ئىگىسى: ilyas.hamit

تەكلىماكاندىكى سوپى - ئىشانلار ( داۋامى )   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 17:22:51 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن 5 كۈن ئىلگىرى «يالغان گەپ» قىلغان بولسام، بۇ كىتاب مەخسۇس مۇشۇ يالغانغا رەددىيە بېرىش ئۈچۈن 5 كۈن ئىچىدە يېزىلىپ بولۇنمىغاندۇ؟ ياق، بۇ كىتابنى باشقىلار يېزىپتۇ، سىز نەقىل قىلىپ كەپسىز.
بۇ كىتابچتلىك مەنبەلەردىن پايدىلىنىپ، پاكىت كەلتۈرۈپ تۇرۇپ يازدىم. بەش كۈن يېتىپ ئاشىدۇ. قانداقتۇر، سىز دەۋاتقاندەك ئالدىنئالا تەييارلىنىۋالغان كىتاب ئەمەس ئۇ.
ياق، بۇ كىتابنى باشقىلار يېزىپتۇ، سىز نەقىل قىلىپ كەپسىز. دېمەك، مەن بۇ گەپنى قىلىشتىن ئىلگىرى سەئۇدى ھۆكۈمىتى تەرەپدارلىرى مەن دېگەندەك گەپلەرنى تۇلا ئاڭلىغان بولغاچقا، شۇلارغا رەددىيە بولسۇن دەپ مەخسۇس كىتاب ھازىرلاپ تەييار تۇرۇپتىكەن. دېمەك، مەن ئېيتقاندەك «ۋاھھابىيلار ئوسمانلى ھاكىمىيىتىگە ئىسيان قىلدى، ھازىرقى سەئۇدى دۆلىتى ئىسلام خەلىپىسىگە قارشى ئىسيان نەتىجىسىدە قۇرۇلغان دۆلەت» دېگەن سۆزنى قىلىدىغان كۈرمىڭ تارىخچى بولغاچقا، مۇشۇ تارىخچىلارنىڭ ئاغزىنى تۇۋاقلاش ئۈچۈن يۇقىرىدا سىز تىلغا ئالغان «شەيخ مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇل ۋاھھاب ۋە ئوسمانلى ئېپمىرىيىسى» ناملىق كىتاب يېزىلغان.

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 17:37:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇنى مەن يازدىم. باتىل گەپلىرىڭىزگە رەددىيە ئۈچۈن بەش كۈن ۋاقىت ئارتۇق كېتىدۇ خانىم.

سىزدىن سوراپ باقسام، ئابدۇلۋاھھابنىڭ يۇرتى نەجىدنىڭ ئوسمانلى تېرىتورىيىسى ئىچىدە ئەمەسلىكىنى ئىسپاتلىغان ھېلىقى ئۈلىمالار ئابدۇلۋاھھاب 1744-يىلى نەجىددىن قېچىپ دىرىياھقا كەلگەندە، بۇ يەرنىڭ ئاقساقىلى مۇھەممەد سۇئۇد (يەنى ھازىرقى سەئۇدى ئەرەبىستان پادىشاھنىڭ بوۋىسى)نىڭ ھىمايىسىگە كىرگەنلىكى، مۇھەممەد سۇئۇد بىلەن ئاغا-ئىنى بولۇشقانلىقى، ئاقساقال سۇئۇدنىڭ ئۇنىڭغا مۇنداق دېگەنلىكى: «بۇ يەرلەر ھەممىسى سىزنىڭ. دۇشمەنلىرىڭىزدىن قورقماڭ. ۋاللاھى، ئەگەر پۈتكۈل نەجىد سىزگە سىزگە قارشى كەلسىمۇ، بىز سىزنى ھەرگىز چېگرىمىزدىن چىقارمايمىز». بۇنىڭغا ئابدۇلۋاھھابنىڭ مۇنداق جاۋاب بەرگەنلىكى: «سىز جەمەتىڭىزنىڭ رەئىسى ۋە ئەقىللىق ئادەم ئىكەنسىز. مەن سىزنىڭ كاپىرلارغا قارشى جىھاد قىلىشقا قەسەم قىلىشىڭىزنى تەلەپ قىلىمەن. مۇشۇنداق قىلسىڭىز مۇسۇلمان جامائەتنىڭ رەھبىرى سىز بولىسىز، مەن دىنىي ئىشلارغا رەھبەرلىك قىلىمەن.» مەنبە: ماداۋى ئەل-راشىد يازغان «سەئۇدى ئەرەبىستان تارىخى»، 16-بەت.  (بۇ كىتابنى ئامازۇندىن سېتىۋېلىپ ئوقۇسىڭىز بولىدۇ، تىلى ئېنگلىزچە)
شەيخنىڭ «كاپىرلارغا قارشى جىھاد قىلىمەن دېگەن گېپنىى» سىز خاتاغا چىقارماقچىمۇ؟ بۇ گەپنى خاتا دېسىڭىز سىزنىڭ قانداق خوتۇن ئىكەنلىكىڭىزنى تېخىمۇ بىلىپ قالىمەن خالاس. ياكى سىز بۇ يەردە دېيىلىۋاتقان كاپىرلار «ئوسمانلى نەجد ۋە ھەممە جايدىكى مازارپەرەس سوپىلار»دەپ چۈشەندىڭىزمۇ؟ ۋە ياكى «ئوسمانلى خەلىپىلىكى» دەپ چۈشەندىڭىزمۇ؟

مۇھەممەد سۇئۇد جەمەتىنىڭ ئوسمانلىغا ئىسيان قىلىپ، قۇراللىق قوزغىلاڭ نەتىجىىسدە ھازىرقى دۆلەتنى قورغانلىقىنى ئېنىق بىلىدىغان ئۈلىمالار، ھازىرقى ھاكىمىيەتنى قوغداش ئۈچۈن «مۇسۇلمانلارنىڭ مۇسۇلمان ئەمىرنىڭ سۆزىنى ئاڭلىشى ۋە مۇسۇلمان ئەمىرگە ئىتائەت قىلىشى ۋاجىب. مۇسۇلمان ئەمىر مەيلى ھەققانىي بولسۇن ياكى زالىم بولسۇن...» دېيىشىنىڭ ھېچقانداق ھەيران قالغۇچىلىكى يوققۇ! ھازىرقى سەئۇدى جەمەتنىڭ شەخسىي ھۆكۈمرانلىقىنى مۇشۇنداق دەپ قوغدىمىسا قانداق قوغدايدۇ؟
قۇرئان، سۈننەت ۋە ئۆلىمالار بىرلىككە كەلگەن «مۇسۇلمان ئەمىرگە قارشى چىقماسلىق»قائىدىسىنى سەئۇدى ھۆكىمىتى ئۆز ھوقۇقىنى قوغداش ئۈچۈن ئوتتۇرىغا چىقىىرۋالغان دەپ چۈشەندىڭىزمۇ؟ سىز دىننى چۈشىنىپ ھەزىم قىلىش ۋە قوبۇل قىلىش ئۈچۈن ئۆگەنمەي تەتقىق قىلىش ئۈچۈن ئۆگەندىڭىزمۇ؟ مۇشۇنچىلىك ئەقەللىي قائىدىنىمۇ بۇرمىلاپ سىز نېمىگە ئېرىشمەكچى؟

سىز بۇ ۋاھابىيلارنى ئاقلاشتىن ئىلگىرى 1802-يىلى كەربالادا ئەھلى بەيتنىڭ قەۋرىسىنى تۈزلەيمىز دېگەن ۋاھابىي ئىسيانچىلار ئۆلتۈرگەن 5000 نەپەر شىئە مۇسۇلماننىڭ ۋەقەسى،
شىئەلەر مازار پەرەستلىك قىلىپ خەلقنى دىندىن چىقارسا، ئۇلارنى ئۆلتۈرش كېرەك. سىز ھازىرقى تۈركىيەنىڭ:«ياۋروپا ئىتتىپاقىغا كىرىش ئۈچۈن دىن بىلەن سىياسەت ئايرىلغان دۆلەت سۈپىتىمىزدە مەڭگۈ قالىمىز»دېگەن باتىل داۋرىڭىنىڭ قۇربانىغا ئايلىنىپ كېتىپسىز. ئۇلۇغلارنىڭ قەبرىسىنى مەسجىد، قىبلىگاھ قىلىۋالغان شىئەلەرنىڭ بۇ باتىللىقىدىن قەتئىي يانماي دىنغا قارا چاپلىشى نەتىجىسىدە، ئۇلارنىڭ ئۆلتۈرۈلىشىمۇ ئىدىيىڭىزدىن ئۆتمەپتۇ مانا. خەنزۇ دىنشۇناسلارنىڭمۇ ئەھلى تەۋھىدنى قارىلاپ سىز تىلغا ئالغان شىئەلەرنىڭ ئىشىنى كۆتۈرۈپ چىققان يازمىلىرى بار. سىزمۇ ئىسامنى چۈشەنمەيدىغان شۇ خەنزۇ يولداشلاردەك گەپ قىپسىز.

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 17:51:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
1700-يىللاردا مەككە-مەدىنەدە 4 مەزھەب (ھەنەفىي، مالىكىي، ھەنبەلىي، شافىئىي) فىقھىسى بويىچە ئوقۇتىدىلىغان مەدرىسىلەرنىڭ 1800-يىللارنىڭ ئوتتۇرىسىدىن كېيىن، پۈتۈنلەي بىرلا مەزھەب، يەنى ۋاھابىيچە ئوقۇتۇشقا مەجبۇرلانغانلىقى، ۋاھابىيلارنىڭ ئۆزىنىڭ مەزھىبىدىن باشقا شافىئىي قاتارلىق مەزھەبلەرنى باتىل دەپ قارايدىغانلىقى، color]
سىز ئىمام ئەھمەدنىڭ ھەنبەلى مەزھىپىنى ۋاھھابىيلارچە مەزھپ دەپ قارايدىكەنسىز. دېمەك، ئەسلى سىز ئىمام ئەھمەدنىڭ ھەنبەلى مەزھىپىنى ئېتىراپ قىلماي ۋاھھابىيچە مەزھەپ دەپ تۇرىۋالىدىغان جاھىللاردىن ئىكەنسىز.
تۆت مەزھەپنىڭ ھەممىسى ئەھلى سۈننەنىڭ مەزھىپى، ئەمما ھەر-بىر مەزھەپتە توغرا ھۆكۈملەرمۇ، ئاجىزراق ھۆكۈملەرمۇ بار، شۇڭا، مۇسۇلمان بىر مەزھەپكە سالجىدەك چاپلىشىۋالماي، قايسى مەزھەپنىڭ قۇرئان ۋە سۈننەتتىن ئەكەلگەن دەلىلى كۈچكۈل بولسا، شۇ مەزھەپنى تۇتۇش كېرەك، مەزھەپپەرەسلىك قىلىشقا بولمايدۇ. مانا بۇ ئەھلى تەۋھىدنىڭ بىردەك قارىشى ھەم تۇتۇپ مېڭىۋاتقان يولى. ھەتتا ئۇلار ئۆز زېمىنىدىكى ھەنبەلى مەزھىپىدىكى ئاجىز ھۆكۈملەرنىمۇ تۇتمايدۇ.  مانا بۇ ئىنساپ، ئىمان. قېنى، ئەھلى تەۋھىد باشقا مەزھەپنى باتىل دەيدۇ، دېگەن گېپىڭىزگە دەلىل كەلتۈرۈڭ؟؟؟ مەرھەمەت.

«ۋەلىي بەندىلەرگە قارشى چىققانلارغا ئاللاھ ئۇرۇش ئېلان قىلىدۇ» دېگەن (بۇخارى، 6502) ھەدىسكە  ئىشەنگەنلىكىم ئۈچۈن ئەۋلىيا ئاتالغان سۇپىلار ھەققىدە ئارتۇق گەپ قىلمايمەن، بۇنداق قىلىشقا ھەددىم ئەمەس
ماڭدامدا بىر باتىل گەپنى قىلىپ مېڭىپسىز. سوپىزىمنىڭ باتىللىقىنى بىلمەكچى بولغان ئادەم، سىزنىڭ گەپلىرىڭىزگە قۇلاق سالسىمۇ، سوپىزىمنىڭ باتىللىقىنى چۈشىنىشتە خېلى ياخشى چۈشەنچىلەرگە ئېرىشىپ قالغۇدەك. سىز ئەۋلىيالار سوپىلاردىن چىقىدۇ دەپ قارىۋاپسىز. ھەقىقىي مۇئمىنلەرنىڭ ھەممىسى ئەۋلىيائۇللاھ(ئاللاھنىڭ دوستى) دەپ قارىلىدۇ تۆت مەزھەپنىڭ بىردەك پىكىرىچە. سوپىزىمىنىڭ ئەھلى
سۈننە بىلەن، جۈملىدىن ئىسلام بىلەن مۇناسىۋىتى بولمىغانلىقى ئۈچۈن، سىزمۇ ئاللاھنىڭ دوستلىرى سوپىلاردىن چىقىدۇ دەپ، سوپىزىم دىنىغا چاپان پايقىلى تۇرۇپسىز.

ئاللاھتائالا ئايەتتە «ھەق كەلدى، باتىل يۇقالدى، باتىل ھەقىقەتەن ئاسان يۇقىلىدۇ» دېگەچكە، مەن ئاۋال ھەقنى كۆپرەك ئەمىلىيەتكە تەدبىقلىساق، باتىل يولدىكىلەر ھۇشىنى تېپىپ، توغرىغا ئەگىشىدۇ دەپ قارايمەن.
بۇ گېپىڭىز توغرا گەپ. باتىل يولدىكىلەرنى ھەق يولغا چاقىرىش ئايەتتە ئېيتىلغان ھەقنىڭ جۈملىسىدىن. شۇڭا بىز باتىل سوپىزىمنى ھەققە ماڭسىكەن دەپ ئارزۇ قىلىغلىق.

ئۇلار قانداقلا بولمىسۇن، مۇسۇلمان بولغاچقا، ئۇلارغا قاتتق ۋاستە بىلەن ئەمەس، يۇمشاق ۋاستە بىلەن تەربىيە قىلسا ئوڭشىلىدۇ دەيمەن.
باتىلنى باتىل دېيىشنى سىز قاتتىق ۋاسىتە دەپ قارىۋالغان ئوخشايسىز. باتىلنى باتىل دەيمىز، ئاندىن ھەق دەلىلنى ئەكىلىمىز. باتىلنى ھەق دەۋېلىش يۇمشاق ۋاسىتە ئەمەس، بەلكى باتىللىقنىڭ دەل ئۆزى شۇ. شۇڭا، سىز يۇمشاق ۋاسىتىنى-باتىلنى ھەق دەپ ئاتاپ تۇرۇش دەپ چۈشىنىۋاپسىز.

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 17:53:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىبنى تەيمىييە بىلەن ئابدۇلۋاھھابنى خاتالىقى يوق پەيغەمبەر دەپ ئويلىمايدىغانسىز-ھە؟!
ئىبنى تەيمىييەنىڭ سۇپىيلارغا قارشى چىقىشنى يەھۇدى-ناساراغا قارشى چىقىشنىڭ ئالدىغا قويۇۋېلىشى خاتا!!!

سوپىزىمنى ھەق دېيىش ئۈچۈن كاتتا مۇجتەھىدلەرنىمۇ پوش دېمەيدكەنسىز مانا. سىزگە بارىكاللا.

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 18:01:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
سەككىز يۈز يىل ئىلگىرى ياشىغان ئەھلى سۈننەنىڭ ئىمامى ىبىن تەيمىييەنىمۇ ۋاھھابى دېيىشتىن يانمايدىغاندەك تۇرىسىز.
شۇڭا، سىز ۋاھھابى دېيىشكە ئاساس تاپالمايدىغان ئاپتورلارنىڭ بەزىبىرلىرىنىڭلا سوپىزىم ھەققىدىكى باھالىرىنى كەلتۈردىم. شۇنداقلا، سوپىلارنىڭ، جۈملىدىن سىز ئىلاھىي دىننىڭ ھامىيىسى سۈپىتىدە چۈشىنىدىغان نەقشىبەندىيە سوپىرىلىنىڭ سۆزلىرىدىنمۇ نەقىل كەلتۈردۈم. سوپىزىمنىڭ باتىللىقىنى ئىسپاتلاشتا قەلەم تەۋرەتسەك توم-توم كىتابلار ۋۇجۇدقا چىقىدۇ. تۆۋەندىكىسى ئاز بىرقىسىمى خالاس.
تورغا چىقىشىمدا شارائىت يار بەرمىگەنلىكى تۈپەيلى، بەش ئالتە كۈن ئىلگىرى قەلەمگە ئالغان يازمىلىرىمنىڭ بىر بۈرجىكىنى سىزگە سۇناي. سوپىزىمنى يەنىمۇ چۈشەنمەكچى بلغانلار ئۈچۈن تۆۋەندىكى مەنبەلەرمۇ قىممەتلىكتۇر ئەلۋەتتە.

سۇپىمزغا نەقىللەر


نەقشىبەندىيە سۈلۈكىدىكى نامدار سوپى ئەبۇل ھەسەن ھەرقەنى مۇنداق دەيدۇ:«سوپى دېگەن-گەرچە باشقىلاردىن يۇشۇرىنىۋالسىمۇ، ھەممە كىشىنىڭ دىققىتىنى تارتقۇچىدۇر. سوپى دېمەك- كۈندۈزى قۇياشقا، كېچىسى ئايغا ھاجىتى يوق كىشى دېمەكتۇر. سوپىزىمنىڭ ماھىيتى شۇكى، ئۇ-قۇدرەتلىك ئاللاھنىڭ مەۋجۇدلىقىدىن باشقا ھېچقانداق مەۋجۇدلۇققا ھاجىتى چۈشمەيدىغان مۇتلەق يوقلۇقتۇر.» ئۇ يەنە مۇنداق دەيدۇ:«زاھىت ئەمەسمەن؛ ئابىد ئەمەسمەن؛ ناتىق ئەمەسمەن، سوپى ئەمەسمەن؛ ئى ئاللاھ، سەن بىرسەن، سېنىڭ بىرلىكىڭدە مەنمۇ بىرمەن.»،«بۈگۈن ئاللاھ مېنىڭ قەلبىمگە قاراپ، قەلبىمدە ئۆزىدىن باشقا ھېچنېمىنى كۆرمەيۋاتقىنىغا قىرىق يىل بولىدۇ.»(ر.ك. گۇپتا:«دىننىڭ نېرىسىدىكى سوپىزىم»3-بەت، ئېنگىلىزچە)
بەيازىد بەستامى مۇنداق دەيدۇ:«ماڭا ئاللاھقا كېرەك بولغاندىن باشقا ھېچنېمە كېرەك ئەمەس(ماڭا ئاللاھقا كېرەك بولغىنىلا كېرەك)» (ر.ك. گۇپتا:«دىننىڭ نېرىسىدىكى سوپىزىم»4-بەت)
«سوپىزىمغا ئېنىقلىما بەرگىلى بولمايدۇ. ئۇ بىر ھاياتنىڭ بىر خىل شەكلى. تەسەۋۋۇفنى(يەنى سوپىزمنى) دىن دېگىلىمۇ، پەلسەپە دېگىلىمۇ بولمايدۇ. ئۇ دىنىي ئۆلچەممۇ ئەمەس، تەتقىقات نەتىجىسە بارلىققا كەلگەنمۇ ئەمەس. ئەگەر ئۇ دىنىي ئۆلچەم بولغىنىدا، كىشى دىنىي ئۆلچەمنىڭ رامكىسى ئىچىدە تۇرۇپ سوپىزىمغا ئەمەل قىلغىلى بولاتتى؛ ئەگەر ئۇ تەتقىقات نەتىجىسى بولغان تەقدىردە، ئۆگىنىش ئارقىلىق بىلگىلى بولاتتى.» (ر.ك. گۇپتا:«دىننىڭ نېرىسىدىكى سوپىزىم»2-بەت)
نەقشىبەندىيە سۈلۈكىنىڭ پېشۋالىرىدىن بىرى بولغان ھاكىم جامى مۇنداق دەيدۇ:«ئۆز ئەقلىڭدىن مەغرۇرلىنىپ قالمىغىنكى، سوپىزىم يولىدا سېنىڭ ئەقلىڭ ئىلگىرىلىشىڭگە توسالغۇ بولىدۇ. ئۆگىنىش-تەتقىقاتىڭ گالۋاڭلىقىڭنى ئىسپاتلايدۇ.» (ر.ك. گۇپتا:«دىننىڭ نېرىسىدىكى سوپىزىم»2-بەت)
«سوپىزىم بىر خىل ئىدىئولوگىيەدۇر.»(ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 144-بەت)
سوپىزىمنىڭ ئىدىئولوگىيە بولۇشى ئۇنىڭ ھەق دىن ئەمەسلىكىگە دەلىلدۇر. چۈنكى ھەق دىن دېگەن ئاللاھتىن چۈشكەن شۈبىھسىز ھۆججەت. ھالبۇكى ئىدولوگىيە دېگەننىڭ خاتاسى بولىدۇ. ھەق دىننىڭ خاتاسى بولمايدۇ.
شەيخ يەھيا ھەجۇرىي مۇنداق دەيدۇ:«سۇپىزم بىلەن ئاللاھقا شېرىك كەلتۈرۈش بىر تۇغقان.»(سۇپزمدىن ئېھتىيات قىلىڭ،5)
ئىبىن ئاقىل مۇنداق دەيدۇ:«ئىسلام شەرىئىتىگە نىسبەتەن مۇتەكەللىملەر ۋە سوپىلاردىنمۇ بەكراق خەتەرلىك نەرسە يوق.»(ئەدەب ئەش شەرىئە، 1-235)
ئىبىن خەلدۇن(1332~1406) سوپىزىم ھەققىدە مۇنداق دەيدۇ:«سوپىزىمنىڭ ئاساسى-يەنى سوپىلارنىڭ مەسلىكى-پۈتۈن ۋۇجۇدى بىلەن ئىبادەت قىلىپ، تەڭرىدە فەنا بولۇش(يوق بولۇش)، دۇنيانى ۋە دۇنيا نېئمەتلىرىنى تەرك-ئېتىپ دەرۋىش بولۇش، كىشىلەر تەلپۈنىدىغان بەخت-سائادەت، پۇل-مال ۋە نام-ئاتاقتىن نېرى تۇرۇش، دەرۋىشلىك ھالىتىدە تەنھا ياشاپ تەڭرىگە ئىبادەت قىلىش قاتارلىقلاردىن ئىبارەت.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 146-،147-بەتلەر)، ئۇ يەنە مۇنداق دەيدۇ:«سوپىلارنىڭ ئۆزىگە خاس زىكىر-ئىبادەتلىرى بار.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 146-،147-بەتلەر)
ئىبىن خەلدۇن سوپىزىمنىڭ ئاساسى ئىدىيۋى ئېلمىنتلىرىنى مۇنۇ تۆت نۇقتىغا يىغىنچاقلايدۇ:«
«ھەتتا،بىر سوپى خىرىستىئان دىنى مۇرتى بولىشىمۇ، يەھۇدى دىنى مۇرتى بولىشىمۇ ۋەياكى بۇددا دىنى مۇرتى بولىشىمۇ مۇمكىن.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 144-بەت)
«سوپىلار "ھېس تۇيغۇ ۋە بىۋاسىتە سېزىمغا تايىنىدۇ، لوگىكىنى كەمدىن كەم قوللىنىدۇ. ئۇلارچە  ئەقىل-ئىدراك پايدىلىنىشقا بولىدىغان قورال ئەمەس" دەپ قارايدۇ.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 147-بەت)
بۈيۈك ئىسلام ئالىمى ئەبۇل ھەسەن ئەننەدەۋى رەھىمەھۇللاھ يۇنان بۇتپەرەسلىك ھەزارىتىنىڭ ئالاھىدىلىكلىرىنى يىغىنچاقلاپ، «سەزگۈ ئەزالىرى بىلەن ھېس قىلغان نەرسىلەرگە ئىشىنىش، بۇلاردىن باشقىسىغا ئەھمىيەت بەرمەسلىك»نى يۇنانم بۇپتەرەسلىكىنىڭ بىرىنچى تۈرلۈك ئاھىدىلىكى قىلىپ تىزىدۇ.(«مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىپ دۇنيا نېمىلەرنى يوقاتتى»ناملىق ئەسەر، 202-بەت) يۇنان بۇتپەرەسلىكىنىڭ بۇ ئالاھىدىلىكى بىلەن سوپىزىم مۇشرىكلىقىنىڭ بۇ جەھەتتىكى تەلىماتى نېمىدېگەن ئوخشاش-ھە!
«شەيئىلەرنىڭ ماھىيىتىنىڭ ۋە مەۋجۇد بولۇپ تۇرۇشتىكى ھەقىقىتىنى بىلىشتە ئەقىل ۋە ئىدراك ھېچنېمىگە ئەرزىمەيدۇ.»(ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 147-بەت)
«ئەبۇ يەزدىن بەستامى(مىلادى 847-يىلى ئۆلگەن) كېيىنكى دەۋردە سوپىزىمنىڭ ئۇلى ھېسابلانغان تەلىماتتىن بىرنى قالدۇرغان بولۇپ. ئۇ "ئاللاھتا يوق بولۇش"(يەنى فەنا)تەلىماتىدۇ. "فەنا" تەلىماتى بۇددا دىنىدىكى كلاسسىك تەلىمات بولۇپ، بۇددا دىنى بۇ تەلىمات "نېرۋانا"دېيىلىدۇ.»(ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 150-بەت)
«"فەنا"تەلىماتى سوپىزىمدىكى ئومومىي يۈزلىنىشتۇر.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە،150-بەت)
«سوپىزىمدا خىرىستىئان دىنىنىڭ ئېلىمېنتىلىرى بولۇش ئېھتىمالى بەكمۇ مۇقەررەر.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە،150-بەت)
«سوپىلار ئۆزىنى نىسبەتلەۋاتقان ئەسلى دىن ئىسلام دىنى بولسىمۇ، ھەقىقەتتە بۇددا دىنى، خىرىستىئان دىنى ۋە يېڭى پلاتونىزىمنىڭ پىر تۈركۈم تەلىماتلىرى سوپىزىمغا سىڭىپ كەتكەن.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە،152-بەت)«يېڭى ئەپلاتونىزممۇ سوپىزىمنىڭ مەنبەلىرىدىن بىرى ھېسابلىنىدۇ. يېڭى پلاتونىزىم ئىدىيىسىنىڭ ئاساسلىق كېلىش مەنبەسى قەدىمكى رىملىق ئېدىئالىزمچى پەيلاسوپ پلاتىنو ھېسابلىنىدۇ. پلاتىنو مىسىردا تۇغۇلۇپ، مىلادىيە ئۈچىنچى ئەسىردە رىمغا كۆچۈپ بارغان. ئۇ "توققۇز ماددىلىق مەجمۇئە"ناملىق ئەسىرىدە مۇنداق دېگەن:" بەلكىم ئاللىقاچان ئۆزۈمدىن قۇتۇلغاندىمەن. جىسمىمدىن ئايرىلغاندا، تەندىن ئايرىلىپ تۇرغان ساپ ھالەتتىكى روھ بولدۇم. ئاندىن تېنىمگە كىرىپ، ئۆزۈمگە قايتىپ كېلىپ، ھەممە نەرسىدىن قۇتۇلۇپ، ھەرقانداق ئىشنىڭ تېگىگە يەتتىم. قەلبىمدە گۈزەللىك ۋە نۇرنى كۆردۈم. بۇ ئىش ئۈچۈن كۆپ خاۋاتىرلەندىم.".. مىسىرلىق سوپى زۇنۇن مىسىرى دەل مۇشۇنىڭدەك تەلىماتنى ئوتتۇرغا قويغان. يېڭى ئەپلاتونىزىمنىڭ سوپىمىزغا ئېلىپ كەلگىنى: سىرغىپ چىقىش تەلىماتى، ئىلاھى نۇر تەلىماتى، ھەقىقەتنىڭ ئايان بولۇش تەلىماتى قاتارلىقلاردۇر.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە،151-بەت)
شەرقشۇناسلار قانداق قارايدۇ:«كۆپچىلىك شەرقشۇناسلارنىڭ بايان قىلىشىچە، ئەبۇ يەزىد بەستامى بۇددا دىنىدىكى "نېرۋانا"نى سوپىزىمغا ئېلىپ كىرگەن، باشقىلار يەنە باشقا تەلىماتلارنى ئېلىپ كىرگەن. شەرقشۇناسلار غەيرى دىنلاردىكى ھەرخىل تەلىماتلارنىڭ سوپىزىغا ئېقىپ كىرىش نىسبىتى ھەققىدە ھەر خىل قاراشتا. بەزىلەر سوپىزمدا خىرىستىئان دىنىنىڭ ئېلىمېنتلىرى كۆپ سالماقنى ئىگىلەيدۇ، دېسە؛ بەزىلىرى يېڭى ئەپلاتونىزىمنىڭ يەنە بەزىلىرى بۇددا دىنىنىڭ ئېلىمنېتلىرى كۆپ سالماقنى ئىگىلەيدۇ، دەپ قارايدۇ.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە،153-بەت)ئەھمەد ئەمىن شەرقشۇناسلارنىڭ بۇ كۆز قارىشىدىن گۇمانلىنىدۇ.
«ئىسلام زېمىنى كېڭەيگەندىن كېيىن، يۇنان پەلسەپىسى، يېڭى ئەپلاتونىزم، خىرىستىئان دىنى، بۇددا دىنى، زورو ئاستېر دىنى(زەردۇشتلىق دىنى) قاتارلىق دىن ۋە.ئېقىملار ئىسلامغا تەئەللۇق زېمىنلارغا ئېقىپ كىردى. ئاندىن بۇ خىل رەھبانىيەتچىلىك پەلسەپىۋىيلىشىپ كەتتى. يۇقارقى دىن ۋە ئېقىملارنىڭ بىر تۈركۈم تەلىماتلىرى سوپىزىمغا سىڭىپ كەتتى.»(ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 150-بەت)
ئەبۇل ھەسەن ئەننەدەۋى مۇنداق دەيدۇ:«يۇنانلىقلارنىڭ شۇنداق بىر ئىلاھىي پەلسەپىلىرى ۋە ئەقىدىلىرى بار ئىدىكى، بۇلارنىڭ يېنىدا ئاللاھقا ئىبادەت قىلىش، ئۇنىڭغا بويۇن ئېگىش، ئۇنىڭغا دۇئا قىلىش، ئۇنىڭدىن پاناھلىق تىلەش ۋە ئۇنىڭدىن كەلگەن نەرسىگە سەۋر تاقەت قىلىش قاتارلىقلار غەيرى تۇيۇلاتتى.» («مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىپ دۇنيا نېمىلەرنى يوقاتتى»ناملىق ئەسەر، 204-بەت)
«نۇرغۇنلىغان ياۋرپا ئالىملىرى  قەدىمكى يۇناندىكى دىننىڭ يەڭگىللىكى، تائەت ئىبادەتنىڭ ئازلىقى، ھەرىكەتلەرنىڭ ھەرخىللىقى، ئويۇن-تاماش ۋە ئەيش كۆپلىكى ئىشرەتلىرىنىڭ ھەققىدە خېلى كۆپ نەرسىلەرنى سۆزلىگەن ئىدى.» («مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىپ دۇنيا نېمىلەرنى يوقاتتى»ناملىق ئەسەر، 204-بەت)
سوپىلارنىڭ ساماسى:«يۇنانلىقلار تەڭرىگە ناخشا ئېيتىپ، ئۇسسۇل ئوينىغاچ ئىبادەت قىلاتتى.» («مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىپ دۇنيا نېمىلەرنى يوقاتتى»ناملىق ئەسەر، 204-بەت)
خىرىستىئان دىنىنىڭ باتىللىقى:«بۇتپەرەسلىك ۋە شېرىك ئەقىدە خىرىستىئان دىنىغا رىم ئېمپراتورلۇقىدىكى خىرىستىئان قىياپىتىگە كىرىۋالغان يۇقىرى مەنسەپ ئەمەلدارلىرى ۋە مۇھىم ۋەزىپىدىكى مۇناپىقلارنىڭ تەسىرىدە كىرگەن ئىىدى. بۇ مۇناپىقلار دىننىڭ ئەھكاملىرىغا رىئايە قىلمىدى.»( «مۇسۇلمانلار ئارقىدا قېلىپ دۇنيا نېمىلەرنى يوقاتتى»ناملىق ئەسەر، 215-بەت)
«ئالىكساندېرنىڭ شەرقنى بويسۇندۇرىشى بىلەن، يۇنان پەلسەپىسىمۇ شەرققە تارقىلىشقا باشلىدى. ھاران(تۈركىيەدىكى بىر قەدىمى شەھەر)دە ئۇنىڭ سابى مەزھىپى يەرلەشتى. بۇلار گرېك تىلىدىكى كۆپلىگەن ئەسەرلەرنى ئاۋۋال قەدىمكى سۈرىيان تىلىغا، ئاندىن ئەرەب تىلىغا تەرجىمە قىلدى.
تارقىلىشى يۇنان پەلسەپىسىدىن كېيىنلا تۇرىدىغان باشقا ئىككى سېستىما ھىندى پەلسەپە سېستىمىسى ۋە ئىران پەلسەپە سېستىمىسى ئىدى. ھىندىساننىڭ جۈندىساپور شەھىرىدە يۇنان ۋە ھىندى تەلىماتلىرىنى ئۆگىتىدىغان مەكتەب بار ئىدى. سوپىزىم تەرەققىياتىنىڭ دەسلەپى مەزگىللىرىدە يۇقارقى پەلسەپە سېستىمىلىرىنى بىر قىسىم تەلىماتلىرى سوپىزىمغا سىڭىپ كىرىشكە باشلىدى.» (ئەھمەد ئەمىن«ئەرەب ئىسلام مەدەنىيىتى تارىخى،8-توم، ئىسلام دىنىنىڭ ياشلىق دەۋرى»سودا ئىشلىرى باسمىخانىسى، خەنزۇچە، 146-بەت)

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-9 18:06:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
خانىم، يۇقارقى مەنبەلەر سوپىزىمنى قارىلاش ئۈچۈن ئەمەس، سوپىزىمنى تەتقىق قىلىش ئۈچۈن يېزىلغان مەنبەلەر، شۇنداقلا سوپىزىمنى ئاقلاش ئۈچۈن يېزىلغان مەنبەلەردىنمۇ باتىللىقنى كەلتۈرۈشكە قۇربىمىز يېتىدىۇ، ئىنشائاللاھ. سىز مېنى سوپىزىمنى قارىلايدىغان ئەسەرلەردىن نەقىل ئېلىپ كەپتۇ دەپ قالمىسۇن دەپ، ئەھمەد ئەمىننىڭ «ئىسلام ئېنسكلوپىدىيىسى» دەپ شۆھرەتلەنگەن شۇ ناملىق ئەسىرىدىن سوپىزىم ھەققىدىكى دەلىللەرنىمۇ كەلتۈردۈم ئەنە. سوپىزم ھەققىدە نېمىلا دېسەم، ھەممىسى سوپىزىمنىڭ باتىللىقىنى ئىسپاتلاۋاتقاچقا، ئاز بىرقىسىمىنىلا سىزگە سۇندۇم. سوپىزىمنىڭ ئەپتى بەشىرىسىنى سېستىمىلىق تەتقىق قىلغان يازمىلارمۇ، كىتابلارمۇ مەندە بار، ئەمما تېخى ئۇ مەنبەلەردىن بۇ يەردە نەقىل كەلتۈرۈشكە نۆۋەت كەلمىدى، ۋاقىتمۇ يەتمەي قالدى. ۋاقتى كېلەر، ئىنشائاللاھ.
ئاللاھقا ئامانەت.

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-13 12:39:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېنى سىز؟

UID
4341
يازما
253
تېما
9
نادىر
0
جۇغلانما
4171
تىزىملاتقان
2010-8-9
ئاخىرقى قېتىم
2014-11-12
توردا
67 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-13 19:26:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
jurayj يوللىغان ۋاقتى  2013-3-13 12:39
قېنى سىز؟

ھېس قىلىشىمچە، سىز بىلەن مېنىڭ ئوتتۇرامدىكى ئاساسلىق تالاش-تارتىش 2 تۈرلۈك:
1) ئوسمانلىنىڭ يىقىلىشىدا ئابدۇلۋاھھاب ۋە ئۇنىڭ تەرەپدارلىرى رول ئوينىمىغان دەيسىز.
2) سۇپىزم، يەنى تەسەۋۋۇپنىڭ باتىللىقىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ئۇ يەر بۇ يەردىن ئۈزۈندە، نەقىل جۈملە تىرىپ كېلىۋاتىسىز.
مەن ئىنكاسىڭىزغا جاۋاب بېرىشنى خالىمىدىم. سىز چاقىردىڭىز. ئاخىرقى جاۋابىم شۇ: مەن تۈركىيەدە ئىلاھىيەت كەسپىدە 9 يىل ئوقۇدۇم. مەكتەپتە ئوقىغانلىرىم ۋە تۈركچە تارىخ كىتابلىرىدا ئوسمانلىنىڭ يىقىلىشىدا ۋاھابىزىم ئىدىيىسى بىلەن قۇراللانغان ئەرەبلەرنىڭ قۇراللىق قوزغىلىڭىنىڭ مۇھىم رول ئوينىغانلىقى سۆزلەنگەن (ئەلۋەتتە، باشقا سەۋەبلەرمۇ بار. ئەنگلىيە، روسىيە...قاتارلىقلارنىڭ رولىمۇ بار). ماۋۇ بىر تۈرك ماگسىتېر ئوقۇغۇچىنىڭ ماگىستېرلىق ئىلمىي ماقالىسى، تېمىسى: زامانىمىزدىكى سەئۇدى ئەرەبىستان دۆلىتىنىڭ دۇنياغا كېلىشى: 1914-1932-يىللار. مۇشۇ ماقالىنىڭ 18-بېتىنى ئوقۇپ باقسىڭىز بولىدۇ. تۈركىيەدىكى تارىخ كىتابلىرىدا ئېنىق مۇشۇنداق دەپ يازسا، مەن يەنە نېمە دەيمەن؟
تەسەۋۋۇپ 100% باتىل، باتىل!!! دەپ ئىبنى تەيمىييەنىڭ جۈملىسىنى نەقىل قىلىپ ئەكەلدىڭىز. ئىبنى تەيمىييەنىڭ شاگىرتى ئىبنى قەييۇم ئەلجەۋزىييەنىڭ 3 قىسىملىق «مەدارىجۇسسالىقىيىن» (بۇ كىتابنىڭ تۈركچە ئىسمى: قۇرئاندىكى تەسەۋۋۇپنىڭ ئاساسلىرى) كىتابىنىڭ 2-قىسىم 320-322-بەتلىرىدە تەسەۋۋۇپ ھەققىدە نېمە دەپتۇ؟ ئوقۇپ باقتىڭىزمۇ؟  ئابدۇلۋاھھابنىڭ بىر تۇققان ئاكىسى سۇلايماننىڭ ئۇكىسى ئابدۇلۋاھھابنى نېمىشقا تەنقىت قىلىدىغانلىقىنى ئىزدىنىپ باقتىڭىزمۇ؟......
تۈركىيەدىكى ئالىي مەكتەپلەرنىڭ ئىلاھىيەت پاكولتېتىدا تەسەۋۋۇپ مەخسۇس دەرس سۈپىتىدە ئۆگىتىلىدۇ، خۇددى، تەپسىر، ھەدىس، ئىسلام تارىخى... قاتارلىق دەرسلەرگە ئوخشاش. مانا ماۋۇ ئىلاھىيەت كەسپى تولۇق كۇرس ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ 3-يىللىققتا ئوقۇيدىغان دەرسلىرىنىڭ ئىسمى :
http://ilahiyat.rize.edu.tr/tr/?page_id=541
تۇلۇق كۇرسنى تۈگىتىپ ماگىستېرلىق ۋە دوكتۇرلۇقتا ئوقۇماقچى بولسىڭىزمۇ مەخسۇس تەسەۋۋۇپ كەسپى دەپ بىر كەسىپ بار. مىسىردىكى ئەزھەر ئۇنىۋېرسىتىنىڭ ئىسلامىي بىلىملەر پاكولتېتىدىمۇ تەسەۋۋۇپ دەرسى بار.
مەن سىزنى تۈركىيەدە ياكى مىسىردا ئىلاھىيەت كەسپىدە ئالىي مەكتەپتە ئوقۇتالمىغاندىكىن، سىزنىڭ سۇپىزىم، يەنى تەسەۋۋۇپ ھەققىدىكى بىر تەرەپلىمە كۆز قارىشىڭىزنى تۈزەشكە كۈچۈم يەتمەيدۇ. بۇ دېگەنلىك، «سىز توغرا ئېيتتىڭىز، تەسەۋۋۇپ باتىل» دېگەنلىك ئەمەس، بەلكى، ئىسلام دىنى ساھەسىدە مۇنتىزىم ئالىي مەكتەپتە سىستېمىلىق بىلىم ئېلىڭ، ئوقۇڭ. ھېچبولمىغاندا پەيغەمبىرىمىزنىڭ 36-نەۋرىسى مۇھەممەد ئالاۋى ئەلمالىكىي تەسەۋۋۇپ ھەققىدە يازغان «مۇختاسار شاۋارىق ئەل-ئانۋار» ناملىق ئەرەپچە كىتابنى بولسىمۇ بىر قېتىم ئوقۇڭ. (مەنبە مانا بۇ يەردە.) ئاندىن كېيىن ھۆكۈم قىلسىڭىزمۇ كېچىكمەيسىز، باشقىلار ئىلاھىيەت پاكولتېتىدا مانچە يىل ئوقۇپ ئۆگىنىدىغان نەرسىنى سىزگە ئەلكۈيى مۇنبىرىدە مانچە بەت ئىنكاس بىلەن بىلدۈرۈپ بولغىلى بولمايدۇ، مېنىڭ ۋاقىت ئىسراپ قىلغۇم يوق، .... دېگەنلىك.
مېنى مۇنازىرىگە، دوئىلغا چاقىرىپ ئاۋارە بولماڭ. سىزنىڭ ئىنكاسىڭىزغا جاۋاب يازمىغانلىقىمنى مۇنازىرىدە يېڭىلدى دەپ ئويلىسىڭىزمۇ ئىختىيارىڭىز. ئاددىيسى، بوكسىيورلۇق مۇسابىقىسىدە مۇسابىقىلەشكۈچىلەرمۇ ئېغىرلىقى ئوخشاش تەنھەركەتچىلەردىن بولىدۇ. ھەرگىزمۇ 80 كىلوگراملىق بىرەيلەننى 50 كىلوگراملىق بىرەيلەن بىلەن تۇتۇشسۇن دەپ سەھىنىگە چىقىرىپ قويمايدۇ. سىز ئىلاھىيەت كەسپىدە دوكتۇرلۇقتا ئوقىمىسىڭىزمۇ مەيلى، تولۇق كۇرسنى تۈگىتىپ كېلىڭ. ئاندىن پاراڭلىشايلى. «ئەھكام ئايەتلىرىنىڭ تەپسىرى»نى يازغان شەيخ مۇھەممەد ئەلى ئەسسابۇنىنى بىلەرسىز، شۇ داڭلىق ئالىممۇ سۇپى ئىدى، شۇنىمۇ سىزدەك ئىدىيىدىكىلەر مەكتەپتىن قوغلىدى. ئاشۇنداق چوڭ ئالىملار قارىلىنىپ تىللانغان يەردە، مەندەك ئاددىي ئادەملەرنى (سۇپى بولۇشقىمۇ سالاھىيىتى توشمايدىغانلارنى) نېمە دېسىڭىز دەۋەرمەمسىز! ئەمدى ئىنكاس يېزىشقا چاقىرماڭ مېنى.

سابۇنى يازغان «ئەھكام ئايەتلىرىنىڭ تەپسىرى» 1-قىسىمنى بۇ يەرنى بېسىپ چۈشۈرۈڭ.
2-قىسىمنى چۈشۈرۈش ئۈچۈن بېسىڭ.
يۇقارقى ئىككى ئۇيغۇرچە كىتابنى سىزگە تەۋسىيە قىلمىدىم-ھە، بەلكىم بۇ كىتابلار سىزدە بار بولۇشى مۇمكىن. بۇ مەنىسىز مۇنازىرىدىن نەپ ئالالمىغان دوستلار مۇشۇ 2 كىتابنى بولسىمۇ چۈشۈرىۋالسۇن دەپ يوللاپ قويدۇم.

UID
10479
يازما
115
تېما
2
نادىر
0
جۇغلانما
2160
تىزىملاتقان
2011-3-30
ئاخىرقى قېتىم
2014-3-16
توردا
23 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-14 15:40:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  بەلەن گەپ قىپسىز.   ئەمدى كارىڭىز بولمىسۇن.
  بىزمۇ گىرى چۇ،  مەرىفەت يولىدىمۇ كۆردۇق، كەڭسايدىمۇ كۆردۇق. كۆرۈپ تۇرۇپ يەنە تالىشامدۇق.  

UID
46986
يازما
31
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
31
تىزىملاتقان
2013-3-9
ئاخىرقى قېتىم
2015-3-10
توردا
10 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2013-3-14 18:56:34 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن تۈركىيەدە ئىلاھىيەت كەسپىدە 9 يىل ئوقۇدۇم. مەكتەپتە ئوقىغانلىرىم ۋە تۈركچە تارىخ كىتابلىرىدا ئوسمانلىنىڭ يىقىلىشىدا ۋاھابىزىم ئىدىيىسى بىلەن قۇراللانغان ئەرەبلەرنىڭ قۇراللىق قوزغىلىڭىنىڭ مۇھىم رول ئوينىغانلىقى سۆزلەنگەن... مۇشۇ ماقالىنىڭ 18-بېتىنى ئوقۇپ باقسىڭىز بولىدۇ. تۈركىيەدىكى تارىخ كىتابلىرىدا ئېنىق مۇشۇنداق دەپ يازسا، مەن يەنە نېمە دەيمەن؟
ئىلاھىيەت كەسپىنى توققۇز يىل ئەمەس توقسەن يىل ئوقۇسىڭىزمۇ، بىلىپ قېلىڭكى، بىردىنبىر ئىلاھ ئاللاھنىڭ ۋە ئاللاھنىڭ رەسۇلىنىڭ كۆرسەتمىسىگە زىت ھەرقانداق نەرسە يۈز پىرسەنت باتىل. سىزنىڭ ئىلاھىيەت كەسپىدە توققۇز يىل ئوقۇشىڭىز سوپىزىمنىڭ ھەقلىكىنى ئىسپاتلاپ بېرەمدىكەن؟

سۇپىزم، يەنى تەسەۋۋۇپنىڭ باتىللىقىنى ئىسپاتلاش ئۈچۈن ئۇ يەر بۇ يەردىن ئۈزۈندە، نەقىل جۈملە تىرىپ كېلىۋاتىسىز.
قارىسام سىز سوپىزىم تەنقىدلىنىۋاتسا، ھېلى ۋاھھابىزىمنى ھېلى جەدىتچىلىكنى چىلەشپ تارتىپ، توققۇز يىل ئىلاھىيەت كەسپىدە ئوقۇغان ئادەمگە يارىشا ئىلمىي پىكىر بايان قىلماپسىز. سوپىزىمنى ئاقلاش ئۈچۈن تور بەتلەردىن كۆرۈۋالغان ۋاھھابىيلارنى قارىلىغۇچىلارنىڭ تۇتامغا چىقماس گەپلىرىنى ئۇ يەر بۇ يەردىن تېرىپ تۆشەپ يۈرۈپستىكەنسىز، ئىلىم ئوقۇغان ئادەمگە يارىشا ئىش قىلماپتۇ دەپ ئۆزۈمنىڭ كاللىسىدىكىنى ئەمەس، سوپىزىم ھەققىدىكى دۇنيا مىقياسىدا ۋە ئ؟لىمالار ئارىسىدا بولۇنىۋاتقان گەپلەرنىڭ بەزىلىرىنى ئەكىلىپ قويدۇمغۇ؟

ئىبنى تەيمىييەنىڭ شاگىرتى ئىبنى قەييۇم ئەلجەۋزىييەنىڭ 3 قىسىملىق «مەدارىجۇسسالىقىيىن» (بۇ كىتابنىڭ تۈركچە ئىسمى: قۇرئاندىكى تەسەۋۋۇپنىڭ ئاساسلىرى) كىتابىنىڭ 2-قىسىم 320-322-بەتلىرىدە تەسەۋۋۇپ ھەققىدە نېمە دەپتۇ؟ ئوقۇپ باقتىڭىزمۇ؟  ئابدۇلۋاھھابنىڭ بىر تۇققان ئاكىسى سۇلايماننىڭ ئۇكىسى ئابدۇلۋاھھابنى نېمىشقا تەنقىت قىلىدىغانلىقىنى ئىزدىنىپ باقتىڭىزمۇ؟......
دېدىمغۇ، توردىن كۆرۈىۋالغان بۇلۇڭ مۇشقاقتىكى يازمىلارغا ئېسىلىۋالماي، ئىبىن قەييۇمنىڭ شۇ ئەسىرىنى ئوقۇپ بېقىپ، ئاندىن نەقىلىڭىزنى ئەكىلىڭە. ئىبىن تەيمىييەنىڭ سوپىزىمنىڭ باتىللىقى ھەققىدىكى پەتىۋاسىنى كەلتۈرسەم، ئۇنى بۇنى دەپ ئىبىن تەيمىييەنى قارىلاپ بېقىپ قاملاشتۇرالماي ئەمدى ئىبىن قەييۇمغا ئۆتۈپ قاپسىزغۇ؟
ئىمام مۇھەممەد ئىبىن ئابدۇلۋاھھابنى ئاكىسى تەنقىد قىلغان بولسا، پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەمگە بىر قىسىم تۇغقانلىرى، ساھابىلەرەگە دادىسى ياكى ئانىسى ياكى ئاكىسى ياكى ئۇكىسى قارشى تۇرغان بۇنىڭغا نېمە دەيسىز؟
سىز شەيخنىڭ كىتابلىرىنى ئوقۇپمۇ باقماي تۇرۇپ ئۇنى بۇنى دەپ باقىدىكەنسىز. تېخى باشقا مەزھەپنىڭ ئىماملىرىنى ئىنكار قىلىدۇ دېيىشلىرىڭىز بار. شەيخ قايسى كىتابىدا قايسى ئىمامنى ئىنكار قىلغان؟ شەيخ نەدە خاتا كەتكەن؟ پاكىتىڭىز بولسا مۇشۇنداق مۇھىم يەرلەرگە كەلتۈرۈڭ. ھالبۇكى، بۇ سوپىلارنىڭ ئازغۇنلىقى ھەققىدىكى تېما ئىدى، سىز ئاستا گەپنى قاچۇرۇپ ھە دېسە شەيخكە ئىبىن تەيمىييەگە ئۈسسىۋاتىسىز ھازىر، سوپىلارنىڭ توغرىلىقىنى ئىسپاتلاپ بېرەلمەي. توققۇز يىل ئىلاھيىەت كەسپى ئوقۇغانلىقىڭىزنى پەش قىلىشىڭىز سوپىلارنىڭ يولىنىڭ توغرىلىقىغا پاكىت بولىدۇ دەپ قاراپ قالدىڭىزمۇ يا؟

تۈركىيەدىكى ئالىي مەكتەپلەرنىڭ ئىلاھىيەت پاكولتېتىدا تەسەۋۋۇپ مەخسۇس دەرس سۈپىتىدە ئۆگىتىلىدۇ، خۇددى، تەپسىر، ھەدىس، ئىسلام تارىخى... قاتارلىق دەرسلەرگە ئوخشاش. مانا ماۋۇ ئىلاھىيەت كەسپى تولۇق كۇرس ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ 3-يىللىققتا ئوقۇيدىغان دەرسلىرىنىڭ ئىسمى :
http://ilahiyat.rize.edu.tr/tr/?page_id=541
تۇلۇق كۇرسنى تۈگىتىپ ماگىستېرلىق ۋە دوكتۇرلۇقتا ئوقۇماقچى بولسىڭىزمۇ مەخسۇس تەسەۋۋۇپ كەسپى دەپ بىر كەسىپ بار.

توققۇز يىل ئوقۇغان ئايالدەك گەپ قىلىڭ. تەسەۋۋۇپ دەپ بىر كەسىپنىڭ بولۇشى شۇ كەسىپنىڭ ھەقلىكىگە دەلىل بولالامدىكەن؟ بۇ نەنىڭ مەنتىقىسى. سەنئەت مەكتەپلىرىدە رەسساملىق، ھەيكەلتاراشلىق دېگەندەك كەسىپلەرنىڭ بولۇشى رەسساملىق ۋە ھەيكەلتاراشلىقنىڭ توغرىلىقىغا دەلىل بولالمىغنىدەك، ئۇنۋېرسىتىتلاردا تەسەۋۋپ كەسپىنىڭ بولۇشى ھەم تەسەۋۋۇپنىڭ ھەقلىكىگە دەلىل بولالمايدۇ. ئوبدان بىلىۋېلىڭ. توققۇز يىل ئوقۇپ نېمە ئۇنۋان ئالدىڭىز؟ دوكتورلۇقنى ئالالىدىڭىزمۇ؟ ياكى ماگېستىرلىقنى... ياكى توققۇز يىل ئوقۇپ نەتىجە ئالالماي قايتىپ كېلىپ، ماڭا تور بەتلەرنىڭ ئۇچۇرلىرىنى دۈۋلەپ بېرۋاتامسىز؟ توققۇز يىل ئوقۇغان سىزدەك بىر ئايالنىڭ دەپ يۈرگەن گەپلىرىنى...ھەي.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش