 |
ئېزىز ھېيت كۈن :يوقلۇقنىڭ نىگاھى»«پايانسىز بوشلۇققا خىتاپ»«ئۇلۇغ باش پىلانلىغۇچى »قاتارلىقلارنىڭ ھەممىسى تەسەۋۇر.تەسەۋۇر نوقتىسىدىن ئۇ شئېىرلار مېنىڭچە بولىدۇ.رىياللىق ۋە ئەقىل نوقتىسىدىن بولمايدۇ ئەلۋەتتە.
% @1 [% T( e, z1 @, R
. r9 a( b0 R% x8 x% hپاسئان: مەلۇم مەنىدىن ئېيتقاندا، تەسەۋۋۇرنىمۇ ئەقىل، ھېسسىيات ئامىللىرىدىن ئايرىپ قارىمايمىز. چۈنكى، تەسەۋۋۇر قىلغۇچىمۇ ئادەم. ئادەم ئۇ كونكرېت رېئاللىقنىڭ مەركىزى بولۇش سۈپىتىدە، ئۆزىنىڭ تەسەۋۋۇر، ئوي، خىياللىرى ئارقىلىق سىز كۆزدە تۇتۇۋاتقان رېئاللىقنى تولۇقلايدۇ ۋە كېڭەيتىدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە، سىزنىڭ تېكىستلىرىڭىز «رېئاللىق» ۋە «ئەقىل»نى رەت قىلغۇدەك دەرىجىدە ئەمەس. تېكىتتىكى «مەن»مۇ ئوقۇرمەنلەر ئەقلىي بىلىش ئارقىلىق كىملىكىگە دېئاگىنوز قويالايدىغان ئادەتتىكى پىرسۇناژدۇر. شۇڭا، ئۇلارنى ئەقىل ۋە رېئاللىق نۇقتىسىدىن قوبۇل قىلىشقا تامامەن بولىدۇ. بولمايدۇ دېيىشكە توغرا كەلسە، «مەن»نىڭ شېئىرىي مەنىگە بولغان تونۇشىدىكى كەملىكنى كۆرسىتىپ ئۆتۈش كېرەك. چۈنكى ئۇنىڭ تەڭرىگە، يوقلۇققا، بارلىققا بولغان تونۇشى شۈنچىلىك ئاددىي ۋە ئېنىق، كەسكىن ھەمدە مەجبۇرىيدۇر. ھالبۇكى، بۇلار شېئىرىي كىملىك داۋاملىق رەت قىلىدىغان تاشلاندۇق نەرسىلەردۇر.
; Z, Y6 s" f* w* Y7 @2 n3 b! E, U+ J2 M8 k; x7 x( r
ئېزىز ھېيت كۈن: سىز يېڭىچە ئىپادىلەشنى ئەنئەنەنىڭ چىرايلىق يۈزى،يېڭىچە شئېىريەتتە كۆزدە تۇتۇلغان يېڭىلىق بولسا شئېىرىي مەنىنىڭ نىمىلىكىگە قارىتىلغان دەپسىز.«غەزەللەر»ىڭىزدە گەۋدىلەنگىنى بولسا ئىپادىلەيدىغان مەنانىڭ يېڭى بولۇشىغا قارىغاندا غۇۋا ئىپادىلەش ھەتتا سېزىش-ھېس قىلىشقا ئىمكان قالدۇرماسلىق 40-«غەزەل»ىڭىزگىچە ئىزچىللاشقان.40-غەزىلىڭىزدىن باشلاپ سەل-پەل ئوچۇقلىشىش ۋە تىل ئادىتىمىز ئۇيغۇنلىشىش كۆرۈلۈشكە باشلايدۇ.ئەنئەنىچىمۇ بولماسلىق،يېڭىچە ئىپادىلەش تەرەپداررىمۇ بولماسلىق،ھېچنىمىزىمدا تۇرۇش سىزنىڭ مەيدانىڭىز ئەمەسمۇ؟ % r; ~# t: w% f" c" X6 Q
9 ^' N. R1 F3 U3 U' @5 j9 oپاسئان: سىز يەنىلا مەسىلىنىڭ پوستىغا ئېسىلىۋاتىسىز. مېنىڭچە، غەزەللىرىمدىكى مەنە غۇۋالىقىنى كەلتۈرۈپ چىقارغان بىۋاسىتە ئامىل سىز ئېيتقاندەك ئىپادىلەش ئۇسۇلىدىكى يېڭىلىق بولماستىن، دەل مەنىنىڭ ئۆزىدۇر. شېئىرىي مەنىگە قانداق قارايدىغانلىقىم شېئىرىي كىملىكىمنى بەلگىلىگەن. شېئىرىي مەنىگە بولغان مەيدانىمىز بىزنىڭ يېڭى ياكى كونا ئىكەنلىكىمىزگە ھۆكۈم قىلىشتىكى بىردىنبىر شەرتتۇر. كونىلار شېئىرنى ۋاسىتە دەپ قارايدۇ. يېڭىلار ياكى مەن يېڭى دەپ قارايدىغانلار بولسا شېئىرنى مەۋجۇدىيەتنىڭ ئالاھىدە بىر خىل شەكلى دەپ قارايدۇ. مەن ئاۋال ھېچنېمىدە چىڭ تۇرغۇچى. ھېچنېمىزم بولسا ھېچنېمىدە تۇرغۇچىلاردا ساقلىنىپ تۇرىدىغان ئورتاقلىقتۇر. دېمەك، ھېچنېمىزمچىلارنىڭمۇ ئەنئەنىسى بار. ئۇلارنىڭمۇ يېڭىچە ئىپادىلەش ئۇسۇللىرى بار. ھالبۇكى، يېڭىچە ئىپادىلەش ئۇسۇللىرىنى ئۇلار مەقسەت دەپ قارىمايدۇ. شۇڭا، بۇنداق تېكىستلەر بەزىدە ئاددىي، بەزىدە مۇرەككەپ ھالەتتە تەبىئىي خاتىرىلىنىدۇ.
& D* e3 b/ f0 v) X* I1 [
1 j2 A, K7 b6 G( ^. ]; s بۇ يازمىنى ئاخىرىدا پاسئان تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-8-11 16:23
$ @' r8 l: o& z* \& U
$ g9 ?# L& g* I# A+ B6 L
|
 |