قولاي تىزىملىك
ئىزدەش
بېكەت تەۋسىيەسى:
ئىگىسى: ھۇما

ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەتئىمىن ئەسەرلىرى (1)

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

30

تېما

28

دوست

8962

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   79.24%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5753
يازما سانى: 468
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 373
تۆھپە : 2582
توردىكى ۋاقتى: 1078
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-28 08:52:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قېنى ئويلاپ كۆرۈڭچۇ، مەنسەپ تاپسا ئۆيمۇ-ئۆي زىياپەت، پۇل تاپسا مەككە - مەدىنىگە زىيارەت، بۇ ئىككىسى بولمىغاندا كاللا- پاقالچاق، ئۆپكە- ھېسىپ چاغلىق تىجارەتتىن باشقىسىغا قۇربىتى يەتمىگەن خەلقنىڭ ئەسىر ئالماشقان بىلەن رىسقى- نېسىۋىسى ئالمىشارمۇ؟!
uyghuray

30

تېما

28

دوست

8962

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   79.24%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5753
يازما سانى: 468
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 373
تۆھپە : 2582
توردىكى ۋاقتى: 1078
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-28 08:58:27 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىز «ئېتنولوگىيىلىك مىللەت» كاتېگورىيىسىدىكى «ناخشا- ئۇسۇل مىللىتى»، «شېئىر مىللىتى» بولۇپ قېلىۋەردۇق. بوياقچىدىن ئارتۇقراق خىمىك، تۆمۈرچىدىن ئارتۇقراق فىزىكلىرىمىز بولمىدى...

30

تېما

28

دوست

8962

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   79.24%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5753
يازما سانى: 468
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 373
تۆھپە : 2582
توردىكى ۋاقتى: 1078
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2015-11-28 09:06:22 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

0

تېما

1

دوست

4019

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   67.3%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  21527
يازما سانى: 131
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 0
تۆھپە : 1296
توردىكى ۋاقتى: 314
سائەت
ئاخىرقى: 2016-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2015-12-27 17:39:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھۇما  بۇرادەر كۆپ ئەجىر سىڭدۇرۇپسىز،خالىس ئەجرىڭىزگە تەشەككۇر!
uyghuray

2

تېما

2

دوست

5042

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   0.84%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  38188
يازما سانى: 625
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 9
تۆھپە : 1456
توردىكى ۋاقتى: 94
سائەت
ئاخىرقى: 2016-4-30
يوللىغان ۋاقتى 2016-1-4 13:31:26 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھۇما يوللىغان ۋاقتى  2015-10-16 19:03
ئابدۇشكۈر مۇھەممەتئىمىن ئەسەرلىرى (7)
قاتالام نەزىريىس ...

دۇنيا بىر پۈتۈن ماددى دۇنيادىن ئىبارەت. بىر پۈتۈن ماددى دۇنيانىڭ سىرىتىدا ياكى ئۇنىڭ بىلەن بىر قاتاردا پاراللېل تۇرغۇچى ئىككىنچى دۇنيا، روھى دۇنيا، ئىلاھىي دۇنيا مەۋجۇت ئەمەس (روھى دۇنيا ۋە ئىلاھى دۇنيامۇ مۇشۇ چەكسىز ماددى دۇنيانىڭ يەنى چەكسىز ئالەمنىڭ سىرتىدا ئەمەس). جەمئىيەت ۋە روھىيەت دۇنياسى (ئىنساننىڭ روھىيەت دۇنياسى) ماددىي دۇنيانىڭ راۋاجلىنىش مەھسۇلىدىن، ئۇنىڭ تاكاممۇللاشقان بىر شەكلى ۋە بىر ھالىتىدىن باشقا نەرسە ئەمەس، ئەڭ ئېلېمېنتار ماددى تۈزۈلمىنى ئىنكار قىلىپ، بۇنداق تاكاممۇللاشقان شەكىل ۋە ھالەتنى تەسەۋۋۇر قىلىش مۇمكىن ئەمەس. قەدىمكى گرېك مۇتەپەككۇرى ئارىستوتىل ماددا بىلەن شەكىل، مۇناسىۋەت قاتارلىق كاتېگورىيىلەر ئارقىلىق، ئوتتۇرا ئەسىر مۇتەپەككۇرى ئەلفارابى ئەتتۈركى «جەۋھەر» (سوبىستانسىيە- ئەسلى زات)، «ئەئىراز» (ئاكسىدېنىيە-ھالەت) قاتارلىق كاتېگورىيىلەر ئارقىلىق ئالەمنىڭ ماددىلىقى ۋە ئۇنىڭ رەڭگارەڭلىكى- قاتلاملىقىنى ئىزاھلاشقا ئۇرۇنغانىدى. فارابى ئالەمنى مىنېراللار، ئۆسۈملۈكلەر، ھايۋانات ۋە ئىنسانىيەتتىن ئىبارەت تۆت دەرىجىگە – تۆت قاتلامغا بۆلۈپ ئالدىنقى قاتلامنىڭ يۇقىرى باسقۇچى كىيىنكى قاتلامنىڭ ئىپتىدائىي باسقۇچىغا تۇتىشىدىغانلىقىنى تىلغا ئالغان. فارابى مۇشۇ قاراش ئاساسىدا ئىنساننىڭ ھايۋاندىن كىيىن پەيدا بولغانلىقىنى مۇئەييەنلەشتۈرگەن. ھازىرقى زامان پەن-تېخنىكىسى ــ يادروفىزىكىسىدىن ئاسترونومىيىگىچە، جانسىز تەبىئەتتىن بىئولوگىيىگىچە، پىسخولوگىيىدىن لوگىكىغىچە، ئانتروپولوگىيىدىن ئېتنولوگىيىگىچە بارلىق ماددى، روھى، ئىجتىمائىي ۋە تارىخىي راۋاجلىنىشنىڭ قاتلامدىن ئايرىلمىغانلىقىنى بارغانسىرى ئىسپاتلىدى. بىز بىلىش تارىخىدىكى موھىم كاتېگورىيىلىك مۇۋەپپەقيەت بولغان  «ماددا»، «روھ»، «شەكىل»، «مەزمۇن»، «مىقدار»، «سۈپەت»، «ماھىيەت»، «ھادىسە»، «يەككە»، «كومپلېكس»، «تەبىئىي»، «ئىجتىمائىي»، «جانسىز»، «جانلىق»، «سوبيېكت»، «ئوبيېكت» قاتارلىقلارنىڭ كۆپ ھاللاردا مۇنازىرە تېمىسى بولۇپ قالىدىغانلىقىنى كۆرىمىز. بەزىلىرى مەزمۇن ماددا دېسە، بەزىلىرى مەزمۇن روھ دەيدۇ، بەزىلىرى گۈزەللىك ماھىيەت دېسە، گۈزەللىك ھادىسە، ھالەت دەيدۇ. مۇنداق تالاش-تارتىش ھېلىغىچە ساقلانغان.



ئ‍الىم دۇنيانى پەقەت ماددىدىن ئ‍ىبارەت دەپ قارىغان ، بىر كۆرىۋاتقان دۇنيا قانداقتۇر ئ‍الىمىمىز دىگەندەك ماددىنلا ئ‍ىبارەت ئ‍ەمەس ، دۇنيا شەكىلگە ئ‍ىگە ، شەكىل بولۇش ئ‍ۈچۈن ماددا ۋە كۈچ بولۇشى كىرەك  ، ئ‍الىم بۇ يەردە مەنتىقىنى ئ‍ۇنتۇپ قالغان ، مەنىتىقىنى ئ‍ۇنتۇپ قېلىش پەيلاسوپلارغا ياراشمايدىغان ئ‍ىش ،
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )