روھلان مۇنبىرى
كۆرۈش: 1734|ئىنكاس: 6
ئوڭ تەرىپنى يىغىش

ئۇيغۇرچە تىنىش بەلگىلەرنى ئىشلىتىش ئۇسۇلى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

/ k3 Z4 ^/ l7 _8 _) o+ b& Z- D( k+ Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئادەتە يېزىقچىلىقتا  تىنىش بەلگىلىرى جايىدا قويۇلۇپ، ئۆلچەملىك ئىملادا يېزىلغان يازمىلارنىڭ ئوقۇش نىسبىتى يۇقىرى بولىدۇ، يازمىنىڭ جەلپكارلىقى ۋە پايدىلىنىش قىممىتى ئاشىدۇ، بەلگىلەرنى توغرا قويمىغاندا ، ئىملا خاتالىقى كۆپ بولسا ھەتتە شۇ يازمىنىڭ ئىپادىلىمەكچى بولغان مەزمۇنىمۇ ئۈزگۈرۈپ  كىتىدۇ، شۇنداقلا شۇ يازما ئىگىسىنىڭ سەۋىيىسىنى مەلۇم دەرىجىدە كۆرسىتىپ بېرىدۇ دېسەك ئارتۇق كەتمەيدۇ.: a& A( k" v, k* Y. r' Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

  ], R/ U6 ?# xئۇيغۇر يېزىقىمىزدا قوللىنىدىلىدىغان تىنىش بەلگىلىرى تۆۋەندىكىچە:8 v* o& @; l( ?, p  w) dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

8 D1 O- P. s6 |1. چېكىت ( . )(1) خەۋەر جۈملىلەردىن كېيىن چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:0 M( O$ C8 g7 a& v+ M! Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۈگۈن ئۇيغۇر ماشىنا تورى يېڭىلىنىپتۇ.- ?8 \" Z% j) s- F! dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) يېنىك ئېيتىلغان بۇيرۇق جۈملىلەردىن كېيىن چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
- u& e$ D: ?9 J0 dئىملانى توغرىلىغايسىز.
- y, m; [* d0 u: A# y7 s& K5 S(3) قىسقارتىپ يېزىلغان خاس ئىسىملارنىڭ ئارىسىغا چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:2 ~% @+ e- Y/ W/ h* xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئا.ئۆتكۈر' _% {! [( F, gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
م.ھوشۇر
2 V. P6 W0 ~# ~. r  l7 E6 F' u! n(4) ئوي-پىكىرنىڭ رەت تەرتىپىنى بىلدۈرىدىغان قاتار سانلاردىن كېيىن چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
* ~: G( K; B9 Oمۇنبەر تۈزۈملىرى:
7 d0 o- U0 Q0 Z% W( }, R" P% T$ e1. ساغلام تېما يوللاش؛
# [! z' v( o2 K  `7 h/ T9 z. J2. ئۆلچەملىك ئىملادا يېزىش؛7 S5 f4 Y7 N5 W8 Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3. مەنبەسى ئېنىق بولۇش؛
/ a& S0 a0 i! l..........( y1 m2 L$ N" t8 c. p; H# Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(5) بەزىدە چۈشەندۈرۈلمەكچى بولغان ئاتالغۇدىن كېيىنمۇ چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
3 h$ A9 H  f9 G5 t5 Kمۇنبەر باشقۇرغۇچىلىرى ئۆزلىرىنىڭ سالاھىيىتى بويىچە مۇنبەر مەسئۇلى، نازارەتچى، باشقۇرغۇچى، سەھىپە باشقۇرغۇچى دەپ تۆت خىلغا بۆلۈنىدۇ.
9 Z) H, l4 y, V! r9 k/ qمۇنبەر مەسئۇلى. مۇنبەرنىڭ قانۇنىي ئىگىسى كۆزدە تۇتۇلىدۇ....
' J- |9 \+ M/ b5 Sنازارەتچى. مۇنبەرنىڭ بارلىق ئىشلىرىغا نازارەتچىلىك قىلىدۇ...
7 P1 H) b. w- N' M5 x/ [باشقۇرغۇچى. مۇنبەردىكى بارلىق تېما ۋە سەھىپىلەرنى باشقۇرۇش ھوقۇقى بولىدۇ....; n; l6 W, O  ~! X2 l) T3 W4 h4 F* Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سەھىپە باشقۇرغۇچى. مۇنبەردىكى مەلۇم بىر سەھىپىنى باشقۇرۇش ھوقۇقى بولىدۇ....
" i, P9 t& i6 \5 ^4 j+ ^7 Y
( B% w; }! e  U5 Wئەسكەرتىش: تېما ماۋزۇسىنىڭ ئارقىغا چېكىت قويۇلمايدۇ.  l5 X: d# Z2 t2 A4 ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, J' B; c  ?! P6 u# gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. سوئال بەلگىسى(؟)(1) سوئال جۈملىلەردىن كېيىن سوئال بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
; [; x; p+ W% w: R5 O5 Uسىز مۇنبەرگە قانداق تېما يوللاپ باقتىڭىز؟/ Y  F5 i/ R. @  o( w: K$ }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئادەتتە ئىنكاسنى پۇچەك يازامسىز ياكى خېلى جېنى بار يازامسىز؟; s  g1 x  c5 ^/ F9 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 f7 |% O+ J7 C( q; L8 D. W. A  @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ يەردە شۇنىمۇ ئەسكەرتىپ ئۆتۈش كېرەككى، ① بىردىن ئارتۇق سوئال جۈملىلەردىن تەركىپ تاپقان مۇرەككەپ جۈملىلەردە، ئەگەر بۇ سوئال جۈملىلەر بىر-بىرىگە مۇناسىۋەتلىك بىر ئومۇمىي ئوي-پىكىرنى ئىپادىلىسە، سوئال بەلگىسى ئۇلارنىڭ ئەڭ ئاخىرىقىسىدىن كېيىن قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
/ v2 o: L, D6 `$ A' Z1 j6 ?7 }3 Rدېمەكچى بولغىنىمنى تېمامدىن ئۇققانسىز، ئەمدى قانداق قىلاي دەيسىز، كۆڭلىڭىزدە ئويلىغانلىرىڭىز باردۇ؟
, o. N+ |; L0 S1 l+ k② بىردىن ئارتۇق سوئال جۈملىلەردىن تەركىب تاپقان قوشما جۈملىلەردە، ئەگەر بۇ سوئال جۈملىلەرنىڭ ھەربىرى مەزمۇن جەھەتتىن مۇستەقىل بولسا ياكى بۇلارنىڭ ھەر بىرى ئالاھىدە تەكىتلەپ ئېيتىلسا، مۇنداق جۈملىلەرنىڭ ھەر بىرىدىن كېيىن سوئال بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:, H; N5 Q5 i; N1 z% ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ نېمە قىلىق ئەمدى؟ مۇشۇنداق ئاممىۋىي سورۇندىمۇ ئادەم تىللاپ ئىنكاس يازامسىز؟ تېما ئىگىسى كۆرۈپ قالسا قانداق بولىدۇ؟5 h3 u& H: C! u6 Y4 yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) قايتۇرما سوراق جۈملىلەردىن كېيىن سوئال بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:1 c1 _# Q8 c0 F" D: Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەجەبا بۇنداق يازغىنىم خاتامۇ؟
  p( v3 V9 K) ?6 e$ ]  F# [بۇنداق دېسىڭىز قانداق بولىدۇ؟5 `+ l% X, j0 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

0 |0 C# h# C# w% F$ z; ]% x3. ئۈندەش بەلگىسى(!)(1) ئۈندەش جۈملىلەرنىڭ ئاخىرىغا ئۈندەش بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:- z% \7 t, o* U6 s! a5 o& J5 sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پاھ، پاھ، بۇ بېزەكلەر ئەجەب چىرايلىقكەن!
% |- u$ a: N, u/ B(2) كۆتۈرەڭگۈ ياكى قاتتىق ئاھاڭ بىلەن ئېيتىلغان بۇيرۇق جۈملىلەردىن كېيىن ئۈندەش بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
5 g7 t: N' R, V0 }: pقولۇڭنى تارت!% n! @  Z5 s$ {' B# {5 _" [4 Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) شوئارنى بىلدۈرىدىغان جۈملىلەردىن كېيىن ئۈندەش بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:) v- S3 _( I; f( l( C* Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇنبىرىمىز گۈللەپ ياشنىسۇن!
( p& K$ M6 p1 s7 a3 m' {$ ^(4) ھۆكۈم ياكى كېسىم مەنىسىنى بىلدۈرىدىغان، ئىنتۇناتسىيىسى كۈچلۈك بولغان بەزى جۈملىلەردىن كېيىنمۇ ئۇندەش بەلگىسى قويۇلىدۇ. مەسىلەن:3 X+ R. D+ w0 Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مېنى قانداقمۇ سىزگە سېلىشتۇرغىلى بولسۇن!; J, }2 s( X( Z% |& z& M& ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(5) ھەم ئۈندەش، ھەم سوئال مەنىسىنى ئاڭلاتقان جۈملىلەردىن كېيىن، ئۈندەش بەلگىسى بىلەن سوئال بەلگىسى تەڭ قويۇلىدۇ. ئەگەر ئۈندەش مەنىسى كۈچلۈكرەك بولسا، ئاۋۋال ئۈندەش، ئاندىن سۇئال بەلگىسى قويۇلىدۇ؛ مەسىلەن:
1 h$ t: v9 o2 ?4 f* g« نېمە داستان، نېمە ئىجات، تەپەككۇر،" }, j4 U8 I" G: tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نېمە بۇ تۈگىمەس نازۇك تەسەۋۇر!؟», S3 A" o8 s6 B2 C1 z( kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(ئا.ئۆتكۈر)
; @* u: q* ?5 l* i0 x6 tئەگەر سوئال مەنىسى كۈچلۈكرەك بولسا، ئاۋۋال سوئال، ئاندىن ئۈندەش بەلگىسى قويۇلىدۇ؛ مەسىلەن:
3 d( r( n; R: R9 i«ياپراقسىز دەرەخ بولمىغاندەكلا،
$ s( f$ ^! C2 d7 u$ {$ p0 i2 zدەرەخسىز ياپراق تۇغۇلار نەدىن؟!», K' o4 ?: `. d7 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(ئا. خۇجا)  _$ T5 }& T# @. ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

: S9 f) v6 q' B' q1 U4. پەش( ، )(1) جۈملىلەردىكى تەڭداش بۆلەكلەرنى بىر-بىرىدىن ئايرىش ئۈچۈن، ئۇلارنىڭ ئارىسىغا پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:4 Y7 J+ p! d% r# ]# v& E  Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۈگۈن شېئىر، رەسىم، تىل ئۆگىنىش، جاھاندىكى ئىشلار سەھىپىلىرىگە ئۆزگىچە تېمىلار يوللاندى.
6 M' ]/ ~% X6 d* V/ C(2) قوشما جۈملە تەركىبىدىكى ئاددىي جۈملىلەرنىڭ ئارىلىقىغا پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:4 L0 F3 ^4 }7 W  \( l  lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۇ بىر توردىشىنى ئىزدەپ، مۇنبەرگە تىزىملىتىپتۇ.9 v% c( U# V9 @5 h2 yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) جۈملە تەركىبىدىكى قاراتما سۆزدىن كېيىن پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:. o  ~* f9 f" a4 `9 ^+ \$ kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۈنقىز، بۈگۈن مۇنبەرگە كىرىپسىز-دە؟# c1 d" }! d% g4 {& X: iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
«خوش ئاتا، مېھرىبانىم،4 Z, N! u, A8 u$ E5 h7 Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
غەمگۇزارىم، ياخشى قال.»
4 P9 w2 P5 R5 h! O6 c(نۇزۇگۇم قوشاقلىرىدىن)4 w/ B  G; @( hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) جۈملىدىكى قىستۇرما سۆزلەردىن كېيىن پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:# U: l9 P) H. M5 Y" b: yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
«بەس، دوستۇم، تەبىئەت يولى شۇنداقتۇر،
$ z5 T6 l. U# `9 {  U  U% mئۇنچىۋالا ئېچىنىپ بۇزما كۆڭلۈڭنى.»: T+ l: D( B4 k/ Z, n# iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(ئا.خۇجا)
" Z. M$ @% b% h+ D- ?( |(5) تەركىبىدىكى ئاددى جۈملىلەر لېكىن، ئەمما، بىراق، شۇڭا، چۈنكى، ھالبۇكى، ۋاھالەنكى قاتارلىق باغلىغۇچىلار بىلەن باغلانغان مۇرەككەپ جۈملىلەردە، بۇ باغلىغۇچىلار كۈچلۈك تەلەپپۇزدا ئېيتىلسا، ئۇلارنىڭ كەينىگە پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:; f4 ^" w: D" f2 U' l( a1 @& oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەن ئۇنىڭ تېمىسىغا راۋۇرۇس ئىنكاستىن بىرنى يازدىم، لېكىن، يەنىلا جىلى بولۇپ تۇرۇۋاتىمەن.2 n5 v# W+ N7 O' g( e5 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(6) تەڭداش بۆلەكلەر ۋە مۇرەككەپ جۈملە تەركىبىدىكى ئاددىي جۈملىلەر «ۋە، ھەم، ياكى، يا، نە، گاھ» قاتارلىق باغلىغۇچىلار بىلەن باغلىنىپ كەلسە، ئادەتتە ئۇلارنىڭ ئارىسىغا پەش قويۇلمايدۇ. لېكىن، بۇ باغلىغۇچىلار تەڭداش بۆلەكلەرنىڭ ياكى قوشما جۈملە تەركىبىدىكى ئاددىي جۈملىلەرنىڭ ئالدىدا تەكرارلىنىپ كەلسە، ئۇ ھالدا بۇ باغلىغۇچىلارنىڭ ئالدىغا پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:5 u* W; Q3 W0 A3 zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇنبەردىكى باشقۇرغۇچىلار خىزمەتتە ھەم يۈرەكلىك بولۇشى، ھەم تەدبىرلىك بولۇشى لازىم.7 z' ~" ]  t) n% W+ R$ G% Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مەن تېمامنى يا ئەتە، يا ئۆگۈن يوللاي.
; n% D% `( W1 D(7) ئادەتتە ئىگىدىن كېيىن پەش قويۇلمايدۇ، لېكىن پەش قويۇلمىسا ئۇقۇم مۈجمەللىشىپ قېلىش ئېھتىماللىقى بار بولغان ئىگىدىن كېيىن پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:) H* @1 B# P& q2 W( i8 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ، ئادەم بالىسى ئەمەس.
# T6 [; C+ t. y: r3 e% `بۇ جۇملىدە ئەگەر «بۇ» دېگەن ئىگىدىن كېيىن پەش قويۇلمىسا، «بۇ ئادەم بالىسى ئەمەس»دېگەن جۈملىگە ئايلىنىپ قېلىپ، «بۇ ئادەم بالىسى ئەمەس، باشقا نەرسىسى»دېگەن مەنىنى بىلدۈرۈپ قويىدۇ.# f( E1 U6 L: g. C, e( s5 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(8) ئاپتور سۆزىدىن كېيىن ياكى پېرسۇناژ سۆزىدىن كېيىن، سىزىقتىن بۇرۇن پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
$ @* f8 I% R! `$ X« _ ئەركىن، _ قىز جىددىي ھالدا ئەركىنگە تىكىلدى، _ مېنىڭ ئۆز ۋاقتىدا سىزگە نېمىشكە قىزىقمىغانلىقىمنى بىلەمسىز؟ سىز بەك ياسىما. نېمىشكە ئۆزىڭىزنى بۇنداق ئالىجاناپ كۆرسىتىسىز؟ مەن سىزنىڭ مۇشۇنداق ياسىما مىجەزلىرىڭىزگە ئۆچ!»& [, c; v+ Q( P4 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(بەرگىيە «ئېھ، ناتونۇش يوللار»دىن)1 q1 o0 V$ Q  j0 g# B* P1 q2 rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

. B& g5 N% {: g, Z- o5. چېكىتلىك پەش ( ؛ )(1) مەزمۇن جەھەتتىن ھەم مۇستەقىل، ھەم بىر–بىرىگە مۇناسىۋەتلىك بولغان، ئوي–پىكىرلەرنى ئىپادىلەيدىغان، ئاددىي جۈملىلەردىن تەركىب تاپقان، تۈزۈلۈشى مۇرەككەپرەك بولغان قوشما جۈملىلەردە چېكىتلىك پەش قوللىنىلىدۇ. مەسىلەن:
9 i6 J8 z0 j( g0 tبېغىررەڭ، ھال ئەتىرگۈللەر خۇش-پۇراق چاچماقتا؛ ئېرىقتىكى سۈزۈك شۇلار شىلدىرلاپ ئۈن چىقارماقتا؛ ئەتىيازنىڭ شامىلى يۈزلىرىمىزنى سىلاپ ئۆتمەكتە.7 N0 G1 t* n+ c! Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) چوڭ تەڭداش بۆلەكلەر بىلەن كىچىك تەڭداش بۆلەكلەر ئارىلاش كەلگەن جۈملىلەردە، كىچىك تەڭداش بۆلەكلەرنىڭ ئارىسىغا پەش، چوڭ تەڭداش بۆلەكلەرنىڭ ئارىسىغا چېكىتلىك پەش قويۇلىدۇ. مەسىلەن:9 i2 g! r) ]) {4 aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
شىنجاڭدا كان مەھسۇلاتلىرىدىن نېفىت، كۆمۈر، ئالتۇن، تۆمۈر، مىس، قاشتېشى قاتارلىقلار كۆپ چىقىدۇ؛ دېھقانچىلىق زىرائەتلىرىدىن بۇغداي، قوناق، كېۋەز، شال قاتارلىقلار كۆپ چىقىدۇ.
# V2 t* t8 t% V  _. i3 \( x( Oچېكىتلىك پەشنىڭ ئىشلىتىلىش رولى ئومۇمەن چېكىتتىن كىچىك، پەشتىن چوڭ بولىدۇ.; S, B8 K! _  r. Q) vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

7 b+ R- h1 D: P6. قوش چېكىت( : )(1) ئاپتور سۆزى بىلەن كۆچۈرمە جۈملە ۋە پېرسۇناژ سۆزلىرىنىڭ ئارىلىقىغا قوش چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:! o9 R5 o: s4 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇنبەر مەسئۇلى: « باشقۇرغۇچىلار ئۆز تەرجىمھالىڭلارنى يوللاپ بەرگەيسىلەر»،_ دېدى.
: d6 D& l7 ]& O( F% T+ J, Q# [(2) ئومۇملاشتۇرغۇچى سۆز ۋە جۈملىلەردىن كېيىن قوش چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
" w4 j4 S0 ?% }9 C: q, @پېرسۇناژلار ئادەتتە ئىككى خىل بولىدۇ: بىرى، ئىجابىي پېرسۇناژ، يەنە بىرى سەلبىي پېرسۇناژ.7 Z& m  P2 M' D% x( e) {" m. s( Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) قاراتما سۆزلەردىن كېيىن قوش چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:! s( Y" A' \8 s0 h' _6 o$ o5 b+ [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھۆرمەتلىك تورداشلار:
$ a& ~6 k. x# Wياخشى تۇرۇۋاتامسىلەر؟ كۈنلىرىڭلارنىڭ خاتىرجەملىك ئىچىدە ئۆتۈشىنى تىلەيمەن.
- Z% q9 Q4 d! U# h(4) ئەسكەرتمىلىك سۆزلەردە قوش چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
  e' x/ m5 s6 o7 }......2 G; T' g3 S+ p% p) v' Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئالاقىلاشقۇچى: ئەركىن0 r1 |/ e  T6 R  A$ eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تېلىفون نومۇرى: 0991....
. a2 N; Y; }" K, w, B1 d/ L
' Q- D5 b- ^! D* h& I2 J) \7 g7. قوش تىرناق («»)(1) جۈملە ئىچىدە كەلگەن كۆچۈرمە جۈملە ۋە كىتاب، گېزىت، ژۇرنال ناملىرى ۋە ماقالە–ئەسەرلەرنىڭ ماۋزۇلىرى قوش تىرناق ئىچىگە ئېلىپ يېزىلىدۇ. مەسىلەن:
5 V3 T" ]9 w! Uمېنىڭ « مەن قانداق قىلاي؟» ناملىق ئەسىرىم تورنىڭ تاقىلىشى بىلەن غايىپ بولدى.# D" t$ S) U8 [$ \* ]% R4 @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
خەنجەر ماڭا: «مۇشۇ كۈنلەردە سەل ئالدىراش بوپقالدىم» دېدى.
3 W; Y4 r6 {; R9 |1 ?, Y9 r  R(2) بەزى تەنە سۆزلەر قوش تىرناق ئىچىگە ئېلىنىدۇ. مەسىلەن:
$ I  ^  \- B. pئەتىگەن ئۇچۇر يازسام ئەمدى جاۋاب يېزىپسىز، بەك «چاققان» جۇمۇ سىز!! V: f6 X6 b! A: u/ G) Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) باشقىلارنىڭ دىققىتىنى قوزغاش ئۈچۈن نۇقتىلىق سۆزلەر ياكى ئالاھىدە مەنىگە ئىگە سۆزلەر قوش تىرناققا ئېلىنىدۇ. مەسىلەن:0 ?, f4 U$ d/ M: m' T3 e4 Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىزنىڭ ئېيتقىنىڭىز «تار مەنىدىكى گرامماتىكا»، مېنىڭ ئېيتقىنىم «كەڭ مەنىدىكى گرامماتىكا».$ C2 g4 Z! ^* N! ^( ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

& f5 |3 f! e8 H" d- r8. يالاڭ تىرناق ( )قوش تىرناق ئىچىگە يەنە تىرناق كېلىش زۆرۈر بولۇپ قالغاندا، يالاڭ تىرناق ئىشلىتىلىدۇ. مەسىلەن:
) ^/ i/ j4 ~+ P9 p: X# m2 {+ fسەركەردە ماڭا: «مەن ئاپئاق ئاينىڭ (مەن ۋە سەن) دېگەن تېمىسىنىڭ ئاخىرىنى ساقلاپ ھېرىپ قالدىم» دېدى.
8 r, C7 D1 W% z& c3 _# M
# J& [( Y7 p- @/ e- m4 N9. تىرناق ( () )(1) جۈملىدە ئىزاھلاشقا تېگىشلىك سۆز–جۈملىلەر تىرناق ئىچىگە ئېلىپ يېزىلىدۇ. مەسىلەن:6 L. x% J2 Y5 V1 ~  h# x5 ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ھەر كۈنى ئەتىگەن سائەت (ئۈرۈمچى ۋاقتى) 7يېرىمدا، پاي بازىرى ئېچىلىدۇ.
- \/ R( i9 U% u9 u9 Z  m(2) كۆچۈرگەن ياكى نەقىل ئالغان جۈملىلەرنىڭ ئاپتورى ياكى ئەسەر نامى تىرناق ئىچىگە يېزىپ كۆرسېتىلىدۇ. مەسىلەن:9 X; b# F5 j$ B- Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
«موڭغۇللار دەسلەپكى دەۋرلەردە مەدەنىيەتنى ئۇيغۇرلاردىن قوبۇل قىلغان، يېزىقنىمۇ ئۇيغۇرلاردىن ئۆگەنگەن» (ش.سامى «قامۇسۇل ئەئىلەم» 1876–بەت).6 v4 d1 t: y& B. G9 C7 [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) دراما ئەسەرلىرىدە پېرسوناژلارنىڭ ھېس-تۇيغۇلىرىنى، ھەركىتىنى كۆرسىتىدىغان جۈملىلەر تىرناق ئىچىگە ئېلىپ يېزىلىدۇ. مەسىلەن:
9 T) P) {& b9 u/ C' t9 Pزورىخان: (ئاڭلىماسلىققا سېلىپ) نۇرۇم، چاي قاينىدىمىكىن، چىقىپ باققىنا (نۇرۇم باغقاچىقىدۇ).7 ~4 N3 f; C* m: Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) ئوي-پىكىرنىڭ رەت تەرتىپىنى بىلدۈرىدىغان قاتار سانلار تىرناق ئىچىگە ئېلىنىدۇ. مەسىلەن:
" l- o3 A2 t' h3 m2 D( r; Hتىرناقنىڭ ئىشلىتىلىشى ھەققىدە قويۇلغان يۇقىرىقى «(1)... (2)... (3)... (4)...» دىكى تىرناقلار بۇنىڭغا مىسال بولالايدۇ.
3 W" G5 P  F+ ~* k0 z. x8 ?) O0 ]5 p9 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
10. سىزىقچە ( - )(1) جۈپ سۆزلەرنىڭ ئوتتۇرىسىغا سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:/ b' Y) H( c2 {0 m2 qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كېچە-كۈندۈز، ئېگىز-پەس، ئويمان-چوڭقۇر، دەلىل-ئىسپات قاتارلىقلار.6 K5 l4 L6 r9 c* W$ J* Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) رەقەم بىلەن يېزىلغان تەرتىپ سانلاردىن كېيىن سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:* C' @8 n& E; l+ nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1-سىنىپ، 6-ئاي.: N) R$ _: Y6 G3 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) سۆزلەردە قۇردىن قۇرغا كۆچۈرۈشتە سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
/ ?1 D2 o( b& p3 v+ {0 _«بۇ قېتىمقى ئىلمىي مۇھاكىمە يىغىنىدا مەن ئۆزۈمنىڭ ئىككى پارچە ئىل-% D4 {6 y( Y1 _! fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مىي ماقالەمنى ئوقۇدۇم.»  `! \# [6 B( K  O' @% N+ tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) ئۆز ئارا يېقىن بولغان ئىككى ساننىڭ يانداش كېلىشىدىن تۈزۈلگەن مۆلچەر سانلارنىڭ ئوتتۇرىسىغا سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:9 D, \7 J/ c5 `, t7 M8 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
چوڭ ئۆيدە بەش-ئالتە كۈن تۇرۇپ قالدىم.4 Y. R5 o& J) n; A' Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(5) ئىككى بۆلەكتىن تۈزۈلگەن تەقلىدىي سۆزلەرنىڭ ئوتتۇرىسىغا سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
5 A8 T& J( N4 j5 qئوڭ تەرەپتىن پاڭ-پۇڭ قىلغان ئوق ئاۋازى ئاڭلاندى.& z- V* u$ [! w7 B4 H& Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(6) تەكرار سۆزلەرنىڭ ئوتتۇرىسىغا سىزىقچە قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
# K3 u7 L) e9 i2 Q& ]3 Oسورا-سورا بىلىم ئاپتۇ، ئۇيىلا-ئۇيىلا كېيىن قاپتۇ.6 S' p3 m* L. P. l1 X% Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

# h- Y7 A) A9 J9 @11. سىزىق ( _ )(1) ئىگىمۇ، خەۋەرمۇ باش كېلىشتە كەلگەن ئىسىم ۋە ئىسىم خاراكتېرىدىكى سۆزلەر بولسا، ئىگىدىن كېيىن سىزىق قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
6 H: R  @# h4 q6 A«كۆپىنچە ئىگە ۋەزىپىسىدە كېلىدىغان سۆز تۈركۈمى _ ئىسىم»1 k' C6 d; ~- V' z! X5 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) تەڭداش بۆلەكلەردىن كېيىن ئۇمۇملاشتۇرغۇچى سۆز كەلسە، تەڭداش بۆلەكلەردىن كېيىن سىزىق قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
3 p' M5 T1 P. M  K) ~! `4 ]9 Vئوغلۇمنىڭ سىنىپى _ چوڭ يىللىق 2-سىنىپ ئىلغار سىنىپ بولۇپ باھالاندى.- V; H* g6 x% L4 W$ s' Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) دىئالوگلاردا ھەربىر سۆزلىگۈچىنىڭ گېپى باش قۇردىن يېزىلغاندا سىزىق قويۇپ يېزىلىدۇ. مەسىلەن:4 N6 y. M' B0 @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ ياق، ئەتىدىن باشلاپ ساڭا تېلىفون قىلمايمەن، سەن بىلەن سۆزلەشمەيمەن.( q' i7 S! L$ uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ نېمىشقا؟% C7 h2 j, ^- ]+ D8 ^3 }- @* cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ يەنە نېمىشقا دەيسەنغۇ؟مەن سەندىن ئايرىلىپ كەتتىم.6 E. m1 \, ~. `, t$ R( Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(«مۇز تۇتقان دەرىزە»), Z8 d6 d. w' v6 Q+ kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) ئاپتور سۆزىدىن كېيىن ياكى پېرسوناژ سۆزىدىن كېيىن كېلىدىغان پەشنىڭ كەينىگە سىزىق قويۇلىدۇ. مەسىلەن:/ [- V* X1 Y# G. k5 V' ?بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ بېشىم بەك ئاغرىپ كەتتى،_ دېدى ئۇ باشلىرىنى سىلاشتۇرۇپ.
8 ^1 ~% D/ c; l! r(5) بەزىدە چۈشەندۈرمەكچى بولغان ئاتالغۇدىن كېيىنمۇ سىزىق قويۇلىدۇ. مەسىلەن:
; W4 a  i. C0 y«چېكىت_ جۈملىنىڭ مەنە ئالاھىدىلىكىنى ئىپادىلەيدىغان جۈملە ئاخىرى تىنىش بەلگىلىرىدىن بىرى.»+ D- D' }# e, r6 \3 r4 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' S# c4 o; U" }1 t: r* D5 z! }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
12. كۆپ چېكىت (....)(1) ئوي-پىكىرنىڭ تولۇق ئاياغلاشمىغانلىقىنى بىلدۈرۈش ئۈچۈن كۆپ چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:, ~8 C- I3 ?! `/ dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
«ئۆزۈم بىلىمەنكى، مەن يازمىساممۇ، كەلگۈسىدە ئۇ قەھرىمانلارنى ئەسلەپ يازىدىغانلار چىقىدۇ؛ ئۇلار ھەققىدە گەپ قىلىدىغان ۋاقىت كېلىدۇ....»
8 T( x, V3 Y) U. {7 t(2) سۆزلىگۈچىنىڭ سۆزىدىكى قورقۇش، جىددىيلىشىش، دۇدۇقلاش سەۋەبىدىن بولىدىغان ئۈزۈلۈشلەرنى ئىپادىلەش ئۈچۈن كۆپ چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:0 W/ @; [& a: h4 R5 a4 z: S6 [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ بايا كوچىدا تۇرۇپ نېمە ئىش قىلدىڭ؟: M2 V+ H  T9 `2 T, N2 c9 M6 Vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ مەن....
1 `4 U( x3 j3 E; f. T( K; Y5 ?(3)
5 F4 A) e* u+ V# Y4 z& u( _دىئالوگلاردا جاۋابسىز قالغان جايلارغا كۆپ چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:1 X: @& J1 [+ a! }( _8 q" Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دۈشمەن ئەسكەرلىرى بالىنى سوراق قىلىشقا باشلىدى:* `5 j) t1 D, V& Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ ئېتىڭ نېمە؟* F$ f6 f6 _( w$ x) Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ .....4 Y* _) K# j' F9 y" ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ بۇ يەرگە نېمىشقا كەلدىڭ؟8 r$ l% I8 c% z- t" m- b3 Q7 O! Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
_ ...../ g) P3 y/ y. ]2 M! b, ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

8 M" y: o) U4 \پايدىلانغان ماتېرىيال: «ئومۇمىي يېزىقچىلىق» ناملىق كىتاب
( a% J8 a, |4 Q, }مەنبە:ئالىپ تورى
+ |  p7 U& U$ C  f' e
* T- H1 C. Z0 {9 W5 m
+ |' T9 ^6 E! S2 z; E  q3 S2 _      سۆزلەرگە قوشۇمچىلار ئۇلانغاندا تەركىبىدىكى «ئې،ئى» تاۋۇشلىرنىڭ ئاجىزلىشىشى* H% l( J) q) N* R$ Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

7 o+ G7 S7 v( w* S- w! u5 V    «ئا،ئە» تاۋۇشلىرى بىلەن تۈزۈلگەن بىر بۇغۇملۇق سۆزلەرگە قوشۇمچىلار ئۇلانغاندا،«ئا،ئە» تاۋۇشلىرى «ئې» تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ ھەم شۇنداق يېزىلدۇ.
. D6 `! f' b9 @6 |, t( Q/ H2 ~2 n3 Iمەسلەن:قان+ىم=قېنىم
7 G' o  [- g" Eئات+ى=ئېتى
; I! n, H3 m! n1 Mكەل+ەر=كېلەر, x1 {$ e. Z& O( Y* R, U  rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
«ئا،ئە»تاۋۇشلىرى بىلەن ئاخىرلاشقان كۆپ بۇغۇملۇق سۆزلەرگە قۇشۇمچىلار ئۇلانغاندا،«ئا،ئە» تاۋۇشلىرى «ئى» تاۋۇشىغا ئاجىزلىشىدۇ ھەم شۇنداق يېزىلدۇ.
$ i# d0 E: E( ?8 S* h! W2 {مەسلەن: ياسا+غان=ياسىغان
+ v. ]3 {- G; W0 [, Mبالا+لار=بالىلار5 e6 }1 }, A1 X! Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئاسان+ئى=ئاسىنى, Y. \8 [# j7 G. [+ C4 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سۆزلە+مەك=سۆزلىمەك.

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 2تەجرىبە +18 ئىناۋەت +12 تەڭگە +8 بايلىق +37 تۆھپە +7 يىغىش سەۋەبى
جام + 8 + 12 + 8 + 12 + 7 ياخشى تېما
ADiL + 10 + 25 قوللايمەن

باھا خاتىرىسى

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

 ئىگىسى| ۋاقتى: 2014-7-12 00:18:31 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئالىپ تورىغا يوللانغان تېما ئىكەنتۇق،كۆپچىلىككە پايدىسى تېگەمدىكىن دەپ يوللاپ قويدۇم.
ۋاقتى: 2014-7-12 00:45:34 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
رەھمەت سىزگە، بۇ ھەممىمىز بىلىشكە تىگىشلىك ساۋات
ۋاقتى: 2014-7-12 10:13:20 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تولىمۇ ياخشى تېما بوپتۇ، ئىملاغا دىققەت قىلمايدىغان، بولۇپمۇ تېنىش بەلگىلىرىنى كەلسە- كەلمەس قويۇۋېرىدىغان، ئۇلارنىڭ مەنىسى ۋە ئەھمىيىتىنى چۈشەنمەيدىغان، ئېتىبار قىلمايدىغان بىرقىسىملارغا ياخشى بىر دەرسلىك ئىكەن. بەزىدە ئېھتىياتسىزلىقتىن شۇنداق بولغاننى ھېسابقا ئالمىغاندىمۇ مۇشۇ نوقتىلارغا ئالاھىدە دىققەت قىلساق، چوقۇم ئۆزلەشتۈرۈپ، ئۆزىمىزنىڭ كۈندىلىك يازمىچىلىق جەريانىغا سىڭدۈرۈپ، ئەمەلىيلەشتۈرسەك تولىمۇ ياخشى ئىش بولغان بولاتتى.
9 x8 m+ r$ h2 N  v; |) o# |* sمەن بۇ تېما ئارقىلىق كەڭ مۇنبەرداشلارنىڭ تېنىش بەلگىلىرىنىڭ ئەھمىيىتى ۋە رولىغا ئاكتىپ پوزىتسىيەدە قارىشىنى، ھەر بىر سۆز- جۈملىلەرنى يازغان ۋاقىتتا مۇشۇ قائىدە- پرىنسىپلارغا ئەستايىدىل ئەمەل قىلىشىنى ئۈمىد قىلىمەن.
ۋاقتى: 2014-7-12 10:42:51 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇنبەردىكى بىر قىسىم يازمىلاردا ئىملا خاتالىق ئاندا-ساندا كۆرىلىۋاتقان پەيتتە بۇ تېمىنىڭ چىقىشى بەك ياخشى بوپتۇ.
- w6 E' {$ S6 N
..........
4 Z! j7 |  P' y(5) بەزىدە چۈشەندۈرۈلمەكچى بولغان ئاتالغۇدىن كېيىنمۇ چېكىت قويۇلىدۇ. مەسىلەن:+ a' e8 a6 ^$ Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
مۇنبەر مەسئۇلى. مۇنبەرنىڭ قانۇنىي ئىگىسى كۆزدە تۇتۇلىدۇ....3 T+ |4 E. S! A" d6 g. g. fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نازارەتچى. مۇنبەرنىڭ بارلىق ئىشلىرىغا نازارەتچىلىك قىلىدۇ...
- O- A1 Y7 c. ]( ~/ Z) pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()

( U: L6 [2 S: Q% R$ i( Fمۇشۇ تۈر سەل نامۇۋاپىق  بولۇپ قالدىمۇ، قانداق؟ مىنىڭچە بۇيەردىكى چىكىتنىڭ ئورنىغا سىزىق قۇيۇلىدىغاندەك.' |$ L! j7 v1 ~) n% e. ~- t$ u2 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
    مۇنبەر مەسئۇلى — مۇنبەرنىڭ قانۇنىي ئېگىسى كۆزدە تۇتۇلىدۇ.
! p  \) t( T6 n" @" [, D(مەن كىتاب كۆرمەيلا دىدىم، خاتا بوپقالسا تۈزىتىمەن)

باھا سۆز

مەنمۇ سىزنىڭ كۆز قارىشىڭىزغا قۇشۇلىمەن . چۈشەندۈرمەكچى بولغان ئاتالغۇدىن كىيىن سىزىقچە قۇيۇلىدۇ . مەن شۇنداق  تەپسىلاتى ئىنكاس ۋاقتى: 2014-7-12 13:11
ۋاقتى: 2014-7-12 13:11:39 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۈرگۈن يوللىغان ۋاقتى  2014-7-12 10:42
1 D& h0 `$ K% F2 m9 B% i' t* s; wمۇنبەردىكى بىر قىسىم يازمىلاردا ئىملا خاتالىق ئاندا-س ...

  b. k' ?2 {+ L3 B; E1 _مەنمۇ سىزنىڭ كۆز قارىشىڭىزغا قۇشۇلىمەن . چۈشەندۈرمەكچى بولغان ئاتالغۇدىن كىيىن سىزىقچە قۇيۇلىدۇ . مەن شۇنداق ئۈگەنگەن ئىسىمدە ...
ۋاقتى: 2014-7-12 22:38:38 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئالدى بىلەن ئەجرىڭىزگە رەھمەت.
# G/ e- }6 y9 ~8 n! Mتەكلىپىم: ئۇيغۇرچە تىنىش بەلگىسى ئەمەس، ئۇيغۇر تىل-يېزىقىدىكى تىنىش بەلگىلەرنىڭ قوللىنىلىشى ، دەپ ئېلىنىشى كېرەك. : v: T) I0 a- Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۈرگۈن ئەپەندىمنىڭ ھىس قىلغىنى توغرا.

ئېنگىلىزچە كىرگۈزۈش ھالىتىگە ئالماشتۇرماقچى بولسىڭىز Ctrl بىلەن K كۇنۇپكىسىنى بىرلەشتۈرۈپ بېسىڭ، يەنە بىر قېتىم مۇشۇنداق باسسىڭىز ئۇيغۇرچىغا ئالمىشىدۇ .

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

تاقاش

ئالاھىدە تەۋسىيەئالدىنقى /1 كېيىنكى

كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا، سىز تېخى مۇنبەرگە ئەزالىق نامىڭىزدا كىرمەپسىز مۇنبەرگە كىرىڭ ياكى ئەزا بولۇڭ

archiver|يانفۇن نۇسخا|قاماقخانا|ئېلان بېرىڭ|بىز كىم؟|ئۈندىدار|روھلان مۇنبىرى ( 新ICP备10200892号 )

GMT+8, 2015-4-21 16:14

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team)

© 2001-2013 Comsenz Inc.

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش