تاللاڭيانفۇن نۇسخىسى | 继续访问电脑版
كۆرۈش: 393|ئىنكاس: 6

مەجبۇرىيەت مائارىپ قانۇنىنى كىم مەجبۇرىي ئىجرا قىلالايدۇ؟[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
نۇرئېلىجان ھېدايەت
تىللا
558
تۆھپە
416
UID
504
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

مەجبۇرىيەت مائارىپ قانۇنىنى كىم مەجبۇرىي ئىجرا قىلالايدۇ؟


    ئېلىمىزنىڭ ئىجتىمائىي، ئىقتىسادىي تەرەققىياتىنىڭ ئۇچقاندەك راۋاجلىنىشى بىلەن دۆلەت يىللىق مالىيەنىڭ %4 ىنى مائارىپقا ئاجرىتىش ئارقىلىق ئومۇمىي خەلقنىڭ پەن - مەدەنىيەت ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈشنى قارار قىلدى. بۇ ھەممەيلەننى خۇشاللىققا چۆمدۈرىدىغان ئاقىلانە قارار.
      مەن مائارىپ سېپىگە قېتىلغىلى 8 يىل بولدى. مۇشۇ سەككىز يىل ئىچىدە مەن كۆرۈپ تۇرغان مائارىپ شارائىتى كۈنسايىن ياخشىلاندى. 2003- يىلى 9- ئايدا ئاپتونوم رايونىمىزدا دەسلەپكى قەدەمدە قوش كەچۈرۈم سىياسىتى يولغا قويۇلدى. 2005- يىلى بۇ سىياسەت مەركەز ئارقىلىق پۈتۈن مەملىكەتكە يۈزلىنىپ كىتاب ۋە ئومۇمىي ئىشلار خىراجىتى ئۈچۈن ھەربىر ئوقۇغۇچىغا 300 يۈەندىن (مەن باشلانغۇچ مەكتەپتە ئىشلەيمەن، شۇڭا باشلانغۇچ مەكتەپكە مۇناسىۋەتلىك سان- سېفىرلار بىلەن مىسال ئالدىم) خىراجەت بىلەن تەمىنلىدى. بۇنىڭ بىلەن مەكتەپلەر يېتەرلىك مالىيە كاپالىتىگە ئىگە بولدى. 2009- يىلى ئاپتونوم رايونىمىز دۆلەتنىڭ «ئىككى ئاساسەن» تەكشۈرۈشىدىن مۇۋەپپەقىيەتلىك ئۆتتى. 2010- يىلى 300 يۈەن پۇل 400 يۈەنگە، 2011- يىلى 500 يۈەنگە يېتىپ، مەكتەپلەر ئوقۇتۇش ئۈچۈن مالىيەدىن ئەنسىرىمەيدىغان، مەكتەپنىڭ ئوقۇش شارائىتى، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇش شارائىتى، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش شارائىتى زور دەرىجىدە ياخشىلاندى. ھازىر تېخى ھەر كۈنى 3 يۈەندىن ئوزۇقلۇق تولۇقلىمىسى بېرىدۇ. بۇنىڭ ئىچىدە تېخى ياتاقتا يېتىپ ئوقۇيدىغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ تاماق ياردەم پۇلى ۋە ئاساسىي قۇرۇلۇش، ئوقۇتقۇچىلار تەمىناتى دېگەنلەر يوق.
ئاپتونوم رايونىمىزنىڭمۇ 2011- يىللىق مائارىپ ئومۇمىي سېلىنمىسى 47 مىليارد 300 مىليوندىن ئاشتى.
يۇقىرىقىدەك ئەۋزەل شارائىتتا نۇرغۇن ئاتا - ئانىلار پارتىيەنىڭ ياخشى سىياسىتىدىن مەمنۇن بولۇپ پەرزەنتلىرىنى ياخشى ئوقۇتۇۋاتقان بولسىمۇ، لېكىن ئاز بىر قىسىم ئاتا - ئانىلار ئۆز تۇرمۇشى ۋە باشقا سەۋەبلەر بىلەن پەرزەنتلىرىنىڭ ئوقۇشىغا قەستەن سەل قاراۋاتقان ئەھۋاللار بار.
      مەسىلەن: مەن ئىشلەۋاتقان مەكتەپتە بىرقانچە ئوقۇغۇچى ئاتا - ئانىلىرى بىلەن سىرتقا چىقىپ كېتىش سەۋەبلىك بىر قىسىم ئاۋارىچىلىكلەر تۇغۇلۇۋاتىدۇ، مەجبۇرىيەت مائارىپ قانۇنىغا ئاساسەن ئۇلارنى چوقۇم مەكتەپكە ئەكىرىش كېرەك. لېكىن ئاتا- ئانىلار بۇنىڭغا ماسلاشماي بىر كېچىدىلا خوتۇن بالا - چاقىسىنى ئېلىپ سىرتقا چىقىپ كېتىدىغان ئەھۋاللار بار. بۇ بالىلارنىڭ ئوقۇش تەۋەلىكىنى ئالماشتۇرۇش، مەكتەپكە ئەكىرگۈزۈش قاتارلىق جەھەتلەردە ماڭغان يول، تارتقان جاپا، ئورۇنسىز ھاقارەت، بىھۇدە چىقىملارنى دېمەيلا قوياي.  
      - قولۇڭدىن كەلسە ئاپىرىپ سولىتىۋەت، ئۆيۈمنى ئۆرىۋەت - . . . .  ھەي . . .  مۇنداق تەرەپلەر بەك كۆپ.
      مۇشۇنداق ئەھۋالدا ئاشۇنداق مەسئۇلىيەتسىز ئاتا - ئانىلار ياكى باققۇچىلارنى پەرزەنتلەرنى مەكتەپكە بېرىش توغرىسىدا مەجبۇرلاش ھەرىكىتىنى قوللىنىدىغان ئورۇننى تاپالماي بارماق چىشلەپ سالىدىغان گەپكەن.
      بىر تۈپ دەرەخنى كەسسە سورىقىنى ئالىدىغان ئورمان ساقچىخانىسى بار. بىر ئادەمنىڭ تەربىيەلىنىش ھوقۇقىغا دەخلى قىلغان مەسئۇلىيەتسىزلىك قىلمىشىنى ئۈنۈملۈك چەكلەش توغرىسىدا قانۇنىي ئاساسىمىز يوق بولۇپ قالدى.
      دۆلىتىمىز پۇقرالارنىڭ سوتسىيالىستىك مائارىپ تەربىيەسىنى قوبۇل قىلىش توغرىسىدا ئېنىق قانۇن تۇرغۇزۇپ، ئوقۇش يېشىغا يەتكەن بالىلارنىڭ مەكتەپ تەربىيەسىنى قوبۇل قىلىشىنى ئۇلارنىڭ ھوقۇقى ھەم مەجبۇرىيىتى قىلىپ بېكىتكەن. ئوقۇش يېشىغا يەتكەن پەرزەنتلەرنىڭ ھامىيلىرىغىمۇ ھامىيلىق قىلىنغۇچى ئوقۇش يېشىغا يەتكەن ۋاقىتتا مەكتەپكە بېرىش توغرىسىدا ئېنىق بەلگىلىمە چىقارغان. لېكىن بالىلارنى مەكتەپكە ئەۋەتمىگەن ھامىيلارغا قارىتا قانۇننىڭ مەجبۇرلاش كۈچى ۋە مەزمۇنى بېرىلمىگەن. شۇڭا ئىدىيەسى قالاق. كۆز ئالدىدىكى كىچىككىنە مەنپەئەتنى دەپ، پەرزەنتىنىڭ كەلگۈسى ئىستىقبالىنى بىر چەتكە رەھىمسىزلەرچە تاشلىۋەتكەن مەسئۇلىيەتسىز ئاتا - ئانىلارغا قارىتا قانۇنىي چەكلەش يوق بولۇپ قالدى.
      گەپنى يىغقاندا مۇنبەردە خەلق قۇرۇلتاي ۋەكىللىرى بولسا مەجبۇرىيەت مائارىپ قانۇنىغا قانۇنىي جەھەتتىن مەجبۇرلاش تارمىقى ۋە ئىجرا قىلىدىغان ئورگان، مەجبۇرلاش مەزمۇنلىرى دېگەنلەر كىرگۈزۈلسە، بالا ئىشچى، بالا ھۈنەرۋەن، بالا تىلەمچى، بالا بىكارچىلارنىڭ ئالدى ئېلىنسا دېمەكچى.
      مەكتەپ، ئوقۇتقۇچىلار مەخسۇس گۇرۇپپا ۋە خىراجەت ئاجرىتىپ خىزمەت ئىشلىدۇق. ياخشى سىياسەتلەرنى سۆزلىدۇق. ھەتتا ئىشلەۋاتقان يەرلىرىگىچە بېرىپ ئىزدەپ باقتۇق. ئامال بولمىغاندا  . . . ئامال بولمىدى شۇ. مەجبۇرىيەت مائارىپ قانۇنىدا پىرىنسىپ بېكىتىلگەن. ئەمەل قىلمىسا ھۆكۈمەت قوللىنىدىغان مەجبۇرلاش مەزمۇنى ۋە ئىجرا قىلىدىغان فۇنكسىيەلىك ئاپپارات بولمىغاندىكىن پەقەت ئىدىيەۋى خىزمەت ئىشلەش بىلەنلا چەكلىنىدىغان گەپكەن.
      مەن يېزىلىق سىياسىي - قانۇن خىزمىتىگە مەسئۇل شۇجى، مۇقىملىق خىزمىتىگە رەھبەرلىك قىلىش ئىشخانىسى، ساقچىخانا، ئاياللار بىرلەشمىسى قاتارلىقلار بىلەنمۇ ئالاقىلىشىپ باقتىم، ئۇلارمۇ پەقەت دۆلەتنىڭ نۆۋەتتىكى سىياسەتلىرىنى ياخشى چۈشەندۈرۈش توغرىسىدا يوليۇرۇق بەردى.
      توغرا، ئادەمنى ئاساس قىلىش بىزنىڭ تەرەققىيات ئۆلچىمىمىز. جازالاش ياكى مەجبۇرلاش مەسىلىنى ھەل قىلىشنىڭ تۈپ ئۇسۇلى ئەمەس، بۇنى چۈشىنىمەن. لېكىن چېكىدىن ئاشقان كاج ئادەملەرگە قارىتا خەلق دىكتاتورىسىنى يۈرگۈزۈش ئارقىلىق ئەۋلادلارنى قۇتۇلدۇرۇۋېلىش بەك خاتالىق بولۇپمۇ كەتمەس.
      شۇڭا «جۇڭخۇا خەلق جۇمھۇرىيىتىنىڭ مەجبۇرىيەت مائارىپى قانۇنى» غا تۈزىتىش كىرگۈزۈپ، دۆلەت سالغان %4 خىراجەتنىڭ قانۇنىي كاپالىتى بولسا.


بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   نەسىمى تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-3-15 15:55  


Rank: 1

تىللا
4
تۆھپە
2
UID
8719
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 16:14|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئوقۇتقۇسى كەلمىسە بەك كىرىشىۋېلىشنىڭمۇ ئورنى يوق،كىم بىلىدۇ ئۇ بالىلار تېخى كېيىن بىرەر ھۈنەرۋەن ياكى سودىگەر بولۇپ چوڭ باي بوپ كېتەمدۇ-تېخى.ئۇ چاغدا بىلىمدىن غەم قىپ كېتىشنىڭمۇ ئورنى يوق.تولا جىق بىلىپمۇ نىمە قىلىسىز


Rank: 1

تىللا
48
تۆھپە
4
UID
671
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 16:48|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەجبۇرىيەت مائارىپى ھازىر پەقەت جاپاكەش باغۋەنلەرنىڭ ئىشى بولۇپ قالدى ،بىراق مائارىپتا بۇنى ئىجرا قىلغۇدەك ئەمەلىي ھوقۇق يوق .
يەرلىك ھەر دەرىجىلىك ھۆكۈمەت بۇ ئىشقا يۈكسەك دەرىجىدە ئەھمىيەت بەرسە ،مائارىپ ئورگانلىرىغا ئىتتىرىپ قويماي فۇنكىسيىلىك رولىنى تولۇق جارى قىلدۇرۇپ ،ھەرقايسى تەرەپلەر ئىزچىل ماسلىشىپ بەرگەندىلا ئاندىن مەجبۇرىيەت مائارىپى نى تىخىمۇ ياخشى ئىلىپ بارگىلى بولىدۇ .


Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
نۇرئېلىجان ھېدايەت
تىللا
558
تۆھپە
416
UID
504
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 20:40|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
yadikar123 يوللىغان ۋاقتى  2012-3-15 14:14
ئوقۇتقۇسى كەلمىسە بەك كىرىشىۋېلىشنىڭمۇ ئورنى يوق،كىم  ...

ئەستاغپۇرۇللا ............ بۇ گەپكە نىمە دىگۈلۈك ئەمدى.
بۇ تەسەللىمۇ يا.....


Rank: 3Rank: 3

تىللا
205
تۆھپە
78
UID
3236
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 20:42|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دولىتىمىزنىڭ مائارىپ قانۇنىدا پۇخرالارنىڭ تەربىيلىنىش مەجبۇرىيىتى ئېنىق شەرھىيلەنگەن، يەنى دولىتىمىزدە ھەربىر پۇخرانىڭ جەزمەن تەربىيىلىنىش مەجبۇرىيىتى بار. ھەممە ئادەمدە تەربىيلىنىش ئېڭى ۋە تەربىيىلىنىش مەجبۇرىيىتى بولىشى، مەجبۇرىيەت مارىپىنى ھەممە ئادەم ئاڭلىق ھالدا قوبۇل قىلىشى كېرەك. مەجبۇرىيەت مائارىپى قانۇنىنى دولەتنىڭ قانۇن ئىجرا قىلىش ئورگانلىرى ئوخشاشلا ئىجرا قىلىدۇ، بارلىق پۇخرالار بۇ قانۇنغا مەدەنىيلىك پوزىتسىيىسى بىلەن ئاڭلىق رۇئايە قىلىشى، ئۆز پەرزەنتلىرىنىڭ مائارىپتىن بەھرىمان بولۇش ھوقوقى ۋە مەجبۇرىيىتى بارلىقىنى ئېسىدىن چىقىرىپ قويماسلىقى كېرەك.


Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
نۇرئېلىجان ھېدايەت
تىللا
558
تۆھپە
416
UID
504
يوللىغان ۋاقتى ئۈلۈشكۈن 20:46|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
Almas999 يوللىغان ۋاقتى  2012-3-15 18:42
دولىتىمىزنىڭ مائارىپ قانۇنىدا پۇخرالارنىڭ تەربىيلىنى ...

بىر قىسىم قاتمال كىشلەرگە كەلگەندە بۇ قانۇننى ئىجرا قىلغالى بولمايۋاتىدۇ.


Rank: 6Rank: 6

ئىسىمى
قۇربان سايىم
تىللا
1031
تۆھپە
658
UID
558

قىزغىن ئەزا

يوللىغان ۋاقتى تۈنۈگۈن 09:38|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«مەجبۇرى مائارىپ قانۇنى»نى يەرلىك ھەر دەرىجىلىك ھۆكۈمەتلىرى ئىجرا قىلىدۇ.


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش



Archiver|يانفۇن|中文论坛|تەڭرىتاغ مۇنبىرى( 新ICP备11000096号-2 )  

GMT+8, 2012-3-17 13:47, Processed in 0.071540 second(s), 27 queries.

Powered by Discuz! X2(NurQut Team)

© 2001-2011 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش
نەشر ھوقۇقى شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق خەلق ھۆكۈمىتى ئاخبارات ئىشخانىسىغا تەۋە
شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايونلۇق پارتكوم تەشۋىقات بۆلۈمى قۇردى
ئىشخانا تېلېفون نومۇرى : 8521981 - 0991