ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

بولاق ئىچىگە تۇلۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ تىل ئەدىبىيات دەرىسلىكى ئۈچ يىللىق دەرىسلىك لاھىيىسى قاچىلانغان دە

تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ تىل-ئەدەبىيات دەرسلىك لايىھىسى7-يىللىق تىل ئەدەبىيات مۇكەممەل دەرىسلك لاھىيىسى بۇلۇپ تورداشلارنىڭ پ

ئەركىن سىدىق 2011-يىلى 10-ئاينىڭ 2-كۈنى 120 يەھۇدىلارنىڭ قانداق قىل

2012-يىلدىكى ئوتتۇرا شەرىقتىكى قانلىق ئاۋارىيە http://play

ئافغانىستان خەلقى ئامېرىكا ئەسكەرلىرىنىڭ قۇرئان كەرىمنى كۆيدۈرگەنلىكىگە ئېتىراز بىلدۈردى2398«خەلق گېزىتى»نىڭ 21-فېۋرال ئىسلامئاباد

http://player.youku.com/player.php/sid/XMzQwMDY0ODg0/v.swf

2946 تۈركىيەنىڭ تارىخىي ئاسار-ئەتىقىلەر ئەڭ كۆپ بولغان شەرقىي ۋە شەرقىي جەنۇب رايونلىرى تۈركىيى

«گۈل چاي»نى بىلەمسىز؟ 2585كىشىلەر گۈلچاي دە

خوتەن قاشتېشىنى بىلەمسىز؟ http://www.uy11.com/bizak/rasim/24.gif  خ

ئۇيغۇر دوكتۇر رەيھان ئەسئەت-ئامىرىكا ئادوۋكاتلار يېغىنىدا رەيھان ئەسەت شىنجاڭ ئۇنۋېرستىتى قانۇن ئىنىستوتىنىڭ ئو

3285 يېقىندا قازاقىستاندىكى «مىر» نەشرىياتىدىن ئارخېئولوگ ئابدۇكېرىمسابىتو

قانات ئىسلام ئامىرىكا كەسپى بوكىس سەھنىسىدە http://player.56.com/v_NjUxNTgzMDQ.swf]

1924192319221921

2409 مىلادىدىن بۇرۇن ۋە كېيىن ئۇيغۇرلارنىڭ قەدىمكى ئاتا-بوۋىسى بولغان تۇغلۇقلار شەرقىي ۋە غەربى ق

شىنجاڭ شىڭشىسەينىڭ ئاخىرقى كۈنلىرى 2436 سەي جىنسوڭ 1949- يىلى شېڭ شىسەي گومىنداڭ بىلەن بىللە تەيۋەنگە كىتىپ «دۆلەت مۇداپىيە

قەدىمكى ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ چاۋشىيەندە قوللىنىلىشى ئۆمەرجان نۇرى 2521 ئىلاۋە تارىخ پەنلەر دوكتو

بىرقىسىم تورداشلارنىڭ توردا QQ توپلىرىدا سۆزلەشكەندە، يۇقار

بۇ ئادەملەر نىمىدىگەن رەھىمسىزلىشىپ كەتكەن ئەڭ ياخشىسى يۈرىكى ئاجىزلار بۇ فىلىمىنى كۆرمەڭلار ،

بۇ تىمىنى ئۈنچىلەر تورىدا كۈرۈپ ئازغان ياشلىرمىز

3067 نۇرغۇن ئاياللار كىچىك ئىشلارغا دىققەت قىلماي ياكى بىپەرۋاسىزلىق قىلىپ ئېرىنىڭ ياكى مۇھابىتىنىڭ ئۆشلىكىن

-مارت ئاياللار بايرىمى قانداق بارلىققا كەلگەن ؟ 2532 "8-مارت"خانىم قىزلار بايرىمى بولسا خەل

بىز خېمىيىلىك ماددىلارنى قانچىلىك يەۋاتىمىز ئەنبۇسى(ياپونىيە) ماقالىمىزنىڭ ئاپتورى

3491 پىژغىرىم ئىسسىقتا كىشىلەر تاۋۇزنى توڭلاتقۇدا توڭدۇرۇپ يەپ ئۇسسۇزلۇقىنى با

2859 ئالدى بىلەن سىزگە دەپ قوياي، سىزئالداندىڭىز! بۇ يەردە قانداقتۇر بىر گۈزە

بىر يىگىت بىر قىزنى ھەقىقى ياخشى كۆرۈپ قالغاندا،يىگىت قىزنىڭ ئاۋازىغا ئىنتايىن سەزگۈر ب

مۇنداق ئالتە خىل بالا ئەڭ ئەقىللىق ئادەم ئۆز بالىسىنىڭ تېخىمۇ ئەقى

زامانىمىزدىكى بىر دادىنىڭ ئوغلىغا قىلغان نەسھىتى .1ماشىنىنىڭ ئەڭ ئەرزىنىنى سىتىۋال؛ئۆينىڭ ئەڭ

ئەرلەر نىمىشقا خۇتۇنىنى ئۇرىدۇ؟ ئەرلەر نېمىشقا خوتۇنىنى ئۇرىدۇ

سىز مۇھەببەتلىشىشنى بىلەمسىز ؟ http://www.uy11.com/bizak/rasim/52.gif 1 - ت

3288 30- ماي سەھىيە مىنىستىرلىكى تۇنجى قېتىم «جۇڭگونىڭ تاماكا چېكىشنىڭ سالامەتلىككە زىيانلىق ئىكەنل

ئۇخلاشتىن ئىلگىر 5 ئىشنى ئۇنتۇماڭ 2522 1 .چىش چوتكىلاڭ ۋە يۇز يۇيۇڭ

چىرايىلىقىنىڭ قىلىقىمۇ چىرايىلىق بولىدۇ. ئ

بىر تورخانا باشقۇرغۇچىسىنىڭ ئۆلۈۋېلىش ئالدىدىكى ۋەسىيىتى 536 بىر تورخانا باشقۇرغۇچىسىنىڭ ئۆلۈۋېلىش ئالدىد

جاۋابىنى تاپالىسىڭىز كۈلۈپ تىلىقىپ قالىسىز http://www.uy11.com/bizak/rasim/14.gif 1.بىر تاكسى شوپۇرى

تېپىشماق قارىغا

چۈش تەبىرى 2497 1 – ق

سۇن ۋۇكۇڭنىڭ چىشى مايمۇن ئىكەنلىكىنىڭ ئىسپاتلىرى « غەربكە ساياھەت » فىلىمى قويۇلغاندىن كېيى

چوقۇم بىلىۋېلىشقا تېگىشلىك كومپىيۇتېر بىلىملىرى http://www.hawar.cn/rasim/hawar/20110705/20110705_707080.jpg 1. CMOS دىن قات

ئوقۇتقۇچىلاركومپىيۇتېرئىمتىھانى ئۈچۈن 1 كومپيۇتېرنىڭ مەركىزى بىر تەرەپ قىلغۇچىسى مىكرو بىر

كومپۇيۇتېرىڭىز قىزمۇ ياكى ئۇغۇلمۇ؟ سىناپ بېقىڭ ... كومپىيۇتېرنىڭمۇ قىز ياكى ئوغۇلغا ئايرىلدىغان

بۇزۇلغان بارماق دېسكىنى ئەسلىگە كەلتۈرۈشنى ئۆگىنىۋېلىڭ (رەسىملىك) نۇرغۇن دوستلار بارماق دىسكا سېتىۋېلىش جەري

QQ رىڭىز قانچە پۇلغا يارايدۇ بىلىپ باققۇڭىز باما ؟ ماۋۇ تور بىكەتكە كىرىپ كۈرۈپ بېقىڭ : مىنى

يېقىندا تىڭشۈن(چچ شىركىتى) جۇڭگۇ تىلگىرافى(180/189/133/153)بىلەن بىرل

تاۋباۋدىن مال زاكاس قىلغاندا پۇل تۆلەپ بولغاندىن كىيىن ئادەتتە سودىنىڭ ئاخىرلىششى ئۈچۈن 10 كۈن ۋاقىت بەلگىلەنگەن، مۇشۇ 10

ئىگىلىك تىكلەش ئۈچۈن پۇل بولمىسا قانداق قىلش كىرەك؟2302 ئىگىلىك تىكلەش ئۈچۈن پۇل بولمىسا قانداق قىلش كى

1.) مەخپىي نومۇرىنى بىكار قىلماقچى بولغان Excel ھۆججىتىنى ئاچىمىز. 2.) قورال ئىستونىدىن(工具) (宏) (录制新宏

ئەپچىل چارە : ئوقۇيالمايدىغان خەنزۇچە خەت ئۇچراپ قالسا توردا ماتىرىيال كۆرۈش جەريانىدا بەزى ئوقۇيالمايدىغا

ئالما شىركىتى شىنجاڭدا ئوتتۇرا ئاسىيە تېخنىكا تەتقىقات ئىشخانىسى قۇردى http://player.youku.com/player.php/sid/XMjI3NjI4Njg=/v.swf

يېقىندا ئەنگلىيىدە چىقىدىغان > 15 يىل ئىچىدە دۇنيانى ئۆزگەرتىدىغان 15 تو

ھۆججەت سومكىلىرىنى گۈزەللەشتۈرۈش دىتالى بۇ دىتالنىڭ ئارتۇقچىلىقى، سىز كومپىي

384385 بەك ياخشىكەن جۇمۇ مەنمۇ بىر قانچە مۇزىكا ئ

928 كومپىيۇتېرنىڭ كۈنسايىن ئومۇملىشىغا ئەگىشىپ،كىشىلەر كومپىيۇتېردا ماتىرىيال كۆرۈشكە ئادەتلىن

تېلفۇنغا ئۇيغۇرچە قاچىلاش سىناق مەيدانى:nokia 5800 ،،

4684 http://player.youku.com/player.php/sid/XNjA3NjMxNTI0/v.swf ئالما شىركىتى 9-ئاينىڭ 11-

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا مەشھۇر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2014-4-13 20:20 ئەسسالامۇئەلەيكۇم تورد

Android يانفونىنى ئىشلىتىدىغانلار يانفوننى WiFi سىمسىز تورىغا ئۇلاپ ئىشلەتمەكچى بولسا يانفون تەڭشەك رايونىغا

بۇ دىتال ئارقىلىق java قوللايدىغان تېلىفۇنلاردا قۇرئان ئۇقۇش

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا نۇرلان تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2013-8-20 08:44 ئەقلى دەرىس جەدىۋىلى (

بۇ ئىلكىتابلارنى چۇشۇرۋېلىڭ كىتاپلارنىڭ تۈرى ۋە تىزىم

قوش مەسچىت (ھىكايە)،ئوقۇپ بىقىڭ ،

ھەرقانداق ناخشا-فىلىملارنى چۈشۈرەلەيدىغان دېتال(ئۇيغۇرچە)-ئاپشاركا -چۈشۈرۋېلىڭ ئەسسالام دوستلار ياخشىمۇ سىلەر ... يېڭى يىلدا يېڭى

ئۇيغۇرچە تىز-تىز خەت بېسىشنى ئۈگۈنۈش دىتالى?㻷??Ԙ??teztez.rar ?㻷??Ԙ??teztez.rar بۇ يازمىنى ئاخىرىد

يېقىندا خەنزۇلارنىڭ يۇمشاق دىتال بازىسى دەپ ئاتىلىدىغان بىر توربەت باركەن.دۇوتې دەپ،مۇشۇ تورب

مەزكۇر دىتالنى ئىشلەتمەي تۇرۇپمۇ flash ھالەتتى

جەمئىي مىكروبلوگ 864 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 4894|ئىنكاس: 3

كىنويېڭى لاھىيەmp3

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

448

تېما

478

يازما

8600

جۇغلانما

مۇنبەر باشلىقى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
2627 سەر
تۆھپە
1624 سەر
تىللا
1229 دانە
جەۋھەر
3 دانە
ئۇيغۇر
يېڭى لاھىيە
# N2 C9 @) r! W4 z7 k) G2 t(فىليەتون)
3 O0 b3 M; `* hئابدۇلھەمىت ياسىن

7 A. C7 E& R  Dھايۋاناتلار پادىشاھلىقىنىڭ مالىيە مىنىستىرلىكىدە، بۇ يىللىق باج كىرىمى ھېسابلىغاندا ھەممەيلەن ناھايىتى چۆچۈپ كېتىپتۇ. چۈنكى يېقىنقى يىللاردىن بىرى ئىشلەپچىقىرىش مىقدارى يىلمۇ- يىل ئېشىپ، سانائەت ئۇچقاندەك تەرەققى قىلىۋاتقان بولسىمۇ بىراق باجدىن كىرگەن كىرىم زور دەرىجىدە تۆۋەنلەپ كەتكەنىدى.5 z* ~1 K; _/ O. G! n: T$ v. j( n
- بۇ نېمە گەپ؟ دەپ ۋارقىرىدى  مالىيە مىنىستىرى قۇلان غەزەبلىنىپ:- دەرھال تەكشۈرۈپ كۆرۈڭلار، شونچە زور مىقداردىكى ئىقتىساد نەگە كېتىدۇ؟
! V0 u' L/ P" D# o, Gقۇلاننىڭ بۇ سۆزى بويىچە مالىيە مىنىستىرلىگىدىكى ھەممەيلەن دەرھال تەكشۈرۈپ، ئىنچىكە تەھلىل قىلغاندىن كېيىن، ئۇلارغا ئايان بولدىكى كىشىنى ھەقىقەتەن چۆچۈتكىدەك زور مىقداردىكى پۇل ئىز- دېرەكسىز يوقاپ كىتىپتۇ. ئۇلار تېخىمۇ ئىنچىكە تەھلىل قىلىش، ئىز قوغلاپ تەكشۈرۈش ئارقىلىق بۇ پۇللارنىڭ پارا- سوۋغات ئۈچۈن سەرىپ قىلىنغانلىقىنى، پارىدىن باج ئالغىلى بولمىغانلىقتىن، باج كىرىمىنىڭ تۆۋەنلەپ كىتىۋاتقانلىقى مەلۇم بولدى. مىىستىر قۇلاننىڭ بۇ ئىشنى يۇقىرىغا قانداق مەلۇم قىلىشى مەسىلىسىدە تازا بېشى قاتتى. چۈنكى بۇنى ئەينەن مەلۇم قىلسا بىرەر رەھبەر ئۆزىگە ئېلىۋالىدۇ- دە، مىنىستىر قولان ئۆز پۇتىغا ئۆزى پالتا ئۇرغان بولاتتى، بۇ چاغدا مالىيە مىنىستىرلىكىدىكى باشقا ھايۋانلار پارا ھەققىدە مۇنازىرىگە چۈشكەنىدى:# U9 T) m; n+ Y
- مۇشۇ پارىخورلۇقنى چەكلەش توغرۇلۇق دۆلەت نۇرغۇن تەدبىرلەرنى قوللانغان بولسىمۇ يەيدىغان، بىرىدىغانلار خۇددى كىچىك بالىغا «قىلما» دېسە ئىككىنى زىيادە قىلغاندەك نەپسانىيەتچىلىك ئېشىپ كېتىۋاتىغۇ؟،- دېدى. ھېسابچى ئۆتەك تىرىكىپ:
6 R) D; r& g' g, ~4 }0 b- مۇشۇ باشلىقلارنىڭ نەپىسى بەكمۇ يوغىناپ كەتتى، ئۇلارنى قايتىدىن تەرتىپكە سېلىش كېرەك،- دەپ قاينىدى خاتىرىلىگۈچى تىكە.
% @) u1 w* S! ~! P* {- ياق، گۇناھ ئۇلاردىلا ئەمەس،- دېدى ئىنەك چوڭقۇر ئويلانغان ھالدا،- مېنىڭچە ھەممىدىن مۇھىم مەسىلە پارا بىرىدىغانلاردا ئەگەر ھېچكىم پار بەرمىسىە باشلىقلارمۇ چىرىكلەشمەيتتى، ئىشلارمۇ ئادىل يۈرىشەتتى.
5 M& V; n' ^7 t2 t* f- جەمئىيەتنى چىرىتىدىغان مۇشۇ پارىخورلۇق زادى چەكلىنىشى كېرەك،- دەپ توۋلىدى توشقان.
6 e& F/ Y+ I% c; ]5 H  O" I! ]0 {- ياق،- دەپ سۆزىنى باشلىدى كومپىيوتىر ئالدىدا كۆزەينىگىنى بۇرنىغا چۈشۈرۈپ قويۇپ ئولتۇرغان مايمۇن،- سىلە بۇ پارىخورلۇق، چىرىكلىشىش دېگەننى ئۇنچىۋالا ئاددى ئىش چاغلىماڭلار، ھازىر بۇ ئىش جەمئىيەتنىڭ پۈتكۈل ھۈجەيرە تۇمۇرلىرىغىچە كېڭىيىپ كەتتى. شۇڭا ئۇنى «چەكلەيمەن» دېيىش ئەخمىقانىلىق ئۇنىڭ ئۈستىگە بۇ پارىخورلۇق دېگەننى ھازىرقى ۋاقىتتا جەمئىيەتنىڭ ئالغا بېسىش قەدىمىنى تىزلىتىدىغان بىر خىل ئۇسۇل بولۇپ قالدى. نېمىشقا دېسەڭلار رەسمىيەت- قائىدىلەر بەكمۇ كۆپ بولۇپ كەتكەن ھازىرقى زاماندا ئىشلارنى پارا بىرىش يولى بىلەن ھەل قىلىش ئەڭ مۇۋاپىق. مەسىلەن: پارا بەرمەي بىر يىلدا ھەل قىلغىلى  بولمايدىغان ئىشنى پارا- سوۋغات ئارقىلىق بىر كۈندىلا ھەل قىلىمىز، ئەگەر پارىنى چەكلىسە پىرىنسىپ قائىدىلەر يەنىمۇ كۆپىيىپ كېتىدۇ- دە، ئىشلار تېخىمۇ تەسلىشىدۇ. ئىقتىسادنىڭ تەرەققى قىلىشى، زامانىۋىلاشتۇرۇشقىمۇ پايدىسىز. ھازىر ئازراقلا بىر نېمە سۇڭگىتىۋەتسەك نېمە ئىش قىلىمەن دېسەك قىلالايمىز، شۇنداق ئەمەسمۇ؟- t. n1 x; i6 U+ W# a# P: L
- راست بۇ تەرىپىمۇ بار،- دېدى ئۆچكە ساقىلىنى سىلاپ تۇرۇپ. باشقىلارمۇ بۇ پىكىرگە خېلىلا قايىل بولۇپ قېلىشتى.+ R; O$ l- h) C& h1 {
دۆلەتكە بۇ يىلقى باج كىرىم خام چوتىنى قانداق مەلۇم قىلىشنى بىلەلمەي بېشى قېتىپ ئولتۇرغان مىنىستىر قۇلان تۆۋەندىكىلەرنىڭ باشقا بىر مەسىلىنى تالىشىۋاتقانلىقىنى كۆرۈپ:
$ {5 n, w7 Y0 n+ E: m" @- بۇ ئىشنى، تالاش- تارتىشنى قويۇپ باج كىرىمىنى يۇقىرىغا قانداق مەلۇم قىلىش ئىشىنى ئويلىشىڭلار،- دەپ ۋارقىرىدى. مۇئاۋىن مېنىستىر خېچىرمۇ:
9 M9 Y, C1 F4 w  T/ p7 A, Y6 t: k* `- شۇنداق، باج كىرىمىنى بۇنداق تۆۋەن يوللىساق بولمايدۇ- دە، بىر ئامال تاپايلى كۆپچىلىك،- دېدى.
/ q- p6 T$ s) j  Z% n2 Sئېشەك ئويلىمايلا:
7 W# s3 ]. S" S0 a9 e/ M/ U- بولمىسا باش كېتىدۇ، دېسىلە قۇلان چوڭ،- دېدى. بۇ گەپنى ئاڭلاپ قاتتىق ئاچچىقى كەلگەن قۇلان زەردە بىلەن:) h+ d. ?+ \& b( ~8 s# v1 A& ^: B
- مېنىڭ بېشىمدىن ئەنسىرىمەي ئۆزلىرىنىڭ بېشىدىن غەم يېسىلە غۇجام!- دېدى.! H, Z$ z& c, J5 h. Y
دەل شۇ چاغدا مەن بىر ئامال تاپتىم دەپ ۋارقىرىدى مايمۇن خۇشاللىق بىلەن. بۇنى ئاڭلىغان قۇلان:! q- E8 D, O# T) k9 I) e1 N
- قېنى تېز ئېيتىسلا،- دېدى.9 p# n/ N4 ~7 B: u2 e0 r$ E) i
مايمۇن ئۇلۇغ بىر تىنىۋەتكەندىن كېيىن:1 Q) Q" L" E% H
- ھۆرمەتلىك مىنىستىر قۇلان جاناپلىرى، مۇشۇ يەردە ھەممەيلەن ئېغىزلىرىدا دېمىگىنى بىلەن  كۆڭلىدە پارىخورلۇقنىڭ چەكلىنىشىنى پەقەتلا خالىمايدۇ ھەم بۇنىڭ ئىچىدە پارا بەرمىگەن، ئالمىغانلار يوق دېسە مەن ئىشەنمەيمەن. بۇ ھەم ھەممىڭلارنىڭ ئۆزەڭلارغا ئايان، بىزلا ئەمەس پۈتۈن مەملىكەت مىياسىدا شۇنداق، تۇرمۇشىمىزدا پارا- سوۋغات كەم بولسا بولمايدۇ. شۇڭا بىز جەمئىيەتتە شۇنچىۋالا ئاشكارا قائىدىلىشىپ كەتكەن بۇ ئىشنى تۇسۇشنىڭ ئورنىغا يۇقىرىدىكىلەرگە پارا ئېلىش- بىرىشنى قانۇن- تۈزۈملەشتۇرۇش تەكلىپىنى بەرسەك، يەنى ھەممە ئىش پارا بىلەن يۈرىشىدىغان بولسا، رەسمىيەت، پىرىنسىپ دېگەنلەرنى چۆرۈپ تاشلاش يېڭىچە قەدەم بىلەن ئىقتىسادى قۇرۇلۇشقا زېمىن ھازىرلاش تەكلىپىنى بەرسەك، بىرىنچىدىن باجدىن كېلىدىغان مالىيە كىرىمىنى يۇقىرىغا قانداق يوللاش باش قېتىقچىلىقىدىن قۇتۇلىمىز. ئىككىنچىدىن يۇقىرىغا يېڭى بۆسۈش خاراكتىرىدىكى لاھىيەنى سۇنغىنىمىز ئۈچۈن كاتتا ئىنئاملار بىلەن تەقدىرلىنىمىز.
3 n8 p0 m$ B7 \& i2 y$ c" |" Kمايمۇننىڭ سۆزلىرنى ئاڭلاپ مىنىستىر قۇلاننىڭ چىرايىغا كۈلكە يۈگۈردى ۋە بېشىنى رازىمەنلىك بىلەن لىڭشىتقان ھالدا:5 b: _$ K; x& b2 W$ c3 N( i
- ياخشى بۇ تەكلىپ كۆڭلۈمدىكىدەك تەكلىپ بولدى مايمۇن، كالىلىرى ئىشلەپ قويىدۇ جۇمۇ، سىلىنى ئۆستۈرۈش ئىشىنى ئويلىشىپ كۆرسەم بولغىدەك. مىنىستىرلىكىمىزدىكى بارلىق ئەزالار دىققەت، ھازىردىن باشلاپ ھەممىڭلار بىردەك باش قوشۇپ پارا ئېلىش- بىرىشنى كەڭ تۈردە يولغا قويۇش ۋە ئۇنى قانۇن- تۈزۈملەشتۈرۈش تەكلىپ لاھىيەسىنى تۈزۈپ چىقىشىڭلار كېرەك. بۇ ئىشنىڭ مەخپىيەتلىكى ۋە ئۈنۈمىگە تەسىر يەتكۈزمەسلىك ئۈچۈن بۈگۈنلا بىر كونكېرت لاھىيە تەييارلايمىز، چۈشلۈك تاماق مۇشۇ يەرگە ئەكىرىپ بېرىلىدۇ، ئىشلەپ بولالمىساڭلاركېچىچە مۇشۇ يەردە قونۇپ قېلىشىمىز مومكىن، بۇ ئىشقا مايمۇن ۋە خېچىر كونكرت يېتەكچىلىك قىلىدۇ، بۇ بىر سىياسىي خىزمەتكە سۇسلۇق قىلغانلار ياكى قارشى پىكىردە بولغۇچىلار ئۆزىنىڭ كېيىنكى ئىش ئورنىنى ئويلىشىپ كۆرسۇن!7 b2 f# N3 A' o# T& g! F1 A) d
قۇلاننىڭ تەھدىت ئارىلاش يۇقىرىقى ئورۇنلاشتۇرىشىدىن كېيىن ئەزالار جىددى ھالدا ئىشقا تۇتۇندى. ئەتراپلىق ئويلاش، ئەستايىدىل پىلانلاش، تەپسىلىي مۇلاھىزە قىلىش ۋە باش قوشۇش ئارقىلىق ئاخىرى دۆلەتكە سۇنماقچى بولغان لاھىيە يېرىم كېچە بولغاندا پۈتتى. لاھىيە مۇنداق يېزىلغان ئىدى:
4 K6 C: C6 X( Z9 ^4 q5 o! wپارا ئېلىش- بىرىشنى يولغا قويۇش ۋە ئۇنى تۈزۈملەشتۈرۈش تەكلىپ لاھىيىسى
  a# K/ p3 u3 S1 b5 Uئىقتىسادىي قۇرۇلۇش مەركەزلىك ھالدا چىڭ تۇتۇپ ئىشلىنىۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە جەمئىيەتنىڭ جىددى تەلەپ ئېھتىياجى، ئاۋام- پۇقرانىڭ رايى، ئىقتىسادىي قۇرۇلۇش ئاساسىنىڭ پۇختا بولۇشى، زامانىۋىلاشتۇرۇش تەرەققىياتىنىڭ تەلىپىگە ئاساسەن، مىنىستىرلىگىمىز پارا ئېلىش- بىرىشنىڭ كەڭ تۈردە يولغا قويۇلۇشى ۋە قانۇن- تۈزۈملەشتۈرۈشى زۆرۈركەن- دەپ قاراپ تۆۋەندىكى لاھىيەنى تۈزۈپ چىقتۇق.+ O$ C" S5 q6 L$ L% }. B' M; y
1. تەشۋىقى تەربىيە
! v" b& L* h0 `0 J) {. a1) پارا بىرىش- ئېلىشنى كەڭ تۈردە يولغا قويۇش ۋە قانۇن تۈزۈملەشتۈرۈشكە رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى، گۇرۇپپا تارمىقىدا ئىشخانىلار تەسىس قىلىنىپ بۇ بىر خىزمەتنىڭ ئۇللۇق، ئىنچىكە ئىشلىنىشىگە كونكېرت يېتەكچىلىك قىلىش ۋە رەھبەرلىك قىلىش كېرەك.# v7 d9 ~7 T9 C4 S$ b: M& a
2) پۈتۈن مەملىكەت مىقياسىدا پارا بىرىش- ئېلىشنىڭ ئىقتىسادىي قۇرۇلۇشنى تەرەققى قىلدۇرۇشتىكى مۇھىم رولى ۋە تەخىرسىزلىكى بارلىق تەشۋىقات ۋاستىلىرىدىن پايدىلىنىپ كەڭ تۈردە تەشۋىق قىلىنىشى، شۇنداقلا پارىخورلۇق، نەپسانىيەتچىلىك توغرىسىدىكى سەلبىي تەسىر ۋە يامان چۈشەنچىلەر كەڭ خەلقنىڭ ئېڭىدىن چىقىرىپ تاشلىنىپ، پارىنى يامان كۆرىدىغان، پارىخورلارن ئۆچ كۆرىدىغان ئاز ساندىكى ھايۋانلارنى يىتىم قالدۇرۇش، جازالاش ئارقىلىق ھەممە ھايۋان پارىنى سۆيىدىغان ۋە پارىدىن سۈيۈنىدىغان قىلىش لازىم.
$ a  }! D! z8 K! u3) مەركەز لىكسىيە سۆزلەش ئۆمىكى تەشكىللەپ جاي- جايلاردا پارا ۋە پارىخورلۇقنىڭ ئىجابىي رولىنى تەشۋىق قىلىش، ھەر قايسى ئۆلكە- شەھەرلەرمۇ مەخسۇس كۇرس ۋە كەچ كۇرۇسلارنى ئېچىپ پارا ۋە پارىخورلۇقنىڭ سەلبىي تەسىرىنى يۇيۇشقا زېمىن ھازىرلىنىشى كېرەك.
7 J* n7 U  q. Y! ]4) بارلىق ئەدەبىيات- سەنئەت خىزمەتچىلىرى بىردەك ھەرىكەتكە كېلىپ پارىخورلۇقنىڭ جەمئىيەت تۈزۈلمىسىنى يېڭىلاش، ئىقتىسادىي قۇرۇلۇشنى تىزلەشتۈرۈشتىكى ئىجابىي رولىنى كەڭ تۈردە مەدھىيلەيدىغان ئەسەرلەرنى كۆپلەپ ئىجاد قىلىشى، ھەدىسىلا مۇھەببەتتىن ۋەز ئېيتىپ مەتبۇئاتنىڭ رەڭگىنى سېرىقلاشتۈرۈۋەتمەسلىكى كېرەك. يەنى ئۇلار پارىخورلۇق مەدھىيىلىنىدىغان رومان، پوۋست، ھېكايە، سىنارىيە، شېئىرلارنى يېزىپ جەمئىيەتتە كۈچلۈك غۇلغۇلا قوزغىشى، تېلىۋىزىيە خىزمەتچىلىرى ۋە ئارتىسلارمۇ ھەرىكەتكە كېلىپ پارىخورلۇق بىلەن بېيىغان، پارا بىلەن ئىقتىسادىي ۋە ئىجتىمائىي ئۈنۈم قازانغان تىپىك ئوبرازلارنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ كەڭ خەلقنىڭ ئاڭ سەۋىيەسىنى ئۆستۈرۈش ۋە تەربىيەلەشكە ئەھمىيەت بىرىشى لازىم.
- O) F! g& l) v/ r4 ^4 \% `: o5) ھەر قايسى ئۆلكە، ناھىيە- شەھەرلەردە «پارىخورلار جەمئىيتى»، «پارىخورلار بىرلەشمىسى»، «پارىخورلار ئويۇشمىسى» دېگەندەك ئىجتمائىي تەشكىلاتلار قۇرۇلۇشى ۋە بۇ تەشكىلات- ئويۇشمىلارغا ئىزچىل ئەزا تەرەققى قىلدۇرۇش، ھەرخىل پائالىيەتلەرگە تەشكىللەش يولى بىلەن بۇ بىر خىزمەتنىڭ ئوڭۇشلۇق ۋە نەتىجىلىك ئېلىپ بېرىلىشىغا ياخشى ئاساس ھازىرلىنىشى كېرەك.
" |+ T) q. R# x2. سىياسەت
: W2 R6 P* s4 K7 {1) گوۋويۈەن پارا بىرىش سىياسىتىنى يولغا قويۇش توغرىسىدا مەخسۇس ئاق تاشلىق كىتاب چىقىرىپ بۇ لاھىيەنىڭ سىياسىي ھۇلىنى قۇرۇپ چىقىشقا مەسئۇل بولىدۇ./ R& ]6 u& ^' Y: w
2) مالىيە- ئىقتىساد ئىنىتىتۇتلىرى مەخسۇس پارا بىرىش شەكىللىرى ۋە ئۇسۇللىرنى تەتقىق قىلىدىغان تەتقىقات ئورنى قۇرۇپ ھەم جەمئىيەتتىكى پارىخورلۇق ئىلىملىرىدىن تولۇق خەۋەردار بىر تۈركۈم پارىخورلارنى تەكلىپ قىلىپ، تېز ۋاقىت ئىچىدە پارا ھەققىدە مۇكەممەل ۋە سىستىملىق بولغان دەرسلىك تۇزۈپ چىقىشى، شۇ ئاساستا مالىيە مەكتەپلىرىدە پارىخورلۇق فاكولتىتى، باشقا ئالىي مەكتەپلەردە «پارا ئىلمى» دەرىسلىكى تەسىس قىلىنىپ، ئوقۇغۇچىلارغا بۇ ھەقتە مۇكەممەل ۋە ئەتراپلىق بىلىم بېرىلىشى كېرەك. ئوقۇتقۇچىلىققا يەنىلا جەمئىيەتتىكى ئاتاقلىق پارىخورلار تەكلىپ قىلىنىپ، كەلگۈسىنىڭ قۇرغۇچىلىرى بولغان ياراملىق بىر تۈركۈم پارىخورلار يېتىشتۈرۈلۈشى كېرەك.4 ]7 {8 c0 p  }2 F# ?
3) باشلانغۇچ ۋە ئوتتۇرا مەكتەپ دەىسلىكلىرىگىمۇ بۇ ھەقتىكى مەزمۇنلارنى كۆپلەپ قوشۇش ئارقىلىق ئەۋلادلىرىمىز ئېڭىدىمۇ كىچىكىدىن تارتىپ باشلانغۇچ پارا ئاساسلىرى تۇرغۇزۇلۇشى كېرەك.
( y8 _; b: j1 i+ [3 Z2 c  C2 i4) بالىلار ئاتا- ئانىلىرىدىن پۇل ئالماقچى (يەنى تۇرمۇش خىراجەتلىرى ۋە ئالىي مەكتەپلەرگە ئۆتكۈزىدىغان پۇلنى ھەل قىلماقچى) بولسا، ئاتا- ئانىلارمۇ بالىلىرىنى ئىش- كۈشلەرگە بۇيرۇماقچى بولسا، يەنە خوتۇنىغا كېچىدە يالۋۇرىدىغانلار، قورۇق بىھۇدە گەپ- سۆزلەرنى قۇيۇپ ئازىراق بىر نەرسە سۇڭگىتىۋېتىش بىلەن كۆڭۈلنى ئۇتىدىغان، شۇ ۋاستە بىلەن ئۆز- ئارا مېھىر- مۇھەببەت ئورنىتىپ ئىشلىرىنى راۋان يۈرۈشتۈرىدىغان ياخشى ۋەزىيە بارلىققا كەلتۈرۈلۈشى لازىم.2 K; d! E3 ]4 |- L
5) ئومۇمىي جەمئىيەت ئەخلاقىغا رىئايە قىلىش ۋە پۇقرالار قۇرۇلىشىنىڭ قەدىمىنى تىزلىتىش ئۈچۈن قىز- يىگىتلەر مۇھەببەتلەشكەندە كۆرۈشۈپلا قىز يىگىتنىڭ قۇرۇق ۋەدىلىرىگە ئالدىنىپ، ئىپپىتىدىن ئايرىلىپ قالىدىغان پاجىئەلىك ئىشنى تۈگىتىش ئۈچۈن، چۇقۇم يىگىت تەرەپ قىزغا پارا بىرىشى، بەرگەندىمۇ يۈرەك شەكىللىك بۇلاپكا، يۈرەك شەكىللىك ھالقا قاتارلىق ھەقىقىي ئالماس، ئالتۇن زىبۇ- زىننەت بۇيۇملىرىنى بىرىشى، قىزلارمۇ چىڭ تۇرۇپ قۇرۇق سۆز- ۋەدىلەرگە ئالدىنىۋەرمەسلىكى، يۇقىرىقى نەرسىلەرنى قولىغا ئالمىغۇچە كۆرۈشكەنلا يەردە بىر- بىرى بىلەن يار يىلىمىدەك ياملىشىپ كىتىۋەرمەسلىكى كېرەك. چىن مۇھەببەت، ئەنئەنە دېگەنلەرمۇ تۇرۇپ تۇرسۇن، چۈنكى ساپ مۇھەببەتنىڭ ئاللىقاچان ۋاقتى ئۆتتى. جىڭ ئالتۇن، ھەقىقى ئالماس بولسىلا ساپ مۇھەببەت دېگەن شۇ.
# ]3 l: Z; k5 {, ], b: A6) ئەمەلدارلىققا ئۆستۈرۈش، دۆلەت مەمۇرلىرىنى تاللاشتا جەمئىيەتنىڭ ھەر قايسى قاتلاملىرىدىن پارا بىرىش، پارا قۇبۇل قىلىشتا ئالاھىدە قابىلىيىتى بارلارنى تاللاپ ئۆستۈرۈش، ئەتىۋارلاپ ئىشلىتىش، يېڭى پارا يوللىرى ۋە ئۇسۇللىرىنى تېپىپ چىقىشىغا ئىلھام ۋە مەدەت بېرىش لازىم.
  k) ?: X1 f2 g9 H* V# rپارا بېرەلمەيدىغان، ئالالمايدىغان ياكى نارازىلىق كەيپىياتىدا بولغانلارنى قەتئىي تۈردە ئىش ئورنىدىن قالدۇرۇش يولى بىلەن بارلىق كىشىلەر پارا بىرىش- ئېلىش يوللىرىنى يوللىرنى تەپسىلىي بىلىدىغان، بېشىغا كۈن چۈشكىدەك بولسا راۋان ھالدا پارا بىرەلەيدىغان، ئەگەر كىلىپ قالسا ئىككىلەنمەي ئالالايدىغان چوڭ ياخشى ۋەزىيەتنى بارلىققا كەلتۈرۈپ، پارا بىرىش- ئېلىشنى بىلمەسلىك، تارتىنچاقلىق قاتارلىق قىلمىلشلارنى ئۈنۈملۈك چەكلەش كېرەك.
* G" _+ x, w6 I% X) O7) جايلار بىلەن  قاتلاممۇ- قاتلام مەسئۇلىيەتنامە ئىمزالاپ بۇ بىر بۆسۈش خاراكتىرىدىكى يېڭى سىياسەتنى ھەر قايسى جايلاردا راۋان ئەمەلىيلەشتۈرۈپ، مۇستەھكەم ھالدىكى پارا بىرىش- ئېلىش تۈزۈلمىسى ئۈچۈن ياخشى ھۇل سېلىشى لازىم./ d! }# b; X2 n$ d9 |+ X* f% @
3. قانۇن
  a1 y) [0 \0 X9 Yقانۇن دېگەننى مەخسۇس دۆلەتنىڭ قانۇن چىقىرىش ئورگىنى پىلانلاپ، تەتقىق قىلىپ تۇرۇپ چىقىدىغان نەرسە. بۇ يېڭى لاھىيەگە ئۆزىمىزنىڭ بۇ ھەقتىكى قارىشىمىزنى بايان قىلىشنى لايىق تاپتۇق.9 E5 V/ Z4 e! ~
1- ماددا دۆلەت دەرىجىلىك رەھبەر ھەر ئايدا بىرەر مىليون يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە پارا بېرىشكە تېگىشلىك يەرلەرگە بەرگەندىن سىرت پارا ئالغان پۇلنىڭ زور كۆپ قىسىمىنى كېيىنكى نۆۋەتلىك سايلامدا تاجىدىن ئايرىلىپ قالماسلىقى ئۈچۈن سەرپ قىلسا بولىدۇ.
+ N; {8 b* R! A* O# `2- ماددا مىنىستىر دەرىجىلىك ۋە مۇئاۋىن مىنىستىرلىكلەر ھەر ئايدا بەش- ئالتە يۈز مىڭ يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە پارا بېجىنى چىقىرىۋەتكەندە يۇقىرى دەرىجىلىك ئورۇنلارغا ئىككى- ئۈچ مىڭ يۈەن پارا بېرىدۇ (ئەلۋەتتە كېيىنكى نۆۋەتلىك سايلامدا ئۆزىنىڭ غۇلاپ كەتمەسلىك ئۈچۈنمۇ يۇقىرى تۆۋەنگە پۇل سۈڭگۈتىدۇ. بۇ يۇقىرىدىكى چەككە تەسىر كۆرسەتمەيدۇ)
2 c" Y# D/ q$ Z2 C9 W3- ماددا ئۆلكە دەرىجىلىك رەھبەرلەر ئېيىغا بىرەر يۈزمىڭ يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە يۇقىرىغا 50، 60 مىڭ يۈەن سۈڭگۈتىدۇ (پارا بېجى بۇنىڭ سىرتىدا )
; l% [6 ]  A) h; \" \+ P+ d6 q4- ماددا ناھىيە- شەھەر دەرىجىلىك ۋە مۇئاۋىن ناھىيە- شەھەر دەرىجىلىكلەر ھەر ئايدا 50- 60 مىڭ يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە يۇقىرىغا دەرىجە بويىچە پارا بىرىدۇ.
" w# _: B) [4 _4 t$ L5- ماددا يېزا دەرىجىلىكلەر 10، 15 مىڭ يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە يۇقىرىغا دەرىجە بويىچە پارا بىرىدۇ. (يېزا دەرىجىلىكلەر كەنت دەرىجىلىكلەردىن ئالغاننىڭ سىرتىدا دېھقانچىلىق بىلەن شۇغۇللىنىدىغان يوۋاش ھايۋانلاردىن ھەرخىل يوللاردىن پايدىلىنىپ پارا ئالسا بولىۋېرىدۇ)
$ _1 M; h, s" R: o( i) @4 t6- ماددا كەنت دەرىجىلىك كادىرلار ئايدا بەش- ئالتە مىڭ يۈەن پارا ئالىدۇ ۋە يۇقىرىغا دەرىجە بويىچە پارا بىرىدۇ (پارا ئېلىش يوللىرى ۋە ئۇسۇللىرنىڭ كەڭرى بولۇشى ئۈچۈن كەنت دەرىجىلىك رەھبەرلەر پارا بەرمىگەن يۇۋاشنى ھايۋاننى مەجبۇرىيەت ئەمگىكىگە سېلىش، ئىسمىنى قويالىسىلا سېلىق يىغىشقا رۇخسەت قىلىدۇ)$ a, q% e7 ]5 H/ {; S
7- ماددا دۆلەت مالىيەسىدىن مائاش ئالىدىغان ھەر قانداق ھايۋان تۆۋەندىن ھەرخىل چارە- يوللار ئارقىلىق پارە ئېلىشى ۋە پارا بىرىشى لازىم(بۇنىڭ چېكى بىكىتىلمىدى، ئالغان ۋە بەرگەن پارىسىنىڭ ئاز- كۆپلىكىگە قاراپ خىزمەت باھالاشتا ئىلغارلىققا سايلىنىدۇ. ئۇنۋان بىرىلىدۇ ياكى پارا ئېلىش- بىرىش سەۋىيەسى تۆۋەنلەر شاگاڭ قىلىنىپ جەمئىيەتتىن پارا ئېلىش ۋە بىرىشتە بىڭسى بارلارنى تەكلىپ قىلىپ ئىشلەتسە بولىدۇ)4 P3 z& e& k+ w* p0 `
8- ماددا جەمئىيەتنىڭ ھەر قايسى قاتلمىدىكى كارخانىچىلار، سودىگەرلەر ھەتتاكى ئۇششاق ھۈنەرۋەن كاسىپلارغىچە مۇشۇ قانۇن دائىرىسى ئىچىدە سودا- سېتىق دائىرىىسى ئىچىدە سودا- سېتىق قىلىشقا رۇخسەت قىلىنىدۇ. يەنى «مۇنچە پۇل كىرىم بولدى، پايدا ئالدۇق» ئەمەس «مۇنچە پۇل قارا قويدۇق، مانچە پۇل كوملىدۇ» دېگەندەك ئىبارىلەرنى ئىشلىتىش ۋە شۇ بويىچە سودا- سېتىق قىلىش لازىم. (سودىگەرلەرنىڭ سودا- سانائەتنى مەمۇرى باشقۇرۇش ئورۇنلىرىغا پارا بىرىش ياكى خېرىدارلارنى قارا قويۇش چېكىنى قانۇن چىقىرىش كومىتېتى بىلەن مال باھا كومىتىتى مۇزاكىرە قىلىش ئارقىلىق بېكىتىدۇ)% j. s0 T) d! F
9- ماددا ئوقۇتقۇچىلار (بۇ يەردە ئۆزلىرنىڭ يەنىلا توققۇزىنچى قاتارغا تىزىلىپ قالغىنىغا ئۆكۈنمەسلىكى كېرەك. چۈنكى ئەمەلىيەت شۇنداق. ئۇنىڭ ئۈستىگە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئايرىم تىلغا ئېلىنىىشمۇ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھۆرمىتى) ئۇلارمۇ ئېيىغا بىرەر مىڭ يۈەن پارا ئېلىشى ۋە جەللىگور «شوجاڭ» لارنىڭ ئېغىزىنى مايلاپ تۇرۇشى لازىم. (بۇنىڭدا، ئوقۇتقۇچىلار قولىدىكى «ئوقۇغۇچى» دىن ئىبارەت مول پارا ئېلىش مەنبەسىدىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ جانلىق تەدبىرلەرنى قوللىنىش ھەتتاكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاتا- ئانىسىنى كوملاپ بولسىمۇ بۇ ۋەزىپىنى ئورۇنلىشى كېرەك)
* w* U. S. L, h& u2 A: `2 G8 Zكەم قالغان، ئارتۇق كەتكەن (ھە راست، بۇ لاھىيەدە ھەرگىزمۇ ئارتۇق كەتكەن تەرەپلەر يوق) يەرلىرى قانۇن چىقىرىش كومىتېتى تەرىپىدىن تولۇقلانسا بولىدۇ. بىرلا ئەسكەرتىدىغان تەلەپ، دۆلەتنىڭ ئۇنىۋىرسال كۈچىنى ئاشۇرۇش ئۈچۈن كونكېرىت قانۇن تۈزۈلگەندە ھەر قايسى قاتلام ۋە تەرەپلەر چۇقۇم پارا بېجى تۆلەيدۇ. بۇنىڭغا قانۇن چىقىرىش كومىتېتى ۋە مال باھا كومىتىتىدىكىلەر ئېنىق چەك بېكىتىپ بىرىدۇ. پارا ۋەزىپىسىنى يۇقىرىدىكى چەكلەردىن ئاشۇرۇپ ئورۇنلىيالىغان «خې شىن» لار بۈگۈنكى جەمئىيەتتە پۇت دەسسەپ تۇرالايدۇ. ئورۇنلىيالمىغانلارغا يەر ئۈستىدىن گۆر ياخشى.
( b6 p+ Y+ U' X# p2 D: c% ^% ]دەپ بۇ لاھىيەنى سۇنغۇچى ئورۇن: دۆلەتنىڭ ئەڭ ئىشەنچىلىك ۋە سادىق ئورگىنى- ھايۋاناتلار پادىشاھلىقى مالىيە مىنىستىرلىگى.
1 ]9 O8 \4 e/ `5 Xئېشىكى ئىككى مىڭ تەخىيى سالتاڭ تېزىكى تۆتىنچى يىلى6 V+ b) F4 p# ?0 ]7 b
شۇنداق قىلىپ بۇ لاھىيە ھايۋاناتلار پادىشاھلىقى گوۋۇيۈەنىگە سۇنۇلۇپتۇ. بىراق، بۇ لاھىيەنىڭ تەستىقلانغان- تەستىقلانمىغانلىقى ماڭا قاراڭغۇ، بىراق «جەمئىيەت پادىشاھلىقى دا ئاللىقاچان يولغا قويۇلۇپ كىتىلىۋاتقىنى ھېچكىمگە قاراڭغۇ ئەمەس!
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   تەمكىن تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-4-24 19:30  
  R* z& {1 ^8 F- ]; H  s3 V3 v  z7 X: y$ `# b+ s
basmag3 d& {+ B9 X) ?  B" ^- M/ l. u
2 x: Q% _2 [% X$ M+ Z
رەسىم

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

332

تېما

462

يازما

6503

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1955 سەر
تۆھپە
1359 سەر
تىللا
737 دانە
جەۋھەر
7 دانە
ۋاقتى: 2012-4-26 14:03:01 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تىما ئاپتۇرىغا رەخمەت ئىسىل ئەسەركەن ..............

13

تېما

18

يازما

326

جۇغلانما

ئۈمۈدلۈك ئەزا

Rank: 6Rank: 6

قىزغىنلىق
59 سەر
تۆھپە
64 سەر
تىللا
126 دانە
جەۋھەر
0 دانە
ۋاقتى: 2014-1-17 17:41:14 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تېما,رەھمەت سىزگە

0

تېما

2

يازما

18

جۇغلانما

ئەزىز مىھمان

Rank: 4

قىزغىنلىق
6 سەر
تۆھپە
2 سەر
تىللا
2 دانە
جەۋھەر
0 دانە
ۋاقتى: 2014-2-25 09:12:37 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەقىقەتەن ئىسىل ئەسەر ئىكەن .
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