خەۋەرئوچۇق دەرسنى باھالاشتا:
6 @& W+ w9 p9 F$ y, D" P1.ۋاقىتنى ئوقۇتۇشنىڭ ھەر قايسى قەدەم باسقۇچلىرىغا تەقسىم قىلىشى مۇۋاپىق بولغان-بولمىغانلىقىغا قاراش كېرەك. قارىغۇلارچە ۋاقىتنى بۆلۈپ بەرمەسلىك لازىم، مەسىلەن يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش چوقۇم 10 مىنۇتتىن ئېشىپ كەتمىسۇن دېگەندەك.
" v9 y+ L0 c, j# w3 |0 l+ @2 n/ U3 E( ~2.يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش تەييارلىقىنىڭ پۇختا بولغان-بولمىغانلىقىغا قاراش كېرەك.1 W M9 C1 M5 J5 ?. Z# |5 u3 S" ?2 U
3.ئوقۇغۇچىلارنى دەرسكە مۇناسىۋەتلىك ئوقۇتۇش قوراللىرىنى تەييارلاتتىمۇ يوق دېگەنلەرگە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك.
7 w4 V7 M7 ~ x4.ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەسىلىلەرنى بايقاش ئەھۋالىنىڭ ياخشى بولغان-بولمىغانلىقىغا قاراش كېرەك.; w/ m9 L- _+ u m# P6 B) ?
5.كۆرسەتمىلىك قوراللارنى تەييارلاش ۋە ئۇنىڭدىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىش ئەھۋالىغا قاراش كېرەك.
. p9 `" d& Q7 u2 ~7 G: _) o! u" S! q6.دەرسكە مۇناسىۋەتلىك دەرس بايلىقنى ئېچىشى مۇۋاپىقمۇ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەپەككۇرىنى قوزغىتىشى ياخشى بولدىمۇ دېگەنلەرنى كۆزىتىپ باھالاشقا ئەھمىيەت بېرىش كېرەك.
( h f, p/ t1 \9 j$ {$ m7.دەرسلىكتىن پايدىلىنىشتىن باشقا دەرسلىككە مۇناسىۋەتلىك دەرس بايلىقىدىن پايدىلانغان ياكى پايدىلانمىغانلىقىغا قاراش كېرەك.
# \5 b- |' m9 s; T {8 @7 T8.ئوقۇغۇچىلارغا ئەمەلىي مەشىق قىلىش، سۆزلەش، پائالىيەت قىلىش ۋاقتى ۋە سورۇنى ھازىرلاپ بەرگەن-بەرمىگەنلىكىگە قاراش كېرەك.
; w2 k" x) I/ _. j3 T3 h5 Q5 w1 {9.دەرسخانىدا ئوقۇغۇچىلارغا ئازادە ئۆگىنىش كەيپىياتى يارىتىپ بېرىشى ۋە ئوقۇغۇچىلارنىڭ گۇمانى كۆز قاراشلىرىنى قوزغىتىشىغا قاراش كېرەك.: j( _; V& G2 g2 |. G: p: a- A
10.ئوقۇغۇچىلارنى قوزغىتىش، تەشكىللەش، ئىلھملاندۇرۇش سەنئىتىگە ئەھمىيەت بېرىش ئەھۋالىغا قاراش كېرەك .* a% _( f, A; k
11. دەرسنىڭ مۇھىم نۇقتىسىنىڭ گەۋدىلىنىشىگە، قىيىن نۇقتىنىڭ ھەل قىلىنىشىغا قاراش كېرەك .* Z6 _. E1 ?/ G7 t1 |
12.قارىغۇلارچە شەكىلگە ئېسىلىۋالماسلىق، ئوقۇتقۇچىنىڭ دەرسخانىدا ئېلىپ بارغان پائالىيتىگە ۋە ئوقۇتۇش سەنئىتىگە ئەھمىيەت بېرىش كېرەك., q: x9 A# _ V' { L& X- @1 n% ~1 e
13.ئوقۇتۇش لايىھەسىنىڭ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىشىگە ماس قىلىپ لايىھەلەنگەن ياكى لايىھەلەنمىگەنلىكىگە قاراش كېرەك.1 s: q7 G0 T# G& q+ l
14. ئۆگىنىش مۇھىتىنىڭ ئادىل، دىمۇكراتىك ئاساستا بولۇش ئەھۋالىغا قاراش كېرەك .
& X* n* q" G" `+ Y15.دەرس ئاخىرىدا ئوقۇتقۇچىنىڭ بىر سائەتلىك دەرستىن خۇلاسە چىقىرىشى ئەتراپلىق بولدىمۇ يوق دېگەنگە قاراش كېرەك.
- [* u! a Z4 r" Q1 k16.ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇغۇچىلارغا بەرگەن تاپشۇرۇقىنىڭ ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇنمۇ، ھەجىمى مۇۋاپىقمۇ دېگەنلەرگە قاراش كېرەك.
9 \# i" S8 t6 i6 c17.دوسكا لايىھەسى مۇۋاپىقمۇ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىشىگە ماس كەلدىمۇ دېگەن نۇقتىلاردىن كۆزىتىپ باھالاش كېرەك. دوسكا لايىھەسى كۆركەم، رەڭدار بولدىمۇ يوق، دەرسنىڭ ئاساسلىق مەزمۇنى گەۋدىلەندىمۇ دېگەنلەرگە قاراش كېرەك. / ~9 g' u; {2 F5 Q
18.ئوقۇتقۇچىدىن قەستەن قۇسۇر ئىزدەشتىن قەتئىي ساقلىنىش كېرەك. ھە دېگەندىلا ئوقۇتقۇچىنڭ يىتەرسىزلىكىنى سۆزلىمەستىن، ئارتۇقچىلىقلارنى كۆزىتىشكە ۋە ئۇنى سۆزلەشنى ئاساس قىلىش كېرەك.
7 O! s3 ~3 g/ x, j19. ئوقۇتقۇچىنىڭ مەكتەپتىكى ئوبرازى ياكى ئىمتىيازىغا قاراپ باھابېرىشتىن قەتئىي ساقلىنىش كېرەك.! g, J5 R5 _% P0 d0 b7 K5 w
ھەر قايسى مەكتەپتىكى ئوقۇتقۇچىلار يۇقارقىلارغا ئەھمىيەت بەرگەن ئاساستا يەنىلا دەرسخانا ئوقۇتۇشىنىڭ ئەمەلىي ئۈنۈمىگە، ئوقۇغۇچىلار پائالىيتىنىڭ ئۈنۈمىگە قاراپ، ئوچۇق دەرسنى باھالاش ئېلىپ بارسا بولىدۇ.
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |