېئىرىيەتنىڭ بۇ قائىدىللىرىنى بېكىتىپ بەردى؟ ئۇنى مۇقەدەس مىزان ئورنىدا ئۈنسىز قوبۇل قىلىش بىزنىڭ ۋەزىپىمىزمۇ؟ قائىدە - قانۇنىيەت چېقىلغىلى بولمايدىغان نەرسىمۇ؟

بىز روھىيەت ئىلمىگە ئائىت ھەرقانداق بىر پەنگە، يۈرەكلىك چىقىلىپ بېقىشىمىز كېرەك

...نېمە ئۈچۈن قائىدە قانۇنىيەت رامكىسى ئىچىدە قەلەندەرلەر كوچىسىنى كېزىپ يۈرىمىز ؟

...مېنىڭچە ئۇ بىر ئەۋلىيا نورمال كىشىلەر بىلىپ بولالمايدىغان سىرلىق غەزىنىنىڭ ئاچقۇچى ئۇنىڭغا ئۇچىراپ قالدىمۇ كىم بىلىدۇ...

بەزىلەرنىڭ، دۇنيا قارىشىمدىن گۇمانلىنىدىغانلىقىنى بىلىمەن

چۈنكى «ئىتلار قاۋاۋېرىدۇ كارۋان  ئۆز يولىدا » دېگەن تەمسىل مېنىڭ ياشاش مىزانىم

ئۆزۈڭلارنى قېزىڭلار قېرىنداشلىرىم !
خۇددى پاسئاندەك ئۆزۈڭلارغا دىققەت قىلىڭلار. ئىچىڭلارنى قېدىرىپ تەكشۈرۈڭلار !
  پۈتۈن بەدىنىڭلار، قولۇڭلاردىكى ئەڭ ئىنچىكە سىزىقچىلارغىچە،  ئىنتايىن زەن سېلىپ، سىنچىلاپ قاراڭلار ! ئۇ يەردە، ئەنە شۇ ئىنچىكى سىزىقچىلاردا، سىلەر ئىزلەۋاتقان شېئىرنىڭ يول خەرىتىسى بار. ئۇ يەردە، ھاياتىڭلاردىكى جىمىي قىسمەتلەرنىڭ قالدۇرغان ئىزلىرى بار

شېئىر ئەقىلنى رەت قىلىدۇ چۈنكى، ئەقىل تار دائىردىكى بىلىشنىڭ، يۈزەكى يەكۇنى . شېئىر بولسا، ئىنساننى چەكسىز بىلىشكە روخسەت قىلغان، رۇخسەت قىلغۇچىنىڭ ئۇچۇرى

زاھىر بۇرھاننىڭ << يازما>> سىدىكى يۇقارقى ئۈزۈندىلەرگە قاراپ، بۇ ھەقتە مۇنازىرە  قىلىشنىڭ قىلچە ئەھمىيىتى  ۋە زۆرۇرىيىتى يوقلىغىنى ھېس قىلدىم.چۈنكى مېنىڭ ياشاش مىزانىممۇ خۇددى زاھىر بۇرھاننىڭكى بىلەن ئوخشاش!

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئەھەدى تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-23 01:13  


شىئېر جېنىمدۇر ، شىئېر  ۋىجدانىم،شىئېر قېنىمدۇر ، شىئېر گۈلخانىم.

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1839
يازما سانى: 24
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 62
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-23 02:22:58 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
زاھىر بۇرھاننىڭ ماقالىسىنىڭ داۋامى چىقسۇن.
ئاڭغىچە سۈكۈت...
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   malik تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-23 02:24  


كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش


يازغۇچىلار تورىمىزنىڭ يېڭى بېتى ئېچىۋىتىلگىنىگە:
يانفون نۇسخىسى|新疆作家网
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش