روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 3354|ئىنكاس: 0
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

‹‹قوش تىل››مائارىپى سىياسىتى توغرىسىدا ئىزاھات(4)

 تاقاش [ئۇلانما كۆچۈرۈش]
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   alinur888 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-9 22:06  4 @9 ?: i$ u9 a/ {: qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

% c) G0 ?+ g2 J9 z8 b" x
$ s7 G6 C/ _4 Z/ G8 h! ]% s
شىنجاڭنىڭ ئازسانلىق مىللەتلەر ‹‹قوش تىل››مائارىپى سىياسىتى توغرىسىدا ئىزاھات(4)
  ?9 J5 V* O* r7 q' ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتۇشى خىزمىتىگە رەھبەرلىك قىلىش گۇرۇپپىسى ئىشخانىسى
- R# {( v% s! @) D  I* [4 N9 ?6 A$ ^0 {2 F" ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    29.دۆلەت ۋە ئاپتونوم رايون ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەشتە قانداق تەدبىرلەرنى قوللاندى؟! J9 [% q5 f! A8 z  fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    دۆلەت ۋە ئاپتونوم رايون ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەشنى كۈچەيتىشتە ئاساسلىقى بەش تۈرلۈك تەدبىر قوللاندى:
( R7 l) L0 |7 Q" r0 R, ?# G1 K$ @    (1) شىنجاڭدىكى خەنزۇ تىلى ئوقۇتقۇچىلىرىغا ئىككى قارار ياردەم بېرىش خىزمەت لايىھەسىنى (قىسقارتىلىپ ‹‹لايىھە›› دىيىلىدۇ) يولغا قويدى. بىرىنچى قاراردا 76 مىليون يۈەن مەبلەغ سېلىپ (بۇنىڭ ئىچىدە دۆلەتنىڭ 60 مىليون يۈەن، ئاپتونوم رايوننىڭ يۈرۈشلەشتۈرگەن مەبلىغى 16 مىليون يۈەن)، شىنجاڭدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ ئاز سانلىق مىللەت خەنزۇ تىلى ۋە ‹‹قوش تىل›› غوللۇق ئوقۇتقۇچىلىرىدىن 6000 كۆپرەك كىشىنى تەربىيەلىدى. ئىككىنچى قاراردا 44 مىليون 600 مىڭ يۈەن مەبلەغ سالدى، ئاپتونوم رايوننىڭ يۈرۈشلەشتۈرگەن مەبلىغى 1 مىليون يۈەن بولۇپ، كىشى بېشىغا يىلىغا 13 مىڭ 330 يۈەندىن توغرا كەلدى، خەنزۇ تىلى ئوقۇتقۇچىسىدىن 3300 ى تەربىيەلىنىدۇ، ئىچكىرى ئۆلكىلەردىن شىنجاڭغا ياردەم بېرىشكە 400 ئوقۇتقۇچى ئەۋەتىلىدۇ، شىنجاڭدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ مۇدىرلىرىدىن 240 ى ۋەزىپە بىلەن چىنىقتۇرۇلىدۇ.
- v! ?, K( }2 L' H1 Z6 V8 `6 s    (2) شىنجاڭدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپلەردىكى ئاز سانلىق مىللەت ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش قۇرۇلۇشى (قىسقارتىلىپ ‹‹قۇرۇلۇش›› دېيىلىدۇ) نى يولغا قويدى. بۇ ئاساسلىقى ئاز سانلىق مىللەت ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى بىر يىللىق ئىشتىن ئايرىپ مەركەزلىك تەربىيەلەش، (2006–يىلىدىن كېيىن ئىككى يىللىق قىلىپ ئۆزگەرتىلدى)، جەنۇبىي ۋە شىمالىي شىنجاڭدىكى نامرات رايونلاردىكى ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار‹‹قوش تىل›› مائارىپى ئوقۇتقۇچىلىرىنى قىسقا مۇددەتلىك تەربىيەلەش پىلانى ۋە مەخسۇس ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش تۈرىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. 2011–يىل 12–ئايغىچە، دۆلەت، ئاپتونوم رايون مەخسۇس تۈر مەبلىغىدىن 246 مىليون 820 مىڭ يۈەن (بۇنىڭ ئىچىدە دۆلەتنىڭ 176 مىليون 400 مىڭ يۈەن، ئاپتونوم رايوننىڭ 70 مىليون 420 مىڭ يۈەن) ئاجرىتىپ، 16 مىڭ 920 ئوقۇتقۇچىنى ئاپتونوم رايون ‹‹قۇرۇلۇشى›› غا قاتناشتۇرۇپ، بىر ۋە ئىككى يىللىق تۈزۈم بويىچە (بىر يىللىق تۈزۈمدە 6348 كىشى، ئىككى يىللىق تۈزۈمدە 1057 كىشى) تەربىيەلىدى، جەمئىي 13 مىڭ 884 كىشىنى تەربىيەلىدى. شۇنىڭ بىلەن بىللە، ۋىلايەت، ئوبلاستلاردا 8164 ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسىنى قىسقا مۇددەت تەربىيەلىدى؛ 43 مىڭ 888 ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسىنى مەخسۇس تۈر بويىچە تەربىيەلىدى.5 U& W; L( D, K$ X" _. Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    (3) ئوقۇش يېشى توشمىغانلار مائارىپى ۋە ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنى دۆلەت دەرىجىلىك تەربىيەلەش پىلانى (قىسقارتىلىپ ‹‹دۆلەت تەربىيەلەش پىلانى››دېيىلىدۇ) نى يولغا قويدى. 2010–يىلىدىن 2011– يىلىغىچە مەركەز مالىيەسى 70 مىليون يۈەن ئاجرىتىپ، مالىيە مىنىستىرلىقىنىڭ باشچىلىقىدا، ئاپتونوم رايونلۇق مائارىپ نازارىتى رايون ئىچى، سىرتىدىكى 18 ئالىي مەكتەپ ۋە تەربىيەلەش ئاپپاراتىدا ئاسپىرانتلار دەرسلىكى بويىچە بىلىم ئاشۇرۇش سىنىپلىرىدا ئورۇن ئالماشتۇرۇپ تەربىيەلەش، قىسقا مۇددەتلىك مەركەزلىك تەربىيەلەش، توردا يىراقتىن ئوقۇتۇشتىن ئىبارەت ئۈچ خىل شەكىلنى قوللىنىپ، ئاپتونوم رايونىمىزغا 50 مىڭ يېزا ئوقۇتقۇچىسى تەربىيەلەپ بەردى. دۆلەت 2013–يىلىدىن كېيىنمۇ دۆلەت ئاپتونوم رايونىمىزدا ‹‹دۆلەت تەربىيەلەش پىلانى›› نى يولغا قويۇشنى داۋاملىق قوللايدۇ.
