روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 2370|ئىنكاس: 1
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

مەكتەپ مۇدىرلىرىنىڭ ئانالىز ماتىريالى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
ئانالىز ماتىريالى" K$ q+ s1 \6 o2 g& c4 j2 Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۈرلۈك سىياسى ئۈگۈنۈشلەردە مۇدىرلار يازىدىغان ،پايدىلىنىش ماتىريالى بولالايدۇ.' v5 r6 T7 @# r* B- Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

% K( Z8 Z: Y* k- Yمەن xxxx يىلى xx-ئايدىن باشلاپ مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ مۇئاۋىن مۇدىرلىق ۋەزىپىسى بويىچە مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپكە كىلپ خىزمەت ئىشلەپ xxxx-ئوقۇش يىلى xx-ماۋسۇمدا بۇلاقسۇ مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپ پارتىيە ياچىيكىسىنىڭ مۇئاۋىن شۇجىسى ،مەكتەپنىڭ مۇئاۋىن مۇدىرى قاتارلىق ۋەزىپىسىنى ئۆتەپ يىزا دەرجىلىك ئوقۇ-ئوقۇتۇش،ئىككى ئاساسەن خىزمىتى،تەشكىلى تۈزۈم قاتارلىقلارغا ئىگە بولۇش بىلەن بىرگە مەركىزى باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ كونكىرىتنى ،دائىملىق خىزمەتلىرىگە مەسئۇل بولۇپ ،مەكتەپنىڭ مۇقۇملۇق بىخەتەرلىك،ئوقۇ-ئوقۇتۇش،ئەخلاقى تەربىيە ۋە باشقا دائىملىق خىزمەتلىرىنى يۈرۈشلەشتۈرۈش قاتارلىق خىزمەتلەرگە مەسئۇل بولۇپ خىزمەتلەرنى ئەستايدىل ئىشلەش بىلەن بىرگە ،ئىلمىي تەرەققىيات قارىشىنى چوڭقۇر ئۆگىنىش، ئەمەلىيەتتە كۆرسىتىش پائالىيىتىگە قاتناشقاندىن كيىن،”مائارىپنى پارتىيە باشقۇرۇش“ ۋە ”مەكتەپنى سىياسىيۇنلار باشقۇرۇش“تىن ئىبارەت سىياسىي مەسئۇلىيەتنى ئەستايىدىل ئەمەلىلەشتۈرۈپ، بىلىم بىرىپ ئادەم تەربىيلەش، باشقىلارغا ئۈلگە بولۇش، سىڭىپ كىرىشنى توسۇش، بازىنى مۇستەھكەملەشتە چىڭ تۇرۇپ، پارتىيە قۇرۇلىشىنى كۈچەيتىش، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى كۈچەيتىش، ئىجتىمائىي مۇقۇملۇقنى قوغداش، مائارىپ ئىسلاھاتىنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش، ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىنى كۈچەيتىش، مائارىپ ئىشلىرىنىڭ جۇش ئۇرۇپ راۋاجلىنىشىنى ئىلگىرى سۈرۈشتىكى ئالدىنقى مۇھىم ۋەزىپە قاتارىدا چىڭ ھەم ياخشى تۇتۇپ، ”ئىدىيە تونۇشنى ئۆستۈرۈش، گەۋدىلىك مەسىللەرنى ھەل قىلىش، ئاساسىي قاتلام تەشكىلاتلىرىنى كۈچەيتىش، ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ئۆستۈرۈش“ تىن ئىبارەت كونكرىت نىشانلارنى تىرىشىپ ئىشقا ئاشۇرۇپ، ”تۆتنى يۈكسەك بىلىش“ نى ئاساسىي مەزمۇن قىلغان ئۆگىنىش، ئەمەلىيەتتە كۆرسىتىش پائالىيىتىنى چوڭقۇر قانات يايدۇرۇش ئارقىلىق ”كىم ئۈچۈن ئادەم تەربىيلەش، قانداق ئادەم تەربىيلەش، ئادەمنى قانداق تەربىيلەش“ مەسىلىسىنى نوقتىلىق ھەل قىلىش؛ چوڭ ھەق، چوڭ ناھەق مەسىلىلىرىدە مەيدانى مۇستەھكەم بولماسلىق، بايرىقى رۇشەن بولماسلىق، پوزىتسىيىسى مۇجىمەل بولۇش بولۇپمۇ بۆلگۈنچىلىككە، سىڭدۈرمىچىلىككە قارشى تۇرۇش جەھەتلەردە سۆزلەشنى خالىماسلىق، سۆزلەشنى بىلمەسلىك،  سۆزلەشكە جۈرئەت قىلالماسلىق مەسىلىلىرىنى ، پارتىيە تەشكىلاتىنىڭ مەكتەپنىڭ مۇھىم خىزمەتلىرىدە ئىلمىي تەدبىر بەلگىلەش، يىتەكچىلىك قىلىش ۋە نازارەت قىلىش رولىنى جارىي قىلدۇرۇش جەھەتلەردىكى مەسىللەرنى نوقتىلىق ھەل قىلىش كىرەكلىكىنىڭ تولىمۇ زۆرۈر ئىكەنلىكىنى، ئۆگىنىش، ئەمەلىيەتتە كۆرسىتىش پائالىيىتى ئارقىلىق كەڭ ئوقۇتقۇچى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ سىياسىي سەزگۈرلىكىنى، سىياسىي پەرق ئىتىش ئىقتىدارىنى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى، مەكتەپنىڭ مۇقۇملىقىنى قوغداش ئاڭلىقلىقى ۋە قەتئىيلىكىنى، تەلىم – تەربىيە، ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ئۆستۈرۈپ، ساپا مائارىپى ۋە قوش تىل مائارىپىنى ئىلگىرى سۈرۈش مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى ۋە بۇرچ تۇيغۇسىنى ئۈزلۈكسىز ئاشۇرۇپ، مەكتەپنى ئىلمىي تەرەققىيات قارىشىنى ئىزچىل ئەمەلىيلەشتۈرىدىغان، مىللىي بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرىدىغان مۇستەھكەم بازا، مەكتەپتىكى پارتىيە ئەزالىرى ۋە ئوقۇتقۇچىلار قوشونىنى ئىلمىي تەرەققىيات قارىشىنى ئاڭلىق ھالدا ئەمەلىيەتتە كۆرسىتىپ، ۋەتەننىڭ بىرلىكى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ۋە ئىجتىمائىي مۇقۇملۇقنى قوغداپ، مىللىي بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرىدىغان قۇدرەتلىك كۈچ قىلىپ قۇرۇپ چىقىشنىڭ تولىمۇ زۆرۈر ئىكەنلىكىنى ھەقىقى تونۇپ يەتتىم.
) s. w7 l5 ]6 v4 V  }, C7 Xمەن xxxxx-يىللىق دېمۇكراتىك تۇرمۇش يىغىنىنىڭ ئالاقىدار تەلەپلىرىگە ئاساسەن، سىردىشىش ۋە پىكىر قوبۇل قىلىش جەريانىدا ۋە بۇقىتىملىق ئۈگىنىش تەربىيلەش ئارقىلىق”ئۆزى تېپىش، ئامما ئوتتۇرىغا قويۇش. تەشكىل كۆرسىتىپ بىرىش“ ئۇسۇلىنى قوللۇنۇپ، پىكىر قوبۇل قىلىش جەدۋېلى تارقىتىش، ئوقۇتقۇچى ۋە ئاتا- ئانىلار سۆھبەت يىغىنى چاقىرىش قاتارلىق كۆپ خىل شەكىللەر ئارقىلىق ئۆزەمنىڭ  ئىلمىي تەرەققىي قىلىش، ”تۆتنى يۈكسەك بىلىش“ قاتارلىق جەھەتلەردە ساقلانغان ئىدىيىۋى تونۇش، خىزمەت ئىستىلى، بىلىم بىرىپ ئادەم تەربىيلەش قاتارلىق جەھەتلەردىكى پىكىر- تەكلىپلىرىنى قوبۇل قىلىپ ئەستايىدىل خۇلاسىلاپ چىققاندا ماڭا6 تۈرلۈك تەكلىپ، 2تۈرلۈك پىكىر چۈشكەن بولۇپ ،بۇجەھەتتە ئۆز-ئۆزەمنى سلىشتۇرۇپ ،ئانالىز ماتىريالىمنى تۆۋەندىكىچە ئوتتۇرغا قويىمەن:
9 q8 E( M( K7 z7 w8 U. v% T1،  سىياسى- ئىددىيۋى جەھەتتە: 2 N+ C$ {, `6 S! N7 `6 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
يىقىنقى يىللاردىن بۇيان مەن مەركەز، ئاپتۇنۇم رايۇن ،جۇملىدىن ناھىمىز بىلەن بولغان سىياسى جەھەتتىكى ، بىردەكلىكنى ساقلاپ ،ئاپتۇنۇم رايۇنىمىز تەۋەسىدىكى بولگۇنچىلىك ،ۋە بولگۇنچىلىك ھەركەتلىرگە   قارشى  تۇرۇپ كەلگەن بولساممۇ، ناھىمىز تەۋەسىدە ئىلىپ بىرىلغان بۇلگۇنچىلىككە قارشى تۇرۇش ‹‹چوڭ تەشۋىق قىلىش ،چوڭ پاش قىلش››تەشۋىقات پالىيىتىگە ئاكتىپ قاتنىشىپ، بولگۇنچىلىك ۋە بولگۇنچىلىك ھەركەتلىرگە قارشى تۇرۇش سىياسى ،ئىددىيۋى تەربىيەۋى قىممەتكە ئىگە بولغان مۇھىم تەشۋىقاتلىرنى ئامما ئارسىدا تەشۋىق قىلىپ كەلگەن بولساممۇ،لىكىن بولگۇنچىلىككە قارشى  تۇرۇش كورشىنىڭ  ئۇزاق مۇددەتلىكلىكى ،مۇرەككەپلىكى ،ئوتكۇرلىكىنى  ئىنىق تۇنۇشۇم يىتەرلىك بولمىدى .
. u6 V8 Z! H9 l: U* Z; n           بۇمەسىللەرنىڭ  ساقلىنىشىنىڭ سەۋەبى:( U+ q: w" l4 _- D5 Z7 z! D4 T: G+ kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەن مائارىپ خىزمەتچىسى بۇلۇش سۇپىتىم بىلەن ئوزەمنى ۋە كەڭ ئاممىنى  رابىيە باشچىلقىدىكى ،بولگۇنچى ،تىرورچى ئۇنسۇرلارغا ،‹‹ئۇچ خىل كۇچ،››لەرگەقارشى    نەزىريە جەھەتتە تەربىيىلەش  تەشۋىىق قىلىش پائالىتى جەريانىدا،   ئوزەمنىڭ جانلىق بۇلۇپ كىتەلمىگەنلىگىمنى، دۇشمەنگە قارشى كۇرەشنىڭ   ئۇزاق مۇددەتلىكى ،مۇرەكەپلىكى  ۋە ئوتكۇرلىكىنى تۇنۇپ يىتىش جەھەتتىكى سىياسى سەزگۈرلىگىمنى تىخىمۇ يۇقۇرى كۆتۈرۈشكە سەل قارىغانلىقىم ۋە پەرىق ئېتىش ئىختىدارىمنىڭ تىخىمۇ يۇقۇرى  بولماسلقىدىن بولغان.شۇڭا ماڭا ئۈلگىلىك  رولىنى جارى قىلدۇرۇپ،خىزمەتنى تىخمۇ ئەستايدىل ئىشلىسە دىگەن تەكلىپ بىرىلگەن.
+ f  P8 P+ L9 ?" V$ N+ |2،خىزمەت  ئىستىلى جەھەتتە :- f) [. I4 S- X; w# M) ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىستىل جەھەتتە مەن بىر پارتىيە ئەزاسى بۇلۇش سۇپۇتۇم بىلەن ئۇزەمگە قاتتىق تەلەپ قۇيالمىدىم، مەيلى ئۇگۇنىش جەھەتتە بۇلسۇن  خىزمەت ئۇسۇلىدا بۇلسۇن پارتىيە ئەزالىق رولۇمنى  ،تەربىيچىلىك رولۇمنى    جارى قىلدۇرۇشۇم يىتەرلىك بولمىدى. بەزى ۋاقىتلاردا خىزمەت ئالدىراش،ئىش كوپ دىگەننى سەۋەپ قىىلپ نەزىريە ئۇگۇنىشكە ئەھمىيەت  بىرشىم يىتەرلىك بولمىدى . ئوقۇتقۇچى -ئوقۇغۇچىلارغا بولغان ئۈگۈنۈشىنى سىستىمىلىق ئۇيۇشتۇرالمىدىم،6 y/ v5 }& E7 r8 `6 A7 Q" Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
   بۇ مەسىللەرنىڭ  ساقلىنىشىنىڭ سەۋەبى:4 Q3 h- h) E2 \" iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۆزەمگە بولغان تەلەپنى قاتتىق قويالمىغانلىقىم،تەربىيلەشنى ئاساس قىلماي، ئالدىراشلىقىنى باھانە قىلىپ، ئپقۇتقۇچى- ئوقۇغۇچىلار بىلەن پىكىرلىشىپ تۇرمىغانلىقىمدىن بولغان.
$ `' j6 y: F( v' ~0 T& H+ Y) H: U        3- خىزمەت ۋەزىپىسىنى ئورۇنداش  جەھەتتە :
- N, y% l' f) x4 \8 t6 Uمەن  خىزمەتكە  قاتناشقاندىن بۇيان ئىزچىل ھالدا مائارىپ ئىشلىرى بىلەن شۇغۇللۇنۇپ خىلى زور نەتىجىنى قولغا كەلتۈرگەن بولساممۇ ، يۇقۇرى دەرجىلىك مائارىپ تارماقلىرى  ئۇرۇنلاشتۇرغان  تۇرلۇك ، ئوزۇمگە بۇلۇنگەن ۋەزىپىنى ئادا قىىلشقا تىرشىپ كەلگەن بولساممۇ، يەنىلا خىزمەت ئۈنۈمىم دىگەندەك ياخشى بولمىدى.  ئوزۇمگە  بۇلۇنگەن ۋەزىپىنىڭ ھوددىستىن  چىقساملا بولدى دەپ قاراپ  بەزى بىر ئىشلارغا قارتا مەن بىلەن قىلچە مۇناسىۋىتى  يوققۇ دەيدىغان قاراشلاردىن خالى بولالمىدىم . ،شۇڭا خىزمەتتە تىخمۇ جانلىق بولسا دىگەن پىكىر بىرىلگەن2 v, N1 o7 `$ E1 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
      بۇ ئەھۋاللارنىڭ ساقلىنىشنىڭ سەۋەبى :
1 C- i2 e( v+ v/ U5 \      ئەستايىدىل ئىشلەيمەن دەپ سۈرئەت ،ۋاقىت قوغلىشىپ،ئۈنۈمگە ئەھمىيەت بەرمەيدىغان ، ئۆز –ئۈزىدىن قانائەتلىندىغان، مەسىللەرگە بىپەرۋا قارايدىغان ئەھۋاللارنىڭ مەۋجۇت بۇلۇشىدىن بولغان.! M* h4 W: p) T: Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
      4- ئوقۇتۇش خىزمىتى جەھەتتە :
, l1 w  w# Y$ [- Xيۇقۇرى  دەرجىلىك رەھبەرلىك ئورگانلىرنىڭ ۋە مەكتىۋىمىزنىڭ تۇرلۇك قائىدە تۇزۇملىرگە  تولۇق رۇئايە قىلىپ ،ئوقۇتۇش تۈزۈملىرى بويىچە دەرس ئۆتۈپ كەلگەن بولساممۇ ،ئالدىراشلىقىنى باھانە قىلىپ ،ساقلانغان مەسىللەرنى ۋاقتىدا تۈگىتىشىم ،ئوقۇتۇش سۈپتىنى ئۆستۈرۈشكە تىرىشچانلىق كۆرسىتىشىم يىتەرلىك بولمىدى  .2 T: l, V( u" p# g/ ?+ Z) B1 zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ ئەھۋاللارنىڭ ساقلىنىشنىڭ سەۋەبى :
8 I" Y  Z$ ]  S9 j" A, d$ v8 cخىزمەتنى تىخمۇ ئەستايدىل ئىشلىمىگەنلىكىمدىن بولغان.
5 ^% k! T5 K5 W6 Tتۈزىتىش تەدبىرلىرىم :
% _0 `6 L" _7 Z' F9 cمەن يېقىنقى بىر قانچە يىللاردىن بۇيان  ئىشلىگەن خىزمەتلىرىمدە بەلگىلىك نەتىجىلەرنى قولغا كەلتۈرگەن بولساممۇ يەنىلا يۇقارقى 4 نوختا ئارقىلىق ئوتتۇرغا قۇيۇلغۇنىدەك، بەزى يىتەرسىزلىكلەردىن خالى بۇلالمىدىم.مەن بۇندىن كىيىن نەتىجىللىرىمنى يەنىمۇ ياخشى جارى قىلدۇرۇپ، ساقلانغان مەسىللەرنى ئەستايىدىل ئويلۇنۇپ، بۇقېتىمقى قايتا تەربىيە پائالىتىدە داۋاملىق ھالدا ئۈگۈنىشنى چۇڭقۇرلاشتۇرۇپ ، ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ئۆستۈرۈش“ تىن ئىبارەت كونكرىت نىشانلارنى تىرىشىپ ئىشقا ئاشۇرۇپ، ”تۆتنى يۈكسەك بىلىش“ نى ئاساسىي مەزمۇن قىلغان ئۆگىنىش، ئەمەلىيەتتە كۆرسىتىش پائالىيىتىنى چوڭقۇر قانات يايدۇرۇش ئارقىلىق ”كىم ئۈچۈن ئادەم تەربىيلەش، قانداق ئادەم تەربىيلەش، ئادەمنى قانداق تەربىيلەش“ مەسىلىسىنى ، چوڭ ھەق، چوڭ ناھەق مەسىلىلىرىدە مەيدانى مۇستەھكەم بولماسلىق، بايرىقى رۇشەن بولماسلىق، پوزىتسىيىسى مۇجىمەل بولۇش بولۇپمۇ بۆلگۈنچىلىككە، سىڭدۈرمىچىلىككە قارشى تۇرۇش جەھەتلەردە سۆزلەشنى خالىماسلىق، سۆزلەشنى بىلمەسلىك،  سۆزلەشكە جۈرئەت قىلالماسلىق مەسىلىلىرىنى ، پارتىيە تەشكىلاتىنىڭ مەكتەپنىڭ مۇھىم خىزمەتلىرىدە ئىلمىي تەدبىر بەلگىلەش، يىتەكچىلىك قىلىش ۋە نازارەت قىلىش رولىنى جارىي قىلدۇرۇش جەھەتلەردىكى مەسىللەرنى نوقتىلىق ھەل قىلىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ سىياسىي سەزگۈرلىكىنى، سىياسىي پەرق ئىتىش ئىقتىدارىنى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى، مەكتەپنىڭ مۇقۇملىقىنى قوغداش ئاڭلىقلىقى ۋە قەتئىيلىكىنى، تەلىم – تەربىيە، ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ئۆستۈرۈپ، ساپا مائارىپى ۋە قوش تىل مائارىپىنى ئىلگىرى سۈرۈش مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى ۋە بۇرچ تۇيغۇسىنى ئۈزلۈكسىز ئاشۇرۇپ، مەكتەپنى ئىلمىي تەرەققىيات قارىشىنى ئىزچىل ئەمەلىيلەشتۈرىدىغان، مىللىي بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرىدىغان مۇستەھكەم بازا، قىلىپ، ۋەتەننىڭ بىرلىكى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى ۋە ئىجتىمائىي مۇقۇملۇقنى قوغداپ، مىللىي بۆلگۈنچىلىك ۋە قانۇنسىز دىنىي پائالىيەتلەرگە قارشى تۇرىدىغان قۇدرەتلىك كۈچ قىلىپ قۇرۇپ چىقىشقا تىرىشچانلىق كۆرسىتىمەن. - F" }6 S; U8 d$ s" C: J' xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھەر ۋاقىت كاللامنى سەگەك تۇتۇپ ،سىياسى سەزگۈرلۈك ۋە سىياسى پەرىق ئىتىش ئىقتىدارىمنى ئۆزلۈكسىز يۇقۇرى كۈتۈرىپ ۋەتەننىڭ بىرلىگىنى قوغداش، بۆلگۈنچىلىككە قارشى تۇرۇش كۈرىشىنىڭ بىرىنجى سىپىدە تەۋرەنمەي چىڭ تۇرۇپ، مىللى بۆلگۈنچى ،زۇراۋان تىرۇرچى دىنى ئەسەبى كۈچلەرنىڭ رەزىل ماھىتىنى كەڭ پىپەن قىلىپ سۆزلەشكە،باشقۇرۇشقا جۈرئەت قىلىپ ھالقىلىق پەيتلەردە كۆكرەك كىرىپ چىقالايدىغان بىر لاياقەتلىك كومپارتىيە ئەزاسى بۇلۇشقا تىرشىپ، يىزىمىزنىڭ ئىسلاھات، ئېچىۋىتىش، مۇقۇملۇق ۋە مائارىپ ئىشلىرى ئۈچۈن بىر كىشىلىك ھەسسە قۇشىمەن .1 e+ h' o3 e8 V. [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' D4 o: k" Z- x4 `. G' u" [" n: gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
xxx-يىلى xxx-ئاينىڭ xxx-كۈنى+ N& _& ]& l) S9 {; z0 ]0 z* |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

رەھمەت، پايدىلىنىش قىممىتى ھەقىقەتەن يۇقىرى ئىكەن.

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

تاقاش

ئالاھىدە تەۋسىيەئالدىنقى /1 كېيىنكى

كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا، سىز تېخى مۇنبەرگە ئەزالىق نامىڭىزدا كىرمەپسىز مۇنبەرگە كىرىڭ ياكى ئەزا بولۇڭ

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى ( 新ICP备10200892号-9 )

GMT+8, 2015-5-15 10:32

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش