يارى يوق بىچارىمۇ؟يارى كۆپ بىچارىمۇ؟
بوران114
مۇزىكا ئاڭلاپ ئولتۇرۇپ ، بىر-بىرىگە زىت بولغان بۇ ئىككى ناخشىنى ئاڭلاپ ئۆزۈمچە خىيالغا پاتتىم،ھەمدە ھېس قىلغىنىمنى بىر دەپ باقاي دىگەن نىيەتتە بۇ قاملاشمىغان گەپلەرنى باشلىدىم، بۇ ئىككى ناخشىنى مۇنداق زامانغا باغلىدىم، بىرى ئۆتكەن زامان،يەنە بىرى ھازىرقى زامان،يارى يوق بىچارە دەل ئۆتكەن زامانغا مەنسۇپ بولۇپ ئۇ چاغلاردا يېزا تۇرمۇشىدىن باشلايلى،ئىش-ئەمگەك ئوپچە قىلىناتتىكەن،مۇھەببەتلىشش،يار تۇتۇش ،ئاشىنا ئويناش دىگەنلەر بەك ئەدەپ كەتمىسمۇ ئەمما شۇ چاغدا مۇھەببەتلەشكەنلەر،يار بولۇشقانلار ھازىرقىدەك ئەخلاق ھايا چېگىرسىدن ھالقىماي،بىر -بىرىگە بولغان كۆڭلىنى،ئىشقى-مۇھەببىتىنى ناخشا،بىيىت،قولياغلىق،تۇخۇم،دوپپا،ياغلىق،ئۆرۈك مېغىزى،بىر دانە بۇغداي نېنىدا ،بىر-بىرىگە مۇڭلۇق بېقىشىپ،ئىش-ئەمگەكتە جۈر بولۇپ، كەچلىرى ئۆستەڭ بويىدا كىتابىي تىل بولمىسىمۇ ئۆزىنىڭ ساپ يەرلىك زاغرا تىلىدا تېنىچ-ئامانلىق سورىشىپ،سالام-خەتلەرنى يېزىشىپ،بىر-بىرىنىڭ چىلىكىگە كۆلدىن سۇ ئۇسۇشۇپ بېرىپ،يىغلىسا يىغلىشىپ،كۈلسە تەڭ كۈلۈپ ھەقىقىي ئاددى-ساددا ئەمما بەخىت ئىچدە مۇرادىغا يېتىپ باشقىلارنى تاڭ قالدۇرۇپ ئۆتكەن بولغاچقا شۇ زامانلاردا يارى يوقلار شۇلارغا ھەۋەس قىلىپ بىچارە بولۇپ قالغان بولىشى مۇمكىن .
يارى كۆپلەرنىڭ بىچارە بولۇپ قېلىشى ھازىرقى زامانغا ۋەكىللىك قىلىدىغان بولۇپ تەرەققىيات ئۆز رولىنى تولۇق جارى قىلدۇرىۋاتقان بۇ زاماندا قىز-ئوغۇللىرىمىز ئىمان-شەرمى ھايادىن ھالقىپ پۇلدىن ئىبارەت بۇ قەغەزنىڭ ئېزىقتۇرىشى بىلەن،ھەم كۆڭۈل ئىچىش سورۇنلىرنىڭ تۈرلىرنىڭ كۆپىيىشى ،قانائەت،شۈكىرانىلقنىڭ ئۇنتۇلۇپ قېلىشى،ئاتا-ئانىنىڭ تەربىيسىنىڭ يىتەرلىك بولماسلقى،ياتاقلىق مەكتەپلەردىكى تۈزۈمنى كۆزگە ئىلماسلىق،مۇھەببەت ئوقۇمىنى پەقەت ئۆزىنىڭ شەھۋانى نەپسىنى قاندۇرۇش،بىر-بىرىدىن زېرىكىش، تۇرمۇشنىڭ ياخشىلىنىشى،ماۋۇ مەدەنىيەت دېگەن نەرسىنىڭ كىشلەر قەلبىگە تىز ئورنىشى،قىزلارنىڭ ئالى مەكتەپتە ئەلا ئوقۇشى،غەرپ كىنولىرىنىڭ كۆپلەپ كىرىشى،پۇل دىگەن نەرسىنىڭ ھەممىگە قادىر دىگەن ئۇقۇمنىڭ كىشلەر ئىددىيىدىن ئورۇن ئىلىشى،تىلىمىزنىڭ ئەبجەش بوپ قلىشى،شەھەرلكلەرنىڭ زامانىۋىلىششى،يېزىلىقلارنىڭ ئامېرىكىلىقلارغا ئۆزگىرىشى،كەڭ كۆلەملىك ئېچىۋېتىش،پاھىشخانا-ياتاقلارنىڭ ئوچۇق-ئاشكارە بولىشى،ئىمان سۇسلىشىپ غورۇر دېگەن ئۇقۇمنىڭ تىلىمىزىدىن مەنىسى يوقىلىشى،چىرىش خاراكتېرلىك پارازىت قۇرۇتلارنىڭ يامرىشى،مىللەتلەر ئىتتپاقلىقىنىڭ مۇستەھكەملىنىشى،باج تاپشۇرسىلا ھەممىگە يول قويۇلىشى،مۇھەببەتنىڭ ياتاقتا ياكى ئىشتاننى سالدۇرۇپ ئىزھار قىلىنىشى،جىنسى ھەۋەسنى قوزغىتىدىغان دورىلارنىڭ بازاردا كېڭىيشى،مۇئەللىملەرنىڭ دەرسخانىدىكى تەربىيەسىنىڭ يۈزەكى بولىشى،قىزلىق پەردىسنى ئەسلىگە كەلتۈرۈش ئوپىراتسىيسى،يەنە... دېسەم جىق ..شۇ سەۋەپلەر بىلەن ساپ-تەبىئىلك يوقۇلۇپ ئوغۇللار پۇل تاپسىلا قىزلارنى يەڭگۈشلەپ ،دىبا،تانسىخانىلارغا ئەكىرىپ،ئەتسى پۇلى تۈگەپ ئامالسىزلقتىن ئوينماي دىسە قىزلارنىڭ(ياق كۈندە بىر تۇتقان يارىنىڭ)ئالدىدا ئىزاغا قىلشتىن قورقۇپ،ئامالسىزلقتىن شۇ يارلىرىنى ئوينىتش ئۈچۈن ئاۋال ئاتا-ئانىسنىڭكىنى ئاندىن ئۆيدىكىنى،ئاچا-ئاكا-سىڭىل- ئىنىلىرىنىڭكىنى خەجلەپ روھىي جەھەتتىن زەئىپلىشىپ ئاخىرىدا ھۆكۈمەتنىڭكىنى ياكى باشقا بىرىنىڭكىنى خەجلەپ قويۇپ تۇيۇق يولدىن ئۆزىنى تارتالماي جىنايەت يولىغا مىڭپ بىر ئۆمۈر بىچارە بوپ قالغان بولىشمۇ مۇمكىن..
بۇرۇنقىلار ھەقىقىي مەردانىلىق بىلەن چىن ئەقىدىسى بىلەن يارى ئۈچۈن ھەممىدىن كېچىپ ھېچ بولمىسا بىر-بىرى بىلەن قول تۇتۇشۇپ ،قەسەميادلار قىلىشپ ھەممىنى تەڭ كۆرۈشكە پۈتۈشۈپ يا-ئۆلۈم،يا-كۆرۈم دەپ يۇرت-ماكاننى تاشلاپ قېچىپ بىرىپ بىر غىرىبانە كۆلبىدە بەخىتلىك ھالدا بوۋاقنى دۇنياغ ئاپىرىدە قىلىپ كېيىن يۇرت-مەھەللىگە ،ئاتا-ئانىسىغا تاپقان-تەرگىننى ئەكىلىپ ئۆز خاتالىقىنى تونۇپ يەنە شۇلارنىڭ غەمخورلىقىغا ئېرىشىپ بىللە تۇرمۇش كەچۈرگەنلكىنى كۆرگەن باشقىلار شۇنداق يۈرەكلىك بىلەن يار تۇتۇپ ۋەسلىگەيەتكەنلەرگە قاراپ ئۆزىنىڭ يارسىز قالغانلىقىدىن بىچارە بولۇپ قالغان بولىشمۇ مۇمكىن،
ھازىرقىلار قىچىپ باقسىمۇ كۆنۈپ كەتكەن باياشاتلىق،كۈندە قىلىۋاتقان كۆڭۈل ئېچىشلىرنىڭ كىشى يۇرتىدا پۇلى يوق،ھالال ئىشلەپ باقمىغاچقا نەچچە كۈن ئۆتە-ئۆتمەيلا بىر-بىرىدىن بىزار بولۇپ ئۇرۇشۇپ ،ئىككىسى ئىككى تەرەپكە قاراپ يول ئېلىپ،قىزچاقمۇ ئاللا بۇرۇن ئىپپتىنىڭ بۇزۇلغانلقىنى بىلگەچكە پۇلىسى بار بىرىنىڭ پىشىنى تۇتۇپ،ئوغۇلمۇ باشتا ئۆزى كۆندۈرۈپ قويغان قىزنىڭ ھاجىتىدىن چىقالماي يەنە پۇلىسى بار يىشى چوڭراق بولسىمۇ كېرەك يوق دەپ ياردىن بىرنى تۇتۇپ بۇرۇن بىرىشكەن قەسەم-ۋەدىلەرنى ئۇنتۇپ ،يېڭىسىغا يېڭىدىن يەنە قەسەم ۋەدىلەرنى برىپ ئاخىرىدا شۇ ئايالنىڭ سىسق گەپ ھەم ئورۇنلاشتۇرىشنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالماي ئىتتەك ياشاپ بىچارە ھالغا چۈشۈپ قېلىشمۇ مۇمكىن....
بۇرۇنقىلار ھىچ بولمىسا بىر پىچاقنى گۇۋاھچى قىلىپ نىكاھ ئوقۇپ ھالال جۈپلەردىن بولغان بولسا ھازىرقىلار شۇ توي كۈنى نىكاھ قىلغاندا ئىمام سورىغان ئاددىيغىنە غۇسلىنىڭ نىيىتى،تاھارەتنىڭ پەرزى دېگەنلىرىگمۇ جاۋاپ بىرەلمەي،ئاتا-ئانىسنى ھەم ئۆزىنى خىجىل قىلىپ باشقىلارنىڭ سالا قىلىشى بىلەن ئىمامنى ئىچىدە مىڭنى تىللاپ ئەپلەپ-سەپلەپ بۇ ئۆتكەلدىن ئۆتىۋالسىلا توي قىلغان مۇھەببىتى ئۇنىڭغا بەرىبىر چۈنكى ئۇلار ئاللىبۇرۇن بىر-بىرىگە ئۆزىنى بېغشلاپ بولغان،شۇڭا توي كېچىسمۇ ئالاھىدە بىلىنمەيدۇ،تېخى شۇ كۈنىلا كېلىننى تاشلاپ نەلەردىدۇ يەنە يىڭى يارى بىلەن ياتاققا كىرىۋىلىپ ئىچىدىغاننى ئەكىرىپ ئۆزىنىڭ ھەركىتىنى داۋاملاشتۇرۇپ ئەتىسى ئەتىگەندە ئۆيگە بارسا بولىدۇ،ئىش تامام،كېلىنچەكمۇ 3كۈن سەۋرى قىلىپ بۇرۇنقى ھەم كېيىنكى يېڭى يارىنى ئىزلەيدۇ-دە يولدىشىدىن ئۆچىنى ياتاقتا ئالىدۇ،3ئايدىن كېيىن بالىسىنى چۈشۈرىدۇ،4-ئايدا ئاجرىشدۇ،ھەر ئىككلىسى يەنە يېڭى يار ئىزلەيدۇ،شۇنىڭ بىلەن ئۇلار يەنە بىچارە!!!!!!
نېمىلا بولمىسۇن،مەيلى يارى كۆپلەر بولسۇن،يارى يوقلار بولسۇن ھەر ئىككلىسى ئىككى خىل زاماندا بىچارە، ھازىرمۇ 3-4 بالىنى يىتىم قىلىپ ئاجراشقانلار، نەۋرىسى تۇرۇپمۇ بۇزۇلغانلار، خىيانەت قىلىپ نابۇت بولغانلار، توي كىچىسى قىز چىقماي ئەتىگىنى ئاتا-ئانىسنىڭ ئۆيىگە ياندۇرىلىۋاتقانلار،مەكتەپتىن قوغلىنىۋاتقانلار،ئاتا-ئانىسنىڭ يۈزىنى تۆكىۋاتقانلار،،،يەنە باشقىلارنىڭ ھەممىسى شۇ يارنى كۆپ تۇتۇپ بىچارە بولىۋاتقانلار،،،،،،،،،،،،،،ئاخىرىدا ھەممىمىز بىچارە بوپ قالمىساق،بالىلىرىمىزمۇ، ھەدە-سىڭلىلىرىمىزمۇ، ئاكا-ئىنمىزمۇ، ئاتا-ئانىمىزمۇ بىچارە بولمىسا ئۇلارنى بىز بىچارە قىلىپ قويمىساق.
مەنبە:ناخشدىن ئويلىغانلىرىم.
بوران114...يەكەن،،،،