+ u8 N' K7 g2 @8 r$ \+ @1 g    (4) ئاپتونوم رايون يېڭىدىن قوبۇل قىلغان ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى ئىش ئورنىغا چىقىشتىن ئاۋۋال تەربىيەلەش پىلانىنى يولغا قويدى. ئاپتونوم رايونىمىزنىڭ يېزا ئوقۇتقۇچىلىرىغا ئالاھىدە تەسىس قىلغان ئىش ئورنى پىلانى (2010–يىلىدىن كېيىن شىنجاڭدىكى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئالاھىدە تەسىس قىلىنغان ئىش ئورنى پىلانى دەپ ئاتالدى) ۋە ئاپتونوم رايوننىڭ ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەكلىپ قىلىش پىلانى بويىچە يېڭىدىن قوبۇل قىلىنغان ئوقۇتقۇچىلارنى ئىش ئورنىغا چىقىشتىن ئاۋۋال تەربىيەلەپ، ئۇلارنىڭ ئوقۇتقۇچىلىق قىلىش ئېتىقادىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ، ئوقۇتۇش ئاساسىي بىلىملىرى ۋە ماھارىتىنى ئىگىلەپ، ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتۇشىنىڭ ھۆددىسىدىن تولۇق چىقىشىغا ياردەم بەردى. 2006–يىلىدىن 2012–يىلىغىچە، يېڭىدىن قوبۇل قىلىنغان 39 مىڭ ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسىنى ئىش ئورنىغا چىقىشتىن ئاۋۋال تەربىيەلىدى؛ 2010–يىلىدىن 2012–يىلىغىچە، ئاپتونوم رايون 50 مىليون يۈەندىن كۆپرەك مەبلەغ ئاجرىتىپ، يېڭىدىن قوبۇل قىلىنغان 14 مىڭ ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسىنى ئىش ئورنىغا چىقىشتىن ئاۋۋال تەربىيەلىدى ھەم جايلاردا ئانا تىلى خەنزۇ تىلى بولغان يېڭىدىن قوبۇل قىلىنغان ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى ئاز سانلىق مىللەتلەر تىلى بويىچە تەربىيەلىدى.; Q, g# z& p2 ^; n: Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    (5) ئاپتونوم رايوننىڭ ۋاقىتلىق قوبۇل قىلىنغان ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش پىلانىنى يولغا قويدى. ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىنى مۇقىملاشتۇرۇپ، ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ كەسپىي سەۋىيەسىنى ئۆستۈرۈش ئۈچۈن، ئاپتونوم رايون 2011–يىلىدىن 2015–يىلىغىچە 30 مىليون 400 مىڭ يۈەن ئاجرىتىپ، ئىشتاتقا كىرگۈزۈلمىگەن 4477 ۋاقىتلىق ئوقۇش يېشى توشمىغانلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىسىنى ئاپتونوم رايوننىڭ ۋاقىتلىق قوبۇل قىلىنغان ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش پىلانى بويىچە بىر يىل تەربىيەلەيدۇ.* m" E; X7 w9 d2 E1 v: |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    30. ئاپتونوم رايون ئاز سانلىق مىللەت تىلىدا دەرس ئۆتىدىغان ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيەلەش جەھەتتە قايسى خىزمەتلەرنى ئىشلىدى؟
1 @# A' [0 Y. ~    ئاپتونوم رايون ‹‹قوش تىل›› مائارىپى خىزمىتىنى سىجىل ئىلگىرى سۈرۈش ئۈچۈن، ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەشنى كۈچەيتىش بىلەن بىر ۋاقىتتا، ئاز سانلىق مىللەت تىلىدا دەرس ئۆتىدىغان ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيەلەش خىزمىتىنى پائال ئىلگىرى سۈردى.! L! {# L  \; M% a) Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    (1) شىنجاڭدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپلەردىكى ئوتتۇرا ياش ۋە ياش سىنىپ مۇدىرلىرىنى تەربىيەلەش پىلانىنى يولغا قويۇشتا، ئاز سانلىق مىللەت تىلى بىلەن خەنزۇ تىلى قوللىنىدىغان سىنىپ مۇدىرلىرىنى تەربىيەلەشكە تەڭ ئەھمىيەت بېرىشتە چىڭ تۇرۇپ، ھەر يىلى ئۇيغۇر تىلى، قازاق تىلىدا دەرس ئۆتىدىغان ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ سىنىپ مۇدىرلىرىنى مەركەزلەشتۈرۈپ تەربىيەلەش بىلەن يىراقتىن تەربىيەلەشنى بىرلەشتۈرۈپ، 1420 دىن ئارتۇق ئوقۇتقۇچىنى مەركەزلەشتۈرۈپ تەربىيەلىدى، يىراقتىن تەربىيەلەنگەن ئوقۇتقۇچى 10 مىڭدىن ئاشتى.
6 |+ L% }4 }1 x. I2 E; ~0 E    (2) ئاپتونوم رايون ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش پىلانىنى يولغا قويۇش داۋامىدا، 2011–يىلى تۇنجى بولۇپ ‹‹ئاپتونوم رايونلۇق ئاز سانلىق مىللەت ئانا تىلى (ئۇيغۇر تىلى، قازاق تىلى) دىكى تايانچ ئوقۇتقۇچىلارنى تەربىيەلەش سىنىپى››نى ئېچىپ، جەمئىي 120 كىشىنى تەربىيەلىدى.
: f8 o" F$ X8 L# K) O2 o( c* k7 C    (3) دۆلەتلىك تەربىيەلەش پىلانى شىنجاڭدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش تۈرىدە 2011–ۋە 2012–يىللىرى تۆت ئاز سانلىق مىللەت ئەدەبىيات دەرسى بويىچە تۆت قارار بىلىم ئاشۇرۇش كۇرسى ئاچتى، تەربىيەلەش مۇددىتى 90 كۈن بولۇپ، جەمئىي 320 ئوقۇتقۇچىنى تەربىيەلىدى. ئاز سانلىق مىللەت تىل–ئەدەبىيات ۋە ئىدىيە–ئەخلاق دەرسى بويىچە قىسقا مۇددەتلىك كۇرسى ئاچتى، تەربىيەلەش ۋاقتى 20 كۈن بولۇپ، جەمئىي 480 ئوقۇتقۇچىنى تەربىيەلىدى. تەربىيەلەش ئاز سانلىق مىللەت تىل–ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ كەڭ كۆلەمدە قارشى ئېلىشىغا سازاۋەر بولۇپ، ئاز سانلىق مىللەت تىل–ئەدەبىيات ئوقۇتقۇچىلىرىنى تىل–ئەدەبىيات مائارىپى تەرەققىياتىنىڭ ئەڭ يېڭى يۈزلىنىشى بىلەن تونۇشۇش، ئاز سانلىق مىللەت تىل–ئەدەبىيات دەرسى ئىسلاھاتىنىڭ ئىدىيەسى، نىشانى، مەزمۇنى ۋە ئوقۇتۇش تەلىپىنى يەنىمۇ چۈشىنىش ۋە ئىگىلەش ئىمكانىيىتىگە ئىگە قىلىپ، ئۇلارنىڭ ئوقۇتۇش ئىدىيەسى ۋە ئوقۇتۇش ھەرىكىتىنى ئۆزگەرتىشكە تۈرتكە بولۇپ، تىل–ئەدەبىيات يېڭى دەرسلىكىنى يولغا قويۇش ئاڭلىقلىقى ۋە ئىشەنچىسىنى ئاشۇرۇپ، كەسپىي بىلىم ۋە ماھارىتىنى ئۆستۈردى.
8 i. |! V1 `- i0 c+ a" Z4 g* B    (4) ئاپتونوم رايونلۇق مائارىپ نازارىتى مۇتەخەسسىسلەر ۋە ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ھەر قايسى پەنلەردىكى ئىلغار ئوقۇتقۇچىلارنى جەنۇبىي ۋە شىمالىي شىنجاڭدا كەسپىي تەربىيەلەشكە تەشكىللەپ، يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتى ۋە دەرسلىك ئۆلچىمىنى ئۆگىتىش، ئوچۇق دەرس ئۆتۈش ئارقىلىق، يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتىنىڭ تەلىپى بىلەن بىرلەشتۈرۈپ، ھەر قايسى پەنلەر بويىچە ئوقۇتۇشنى مۇھاكىمە قىلدى. بۇنىڭدىن باشقا، ئاپتونوم رايوننىڭ ھەر يىلىدىكى تۆۋەنگە چۈشۈپ ئوقۇتۇش خىزمىتىدە ئۈرۈمچىدىكى مۇنەۋۋەر ئوقۇتقۇچىلارنى تەشكىللەپ، سۈپەتلىك دەرس ئۆتۈش، ئوچۇق دەرس ئۆتۈش، دەرس باھالاش، مۇھاكىمە قىلىش ئارقىلىق، جايلاردىكى ئاز سانلىق مىللەت تىلىدا دەرس ئۆتىدىغان ئوقۇتقۇچىلار ئارىسىدىكى ئالاقىنى كۈچەيتىپ، ئاز سانلىق مىللەت تىلىدا دەرس ئۆتىلىدىغان دەرسلىكلەر ۋە ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى مۇھاكىمە قىلىپ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كەسپىي ساپاسى ۋە ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى ئومۇميۈزلۈك ئۆستۈردى.5 M8 i: F( C" H5 g7 f& }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    31. ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش خىزمىتىدە قانداق نەتىجىلەر قولغا كەلتۈرۈلدى؟& r. e0 y  D: \; G2 r. h6 I5 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش خىزمىتى شىنجاڭدا يولغا قويۇلغان سەككىز يىلدىن بۇيان، ھەر دەرىجىلىك پارتكوم، خەلق ھۆكۈمەتلىرى قوللايدىغان ۋە ئەھمىيەت بېرىدىغان، مائارىپ تارماقلىرى چىڭ تۇتۇپ ئەمەلىي ئىشلەيدىغان، تەربىيەلەش مەكتەپلىرى ئاكتىپ ئاۋاز قوشىدىغان، مۇتەخەسسىس، ئالىملار چارە–تەدبىر كۆرسىتىدىغان، تەربىيەلەشكە قاتناشقانلار جاپاغا چىداپ ئىجتىھات بىلەن ئۆگىنىدىغان ۋەزىيەت شەكىللىنىپ، ‹‹قوش تىل››ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەربىيەلەش خىزمىتىنىڭ نەتىجىسى گەۋدىلىك بولۇپ، جەمئىيەتنىڭ ئورتاق ئېتىراپ قىلىشىغا ئېرىشتى." ~6 h) V4 ^. W6 c6 S  K8 Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    (1) ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى كەمچىل بولۇش مەسىلىسى ھەقىقەتەن پەسەيتىلدى. سەككىز يىللىق تەربىيەلەش ئارقىلىق زور بىر تۈركۈم ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى ئاساسىي قاتلامدىكى ‹‹قوش تىل›› مائارىپى ئىش ئورنىغا چىقىپ، ‹‹قوش تىل›› مائارىپى ئوقۇتۇشىغا ئوقۇتقۇچى قوشۇنى ھازىرلاپ، ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى كەمچىل بولۇش مەسىلىسىنى پەسەيتتى.
) n+ N& f4 r2 |4 _, R% W8 A    (2) ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئۇنىۋېرسال ساپاسى يەنىمۇ يۇقىرى كۆتۈرۈلدى. تەربىيەلەش ئارقىلىق ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئىدىيە، سىياسىي ساپاسى ئومۇميۈزلۈك ئۆستۈرۈلۈپ، تەربىيەلەشكە قاتناشقان كۇرسانتلارنىڭ ‹‹تۆتنى تونۇش›› ئېڭى كۈچەيدى، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىنى، مۇقىملىقىنى قوغداش ئومۇمىيەت قارىشى كۈچەيدى؛ كەسپىي بىلىم سەۋىيەسى ۋە ئوقۇتۇش ماھارىتى ئومۇميۈزلۈك يۇقىرى كۆتۈرۈلدى، ‹‹قوش تىل›› مائارىپى بويىچە ئوقۇتۇش ئىدىيەسىنى ھازىرلىدى، ‹‹قوش تىل›› مائارىپى بويىچە ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى ئىگىلىدى، پەن ئوقۇتۇش لايىھەسى تۈزۈش، ئوقۇتۇش ماتېرىياللىرىنى تەھلىل قىلىش ۋە ئوقۇتۇشتا ئۇچرىغان مەسىلىلەرنى بىر تەرەپ قىلىش ئىقتىدارىنى يۇقىرى كۆتۈردى؛ خەنزۇ تىلىدا ئالاقىلىشىش ئىقتىدارى ۋە خەنزۇ تىلىدا دەرس ئۆتۈش ئىقتىدارى يۇقىرى كۆتۈرۈلۈپ، ئوقۇتۇش نىشانىدا بەلگىلەنگەن HSK MHK دەرىجىسىگە ئومۇميۈزلۈك يەتتى؛ ئىككى يىللىق تۈزۈمدىكى تەربىيەلىنىش، ئۆگىنىش ۋە ‹‹قوش تىل›› مائارىپ كەسپىي بويىچە ئالىي مەكتەپ ئۆزلۈكىدىن ئۆگەنگەنلەر ئىمتىھانىغا قاتنىشىش ئارقىلىق، ئوقۇتۇش تارىخى قاتلىمىنى يۇقىرى كۆتۈردى.
5 `. V3 N' l6 F6 {, a3 M, r% L    32. دۆلەت ۋە ئاپتونوم رايون ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەكلىپ قىلىش جەھەتتە قانداق تەدبىرلەرنى قوللاندى؟9 H/ {6 V$ w" k& Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار ۋە باشلانغۇچ، ئوتتۇرا مەكتەپ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسى مەسىلىسىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن، ئاپتونوم رايون ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى ۋاقىتلىق تەكلىپ قىلىپ ئىشلىتىش پىلانى، ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقوتقۇچىلىرىنى تەكلىپ قىلىش پىلانى، باشلانغۇچ، ئوتتۇرا مەكتەپ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى ۋاقىتلىق ئىشتاتلاشتۇرۇش پىلانى، يېزا مەجبۇرىيەت مائارىپى باسقۇچىدىكى ئالاھىدە خىزمەت ئورنى ئوقۇتقۇچىسى ۋە ئىختىساسلىقلار تەييارلىق ئىشتات پىلانى، شىنجاڭ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى ئالاھىدە خىزمەت ئورنى پىلانى قاتارلىق كۆپ خىل ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرىنى تۇلۇقلاش پىلانلىرىنى قوللاندى.+ D. \* m$ t: l. G- _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    2010–يىلىدىن باشلاپ، ئاپتونوم رايون بىر تۇتاش پىلانلاپ باشقۇرىدىغان ھۆكۈمەت ئوتتۇرا، باشلانغۇچ (يەسلىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ) مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلىرىنى تولۇقلاش مېخانىزمىنى ئورناتتى، ئاپتونوم رايوننىڭ ھۆكۈمەت باشلانغۇچ، ئوتتۇرا مەكتەپ (يەسلىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ)لىرىنىڭ تولۇقلىما ئوقۇتقۇچىلىرىنى تەكلىپ قىلىشنى ئاپتونوم رايون تەشكىللىدى، يۇقىرىدىكى باشلانغۇچ، ئوتتۇرا مەكتەپلەرگە ئوقۇتقۇچى قوبۇل قىلىشنىڭ كۆپ خىل پىلانىدا ‹‹قوش تىل›› ئالاھىدە خىزمەت ئورنى ئوقۇتقۇچىلىرى پىلانى بىرلەشتۈرۈلۈپ يولغا قويۇلدى.
$ a( }9 k4 {& z5 U  N' _    2010–يىلىدىن 2012–يىلىغىچە، ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپلەرگە 21 مىڭ 500 ئوقۇتقۇچى تولۇقلاندى، ئۇنىڭ ئىچىدە ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى %70تىن كۆپرەكنى ئىگىلەيدۇ، %80ى يېزا مەكتەپلىرىگە تارقالغان.
& e4 F4 X8 I+ k0 Z' n8 o: n    2010–يىلى يانۋاردىن باشلاپ ‹‹قوش تىل›› يەسلىلىرىگە ۋاقىتلىق ئوقۇتقۇچى تەكلىپ قىلىنمايدۇ. بۇنىڭدىن كېيىن يېزا ‹‹قوش تىل›› يەسلىلىرىگە كىرىدىغان ئوقۇتقۇچىلار ئاپتونوم رايون بىر تۇتاش تەشكىللىگەن تەكلىپ قىلىش ئىمتىھانىغا قاتنىشىش ئارقىلىق قوبۇل قىلىنىدۇ، ئىمتىھاندا لاياقەتلىك بولغانلار رەسمىي قوبۇل قىلىنىدۇ ۋە ئىشتاتقا كىرگۈزۈلۈپ باشقۇرۇلىدۇ. ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار ‹‹قوش تىل›› مائارىپى خىزمىتىنى ئىلگىرى سۈرۈش تەلىپىگە ئاساسەن، ئاپتونوم رايون يەتتە ۋىلايەت، ئوبلاست ۋە توققۇز ناھىيە، شەھەردىن 20 مىڭ 500 ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسىنى تەكلىپ قىلىشنى پىلانلىدى. بۇنىڭ ئىچىدە، 2010–يىلىدىن بۇيان 13 مىڭ 528 ئوقۇش يېشىغا توشمىغانلار مائارىپى ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسى تەكلىپ قىلىندى.# X3 l# i- J5 a2 X( pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    33. شىنجاڭ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى ئالاھىدە ئىش ئورنى پىلانى دېگەن نېمە؟6 B$ w& U! F9 y0 I! Z. B- lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    شىنجاڭدا ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىسى كەمچىل بولۇش مەسىلىسىنى ھەل قىلىش ئۈچۈن، دۆلىتىمىز يېزىلاردىكى ئالاھىدە ئىش ئورنى ئوقۇتقۇچىلىرى ئەندىزىسىگە ئاساسەن، شىنجاڭ ‹‹قوش تىل›› ئوقۇتقۇچىلىرى ئالاھىدە ئىش ئورنى پىلانىنى يولغا قويدى، مالىيە مىنىستىرلىقى شىنجاڭدا ‹‹قوش تىل›› ئالاھىدە ئىش ئورنى ئوقۇتقۇچىسى پىلانىنى تەستىقلىدى، 2011–يىلىدىن 2015–يىلىغىچە، 30 مىڭ ئالاھىدە ئىش ئورنى تەسىس قىلىنىپ، سىياسىيدا لاياقەتلىك، خىزمەت ئورنى تەلىپىگە ئۇيغۇن مۇنەۋۋەر ياشلار‹‹قوش تىل›› ئوقۇتۇش خىزمىتىگە ئاشكارا تەكلىپ قىلىندى، مائاش تەمىناتىدا شۇ يەردىكى ھۆكۈمەت مەكتەپلىرىنىڭ ئوقۇتقۇچىلىرى بىلەن ئوخشاش مۇئامىلە قىلىندى، ئۇلارنىڭ مائاش چىقىمىنى مەركەز مالىيەسى ئۈستىگە ئالدى. ئاپتونوم رايون مالىيە مەخسۇس ھېساباتى تەسىس قىلىپ، مەخسۇس پۇلنى مەخسۇس ئىشلىتىپ، راست ئىسىم بىلەن باشقۇرۇشنى يولغا قويدى. ‹‹قوش تىل›› ئالاھىدە ئىش ئورنىدىكى ئوقۇتقۇچىلارغا ئۈچ يىللىق مۇلازىمەت مۇددىتى تۈزۈمى يولغا قويۇلدى، مۇلازىمەت مۇددىتى توشقان ھەم ئۇدا ئۈچ يىل تەكشۈرۈشتە لاياقەتلىك بولغانلاردىن قېلىشنى خالىغانلار ئارتۇق ئىشتات بولسا شۇنىڭغا بىۋاسىتە كىرگۈزۈلدى، ئىشتات توشقان ياكى ئېشىپ كەتكەن بولسا، شۇ يەردىكى ئوقۇتقۇچىلار قوشۇنىغا كىرگۈزۈلدى، ئىشتات ئېشىپ كېتىش مەسىلىسى ئىختىساسلىقلار تەييارلىق ئىشتاتىنى كۆپەيتىش ۋە تەبىئىي قىسقارتىش قاتارلىق ئۇسۇللار ئارقىلىق ھەل قىلىندى، مائاشى شۇ يەردىكى مالىيەگە كىرگۈزۈلۈپ، بىر تۇتاش تارقىتىلدى. % T) S9 S% l$ w  n3 Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەنبە: تەڭرىتاغ تورى
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى

GMT+8, 2016-8-18 21:42

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش